Hyvä työtuoli?

Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
30
Hitto, että tuolien valinta osaa olla vaikeaa. Tällä hetkellä mulla on tämmöinen vanha DXRacer King series tuoli minkä ostin ~6v+sitten josta on nyt pikku hiljaa alkanut lahoamaan niin kaasujousi kuin päällysteet. No ajattelin nyt, että seuraavaksi tuoliksi jotain parempaa ja ergonomisempaa. Oon yrittänyt etsiä tuolia ~300-600e välistä ja kyllähän semmoisia löytyy, mutta jokaisesta tuntuu löytyvän ongelmia enemmän tai vähemmän.

Autonomous ErgoChair 2:
- Vissiin rebrändätty kiinalainen jakkara (?)
* Reddit juttuja, mutta en oo tehnyt enempää tutkimusta
- Customer supportin kanssa ollut ongelmia
- Työmaa palauttaa koeaikana
- Käsinojat hajoilleet
- Redditistä tuntui löytyvän useampaa ulvontaa eri laatuongelmista
- Poistavat negatiivisiä arvosteluja omilta sivuiltaan
- Firma muutenkin vähän hämärä. Koittaneet polkaista kickstarttereita pystyyn, mutta ne on peruttu kun tuote ei oo ollut oikeasti uniikki
- Tuolit jatkuvasti tarjouksessa
* Eilen -79e tarjouksessa "Loppuu tänään!11!11!" ja tänään taas oli -100e tarjous päällä

SecretLabs NeueChair:
- Istuin osan verkko alkanut roikkumaan parissa viikossa jopa ~80-90kg henkilöillä
- Pidennetty takuu ei kata istuin osan meshiä(?)
* Tästä oli mainintaa redditissä, mutta en ole itse tarkistanut

Yritin katsoa esim. Kinnarps 8000, mutta se ei miellytä silmää. Toimistotuoleja on myös tullut kokeiltua laidata laitaan työelämässä, mutta ei ole löytynyt semmoista minkä voisi hyvillä mielin ostaa kotia.

Onko tässä mitään muuta toivoa kuin vaan siirtyä kerralla kilo euroihin ja laittaa tuommoinen Herman Miller Aeron vai löytyykö oikeasti alle 1000e kestävää ergonomista tuolia? Ja jos nostaa budjettia yli 1000e:n niin tuleeko jotain muuta hyvää tuolia mieleen? Valvomotuolit? Sinäänsä tuo budjetin reilu ylitys ei haittaa, mutta siinä tapauksessa pitäisi jo laadun, elinkaaren ja varaosien saatavuuden pidentyä eikä haluaisi pelkästään merkkilisää maksaa.

Budjetti: ~500-1500e

Toiveita:
- Kangas / verkko päällysteinen
- Hyvät käsinojat
* Säädettävyys
* Ei saisi olla vempula/heiluva vaan pitäisi lukkia paikoilleen
- Korkeahko selkämys- / niskatuki
- Hyvä Ristiselän tuki
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
556
Hitto, että tuolien valinta osaa olla vaikeaa. Tällä hetkellä mulla on tämmöinen vanha DXRacer King series tuoli minkä ostin ~6v+sitten josta on nyt pikku hiljaa alkanut lahoamaan niin kaasujousi kuin päällysteet. No ajattelin nyt, että seuraavaksi tuoliksi jotain parempaa ja ergonomisempaa. Oon yrittänyt etsiä tuolia ~300-600e välistä ja kyllähän semmoisia löytyy, mutta jokaisesta tuntuu löytyvän ongelmia enemmän tai vähemmän.

Autonomous ErgoChair 2:
- Vissiin rebrändätty kiinalainen jakkara (?)
* Reddit juttuja, mutta en oo tehnyt enempää tutkimusta
- Customer supportin kanssa ollut ongelmia
- Työmaa palauttaa koeaikana
- Käsinojat hajoilleet
- Redditistä tuntui löytyvän useampaa ulvontaa eri laatuongelmista
- Poistavat negatiivisiä arvosteluja omilta sivuiltaan
- Firma muutenkin vähän hämärä. Koittaneet polkaista kickstarttereita pystyyn, mutta ne on peruttu kun tuote ei oo ollut oikeasti uniikki
- Tuolit jatkuvasti tarjouksessa
* Eilen -79e tarjouksessa "Loppuu tänään!11!11!" ja tänään taas oli -100e tarjous päällä

SecretLabs NeueChair:
- Istuin osan verkko alkanut roikkumaan parissa viikossa jopa ~80-90kg henkilöillä
- Pidennetty takuu ei kata istuin osan meshiä(?)
* Tästä oli mainintaa redditissä, mutta en ole itse tarkistanut

Yritin katsoa esim. Kinnarps 8000, mutta se ei miellytä silmää. Toimistotuoleja on myös tullut kokeiltua laidata laitaan työelämässä, mutta ei ole löytynyt semmoista minkä voisi hyvillä mielin ostaa kotia.

Onko tässä mitään muuta toivoa kuin vaan siirtyä kerralla kilo euroihin ja laittaa tuommoinen Herman Miller Aeron vai löytyykö oikeasti alle 1000e kestävää ergonomista tuolia? Ja jos nostaa budjettia yli 1000e:n niin tuleeko jotain muuta hyvää tuolia mieleen? Valvomotuolit? Sinäänsä tuo budjetin reilu ylitys ei haittaa, mutta siinä tapauksessa pitäisi jo laadun, elinkaaren ja varaosien saatavuuden pidentyä eikä haluaisi pelkästään merkkilisää maksaa.

