Hyvä työtuoli?

Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Noihin käsinojiin jätetään yleensä tarkoituksella hieman liikkumavaraa, että ei pöydän kulmiin yms taottaessa mene kappaleiksi.
Minulla on ollut työtuolina iskun step ja kotitoimistolla Logic 400 ja en kyllä laadussa ole huomannut mitään eroa. Leveämmät käsinojat ovat toki mukavat, mutta syövät samalla sivuttaista tilaa jonkin verran enemmän, eli jos haluaa johonkin tuplalipastollisen pöydän alle laittaa tuolin niin siinä kannattaa tuo leveys huomioida.
Tästä aikasemminkin puhetta, kävin itsekkin testaa Martelan outletin uusia logic 400 tuoleja. Suunniteltu kolina ja helinä ei vakuuttanut 790€ hintaan (nyt alennuksessa 749€).

Päädyin tilaamaan halvemmalla briteistä Herman Miller Aero Classicin (käytetty) ja ohan se ihan eri planeetalta. Hintaa tuli 560 puntaa.

Toki onhan tämäkin pitkälti makuasia.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
Kiitoksia vinkeistä. Kävin Iskussa testaamassa tuota Iskun Step+, jossa ei ollut niskatukea. Haluaisin niskatuellisen mallin, joten sen tuolin mietintä jäi vähän vaiheeseen. Vaikutti laadultaan aikalailla yhtä hyvältä, kuin tuo Logic 400, mutta tästä kyseisestä Iskun tuolista puuttui se alaselän pumppu (ja niskatuki). Nämä toki sais lisävarusteena tuohon Step+:nkin.
Päädyin tilaamaan halvemmalla briteistä Herman Miller Aero Classicin (käytetty) ja ohan se ihan eri planeetalta. Hintaa tuli 560 puntaa.
Onko semmoinen "refurbished" tuoli? Ei nitinöitä natinoita? Mietin itsekin tuota vaihtoehtoa.
Jos sattuis Suomesta löytämään hyvällä hinnalla käytetyn (mutta ei kunnostetun) Aeronin, niin olisikohan se järkevä ostos. Vai pitäisikö tilata ulkomailta tuollainen kunnostettu, jotka on yleensä niillä vanhoilla käsinojan säädöillä. Eipä tähän tosin ehkä mitään yksiselitteistä vastausta ole. :D
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Onko semmoinen "refurbished" tuoli? Ei nitinöitä natinoita? Mietin itsekin tuota vaihtoehtoa.
Jos sattuis Suomesta löytämään hyvällä hinnalla käytetyn (mutta ei kunnostetun) Aeronin, niin olisikohan se järkevä ostos. Vai pitäisikö tilata ulkomailta tuollainen kunnostettu, jotka on yleensä niillä vanhoilla käsinojan säädöillä. Eipä tähän tosin ehkä mitään yksiselitteistä vastausta ole. :D
Kyllä, En tiedä mitä tähän on uusittu kun en ole alkuperäistä koskaan nähnyt, mutta on tämä hiljaisempi kuin martela. Ainoa mitä muutin oli renkaat kovista -> pehmeisiin, koska laminaatilla kovat turhan liukkaat. (amazonista tilasin renkaat, maksoi n.10€)

Käsinojien päälyste on sen verran virheetön että uskoisin niiden olevan vaihdetut.

Ohan tuossa aina pieni lotto mukana kun voihan sieltä periaatteessa tulla minkälainen tahansa. Ilmoittivat sähköpostilla että tuoli on tarkistettu ja valmis lähetettäväksi mitä se ikinä sitten tarkoittaa.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
Kuulostaa hyvältä. Tuliko muutes tullit tohon hinnan päälle? Mitkä oli siis kokonaiskustannukset, joilla sait tuolin Suomeen?
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Kuulostaa hyvältä. Tuliko muutes tullit tohon hinnan päälle? Mitkä oli siis kokonaiskustannukset, joilla sait tuolin Suomeen?
Ei tullut tulleja kun tuoli on ostettu viimevuonna. hinta oli tasan tuon 560 puntaa + renkaat amazonista 10€.
 
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
181
Ostiko joku täältä tollaisen Håg:in H04 4400 tuolin Martela Outletista, kun niitä sai vielä hintaan 199€? Mitä kokemuksia?
Olen etsinyt pitkää tuolia ja tämä malli voisi olla hyvä, jos niitä enään ikinä tulee uudestaan saldoille Martelaan :)

download.jpeg
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
Laitoin nyt Embodyn lopulta tulemaan Saksasta. Pitkään katselin eri vaihtoehtoja, mutta koko ajan tuo tuoli pyöri mielessä eniten. Saapa nähdä miten sopii omalle kropalle, uskoisin että melkoinen harppaus on Askon ikivanhasta "johtajantuolista".

Vielä ku Atlas julkaisee niskatuen myös Embodyyn, niin sopii tuoli rentoon pelailuun ja videoiden katseluun varmaankin vielä paremmin.


Tuolta sain minäkin kysymällä hintaa alas aluksi 1329€, mutta pyysin vielä 1300 euroon ja se oli kauppahinta. 99e postit tulee vielä päälle. Kokomusta tuoli, jossa tuo uusi ohut kerros istuimen kankaan alla, vähän samaan malliin kuin Logitech-mallissa. Muiden värivaihtoehtojen (halusin valkoisen rungon ja harmaan kankaan) kanssa olisi ollut 4-5kk toimitus ja mustan saa heti, joten mustaan päädyin lopulta. Ei ollenkaan huono väritys sekään ja oli myös yksi vaihtoehdoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Laitoin nyt Embodyn lopulta tulemaan Saksasta. Pitkään katselin eri vaihtoehtoja, mutta koko ajan tuo tuoli pyöri mielessä eniten. Saapa nähdä miten sopii omalle kropalle, uskoisin että melkoinen harppaus on Askon ikivanhasta "johtajantuolista".

Vielä ku Atlas julkaisee niskatuen myös Embodyyn, niin sopii tuoli rentoon pelailuun ja videoiden katseluun varmaankin vielä paremmin.


