Avaatko vähän, että mihin kohtaan kannattaisi tutustua.
Vaikka siitä herra alkaa lukemaan. Tuollaisen kalliin vahingon jälkeen se ajoneuvo tutkitaan ja puretaan hyvinkin tarkasti.
Avaatko vähän, että mihin kohtaan kannattaisi tutustua.
Lepo vaan. Yritin ainakin näillä hakusanoilla ja niiden taivutusmuodoilla: valo, valaisin, umpio, polttimo, häikäisy ja vastaantulija. Näillä ei löytynyt aiheeseen liittyvää. Myöskään "teknisiä" puutteita jne hakemalla ei löytynyt.
Vaikka siitä herra alkaa lukemaan. Tuollaisen kalliin vahingon jälkeen se ajoneuvo tutkitaan ja puretaan hyvinkin tarkasti.
Jotta meidän muiden ei tarvitse lukea 136-sivuista raporttia läpi, niin voisiko herra kertoa että mitä sitten?
Vaikka siitä herra alkaa lukemaan. Tuollaisen kalliin vahingon jälkeen se ajoneuvo tutkitaan ja puretaan hyvinkin tarkasti.
Menikin auto vaihtoon ennen kuin ehdin näitä asentamaan ajovaloihin, mutta sattumalta olikin uudessa autossa pitkien polttimona h7, joten laitoinkin nämä siihen. Hieman yllätyin, ihan toimivilta vaikuttaa.Nämä Novsight N67 tuli juuri itselle postissa ja tässä testailen niitä..
H9 on polttimona jo kohtalaisen tehokas, parempaa kaukovaloa lähtisin hakemaan lisävaloilla. Huonosta umpiosta ei saa kovin hyvää lisäämällä valoa.Autona Toyota Avensis 2013 (farmari) ja tarkoitus olisi hommata paremmat ajovalot, etenkin kauko.
Lähivaloina H11 ja kaukovaloina H9.
Onko suosituksia hyviksi polttimoiksi?
Sen verran katselin jo täältä, että H11 vois hyvä olla:
Philips XTremeVision H11-polttimo +150% | Motonet Oy
X-tremeVision Pro150 Paras yhdistelmä tehokkuutta ja pitkäkestoisuutta Philips X-tremeVision Pro150 -ajovalopolttimoissa yhdistyy uskomaton kirkkaus ja...www.motonet.fi
Mutta äkkiseltään näyttäisi siltä, että H9 ei paljoa löydy vaihtoehtoja.
Joo, vähän vertailin H11 polttimoihin (lumenien määrää) ja niinhän se näyttää olevan kohtuullinen. Ois ehkä silti luullut olevan (Euroopassa) edes jotain vähän parempaa versiota tarjolla.H9 on polttimona jo kohtalaisen tehokas, parempaa kaukovaloa lähtisin hakemaan lisävaloilla. Huonosta umpiosta ei saa kovin hyvää lisäämällä valoa.
Oliko tämä muuten juuri ko. Toyotaan vai vaan yleinen huomio?Huonosta umpiosta ei saa kovin hyvää lisäämällä valoa.
Yleinen. Tuon mallin Tojon valoista ei ole mitään kokemusta.Oliko tämä muuten juuri ko. Toyotaan vai vaan yleinen huomio?
Mitkä Philipsit hait, ovatko olleet hyvät ja miten ovat kestäneet?Joo, sitä uusinta Nightbreaker Laser -sarjaa H11 muodossa. Saman sarjan sumarit ja pitkät ovat vielä kuosissa, mutta niitä nyt vähemmän käyttää. Tarkoitus olisi hakea nuo Philipsit nyt Motonetiltä.
Philips X-tremeVision Pro150 muistaakseni. Ko. auto lähti 07/21 joten siihen asti ainakin kestivät.Mitkä Philipsit hait, ovatko olleet hyvät ja miten ovat kestäneet?
Aikaa on ainakin kulunut...
Tuore juttu.Avaatko vähän, että mihin kohtaan kannattaisi tutustua.
Jokunen viesti taaksepäin on todellinen mittaustulos. 50W/polttimo, eli ihan samaa kaliiberia kuin alkuperäiset polttimot.Laitoin ite nyt tilaukseen Alista nuo täälläkin muutamaan otteeseen kehutut Novsightin N67:t (olikohan 55€ posteineen).
Nyt tuossa heräsikin kysymys kun tuossa ilmoitetaan wateiksi 140W? Kestääkö tuommonen muovinen umpio tuommosta tehoa? Vai onko nuo jotain "Kiinan" watteja? Autossa "projektori umpiot" niin voisin olettaa ettei hajavaloa kovin tulisi tai mitä nyt olen täältä ja muualta lukenut? Pitää toki kaverin kanssa testailla ja ajella vastakkain niin voi kertoa tuleeko liikaa hajavaloa ja häikäseekö. Pitää samalla käydä hakemassa motonetistä varuiksi ihan normaalit H7:t hanskalokeroon, ei ihan hirveä luotto ole noihin kiinalaisiin (toki varmasti hyviä tuotteita tekevät pilvin pimein, mutta kun puhutaan ajovaloista niin...)
