Missä hintaluokassa?
Noin €100-€1000~
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Missä hintaluokassa?
Noin €100-€1000~
MFavor M18 Ergonomic Mesh Office Chair eli toimistotuoli tietokoneelle, 169,99€ kotiin toimitettuna. Saapui tänään ja muutama tunti sitten kokosin. Näköjään 11pv tilasin:
mfavour Ergonomic Office Swivel Chair, Executive Chair with Mesh Design Seat Cushion, Adjustable headrest, armrest and seat height, Rocker function, Maximum Load 150 kg, Black : Amazon.de: Home & Kitchen
mfavour Ergonomic Office Swivel Chair, Executive Chair with Mesh Design Seat Cushion, Adjustable headrest, armrest and seat height, Rocker function, Maximum Load 150 kg, Black : Amazon.de: Home & Kitchenwww.amazon.de
Youtube arvostelua:
Ennen käytössä oli joku "Leet Gaming Extreme" pelituoli mikä kahdessa vuodessa alkoi enempi tai vähempi hajoilla. Istuinosan nahka hieman irtoili päältä, vasen käsisuoja (sen pehmuste) alkoi olla jatkuvasti lysyssä ja oikeassa kädensijassa on pehmusteessa pieni murtuma sivussa.
Tämä tuntuu hyvältä ristiselän kohdalta (säädettävä tuki) ja niskatuki oikeasti toimii sekä tukee niskaa istuessa nyt tätäkin kirjoittaessa sekä myös "löhötessä" taaksepäin asettuen esim. sarjaa katsoessa tai vaikka kindleä lukiessa (olen noin 182-183cm pitkä). Tuki riittäisi myös minua pidemmällekin henkilölle.
Siihen en ota kantaa miten reippaasti painavammalle tämä sopisi (maksimi painoraja taitaa olla 150kg) mutta tarvittaessa tässä voi istua myös risti-istunnassa.
Olin hieman epäileväinen miten näin "halpa" tuoli riittää / on laadukas mutta näkee sitten muutaman vuoden päästä onko ehjä vai ei. Mikäli kestää viitisen vuotta on enempi kuin hintansa arvoinen.
Nyt noin 2kk käytön jälkeen olen edelleen positiivisen yllättynyt tuoliin, kotiin saakka tuotuun pakettiin sekä erittäin edulliseen hintaan. Toki jos hinnassa olisi ollut yksi nolla perässä olisin ehkä kriittisempi esimerkiksi käsinojien & istuinosan säätöjen suhteen.
Ristiseläntukea saa nostettua/laskettua ja ruuvattua eteenpäin/taaksepäin. Niskatuki toimii itselle oikein hyvin ja sitä voi myös nostaa ylöspäin isommallekin henkilölle eikä se ole liian hentoinen (ei liiku itsestään tai pään/niskan painosta).
Käsinojat ovat kimmoista kumimaista ainetta mitkä eivät ole kylmät ja säilyttävät muotonsa silti joustaen esim. kyynärpään alla hieman. Käsinojissa EI ole erikseen "eteen / taakse" tai vastaavia liikuteltavia vaihtoehtoja ainoastaan ylös ja alaspäin. Otaksun että kalliimmissa versioissa tuokin olisi huomioitu.
Vaikka taloudessa on 2kpl kissoja tuolin istuin on vielä säilynyt hyvässä kunnossa, toki hieman karvoja siitä välistä löytyy (vanhempi kissa tykkää välillä nukkua siinä) mutta ne saa helposti pois.
Tuolissa voi istua useita tunteja putkeen (vaikka se ei tietysti ole suositeltua, eli teoriassa aina olisi hyvä pitää noin 50min välein hetken tauko ja esim. 30min välein lepuuttaa myös silmiä...) eikä selkä tai jalat ole puutuneet tms. kun tästä nousee.
Mikäli kirjoittaa paljon ja istuu "hieman etunojassa" ristiselän tukea voi nostaa ja se tukee myös silloin selkää (kunhan muistaa istua tuolin "perällä" eikä keskellä/reunassa) mistä iso bonus. Tällöin niskatuki ei ole "käytössä" mutta ei se olisi muutenkaan mahdollista tälläisessä hieman eteenpäin kumartuneessa asennossa. Tosin joissain kalliimmissa toimistotuoleissa on myös niskatuen eteenpäin/taaksepäin säätö eikä vain ylös/alas & itse tukiosan kallistukset.
