Itse ostin Gigantista tämän mallin:
https://www.gigantti.fi/product/kod...ens-iq300-astianpesukone-sn43hw33vs-valkoinen
Nyt kaksi kertaa pessyt, niin ainakin vähän suurempi käymisääni kuin edellisessä n. vuoden 2009 "Silence Plus" Boschissa (
BOSCH - SGU45M92SK - Työtason alle sijoitettava astianpesukone). Se mikä häiritsee kuitenkin enemmän on, että kone näyttää jättävän astianpesuainetta astioihin. Pesun jälkeen astiat tuntuvat epätavallisen liukkaita, kun kastelee märällä vedellä astioiden pinnan ja kokeilee sormella.
Samoja tabletteja ollaan käytetty kuin Boschin kanssa. Kahdella eri ohjelmalla testattu, 45-asteen pikaohjelmalla ja 45-65-asteen normiohjelmalla. Tuolla jälkimmäisellä jäi muuten astiat märiksi. 45-asteen pikaohjelmalla jäi vähän pesuaineen vaahtoa koneen pohjalle toisin kuin Boschin vastaavassa ohjelmassa silloin, kun se vielä toimi. Myös pesuaineen maun huomasi ihan selvästi ruoan seassa. Voi olla, että 45-65 asteen ohjelmassakin jäi tuota vaahtoa, mutta ehti kuivua, kun ilmeisesti "kuivaus" kestää loppuohjelman ajan niin pitkään.
On tuossa huuhtelukirkastettakin mukana. Itse olen vaan noita tabletteja aina laittanut, vaimo on täytellyt tuota kirkastetta. Mielestäni ainakin Boschilla pesutulos ihan samanlainen ilmankin.
Kaipa tässä on etsittävä uudet pesuaineet tai laitettava tabletti kahtia. Alustavat testit kuitenkin aika negatiiviset Boschin jälkeen (joka muuten meni rikki 11-12 vuoden jälkeen). Voi olla, että käyttäjässä kuitenkin vika... päivittelen tähän viestiin tai ketjuun kokemuksia, kun vähän enemmän testaillut.
Off-topiccina,
@Esterhaus - aloitin muuten tässä kuussa katsomaan ensimmäistä kertaa Hill Street Bluesia. Piti pari kertaa hieraista silmiä, kun näkyi tuttu hahmo kaverilla profiilikuvana