• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Hyvän vedenkeittimen löytäminen mahdoton tehtävä?

skiip

올드보이
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
234
Onko kenelläkään noita Xiaomin vedenkeittimiä? Näyttäisi olevan ihan mielenkiintoisia malleja, mutta mielipiteitä olisi mukava kuulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 340
Oli pakko ostaa uusi keitin kun ~15v vanha melissa ei enää katkaissut virtaa kiehumisen jälkeen :hmm:

Voin raportoida että tämä ei ainakaan piippaa ja kiehumisen aikainen meteli on maltillinen: Wilfa Pure Boil vedenkeitin WKG-2200S (lasi) - Keittiön pienkoneet Palosireenin metelillä piippaavat kodinkoneet ärsyttää suunnattomasti...

Kiehumisen aikana näkyisi olevan vain lasia ja rosteria kosketuksessa veden kanssa. Kannessa on muovia. Hinta varsin järkevä ja 5 vuoden takuu. Huono puoli on että kansi aukeaa jostain syystä ehkä n. 60 astetta. Kyllä hana siitä raosta mahtuu sisään mutta miksei voi aueta samantien 90 astetta...

Teho on todellisuudessa mittarin mukaan 1940W. 1,8 litran kuumentamiseen menee aikaa 5,5min.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Oli pakko ostaa uusi keitin kun ~15v vanha melissa ei enää katkaissut virtaa kiehumisen jälkeen :hmm:

Voin raportoida että tämä ei ainakaan piippaa ja kiehumisen aikainen meteli on maltillinen: Wilfa Pure Boil vedenkeitin WKG-2200S (lasi) - Keittiön pienkoneet Palosireenin metelillä piippaavat kodinkoneet ärsyttää suunnattomasti...

Kiehumisen aikana näkyisi olevan vain lasia ja rosteria kosketuksessa veden kanssa. Kannessa on muovia. Hinta varsin järkevä ja 5 vuoden takuu. Huono puoli on että kansi aukeaa jostain syystä ehkä n. 60 astetta. Kyllä hana siitä raosta mahtuu sisään mutta miksei voi aueta samantien 90 astetta...

Teho on todellisuudessa mittarin mukaan 1940W. 1,8 litran kuumentamiseen menee aikaa 5,5min.
Vastaavat tunnelmat kun meille laitettiin samanlainen kampe. En ole mittaillut mutta itselle ensimmäinen vedenkeitin niin varsin mukavalla nopeudella tulee pienemmätkin määrät ja on kevyt!
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
979
Ehdotuksia uudeksi vedenkeittimeksi, vanha Electrolux EEWA7800 sanoi sopimuksensa irti reilun kahden vuoden käytön jälkeen (juuri sopivasti takuun rauettua, eikä myyjäliike tai maahantuoja tulleet mitenkään vastaan, vaikka kai näissäkin pitäisi jokin virhevastuu olla?) ja mielellään joku muu merkki kuin Electrolux. Lämmönsäädöt on must ja metallia/lasia, muoviset ei kiinnosta. Pitäisi myös olla tarpeeksi laadukas, ettei tarvitsisi joka toinen vuosi olla ostamassa uutta.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 884
Ehdotuksia uudeksi vedenkeittimeksi, vanha Electrolux EEWA7800 sanoi sopimuksensa irti reilun kahden vuoden käytön jälkeen (juuri sopivasti takuun rauettua, eikä myyjäliike tai maahantuoja tulleet mitenkään vastaan, vaikka kai näissäkin pitäisi jokin virhevastuu olla?) ja mielellään joku muu merkki kuin Electrolux. Lämmönsäädöt on must ja metallia/lasia, muoviset ei kiinnosta. Pitäisi myös olla tarpeeksi laadukas, ettei tarvitsisi joka toinen vuosi olla ostamassa uutta.
Kuluttaja-lehti on tämänkin testannut puolestasi. :)
Tässäpä testivoittaja:
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 884
Mä ostin loppuvuodesta Krups BW8018 keittimen, voucherin ja muiden alennusten jälkeen jäi hintaa 47e ja siihen rahaan ihan pätevä vehje.
Tuplaseinät eli viileä pinnasta toisin kuin nuo lasiset, täysi rosterisisus, lämpötilanäyttö, viisi porrasta halutulle lämpötilalle sekä 30min lämpimänäpito-toiminto.
Piippaa kerran lämmettyään mutta niin tekee kaikki muutkin elektroniset vehkeet. Samaa keitintä löytyy myös tefal-merkkisenä.