Elokuvaa / sarjaa / youtubea / foorumeita tms. katsoessa tuolin selkänojan kulman saa avoimeksi ja tässä on kolme lukittavaa kohtaa. Tosin yleensä käytän tätä ns. normaalia istuinmallia ja jos oikeasti haluan lukea kirjaa tai katsoa jotain taru sormusten herrasta extended edition + extrat viikonloppua (jokainen elokuva 4+ tuntia ja extrat 10+ tuntia per elokuva) siirryn kyllä ihan suosilla sohvalle ja katson TV:tä + 5.1 systeemiä enkä kuulokkeita + monitoria käyttäen.
Selkä pysyy viileänä eikä verkko tunnu erityisen karhealta (tosin minulla ei ole mitään kutinaa/ ihottumaa tms. joten en hiero/kiehnää selkääni tuolin selkämykseen jolloin tuo voisi ehkä ollakin karhea tai ärsyttää ihoa). Istuinosa on tarpeeksi kimmoisa ja pehmeä mutta pitkässä istumisessa (esim. 8+ tuntia) kannattanee silti muistaa välillä jaloitella, käydä vaikka vessassa / jääkaapilla tms.
Minulla on tietokone(nurkka)pöytä joten en "rullaile" tuolia ympäriinsä. Mikäli liikkuisin tällä ympäri taloa olisin ehkä hankkinut suoraan paremmat / erilaiset pyörät mutta nyt ei ole mitään valittamista ja se lyhyt liike mikä syntyy kun istun tuoliin / nousen siltä tai siirrän sitä hieman lähemmäs/kauemmas tietokonepöytää ei ole aiheuttanut mitään ongelmia pyörien & lattian välille. Itselläni on alla laminaatti, en osaa sanoa miten (enempi jenkeissä suosissa oleva) kokolattiamatto tai upottavampi versio siitä reagoisi näihin pyöriin ja tulisiko siitä painautuma jälkiä tms.
Tuolin kokonaispaino on 18 kiloa ja jos siihen tulee päälle vielä istujan paino otaksun että pidemmän päälle jotain painautumaa voi tulla mattoon. Toisaalta tämä on myös vankkaa tekoa, ei nitise eikä vikise kun istuu / pyörii / kääntyy.
Nousetko ylös jaloittelemaan vähintään tunninn välein? Tätä pitäisi tehdä tuolista riippumatta, ja mieluiten useammankin kerran tunnissa.Ostin Martelan Axia 2 tuolin alkusyksystä. Huomannut että siinä takamus alkaa puutua ja alaselkä tulee kipeäksi vähän pidemmillä sessioilla.
Joten olen alkanut katselemaan mahdollisesti mukavempia tuoleja ja tuo Steelcase Leap V2 tullut monessa paikkaa esille " most comfortable chair". Sitä ei vaan taida saada suomesta mistään?
Onko täällä kokemuksia kyseisestä tuolista? Olen siis 60kg/170cm nainen.
@Seamon Millainen tuo Iskun Step + on mukavuudeltaan? Mietin onko liian samanlainen tuon Axian kanssa.
Tulee kyllä jaloiteltua jonkin verran pidemmissä sessioissa. Sekä vapaa-ajalla harrastan liikuntaa, että ruoto saa kyllä liikettäNousetko ylös jaloittelemaan vähintään tunninn välein? Tätä pitäisi tehdä tuolista riippumatta, ja mieluiten useammankin kerran tunnissa.
Muilla kokemuksia Martelan Axia työtuoleista? Itsellä käytössä outletista ostettu muistaakseki 2.2L versio. Tuoli on muuten ihan passeli, mutta tuntuu ikäänkuin tuolin runkorakenteet tms. painaisivat istuinosan läpi ja saavat jalat kipeytymään lyhyenkin istumisen jälkeen. Eli menee ikäänkuin kova ”tanko” tuolin istuinosassa poikittain.
