Hyvä astianpesukone?

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 276
niin tottakai se oli kalusteasentajan mielipide koska hänelle ne rekkulat tulee tämän tapaisesta. Asia ei tietty koske heitä joilla on kivitasot eikä mikään lastulevystä tehty maksuhäiriökeittiö.. Minusta tuo erillinen huuhtelu on kätevä tapauksissa joissa konetta tulee käytettyä harvoin tai koneeseen jää pesuainetta syystä tai toisesta. Tästä ei kannata käynnistää sitä huuhtelukeskustelua joka tuntuu jakavan kansan kuin sisällissodassa.
Kyseessä taitaa olla osaamaton kalusteasentaja, jos omien asennusten jälkeen tulee reklamaatioita. Osaava kaveri suojaa ne lähimmät alttiit pinnat oikealla teipillä, mikä estää niiden kalusteiden vaurioitumisen.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 090
Eilen käytiin katsomassa astianpesukoneita paikan päällä, myös em. mallia, mutta valitettavasti siinä on pesuallas osin muovia, joka on itselleni poissulkeva kriteeri
Miksi näin? Liittyykö tämä jotenkin pelkoon ettei muovinen kestäisi käyttöä? Itsellä on muistaakseni jokaisessa koneessa ollut muovinen pohja, samoin kuin nykyisessä Boschissa, eikä koskaan mitään ongelmia.
kalusteasentaja haukkui tuon itsestään avautuvan luukun koska pitkän päälle kosteus pilaa yläpuolella kalusterunkoa ja tasoa.
Tätä taas en ymmärrä siksi, että kyllähän se luukku avataan joka tapauksessa ohjelman päätyttyä? Miten ss tuossa suhteessa eroaa siihen, aukeaako itsestään vai jonkun avaamana?
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
578
kalusteasentaja haukkui tuon itsestään avautuvan luukun koska pitkän päälle kosteus pilaa yläpuolella kalusterunkoa ja tasoa. Mutta asensi sellasen muovin suojaamaan kalustetta. Pidän sitä kuitenkin hyvänä koska apk samoin kuin pyykkäri pitää olla aina auki kun ei käytössä jotta ei kosteus muhi koneissa.
Se mikä tuntuu nykyään puuttuvan on erillinen lyhyt huuhteluohjelma, sinällään harmi, itse olen sitä käyttänyt koneissa joista se löytyy. Varmaan joku eu:n sanelema juttu..
Kalusteasentaja? Kai nyt jokainen mies osaa itse keittiön asentaa
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 911
Tietysti. Toisilla on vain paalua senverta päällä, että sen voi teettää muillakin.
hieno kommentti, helpottaa kovasti hahmottamaan mikä on hyvä astianpesukone. Rahahan se aina ratkaisee, muuten jokainen mummeli masentaisi itse keittiön ja teippaa apk:n reunat kosteudelta, koska eihän se ole vaikeaa jos sen osaa.
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
529
Kysytään täältä neuvoa ongelmaan. Astioihin jää muilla kuin lidlin astianpesu tableteilla kalkkitahraa. Tänää päätin hankkia astianpesukonesuolaa edullisesti Rustalta.

En osaa säätää pesukonetta. Tahtoisin AirDry toiminnon pois, koska asunto haiskahtaa sen vuoksi. Ei muuten mitää kyseistä ohjelmaa vastaa ja voihan tuo suola muuttaa tilanteen.

Asunnossani on electrolux esf4202low astianpesukone. Ostin siihen suolaa. En ymmärrä, mitä pitäisi tehdä suolasäiliön täytön jälkeen?

Pitääkö suolatoiminnolle tai kovuudelle tehdä jotain?

Linkki astianpesukoneeseen:

Linkki tuotesivustolle:

Käyttöohje:


Sivuilla 9-11 mainittu asetuksissa. Mitä tuota pitäisi säätää tai tehdä?

1720198046931.png


1720198027288.png


Linkki vielä rustan astianpesukonesuolaan:

Jos pohdit kyseisen astiapesukoneen ostamista, älä osta. Se on äänekäs ja höyrystää koko asunnon tiskaamisen jälkeen! Sijainti Vantaa Koivuhaka ja kylppärin peilit ja kaakelitkin suihkun jälkeen kivettyy tuosta kalkista ikävästi. Osaako joku sanoa, mikä on huuhtelukirkaste? Fairy muutti reseptiä ja hintatasoa, semmoinen tuoksu nykyää, ettei sovi herkälle aistimelle ja jää ihmeellinen pinnote astioihin niistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 160
Kysytään täältä neuvoa ongelmaan. Astioihin jää muilla kuin lidlin astianpesu tableteilla kalkkitahraa. Tänää päätin hankkia astianpesukonesuolaa edullisesti Rustalta.

En osaa säätää pesukonetta. Tahtoisin AirDry toiminnon pois, koska asunto haiskahtaa sen vuoksi. Ei muuten mitää kyseistä ohjelmaa vastaa ja voihan tuo suola muuttaa tilanteen.

Asunnossani on electrolux esf4202low astianpesukone. Ostin siihen suolaa. En ymmärrä, mitä pitäisi tehdä suolasäiliön täytön jälkeen?

Pitääkö suolatoiminnolle tai kovuudelle tehdä jotain?

Linkki astianpesukoneeseen:

Linkki tuotesivustolle:

Käyttöohje:


Sivuilla 9-11 mainittu asetuksissa. Mitä tuota pitäisi säätää tai tehdä?





Linkki vielä rustan astianpesukonesuolaan:

Jos pohdit kyseisen astiapesukoneen ostamista, älä osta. Se on äänekäs ja höyrystää koko asunnon tiskaamisen jälkeen! Sijainti Vantaa Koivuhaka ja kylppärin peilit ja kaakelitkin suihkun jälkeen kivettyy tuosta kalkista ikävästi. Osaako joku sanoa, mikä on huuhtelukirkaste? Fairy muutti reseptiä ja hintatasoa, semmoinen tuoksu nykyää, ettei sovi herkälle aistimelle ja jää ihmeellinen pinnote astioihin niistä.
En itse koneeseen ota kantaa, mutta tuli vastaan taannoin nämä konetiskitabletit Kiilto All in 1 konetiskitabletti Hajusteeton | Kiilto Kodinpuhdistus joilla on nyt pari-kolme koneellista pesty. Vaikuttaisi tekevän tehtävänsä ja ennen kaikkea ei lemua ne helvetilliset hajusteet :sick:
 
Liittynyt
21.07.2021
Viestejä
529
En itse koneeseen ota kantaa, mutta tuli vastaan taannoin nämä konetiskitabletit Kiilto All in 1 konetiskitabletti Hajusteeton | Kiilto Kodinpuhdistus joilla on nyt pari-kolme koneellista pesty. Vaikuttaisi tekevän tehtävänsä ja ennen kaikkea ei lemua ne helvetilliset hajusteet :sick:
Tuota minulla on käytössä paketillinen parhaillaan, kun oli tarjouksessa muutama viikko sitten th-marketissa euron paketti. (loppuivat käytännössä tunnissa myymälästä silloin)
Lidlin tiskiaine tabletti on 3,40 € halvimmillaan (vaihtelee Lidleittäin). Se ei ole pahan hajuista, mutta siihen kyllästyy. Olen myös miettinyt "SUN" merkkistä tiskiainetablettia, kun ihmiset kehuskelevat sen puolittamista per pesuun riittävän hyvin. Ostan yleensä sieltä, mistä halvimmillaa saa ja aina se on plussaa jos on tm-testit voittanut rainbow sensitive tiskiaineen tavoin ja löytyisi ns "astmaliiton hyväksyntää". (Suosittelen tuota, koska Fairyn tiskiainekkin haisee pahalta nykyää ja ei pese niin hyvin enää.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 160
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 151
Viestejä
4 299 853
Jäsenet
71 795
Uusin jäsen
Averagex

Hinta.fi

Ylös Bottom