Amazon.de: Krups BW8018 Smart'n Light Elektrischer Wasserkocher | 5 Temperaturstufen | Digitalanzeige | 30 Min. Warmhaltefunktion | Auto-Off | 1, 7 L Fassungsvermögen | Doppelwandkonstruktion | Schwarz
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
149
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 248
Wilfa TEMP WKD-2200S vedenkeitin Gigantissa 39,95e todettu hyväksi. Tilavuus 1.7l, 2200W, automaattinen sammutus, kahden tunnin lämpimänäpitotoiminto, lämpötilasäädin 60°C, 70°C, 80°C, 90°C tai 100°C, hiljainen, pieni led valo läpinäkyvässä ikkunassa. Kannun pinta lämpenee vedestä mutta aikuisille ei ongelma.

Tokmannin Ideale+ 25e vaikuttaa epäilyttävän samalta laitteelta.
Minulla on tuo Tokmannin Ideale+ ollut noin vuoden verran ja ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa. Ainoastaan piippailut joskus ärsyttävät.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 402

Itse ollut tyytyväinen halpaan Wilfaan, silloin kun jostain sen ostin, oli alle 20€ tms. Vesi kiehuu, ei päästele mitään ääniä, en minä tiedä mitä sen pitäisi sen lisäksi tehdä.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 283
Itse suosittelen ehdottomasti ostamaan lasisen vedenkeittimen! Näkee heti, paljonko vettä on asennosta riippumatta eikä tarvitse tarkkailla samee "muovimittaria". On ollut kyllä hyvä ja "kevyt" sisustuksessa.
Suosittelen ehdottomasti etsimään lasisen vedenkeittimen. Tietysti jos jotain ominaisuuksia kaipaa, niin pitänee laajentaa tutkintaa.
Mallista ei tietoa, mikä meillä on, mutta on mainio..
 

GJ

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
380
Meillä tällainen ollut, ainut huono puoli on äänimerkit mutta ei nekään ole liikaa häirinnyt:
Severin
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Päädyin itse ostamaan aikanaan lasisen ja haluamillani ominaisuuksilla varustetun vedenkeittimen Amazonista koska läheskään mitään tuota vastaavia ei yksinkertaisesti ollut saatavilla Suomesta. Tuota kyseistä mallia ei näytä enää saavan edes Amazonista, mutta olen siitä pulittanut kokonaiset 35€ ja on kerrassaan käsittämätöntä että edelleenkään ei tällaisia ihmelaitteita ole, vaan jostain pitää tehdä kompromissi jos haluaa lasisen laitteen, yli 1,5l säiliön, lämpötilasäädön sekä lämpötilan ylläpidon kohtuuhintaan.

Lasisesta en vaihda pois missään nimessä, näkee jäljellä olevan veden määrän sekä kalkinpoiston tarpeen erittäin helposti. Ainoa jälki mitä netistä löysin tästä laitteesta on tämä Youtube-testi ja on se Amazoninkin sivu vielä olemassa mutta tuotekuva on poissa:


Amazon.de: TZS First Austria - 2200 Watt Glas Edelstahl Wasserkocher 1, 7 Liter blaue Led Innen-Beleuchtung 360 Grad, kabellos, Kalkfilter, Bpa Frei, schwarz
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
Huomenna on Lidlissä lasinen vedenkeitin 24,99 e. Onko tuosta kokemuksia? Vaikuttaa aika massiiviselta, mulle riittäis pienempikin.
Silvercrest Kitchen Tools Lasinen vedenkeitin - Lidl - www.lidl.fi
Minulla on tämmöinen:

Ollut jo vuosia. Suosittelen. Maksaa se 2x enemmän, mutta se on nopea, kestävä ja ei ole mitään ongelmia. Noin puolen vuoden välein olen puhdistanut sen kalkista, mutta mitään muuta toimenpiteitä se ei ole vaatinut.

Itsekin hain parasta hinta/laatu-suhdetta aikoinaan, mutta tuo on niin kestävä, että kestää minulla vielä 5 vuotta ja hoitaa asiansa. Kerralla hyvä on toiminut minulla. Tuossa on huonoa vain korkea hinta, mutta jos se on käytössä 2x pidempään kun Lidlin kertakäyttöelektroniikka, niin kyllä sillä rahoille vastinetta saa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 237
Minulla on tämmöinen:

Ollut jo vuosia. Suosittelen. Maksaa se 2x enemmän, mutta se on nopea, kestävä ja ei ole mitään ongelmia. Noin puolen vuoden välein olen puhdistanut sen kalkista, mutta mitään muuta toimenpiteitä se ei ole vaatinut.