Mietin vaan, että onkohan kyseessä ominaisuus vai huono yksilö..
Ostin Martelan Axia 2 tuolin alkusyksystä. Huomannut että siinä takamus alkaa puutua ja alaselkä tulee kipeäksi vähän pidemmillä sessioilla.
Joten olen alkanut katselemaan mahdollisesti mukavempia tuoleja ja tuo Steelcase Leap V2 tullut monessa paikkaa esille " most comfortable chair". Sitä ei vaan taida saada suomesta mistään?
Onko täällä kokemuksia kyseisestä tuolista? Olen siis 60kg/170cm nainen.
Semmonenhan se hyvä työtuoli on ettei tee itseään tykö kun on säädöt kohdillaan. Jos tuossa sun Logicissa ei ole muissa mekanismeissä vikaa niin kyllähän senkin uudellenverhoille ja laittaa uudet renkaat, mutta varmaan tulee saman verran hintaa kun jollekin vähän käytetylle uudemmallekin.Hmmh... Kissa laattasi Logic 4 päälle. Ikää tuolilla alkaa olla joku 16 vuotta, istuinverhoilu kulunut puhki, kaikki pyörät murentuneet. Ehkä olisi aika uudelle?
Tajusin että mulla ei ole mitään "tuntemuksia" työtuolista toimistolla. En osaa yhtään sanoa millainen se on istua, en edes noteeraa millään tavalla vaikka olen siinä joku 2 vuotta joka päivä istunut. Eli lienee hyvä? Joku Kinnarpsin käsinojallinen työtuoli.
Pikkasen tuo 700+€ alkaa mennä hintahaitarin yläpäähän, joten outletteja koluamaan?
Kokemuksia Xenon työtuolista? Näyttäis iskulla olevan tarjouksessa.
XENON NET 101 SFL Työtuoli – Helsingin Hyötykaluste Oy lienee ilmeisesti sama tuoli?
Laittaisin kyllä tuon Logic 4:n kuntoon, jos se on muuten ehjä. Varaosia löytyy ja verhoilu onnistuu ammattilaisella hyvin.Hmmh... Kissa laattasi Logic 4 päälle. Ikää tuolilla alkaa olla joku 16 vuotta, istuinverhoilu kulunut puhki, kaikki pyörät murentuneet. Ehkä olisi aika uudelle?
Tajusin että mulla ei ole mitään "tuntemuksia" työtuolista toimistolla. En osaa yhtään sanoa millainen se on istua, en edes noteeraa millään tavalla vaikka olen siinä joku 2 vuotta joka päivä istunut. Eli lienee hyvä? Joku Kinnarpsin käsinojallinen työtuoli.
Pikkasen tuo 700+€ alkaa mennä hintahaitarin yläpäähän, joten outletteja koluamaan?
No siis kissanoksennus on tässä vain pisteenä iin päällä =DLaittaisin kyllä tuon Logic 4:n kuntoon, jos se on muuten ehjä. Varaosia löytyy ja verhoilu onnistuu ammattilaisella hyvin.
SIinä tapauksessa luottaisin kissan arvioon.No siis kissanoksennus on tässä vain pisteenä iin päällä =D
Jos tästä haluaisi siistin, niin menisi selkänojan kangas, istuimen kangas+pehmuste, käsinojat ja pyörät uusiksi. Ja silti jäisi kaikki vivut järsityiksi. Eli lonkalta heitetynä luokkaa parisataa olisi kunnostus ja silti jäisi 20 vuotta (outletista uudelleenverhoiltuna alun perin ostettu) vanha runko, mekanismit ja kaasujousi.
Noi Gigantin ergotuolit samassa hintaluokassaan kun yhtä "hyvät" amazonista tilatut, testaamalla selviää kestääkö oma perse pitempää käyttöä, mittojen puolesta varmaan ihan sopivan kokoinen penkki.Mitä tuolia suosittelette n. 200e hintaluokassa? Käyttötarkoitus etätyöskentely / muu koneella surffailu. Käyttäjä 176 cm / 95 kg.
Olisiko tämä hyvä hankinta?