Budjetti: ~500-1500e

Toiveita:
- Kangas / verkko päällysteinen
- Hyvät käsinojat
* Säädettävyys
* Ei saisi olla vempula/heiluva vaan pitäisi lukkia paikoilleen
- Korkeahko selkämys- / niskatuki
- Hyvä Ristiselän tuki
tuolta vaihtoehtoja?

tehdaskunnostettuja työtuoleja. Kestää lähes isältä pojalle ja uudelleenkunnostus ei maksa ihan järkyttäviä. Itellä pari Logic 400:sta ja säätöjen puutteesta ei voi puhua. Toki hinta on noussut siitä kun mää nuo 10 kunta vuotta hommasin, niin lähes tuplaten, mutta todella päteviä ovat kyllä. Istuu kepoon pidempiäkin aikoja ja varaosaa löytyy yleensä hyllystä tarpeen vaatiessa.
 

Napander

Premium-jäsen
Liittynyt
06.01.2020
Viestejä
172
Hitto, että tuolien valinta osaa olla vaikeaa. Tällä hetkellä mulla on tämmöinen vanha DXRacer King series tuoli minkä ostin ~6v+sitten josta on nyt pikku hiljaa alkanut lahoamaan niin kaasujousi kuin päällysteet. No ajattelin nyt, että seuraavaksi tuoliksi jotain parempaa ja ergonomisempaa. Oon yrittänyt etsiä tuolia ~300-600e välistä ja kyllähän semmoisia löytyy, mutta jokaisesta tuntuu löytyvän ongelmia enemmän tai vähemmän.

Autonomous ErgoChair 2:
- Vissiin rebrändätty kiinalainen jakkara (?)
* Reddit juttuja, mutta en oo tehnyt enempää tutkimusta
- Customer supportin kanssa ollut ongelmia
- Työmaa palauttaa koeaikana
- Käsinojat hajoilleet
- Redditistä tuntui löytyvän useampaa ulvontaa eri laatuongelmista
- Poistavat negatiivisiä arvosteluja omilta sivuiltaan
- Firma muutenkin vähän hämärä. Koittaneet polkaista kickstarttereita pystyyn, mutta ne on peruttu kun tuote ei oo ollut oikeasti uniikki
- Tuolit jatkuvasti tarjouksessa
* Eilen -79e tarjouksessa "Loppuu tänään!11!11!" ja tänään taas oli -100e tarjous päällä

SecretLabs NeueChair:
- Istuin osan verkko alkanut roikkumaan parissa viikossa jopa ~80-90kg henkilöillä
- Pidennetty takuu ei kata istuin osan meshiä(?)
* Tästä oli mainintaa redditissä, mutta en ole itse tarkistanut

Yritin katsoa esim. Kinnarps 8000, mutta se ei miellytä silmää. Toimistotuoleja on myös tullut kokeiltua laidata laitaan työelämässä, mutta ei ole löytynyt semmoista minkä voisi hyvillä mielin ostaa kotia.

Onko tässä mitään muuta toivoa kuin vaan siirtyä kerralla kilo euroihin ja laittaa tuommoinen Herman Miller Aeron vai löytyykö oikeasti alle 1000e kestävää ergonomista tuolia? Ja jos nostaa budjettia yli 1000e:n niin tuleeko jotain muuta hyvää tuolia mieleen? Valvomotuolit? Sinäänsä tuo budjetin reilu ylitys ei haittaa, mutta siinä tapauksessa pitäisi jo laadun, elinkaaren ja varaosien saatavuuden pidentyä eikä haluaisi pelkästään merkkilisää maksaa.

Budjetti: ~500-1500e

Toiveita:
- Kangas / verkko päällysteinen
- Hyvät käsinojat
* Säädettävyys
* Ei saisi olla vempula/heiluva vaan pitäisi lukkia paikoilleen
- Korkeahko selkämys- / niskatuki
- Hyvä Ristiselän tuki

Itse vuosi sitten päädyin Kab K4 tuoliin. Silloin tuli reipasta vauhtia ja oli rahteineen sen 800 puntaa. Tuoli on aika hyvä ja kestävän oloinen. Joitain postauksia on ollut viimeaikojen toimitusongelmista, mutta saahan tätä Suomestakin.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Hitto, että tuolien valinta osaa olla vaikeaa. Tällä hetkellä mulla on tämmöinen vanha DXRacer King series tuoli minkä ostin ~6v+sitten josta on nyt pikku hiljaa alkanut lahoamaan niin kaasujousi kuin päällysteet. No ajattelin nyt, että seuraavaksi tuoliksi jotain parempaa ja ergonomisempaa. Oon yrittänyt etsiä tuolia ~300-600e välistä ja kyllähän semmoisia löytyy, mutta jokaisesta tuntuu löytyvän ongelmia enemmän tai vähemmän.

Autonomous ErgoChair 2:
- Vissiin rebrändätty kiinalainen jakkara (?)
* Reddit juttuja, mutta en oo tehnyt enempää tutkimusta
- Customer supportin kanssa ollut ongelmia
- Työmaa palauttaa koeaikana
- Käsinojat hajoilleet
- Redditistä tuntui löytyvän useampaa ulvontaa eri laatuongelmista
- Poistavat negatiivisiä arvosteluja omilta sivuiltaan
- Firma muutenkin vähän hämärä. Koittaneet polkaista kickstarttereita pystyyn, mutta ne on peruttu kun tuote ei oo ollut oikeasti uniikki
- Tuolit jatkuvasti tarjouksessa
* Eilen -79e tarjouksessa "Loppuu tänään!11!11!" ja tänään taas oli -100e tarjous päällä

SecretLabs NeueChair:
- Istuin osan verkko alkanut roikkumaan parissa viikossa jopa ~80-90kg henkilöillä
- Pidennetty takuu ei kata istuin osan meshiä(?)
* Tästä oli mainintaa redditissä, mutta en ole itse tarkistanut

Yritin katsoa esim. Kinnarps 8000, mutta se ei miellytä silmää. Toimistotuoleja on myös tullut kokeiltua laidata laitaan työelämässä, mutta ei ole löytynyt semmoista minkä voisi hyvillä mielin ostaa kotia.