Itsekin hain parasta hinta/laatu-suhdetta aikoinaan, mutta tuo on niin kestävä, että kestää minulla vielä 5 vuotta ja hoitaa asiansa. Kerralla hyvä on toiminut minulla. Tuossa on huonoa vain korkea hinta, mutta jos se on käytössä 2x pidempään kun Lidlin kertakäyttöelektroniikka, niin kyllä sillä rahoille vastinetta saa.
En kyllä vaihtaisi omaa, teräksistä, Lidlistä ostettua vedenkeitintä tuohon, eihän siinä ole edes veden lämpötilan säätöä. Hyvin toiminut noin viisi vuotta, eiköhän toimi vielä vähintään toiset samanmoiset.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 120
En kyllä vaihtaisi omaa, teräksistä, Lidlistä ostettua vedenkeitintä tuohon, eihän siinä ole edes veden lämpötilan säätöä. Hyvin toiminut noin viisi vuotta, eiköhän toimi vielä vähintään toiset samanmoiset.
Enpä ole tuota lämpötilansäätöä tarvinnut ja tuo oma on niin helppokäyttöinen, että sillä tulee vedet teehen tai nuudeleihin alle minuutissa ja tämä aika sisältää kaiken säätämisen.

Suosittelen edelleen, että miettii sen oman käyttötarkoituksen ja itselle tärkeät asiat etukäteen ja ostaa kerralla laitteen, jossa ei tarvitse tehdä kompromisseja.

En minäkään omaani vaihtaisi pois. Tällä hetkellä, kaikesta huolimatta, ostaisin tod.näk. samanlaisen tilalle, jos tämä hajoaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
769
Puoli vuotta kesti lämpötilansäätö. Ja nappi hengetön. 60 tai 100 asteista vielä saa valittua. Jaa onhan tuossa näköjään 24kk takuu, tais tulla keissi.

 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Huomenna on Lidlissä lasinen vedenkeitin 24,99 e. Onko tuosta kokemuksia? Vaikuttaa aika massiiviselta, mulle riittäis pienempikin.
Silvercrest Kitchen Tools Lasinen vedenkeitin - Lidl - www.lidl.fi
Oma kokemus Lidl:n myymästä elektroniikasta on että yleensä loistavia tai hyviä hintaisekseen toki kuukauden vanha maidonvaahdotin jota 2krt käytetty ei herää enään henkiin ja myymälään jätetty että palauttavatko rahat vai uutta (muualta ostettaessa saisi rahaa laittaa lisää tiskiin)

Yksi räikkä meni myös heti takuuvaihtoon.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
417
No niin, vähemmän yllättäen Lidl teki källin eikä vedenkeitintä ollut ihmeteltävänä.
Minulla on tämmöinen:

Ollut jo vuosia. Suosittelen. Maksaa se 2x enemmän, mutta se on nopea, kestävä ja ei ole mitään ongelmia. Noin puolen vuoden välein olen puhdistanut sen kalkista, mutta mitään muuta toimenpiteitä se ei ole vaatinut.

Itsekin hain parasta hinta/laatu-suhdetta aikoinaan, mutta tuo on niin kestävä, että kestää minulla vielä 5 vuotta ja hoitaa asiansa. Kerralla hyvä on toiminut minulla. Tuossa on huonoa vain korkea hinta, mutta jos se on käytössä 2x pidempään kun Lidlin kertakäyttöelektroniikka, niin kyllä sillä rahoille vastinetta saa.
Tuo Philips vaikuttaa muuten hyvältä, mutta lämpötilan valinta puuttuu. Merkistä on myös hyviä kokemuksia, nykyinen keitin HD4685 on palvellut hyvin yli vuosikymmenen, mutta nyt on alkanut vuotaa. En silti usko, että Lidlin tuotteet olisivat vähemmän kestäviä, päinvastoin karkea nyrkkisääntö lienee, että Lidlin laatu vastaa tuplahintaisen merkkituotteen eli tässä tapauksessa tuon Philipsin laatua.