Zen Office 750 ergonominen tuoli - Pelituolit - Gigantti
Tervehdys! Minulla on etsinnässä ergonominen työtuoli mikä soveltuisi myös kitaran soitteluun eli käsinojat pitäisi saada kätevästi pois tieltä tarvittaessa ja sitten taas takaisin kun palataan harrastuksen parista töihin. Sattuisiko kellään olemaan suosituksia tällaisesta? Budjetti max 1500€.
Oman tutkimisen perusteella sopivin näillä spekseillä olisi Humanscale Freedom Headrest, missä käsinojat saa tiputettua lähes penkin tasolle. Designiltaan tuoli taitaa olla hyvin erilainen kuin saman hintaluokan Steelcaset, HM Embody tms. Kellään kokemuksia? Euroopasta löysin yhden toimittajan tuolille, kokemuksia siitä? Freedom Headrest Limited Edition PCGH
Yksi vaihtoehto olisi toki olla ilman käsinojia kokonaan, mutta koitan vielä välttää sitä vaihtoehtoa.
Gesturessakin saa käsinojat pitkälti kokonaan pois tieltä.Tervehdys! Minulla on etsinnässä ergonominen työtuoli mikä soveltuisi myös kitaran soitteluun eli käsinojat pitäisi saada kätevästi pois tieltä tarvittaessa ja sitten taas takaisin kun palataan harrastuksen parista töihin. Sattuisiko kellään olemaan suosituksia tällaisesta? Budjetti max 1500€.
Oman tutkimisen perusteella sopivin näillä spekseillä olisi Humanscale Freedom Headrest, missä käsinojat saa tiputettua lähes penkin tasolle. Designiltaan tuoli taitaa olla hyvin erilainen kuin saman hintaluokan Steelcaset, HM Embody tms. Kellään kokemuksia? Euroopasta löysin yhden toimittajan tuolille, kokemuksia siitä? Freedom Headrest Limited Edition PCGH
Yksi vaihtoehto olisi toki olla ilman käsinojia kokonaan, mutta koitan vielä välttää sitä vaihtoehtoa.
Vaikka välttelet käsinojattomia, niin tämä suositus koskee silti käsinojatonta tuolia. Olen tässä nyt muutaman päivän verran päässyt testailemaan Håg Capisco-tuolia ja kyseessä on kyllä ainakin omasta mielestä erittäin pätevä kapistus. Ennakkoon ajattelin, että eihän tuo nyt mitenkään voi olla mukava mutta väärässä olin.Tervehdys! Minulla on etsinnässä ergonominen työtuoli mikä soveltuisi myös kitaran soitteluun eli käsinojat pitäisi saada kätevästi pois tieltä tarvittaessa ja sitten taas takaisin kun palataan harrastuksen parista töihin. Sattuisiko kellään olemaan suosituksia tällaisesta? Budjetti max 1500€.
En ole ainakaan kiinnittänyt huomiota mihinkään natinaan. Pidän normaalisti käsinojia aika alhaalla ja nyt kun testailin niin saan ne natisemaan vain tosi korkeassa asennossa.Itselle saapui tänään Embody ja muuten tuntuu todella laadukkaalta peliltä ja on hyvä istua, mutta käsituet natisevat jonkin verran painettaessa. Onko vikaa omassa vai ominaisuus?
Menee ihan pelleilyksi nämä mun tuoliseikkailut, mutta Malmstolen oli sittenkin ihan väärän mallinen selälle. Viikon jälkeen oli yläselkä ihan paskana. Tuolissa oli myös niskatuen lukitus rikki niin sain kaupat purettua. Samalla reissulla otin Magna Executiven kotiin testiin, muuten oli hyvä mutta niskatuki oli ihan täysi turhake ja selkänoja ei yksinkertaistunut kallistunut tarpeeksi. Ääriasennossakin oli ihan liian pystyssä eli tuolilla rentoutuminen ei onnistunut ollenkaan. Täysin toimistoympäristössä ihan hyvä peli varmaan.Myin loppuviimeks Gesturen poies, ongelmaksi muodostui selkänojan muovinen yläosa eli tuossa niskatuellisessa versiossa selkänojan ylimmät 6cm eivät ole pehmustettu vaan kovaa muovia mihin niskatuki on kiinnitetty. Itellä ruhoa 195cm niin ryhdikkäästi istuessa selän yläosa ja lapaluut painautuivat sitä vasten. Ei sinänsä haitannut jos istuimen siirsi ihan eteen, mutta silloin asento oli liian röhnöttävä ja selkä väsähti.
Sokkona en mitään enää uskaltanut ostaa niin piti sitten kotimaiset puljut kattella läpi. Iskussa tuli Step+ 37C testattua ja Tavara Tradingilla Gabri Executive, Magna Executive ja Malmstolen 4000. Voiton vei Malmstolen kun BF hinnalla sai. Gesturen jälkeen kaikkien säätöjen kökköys hämäsi hetken, mutta on tää vaan aika prkleen mukava istua, jonkinlainen toimistotuolin ja valvomotuolin ristisiitos. Ei myöskään yhtä helisevä kuin esim. Step tai noi muut Suomessa saatilla olevat toimistotuolit, mikä on niissä aina ärsyttänyt.
Molemmat myy yksityisille kun pyytää vaan tarjousta.Olisi hakusessa uusi työtuoli mutta vähän tuntuu olevan vaikea löytää kauppaa joka niitä myisi. Olen koittanut etsiä mm. kinnarpsin ja Kab seatingin tuoleja. Isku näyttää myyvän Kab tuoleja, mutta ilmeisesti vain yritysasiakkaille. Kinnarpsin verkkokauppa myy ilmeisesti myös vain yritysasiakkaille. Lisäksi olen Herman Millerin tuoleja katsellut, mutta kuulemma Embody malli ei kaikille sovi.
Noista kahdesta ylemmästä valmistajasta Kinnarpsin Capella tuoli kiinnostaisi, mutta en löydä tai osaa etsiä kauppaa joka niitä myisi yksityisasiakkkaalle.
Molemmat myy yksityisille kun pyytää vaan tarjousta.
Youtubesta tais löytyä kummastakin video säädöistä, ei niissä mun muistaakseni niiden puolesta paljoa eroa ollut.Kiitos nopeasta vastauksesta. Pitääpä pistää kyselyä tuonne verkkokauppaan.
Osaako joku sanoa minkälaisia eroja noilla Kinnarpsin Capella ja Plus(8) malleilla on? Capella on ilmeisesti uudempi malli, mutta lähinnä mietin noita eroja säädöissä ja selkänojassa.
Moi,
Tuli Telialta tämä pelituoli tilattua L33T Gaming Esport Pro Ltd. -pelituoli 179e hintaan.
L33T Gaming Esport Pro Ltd. -pelituoli | Telia
Mitä muut mieltä tuliko hyvä pelituoli hommattua?
Noin €100-€1000~
Tässä "hinnat alkaen" kokemuksia ja arvostelua, toki rahalla saa ja varmasti parempia tuoleja löytynee:
MFavor M18 Ergonomic Mesh Office Chair eli toimistotuoli tietokoneelle, 169,99€ kotiin toimitettuna. Saapui tänään ja muutama tunti sitten kokosin. Näköjään 11pv tilasin:
mfavour Ergonomic Office Swivel Chair, Executive Chair with Mesh Design Seat Cushion, Adjustable headrest, armrest and seat height, Rocker function, Maximum Load 150 kg, Black : Amazon.de: Home & Kitchen
mfavour Ergonomic Office Swivel Chair, Executive Chair with Mesh Design Seat Cushion, Adjustable headrest, armrest and seat height, Rocker function, Maximum Load 150 kg, Black : Amazon.de: Home & Kitchenwww.amazon.de
Youtube arvostelua:
Ennen käytössä oli joku "Leet Gaming Extreme" pelituoli mikä kahdessa vuodessa alkoi enempi tai vähempi hajoilla. Istuinosan nahka hieman irtoili päältä, vasen käsisuoja (sen pehmuste) alkoi olla jatkuvasti lysyssä ja oikeassa kädensijassa on pehmusteessa pieni murtuma sivussa.
Tämä tuntuu hyvältä ristiselän kohdalta (säädettävä tuki) ja niskatuki oikeasti toimii sekä tukee niskaa istuessa nyt tätäkin kirjoittaessa sekä myös "löhötessä" taaksepäin asettuen esim. sarjaa katsoessa tai vaikka kindleä lukiessa (olen noin 182-183cm pitkä). Tuki riittäisi myös minua pidemmällekin henkilölle.
Siihen en ota kantaa miten reippaasti painavammalle tämä sopisi (maksimi painoraja taitaa olla 150kg) mutta tarvittaessa tässä voi istua myös risti-istunnassa.
Olin hieman epäileväinen miten näin "halpa" tuoli riittää / on laadukas mutta näkee sitten muutaman vuoden päästä onko ehjä vai ei. Mikäli kestää viitisen vuotta on enempi kuin hintansa arvoinen.
+
Nyt noin 2kk käytön jälkeen olen edelleen positiivisen yllättynyt tuoliin, kotiin saakka tuotuun pakettiin sekä erittäin edulliseen hintaan. Toki jos hinnassa olisi ollut yksi nolla perässä olisin ehkä kriittisempi esimerkiksi käsinojien & istuinosan säätöjen suhteen.
Ristiseläntukea saa nostettua/laskettua ja ruuvattua eteenpäin/taaksepäin. Niskatuki toimii itselle oikein hyvin ja sitä voi myös nostaa ylöspäin isommallekin henkilölle eikä se ole liian hentoinen (ei liiku itsestään tai pään/niskan painosta).
Käsinojat ovat kimmoista kumimaista ainetta mitkä eivät ole kylmät ja säilyttävät muotonsa silti joustaen esim. kyynärpään alla hieman. Käsinojissa EI ole erikseen "eteen / taakse" tai vastaavia liikuteltavia vaihtoehtoja ainoastaan ylös ja alaspäin. Otaksun että kalliimmissa versioissa tuokin olisi huomioitu.
Vaikka taloudessa on 2kpl kissoja tuolin istuin on vielä säilynyt hyvässä kunnossa, toki hieman karvoja siitä välistä löytyy (vanhempi kissa tykkää välillä nukkua siinä) mutta ne saa helposti pois.
Tuolissa voi istua useita tunteja putkeen (vaikka se ei tietysti ole suositeltua, eli teoriassa aina olisi hyvä pitää noin 50min välein hetken tauko ja esim. 30min välein lepuuttaa myös silmiä...) eikä selkä tai jalat ole puutuneet tms. kun tästä nousee.
Mikäli kirjoittaa paljon ja istuu "hieman etunojassa" ristiselän tukea voi nostaa ja se tukee myös silloin selkää (kunhan muistaa istua tuolin "perällä" eikä keskellä/reunassa) mistä iso bonus. Tällöin niskatuki ei ole "käytössä" mutta ei se olisi muutenkaan mahdollista tälläisessä hieman eteenpäin kumartuneessa asennossa. Tosin joissain kalliimmissa toimistotuoleissa on myös niskatuen eteenpäin/taaksepäin säätö eikä vain ylös/alas & itse tukiosan kallistukset.
Elokuvaa / sarjaa / youtubea / foorumeita tms. katsoessa tuolin selkänojan kulman saa avoimeksi ja tässä on kolme lukittavaa kohtaa. Tosin yleensä käytän tätä ns. normaalia istuinmallia ja jos oikeasti haluan lukea kirjaa tai katsoa jotain taru sormusten herrasta extended edition + extrat viikonloppua (jokainen elokuva 4+ tuntia ja extrat 10+ tuntia per elokuva) siirryn kyllä ihan suosilla sohvalle ja katson TV:tä + 5.1 systeemiä enkä kuulokkeita + monitoria käyttäen.
Selkä pysyy viileänä eikä verkko tunnu erityisen karhealta (tosin minulla ei ole mitään kutinaa/ ihottumaa tms. joten en hiero/kiehnää selkääni tuolin selkämykseen jolloin tuo voisi ehkä ollakin karhea tai ärsyttää ihoa). Istuinosa on tarpeeksi kimmoisa ja pehmeä mutta pitkässä istumisessa (esim. 8+ tuntia) kannattanee silti muistaa välillä jaloitella, käydä vaikka vessassa / jääkaapilla tms.