Tuolta sain minäkin kysymällä hintaa alas aluksi 1329€, mutta pyysin vielä 1300 euroon ja se oli kauppahinta. 99e postit tulee vielä päälle. Kokomusta tuoli, jossa tuo uusi ohut kerros istuimen kankaan alla, vähän samaan malliin kuin Logitech-mallissa. Muiden värivaihtoehtojen (halusin valkoisen rungon ja harmaan kankaan) kanssa olisi ollut 4-5kk toimitus ja mustan saa heti, joten mustaan päädyin lopulta. Ei ollenkaan huono väritys sekään ja oli myös yksi vaihtoehdoista.
Onnittelut hyvästä valinnasta :tup:
Itsellä sama kokomusta Embody ja olen kyllä ollut tyytyväinen, hyvä istua, ei narise(Krytoxia löytyy varalta) ja näyttää todella upealta.
Niska oli kovilla pari viikkoa kun tottunut niskatuellisiin tuoleihin mutta kyllä sekin helpotti, tuo Atlaksen tuki lähtee kuitenkin hankintaan heti kun saapuu markkinoille.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
Onnittelut hyvästä valinnasta :tup:
Itsellä sama kokomusta Embody ja olen kyllä ollut tyytyväinen, hyvä istua, ei narise(Krytoxia löytyy varalta) ja näyttää todella upealta.
Niska oli kovilla pari viikkoa kun tottunut niskatuellisiin tuoleihin mutta kyllä sekin helpotti, tuo Atlaksen tuki lähtee kuitenkin hankintaan heti kun saapuu markkinoille.
Kiitos. :) Kuulostaa hyvältä ja paljon lukenut samantyylisiä kokemuksia. Voisin kirjoitella omia tuntemuksia, kunhan tuoli ollut käytössä jonkin aikaa.

Tuon niskatuen mahdollisuuden vuoksi pohdiskelin Aeronia, mutta luultavasti jaksan siihen Embodyn niskatuen ilmestymiseen asti odottaa. Jotkut myös väittäneet, etteivät edes kaipaa niskatukea, vaikka se oli heitä Embodyssa ennen hankintaa mietityttänyt.
Aeronissa olisi ehkäpä häirinnyt se muovireuna, joka "pakottaa" istumaan aina samassa asennossa. Ei tosin sekään tuoli varmastikaan mikään huono valinta olisi ollut.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
42
Ei kyllä hyvää lupaa. Itse tilasin tuossa pari viikkoa sitten sen K4:n Lockwoodhumelta ja kovasti lupailivat 10 vko toimitusaikaa.
12 viikkoa mennyt ja tuolia ei näkynyt. Laitoin viestiä Lockwoodhumelle ja välittömästi tuli vastaus, että tuoli on tehtaalla valmiina ja shipataan ensi viikolla. Odotellaan…
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
MFavor M18 Ergonomic Mesh Office Chair eli toimistotuoli tietokoneelle, 169,99€ kotiin toimitettuna. Saapui tänään ja muutama tunti sitten kokosin. Näköjään 11pv tilasin:


Youtube arvostelua:


Ennen käytössä oli joku "Leet Gaming Extreme" pelituoli mikä kahdessa vuodessa alkoi enempi tai vähempi hajoilla. Istuinosan nahka hieman irtoili päältä, vasen käsisuoja (sen pehmuste) alkoi olla jatkuvasti lysyssä ja oikeassa kädensijassa on pehmusteessa pieni murtuma sivussa.

Tämä tuntuu hyvältä ristiselän kohdalta (säädettävä tuki) ja niskatuki oikeasti toimii sekä tukee niskaa istuessa nyt tätäkin kirjoittaessa sekä myös "löhötessä" taaksepäin asettuen esim. sarjaa katsoessa tai vaikka kindleä lukiessa (olen noin 182-183cm pitkä). Tuki riittäisi myös minua pidemmällekin henkilölle.

Siihen en ota kantaa miten reippaasti painavammalle tämä sopisi (maksimi painoraja taitaa olla 150kg) mutta tarvittaessa tässä voi istua myös risti-istunnassa.

Olin hieman epäileväinen miten näin "halpa" tuoli riittää / on laadukas mutta näkee sitten muutaman vuoden päästä onko ehjä vai ei. Mikäli kestää viitisen vuotta on enempi kuin hintansa arvoinen.
 
Liittynyt
22.04.2018
Viestejä
211
Juuri katselin samaa tuolia Amazonista. Taidan pistää tuolin tilaukseen, vaikuttaa ihan hyvältä tuohon hintaan. Kiitos linkista:thumbsup:

MFavor M18 Ergonomic Mesh Office Chair eli toimistotuoli tietokoneelle, 169,99€ kotiin toimitettuna. Saapui tänään ja muutama tunti sitten kokosin. Näköjään 11pv tilasin:



Ennen käytössä oli joku "Leet Gaming Extreme" pelituoli mikä kahdessa vuodessa alkoi enempi tai vähempi hajoilla. Istuinosan nahka hieman irtoili päältä, vasen käsisuoja (sen pehmuste) alkoi olla jatkuvasti ly
MFavor M18 Ergonomic Mesh Office Chair eli toimistotuoli tietokoneelle, 169,99€ kotiin toimitettuna. Saapui tänään ja muutama tunti sitten kokosin. Näköjään 11pv tilasin:


Ennen käytössä oli joku "Leet Gaming Extreme" pelituoli mikä kahdessa vuodessa alkoi enempi tai vähempi hajoilla. Istuinosan nahka hieman irtoili päältä, vasen käsisuoja (sen pehmuste) alkoi olla jatkuvasti lysyssä ja oikeassa kädensijassa on pehmusteessa pieni murtuma sivussa.

Tämä tuntuu hyvältä ristiselän kohdalta (säädettävä tuki) ja niskatuki oikeasti toimii sekä tukee niskaa istuessa nyt tätäkin kirjoittaessa sekä myös "löhötessä" taaksepäin asettuen esim. sarjaa katsoessa tai vaikka kindleä lukiessa (olen noin 182-183cm pitkä). Tuki riittäisi myös minua pidemmällekin henkilölle.

Siihen en ota kantaa miten reippaasti painavammalle tämä sopisi (maksimi painoraja taitaa olla 150kg) mutta tarvittaessa tässä voi istua myös risti-istunnassa.

Olin hieman epäileväinen miten näin "halpa" tuoli riittää / on laadukas mutta näkee sitten muutaman vuoden päästä onko ehjä vai ei. Mikäli kestää viitisen vuotta on enempi kuin hintansa arvoinen.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Onnittelut hyvästä valinnasta :tup:
Itsellä sama kokomusta Embody ja olen kyllä ollut tyytyväinen, hyvä istua, ei narise(Krytoxia löytyy varalta) ja näyttää todella upealta.
Niska oli kovilla pari viikkoa kun tottunut niskatuellisiin tuoleihin mutta kyllä sekin helpotti, tuo Atlaksen tuki lähtee kuitenkin hankintaan heti kun saapuu markkinoille.
Eikö muka natise? Arvosteluissa mainitaan että tykkää narista kun on niin paljon liikkuvaa osaa.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
luultavasti Logitech version riesana nuo ääntelyt
Logitech-versiosta on ollut paljon kritiikkiä tuosta narisemisesta. Se erilainen kangas kai hankaa muoviosiin, joka saa narinan aikaan, muistaakseni näin. Normaali Embodystä ei oo noita narinavalitteluja oikeastaan tullut vastaan.