Käytän vedenkeitintä pääasiassa teeveden lämmittämiseen 80 asteeseen. Nuukana poikana käytän vihreän teen kolmeen kertaan. Siis pari desiä kuumennettua vettä haudutuskannuun 1-2 minuutiksi ja kuppiin. Vartin päästä sama uusiksi ja tästä 10 min päästä vielä kolmas hieman pidempi haudutus. Tämä ei perustu tietoon, mutta mietin että tällaisessa käytössä teräksinen voisi olla parempi kuin lasinen. Oletuksena siis, että tuon puolen tunnin aikana vesi lasisessa keittimessä jäähtyy enemmän kuin useammasta kerroksesta koostuvassa teräskeittimessä. Muovista keitintä en enää varmuuden vuoksi hanki.
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
58
Itselläni on vedenkeittimenä Amazonista hankittu vehje. Hintaa en muista mitä tuli aikoinaan maksettua. Kyseisestä laitteesta löytyy lämpötilan säätö asteen tarkkuudella. En ole mitannut sen tarkkuutta, mutta arvio on että hiukan heittää. Omani on muistaakseni dr Hertzner brändätty laite, mutta linkin takana oleva laite näyttää ulkoisesti samalta. Minun käytössäni kahviveden lämmityksessä ihan toimiva laitos.

 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
417
Olipa pettymys Lidlin uusin tarjokas. Vesisäiliö ei ollut muoviton, vaan pohjalla oli ilmeisesti lämpötila-anturin muovinen tiiviste. Kannessa oli paineesta avautuva räppänä, joka vaikutti juuri sellaiselta, joka joko hajoaa tai räsöttää vedet ympäriinsä, jos yhtään nopeammin laskee. Muuten oli ihan jämäkkää tekoa.
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
212
Electrolux Expressionist vedenkeitin EEWA7800 79,90

Tällaisella mennään. Vaikka olenkin ihan perus Liptonin käyttäjä niin tuossa on kuitenkin mahdollisuus säätää hyvinkin tarkasti lopputulema. Mutta jos jotain negatiiviista niin tuosta kahvasta lähtee pintakerros tai maalaus mikä liekään.

Täällä sama keitin ollut viikotaisessa käytössä noin 3 vuotta. Kahvasta ei ole mitään lähtenyt irti.
Piipitelee tämäkin mutta ei häiritsevästi.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 719
Onko joku nähnyt tälläisiä vedenkeittimiä isompina? Mulla on tuon OBH Nordica version, näyttää käytännössä samalta kuin tuo Wilfan, vain kahva ja pohjan muoviosa hieman erilainen, kun taas säiliö ja kansi on selvästi identtinen. Tuossa Wilfan kuvissa on tosin kahta eri mallia sekaisin. Se vanha on parempi, tuossa uudessa kansi on nivelletty ja kiinni ihan kuin kaikissa muissakin vedenkeittimissä.


Tuo on hemmetin hyvä mulla ollut koska tuo säiliö on sylinteri ja terästä, ja koko kansi lähtee irti. Sen puhdistaminen on siten helppoa, mä monesti lämmitän tolla termoksessa jäähtynyttä kahvia, ja toisinaan lämmitän maitoa kaakaoon. Tavallisilla keittimillä ei varmaan pysty tuollaiseen.

Mutta...puutteena on erityisesti pieni koko, ja myös katkaisijan puuttuminen vähän tympii kun johtoa joutuu irroittamaan kun lämmittää juttuja. Joku vajaa litrainen olisi paljon parempi. Mä enimmäkseen keitän tuolla vettä kahviin kun aikoinaan parin-kolmen kahvinkeittimen rikkoutumisen jälkeen tympäännyin ostamaan enää uutta niin helposti rikkoutuvaa laitetta jota ei koskaan saa korjattua. Toi on jo kestänyt kai 9 vuotta.

Sen takia haluaisin päivittää. Tai ylipäätään onko kukaan edes nähnyt tuollaisia, että kansi lähtee irti helposti ja että se on helposti puhdistettavissa?(epäilen että ei mutta teki mieli kysyä) Olen aina välillä katsellut kauppojen malleja mutta ei siellä ole koskaan yhtä ainuttakaan jossa olisi irroitettava kansi.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 894
Jostakin halpahallista lähti mukaan Prego merkkinen keitin.
Keitin on palvellut vähän yli vuoden,ei ainaskaan vielä ole hajonnut. :whistling:
Prego P-1198 Tilavuus 0,8L Hintaa oli jotakin 17€
 

Liitteet

Fox-x

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
858
Täällä sama keitin ollut viikotaisessa käytössä noin 3 vuotta. Kahvasta ei ole mitään lähtenyt irti.
Piipitelee tämäkin mutta ei häiritsevästi.
Itsellä myös tämä Elektolux ja tästä muuten saa äänet pois todella helposti. Toki alustan joutuu käyttämän auki, mutta itse toimenpide on nopea, max 15min.