Minulla on tietokone(nurkka)pöytä joten en "rullaile" tuolia ympäriinsä. Mikäli liikkuisin tällä ympäri taloa olisin ehkä hankkinut suoraan paremmat / erilaiset pyörät mutta nyt ei ole mitään valittamista ja se lyhyt liike mikä syntyy kun istun tuoliin / nousen siltä tai siirrän sitä hieman lähemmäs/kauemmas tietokonepöytää ei ole aiheuttanut mitään ongelmia pyörien & lattian välille. Itselläni on alla laminaatti, en osaa sanoa miten (enempi jenkeissä suosissa oleva) kokolattiamatto tai upottavampi versio siitä reagoisi näihin pyöriin ja tulisiko siitä painautuma jälkiä tms.
Tuolin kokonaispaino on 18 kiloa ja jos siihen tulee päälle vielä istujan paino otaksun että pidemmän päälle jotain painautumaa voi tulla mattoon. Toisaalta tämä on myös vankkaa tekoa, ei nitise eikä vikise kun istuu / pyörii / kääntyy.
Joku toinen saa kirjoitella sitten suositusta noista 500-1000€ tuoleista mutta tuossa on oma suositukseni alle 200€ tuolista.
Vuosia hyvin palvelleessa RH Logic 400 alkaa kaasujousi vetelemään viimeisiään. Tuoli valuu hiljalleen turhan alas ja istuin ei kaasujousen voimalla nouse ylös vaan sitä pitää avittaa nostamalla.
Voiko tuota jotenkin huoltaa itse? Onkohan siellä yläpäässä jonkin sortin venttiili mitä voisi putsailla/rasvailla tai vaihtoehtoisesti mistä uutta kaasujousea tuolille kannattaisi lähteä katselemaan?
Haussa olisi työtuoli kotitoimistolle 700€ budjetilla. Tällä hetkellä kiikarissa on Secretlabin NeueChair (The best ergonomic office chairs | NeueChair™ | Secretlab EU) niskatuella varustettuna. Tuolia on useammassa paikassa kehuttu, mutta ajatuksena hirvittää investoida itselle suuri summa tuoliin ilman koeistumista. Osaisiko täällä joku suositella jotain toista saman hintaluokan tuolia jota pääsisi pk-seudulla testaamaan? Toki myös omakohtaiset kokemukset NeueChairista kiinnostavat.
Saa niihin uudet käsinojan muovit. Kysy sieltä outletista ja ne saa itse vaihdettua.Martela Logic käsinojat alkaa veteleen viimeisiiän, kumipehmuste kuoriutuu pois...yritin setviä saako siihen varaosia tilattua...tai vietyä huoltoon. Ilmeisesti ei ainakaan yksityiselle. Outletissa ei mainosteta suoraan huoltopalvelua. Yritysasiakkaana ilmeisesti helpompaa ( Dynamics 365 Customer Voice )
Sitten ihmettelin että mikseivät myy vieläkään UUSIA tuoleja yksityisille suoraan. Ilmeisesti raha ei kelpaa. Nykyisen ostin käytettynä outletista.
Ehkä revin kumipinnoitteen vaan mäkeen ja asennan jonkun kangashupun käsinojille. Pitäisi varmaan raaha tuoli vähintäänkin outlettiin ja ei kiinnostaisi ajelle 300km sen takia.
Saa niihin uudet käsinojan muovit. Kysy sieltä outletista ja ne saa itse vaihdettua.
Joku toinen saa kirjoitella sitten suositusta noista 500-1000€ tuoleista mutta tuossa on oma suositukseni alle 200€ tuolista.
Kerrohan sitten mitä vastailevat. Omastakin Logicista käsinojien yläosien muovit aivan kuopilla ja aaltoilevia niin olisi kiva saada ehjät tilalle.Jaa kuulostaa lupaavalta. Pistin kysymystä outletin suuntaan. Olisi kyllä hyvä jos saisi fiksattua. Joku varaosien verkkomyynti olisi myös kova sana...
Oliko tuossa tuolissa kovat vai pehmeämmät pyörät?