Mikä on maksajaa vailla? Ei tuossa sanota että olisi valoista mitenkään johtunut.Tuore juttu.
Maksajaa vailla.Henkilöauton kuljettaja häikäistyi vastaan tulevan auton valoista ja törmäsi jalankulkijaan Pohjois-Karjalassa
Onnettomuus tapahtui Joensuun Enossa pimeällä tiellä, jonka nopeusrajoitus on 80 kilometriä tunnissa.yle.fi
Juuri näin. Tottakai epäilty keksii jonkin selityksen toiminnalleen, vaikkei vastaan edes olisi tullut autoa.Mikä on maksajaa vailla? Ei tuossa sanota että olisi valoista mitenkään johtunut.
Peltoautoon lisävalaistusta hakemassa? Näitähän ei ole ainakaan Motonetin tuotekuvauksen mukaan hyväksytty tieliikennekäyttöön joten toivottavasti eivät ainakaan tule tieliikennekelpoisen ajoneuvosi lähivaloihin häikäisemään vastaantulijoita.Buy the Philips Ultinon Access Auton ajovalopolttimo LUM11342U2500CX/10 Auton ajovalopolttimo
Päivitä ajoneuvosi ajovalot Philipsin Ultinon Access LED -polttimoilla. Niiden asennus sujuu yhtä nopeasti ja helposti kuin halogeenipolttimoiden! Paranna valaistustasi 80 prosentin lisäkirkkaudella* ja nauti uusimmasta LED-tekniikasta autossasi.www.philips.fi
Tuli linkin LED-ajovalot vastaan, löytyy mm. Motonetistä.
Sattuuko olemaan kokemuksia?
Eipä taida markkinoilla olla käytännössä lainkaan jälkiasenteisia ledejä, jotka suomessa olisi laillisia laittaa autoon.Peltoautoon lisävalaistusta hakemassa? Näitähän ei ole ainakaan Motonetin tuotekuvauksen mukaan hyväksytty tieliikennekäyttöön joten toivottavasti eivät ainakaan tule tieliikennekelpoisen ajoneuvosi lähivaloihin häikäisemään vastaantulijoita.
Ultinon-sarja ymmärtääkseni onkin suunniteltu niin, että se täyttäisi hyväksyttyjen polttimoiden speksit, eli valovirran määrä ja kuvio olisivat sallituissa rajoissa. Ehkä niistä joskus tulee tieliikenteeseen hyväksyttyjä, tai sitten ei.Sama havainto Ultinon Access ledien kanssa, auto seinää vasten kun polttimot vaihdettiin, vähemmän hajavaloa kuin halogeneissä, tarkempi rajaus.
Ultinon-sarja ymmärtääkseni onkin suunniteltu niin, että se täyttäisi hyväksyttyjen polttimoiden speksit, eli valovirran määrä ja kuvio olisivat sallituissa rajoissa. Ehkä niistä joskus tulee tieliikenteeseen hyväksyttyjä, tai sitten ei.
Niin, Saksassa.
Osramilla ainakin muistaakseni on jo kymmeniä testattuja malleja eri merkeiltä, joihin ledit asentamalla saa ihan laillisesti ajella ledeillä.
Näinhän se yleisesti on, mutta tätä asiaa moinen periaate ei ilmeisesti suoraan koske. Olen käsittänyt tämän liittyvän siihen, että tuotteen(polttimonkorvike) tyyppihyväksyntä ei riitä vaan tässä käytetään myös toista tuotetta(valaisinasetelma) sen alkuperäisen tarkoituksen ja ohjeistuksen vastaisesti, ja se vissiin pitää erikseen kansallisesti sallia yksittäistapaus kerrallaan. Siis nyt kun moista ei ole pakotettu unionin tasolta sallituksi.Eikös se mene niin, että jos on tyyppihyväksytty yhdessä eu maassa, niin voipi käyttää koko eu alueella.
Istuuko hyvin kiinnitykseen? Hyvä parannus jos ei tarvitse adaptereita hankkia.Sama havainto Ultinon Access ledien kanssa, auto seinää vasten kun polttimot vaihdettiin, vähemmän hajavaloa kuin halogeneissä, tarkempi rajaus.
Nykyään, kun katsastusväli on kuitenkin kaksi vuotta paitsi kaikkein vanhimmissa paaliromuissa, voi moni "bensalenkkarikin" tehdä tämän jumpan kahdesti 24kk välein. Kuitenkin halogeenipolttimot joutuisi joka tapauksessa vaihtamaan ainakin vuosittain. Siinäpä lain rikkomista helpottavaa uudistusta.Ja sitten kun näitä tyyppihyväksymättömiä polttimoita löytyy katsastuksessa niin se on nykyään hylkäysperuste(toki riippuu katsastajan taidoista/halusta/motivaatiosta reagoida).
Määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteet
Mutta viitseliäät bensalenkkarithan vaihtavat katsastuksen ajaksi normipolttimot.
Vain lyhyissä valoissa. Pitkissä tulee korjauskehotus. Jos tulee.Ja sitten kun näitä tyyppihyväksymättömiä polttimoita löytyy katsastuksessa niin se on nykyään hylkäysperuste(toki riippuu katsastajan taidoista/halusta/motivaatiosta reagoida).
Ne lyhyet valothan nimenomaan onkin se ongelma tuolla tien päällä jos retrofit LED-polttimon valokuvio on päin pepanderia ja täten häikäisee vastaantulijoita.Vain lyhyissä valoissa. Pitkissä tulee korjauskehotus. Jos tulee.
Philipsin Ultinon PRO9xxx sarjassa on kierteillä (ainakin H1 mallissa), mutta pienempikokoisessa Access mallissa ei. Mitat näistä laitoinkin jokunen viesti aiemmin.Asiasta en mitään tiedä mutta jossain tikkitokissa näin videon, että ne LED polttimoiden siilet voi olla irrotettavat - kannattaa tarkistaa, ennenku vääntää lukitussalvan solmuun.
H4 versiossa koko polttimo lähtee irti siitä kohdistuslevystä, sen voi siis laittaa ensin paikoilleen ja sitten vasta polttimon kiinni.Philipsin Ultinon PRO9xxx sarjassa on kierteillä (ainakin H1 mallissa)
Mutta taitavat antaa vikavaloja nekin, eli kuka tietää onko sellaisia ledejä jotka eivät anna vikavaloja alle 7v ikäisissä autoissa. Johtuuko siitä että watit on liian alhaiset?Ainakin ne Philipsin kalliit 9100-sarja Ultinon ledit antavat erittäin hyvän valokuvion, oikeastaan paremman kuin halogeenit.
Myynnissä on vastuksia, jotka lisäävät kuormaa sen verran, etteivät vikavalot syty.Mutta taitavat antaa vikavaloja nekin, eli kuka tietää onko sellaisia ledejä jotka eivät anna vikavaloja alle 7v ikäisissä autoissa. Johtuuko siitä että watit on liian alhaiset?
Jos polttimossa ei ole sisäänrakennettua lisävastusta, tarvitset erillisen adapterin. Philips LED adapter CANbus H7 12V CAN-väyläsovitinpari | Motonet OyMutta taitavat antaa vikavaloja nekin, eli kuka tietää onko sellaisia ledejä jotka eivät anna vikavaloja alle 7v ikäisissä autoissa. Johtuuko siitä että watit on liian alhaiset?
Markkinointitermejä, joilla yritetään kuvata jotenkin niiden kirkkautta johonkin^tm polttimoon verrattuna.Mitä nuo halogeenipolttimoiden prosenttimerkinnät (+60%, +150% jne.) käytännössä tarkoittaa?
Valovirta 1500 lm (±10%)
Ja tuo Osram on sanojensa mukaan "+200%" polttimo. Sikäli kun minä osaan prosenttilaskua, niin silloinhan Osramin valoteho pitäisi olla 4500lm mikä on tietysti täysin mahdotonta.Valoteho: 1500 lm
Mun ymmärtääkseni prosentit tarkoittavat, että miten suurelle pinta-alalle tulee tietyn lux-määrän ylittävä valoteho verrattuna referenssipolttimoon.Mitä nuo halogeenipolttimoiden prosenttimerkinnät (+60%, +150% jne.) käytännössä tarkoittaa?
Kerran vaihdoin yhteen autoon perus polttimoiden tilalle jotkin kirkkaat +200% polttimot. En muista kantaa enkä tarkkaa mallia, mutta taisi olla nuo Philipsin racingvision gt200. Kyllä ne muistaakseni oli ihan selkeästi kirkkaammat, mutta haittana on sitten lyhyt käyttöikä. Tuollaiset saattaa palaa aika helposti jo noin vuodessa, mikä on vähän turhan lyhyt aika. Onko vaikkapa joku +60% polttimo käytännössä merkittävästi heikompi?
Philips xtremevision pro +150Mitä nuo halogeenipolttimoiden prosenttimerkinnät (+60%, +150% jne.) käytännössä tarkoittaa?
Kerran vaihdoin yhteen autoon perus polttimoiden tilalle jotkin kirkkaat +200% polttimot. En muista kantaa enkä tarkkaa mallia, mutta taisi olla nuo Philipsin racingvision gt200. Kyllä ne muistaakseni oli ihan selkeästi kirkkaammat, mutta haittana on sitten lyhyt käyttöikä. Tuollaiset saattaa palaa aika helposti jo noin vuodessa, mikä on vähän turhan lyhyt aika. Onko vaikkapa joku +60% polttimo käytännössä merkittävästi heikompi?