Aikoinaan kun omalle keittimelle tein tämän kikan löysin siihen ihan videon. Enään en äkkiseltään sitä löytänyt, mutta tässä vastaava ja tuolta se osa näytti mikä sieltä poistettiin.
 
Liittynyt
05.01.2018
Viestejä
280
Tässäkun satuin pilaamaan hyvin palvelleen lidlin vedenkeittimen pesuaineella joka jätti makua (oletin että oli pelkkää sitruunahappoa, oli vielä hajustetta mukana tjsp ja maku jäi..) niin tarvitsisi uutta hankkia.
Yritetty pelastaa useamman tunnin ajan keittämällä raikasta vettä (valehtelmatta varmaan yli 30 kertaa jo), ruokasoodaa, etikkaa, fairyä ja sama maku vain pysyy.


..Eli sitten tarvitsisi etsiä uusi keitin. Lidlin keittimeen olen ollut tyytyväinen (5 asteen välein säätö, metallinen, ei eristystä), mutta jos nyt joutuu enemmän maksamaan niin ottaisin mieluusti lämpimänäpidon sekä ulkokuoren eristyksen vielä mukaan.

..Ja herranjumala kun tämän threadin otsikko voi olla oikeassa :D

Mullakaan nyt älyttömän paljon noita vaatimuksia ole:

- Min. 1.5L, mieluiten 1.7L
- Lämpötilasäätö, 80, 90,100. Mieluiten vielä 85, 95 mukana.
- Eristetty ettei näpit pala runkoon koskiessa
- Metallinen
- Ei kohtalokkaita "tyyppivikoja"
- Ohjaus laitteessa, eli puhelinsofta vapaaehtoisena lisänä

Tähän mennessä en ole löytänyt vielä yhtäkään tuohon sopivaa mallia...
Lidlin malli olisi ollut aivan loistava jos siinä olisi mukana vielä ulkokuoren eristys.

Mikä siinä on että ei kukaan tee yhtä kunnollista? :D

Tutkittuja malleja (arvosteluista suomesta ja amazonista otettu yhteenvetoa):

Electrolux Explore 7 E7K1-6BP: Ei eristystä, muuten ei näyttänyt olevan ihmeellistä vikaa ja toivotut ominaisuudet. Hintava (80+) mutta samalla hyvännäköinen
Bosch Vedenkeitin TWK7203: Mahdollisia ongelmia ruosteen ja kannen kanssa.
Bosch Vedenkeitin TWK8611P: Ei 85, 95 säätöä, muuten ominaisuudet kohdallaan. Kannessa mahdollisia avausongelmia.
Siemens Vedenkeitin TW86103P: Ei 85, 95 säätöä. kommenttien mukaan saattaa hajoilla parin vuoden käytön jälkeen termostaatin takia.
Wilfa WSDK-2000B: Pieni 1.25L laite, muovinen. Ei 85, 95 säätöä.
Xiaomi Mi Smart Kettle Pro: Kaikki ominaisuudet mitä haluaa, mutta säätö ainoastaan puhelimella..
Electrolux EEWA7700: Saman ominaisuudet kuin vanhassa lidin mallissa (+ lämpimänäpito), mutta tuplahinta (~50e). Mielummin ottaa sitten tuon Explore 7 ihan vain ulkonäön takia..
Electrolux EEWA7800: Täälläkin useasti mainittu malli, mutta näyttäis olevan poistunu myynnistä
Princess Moments: Ei eristystä, 85 säätö puuttuu. Todella vähän inffoa muutenkin tuosta.

Tällähetkellä taipuu valinta tuohon Electrolux Explore 7 E7K1-6BP malliin. Kaikki muu löytyy paitsi lämpöeristys ja on hyvännäköinen.. Ellei tässä nyt sitten satu vielä tulemaan jotain muuta vastaan jossa olisi kaikki ominaisuudet.

EDIT: Tilasin tuon powerista, ~80e kun tilas myymälään. Onpahan si ainakin siistin näköne.
 
Viimeksi muokattu:

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Minulla olisi hakusessa sellaine vedenkeitin joka keittää vettä 1-2 minuuttia jotta kaikki vahingolliset bakteerit ja eliöt tuhoutuvat. Lisäksi pitäisi olla lämpötilansäätö, jonka mukaan keitin hälyttää kun keitetty vesi on jäähtynyt asetettuun lämpötilaan. Nuo lämpötilan säädöllä olevat vedenkeittimet lienee lähinnnä veden lämmittimiä jos haluaa esim. 80 asteista vettä?
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
475
Hiljainen Vedenkeitin.

