Hyvä työtuoli?

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
441
Yllättävää miten nämä Logic400 tuolit ovat niin suosittuja. Melkein kaikki samat säädöt löytyy näistä niin sanotuista lasten pelituoleista. Tuntuma oli aika halpa. Käsinojat pitävät hirveää meteliä ja ovat kivikovaa betonia. Kaksi kolmesta sivunapista menevät väärään asentoon. Varsinkin tuo satulaosan nappi menee sijoiltaan tosi helposti ja jää ylös. Rakkine on muutenkin melko muovinen. Ihan hyvähän siinä on istua kun säädöt saa kohdilleen, mutta luulisi että 800 euron tuolissa laatu täsmäisi hintaan. Nämä samat ongelmat olivat kaikissa tuoleissa joita testasin paikanpäällä, eli huono yksilö ei ollut kyseessä. Tekevät varmaan aika maittavaa marginaalia, maksaa varmaan 50-100 euroa tehdä tällainen tuoli. Ainoa ero näissä noihin 200 euron tuoleihin on tuo ristiselän tuki ja käsinojien sivuttaispituuden säätö. Materiaali on myös tuota perushuttua, johon jää pöly ja kaikki niin kovaa kiinni että parin kuukauden päästä tuoli näyttää jo 3 vuotta vanhalta. Myös tuo niskatuki on aika käsittämättömästi suunniteltu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 029
Toisaalta, kestävätkö lasten pelituolit 10+ vuotta 8h päivässä käyttöä ja saako näihin 200 euron tuoleihin varaosia vielä 10+ vuoden päästä?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
441
Kestävyys tosiaan vähän arveluttaa jos ensivaikutelma on mitä on. Onhan noita kehuttu, ei siinä mitään. Tuossa vain omat huomiot. Tässä huushollissa on ollut pelituoli nyt n. 7 vuotta ja siihen kertaalleen saatu uusia osia vanhojen tilalle. (DxRacer) Taisi maksaa aikoinaan 350 euroa.
 

Jambbos

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
141
Nyt kun etätöissä oon, niin muutama kuukausi sitten panostin työtuoliin ja ostin käytettynä Kinnarps 6000 Freefloatin. Olen kyllä tyytyväinen tuolin säätöihin ja ei ole paikat kipeytyneet vaikka ei tunnin välein nousisikaan. Itse ostin yksityiseltä Tori.fi:n kautta, mut kyllä näyttää silloin tällöin toimisto-outleteissa olevan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
42
Tuo oma tilaukseni on siis tehty jo marraskuun lopulla. Kuukausi sitten vastasivat, että tuoli olisi KABilla valmiina vailla juurikin jotain rahtidokumentteja. Sen jälkeen ei ole meiliin vastausta saanut. En kyllä tuota pysty itse kellekään suosittelemaan.
Vähän huonon kuvan kyllä antaa firmasta. Laitoin myös kyselyä tuonne LockwoodHumelle tilauksesta ja saatavuudesta sekä tuolin kustomointimahdollisuudesta (Director + comfort headrest). Katsotaan vastaavatko.

Ps. En voi kyllä mitenkään ymmärtää tuota suomalaisten verkkokauppojen hinnoittelua näissä KAB tuoleissa. Varmaankin kun maahantuonti siirtyi 2015 ISKUlle, niin hinnat pompsahti.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
192
Mä laitoin Lockwoodille mailia joskus tammikuun lopussa, mutta eipä tullut mitään vastausta. Vois kai yrittää uudestaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 087
Pitkään taas on tullut mietittyä että voisi laittaa samanlaisen Herman Millerin kotikoneen eteen kuin missä mökillä istuu. Sitten satuin kokeeksi nappaamaan yhden ruokapöydän perustuoleista siihen ja enpä taida enää suunnitella mitään toimistotuolia, koska tuossa on paljon mukavampi istua.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
31
Tuo oma tilaukseni on siis tehty jo marraskuun lopulla. Kuukausi sitten vastasivat, että tuoli olisi KABilla valmiina vailla juurikin jotain rahtidokumentteja. Sen jälkeen ei ole meiliin vastausta saanut. En kyllä tuota pysty itse kellekään suosittelemaan.
Sain eilen loppupäivästä päivitystä (LockwoodHumelta) asiaan:

"We are hoping to ship the outstanding chairs for Finland direct from the Kab factory tomorrow
Just waiting for Kab to confirm. We will provide tracking once they are in transit"

Eli toivotaan, toivotaan.
Katsellaan ja ilmotellaan täällä miten tilanne kehittyy.
 

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
1 012
Itse laitoin myös eilen Amazonista tulemaan uudet renkaat Ikean tuoliin. Noiden kans kannattaa vaan selvittää se renkaasta lähtevän tolpan paksuus. Ikean tuoleihin vaikuttais olevan 10mm, mutta usein noita rullia myydään 11mm versioina.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
47
Moi,

Onko kokemuksia HJH Officen tuotteista ? ERGO LINE II PRO | Kangas - Profi-toimistotuoli (hjh-office.fi)

Nykyisessä Ikean Markus tuolissa alkavat istuin luut ja lihakset "huutamaan hoosiannaa" jo 1 tunnin jälkeen, toisin ensimmäinen kuukausi oli ihan mukava, eli veikkaa että istuin pehmuste on väärän tyyppinen + selkänoja on lähinnä koriste.

Käyn myös tuolla Martela Outletissa katsomassa tarjontaa ja tämä voisi olla 1 vaihtoehto:

JAMES MESH - Martela Outlet


Mielellään pitäisi budjetin alle 400€, koska tuoli menee omasta pussista välittömästi ja verottajalle saa sitten vähennyksenä myöhemmin.
Käytössä on sähköpöytä, joten seison osan ajasta.

Tarve:

Istun päivittäin 6–10 tuntia tuolissa etätöissä.

Painoa noin 107 kg ( urheilullinen).

Työtehtävät Suunnittelua ja kirjoittamista.

Hankittava tuoli ei saa olla ”RUMA” - A.K.A WAF tekijä otettava huomioon. ( WAF = Wife acceptance factor).

Muitakin tuoleja saa suositella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 029

onC

Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
67
Mulle tuli siis ennen joulua Lockwoodhumelta tuo KAB K4 Premium nahkaisella headrestillä. 909 puntaa maksoi total. Tuo taitaa olla joku vähän pienempi perheyritys, mutta vaikka toimitusaika venyy, niin en mä stressaisi rahoistani tms. KABin varastosta sain tuolin vaikka tehdas oli ilmeisesti paussilla koronan vuoksi. Lockwoodilla on todennäköisesti pakka muutenkin vähän sekaisin nyt kun vielä Brexit jne.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
42
Mulle tuli siis ennen joulua Lockwoodhumelta tuo KAB K4 Premium nahkaisella headrestillä. 909 puntaa maksoi total. Tuo taitaa olla joku vähän pienempi perheyritys, mutta vaikka toimitusaika venyy, niin en mä stressaisi rahoistani tms. KABin varastosta sain tuolin vaikka tehdas oli ilmeisesti paussilla koronan vuoksi. Lockwoodilla on todennäköisesti pakka muutenkin vähän sekaisin nyt kun vielä Brexit jne.
Itselläkin vaaka kääntyi lopullisesti nyt tähän KAB K4 Premium Xtreme kankaalla ja nahkaisella headrestillä. Nopeasti myös vastasivat tiedusteluihin. Pitää laitella illalla tilausta Lockwoodhumelle. Edellisessä duunissa 10 vuotta tuli istuttua tuollaisella ja muuhun ei voi enää tyytyä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
441
Te, kenellä on töissä tai kotona näitä Logic400 tuoleja, osaatteko kertoa antaako tuoli hieman periksi joka asennolla? Kokeilin kaikkea, mutta tuntuu että istuu jonkun tikun nokassa kun tuoli keikkaa hieman eteen ja taakse, myös lukittuna. Jos siis nojaatte eteen ja taakse, kolahtaako/nitkahtaako tuoli vai pysyykö paikoillaan? Tuotahan mainostettiin että voi sitten selkänojan vapautettua vähän keinua samalla, mutta ainakin tässä viikon vanhassa tuolissa joku selvästi nappaa kiinni keikkuessa ja kuuluu pieni klonk.
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Te, kenellä on töissä tai kotona näitä Logic400 tuoleja, osaatteko kertoa antaako tuoli hieman periksi joka asennolla? Kokeilin kaikkea, mutta tuntuu että istuu jonkun tikun nokassa kun tuoli keikkaa hieman eteen ja taakse, myös lukittuna. Jos siis nojaatte eteen ja taakse, kolahtaako/nitkahtaako tuoli vai pysyykö paikoillaan? Tuotahan mainostettiin että voi sitten selkänojan vapautettua vähän keinua samalla, mutta ainakin tässä viikon vanhassa tuolissa joku selvästi nappaa kiinni keikkuessa ja kuuluu pieni klonk.
Hieman antaa periksi, mutta ei nyt mitään ihmeellisen kovaa napsahdusta kuulu. Tuo periksi antaminenkin on todnäk ihan suunniteltua, että ei hajoa jos tulee tälliä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
441
Hieman antaa periksi, mutta ei nyt mitään ihmeellisen kovaa napsahdusta kuulu. Tuo periksi antaminenkin on todnäk ihan suunniteltua, että ei hajoa jos tulee tälliä.
Eli käytännössä lukitussa tilassa tuolista voi löytää tuollaisen 'painottoman' tilan jossa pystyy tasapainottelemaan? Ja siitä sitten tuoli kellahtaa johonkin suuntaan riippuen mikä asento?
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Eli käytännössä lukitussa tilassa tuolista voi löytää tuollaisen 'painottoman' tilan jossa pystyy tasapainottelemaan? Ja siitä sitten tuoli kellahtaa johonkin suuntaan riippuen mikä asento?
Ei se varsinaisesti kyllä kellahda ainakaan mulla näin 4v jälkeen mihinkään. Jos nojaa johonkin sivulle niin huomaa, että antaa hieman periksi. Jos antaa selvästi periksi niin kysy valmistajalta kuuluuko asiaan.
 
Liittynyt
14.07.2017
Viestejä
73
Onko kellään kokemusta "viima 24h" valvomotuolista? Vetääkö vertoja esim kab seatingin tuoleille?
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
423
Onko kukaan Martela Logic 300 omistajista irroittanut noita pehmusteita koskaan? Alkaa tuo oma olla jo niin kulahtaneen näköinen, että vois verhoilla uusiks. En oo vaan keksiny että miten ihmeessä tuo selkänoja purkautuu kun en ole sitä saanut edes irroitettua tuosta itse jalasta?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Onko kukaan Martela Logic 300 omistajista irroittanut noita pehmusteita koskaan? Alkaa tuo oma olla jo niin kulahtaneen näköinen, että vois verhoilla uusiks. En oo vaan keksiny että miten ihmeessä tuo selkänoja purkautuu kun en ole sitä saanut edes irroitettua tuosta itse jalasta?
Yksinkertaisesti se repäistään irti, kuten istuinosakin. Se verhoiltu osa irtoaa ja selkänojan takamuovi jää jäljelle. Se on semmosilla eräänlaisilla muovitapeilla kiinni.
 
Liittynyt
07.04.2020
Viestejä
48
Tarve:

Istun päivittäin 6–10 tuntia tuolissa etätöissä.

Painoa noin 107 kg ( urheilullinen).

Työtehtävät Suunnittelua ja kirjoittamista.

Hankittava tuoli ei saa olla ”RUMA” - A.K.A WAF tekijä otettava huomioon. ( WAF = Wife acceptance factor).

Muitakin tuoleja saa suositella.
Kinnarps 6000 -sarjaa ehdottaisin. Edullisimmin tuolta: Työtuoli 6242-Kinnarps | Shoutlet.fi
Erittäin kestävä, helpot ja monipuoliset säädöt, fyssarin suosittelema.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
76
Onko kukaan törmännyt missään Zen Office -tuoleihin? Hinta näyttää houkuttelevalta tuon tuolin ominaisuuksiin verraten, mutta onkohan tuo kuinka pilipali tuoli loppupeleissä, uskaltaako laittaa testiin :hmm:
Kyseessä tämä: Zen Office 750 ergonominen tuoli - Pelituolit ja -pöydät
Minusta tuo näyttää aika pitkälti täsmälleen samalta kuin tämä: Ergo Finland Kasper Comfort. Paitsi että Zen Officessa vielä mukana tuo niska/päätuki. Ostin tuon Kasper Comfortin Black Friday -tarjouksesta n. 200 eurolla. Kirjoitin vähän kokemuksistani, löytyy tästä ketjusta pari sivua takaperin. Päädyin kuitenkin palauttamaan tuolin, koska nuo ristiselän tukena toimivat muoviosat olivat niin kovat, että ne painoivat epämukavasti alaselkää, eikä se tuki tuntunut mukavalta tai edes siedettävältä mihinkään korkeuteen säädettynä.

Tuosta on kuitenkin ihan hyviäkin arvioita verkkokauppa.comissa, joten voi olla että minulle ei vain henkilökohtaisesti sopinut. Hintahan tuossa gigantin myymässä on tosi hyvä verrattuna tuohon Verkkokaupan perushintaan. Tämä kokeilu kuitenkin toi minulle sellaisen fiiliksen, että ei oikein tee mieli enää uudemman kerran ostaa (ainakaan tällaista edullisemman hintatason) työtuolia kokeilematta ensin.

Nyt tässä onkin sitten viimeiset kuukaudet metsästelty uutta edullista tuolia.
 
Liittynyt
21.12.2017
Viestejä
32
Onko täällä kenelläkään käytössä tai ollut käytössä, nahkatuoli? olisi harkinnassa Modeon valvomotuoli joka on nahkaverhoiltu, olisi tällä hetkellä 20% aleessakin.

Valvomotuoli
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Onko täällä kenelläkään käytössä tai ollut käytössä, nahkatuoli? olisi harkinnassa Modeon valvomotuoli joka on nahkaverhoiltu, olisi tällä hetkellä 20% aleessakin.

Valvomotuoli
Nahkainen tuoli hiostaa kesähelteillä aika pahuksesti ellei talossa satu olemaan hyvin toimivaa ilmastointia jäähdytyksellä
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Itse tilasin Saksasta pari uutta tuolia Herman Millerin viralliselta jälleenmyyjältä. Aeron (musta/musta kaikilla varusteilla 1250 € sis. postit) ja Embody (musta/musta 1350 € sis. postit). Päädyin noista Embodyyn ja Aeron palautui kuluitta takaisin. Nuo hinnat sai pyytämällä sähköpostitse tarjouksen. Maksu paypalilla.
Laitoin itsekin Embodyn tulemaan täältä, saman tarjouksen antoivat :thumbsup:
Toivottavasti sopii omalle kropalle kun ei jaksanut lähteä Helsinkiin koeistumaan
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
246
Håg Capisco 8106 lähti tilaukseen kun sai 750e Ruotsista, nyt oli jo hinta noussut takaisin normitasolle. Saapi nähdä onko hyvä, ainakin varmaan parempi kuin nykyinen kulahtanut Markus. Totesin että tulee etätyöt ja iltapelit istuttua niin voisi laittaa vähän rahaakin terveyteen kiinni.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
58
Håg Capisco 8106 lähti tilaukseen kun sai 750e Ruotsista, nyt oli jo hinta noussut takaisin normitasolle. Saapi nähdä onko hyvä, ainakin varmaan parempi kuin nykyinen kulahtanut Markus. Totesin että tulee etätyöt ja iltapelit istuttua niin voisi laittaa vähän rahaakin terveyteen kiinni.
Aika kova hinta, tuon suuntaisia hintapyyntöjähän näkyy kymmenen vuotta käytetyillä tuoleilla. Oliko joku hinnoitteluhäiriön kaltainen vai miten noin edullinen?

Minulla on ollut Suomesta tuplahintaan ostettu Capisco syksystä enkä ajatellut luopua. Puoliso on harkinnut oman hankintaa, tuolla hinnalla menisi varmaan välittömästi ostoon.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
246
Aika kova hinta, tuon suuntaisia hintapyyntöjähän näkyy kymmenen vuotta käytetyillä tuoleilla. Oliko joku hinnoitteluhäiriön kaltainen vai miten noin edullinen?

Minulla on ollut Suomesta tuplahintaan ostettu Capisco syksystä enkä ajatellut luopua. Puoliso on harkinnut oman hankintaa, tuolla hinnalla menisi varmaan välittömästi ostoon.
Ruotsin sivulla vielä alehinta: HÅG Capisco 8106 | 6280 kr - DPJ.se. Eipä tuo vaikuta häiriöltä. Kannattaa ehkä kysyä aspasta saisiko vielä tuohon hintaan Suomeenkin?
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
690
Onko apuja työtuolin hankkimiseen, kun tuoli saisi maksaa noin 300 euroa? Ihan maksimi on 400€. Työtuolin täytyisi olla hyvä ergonomian osalta, ei kauhean korkea selkänojainen ja mieluummin katseen kestävä. Ei missään nimessä esim monivärinen pelituoli. Hyvä säädettävyys tietenkin, mutta kai niissä kaikissa jo kohtuulliset säädöt on.
 
Liittynyt
28.04.2020
Viestejä
20
Onko kukaan pähkäillyt enemmän Herman Miller B ja C kokojen välillä? Koeistuinkin molemmat ja silti vaikea sanoa kumpi on parempi. Olen 180/80 mitoilta. C tuntui nopeasti testattuna miellyttävämmältä istua mutta pidemmän päälle B voi ehkä olla ergonomisempi. Tai sitten vaan ottaisi tuon embodyn joka tulee yhdessä koossa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 390
Onko kukaan pähkäillyt enemmän Herman Miller B ja C kokojen välillä? Koeistuinkin molemmat ja silti vaikea sanoa kumpi on parempi. Olen 180/80 mitoilta. C tuntui nopeasti testattuna miellyttävämmältä istua mutta pidemmän päälle B voi ehkä olla ergonomisempi. Tai sitten vaan ottaisi tuon embodyn joka tulee yhdessä koossa :D
B on virallinen suositus lähes kaikille ihmisille äärikokoja lukuunottamatta.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
31
Sain eilen loppupäivästä päivitystä (LockwoodHumelta) asiaan:

"We are hoping to ship the outstanding chairs for Finland direct from the Kab factory tomorrow
Just waiting for Kab to confirm. We will provide tracking once they are in transit"

Eli toivotaan, toivotaan.
Katsellaan ja ilmotellaan täällä miten tilanne kehittyy.
Jatkoa edelliseen;
Alkaa usko loppua. Viimeisin viesti tuli torstaina Lockwood Humelta jossa arvioitiin että tuolini olisi lähetettävissä kesäkuun lopussa. Ei pysty.
Tässä on varmaan moni asia pissinyt, korona rajoitukset tehtaalla, tehtään osatoimitusten viivästykset, brexit jne. Voi olla vaan nyt vaikeeta toi KAB:in tilaaminen tällähetkellä. Ei mullakaan älytön kiire tuon tuolin kanssa mutta ei vaan nyt tyhjät lupaukset ole oikein kasvattanut luottamusta että nyt jos alkuperäinen toimitusaika kolminkertaistetaan, niin etteikö sitä taas sitte kesällä lykätä kun lomat painaa päälle tai laivat on ajettu vinoparkkiin Suezille - tai mitä näitä ny o.

Täällä oli muitakin jotka tilanneet KAB:in, mikä tilanne teillä?
 

Napander

Premium-jäsen
Liittynyt
06.01.2020
Viestejä
172
Sain eilen loppupäivästä päivitystä (LockwoodHumelta) asiaan:

"We are hoping to ship the outstanding chairs for Finland direct from the Kab factory tomorrow
Just waiting for Kab to confirm. We will provide tracking once they are in transit"

Eli toivotaan, toivotaan.
Katsellaan ja ilmotellaan täällä miten tilanne kehittyy.
Eiköhän se sieltä tule. Oma KAB tuolini lähti muutamassa päivässä vuosi sitten, mutta olikin varastokamaa. Tuli hienosti kotia asti ja ihan ok pakattuna.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 604
Kesällä Citymarketista ostettu (120eur?) L33T Elite V3 alkanut viime päivinä hajoilemaan niin että pyörät irtoilee.

Muuten ollut ihan ok. Tässä nyt vähän kahden vaiheilla että tilaanko uudet pyörät L33T Universal 3" 5 kpl pelituolin renkaat | Karkkainen.com verkkokauppa vai heitänkö
mäkeen koko paskan ja haen toimistolta Isku Stepin.. hmm.
Päivitetäänpäs tähän, että kävin hakemassa toimistolta sen Isku Stepin ja kyllä nousi istumamukavuus melkoisesti.

L33T Elite pelituolista laitoin viestiä itte-valmistajalle, vastasivat parissa tunnissa ja pyysivät paria kuvaa, niiden jälkeen kysyivät vain osoitteen ja lähettivät uuden viistähti-pohjan (ilmeisesti parannettu malli kun erinäköinen) ja pyörät.
Oli siinäkin hommaa takoa se pohja kaasujousesta irti 6kk istumisen jälkeen, mutta lähti ja tulihan sekin hienosti kuntoon.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
42
Jatkoa edelliseen;
Alkaa usko loppua. Viimeisin viesti tuli torstaina Lockwood Humelta jossa arvioitiin että tuolini olisi lähetettävissä kesäkuun lopussa. Ei pysty.
Tässä on varmaan moni asia pissinyt, korona rajoitukset tehtaalla, tehtään osatoimitusten viivästykset, brexit jne. Voi olla vaan nyt vaikeeta toi KAB:in tilaaminen tällähetkellä. Ei mullakaan älytön kiire tuon tuolin kanssa mutta ei vaan nyt tyhjät lupaukset ole oikein kasvattanut luottamusta että nyt jos alkuperäinen toimitusaika kolminkertaistetaan, niin etteikö sitä taas sitte kesällä lykätä kun lomat painaa päälle tai laivat on ajettu vinoparkkiin Suezille - tai mitä näitä ny o.

Täällä oli muitakin jotka tilanneet KAB:in, mikä tilanne teillä?
Ei kyllä hyvää lupaa. Itse tilasin tuossa pari viikkoa sitten sen K4:n Lockwoodhumelta ja kovasti lupailivat 10 vko toimitusaikaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19
Ei kyllä hyvää lupaa. Itse tilasin tuossa pari viikkoa sitten sen K4:n Lockwoodhumelta ja kovasti lupailivat 10 vko toimitusaikaa.
Sain tuosta marraskuussa tilaamastani reilu viikko sitten rahtitunnuksen. Tosin sitä ei ole vielä rekisteröity minnekään vaikka piti tuon noudon jo tapahtua.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
31
Sain tuosta marraskuussa tilaamastani reilu viikko sitten rahtitunnuksen. Tosin sitä ei ole vielä rekisteröity minnekään vaikka piti tuon noudon jo tapahtua.
Erikoista.
Lisäyksenä vielä että soitin myös 23.3. sitten suoraan KAB:in tehtaalle ja kyselin sieltä mikä tilanne. Tunsivat kyllä Lockwood Humen hyvin. Siellä ystävällinen nainen kyllä pahoitteli kovasti että on ollut viivästyyksiä monesta asiasta johtuen jne jne.
Silloin sanoivat minulle että heillä oli 4 tuolia Lockwood Humelle (ilmiesesti suomeen lähetettäviä) jotka odottivat tehtaalla L&H noutoa. Sanoi että nyt koska Brexit niin KAB:n lähettämö ei voi suoraan tehtaalta lähettää Suomeen koska vastaanottajalla pitäisi olla EORI numero.
(Selvittelin myös tätä; Tämän EORIn vaatimisessa ei sinänsä ole järkeä, kun lähetetään yksityishenkilölle. mutta kun ei onnistu niin ei onnistu).
No kyselin sitten L&H että mitä tehdään (L&H oli aikaisemmin valittanut minulle KAB:n viivästyksiä). Sanoivat että yksi noista tuoleista on minun ja vahvistavat lähetyksen minulle huomenna. Näitä "huomenna" -viestejä on tullut jo useampi ja mitään ei tapahtunut.
Nyt sitten viimeisin oli tuo että tuolini ei ollutkaan yksi noista neljästä ja toimitus olisi kesäkuun lopussa... jees.

Aika tuskasta on yhden tuolin tilaaminen.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
135
Liittynyt
23.01.2019
Viestejä
35
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.07.2018
Viestejä
79
Auttakaa etätyöläistä hädässä. Pahimmillaan 12h tulee istuttua työtuolilla päivässä joten laatua hakusessa. Budjetti 500€ mutta enemmänkin voin laittaa. Mitat 176cm 78kg.
Nyt vaihtoehtoina uusi optimum z 10v takuulla tai Martela logic 400 käytetty 1v takuulla. Molemmissa hintaa n. 500€.

Optimum z:

Martela logic 400:

Kumpaa suosittelet? Onko muita hyviä vaihtoehtoja?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
458
Saakohan Logic 300:aan vaihtoistuintyynyä? Omassa alkaa olla istuinosan vaahtomuovit melkoisen kulahtaneet ja tämä on sen myötä aika kova istua. Googlella löytyy kaikkea muuta varaosaa, paitsi istuintyynyä. Verhoilu on myös melkoisen riekaleinen, mutta tämän korjaus on jo työn alla.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 249
Saakohan Logic 300:aan vaihtoistuintyynyä? Omassa alkaa olla istuinosan vaahtomuovit melkoisen kulahtaneet ja tämä on sen myötä aika kova istua. Googlella löytyy kaikkea muuta varaosaa, paitsi istuintyynyä. Verhoilu on myös melkoisen riekaleinen, mutta tämän korjaus on jo työn alla.
Siinähän sen pehmusteen verhoilun yhteydessä samalla vaihtaa. Martelalta suoraan kysymällä selviää ja veikkaan, että saa, mutta se tulee valmiiksi verhoiltuna koko uusi istuinosa ja maksaa martelan tuntien paljon.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
30
Hitto, että tuolien valinta osaa olla vaikeaa. Tällä hetkellä mulla on tämmöinen vanha DXRacer King series tuoli minkä ostin ~6v+sitten josta on nyt pikku hiljaa alkanut lahoamaan niin kaasujousi kuin päällysteet. No ajattelin nyt, että seuraavaksi tuoliksi jotain parempaa ja ergonomisempaa. Oon yrittänyt etsiä tuolia ~300-600e välistä ja kyllähän semmoisia löytyy, mutta jokaisesta tuntuu löytyvän ongelmia enemmän tai vähemmän.

Autonomous ErgoChair 2:
- Vissiin rebrändätty kiinalainen jakkara (?)
* Reddit juttuja, mutta en oo tehnyt enempää tutkimusta
- Customer supportin kanssa ollut ongelmia
- Työmaa palauttaa koeaikana
- Käsinojat hajoilleet
- Redditistä tuntui löytyvän useampaa ulvontaa eri laatuongelmista
- Poistavat negatiivisiä arvosteluja omilta sivuiltaan
- Firma muutenkin vähän hämärä. Koittaneet polkaista kickstarttereita pystyyn, mutta ne on peruttu kun tuote ei oo ollut oikeasti uniikki
- Tuolit jatkuvasti tarjouksessa
* Eilen -79e tarjouksessa "Loppuu tänään!11!11!" ja tänään taas oli -100e tarjous päällä

SecretLabs NeueChair:
- Istuin osan verkko alkanut roikkumaan parissa viikossa jopa ~80-90kg henkilöillä
- Pidennetty takuu ei kata istuin osan meshiä(?)
* Tästä oli mainintaa redditissä, mutta en ole itse tarkistanut

Yritin katsoa esim. Kinnarps 8000, mutta se ei miellytä silmää. Toimistotuoleja on myös tullut kokeiltua laidata laitaan työelämässä, mutta ei ole löytynyt semmoista minkä voisi hyvillä mielin ostaa kotia.

Onko tässä mitään muuta toivoa kuin vaan siirtyä kerralla kilo euroihin ja laittaa tuommoinen Herman Miller Aeron vai löytyykö oikeasti alle 1000e kestävää ergonomista tuolia? Ja jos nostaa budjettia yli 1000e:n niin tuleeko jotain muuta hyvää tuolia mieleen? Valvomotuolit? Sinäänsä tuo budjetin reilu ylitys ei haittaa, mutta siinä tapauksessa pitäisi jo laadun, elinkaaren ja varaosien saatavuuden pidentyä eikä haluaisi pelkästään merkkilisää maksaa.

Budjetti: ~500-1500e

Toiveita:
- Kangas / verkko päällysteinen
- Hyvät käsinojat
* Säädettävyys
* Ei saisi olla vempula/heiluva vaan pitäisi lukkia paikoilleen
- Korkeahko selkämys- / niskatuki
- Hyvä Ristiselän tuki
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 103
Viestejä
4 191 361
Jäsenet
70 864
Uusin jäsen
Joonas123

Hinta.fi

Ylös Bottom