Onko tässä mitään muuta toivoa kuin vaan siirtyä kerralla kilo euroihin ja laittaa tuommoinen Herman Miller Aeron vai löytyykö oikeasti alle 1000e kestävää ergonomista tuolia? Ja jos nostaa budjettia yli 1000e:n niin tuleeko jotain muuta hyvää tuolia mieleen? Valvomotuolit? Sinäänsä tuo budjetin reilu ylitys ei haittaa, mutta siinä tapauksessa pitäisi jo laadun, elinkaaren ja varaosien saatavuuden pidentyä eikä haluaisi pelkästään merkkilisää maksaa.

Budjetti: ~500-1500e

Toiveita:
- Kangas / verkko päällysteinen
- Hyvät käsinojat
* Säädettävyys
* Ei saisi olla vempula/heiluva vaan pitäisi lukkia paikoilleen
- Korkeahko selkämys- / niskatuki
- Hyvä Ristiselän tuki
Noi uudet random merkkien "kalliit" pelituolit on vähän tommosia. Jonkinlainen kiinarunko johon on viritelty omia juttuja. Laatu, takuuehdot, markkinointihypet haisee kovasti skeidalle mutta toisaalta osuvat tohon alle tonnin markkinarakoon johon ei saa oikein uutena kunnollista toimistotuolia. Vähän noiden laatu ja kestävyys epäilyttää ja noi takuut vaikuttaa kovin kusetukselta vs. vaikka Herman Miller. Tohon alle tonniin ei oikein saa uutena toimistotuoleista kuin jotain Optimum Z:aa tai Ikean Markusta. Toinen vaihtoehto on sitten käytetyt mutta niissä on omat riskinsä eli kannattaa kattoa tarkkaan mitä ostaa ja kuinka vanha tuoli oikeasti on kyseessä. Itse ostin "mintiltä" vaikuttaneen Martelan aikoinaan mutta kummasti meni kankaat rikki parissa vuodessa ja sittemmin selvisi että kyseinen tuoli oli todellisuudessa aika iäkäs. Sen jälkeen tuli ostettua heräteostoksena refurbished Aeron briteistä, jonka kunto ei kyllä vastannut lähellekkään luvattua mutta on tässä hyvä istua. Jos budjetti oikeasti venyy tonne 1500e niin katselisin sieltä sitten kunnollista toimistotuolia jos nyt löytyy sopiva joka miellyttää silmää ja selkää.

En tiedä onko Ahnestly Youtubesta tullut vastaan joka on vertaillut Embodya, Neuea ja Mavixeja. Lisäksi löytyy joku perus Secret Lab vs. Aeron. Ihan casual arvostelija toki joka ei ergonomiasta sen enempää ymmärrä ja muutenkin pitää ottaa vähän varauksella mutta onpahan ainakin istunut kaikilla. Lisäksi hänellä on ihan hyvä video käytetyn Aeronin ostoon mutta valitettavasti näin Suomessa joutuu tilaan aika sokkona ulkomailta noita käytettyjä niin ei hirveästi apua.
 
Viimeksi muokattu:

Alkuelio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
152
...Sen jälkeen tuli ostettua heräteostoksena refurbished Aeron briteistä, jonka kunto ei kyllä vastannut lähellekkään luvattua mutta on tässä hyvä istua...
Mistä tilasit? Olen katsellut Corporate specistä Haworth Zodya, mutta "Highly Refurbished like new" ja 250 punnan hinta on arvelluttava kombo. 10v Martelassa on runko kuosissa, mutta kaipaisi kokonaisvaltaista huoltoa eikä outletia kiinnosta vastata yhteydenottoihin, niin uuttahan sitä tartteis.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 389
Mistä tilasit? Olen katsellut Corporate specistä Haworth Zodya, mutta "Highly Refurbished like new" ja 250 punnan hinta on arvelluttava kombo. 10v Martelassa on runko kuosissa, mutta kaipaisi kokonaisvaltaista huoltoa eikä outletia kiinnosta vastata yhteydenottoihin, niin uuttahan sitä tartteis.
Tilasin 2018 black fridaynä 2ndhnd.com - Affordable Quality Office Furniture Hintaa oli black friday diilistä £420. Joku on kehunut että tuolta saa kyllä ihan hyvää asiakaspalveluakin mutten jaksanut alkaa vääntämään palautusten tai vaihtojen kanssa britteihin ja tuoli toimi kuitenkin ihan ok. Maalipinnoissa oli kuitenkin kulumaa, alaosan mekanismin kansi ei ihan istunut paikalleen ja tajusin vasta myöhemmin että tuo etureunan pehmuste puuttui kokonaan, jonka korvasin sitten ebayn kiinaversiolla.
 
Liittynyt
22.09.2017
Viestejä
337

Tuommonen tuli tilattua maaliskuun alussa ja nyt saapui. Ensituntuma on kyllä tosi hyvä. Suorastaan nautinnollinen verrattuna pelituoliin. Hinta on tuossa muutamalla kympillä noussut taas sen jälkeen kun itse tilauksen tein. Käsittääkseni tuo on ollut lähempänä 300€ jossain vaiheessa. Yli 180cm pitkien ei tätä penkkiä ilmeisestikkään kannata ostaa mitä amazonin kommentteja olen lukenut. Itse olen just sen 180cm.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
30
Kiitokset vinkeistä. Pitää varmaan ekana koittaa päästä johonkin outlettiin ihan koeponnistamaan noita tuoleja löytyisikö jotain mukavaa ja silmää miellyttävää. Varmaan myös helpompi sitten etsiä toimistotuoleja internetistä.