E: Vai onko se sittenkin se vaahtonpala selkänojassa, joka Logitechissä ääntää. Tuli myös vastaan, että Embodyn alkuperäinen malli olisi ääntänyt enemmän, mutta olisivat hieman muuttaneet tuolin suunnittelua.
Noh, pian pääsen itse testaamaan miten asia on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.07.2018
Viestejä
181
MFavor M18 Ergonomic Mesh Office Chair eli toimistotuoli tietokoneelle, 169,99€ kotiin toimitettuna. Saapui tänään ja muutama tunti sitten kokosin. Näköjään 11pv tilasin:


Youtube arvostelua:


Ennen käytössä oli joku "Leet Gaming Extreme" pelituoli mikä kahdessa vuodessa alkoi enempi tai vähempi hajoilla. Istuinosan nahka hieman irtoili päältä, vasen käsisuoja (sen pehmuste) alkoi olla jatkuvasti lysyssä ja oikeassa kädensijassa on pehmusteessa pieni murtuma sivussa.

Tämä tuntuu hyvältä ristiselän kohdalta (säädettävä tuki) ja niskatuki oikeasti toimii sekä tukee niskaa istuessa nyt tätäkin kirjoittaessa sekä myös "löhötessä" taaksepäin asettuen esim. sarjaa katsoessa tai vaikka kindleä lukiessa (olen noin 182-183cm pitkä). Tuki riittäisi myös minua pidemmällekin henkilölle.

Siihen en ota kantaa miten reippaasti painavammalle tämä sopisi (maksimi painoraja taitaa olla 150kg) mutta tarvittaessa tässä voi istua myös risti-istunnassa.

Olin hieman epäileväinen miten näin "halpa" tuoli riittää / on laadukas mutta näkee sitten muutaman vuoden päästä onko ehjä vai ei. Mikäli kestää viitisen vuotta on enempi kuin hintansa arvoinen.
Juuri katselin samaa tuolia Amazonista. Taidan pistää tuolin tilaukseen, vaikuttaa ihan hyvältä tuohon hintaan. Kiitos linkista:thumbsup:
Pistäkää tulemaan käyttökokemuksia hieman pidemmältä ajalta myös, tämä vaikuttaa oikein hyvältä tuoliehdokkaalta! :)
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
HM Embody saapui taloon. "Unboxing" tuntui todella premiumilta verrattuna noihin pariin kalliimman pään rallituoleihin, joita tuli testattua (ja sitten palautettua). Onhan se hienoa, kun ei tarvitse alkaa kokoamaan tuolia, poistaa vaan suojamuovit ja istumaan. Mukava pikku bonus.

Tuoli ei nitise tai natise ollenkaan. Yllättävänkin hiljainen. Tämä mun yksilö on valmistettu toukokuussa, joten melko tuore on. Löytyy tuo uusi "scrim layer" kankaan alta, joka kai hieman pehmentää istuinta. Mulla häntäluukipua (leikattu joskus 20v sitten) useimmissa tuoleissa, jos istun hyvällä ryhdillä, mutta tän Embodyn kanssa ei mitään ongelmia. Ainakaan tämän ensimmäisen 5h istunnon aikana. Istuimen ja selkänojan välissä on pieni "kuilu" johon häntäluu asettuu.

Huomaan kyllä kaipaavani niskatukea, jos nojailen taaksepäin. Toivottavasti Atlas saa pian ulos sen heidän headrestinsä. Voi olla, että ehdin tottua tähän niskatuettomuuteen, mutta kyllä 95% varmasti tulen Atlaksen ostamaan heti, kun mahdollista.
Melkoista säätelyä myös näiden nuppien kanssa tähän alkuun, kun yrittää löytää sen itselle optimaalisimman asennon. Hyvähän se silti on, kun on paljon säätöjä.
Käsinojat ovat aika kömpelöt liikuttaa, mutta saan ne hyvään kohtaan itselleni.

Keinu on mahtavasti tehty tässä tuolissa, paras mitä oon kokeillut.

Hyvät on siis ensivaikutelmat tuolista. :thumbsup:
175cm / ~80kg omat mitat ja tuntuu sopivan tämän kokoiselle mainiosti.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 665
Pistäkää tulemaan käyttökokemuksia hieman pidemmältä ajalta myös, tämä vaikuttaa oikein hyvältä tuoliehdokkaalta! :)
Ei tämä 10 päivän jälkeen vielä mikään pitkä käyttökokemus ole, yritän palata asiaan takaisin vuoden tai viiden kuluttua (jos tuolia enää on myytävissä) mutta ainakin nopeasti voin sanoa että alussa seuraavalle päivälle tullut "selkä on kipeä, pistetääs selkätukea vähemmän käyttöön" meni noin päivässä-parissa ohitse. Eli jos on ollut aiemmin käytössä ns. normaali tai "pelituoli" niin voi kestää hetki tottua siihen että joku edes koskee selkää, saati tukee sitä.

Vielä olen pitänyt, viileä käyttää. Niskatuki on hyvä vaikka teoriassa mitä yhdessä youtube arvostelussa sanottiin pitääkin paikkansa. Eli se on kohtuu jäykkä liikuttaa ylös/alas ja joku janatuinen oli saanut niskaansa mustelman kun oli istuen yrittänyt säätää sitä ja vetänyt sen alas voimalla pysäyttäen niskallaan. Itse säädän tuon korkeuden kaksin käsin ja seisaallaan jos tarvetta (ei sitä jatkuvasti tarvitse säädellä) ja sitten kallistuskulman istuen (ja vaikka yhdellä kädelläkin se hoituu). Minusta parempi ettei ole "liian löysä" liikutella tuo. Sarjoja / elokuvia / youtubea katsoessa niskatukea tulee käytettyä tai esim. foorumia lukiessa.

Käsinojat ovat tarpeeksi pehmeät, tosin itselläni on esille työpöydän alta vedettävä näppäimistö(taso) ja hiiri sitten pöydällä hieman pidemmällä (edessä geelirannetuki) joten pelatessa vasen käsi nojalla, ranne omalla näppäimistötuellaan (noin 16€ 2019 hinta noussut pari euroa), oikea irti ja hieman edessäpäin suorana leväten (hiiri)rannetuen päällä (noin 9€ 2019, hinta laskenut näköjään) siten että selkä on kiinni selkänojassa ja selkätuki on käytössä.

Itselläni on pituutta noin 182-183cm ja painoa noin 84-86kg eikä valittamista. Ilmeisesti jos on oikeasti lyhyt (joku 140cm+ aasialainen nainen oli tehnyt arvostelua) ei tuosta niskatuesta ole oikein hyötyä ja korkeutta on ilmeisesti vaikea laskea tarpeeksi alas / tuolin istuin on "liian syvä ja suuri".

En osaa oikein ottaa kantaa miten "lyhyt on liian lyhyt" mutta parempi puolisko on jotain 153cm ja hän piti kyllä tuolista ja totesi että esim. risti-istunta onnistuu oikein hyvin (myös ympäri pyöriminen tuolilla). Niskatuki alimmalla tasolla toimi "päätukena" (ei niska) eikä tuolia tarvinut kaikkein alimmalle tasolle kuitenkaan laskea vaan piti hieman nostaa että oli sopivalla (90 asteen kulmaan sai jalat kun istuu ja jalat ovat maassa). Toki jos oikeasti on lyhyt saa tuon niskatuen myös täysin pois.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
4
Herman Miller Aeronin omistajat hoi.

Minkä kokoista tuolia suosittelette 184cm 85kg ihmiselle? Pulju itse suositteli B-kokoa, mutta paljon eri palstoja lukeneena itse olen hieman taipuvainen C:hen. Lähinnä mietityttää itse istuinosan koko. B:ssä se on ainoastaan 43cm x 43cm, kun taas C:ssä se on 47cm x 47cm. Luulen että jalat roikkuisi aika paljon tuon istuinosan yli. Nopeasti mitattuna oma perse-polvi välimatka on n. 53cm.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Herman Miller Aeronin omistajat hoi.

Minkä kokoista tuolia suosittelette 184cm 85kg ihmiselle? Pulju itse suositteli B-kokoa, mutta paljon eri palstoja lukeneena itse olen hieman taipuvainen C:hen. Lähinnä mietityttää itse istuinosan koko. B:ssä se on ainoastaan 43cm x 43cm, kun taas C:ssä se on 47cm x 47cm. Luulen että jalat roikkuisi aika paljon tuon istuinosan yli. Nopeasti mitattuna oma perse-polvi välimatka on n. 53cm.
Itse olen tuon kokoinen ja menin suosituksen mukaan eli B-alla eikä ongelmia. Kyllähän polvitaipeen ja tuolin reunan väliin jää melkein 10cm mutta ei tosta kyllä mitään ongelmia itselle ole ollut.
 
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
On kyllä vaikeaa näiden tuolien kanssa. Ongelmana kun on rikkinäinen selkä ja siitä johtuvat hermovauriot, joiden takia tarttis ekstrapehmeän istuinosan koska "istumalihakset" puutuu ja kipuilee muuten. Viimeiset 4½v onkin menty lähes pelkästään mekanismituolilla (aka laiskanlinna), käyttäen tietokonetta kotiteatterin kautta. Istumista kun kuitenkin on melkein koko päivä, joka päivä. Tuo mekanismituoli on takapuolelle OK, mutta selälle vähän kehnompi. Ja on myös pysyvästi vääntynyt vinoon. Kaksi vuotta sitten ostin Martela Logic 3-tuolin käytettynä, mutta siinä puutuu paikat nopeasti, eikä selkäkään tykkää.

Tänään sitten tuli kotikokeiluun Modeon Linja M-työtuoli. Tämä olisi kyllä ollut loistava aikoinaan kun oli vielä terve, mutta nykytilanteessa en ole varma. On tämä kaikin puolin minulle sopivampi kuin tuo Logic 3, mutta vaikka Jyväskylän Modeosta (jolle muutenkin propsit loistavasta asiakaspalveluhenkisyydestä näin yksityisostajaa kohtaan) sai hyvän tarjouksen hinnasta tälle, niin vaikealta vaikuttaa päätös. Ei ole oikein varaa vaihtaa jos yhden "lukitsee", työ(kyvy)tön kun olen. Jo parissa tunnissa voi todeta että tämäkin kyllä puuduttaa, vaikkei ihan niin pahasti ja on parempi selälle. Tässä vaiheessa veikkaan vaan, ettei oikeastaan mikään perinteinen työtuoli varmaan olisi itsessään riittävän pehmeä. Joten tyytyykö sitä ehkä tähän, mahdollisesti yrittäen jotain lisäpehmustetta kehitellä (esim. joku memory foam-istuintyyny), vai pitääkö kääntää katseet valvomotuoleihin. Niissä vaan hinnat ovat... melkoiset, ja esim. KAB:in osalta myös saatavuus vähintäänkin kehnoa. Eikä oletettavasti pystyisi tällä tavalla kunnolla kotonakaan kokeilemaan. Sama vika olisi esim. Herman Millerin tuoleissa, joista varsinkin Embody kiinnostaisi, mutta ihan liian riskaabeli sekin, kun ei voi tietää miltä se tuntuu, ollessaan niin erilainen kuin nämä foamipehmusteiset (huomiona että kyllähän Embodyn Logitech-version ja myös Aeronin peliversion voisi palauttaa 14 päivän ajan ilmaiseksi, mutta käytännössä se pitäisi alkujaankin ostaa lainarahalla, mikä taas on itsessään ongelmallista). Huomenna tosin olisi tarkoitus käytettyä HM Mirraa käydä testaamassa toisessa liikkeessä vielä, mutta erilaisella istuimella sekin. Ja hinta sen verran korkea silti käytetylle vain vuoden takuulla, että luultavasti ei mukaan tartu, varsinkin kun sitäkään ei kotiin ilmeisesti voi ottaa koetettavaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
Sama vika olisi esim. Herman Millerin tuoleissa, joista varsinkin Embody kiinnostaisi, mutta ihan liian riskaabeli sekin, kun ei voi tietää miltä se tuntuu, ollessaan niin erilainen kuin nämä foamipehmusteiset.
Mullakin oli yhdessä vaiheessa hieman samanlaiset mietteet. Pehmeä tuoli oli hakusessa ja mietin Nightingale CXO:ta, mutta en löytänyt paikkaa, joka olisi toimittanut Suomeen mitenkään järkevällä hinnalla. Päädyin sitten Embodyyn.

Herman Millerillä on loistava palautuspolitiikka. Monihan ostaa heiltä esim. Aeronin ja Embodyn, testaavat kuukauden verran, lähettävät toisen takaisin ja pitävät mieluisemman. Eivät tosin kai toimita Suomeen? Osalla HM-myyjistä taitaa myös olla tuo 30vrk, mutta ei kaikilla.

HM:n tuolit kannattaa ostaa valtuutetuilta jälleenmyyjiltä (Authorized Dealer), jolloin hintaa kysymällä saattaa saada useamman satasen pois. Itse tilasin Designcabinetilta, kun sain 150e pois hinnasta. Osa on saanut enemmänkin. Heillä 14vrk palautusoikeus. 100e toimitusmaksu tuli, mutta edullisimmalla en olisi siltikään muualta saanut. Ymmärsin, että postitkin hyvitetään, mikäli päättää tuolin palauttaa.
Suomen KT Interiorilta kysyin myös hintaa, mutta olisivat antaneet vain ilmaiset postit (50e). Tuollahan voi käydä kai testaamassa tuolia, jos pääkaupunkiseudulla asuu. Heillä on 30vrk palautusoikeus. (HM:n sivuillahan on -15% alennusmyyntejä muutaman kerran vuodessa, mutta tosiaan eivät taida toimittaa Suomeen?)
Tämän tuolinhan voi ostaa myös osamaksulla, ainakin joistakin paikoista, mikäli se on vaihtoehto.

Embodyn istuinta en mitenkään pehmeäksi kuvailisi. Paino tässä silti jakautuu tasaisesti, joten ei ole epämukava ja olen itse ollut tyytyväinen. Vanhassa "pehmeässä" tuolissa mulla pehmuste painui about tunnin istumisen jälkeen, jolloin kova runko alkoi painamaan häntäluuhun melko kivuliaasti. Embodyssä on tämä uusi "scrim layer" (10mm paksu kerros), joka 02/2021 jälkeen tehdyissä tuoleissa, mutta ei se nyt varmastikaan mitään taikatemppuja tee. En ole testannut vanhaa mallia, joten ei ole vertailukohtaa.

Huomenna tosin olisi tarkoitus käytettyä HM Mirraa käydä testaamassa toisessa liikkeessä vielä, mutta erilaisella istuimella sekin. Ja hinta sen verran korkea silti että luultavasti ei mukaan tartu, varsinkin kun sitäkään ei kotiin ilmeisesti voi ottaa koetettavaksi.
Paljonko muutes hinta käytetylle Mirralle? Onko tuolia kunnostettu?
 
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
HM:n tuolit kannattaa ostaa valtuutetuilta jälleenmyyjiltä (Authorized Dealer), jolloin hintaa kysymällä saattaa saada useamman satasen pois. Itse tilasin Designcabinetilta, kun sain 150e pois hinnasta. Osa on saanut enemmänkin. Heillä 14vrk palautusoikeus. 100e toimitusmaksu tuli, mutta edullisimmalla en olisi siltikään muualta saanut. Ymmärsin, että postitkin hyvitetään, mikäli päättää tuolin palauttaa.
Suomen KT Interiorilta kysyin myös hintaa, mutta olisivat antaneet vain ilmaiset postit (50e). Tuollahan voi käydä kai testaamassa tuolia, jos pääkaupunkiseudulla asuu. Heillä on 30vrk palautusoikeus. (HM:n sivuillahan on -15% alennusmyyntejä muutaman kerran vuodessa, mutta tosiaan eivät taida toimittaa Suomeen?)
Joo, HM ei taida Suomeen toimittaa. Bongasin lopulta tuolta "EU Gaming"-sivustoltakin, mistä nuo Logitech X HM Embody ja "gaming"-Aeron myydään, ettei nekään näköjään toimita kuin Alankomaihin, Belgiaan ja Luxemburgiin. Joten eipä noita sitten saane mistään Suomeen. Toki eipä ne sen kummempia ole kuin tavallisetkaan, kunhan Embody on sitä revisio-mallia.

Tämän tuolinhan voi ostaa myös osamaksulla, ainakin joistakin paikoista, mikäli se on vaihtoehto.
Esim. KT Interiorilta saattaisi saada Checkout-maksutapojen kautta joo, ongelmana on luottotarkistukset. Ei sillä että minulla olisi luottohäiriömerkintöjä, mutta kun pienet työttömän tulot jo itsessään tyssää nuo vähänkään isompien summien kanssa (joskus jo alle 500€ tapauksissakin). Se on sikäli huvittavaa, että osamaksuja ei meinaa saada ne, jotka niitä eniten tarvitsisi. Mutta kyllähän nuo testattava silti olisi jo ennakkoon. Pääkaupunkiseudullakin hankala itse käydä (Jyväskylässä asustelen, autottomana), mutta eipä niitä tosiaan oikein muuallakaan yleensä kokeilla voi, jos ei satu paikalliseen yksityiseen omistajaan törmäämään...

Embodyn istuinta en mitenkään pehmeäksi kuvailisi. Paino tässä silti jakautuu tasaisesti, joten ei ole epämukava ja olen itse ollut tyytyväinen. Vanhassa "pehmeässä" tuolissa mulla pehmuste painui about tunnin istumisen jälkeen, jolloin kova runko alkoi painamaan häntäluuhun melko kivuliaasti. Embodyssä on tämä uusi "scrim layer" (10mm paksu kerros), joka 02/2021 jälkeen tehdyissä tuoleissa, mutta ei se nyt varmastikaan mitään taikatemppuja tee. En ole testannut vanhaa mallia, joten ei ole vertailukohtaa.
Joo, juuri tuo painojakauman vaikutus kun on se kysymysmerkki, että paljonko se kompensoi. Voisin kuvitella kuitenkin, että tuo Embodyn istuin olisi Aeronia mukavampi, varsinkin tuon foamikerroksen kera. Mutta se, että olisiko Aeron vai Embody tuolle selälle parempi... paha mennä sanomaan. Embodysta moni on tuumannut että alkuun tuntuu mahtavalta, sen mitä kaupassa kokeilee, mutta sitten kotona jo parin tunnin jälkeen selkään sattuu. Toisaalta joidenkin rikkinäisille selille se on ollut se "ainoa oikea."

Paljonko muutes hinta käytetylle Mirralle? Onko tuolia kunnostettu?
Pa-Ri Materialla listahinta 590€, lupaili ennakkoon viiteen sataan. Kalliitahan nuo silti on, kun Mirrat (ei v2) jenkeissäkin on luokkaa $100-300 käytettynä. Kunnostuksesta ei erikseen mainita, joten tuskin, toimivaksi vaan todettu. Mutta pyysin tuon kuitenkin uteliaisuuttani kokeiltavaksi, kun ei kuulemma haitaksi ole vaikkei sitten ottaisikaan. Ennemmin vaikka se uusi Mirra 2 tuplahinnalla mutta 12v takuulla jos niikseen ottaa, luulen ma. Mutta verkkoistuin mikä verkkoistuin, mene ja tiedä. Luulen että se tuossa olisi sopivampi kuin Aeronissa, ja paljon hikoilevana verkon hengittävyys olisi kiva, mutta eihän se auta jos ei persaus muuten kestä.

Mutta joo. Eilen kun 9+ tuntia tällä Modeon tuolilla istui, niin eihän tämä romukroppani siitä hirveästi tykännyt. Nyt kun istuin siihen tänään taas, niin huomaa vieläkin olevan persauksen arkana eilisen jäljiltä, vaikka ison osan päivää oli tämmöinen lähinnä puutarhatuoliin tarkoitettu lisäpehmuste istuinosan päällä. Myös selkä alkoi oireilemaan päivän mittaan, joskin hieman eri tavalla kuin Martelan kanssa. Vaikea sanoa, että onko se vaan "tottumiskysymys." Semmoinen ikävyys nimittäin, että olen joskus huomannut hyvällä ryhdillä istumisen sattuvan selkääni. Tämä alkoi jo ennen selkäni lopullista hajoamista iskiaskivun yhteydessä, ja jatkui sitten hajoamisen jälkeenkin. Siihen on syynsä, miksi tuo mekanismituoli on vääntynyt vinoon, kun joutui niin usein röhnöttämään oikealle taipuneena kivun minimoimiseksi... Harmillinen tilanne kyllä, tää Linja ois ollut loistava tuoli aikoinaan terveenä. Mutta jos tämä sama meno jatkuu kuten olettaa voisi, niin eipä tämän pitäminen taitaisi järkevää olla. Kuitenkin mekanismituoli vie voiton nykytilanteessa mukavuudessa. Satunnaisempaan istumiseen tämä toimisi nytkin, mutta viitsiikö siitä sitten maksaa verraten että yrittäisi säästää nekin rahat pysyvämpään ratkaisuun.

Ja tosiaan KAB-tuoli on melkein se mikä tulee mieleen tässä vaiheessa, kun ovat valvomotuolina pehmeämpiä ja tässäkin ketjussa kehuttuja. Edullisin normaalihinta esim. KAB Directorille Suomessa taitaa olla työtuoli.fi:ssä, 1065€+ALV. Mutta odotusaikakin on sen 2 kk tai enemmän. Ja tuokin pitäisi jossain edes lyhyesti saada kokeiltua, plus sama luottotarkistusongelma (maksutavoissa kun näyttäisi Jousto olevan, sen kautta vuoden maksuajalla ALV-hinnaksi tulisi 1512€ - tosin se pankkilainan yrittäminen olisi myös se yksi mahdollisuus, mutta tavallaan vähän ikävä tuommoisessa odotusajalla olevassa tuotteessa jos/kun pitää ennakkoon maksaa...).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Tuli ostettavaksi lukiolaiselle uus jakkara. Mentiin endin Jyskiin, nopeasti ulos ja naapurin Iskusta suht pätevän näköinen musta työtuoli kaikilla säädöillä, 300€. Ostin sitten itselleni Kinnarpsin tuolin Martelan outletistä, käytetty ja uudelleenpäällystetty 180€. Välttää näin pikkuvirkamiehen kotituoliksi ja menee veronvähennykseksi.
 
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Lisäpohdintana outoa sinänsä on se, ettei tuo Modeon tuoli tuolla lisäpehmusteella edes sinänsä kädellä painamalla tunnu sen kovemmalta kuin tämä mekanismituoli, mutta silti istuessa ihan eri juttu. Sitä kautta rupesin miettimäänkin tässä toista vaihtoehtoa - että pysyisi näissä mekanismituoleissa. Joko yrittää tätä nykyistä vielä vähän oikoa ja siistiä, tai hankkii uuden jossain vaiheessa, jos ei pysty ennakkoon toteamaan valvomotuolin sopivuutta ja siihen säästämään. Eihän näissä mekanismituoleissa selkätuki loistava ole, mutta toisaalta jos selkätuellisessakin selkään vaan sattuu enemmän, niin...

Kaveriksi riittävän pitkä näyttövarsi, jolla saisi tarpeen mukaan tietokonenäytön tuohon naaman eteen. Olisi vaan parempi resoluutio ja virkistystaajuus kuin tuossa töllössä, ja kuvanlaatu muutenkin, ja sen käyttöä varten tuossa työpöydän ääressä lähinnä olisi halua ollakin. Ilman siirrettävää vartta sitä kun ei vaan oikein tarpeeksi lähelle ja sopivalle korkeudelle saa, saati niin että ei tarvitsisi tuolia siirtää pois töllönkatselupaikalta ja eestaas joka kerta. Tai no, vaihtoehtoisesti vaan korvaa töllön kokonaan näytöllä, kun ei varsinaisia tv-lähetyksiä katso kuitenkaan. Taitaisi nimittäin tarpeeksi jämäkälle ja riittävän pitkälle nivelletylle varrelle tulla hintaa, jos sen tuohon tuolin vierellä olevaan sohvapöytään haluaisi pultata. Toisaalta en tiedä onko kyseinen pöytä (Ikea Lack) edes tarpeeksi painava ilman lisäpainoa ettei kippaisi nurin näytön painosta kun painopiste siirtyy kauemmas. Noh, decisions, decisions...
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 077
Nuo martelan tuolit kait taitaa hyviä olla n. max 500€ hintaluokassa? Näissä pelituoleissa selkä / hartiat / niska vaa tulloo jumihin kun vähänkää pitempää on.. mieluusti sellane jossa ristiselän tuen säätö on mahollista, ja jossa olisi hyvät säädettävät käsinojat (nykyisessä leet gamingissä puutuu kädet)
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
Se on sikäli huvittavaa, että osamaksuja ei meinaa saada ne, jotka niitä eniten tarvitsisi. Mutta kyllähän nuo testattava silti olisi jo ennakkoon.
Todellakin, ihan samaa mieltä olen.

Embodysta moni on tuumannut että alkuun tuntuu mahtavalta, sen mitä kaupassa kokeilee, mutta sitten kotona jo parin tunnin jälkeen selkään sattuu.
Tämä on varmaankin myös paljon siitä kiinni, että tuoli pitää säätää kuntoon ja säätöjä saa olla melko usein ruuvailemassa esim. asentoa vaihtaessa. Ei siis ole mikään "set it and forget it" -tuoli.

Näitä sun juttuja lukiessa oma mielipide ehkä kallistuu juuri tuonne valvomotuolien suuntaan. Ikävä puoli tosiaan niissäkin tuo hinta ja saatavuus.
Kyllä tuoliin kannattaa todellakin panostaa, jos siinä paljon istuu, eikä tyytyä johonkin, mikä ei kunnolla miellytä.

Nuo martelan tuolit kait taitaa hyviä olla n. max 500€ hintaluokassa?
Kyllä niitä hyviksi ainakin on kehuttu. Martela Outletista voisit saada n. 500€ hintaan uudelleenverhoillun Logic 400:sen. Reilu pari sataa kun laittaisit lisää, saisit sieltä myös uuden sellaisen.
Tuli huomattua, kun metsästin itselle uutta tuolia, että Torissa liikkuu myös paljon työtuoleja. Niiden kunnosta ei tosin sitten voi mennä takuuseen..
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
127
Itse kävin eilen noutamassa ILMAISEKSI Torin kautta löydetyn Martelan Logic 4:n. Ihan hyvä "sijoitus" :D On kyllä perkeleen mukavan tuntuinen penkki. Näitä liikkuu yllättävän paljon Torissa muutamalla kympilläkin kun ihmiset myyvät vanhoja toimistokalusteitaan eivätkä välttämättä edes tiedä mitä omistavat. Pari kertaa tuli vastaan Logic 400 35€, ja toinen Logic 4 40€, mutta kumpaakaan en kerennyt saamaan kun yllättäen nuo menee aika äkkiä. Kannattaa Torista etsiä hakusanalla "toimistotuoli", tai "työtuoli", koska ne jotka näistä halvalla eroon haluavat eivät tiedä merkeistä/todellisista hinnoista mitään. Jos hakusanalla Logic 400 etsit, niin ihan varmasti tulee näitä 150-200€ hintapyyntejä.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 077

Tai tuostakin kunnon työtuoli.

Mutta kun nämä kaikki on vaa noudolla.. ei auta tänne oikein. Pitäs jostai liikkeestä tilata et sais kuljetuksella tänne iha lapin perukoille asti.
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
122
Löytyisikö koeistuttavaksi PK-seudulla missään secretlab Titan XL tuolia?

Sikaa kun en säkissä halua ostaa ja paljon hyvää, mutta myös vähän kriittistäkin, tuolista kuullut niin pitäisi oikeasti päästä koeistumaan tuoli enennkuin tilaa. (Kun itse olen juuri isokokoinen 150+ kg kaveri niin mitkään pikkuhärpäketuolit ei tule kuuloonkaan)

Tai mitä muita susoittelisitte isolle (150+kg) miehelle työtuoliksi kotitoimistoon?
(Voin tehdä 12h päiviäkinhelposti)
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
Löytyisikö koeistuttavaksi PK-seudulla missään secretlab Titan XL tuolia?

Sikaa kun en säkissä halua ostaa ja paljon hyvää, mutta myös vähän kriittistäkin, tuolista kuullut niin pitäisi oikeasti päästä koeistumaan tuoli enennkuin tilaa. (Kun itse olen juuri isokokoinen 150+ kg kaveri niin mitkään pikkuhärpäketuolit ei tule kuuloonkaan)

Tai mitä muita susoittelisitte isolle (150+kg) miehelle työtuoliksi kotitoimistoon?
(Voin tehdä 12h päiviäkinhelposti)
Kannattaa tuo uusi EVO-malli laittaa, koska siinä saa ristiseläntukea säädettyä ylös ja alas ja muutenkin vaikuttaa paremmalta kuin vanhan mallin Titan. Taisitkin jo tuolla Pelituolit-ketjussa huomata tuon uuden.

Hyvin luultavasti ei ole koeistuttavana missään, yleensä nuo Secretlabit tilataan heidän sivuiltaan suoraan asiakkaalle.
En osaa tuosta painorajoituksesta ja kestävyydestä sanoa, kuinka pitää paikkaansa.

En tosin pelituoleja mielellään suosittele, jos ergonomia on tärkeä. Mutta en tiedä noista työtuolien painorajoista oikein hirveästi, sekä kooltaan isompaa tuolia voi olla vaikeampi löytää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
42
12 viikkoa mennyt ja tuolia ei näkynyt. Laitoin viestiä Lockwoodhumelle ja välittömästi tuli vastaus, että tuoli on tehtaalla valmiina ja shipataan ensi viikolla. Odotellaan…
16 viikkoa odotusta takana ja KAB K4 -tuoli on kuulemma ollut tehtaalla valmiina jo 4 viikkoa. Nyt LockwoodHume kyselee EORI / VAT numeroita, joita mulla yksityishenkilönä ei tietenkään ole. :cautious: Katsotaan kuinka kauan kestää saada jakkara kotiin. Luvattoman hidasta kyllä on...
 
Liittynyt
29.05.2019
Viestejä
96
Saako Kabeja muualta kuin LockwoodHumelta järkihintaan tilattua? Kiinnostaisi kyllä kovasti tollanen K4 Premium mutta LH:sta ei tunnu threadin perusteella olevan kovin hyvää sanottavaa.
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
122
Kab seating @ LockwoodHumel
Mitens tuolta pitää hinnat laskea? Yksityishenkilönä niin onko ALV:llinen hinta? ja postitus maksaa vissin 100 puntaa, vai? Kurssihan on n. 1 punta = 1,17 eur.
Sitten taittaa vielä tulla suomen tullin ALV 24%, vai? Tuleeko vielä jokin tullimaksu?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
42
Kab seating @ LockwoodHumel
Mitens tuolta pitää hinnat laskea? Yksityishenkilönä niin onko ALV:llinen hinta? ja postitus maksaa vissin 100 puntaa, vai? Kurssihan on n. 1 punta = 1,17 eur.
Sitten taittaa vielä tulla suomen tullin ALV 24%, vai? Tuleeko vielä jokin tullimaksu?
Alviton hinta, alvit maksetaan sitten suomeen. Tullia ei tarvitse maksaa, koska tuote valmistetaan briteissä. Rahti on tosiaan yt 100 GBP, mutta Jää silti vielä parisataa halvemmaksi kuin kotimaasta ostettuna. Tullin sivuilla on kätevä laskuri € loppusumman hahmottamiseksi.
 

Sähköman

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.06.2021
Viestejä
23
"Työtuolit" kategoria tuntuu olevan vaikea tilata kotiinkuljetuksella kohtuuhintaan yksityiseen kotiin. Mikä olis lähinnä hyvää, kestävää tuolia 400-500e hintaluokassa? Ei tarvi korkeaselkänojaista johtajan tuolia.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 370
"Työtuolit" kategoria tuntuu olevan vaikea tilata kotiinkuljetuksella kohtuuhintaan yksityiseen kotiin. Mikä olis lähinnä hyvää, kestävää tuolia 400-500e hintaluokassa? Ei tarvi korkeaselkänojaista johtajan tuolia.
Sopinut omaan yli 100kg käyttöön hyvin. Huomaa kyllä eron halvempiin tuoleihin verrattuna. 5 vuoden takuulla kestänee ihan ok. :hmm:
 

Sähköman

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.06.2021
Viestejä
23
Sopinut omaan yli 100kg käyttöön hyvin. Huomaa kyllä eron halvempiin tuoleihin verrattuna. 5 vuoden takuulla kestänee ihan ok. :hmm:
320e kotiinkuljetettuna on varsin edullinen. Taidan tilata tämän ensiviikolla, jos ei parempia hinta/laatu ehdotuksia tule.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
191
320e kotiinkuljetettuna on varsin edullinen. Taidan tilata tämän ensiviikolla, jos ei parempia hinta/laatu ehdotuksia tule.

Vilkaiseppa myös täältä: OffiStore – Käytetyt ja uudet toimistokalusteet kuntoluokiteltuna edullisesti, Itse tuolta tilasin martelan työtuolin Axia 2 työtuoli, käsinojaton, kuntoluokka B ja ei tässä mitään valittamista ole, ajaa asiansa siinä missä uusikin tuoli, joka maksaa maltaita. Postikulut 30e ja kahdessa päivässä posti toi kotipihaan tuolin. Antavat vielä vuoden takuunkin käytetylle tuolille.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Vilkaiseppa myös täältä: OffiStore – Käytetyt ja uudet toimistokalusteet kuntoluokiteltuna edullisesti, Itse tuolta tilasin martelan työtuolin Axia 2 työtuoli, käsinojaton, kuntoluokka B ja ei tässä mitään valittamista ole, ajaa asiansa siinä missä uusikin tuoli, joka maksaa maltaita. Postikulut 30e ja kahdessa päivässä posti toi kotipihaan tuolin. Antavat vielä vuoden takuunkin käytetylle tuolille.
Täältä kanssa suositus tuolle firmalle, ostin D kuntoluokituksen sähköpöydän tuolta ja ei ollut näkyvällä puolella mitään jälkiä ja muutenkin todella hyvässä kunnossa. Taitaa olla tosi tarkat vaatimukset noilla noihin luokituksiin. Tuli yli 200 euroa maksava tilaus ilmaiseksi ovelle vielä.
 
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
2
Jaanpa kokemuksen käytetyn tuolin tilaamisesta 2ndhnd-kaupasta Brexitin jälkeisestä UK:sta:

Surffaamalla Suomesta http://2ndhnd.com-sivustolle minut ohjattiin automaattisesti kömpelösti konekäännetylle suomenkieliselle sivustolle josta laitoin koriin uudella ruskealla nahalla verhoillun käytetyn Steelcase Please v2 -tuolin joka maksoi toimituksineen 518,90€.

En ymmärrä mihin Paypal-kuitin erittelyn verojen osuus perustuu mutta tilauksen yhteydessä velotetun maksun lisäksi tullauksesta ei tullut mitään ylimääräistä kulua, vaivaa tai viestiä minulle vaan 2ndhnd hoiti tuon puolen.

Itse tuoli on asiallinen. Nahka vaikuttaa oikealta. Runko on selvästi käytetty mutta toimiva. Renkaat piti putsata kunnolla, kannattaa ehkä tilata saman tien uudet renkaat jos tuota käyttää hienolla parketilla.

aikajana:
26.6 tilaus
14.7 lähtenyt 2ndhnd:ltä
16.7 lähtenyt DHL Glasgow UK
20.7 lähtenyt DHL East midlands UK
23.7 saapunut Suomeen, tullattu
26.7 toimitus Etelä-Suomessa
 
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Hmm niin, testasin tosiaan sitä Herman Millerin Mirraa Pa-Rin liikkeellä. Jäi kokeilu pariin minuuttiin, kun siinä ajassa jo totesin että tuskin toimii. Mutta mitä nyt siinä ajassa huomasin... selkänoja tuntui selän osalta tosi hyvin muotoiselta. Kuitenkin kun materiaali sinänsä on varsin kova, niin jäi hieman epäilyttämään, että olisiko ruvennut lapaluiden kohdalta ahdistamaan pidemmässä istumisessa. Hieman kuitenkin sillä alueella painetta tuntui. Varsinainen dealbreaker kuitenkin oli, että olin istuinosalle liian leveä. Reunamuovit painoi tuohon ulkoreisiin sen verran, että luultavasti olisi pidemmällä istumisella alkanut ahdistaa ihan kunnolla.

Huomenna sen sijaan tulee kotikokeiluun Modeon Viima-valvomotuoli. Jos sekään ei toimi, niin sitten alkaapi olla vaihtoehdot lopussa, joten saapi luvan loppua arpominen ja pysyn näissä löhötuoleissa :poop:
 
Liittynyt
06.07.2019
Viestejä
122
KAB Seating manuaalit?
Sattuisiko kukaan tietämään mistä voisi löytää vanhempien KAB seating tuolien manuaaleja.
Tuolissa kun on yksi vipu jonka merkitystä en nyt laisinkaan ymmärrä. Kyseessä kun on jo vanhempi tuoli (vm 1996) niin eipä ole enää mallsitossa tämä malli KAB seatingillä.

Handle.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 785
KAB Seating manuaalit?
Sattuisiko kukaan tietämään mistä voisi löytää vanhempien KAB seating tuolien manuaaleja.
Tuolissa kun on yksi vipu jonka merkitystä en nyt laisinkaan ymmärrä. Kyseessä kun on jo vanhempi tuoli (vm 1996) niin eipä ole enää mallsitossa tämä malli KAB seatingillä.

Liikkuuko tuo istuinosa eteen/taakse?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 610
Viestejä
4 196 347
Jäsenet
70 754
Uusin jäsen
tikkanikke

Hinta.fi

Ylös Bottom