HM:n tuolit kannattaa ostaa valtuutetuilta jälleenmyyjiltä (Authorized Dealer), jolloin hintaa kysymällä saattaa saada useamman satasen pois. Itse tilasin
Designcabinetilta, kun sain 150e pois hinnasta. Osa on saanut enemmänkin. Heillä 14vrk palautusoikeus. 100e toimitusmaksu tuli, mutta edullisimmalla en olisi siltikään muualta saanut. Ymmärsin, että postitkin hyvitetään, mikäli päättää tuolin palauttaa.
Suomen
KT Interiorilta kysyin myös hintaa, mutta olisivat antaneet vain ilmaiset postit (50e). Tuollahan voi käydä kai testaamassa tuolia, jos pääkaupunkiseudulla asuu. Heillä on 30vrk palautusoikeus. (HM:n sivuillahan on -15% alennusmyyntejä muutaman kerran vuodessa, mutta tosiaan eivät taida toimittaa Suomeen?)
Joo, HM ei taida Suomeen toimittaa. Bongasin lopulta tuolta "EU Gaming"-sivustoltakin, mistä nuo Logitech X HM Embody ja "gaming"-Aeron myydään, ettei nekään näköjään toimita kuin Alankomaihin, Belgiaan ja Luxemburgiin. Joten eipä noita sitten saane mistään Suomeen. Toki eipä ne sen kummempia ole kuin tavallisetkaan, kunhan Embody on sitä revisio-mallia.
Tämän tuolinhan voi ostaa myös osamaksulla, ainakin joistakin paikoista, mikäli se on vaihtoehto.
Esim. KT Interiorilta saattaisi saada Checkout-maksutapojen kautta joo, ongelmana on luottotarkistukset. Ei sillä että minulla olisi luottohäiriömerkintöjä, mutta kun pienet työttömän tulot jo itsessään tyssää nuo vähänkään isompien summien kanssa (joskus jo alle 500€ tapauksissakin). Se on sikäli huvittavaa, että osamaksuja ei meinaa saada ne, jotka niitä eniten tarvitsisi. Mutta kyllähän nuo testattava silti olisi jo ennakkoon. Pääkaupunkiseudullakin hankala itse käydä (Jyväskylässä asustelen, autottomana), mutta eipä niitä tosiaan oikein muuallakaan yleensä kokeilla voi, jos ei satu paikalliseen yksityiseen omistajaan törmäämään...
Embodyn istuinta en mitenkään pehmeäksi kuvailisi. Paino tässä silti jakautuu tasaisesti, joten ei ole epämukava ja olen itse ollut tyytyväinen. Vanhassa
"pehmeässä" tuolissa mulla pehmuste painui about tunnin istumisen jälkeen, jolloin kova runko alkoi painamaan häntäluuhun melko kivuliaasti. Embodyssä on tämä uusi
"scrim layer" (10mm paksu kerros), joka 02/2021 jälkeen tehdyissä tuoleissa, mutta ei se nyt varmastikaan mitään taikatemppuja tee. En ole testannut vanhaa mallia, joten ei ole vertailukohtaa.
Joo, juuri tuo painojakauman vaikutus kun on se kysymysmerkki, että paljonko se kompensoi. Voisin kuvitella kuitenkin, että tuo Embodyn istuin olisi Aeronia mukavampi, varsinkin tuon foamikerroksen kera. Mutta se, että olisiko Aeron vai Embody tuolle selälle parempi... paha mennä sanomaan. Embodysta moni on tuumannut että alkuun tuntuu mahtavalta, sen mitä kaupassa kokeilee, mutta sitten kotona jo parin tunnin jälkeen selkään sattuu. Toisaalta joidenkin rikkinäisille selille se on ollut se "ainoa oikea."
Paljonko muutes hinta käytetylle Mirralle? Onko tuolia kunnostettu?
Pa-Ri Materialla listahinta 590€, lupaili ennakkoon viiteen sataan. Kalliitahan nuo silti on, kun Mirrat (ei v2) jenkeissäkin on luokkaa $100-300 käytettynä. Kunnostuksesta ei erikseen mainita, joten tuskin, toimivaksi vaan todettu. Mutta pyysin tuon kuitenkin uteliaisuuttani kokeiltavaksi, kun ei kuulemma haitaksi ole vaikkei sitten ottaisikaan. Ennemmin vaikka se uusi Mirra 2 tuplahinnalla mutta 12v takuulla jos niikseen ottaa, luulen ma. Mutta verkkoistuin mikä verkkoistuin, mene ja tiedä. Luulen että se tuossa olisi sopivampi kuin Aeronissa, ja paljon hikoilevana verkon hengittävyys olisi kiva, mutta eihän se auta jos ei persaus muuten kestä.
Mutta joo. Eilen kun 9+ tuntia tällä Modeon tuolilla istui, niin eihän tämä romukroppani siitä hirveästi tykännyt. Nyt kun istuin siihen tänään taas, niin huomaa vieläkin olevan persauksen arkana eilisen jäljiltä, vaikka ison osan päivää oli tämmöinen lähinnä puutarhatuoliin tarkoitettu lisäpehmuste istuinosan päällä. Myös selkä alkoi oireilemaan päivän mittaan, joskin hieman eri tavalla kuin Martelan kanssa. Vaikea sanoa, että onko se vaan "tottumiskysymys." Semmoinen ikävyys nimittäin, että olen joskus huomannut hyvällä ryhdillä istumisen sattuvan selkääni. Tämä alkoi jo ennen selkäni lopullista hajoamista iskiaskivun yhteydessä, ja jatkui sitten hajoamisen jälkeenkin. Siihen on syynsä, miksi tuo mekanismituoli on vääntynyt vinoon, kun joutui niin usein röhnöttämään oikealle taipuneena kivun minimoimiseksi... Harmillinen tilanne kyllä, tää Linja ois ollut loistava tuoli aikoinaan terveenä. Mutta jos tämä sama meno jatkuu kuten olettaa voisi, niin eipä tämän pitäminen taitaisi järkevää olla. Kuitenkin mekanismituoli vie voiton nykytilanteessa mukavuudessa. Satunnaisempaan istumiseen tämä toimisi nytkin, mutta viitsiikö siitä sitten maksaa verraten että yrittäisi säästää nekin rahat pysyvämpään ratkaisuun.
Ja tosiaan KAB-tuoli on melkein se mikä tulee mieleen tässä vaiheessa, kun ovat valvomotuolina pehmeämpiä ja tässäkin ketjussa kehuttuja. Edullisin normaalihinta esim. KAB Directorille Suomessa taitaa olla työtuoli.fi:ssä, 1065€+ALV. Mutta odotusaikakin on sen 2 kk tai enemmän. Ja tuokin pitäisi jossain edes lyhyesti saada kokeiltua, plus sama luottotarkistusongelma (maksutavoissa kun näyttäisi Jousto olevan, sen kautta vuoden maksuajalla ALV-hinnaksi tulisi 1512€ - tosin se pankkilainan yrittäminen olisi myös se yksi mahdollisuus, mutta tavallaan vähän ikävä tuommoisessa odotusajalla olevassa tuotteessa jos/kun pitää ennakkoon maksaa...).