Pieni sivuaistelu tuon Herman Millerin embodyn, aeron ja ei kummankaan välillä. Molemmista löytyy hyvää, mutta miltein jokainen arvostelu painottaa, että tästä puuttuu semmoinen wau kerroin niin epäilyttää pistää tuommoisia summia.
 
Liittynyt
10.07.2018
Viestejä
79
Offistoressa olis käytetty Kinnarps 6000 247€. 6000 - työtuoli

Niskatuki ja käsinojatkin löytyy. Varmaan olis ihan hyvä diili etätyöläiselle muutamaksi vuodeksi eteenpäin?
 

Napander

Premium-jäsen
Liittynyt
06.01.2020
Viestejä
172
Pojalle hommasin Pro 40 tuolin ja se tuntuu kanssa varsin pätevältä tuolilta käytössä. Näemmä sitä saa halvemmallakin, mutta meille hommasin sen tuolimieheltä.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
31
Erikoista.
Lisäyksenä vielä että soitin myös 23.3. sitten suoraan KAB:in tehtaalle ja kyselin sieltä mikä tilanne. Tunsivat kyllä Lockwood Humen hyvin. Siellä ystävällinen nainen kyllä pahoitteli kovasti että on ollut viivästyyksiä monesta asiasta johtuen jne jne.
Silloin sanoivat minulle että heillä oli 4 tuolia Lockwood Humelle (ilmiesesti suomeen lähetettäviä) jotka odottivat tehtaalla L&H noutoa. Sanoi että nyt koska Brexit niin KAB:n lähettämö ei voi suoraan tehtaalta lähettää Suomeen koska vastaanottajalla pitäisi olla EORI numero.
(Selvittelin myös tätä; Tämän EORIn vaatimisessa ei sinänsä ole järkeä, kun lähetetään yksityishenkilölle. mutta kun ei onnistu niin ei onnistu).
No kyselin sitten L&H että mitä tehdään (L&H oli aikaisemmin valittanut minulle KAB:n viivästyksiä). Sanoivat että yksi noista tuoleista on minun ja vahvistavat lähetyksen minulle huomenna. Näitä "huomenna" -viestejä on tullut jo useampi ja mitään ei tapahtunut.
Nyt sitten viimeisin oli tuo että tuolini ei ollutkaan yksi noista neljästä ja toimitus olisi kesäkuun lopussa... jees.

Aika tuskasta on yhden tuolin tilaaminen.
Päivitetään.
Peruutin tilaukseni LockwoodHumelle, sain rahani takaisin (paypal palautus on tehty, katsotaan miten rahat sitten kotiutuu sieltä).
Eniten ****ttaa tässä LockwoodHumen tyhjät lupaukset ja yksinkertaisesti epäselkeä kommunikaatio. Toki ymmärrän että kun tilaa jotain hieman pidemmältä niin siinä voi olla säätöä, mutta joko LH:ea ei yksittäinen 800 punnan asiakas paljoa kiiinnostanut, tai toiminta on täysin inkompetenttia. Mene ja tiedä.
En voi suositella.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
457
Itsellä kävi vähän kylmät tuon oman vanhan Martelan istuintyynyn vaihdossa. Martelasta löytyy Logicin istuintyynyä 65 euron hintaan, tiedoksi muillekin. Oma tuoli paljastuikin lopulta Extendiksi, eikä Martelan aspa osannut sanoa käykö Logicin tyyny Extendiin. No, hätä ei ollut tämän näköinen, ei muuta kuin yhteydenottoa näiden varsinaiseen valmistajaan Flokkiin. Flokkin aspa kuittasi, että Logicin tyyny sopii, kunhan minun tuolini on valmistettu ennen vuotta 2008. Koska kyseessä on edellisestä työpaikasta peritty ikivanha tuoli, niin ei uuden tyynnyn kiinnitys ole yhteensopiva, joten taitaa olla ainoana vaihtoehtona uuden osto koska persus huutaa hoosiannaa pidempien istumissessioiden jälkeen.

Ehdotuksia sopivista tuoleista? Ristiselän tuen säätö pitäisi löytyä, budjetti 300-400 €. Jollain perverssillä tavalla kiinnostaisi ostaa SecretLabsin Titan, vaikka järki neuvoisi pysymään "oikeissa" toimistojakkaroissa kuten Logic 400:ssa, joita löytyisi esim. Offistoresta.

Onko tietoa ottaako Offistore vastaan yksityisiltä vanhoja tuoleja vaihdossa?
 

3me

Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
412
Budjetti: ~500-1500e

Toiveita:
- Kangas / verkko päällysteinen
- Hyvät käsinojat
* Säädettävyys
* Ei saisi olla vempula/heiluva vaan pitäisi lukkia paikoilleen
- Korkeahko selkämys- / niskatuki
- Hyvä Ristiselän tuki
Voin suositella Interstuhl:in työtuoleja. Kyseessä on saksalainen laatuvalmistaja. Itselläni on Silver 262S, mutta kangasversioita löytyy myös paljon sinun budjetilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19
Oletko Petu saanut jo tuolisi?
Sain tuossa pari päivää sitten TNT:ltä sähköpostiin muutaman uuden rahtikirja numeron ja nyt sieltä on jotakin lähtenyt Suomeen päin toisella tulemaankin. Raportoin sitten tänne mitä sieltä saapuu :D

TNT:ltä ei selvinnyt mitä noille aikaisemmille noudoille tapahtui (tilatut noudot säilyvät heidän systeemissään 2 vkoa). Lockwoodilta kyselin kanssa sähköpostilla mutta siihen ei mitään vastausta tullut.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 243
Itsellä kävi vähän kylmät tuon oman vanhan Martelan istuintyynyn vaihdossa. Martelasta löytyy Logicin istuintyynyä 65 euron hintaan, tiedoksi muillekin. Oma tuoli paljastuikin lopulta Extendiksi, eikä Martelan aspa osannut sanoa käykö Logicin tyyny Extendiin. No, hätä ei ollut tämän näköinen, ei muuta kuin yhteydenottoa näiden varsinaiseen valmistajaan Flokkiin. Flokkin aspa kuittasi, että Logicin tyyny sopii, kunhan minun tuolini on valmistettu ennen vuotta 2008. Koska kyseessä on edellisestä työpaikasta peritty ikivanha tuoli, niin ei uuden tyynnyn kiinnitys ole yhteensopiva, joten taitaa olla ainoana vaihtoehtona uuden osto koska persus huutaa hoosiannaa pidempien istumissessioiden jälkeen.

Ehdotuksia sopivista tuoleista? Ristiselän tuen säätö pitäisi löytyä, budjetti 300-400 €. Jollain perverssillä tavalla kiinnostaisi ostaa SecretLabsin Titan, vaikka järki neuvoisi pysymään "oikeissa" toimistojakkaroissa kuten Logic 400:ssa, joita löytyisi esim. Offistoresta.

Onko tietoa ottaako Offistore vastaan yksityisiltä vanhoja tuoleja vaihdossa?
Mikset verhoile/uusi sitä pehmusteosaa jos tuoli muuten hyvä? Verhoilija kyllä sen sisällä olevan pehmusteen voi uusia.
 
Liittynyt
10.10.2019
Viestejä
265
Ajattelin laittaa tilaukseen lockwoodista koska sieltä edullisempaa ja jos ei kerta tule edes alv:tä päälle kuten täällä sanottu. Tarjoavat vielä samaan hintaan comfort niskatuen.
9.12.2020 tilattu Office Chairs UK | Never Beaten On Price | LockwoodHume
KAB Director seat 539,10 GBP
Toimitus ja käsittely 75,00 GBP
Maksu 614,10 GBP
Toimitus alkoi 20.4.2021, tullista ilmoitus 25.4. jonka jälkeen suoritettu tullausmaksua 276,82€.
30.4.21 tuoli toimitettu perille.

Paketti aavistuksen kärsinyt, mutta en jaksanut tänään enää tutkailla tarkemmin. Ei pitäisi olla tuotevaurioita.

Onneksi toin töistä konttorituolin (samanlainen KAB) kotikonttoriin, niin ei ollut kiirettä venttailla.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
348
9.12.2020 tilattu Office Chairs UK | Never Beaten On Price | LockwoodHume
KAB Director seat 539,10 GBP
Toimitus ja käsittely 75,00 GBP
Maksu 614,10 GBP
Toimitus alkoi 20.4.2021, tullista ilmoitus 25.4. jonka jälkeen suoritettu tullausmaksua 276,82€.
30.4.21 tuoli toimitettu perille.

Paketti aavistuksen kärsinyt, mutta en jaksanut tänään enää tutkailla tarkemmin. Ei pitäisi olla tuotevaurioita.

Onneksi toin töistä konttorituolin (samanlainen KAB) kotikonttoriin, niin ei ollut kiirettä venttailla.
Miksi maksoit tullimaksut ja alv?

Eikö ennen viime vuodenvaihdetta tilatut tuotteet pitäisi tulla ilman tulli ja alv maksuja, Brexitistä huolimatta?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
Työtuolisuosituksia 185/108 kaverille 7-10h/pv etätyökäyttöön? Nykyisestä Ak racingista puuttuu täysin tuki keski- ja alaselästä ja hartialeveys on tuossa myös liian kapea mikä johtaa siihen että kroppa on kokoajan eteenpäin ns. supussa. Tämä on johtanut mm. Niska ja hartiaseudun ongelmiin.

Budjetti sen max 500€. Tuoli mieluusti kangasverhoilulla. Esim usein esille nouseva vaihtoehto "vuosia vanha käytetty logic 400" ei oikein innosta, vaikka mukavuus ja ergonomia edellä mennäänkin niin vois se tuoli joltakin näyttääkin. Malleja jota ehdottomasti haluatte suositella näiden täälä esiintyvien tuolimallien joukosta?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 649
Työtuolisuosituksia 185/108 kaverille 7-10h/pv etätyökäyttöön? Nykyisestä Ak racingista puuttuu täysin tuki keski- ja alaselästä ja hartialeveys on tuossa myös liian kapea mikä johtaa siihen että kroppa on kokoajan eteenpäin ns. supussa. Tämä on johtanut mm. Niska ja hartiaseudun ongelmiin.

Budjetti sen max 500€. Tuoli mieluusti kangasverhoilulla. Esim usein esille nouseva vaihtoehto "vuosia vanha käytetty logic 400" ei oikein innosta, vaikka mukavuus ja ergonomia edellä mennäänkin niin vois se tuoli joltakin näyttääkin. Malleja jota ehdottomasti haluatte suositella näiden täälä esiintyvien tuolimallien joukosta?
secretlab titan softweave 404€ toimitettuna.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
secretlab titan softweave 404€ toimitettuna.
No secretlabia mietin tilaavani mutta totesin että tuo nykyinen Akracing on lähes täysin sama mitoiltaan kuin nuo TitanLabit? Titan XL:kin oli vain alle sentin leveämpi kuin tuo nykyinen Akracing. Joten tuskin ainakaan hartiaseudun ahtausongelmaan löytyy Secretlabilla apua? Mites noissa tuo selän tuki, säätöjähän sille ei ainakaan oo? Pitäis melkeen päästä testi-istumaan.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 649
Taitaa olla aika toivotonta saada hyvää tukea alle 500€. Etenkään isolle kaverille. Hyvällä tuurilla joku käytetty jostain. Titan tuskin mitään isompia tukia tarjoaa selälle. Se pienin malli sentään sisältää ristiselän tyynyn.
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662

Tuolta saa varmaan muitakin mutta tuossa yksi esimerkki, toimituskuluineen menee kyllä jonkin verran yli 500e. Kauppa kannattanee kuitenkin tsekata.
Eikös näihin tule nykyään ainakin alvit päälle kun toimitetaan Isosta-Britanniasta? Niiden kanssa menee heittämällä yli 700€.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Ihan varmaksi en pysty sanomaan, mutta itsellä vähennettiin Brittien vero. Toimitusmaksu on pompannut 100£, joten piti laittaa 40£ lisää.

DHL:n huolintaan kun soitin hetun antamista varten, niin sanoi, että kaikki kulut on jo maksettu, eli itselle ei tule mitään. Eikä tullut, tuoli kotiutui kuriirin kyydissä ovelle ilman lisämaksua. Mirra 2 -hinnaksi jäi itsellä vähän reilu 700e.

Sillä vähän katsoin, kun joku oli toisesta kaupasta tilannut, ja maksellut vielä tullit päälle. Itsekin selvitin että istuimista pitäisi periaattessa tullaus tehdä, toisaalta taas, jos pystyy osoittamaan että kaluste on Britanniassa tehty, ei tarvitse maksaa. Ota näistä selvää.
Uutta Mirra 2 saa 12 vuoden takuulla 1000 € pintaan, joten sitäkin vaihtoehtoa kannattaa miettiä. Tarjouksen kysymällä ainakin Embodyn ja Aeronin sai posteineen suomeen vielä listahintoja halvemmalla.
 
Liittynyt
07.04.2020
Viestejä
48
Työtuolisuosituksia 185/108 kaverille 7-10h/pv etätyökäyttöön? Nykyisestä Ak racingista puuttuu täysin tuki keski- ja alaselästä ja hartialeveys on tuossa myös liian kapea mikä johtaa siihen että kroppa on kokoajan eteenpäin ns. supussa. Tämä on johtanut mm. Niska ja hartiaseudun ongelmiin.

Budjetti sen max 500€. ... Malleja jota ehdottomasti haluatte suositella näiden täälä esiintyvien tuolimallien joukosta?
Suosittelisin laadukasta ja monipuolisesti säädettävää Kinnarps 6000 -työtuolia. Sopii myös isommalle kaverille. Jos kevyesti käytetty kelpaa, niin uudenveroisia mustia näyttää tällä hetkellä olevan tarjolla hintaan 454€ Työtuoli 6242-Kinnarps | Shoutlet.fi
 

IcyT

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
662
Suosittelisin laadukasta ja monipuolisesti säädettävää Kinnarps 6000 -työtuolia. Sopii myös isommalle kaverille. Jos kevyesti käytetty kelpaa, niin uudenveroisia mustia näyttää tällä hetkellä olevan tarjolla hintaan 454€ Työtuoli 6242-Kinnarps | Shoutlet.fi
Laadukkuudesta voi olla monta mieltä. Epäilemättä mekanismit kestänee vuosikymmeniä, mutta muuten Kinnarpsit tuntuu olevan samanlaisia rämiseviä paskoja kuin monet Martelan tuolit. Hienoa maksaa 500€ - 1500€ tuolista, joka häviää laatuvaikutelmassa Ikean parinsadan tuoleille.
 
Liittynyt
08.12.2019
Viestejä
648
Tänään saapui muutama viikko sitten tilaamani Herman Miller Mirra 2. Parannus oli kokolailla valtava kun entiset jakkarat olivat Ikean mallistoa. Millerillä tuli istuttua edellisessä työpaikassa joten vaikutuin laadusta sikäli, että n. 700e (rahteineen) hintaan vaikutti kelvolliselta ostokselta kotimaan tarjontaan nähden.

Rahtikulut ovat nousemassa 100£, ja tässäkin tapauksessa perivät vielä 40£ lisämaksun toimituksesta, lomake kyllä näytti kuluksi 60£ ja antoi tilatakin sillä.

Tullia ei ainakaan itselleni tästä tullut, DHL pyysi vain hetun huolintaa varten. Soitin tuonne, ja sanoi että kulut on maksettu.

Kaiken kaikkiaan Team Corporate Seciltä saa hyviä tuoleja vielä suht. edullisesti. Verrokkina postikulut lähenevät Suomessakin 100e
Juu, itsella kanssa saapui eilen Haworth Zody -tuoli Corporate Seciltä.

£219.99 + £100 toimituskulut (tuntui suolaiselta maksaa noin helvetisti kuljetuksesta, vaikka kokonaisuudessaan tuoli edukas - pihi kun olen). DHL:llä tuli ja tosiaan lähettäjä huolehti ALV:sta ja kaikista kuluista, ainoastaan hetu tarvitsi ilmoittaa DHL:lle. Tuoli kuvauksen mukaisessa kunnossa, vielä en ole päässyt istumaan.

Briteistähän myydessä nyt myyjä saa myydä ilman paikallista alvia EU:hun eli vähentävät UK 20% VAT:n tuosta hinnasta ja hoitavat Suomen pään kulut ja verot ostajan puolesta. Tuo ero lienee kompensoitu tuossa kallistuneessa toimituskulumaksussa.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
10
Juu, itsella kanssa saapui eilen Haworth Zody -tuoli Corporate Seciltä.
Minulle pari viikkoa sitten vielä sanoivat, etteivät toimita Suomeen. Oliko sinulla milloin tilattu tuoli?

Itse siis tuon takia tilasin omani 2ndhnd.com:ista. Verot jouduin itse maksamaan, mutta silti tuli paljon halvemmaksi kuin ostaa uusi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 232
9.12.2020 tilattu Office Chairs UK | Never Beaten On Price | LockwoodHume
KAB Director seat 539,10 GBP
Toimitus ja käsittely 75,00 GBP
Maksu 614,10 GBP
Toimitus alkoi 20.4.2021, tullista ilmoitus 25.4. jonka jälkeen suoritettu tullausmaksua 276,82€.
30.4.21 tuoli toimitettu perille.

Paketti aavistuksen kärsinyt, mutta en jaksanut tänään enää tutkailla tarkemmin. Ei pitäisi olla tuotevaurioita.

Onneksi toin töistä konttorituolin (samanlainen KAB) kotikonttoriin, niin ei ollut kiirettä venttailla.
Directori itseäkin kiinnostaisi, kehtaatko mitata istuimen leveyden kun tuosta on 2 eri tietoa, jollain sivuilla 48cm ja toisilla 53cm.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
47
Homma on edelleen vaiheessa, nyt Martelan Locig 400 alla, lainassa työnantajalta, mutta oma tuoli tulee, kunhan saan asiat työnantajan kanssa sovittua. ( Eli krätän subventiota tuolin hintaan).
No niin, HJH tuoli tuli ja oli yhdenpäivän, oli saanut kuljetuksessa vähän "runtua" - itse tuoli oli ihan siisti, mutta kankaan laatu olisi voinut olla parempi, oli kuitenkin säädöiltään rajoittunut, joten palautin sen. Täytyy kehaista heidän logistiikkaa, sillä kun ilmoitin palautuksesta, he pahoittelivat ettei ollut sopiva ja tilasivat itse noudon tuolille.

Summasummarun: Menin hattu kourassa Martela Outlettiin ja otin uuden Logic 400 tuolin alle a´749€

Parasta, jota tällä kukkarolla sai ja yhtään nettiarpaa en enää väliin halunnut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
457
Itse kävin juuri hakemassa Martelan Outletistä käytetyn Logic 400:n, firman alennuksilla sai n. 400 euroon neuvoteltua hinnan. Käytännössä uudenveroisessa kunnossa, joten ihan hyvä diili lopulta.

Vanhan tuolin uudelleenverhoilu meni puihin, kun olisi maksanut saman verran.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19
Nyt saapui tuo minun LockwoodHumelta tilaamani KAB K4.
Toimitusaikahan tällä nyt vähän venähti, kun tilaus oli tehty 27.11.

En tiedä lähtisinkö tuolta toista tilaamaan vai kysyisinkö tarjousta esim. täältä Toimistotuoli.com
Kuitenkin Iskua halvemmat hinnat ja brexit kaventaa säästöä, mutta onhan tuossa vieläkin jotain satasia eroa.

Tämä siis kustansi:
KAB K4 Premium (ihan perus kankaisena) 683,10 GBP
Toimitus 75,00 GBP
Verot Suomeen 210,95€
 
Liittynyt
12.05.2021
Viestejä
13
Töissä Logic 300 kesti 8 vuotta kunnes istuimen pehmusteet painuivat niin kasaan, että laitoin tuolin vaihtoon. Pehmusteiden vaihdolla ei tuolissa olisi ollut muuta vikaa. En edes tiedä oliko tuoli aivan uusi silloin kun sen itse sain.
 
Liittynyt
14.10.2019
Viestejä
3
Taitaa olla aika toivotonta saada hyvää tukea alle 500€. Etenkään isolle kaverille. Hyvällä tuurilla joku käytetty jostain. Titan tuskin mitään isompia tukia tarjoaa selälle. Se pienin malli sentään sisältää ristiselän tyynyn.
Ja Titan/Titan XL sisältää sen ristiselän tuen sisäänrakennettuna, et ei kyllä nyt ihan pidä paikkaansa tuo väite.
 

KDB

Liittynyt
14.01.2018
Viestejä
34
Oletteko löytäneen Isku Step tuoliin käsinojia erikseen myytävänä? Saa laittaa yv, jos jollakin sattuisi olemaan ylimääräisenä.
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
Kyllä on vaikeaa päättää minkä tuolin sitä laittaisi. Pelituolit on nyt testattu ja eivät sovi mun kropalle.
Tekisi mieli repäistä ja ostaa tommonen Embody, kun aika paljon sitä kehutaan. Silti mietityttää, että voiko olla puolentoista tonnin arvoinen tuoli.

Onko kellään Hågin tuoleista kokemusta? Ois mahdollisuus saada H09 Inspiration -malli käytettynä melko edullisesti. Tietenkin mielummin haluaisin uuden tuolin. Mutta jos tuoli kestää sen 15v, josta käytetty 5v, niin voisi sitäkin vaihtoehtoa harkita.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Kyllä on vaikeaa päättää minkä tuolin sitä laittaisi. Pelituolit on nyt testattu ja eivät sovi mun kropalle.
Tekisi mieli repäistä ja ostaa tommonen Embody, kun aika paljon sitä kehutaan. Silti mietityttää, että voiko olla puolentoista tonnin arvoinen tuoli.