Onko kenellekään tullut vastaan jotakin vedenkeitin vertailua missä olisi tutkittu tai suoraan vertailtu miten äänekkäitä keittimet ovat?
Joitain vertailuja onnistuin löytämään, mutta lähinnä ämeriikan ihmemaasta saatavista malleista, joten se ei näin Suomessa asuvana hirveästi lämmitä. Tuota ääntä taitaa olla hankala missään liikkeessäkään tilata ja muutenkin konkreettiset vertailumahikset aika vähissä. Periaatteessa eristetty tai paksuseinämäinen kannu eristäisi paremmin, toisaalta pienemmällä teholla keittäessä kohina voisi olla pienempi(mutta keittoaika pitempi).

Muita vaatimuksia olisi:
- 1½litraa tai suurempi
- mieluusti lämpötilan säädöllä
- Ylläpitotoiminnoista plussaa
- plussaa jos ei piipitä, mutta ei dealbreaker vaikka piippaisikin
- Ei kirkkaita sinisiä valoja
- Materiaalilla ja hinnalla ei niin väliä, sikäli jos muuten tuote on laadukas
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
344
Laitettiin induktioliesi, ajattelin että ostan sellaisen vedenkeittimen näkösen vesipannun ja käytän sitä liedellä. Ilmeisesti olen ihan yksin tämän haaveen kanssa kun kukaan enäi näytä tekevän ihan tavallisen vedenkeittimen näköistä vesipannua. Onko tosiaan näin? Pitkänokkaiset kahvihifistelypannut on lähimpänä, en halua sitä hidasta pitkää nokkaa.
 
Liittynyt
09.07.2018
Viestejä
31
Laitettiin induktioliesi, ajattelin että ostan sellaisen vedenkeittimen näkösen vesipannun ja käytän sitä liedellä. Ilmeisesti olen ihan yksin tämän haaveen kanssa kun kukaan enäi näytä tekevän ihan tavallisen vedenkeittimen näköistä vesipannua. Onko tosiaan näin? Pitkänokkaiset kahvihifistelypannut on lähimpänä, en halua sitä hidasta pitkää nokkaa.
Mitenkäs ihan klassista teräspannua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
344
Mitenkäs ihan klassista teräspannua?
Njoo, noitahan kyllä löytyy, ei ihan sitä mitä haen, mutta varmaan jotain tuollaista joutuu laittaan.

Tämä stokkalta löytyvä pannu ehkä lähimpänä STAINLESS STEEL Eva Solo Nordic Kitchen -vesipannu 1 L |1 L | Vesikannut & -pullot | Stockmann

Leveä pohjahan on kyllä parempi induktiotasolle, siksi noita ei varmaan ole.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Laitettiin induktioliesi, ajattelin että ostan sellaisen vedenkeittimen näkösen vesipannun ja käytän sitä liedellä. Ilmeisesti olen ihan yksin tämän haaveen kanssa kun kukaan enäi näytä tekevän ihan tavallisen vedenkeittimen näköistä vesipannua. Onko tosiaan näin? Pitkänokkaiset kahvihifistelypannut on lähimpänä, en halua sitä hidasta pitkää nokkaa.
Meillä on tommonen vesipannu kanssa. En halunnut yhtään ylimääräistä laitetta enää tiskipöydälle pölyttymään. Induktiolla tuokin lämpenee vähintään yhtä nopeasti kuin vedenkeitin, ellei nopeammin.
Teräs Teakettle liesi Kaasu vedenkeitin Vedenkeitin Viheltävä vedenkeitin teekannu matkoille | Fruugo FI

Muistaakseni OBH nordica punainen, mutta en löytänyt äkkiä sellaista. On siis vastaavan näköinen kun tuo Fruugon.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
@sammy123 No muuta eroa en ole havainnut kuin se, että vesipannun kiehumista pitää vahtia/olla lähistöllä, kun alkaa viheltämään, mutta eipä siihenkään montaa minuuttia mene vaikka pannu olisi täysi.

Vedenkeittimen tosiaan voi napsauttaa päälle ja lähteä vessaan asioille.
 

TLA

Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
448
Lämmönsäätö toinen plussa vedenkeittimessä, aika usein tulee keitettyä muuhun kuin ~100 asteen lämpötilaan teetä ja Aeropress-kahveja varten.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
@TLA No sitten pitää olla jo hifimpi malli, 90% noista halpiksista on napista päälle ja sammuu ku vesi kiehuu.
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
559
@sammy123 No muuta eroa en ole havainnut kuin se, että vesipannun kiehumista pitää vahtia/olla lähistöllä, kun alkaa viheltämään, mutta eipä siihenkään montaa minuuttia mene vaikka pannu olisi täysi.

Vedenkeittimen tosiaan voi napsauttaa päälle ja lähteä vessaan asioille.
Jep ja ruokaa laittaessa vedenkeittimellä saa helposti kuumaa vettä kun hellalla on muutakin trafiikkia. Esim. soppaa tehdessä saa kuumat vedet lisättäväksi valmiiksi odottamaan ilman kattilahippaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 010
Vedenkeittimen tosiaan voi napsauttaa päälle ja lähteä vessaan asioille.
Onko pakko mennä vessaan ?

Tämä vedenkeitin on jännä juttu. Itse en ole koskaan omistanut ja tuskin tulen omistamaankaan. En vaan millään keksi sille hyötykäyttöä. ( teen ruokaa, ja juon teetä ) Toisille tämä taas tuntuu olevan ihan must varuste keittiössä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 113
Onko pakko mennä vessaan ?

Tämä vedenkeitin on jännä juttu. Itse en ole koskaan omistanut ja tuskin tulen omistamaankaan. En vaan millään keksi sille hyötykäyttöä. ( teen ruokaa, ja juon teetä ) Toisille tämä taas tuntuu olevan ihan must varuste keittiössä.
Vedenkeitin nopeuttaa ruoanlaittoa mikäli oma liesi ei ole induktioliesi, sen nopeus on kuitenkin ihan eri luokkaa jos tavallisella liedellä laittaa vaikkapa kananmunille tai pastalle keitinveden lämpenemään.

Itse teen kahvia pressopannussa ja siinä vedenkeitin on oivallinen apu. Hyvälaatuinen vihreä tee puolestaan vaatii 80-asteisen veden jotta sen juomisesta ei tule pahoinvoinnin oireita. Tarkka lämpötilansäätö on kyllä harvinainen ja usein kallis ominaisuus, ostin oman vedenkeittimeni ulkomailta juuri tuon puutteen takia, yhdistelmää lasinen kannu + lämpötilansäätö + alle 100€ ostohinta ei löytynyt Suomesta millään.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
475
Kyllähän sitä ilman vedenkeitintäkin pystyy elämään, mutta on se yllättävän kätevä, etenkin kun ei induktioliettä omista. Pro-tip, jos vaikka perunoita/pastaa/whatever haluaa keittää, niin laittaa puolet vedestä liedelle ja toiset puolet vedenkeittimeen niin saa paljo hätäisemmin keittymään isohkon määrän vettä ;)
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
979
Onko pakko mennä vessaan ?

Tämä vedenkeitin on jännä juttu. Itse en ole koskaan omistanut ja tuskin tulen omistamaankaan. En vaan millään keksi sille hyötykäyttöä. ( teen ruokaa, ja juon teetä ) Toisille tämä taas tuntuu olevan ihan must varuste keittiössä.
Kaikilla on omat tarpeet ja käyttökohteet. Esimerkiksi jos asuu vuokralla ja asunnossa on valurautainen tai keraaminen liesi, menee veden keittämiseen paljon enemmän aikaa kuin vedenkeittimellä ja lisäksi levy jää kuumaksi.

Jos tykkää juoda irtoteetä ja erilaisia laatuja, joissa optimaalinen keittolämpötila vaihtelee, niin tiettyyn lämpötilaan lämmittävä vedenkeitin on tässä todella näppärä. Säännöllisenä vihreän teen juojana en myöskään välitä juoda teetä sata asteisena tai erikseen viiilennellä juomaa, kun useimmiten oikea lämpötila vihreälle teelle on n. 70-80 astetta. Vedenkeittimellä saan veden heti oikeaan lämpötilaan, eikä tarvitse ylimääräisiä puhallella.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 010
Itse teen kahvia pressopannussa ja siinä vedenkeitin on oivallinen apu. Hyvälaatuinen vihreä tee puolestaan vaatii 80-asteisen veden jotta sen juomisesta ei tule pahoinvoinnin oireita.
os tykkää juoda irtoteetä ja erilaisia laatuja, joissa optimaalinen keittolämpötila vaihtelee, niin tiettyyn lämpötilaan lämmittävä vedenkeitin on tässä todella näppärä. Säännöllisenä vihreän teen juojana en myöskään välitä juoda teetä sata asteisena tai erikseen viiilennellä juomaa, kun useimmiten oikea lämpötila vihreälle teelle on n. 70-80 astetta. Vedenkeittimellä saan veden heti oikeaan lämpötilaan, eikä tarvitse ylimääräisiä puhallella
Ite oon opetellu käyttään mikroa teeveden lämmittämisessä :) Kupillinen vettä ja 70 sek ja vesi on aika tarkkaan 80 astetta :). Hiton näppärää.

Ei kai nyt kukan kiehuvana veten teetä tee. Pilaa ten ja ei pysty juomaan. Ei kovin fiksua.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
417
Mikrossa lämpenee myös kuppi, mikä hidastaa teen jäähtymistä. Tee on tarkoitus juoda nopeasti, huononee kupissa seisoessa.

Teeveden kuumentamiseen minulla on ollut vajaan vuoden Severin WK 3458 ja tuo olisi edelleen valintani, vaikkei se mitenkään täydellinen ole. Painikkeet ovat pienet ja lämpötilanvalintapainiketta joutuu näpyttämään yhdeksän kertaa, että saa asetettua 80 celsiusasteeseen. Hidaskin se on ja ääntä tulee veden lämmetessä. Piippaukset ovat onneksi maltillisia. Ilmoitettu tilavuus on 0,5 l, mutta 80 asteeseen voi helposti lämmittää 6 dl tai ylikin, ylikiehumisen estämiseksi se puolen litran raja on. Parhaat puolet ovat kompakti koko sekä veden määrän tarkka ja helppo annostelu.

Black fridayna tuota sai pienellä alennuksella Saksan amazonista ja saattaapi näin käydä tänäkin vuonna.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
475
Päädyin vihdoin vedenkeitin etsinnässäni Wilfan WSDK-2000S malliin, jossa joutui hieman tinkimään ominaisuuksissa(vain 1.25l tilavuus), mutta keitin itsessään on selvästi hiljaisempi ja suhinat on matalataajuisempia kuin edellisessä OHB nordicassa, eikä tässä ole mitään piippausääniä. Keittimessä on tuplaseinämä(kuori metallia sisusta muovia), joten se eristää hieman paremmin ääniä ja lämpöä, eli pinta ei tule niin kuumaksi kuin umpirosterisesssa keittimessä, sekä olettettavasti pysyy lämpöisenä hieman pidempään. Lämpötilansäätö on järkevä ja lämpimänäpitokin(25min) löytyy jos sellaista kokee tarvitsevansa. Keitin on lisäksi ihan hyvä näköinen ja rakenteeltaan jämäkkä, kannen avausmekanismin toteutus tosin vähän herättää vähän kysymysmerkkejä. Mutta sain siis mitä tarvitsin, hiljaisemman vedenkeittimen.

...kallishan tuo vedenkeittimeksi oli(129€), mutta on sitä rahaa tullut turhempaankin kait poltettua.
 
Liittynyt
22.06.2019
Viestejä
71
Pitäisi ilmeisesti uutta vedenkeitintä katsella kun vanha, ehkä reilun 10v toiminut muovinen OBH Nordica alkaa rapistua käsiin kuuman höyryn vaikutuksesta kaatonokasta ja kannesta. Voisin kuvitella että tuosta alkaa jo hieman muovia irrota juomaveteen.

20230828_201306-scale.jpg 20230828_201324-scale.jpg

Seuraava keitin voisi olla muuta materiaalia kuin muovia, tai en tiedä onko tämä keitin poikkeustapaus ja yleensä keittimet kestävät paremmin.

- Tilavuus 1,0 - 1,7l
- Minimitäyttö max 0,5l
- Materiaali mielellään muuta kuin muovia
- Kannu johdoton
- Ei ärsyttäviä ääniä, hiljainen jos mahdollista
- Hinta max 50e

Tässä joitain keittimiä mitkä ovat osuneet silmiin (listaa muokattu 5.9.2023):

Näyttää hyvältä, onkohan johdoton:

Lasinen vaihtoehto:

Muuten hyvä mutta ainakin yksi huono arvostelu:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
417
Tuskinpa täällä kukaan noita kolmea olisi omistanut ja osaisi verrata. Jos et vielä mitään ole hankkinut, Lidlissä olisi teematuotteena heidän oma vedenkeittimensä, johon bonussovelluksella saa pienen alennuksen. Tietääkseni Lidlin vedenkeittimiä on pidetty hintaansa nähden laadukkaina.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 754
Vuosikausia toiminut hyvin Electroluxin EEWA7800. Nopea yhden napin kuumennus ja lisäksi mahdollisuus tehdä esim +80C asteista vettä esim vihreään ja valkoiseen teehen 1,7l vetoisuus. Ainoa huono puoli vähän kovahko piippaus.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 359
Viestejä
4 195 751
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom