Hyvä työtuoli?

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
31
Liittynyt
03.01.2020
Viestejä
74
Kai se on pakko itsekkin tuoli kohta vaihtaa, ei tässä nykyisessä kestä istua. Budjetti aika sama kuin edellä olevalla ja Martelan outlet ollut myös tarkistelussa.


Onko tuosta kenelläkään sanottavaa puolesta tai vastaan? Hyviä vaihtoehtoja myös nuo yllä linkatut Logic 3 ja Kinnarps.
Oli hakusessa työtuoli joka täyttäis seuraavat speksit:
-Halpa
-Mielellään käytetty
-Pienikokoinen
-Ei käsinojia
-Ei sisällä kilpa-autoon tarkoitettuja ominaisuuksia
-Ei ole sama tuoli kuin duunissa (Martelan Logic)
-Ergonominen

Lyhyen tutkimisen jälkeen päädyin tilaamaan sika säkissä HÅGin H04:n Martela outletista hintaan 150€+postit ja nyt on pari päivää testausta alla.
Arvelutti vähän tuo selkänoja, mutta tuo alaselän tuki on just sellanen mitä kaipasin. Lisäksi säätöjä on ihan mukavasti.
Selvästi tuoli sieltä aktiivisemmasta päästä ja soveltuu hyvin tähän kotitoimistoiluun, kun samasta tuolista pystyy olemaan sujuvasti koneella, äänitellä intsrumentteja ja kolvata, toki ei samaan aikaan.
Ihan hyvä ostos ja voin suositella mikäli tuollainen vähän simppelimpi jakkara etsinnässä. En kuitenkaan lähtisi suosittelemaan tätä isomman kokoluokan istujille.
Edellinen tuoli oli roskalavalta löydetty muovirimpula niin tää tuntuu jo kokemukselta itsessään.
Kiinnostaisi myös lisäkokemukset tuosta tuolista.
 

Myrkky86

Tukijäsen
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
211
Kysyisin KAB tuolien omistajilta:
- verhoilun valinta: minkälaisia kokemuksia Storm tai extreme kankaista? (itse en suunnitellut nahkaa). Miltä nuo näyttää / tuntuu. kuinka helposti likaantuvat - pysyvät siistinä aikaa myöten?
- niskatuki, ilmeisesti kannattaa otttaa tuo "comfort headrest" joka näkyy esim tuossa kuvassa?: Työtuoli hyvä valvomotuoli Kab Seating K4 Premium työtuolin väri sininen-musta Kab valvomotuolissa hyvä hinta - Työtuolikeskus

Kiitokset vastauksista.
Mulla on tommonen KAB Director extreme kankaalla ja WhiteLine tikkauksella. On kyllä tosi miellyttävän tuntuinen ja laadukas kangas sekä penkki. Mulla on ollut toi muutaman vuoden eikä kankaaseen ole tullut mitään jälkiä, olen silloin tällöin rätillä pyyhkäissyt kangasta ja imurilla ottanut karvoja, mutta ne ovat lähteneet tosi helposti pois.
Niskatuesta en osaa sanoa paljoa kun itse istun niin etten niskatukeen melkein ikinä osu. Pumpattava rististeläntuki on tosi jees.

Kuva omasta yksilöstäni:
 
Liittynyt
04.12.2020
Viestejä
11
Kiinnostaisi myös lisäkokemukset tuosta tuolista.
Itseltä tosiaan löytyy tämä malli jossa ei ole käsinojia, eli kannattaa olla tarkka että tilaa sellaisen mallin jossa ne on jos niitä kaipaa. (Saa vissiin tilattua erikseenkin, en ole tutkinut)

Säädöt on aika perinteiset, eli istuimen korkeus/syvyys, keinun "kankeuden" säätö+lukitus.
Selkänojassa on vain korkeuden säätö, eli erillistä ristiselän tuen säätöä ei ole. Itse selkävammaisena (skolioosi) sain kuitenkin tuolin hyvin säätöihin.
Pyörät pyörii niin kuin niiden pitääkin ja ristikoiden päällä pystyy pitämään jalkoja, mikä on ihan kiva pikku lisä.
Yleisesti rakenteeltaan vankka ja kestävän oloinen, eikä ainakaan omassa yksilössä ollut mitään käytönjälkiä.
Jos sulla on jotain kyssäreitä mielessä tästä niin voin koittaa parhaani mukaan vastailla:D
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Shoutletille kyllä nyt suositukset mitä täällä aiemmin epäiltiin kovasti ja samalla Kinnarpsille. "Uudenveroinen" kunnolla tilasin ja aivan bränikkä tuolihan sieltä tuli, mutta halvemmalla mitä yleensä noita käytettyjä myydään yli 500 euron.

Sanoisin että huomaa kyllä yleisessä laadussa näissä Kinnarpseissa ettei tehtaat ole vielä siirretty johonkin puolaan/latviaan. Milloin lie Iskuja saanut viimeksi Suomessa valmistettuina?
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 378
Onko kellään kokemusta Oscar 50 työtuolista ( Oscar 50 | Q-Furnisher Oy )? Lähinnä kiinnostaisi tietää soveltuuko hieman isommalle/raskaammalle henkilölle eli heiluuko/huojuuko ja millaiset rattaat.
Oscar 50 -työtuoli, musta - Tuolit - hexaplan.fi

Onkohan tästä kokemuksia? Yksi aikaisempi postaus löytyi, mutta muuten aika hiljaista. Muitakin 400-500 välistä saa ehdottaa, hyvät käsinojasäädöt plussaa (niskatuki ei mitenkään pakollinen).
Multa itseltä löytyy tämä! Tuli kesällä panostettua kunnolla kotitoimistoon ja laitoin tuon 120x60 cm kannella ja Oscar 50 työtuolilla tilaukseen. Runko tuollainen perusvankka ja otin mukaan vielä paremman käsiohjaimen, niin onnistuu vaihto seisaalle helpommin.
Posti toi kahdessa päivässä kotiovelle. Ainakin vielä olen ihan tyytyväinen. :thumbsup:

Nettisivut vähän kämäset, mutta taustalla 2005 perustettu firma.
Black Friday -ketjussa kerroin, että tuollainen kotoa löytyy. En muista nyt äkkiseltään maksettua hintaa, mutta jotain luokkaa reilu 500 € se veroineen oli. Kaipa tuon hintaista tuotetta voi koittaa tingatakin?
Olisiko sama tuoli myynnissä Modeolla?

Joka tapauksessa olen tähän ihan tyytyväinen. Huomaa nyt jälkikäteen, että vanha oli aika rimpula ja takamus tykkää tästä hieman jämäkämmästä istuimesta eikä puudu niin herkästi. Säädöt riittää ainakin itselle ja tuo alaselän pumppu toimii sopivasti. Niskatuen saa jopa niskan taakse eli on sekin hyödyllinen toisin kuin yleensä muissa malleissa. Itse olen 190 cm ja 100+ kg.
 
Liittynyt
25.02.2017
Viestejä
118
Löytyykö täältä tietoa, että löytyykö toimistotuoleihin varaosia? Itsellä on Optimum N nyt käytössä ollut lähemmäs kymmenen vuotta. Tuoli on sinänsä mukava, mutta aika on tehnyt tehtävänsä ja mekanismi alkaa olemaan väljä sekä kangas pitäisi uusia erityisesti istuinosalle.

Onhan tämä tietysti melko budjettituoli eli uudenkin voisi laittaa. Jos uuden ostan niin mieluusti ostaisi sellaisen johon saisi myös varaosia jos tähän ei saa.
 

Hp1

Liittynyt
23.09.2020
Viestejä
70
Moi,
Te joilla on Ikea Markus työtuoli niin mitä niskatyynyä siinä käytätte jos käytätte?
Tämä työtuoli siis kyseessä

Kiitos vastauksista.
 
Liittynyt
11.09.2018
Viestejä
78
Olisiko jollain sattumalta vielä tallessa KAB tuolin pahvilaatikko pk-seudulla? Oman ehdin jo heittämään pois ja nyt pitäisi palauttaa tuoli valmistajalle, koska tuolin kankaassa ilmeni virhe. Voin noutaa laatikon ja tarjota jotain vaivan palkaksi. :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
91
Ikea Markukseen tein tällaisen kokeellisen modin reilu kaksi kuukautta sitten,

1613148893760.png

Korottaa siis alaselän tukea hiukan ylöspäin, olen ollut tyytyväinen lopputulokseen. Käytetyt osat on sellaisia mitä nyt sattui viidessä minuutissa käteen autotallista. Tuolin ulkonäkö ei huomattavasti muutu. Toistaiseksi kestänyt normaalia käyttöä. Kangashan irtoaa vetoketjun avulla paikaltaan, joten senkin puolesta helppo testata ja vaikka palauttaa alkuperäiseksi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 793
Ikea Markukseen tein tällaisen kokeellisen modin reilu kaksi kuukautta sitten,



Korottaa siis alaselän tukea hiukan ylöspäin, olen ollut tyytyväinen lopputulokseen. Käytetyt osat on sellaisia mitä nyt sattui viidessä minuutissa käteen autotallista. Tuolin ulkonäkö ei huomattavasti muutu. Toistaiseksi kestänyt normaalia käyttöä. Kangashan irtoaa vetoketjun avulla paikaltaan, joten senkin puolesta helppo testata ja vaikka palauttaa alkuperäiseksi.
Tuosta kuvasta ei kyllä selviä mitä tuossa on modattu?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
834
Valvomotuoli on ruvennut kiinnostamaan. Mahtaako noita olla missään PK-seudulla näytillä, että pääsisi koeistumaan?
 
Liittynyt
01.08.2018
Viestejä
26
Te jotka mietitte tuon Ikean Markuksen ostamista, niin kannattaa koeistua myös tuo Järfjället. Itse tykkäsin siitä enemmän tuon alaseläntuen ansiosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 055
Kai se on pakko itsekkin tuoli kohta vaihtaa, ei tässä nykyisessä kestä istua. Budjetti aika sama kuin edellä olevalla ja Martelan outlet ollut myös tarkistelussa.


Onko tuosta kenelläkään sanottavaa puolesta tai vastaan? Hyviä vaihtoehtoja myös nuo yllä linkatut Logic 3 ja Kinnarps.
Kävin kokeilemassa tuota ja ei ainakaan mulle sopinut. Selkänoja ei tue riittävästi ylimässäkään asennossa ja väkisin tulee sellainen makaava asento. Siinä saman tuolin pidemmän selkänojan mallissa oli samaa vikaa.

Axia jäi sitten hanurin alle. Hintaa on enemmän mutta tuo -20% tarjous vähän auttoi.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
250
Kävin kokeilemassa tuota ja ei ainakaan mulle sopinut. Selkänoja ei tue riittävästi ylimässäkään asennossa ja väkisin tulee sellainen makaava asento. Siinä saman tuolin pidemmän selkänojan mallissa oli samaa vikaa.

Axia jäi sitten hanurin alle. Hintaa on enemmän mutta tuo -20% tarjous vähän auttoi.
Kiitos tiedosta, nykyinen tuolini onkin asennoltaan nykyään lähempänä aurinkotuolia ja juuri tukevan selkänojan haluaisin. No, täytyy testailla itsekkin kun saa aikaiseksi mennä paikanpäälle.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
10
Mikäli kokemukset jotakuta kiinnostaa niin mielelläni niitä jaan sitten täällä kunhan tuolin ensin saan perseeni alle.
Jokos on tuoli jo testattu? Kiinnostaisi tietää kokemukset tästä, kun on ollut itselläkin harkinnassa kyseinen malli. Tukeeko miten hyvin selkää? Mainosvideoissa käyttäjät ovat aina keinuvat takakenossa, niin mietityttää, että voiko tuota käyttää työtuolina, vai onko enemmänkin rennon nojatuolin mallinen.
Kiitos jo etukäteen!
 
Liittynyt
02.11.2017
Viestejä
15
Jokos on tuoli jo testattu? Kiinnostaisi tietää kokemukset tästä, kun on ollut itselläkin harkinnassa kyseinen malli. Tukeeko miten hyvin selkää? Mainosvideoissa käyttäjät ovat aina keinuvat takakenossa, niin mietityttää, että voiko tuota käyttää työtuolina, vai onko enemmänkin rennon nojatuolin mallinen.
Kiitos jo etukäteen!
Onhan tämä tässä tosiaan jo hyvän tovin ollut ajossa. Tuoli on sinällään laadukkaan oloinen ja tukeva, mutta ei kuitenkaan ongelmaton. Strategiset mittani ovat ~70kg/176cm ja näillä ominaisuuksilla kallistus on hieman turhan ryhdikäs ja tuoli ei laskeudu riittävän alas, vaan jalat jäävät ilmaan taakse nojaillessa. Lisäksi aiemmin ketjussa mainittu huoli turhan lyhyestä istuimen syvyydestä on osittain aiheellinen, sillä tilaa polvitaipeen ja tuolin etureunan väliin jää ryhdikkäästikin istuessa viitisen senttiä.

Taidan näistä puutteista huolimatta kuitenkin nyt toistaiseksi pitää tämän ja kokeilen viritellä jonkinlaisen painon selkänojan yläosaan. Pikaisella testillä kaljapäkki roikotettuna selkänojasta paransi kallistuksen herkkyyden jo vähän liiankin rennoksi, joten joku kuuden kilon möntti niskatueksi voisi ratkaista ongelman osaltani. Suuremmalla elopainolla voisin olettaa kallistuksen olevan luontevampi. Muovista jalkaristikkoa pelkäsin etukäteen rimpulaksi, mutta ei kyllä häviä Markuksen metalliristikolle tippaakaan ja on lisäksi huomattavasti suurempi. Hienoa tuolissa on myöskin lähes täysi narinattomuus. Käsinojat hölskyvät hieman niitä heilutellessa, mutta se tuntuu olevan enemmänkin sääntö kuin poikkeus säädettävien käsinojien kanssa. Ovat muuten laadukkaan tuntuiset ja mukavat.

Huoleesi liittyen sanoisin että ehdottomasti soveltuu työtuoliksi paremmin kuin rennoksi nojatuoliksi. Toivottavasti nämä kokemukset auttavat tuolin valinnassa. Huomasin että helppoa se ei ole kun valinnanvaraa on niin perkeleesti monesta eri hintaluokasta ja kokeilemaan pääsee huonosti.
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
42
Ikea markus on hyvä perus tuoli mutta juuri tuo alaselkätuki rankaisi omaa selkää pahasti ja sen pehmusteen poistaminen helpotti elämää. Yksi miinus on myös se ettei omassa versiosssa ole mitään pehmusteita käsinojissa ja tasasin väliajoin alkavat löystymään jolloin pitää kirrata.

Tässä on nyt painattanut kolmisen vuotta tämän kanssa ja jotain uutta se on alettava kattelemaan. Toisaalta 30e maksoin tästä että on kyllä ajanut asiansa.
 
Liittynyt
10.06.2020
Viestejä
25
Ei kellään sattuisi olemaan Martela Logic 3 -tuolia joka on menossa vaikka roskiin, mutta jossa käsinojien päällisosa on kunnossa? (tällaiset, vain ylös-alas liikkuvat käsinojat) Omat lähtivät halkeilemaan pahasti enkä enää jaksaisi liimailla niitä, ja Martelan mukaan varaosina noita ei enää saa. Vaihtoehtoisesti, saisiko nuo jotenkin nätisti päällystettyä?
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Ei kellään sattuisi olemaan Martela Logic 3 -tuolia joka on menossa vaikka roskiin, mutta jossa käsinojien päällisosa on kunnossa? (tällaiset, vain ylös-alas liikkuvat käsinojat) Omat lähtivät halkeilemaan pahasti enkä enää jaksaisi liimailla niitä, ja Martelan mukaan varaosina noita ei enää saa. Vaihtoehtoisesti, saisiko nuo jotenkin nätisti päällystettyä?
Mulla on Logic 4 kanssa sama operaatio. Totesin, että ennemmin päällystän itse uudestaan. En ole vielä kerennyt miettimään vaihtoehtoja, mutta voisikai tuon korvata jollain teipillä joka muotoutuisi kuumailmalla tjsp?
 
Liittynyt
10.06.2020
Viestejä
25
Mulla on Logic 4 kanssa sama operaatio. Totesin, että ennemmin päällystän itse uudestaan. En ole vielä kerennyt miettimään vaihtoehtoja, mutta voisikai tuon korvata jollain teipillä joka muotoutuisi kuumailmalla tjsp?
Niin. Itse mietin jos tyyliin epoksimassasta muovailisi siihen uuden kerroksen päälle, mutta arveluuttaa lopputuloksen ulkonäkö.
Eilen hankin vähän joustavamman tyyppistä superliimaa, ja se tuntuisi itseasiassa pelaavaan perus-pikaliimaa paremmin, vaikka ruman näköistä sekin on.

https://i.imgur.com/xGwU3DP.png <-Tilanteeni ennen eilistä. Tasaisin väliajoin lähtee jostain tuollainen chippi ja sitten saa olla liimaamassa.
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
74
Sattuisko kukaan tietään, että saako jostain ostettua varaosia Håg Capisco työtuoliin? Mulla muuten timanttisessa kunnossa oleva Capisco ahterin alla, mutta kai se alkaa ikä painaan tässäkin ja selkänojan ohjausputkesta murtui muoviset ohjauskiskot. Tahtoo heilua reilusti sivulta toiselle tää selkänoja nyt. Aukasin ton selkänojan ja pikasesti katottuna näyttäis siltä, että ton vaihto pitäs onnistua, kunhan vaan uuen ohjausputken jostain keksis. Sinänsä hullua, että muuten erittäin laadukkassa tuolissa tuo putki ja ohjainkiskot on muovisia.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
58
Sattuisko kukaan tietään, että saako jostain ostettua varaosia Håg Capisco työtuoliin? Mulla muuten timanttisessa kunnossa oleva Capisco ahterin alla, mutta kai se alkaa ikä painaan tässäkin ja selkänojan ohjausputkesta murtui muoviset ohjauskiskot. Tahtoo heilua reilusti sivulta toiselle tää selkänoja nyt. Aukasin ton selkänojan ja pikasesti katottuna näyttäis siltä, että ton vaihto pitäs onnistua, kunhan vaan uuen ohjausputken jostain keksis. Sinänsä hullua, että muuten erittäin laadukkassa tuolissa tuo putki ja ohjainkiskot on muovisia.
Tuolimieheltä kannattaa kysellä. Korjaukseen ainakin saa sitä kautta.
 
Liittynyt
10.06.2020
Viestejä
25
Tähän palatakseni, Pa-Ri Materia Oy :llä oli tarjota näitä läpysköitä, tosin melko suolaiseen 20e/kpl hintaan. Soittelin perään, ja hintaa perusteltiin sillä että myyvät kokonaisen käsinojan tuohon hintaan, koska eivät itse tee mitään vajavaisella. Ymmärtäähän tuon :shrug:

Edit: miten tää lainaus meni mulla mönkään, viittasin viestiin Hyvä työtuoli?
 
Liittynyt
23.04.2017
Viestejä
91
Mulla on nyt toinen Iskun steppi menossa, eka dyykättiin toimiston muutosta roskalavalta valmiiksi sekundakuntoisena, jollaisena sitä tuli käytettyä joku reilu 10 vuotta, sitten välissä oli pari kuukautta joku Arozzin paske kun tuo steppi levis totaalisesti. No hankin toki taas käytetyn mintin Stepin kaikilla herkuilla, tämä ollut nyt joku 4 vuotta, mutta pari kuukautta sitten jäi ton kaltevuussäädön kahva käteen kesken säätämisen, joten jäi ns. freefloat-asentoon, jonka sain korjattua tuota mekanismin läpi menevän tangon päädyssä olevaa mutteria kiristämällä tuolin ollessa about ok-asennossa.

Enää ei oikein jaksa ilman säätöjä elää ja vetää koko tuoli niin pahasti huuruun, että joko uutta kahvaa (en muuten ole mistään löytänyt) tai jotain uutta jakkaraa tilalle, kysymys kuuluukin että ootteko jostain saanu osteltua varaosia vai pistänkö massasähköpostia ja kyselen käytettyjen jakkaroiden jälleenmyyjiltä? Niin ja onko tolle joku ulkomainen koodinimi, jolla vois katella jostain suomen ulkopuoleltakin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
36
Osaako joku sanoa, miten Logic 400:sta saa niskatuen irti? Ostin tuolin käytettynä ja muutaman päivän kokeilulla, niskatuki tuntuu olevan vain tiellä. Martelan nettisivujen ohjeen ovat harvinaisen huonot tässä suhteessa, enkä uskalla lähteä vääntämään väkisin ilman parempaa tietoa.
 

Leopardi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 620
Osaako joku sanoa, miten Logic 400:sta saa niskatuen irti? Ostin tuolin käytettynä ja muutaman päivän kokeilulla, niskatuki tuntuu olevan vain tiellä. Martelan nettisivujen ohjeen ovat harvinaisen huonot tässä suhteessa, enkä uskalla lähteä vääntämään väkisin ilman parempaa tietoa.
Itselle myyjä neuvoi että voi vaan vetäistä tarpeeksi jämäkästi niin että menee rikki ne pienet muovipidikkeet, ei vaikuta tuen toimintaan mitenkään. Oli omalle tuolilleen tehnyt niin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
36
Itselle myyjä neuvoi että voi vaan vetäistä tarpeeksi jämäkästi niin että menee rikki ne pienet muovipidikkeet, ei vaikuta tuen toimintaan mitenkään. Oli omalle tuolilleen tehnyt niin.
Näin se näyttää menevän. Kysyin myös Martelan asiakaspalvelusta ja sieltä tuli sama vastaus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 221
Moi,
Te joilla on Ikea Markus työtuoli niin mitä niskatyynyä siinä käytätte jos käytätte?
Tämä työtuoli siis kyseessä

Kiitos vastauksista.
Huonompaa tuolia on vaikea kuvitella. Tuo on parhaimmillaankin uutena selkeästi rikkinäinen ja pillerikännissä suunniteltu rakenne. Joutuisin sairaalaan jos pitäisi tuollaisessa istua. Pari banaanilaatikkoa on parempi ratkaisu. Polta äkkiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
554
Mitäs oikeita tuolinvalmistajia nyt oikein on? Teettääkö nämä sotkat ja muut nää tuolit samalla tehtaalla kiinassa vai miten tää menee? Siis kun menen katsomaan työtuoleja, niin eihän näillä tuoleilla ole mitään valmistajaa vaan ainoastaan joku typerä moderni nimi.
 
Liittynyt
13.06.2018
Viestejä
143
Onkos vinkkejä hyvistä työtuoleista 2m ja 105kg kokoiselle? Logic 400 olisi yksi vaihtoehto mutta olisiko vinkata muita hyviä vaihtoehtoja? Suurimmassa osassa tuoleista loppuu selän korkeussäätö auttamatta kesken. Logic 400:ssa riittää juuri ja juuri korkeussäätö kun laittaa tappiin.
 
Liittynyt
28.04.2020
Viestejä
20
Tietääkö joku missä päin Suomea pääsisi koeistumaan noita Herman Miller tuoleja? Ei ihan sokkona kuitenkaan viitsisi ostaa tuollaista päälle tonnin tuolia.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
494
Onkos vinkkejä hyvistä työtuoleista 2m ja 105kg kokoiselle? Logic 400 olisi yksi vaihtoehto mutta olisiko vinkata muita hyviä vaihtoehtoja? Suurimmassa osassa tuoleista loppuu selän korkeussäätö auttamatta kesken. Logic 400:ssa riittää juuri ja juuri korkeussäätö kun laittaa tappiin.
Isku Step, varsinkin se isomman kokoinen malli, voisin väittää että tukevin mitä on suomen markkinoilla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
42
Onko porukalla tietoa/kokemusta mistä noita KAB Seatingin tuoleja kannattaisi ostaa? Suomalaiset verkkokaupat ovat hinnoitelleet jakkarat pilviin. Haussa olisi siis KAB K4 Premium. Brittikauppoja löytyy paljon, mutta tullauskulut taitaa brexitin myötä olla kohtuullisen kovat. Saksan maalta en ole löytänyt yhtään verkkokauppaa.

368824B1-20CA-4DDF-B379-D20EB9679A80.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
834
Onko porukalla tietoa/kokemusta mistä noita KAB Seatingin tuoleja kannattaisi ostaa? Suomalaiset verkkokaupat ovat hinnoitelleet jakkarat pilviin. Haussa olisi siis KAB K4 Premium. Brittikauppoja löytyy paljon, mutta tullauskulut taitaa brexitin myötä olla kohtuullisen kovat. Saksan maalta en ole löytänyt yhtään verkkokauppaa.

Olen tässä puimassa samaa. Toistaiseksi paras diili on mielestäni tämä: KAB K4 Premium Chair All Fabric | LockwoodHume
Hintaa tulee Tullin laskurin mukaan 1224,89 €: Tullilaskuri – Mitä maksaa, jos ostat netistä - Tulli
Eli hintaan lisätään suomen alv 24 %. Lisäksi tuohon alvittomaan hintaan tulee Postin 2,90 € käsittelymaksu.

Tullin sivuilla (Brexit henkilöasiakkaalle - Tulli) sanotaan näin: "Jos tavara on valmistettu Isossa-Britanniassa (alkuperätuote), ja se lähetetään sieltä, tullimaksua ei tarvitse maksaa. Todisteena sinulla on oltava myyjältä saatu kauppalasku, jossa on määrämuotoinen alkuperävakuutus tavaran britannialaisesta alkuperästä." Eli tämmösestä lappusesta pitäänee vielä ennen tilausta kysellä. Briteissähän nuo kyllä valmistetaan, eli tulleja ei pitäisi tulla.

E: Laittelinpa tuonne nyt sähköpostia, jossa kyselin tuosta lappusesta ja samalla myös saatavuudesta. Kirjoittelen tänne sitten uusiksi, kun saan sieltä vastauksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19
Olen tässä puimassa samaa. Toistaiseksi paras diili on mielestäni tämä: KAB K4 Premium Chair All Fabric | LockwoodHume
Hintaa tulee Tullin laskurin mukaan 1224,89 €: Tullilaskuri – Mitä maksaa, jos ostat netistä - Tulli
Eli hintaan lisätään suomen alv 24 %. Lisäksi tuohon alvittomaan hintaan tulee Postin 2,90 € käsittelymaksu.

Tullin sivuilla (Brexit henkilöasiakkaalle - Tulli) sanotaan näin: "Jos tavara on valmistettu Isossa-Britanniassa (alkuperätuote), ja se lähetetään sieltä, tullimaksua ei tarvitse maksaa. Todisteena sinulla on oltava myyjältä saatu kauppalasku, jossa on määrämuotoinen alkuperävakuutus tavaran britannialaisesta alkuperästä." Eli tämmösestä lappusesta pitäänee vielä ennen tilausta kysellä. Briteissähän nuo kyllä valmistetaan, eli tulleja ei pitäisi tulla.

E: Laittelinpa tuonne nyt sähköpostia, jossa kyselin tuosta lappusesta ja samalla myös saatavuudesta. Kirjoittelen tänne sitten uusiksi, kun saan sieltä vastauksen.
Kenelläkään kokemusta tuosta LockwoodHumesta? Sieltä ollut tuo K4 nyt jo pidemmän aikaa tilauksessa ja nyt hiljeni sähköpostiin vastaaminenkin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
31
Kenelläkään kokemusta tuosta LockwoodHumesta? Sieltä ollut tuo K4 nyt jo pidemmän aikaa tilauksessa ja nyt hiljeni sähköpostiin vastaaminenkin.
Mulla myös tilaus vetämässä tuonta LockwoodHumelta (KAB tuoli). Alkuperäinen toimitusaika luvattu 6-8 viikkoa. 8 viikkoa tuli just täyteen.
Laitoin pari meiliä, joihin ei vastattu. Soitin sinne juuri, kuulemma ongelma on KAB:in puolella, puhuin osien saatavuudesta ja myös jostain tarvittavista export dokumentaatiosta...
Vieläkään ei tullut kunnon vastausta asiaan että mikä on nyt toimitusaika / suunnitelma.

Jotain selvyyttähän tuohon pian tarvisi ettei tarvi alkaa peruuttamaan tilausta.

Tässä ketjussa monelle tuntuu kaupat onnistuneen hyvin tuon liikeen kanssa?
Tarkoitus ei ole mustamaalata tuota kauppaa, mutta varmaan on hyvä synkata tässä jos moni on tuolta juuri tilannut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
834
Onko porukalla tietoa/kokemusta mistä noita KAB Seatingin tuoleja kannattaisi ostaa? Suomalaiset verkkokaupat ovat hinnoitelleet jakkarat pilviin. Haussa olisi siis KAB K4 Premium. Brittikauppoja löytyy paljon, mutta tullauskulut taitaa brexitin myötä olla kohtuullisen kovat. Saksan maalta en ole löytänyt yhtään verkkokauppaa.

Kenelläkään kokemusta tuosta LockwoodHumesta? Sieltä ollut tuo K4 nyt jo pidemmän aikaa tilauksessa ja nyt hiljeni sähköpostiin vastaaminenkin.
Sain juuri vastauksen Lockwood Humesta:

"Thank you for your enquiry. We can provide you with the necessary commercial invoice for customs

The supply situation remains difficult from KAB at present and there is no stock available. I'm afraid that its safer to say 8-10 weeks and if things improve , so much the better"

Eli tuon tullin vaatiman lappusen saa ainakin pyydettäessä ja toimitusaika on koronan vuoksi pitkä. Mutuillen voisi arvata, että tuo saattaa tässä kevään aikana helpottaa, kun briteissä on aika hyvällä tahdilla saatu rokotteita ihmisille.

Tilanne on mikä on. Ei se saatavuus ole yhtään parempi muistakaan kaupoista. Jos on kiire, niin kannattaa katsella muita tuoleja. Taidan itse odotella pidemmälle kevääseen ja seurata tilanteen kehittymistä, kun ei tässä hengenhätä ole uuden tuolin hankinnan kanssa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
42
"Jos tavara on valmistettu Isossa-Britanniassa (alkuperätuote), ja se lähetetään sieltä, tullimaksua ei tarvitse maksaa. Todisteena sinulla on oltava myyjältä saatu kauppalasku, jossa on määrämuotoinen alkuperävakuutus tavaran britannialaisesta alkuperästä."
Onko KAB tuolit valmistettu briteissä? Tullithan noista pitää kuluttajan joka tapauksessa maksaa ja hyvitys haetaan sitten jälkikäteen (jos menee läpi).

Vielä yksi tyhmä kysymys: Ostetaanko tuotteet briteistä alvittomina ja sitten maksetaan vain suomen alv.?
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
53
Onkos vinkkejä hyvistä työtuoleista 2m ja 105kg kokoiselle? Logic 400 olisi yksi vaihtoehto mutta olisiko vinkata muita hyviä vaihtoehtoja? Suurimmassa osassa tuoleista loppuu selän korkeussäätö auttamatta kesken. Logic 400:ssa riittää juuri ja juuri korkeussäätö kun laittaa tappiin.
Tämä kiinnostaa itseänikin. Ilmeisesti maahantuojalla on Helsingissä Showroom jossa voisi päästä kokeilemaan.

 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
834
Onko KAB tuolit valmistettu briteissä? Tullithan noista pitää kuluttajan joka tapauksessa maksaa ja hyvitys haetaan sitten jälkikäteen (jos menee läpi).

Vielä yksi tyhmä kysymys: Ostetaanko tuotteet briteistä alvittomina ja sitten maksetaan vain suomen alv.?
Lockwood Humessa melkein kaikissa KAB:n tuoleissa lukee "Hand built to order in the U.K." Jostain syystä K4 Premiumissa sitä ei lue, vaikka käsittääkseni nekin siellä valmistetaan. Ja joo, olet oikeassa tullimaksujen suhteen, eli niistä haetaan hyvitys jälkikäteen.

Tuotteet ostetaan alvittomana, mikäli verkkokauppa siihen taipuu, ja niin se näyttäisi tuolla Lockwood Humessa menevän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Tietääkö joku missä päin Suomea pääsisi koeistumaan noita Herman Miller tuoleja? Ei ihan sokkona kuitenkaan viitsisi ostaa tuollaista päälle tonnin tuolia.
Helsingissä pääsee.

Itse tilasin Saksasta pari uutta tuolia Herman Millerin viralliselta jälleenmyyjältä. Aeron (musta/musta kaikilla varusteilla 1250 € sis. postit) ja Embody (musta/musta 1350 € sis. postit). Päädyin noista Embodyyn ja Aeron palautui kuluitta takaisin. Nuo hinnat sai pyytämällä sähköpostitse tarjouksen. Maksu paypalilla.
 
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
53
Helsingissä pääsee.

Itse tilasin Saksasta pari uutta tuolia Herman Millerin viralliselta jälleenmyyjältä. Aeron (musta/musta kaikilla varusteilla 1250 € sis. postit) ja Embody (musta/musta 1350 € sis. postit). Päädyin noista Embodyyn ja Aeron palautui kuluitta takaisin. Nuo hinnat sai pyytämällä sähköpostitse tarjouksen. Maksu paypalilla.
Oliko tietoa Helsingin hintatasosta ja oliko saatavilla? Itse mielellään ostaisi suoraan siitä matkaan jos on hyvä. Pikkuisen kiinnostaa se Logitech Embody kun mielestäni se on hienon värinen, vaikka ne "peliominaisuudet" taitavat olla yhtä tyhjän kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Oliko tietoa Helsingin hintatasosta ja oliko saatavilla? Itse mielellään ostaisi suoraan siitä matkaan jos on hyvä. Pikkuisen kiinnostaa se Logitech Embody kun mielestäni se on hienon värinen, vaikka ne "peliominaisuudet" taitavat olla yhtä tyhjän kanssa.
En tiedä minkälaisia alennuksia KT-Interiorsilta on mahdollista saada, mutta heidän verkkokauppa kertoo muuten noiden eri malliyhdistelmien hintatason.

Logitechin versiohan eroaa muutenkin kuin vain ulkonäön osalta, joka kannattaa pitää mielessä. Tuossa videolla käy läpi noita eroja. Logitech ei myöskään tainnut myydä tuolia vielä verkkokaupastaan Suomeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.02.2019
Viestejä
53
En tiedä minkälaisia alennuksia KT-Interiorsilta on mahdollista saada, mutta heidän verkkokauppa kertoo muuten noiden eri malliyhdistelmien hintatason.

Logitechin versiohan eroaa muutenkin kuin vain ulkonäön osalta, joka kannattaa pitää mielessä. Tuossa videolla käy läpi noita eroja. Logitech ei myöskään tainnut myydä tuolia vielä verkkokaupastaan Suomeen.
Joo kyllä pieniä eroja siinä on, mutta mitä YouTubesta jotain arvosteluita katselin niin jäi sellainen kuva että ovat todella pieniä. Se pehmusteen materiaali ilmeisesti hieman erilaista. Äkkiseltään en edes muita eroja muista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
303
Joo kyllä pieniä eroja siinä on, mutta mitä YouTubesta jotain arvosteluita katselin niin jäi sellainen kuva että ovat todella pieniä. Se pehmusteen materiaali ilmeisesti hieman erilaista. Äkkiseltään en edes muita eroja muista.
Ainakin tuon videon mukaan juuri tuo pehmusteiden ero sekä mahdollisesti jäykempi selkänoja Logitech versiossa. Tuossa videon ensimmäisessä kommentissa huomiot kootusti. Mutta pieniä eroja varmasti joka tapauksessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19
Mulla myös tilaus vetämässä tuonta LockwoodHumelta (KAB tuoli). Alkuperäinen toimitusaika luvattu 6-8 viikkoa. 8 viikkoa tuli just täyteen.
Laitoin pari meiliä, joihin ei vastattu. Soitin sinne juuri, kuulemma ongelma on KAB:in puolella, puhuin osien saatavuudesta ja myös jostain tarvittavista export dokumentaatiosta...
Vieläkään ei tullut kunnon vastausta asiaan että mikä on nyt toimitusaika / suunnitelma.

Jotain selvyyttähän tuohon pian tarvisi ettei tarvi alkaa peruuttamaan tilausta.

Tässä ketjussa monelle tuntuu kaupat onnistuneen hyvin tuon liikeen kanssa?
Tarkoitus ei ole mustamaalata tuota kauppaa, mutta varmaan on hyvä synkata tässä jos moni on tuolta juuri tilannut.
Tuo oma tilaukseni on siis tehty jo marraskuun lopulla. Kuukausi sitten vastasivat, että tuoli olisi KABilla valmiina vailla juurikin jotain rahtidokumentteja. Sen jälkeen ei ole meiliin vastausta saanut. En kyllä tuota pysty itse kellekään suosittelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 311
Viestejä
4 197 665
Jäsenet
70 890
Uusin jäsen
Avaruusteleskooppi Hubble

Hinta.fi

Ylös Bottom