Onko kellään Hågin tuoleista kokemusta? Ois mahdollisuus saada H09 Inspiration -malli käytettynä melko edullisesti. Tietenkin mielummin haluaisin uuden tuolin. Mutta jos tuoli kestää sen 15v, josta käytetty 5v, niin voisi sitäkin vaihtoehtoa harkita.
Käy jossain martelan/iskun outletissa kokeilemassa löytyisikö sopivia. Pääset reilusti alle tonnin ja kestää kyllä peruskäytössä käytettynäkin sen 15v (verhoilua saattaa joutua uusimaan).
 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
134
Käy jossain martelan/iskun outletissa kokeilemassa löytyisikö sopivia. Pääset reilusti alle tonnin ja kestää kyllä peruskäytössä käytettynäkin sen 15v (verhoilua saattaa joutua uusimaan).
Oon itseasiassa käynytkin ja tuo Martelan Logic 400 on yksi vaihtoehdoista. Vaikutti laadukkaalta ja kaikki tarvittavat säädöt. En tiedä oliko se ulkonäkö vai mikä, kun jäi joku vielä "uupumaan", että olisin ottanut tuolin mukaani. Mutta tosiaan on yksi kärkipään vaihtoehto tällä hetkellä.
 
Liittynyt
28.11.2020
Viestejä
36
Kyllä on vaikeaa päättää minkä tuolin sitä laittaisi. Pelituolit on nyt testattu ja eivät sovi mun kropalle.
Tekisi mieli repäistä ja ostaa tommonen Embody, kun aika paljon sitä kehutaan. Silti mietityttää, että voiko olla puolentoista tonnin arvoinen tuoli.

Onko kellään Hågin tuoleista kokemusta? Ois mahdollisuus saada H09 Inspiration -malli käytettynä melko edullisesti. Tietenkin mielummin haluaisin uuden tuolin. Mutta jos tuoli kestää sen 15v, josta käytetty 5v, niin voisi sitäkin vaihtoehtoa harkita.
Jonkun 2-3 kuukautta selasin tuoleja. Ensin oli tarkoitus ostaa joku 200-400 euron hintaluokassa oleva tuoli, mutta niin vaan se budjetti venyi ja yhdessä vaiheessa itsekin mietin Herman Millerin tuoleja, erityisesti Embodya. Päädyin kuitenkin tällä päivämäärällä ostamaan Isku Step+ F37C tuolin, jota Isku myy yritysmyyntinsä kautta. Tilaus sujui vaivatta sähköpostin kautta myös näin kuluttaja-asiakkaalle, mutta toimitus venyy heinäkuulle osin koronan takia. Hintaa kertyi toimituskuluineen tonni, eli jää vielä kolmanneksen Herman Millereitä edullisemmaksi.

Oikeastaan se syy miksi päädyin juuri tähän on se, että minulla on töissä käytössä vastaava tuoli, mutta ilman ristiselän tukea ja 360 3D käsinojia. Se on palvellut hyvin ja säätöjä löytyy niin paljon kuin itse osaan kuvitella. Muutenkin tuoli vaikuttaa jämäkältä, ainoastaan käsinojat hiukan heiluvat yläasennossa, mutta jää nähtäväksi onko tuossa tilaamassani mallissa sama ilmiö. Tuolia saa myös pehmeämmällä istuimella, joka on saman hintainen kuin normaali istuin, mutta itse otin tuolin sillä jämäkämmällä istuimella.

Mainittakoon, että meillä on töissä myös Martelan tuoleja (ei tosin juuri Logic 400:aa), mutta ne vaikuttavat laadultaan huomattavasti heikommalta ainakin omasta mielestä. Mitään syväanalyysiä tai suurempaa vertailua en ole lähtenyt tekemään, mutta esimerkiksi Iskun leveämmät käsinojat ovat enemmän mieleeni.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Jonkun 2-3 kuukautta selasin tuoleja. Ensin oli tarkoitus ostaa joku 200-400 euron hintaluokassa oleva tuoli, mutta niin vaan se budjetti venyi ja yhdessä vaiheessa itsekin mietin Herman Millerin tuoleja, erityisesti Embodya. Päädyin kuitenkin tällä päivämäärällä ostamaan Isku Step+ F37C tuolin, jota Isku myy yritysmyyntinsä kautta. Tilaus sujui vaivatta sähköpostin kautta myös näin kuluttaja-asiakkaalle, mutta toimitus venyy heinäkuulle osin koronan takia. Hintaa kertyi toimituskuluineen tonni, eli jää vielä kolmanneksen Herman Millereitä edullisemmaksi.

Oikeastaan se syy miksi päädyin juuri tähän on se, että minulla on töissä käytössä vastaava tuoli, mutta ilman ristiselän tukea ja 360 3D käsinojia. Se on palvellut hyvin ja säätöjä löytyy niin paljon kuin itse osaan kuvitella. Muutenkin tuoli vaikuttaa jämäkältä, ainoastaan käsinojat hiukan heiluvat yläasennossa, mutta jää nähtäväksi onko tuossa tilaamassani mallissa sama ilmiö. Tuolia saa myös pehmeämmällä istuimella, joka on saman hintainen kuin normaali istuin, mutta itse otin tuolin sillä jämäkämmällä istuimella.

Mainittakoon, että meillä on töissä myös Martelan tuoleja (ei tosin juuri Logic 400:aa), mutta ne vaikuttavat laadultaan huomattavasti heikommalta ainakin omasta mielestä. Mitään syväanalyysiä tai suurempaa vertailua en ole lähtenyt tekemään, mutta esimerkiksi Iskun leveämmät käsinojat ovat enemmän mieleeni.
Noihin käsinojiin jätetään yleensä tarkoituksella hieman liikkumavaraa, että ei pöydän kulmiin yms taottaessa mene kappaleiksi.
Minulla on ollut työtuolina iskun step ja kotitoimistolla Logic 400 ja en kyllä laadussa ole huomannut mitään eroa. Leveämmät käsinojat ovat toki mukavat, mutta syövät samalla sivuttaista tilaa jonkin verran enemmän, eli jos haluaa johonkin tuplalipastollisen pöydän alle laittaa tuolin niin siinä kannattaa tuo leveys huomioida.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 545
Viestejä
4 190 294
Jäsenet
70 765
Uusin jäsen
Railsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom