Hullut Päivät Peugeot E-2008 saaga

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Eikö tommoset prosenttikoijaukset ole jo petoksen yritys?
Kai tämä menee sarjaan ”katotaan huomaako asiakas” ja oma moka jos laittaa nimen alle. Ei ainakaan lisää luottamusta Autoverkkokauppaan. Nytkään ei ole myyjä vastannut kyselyyn koska tulee, piti mennä tuotantoon huhtikuun lopulla..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Mulle myyjä soitteli, että sähkö Pösö voisi tulla aikaisintaan kuukauden päästä. Tai viimeistään jotain 2 kk päästä. Ihan tarkkaan en nyt enää muista mitä myyjä kertoi.

Eli siis edellistä tietoa hieman aikaisemmin tulee e-2008.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
524
Kai tämä menee sarjaan ”katotaan huomaako asiakas” ja oma moka jos laittaa nimen alle. Ei ainakaan lisää luottamusta Autoverkkokauppaan. Nytkään ei ole myyjä vastannut kyselyyn koska tulee, piti mennä tuotantoon huhtikuun lopulla..
Omalta myyjältä ei ole tainnut tulla kuin nämä perumiset ja perumisen perumiset kontaktina minuun päin. Omiin kyselyihini on kyllä vastannut nopeasti, 13.6 ei ollut tietoa meidän autosta, joka meinasi olla hankala saada edes tilattua, kun pyysin toimituksen 18.2 edellisen liisarin perään..
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
262
Oma pösö valmistunut ja luovutus elokuussa. Jos ajelisi rauhassa vuoden ja katsoisi mikä on hintataso vuoden vanhoilla ja 10000km ajetuilla. Tuo MG5 sopisi paremmin tilojen ja takuun puolesta mutta oletettavasti suolaiset rahoituskulut pakottavat pysymään pösössä.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Luovutus ensi viikolla.

Kovin kauppasivat huolenpitosopimusta joka kustantaa 25 eur/kk omilla arvioiduilla kilometreilla. Sisältää ainakin huollot ja sivuilla maininta hinauksesta ” Sähköenergian loppuessa autosi hinataan kotiisi, työpaikallesi tai lähimmälle latausasemalle 30 km säteellä” (tätä en kuitenkaan löytänyt itse sopimuksen ehdoista). Eli screenshotit talteen lakimiestä varten kun Peugeot.

Oletteko ottaneet? Itse lähinnä näen tuon rahoituksena sellaisille joilla on vaikeuksia maksaa koko huolto kerralla…
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 825
Luovutus ensi viikolla.

Kovin kauppasivat huolenpitosopimusta joka kustantaa 25 eur/kk omilla arvioiduilla kilometreilla. Sisältää ainakin huollot ja sivuilla maininta hinauksesta ” Sähköenergian loppuessa autosi hinataan kotiisi, työpaikallesi tai lähimmälle latausasemalle 30 km säteellä” (tätä en kuitenkaan löytänyt itse sopimuksen ehdoista). Eli screenshotit talteen lakimiestä varten kun Peugeot.

Oletteko ottaneet? Itse lähinnä näen tuon rahoituksena sellaisille joilla on vaikeuksia maksaa koko huolto kerralla…
No eka huolto maksaa kymppejä ja seuraavatkin on halpoja. Toi soppari on kuitenki 300e/vuosi... Ei missään nimessä siis kannata.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
No eka huolto maksaa kymppejä ja seuraavatkin on halpoja. Toi soppari on kuitenki 300e/vuosi... Ei missään nimessä siis kannata.
Jaa se huolto on niin edullinen? Pyyhkijät, polttimot sun muut kuuluvat tuohon myös mutta eipä niihinkään paljon mene uudessa autossa.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 825
Jaa se huolto on niin edullinen? Pyyhkijät, polttimot sun muut kuuluvat tuohon myös mutta eipä niihinkään paljon mene uudessa autossa.
Poltiimoita tuskin menee koskaan. Taitaa olla ledejä kaikki. Pyyhkijät nyt jotain maksaa, mutta 1-2 pari vuodessa lienee max.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Luovutus ensi viikolla.

Kovin kauppasivat huolenpitosopimusta joka kustantaa 25 eur/kk omilla arvioiduilla kilometreilla. Sisältää ainakin huollot ja sivuilla maininta hinauksesta ” Sähköenergian loppuessa autosi hinataan kotiisi, työpaikallesi tai lähimmälle latausasemalle 30 km säteellä” (tätä en kuitenkaan löytänyt itse sopimuksen ehdoista). Eli screenshotit talteen lakimiestä varten kun Peugeot.

Oletteko ottaneet? Itse lähinnä näen tuon rahoituksena sellaisille joilla on vaikeuksia maksaa koko huolto kerralla…
Taitaa moneen vakuutukseen kuulua jo vastaava siirto.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
970
Ja kuka tollaista tarvitsee? En näistä akku nyt ihan yllättäen tyhjene.
En itse aja sähkärillä, mutta voi tuolla ainaki saada uskallusta venyttää rangea vähän enemmän rajoille, jos ei ole mikään kiire perille.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 825
En itse aja sähkärillä, mutta voi tuolla ainaki saada uskallusta venyttää rangea vähän enemmän rajoille, jos ei ole mikään kiire perille.
No nyt oli mahtava vastaus…

Jos ei ole kiire perille, lienee järkevintä käydä sitä autoa lataamassa.. Ei joku hinurin tunnin -parin (pahimmillaan) odottelusta ole minkään valtakunnan järkeä. Ja ei se hinuria sua perille vie, vaan lähimmälle latauspaikalle. Ja jos on kiire, niin silloinkin kannattaa ladata
 
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
998
Ja jos on kiire, niin silloinkin kannattaa ladata
Niinpä. Auton lataus mielletään niin vaikeaksi ja puhelinta kyllä osataan ladata vaivatta, kukaan ei ainakaan valita. Ei kai kukaan venytä puhelimen akun käyttöäkään sinne lähelle nollaa? En ainakaan usko, jos latureita on lähellä.
Eilen oli laturilla Tesla josta oli ajettu range nollaan, tyhmyyttä sanon minä. Etelä-Suomessa on jo latureita siihen malliin, että pikkuakkuisella autolla itse voin lähteä jo pitemmällekin matkalle. Hampurilaista ehtiny edes syömään loppuun, kun alkoi akku olla täynnä ja taas pääsi 200km.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Niinpä. Auton lataus mielletään niin vaikeaksi ja puhelinta kyllä osataan ladata vaivatta, kukaan ei ainakaan valita. Ei kai kukaan venytä puhelimen akun käyttöäkään sinne lähelle nollaa? En ainakaan usko, jos latureita on lähellä.
Eilen oli laturilla Tesla josta oli ajettu range nollaan, tyhmyyttä sanon minä. Etelä-Suomessa on jo latureita siihen malliin, että pikkuakkuisella autolla itse voin lähteä jo pitemmällekin matkalle. Hampurilaista ehtiny edes syömään loppuun, kun alkoi akku olla täynnä ja taas pääsi 200km.
E-upin kanssa tuli monta kertaa ajettua kotiin 0% akulla, joskus vielä kilpparimoodissa viimeiset mäet. Motarilla näet oli hyvä optimoida vauhti niin että pääsi mahdollisimman nopeasti ja tuo tietysti vaikutti suoraan kulutukseen ja aika äkkiä sen oppi ajamaan tyhjäksi lähes viimeistä elektronia myöten..
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 142
E-upin kanssa tuli monta kertaa ajettua kotiin 0% akulla, joskus vielä kilpparimoodissa viimeiset mäet. Motarilla näet oli hyvä optimoida vauhti niin että pääsi mahdollisimman nopeasti ja tuo tietysti vaikutti suoraan kulutukseen ja aika äkkiä sen oppi ajamaan tyhjäksi lähes viimeistä elektronia myöten..
Samaa kaveri sano i3 kanssa. Kun akku on pieni sen ajaa paljon todennäköisemmin ihan nolliin.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Nyt on pösö. Mistä saisi vielä keltaisen Hullut Päivät tarran siihen vai olisko rekkari HP-1 vapaana?

Stockmann Hullut Päivät - miten meni niinko omasta mielestä? :)

En oikein itse autosta osaa sanoa vielä mitään. Liikkuu suht eleettömästi eteen ja taakse. Karting rattiinkin totuin jo. Jotain facelift juttuja oli mukana. Vaihdevipu ja musta sisäkatto ainakin.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
262
Nyt on pösö. Mistä saisi vielä keltaisen Hullut Päivät tarran siihen vai olisko rekkari HP-1 vapaana?

Stockmann Hullut Päivät - miten meni niinko omasta mielestä? :)

En oikein itse autosta osaa sanoa vielä mitään. Liikkuu suht eleettömästi eteen ja taakse. Karting rattiinkin totuin jo. Jotain facelift juttuja oli mukana. Vaihdevipu ja musta sisäkatto ainakin.
Miten järjestit kotilatauksen kun sukokaapelia ei ole enää mukana?
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Miten järjestit kotilatauksen kun sukokaapelia ei ole enää mukana?
Defa seinässä ja siihen? En kyllä vielä edes kokeillut kun kerrankin ”tankki täynnä” uudessa autossa. Mitä aikaisemmin ostanut bensavalo syttynyt muutaman km:n jälkeen kun lähtee liikkeestä..

Matkalaturi mikä menee myös voimavirtaan pitänee silti hommata.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 438
Vanha vaihdekeppi nyt oli semmoinen perinteinen konsernin automaattivaihteisesta tuttu.

 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Olikos jossain listaa näistä facelift muutoksista? Mikä ero vivussa ja katossa oli vrt vanha?
Kuulin muutoksista myyjältä. Siitä on aika kauan (sattuneesta syystä) kun kävin itse koeajolla joten itsellä ei muistikuvaa. Vanha katto taisi olla vaalea ja tuo oli nyt jostain GT-mallista tjms.

edit: mustana toi olisi ollut aika paljon näyttävämpi auto…
 
Liittynyt
05.05.2019
Viestejä
137
Vanha vaihdekeppi nyt oli semmoinen perinteinen konsernin automaattivaihteisesta tuttu.

Tuo vaihdevipu oli kyllä tuollainen jo ainakin 2022-mallissa, ei liity faceliftiin mitenkään.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Aika pieni on toi vaihd…öö kulkusuunnan valinta kytkin. Tottunut pitämään kädessä isompia vehkeitä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 142
Btw, eikö ne hulkut pösöt pitönyt toimittaa vasta tänä kesänä muutenkin? Eli eivät ole edes kovin merkittävästi myöhässä? Vai väittikö ne alunperin että olisi varastoautoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Btw, eikö ne hulkut pösöt pitönyt toimittaa vasta tänä kesänä muutenkin? Eli eivät ole edes kovin merkittävästi myöhässä? Vai väittikö ne alunperin että olisi varastoautoja?
Vuodella myöhästyi. Itse siis tilasin heti ensimmäisenä päivänä ja auto saattaa tulla ehkä 1kk päästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Tuo vaihdevipu oli kyllä tuollainen jo ainakin 2022-mallissa, ei liity faceliftiin mitenkään.
Aika pieni on toi vaihd…öö kulkusuunnan valinta kytkin. Tottunut pitämään kädessä isompia vehkeitä.
Koeajoautossa oli se oikein tyylikäs iso vaihdekeppi. Se päivitettiin sitten pienempään (hyvin pieneen). Itselle nyt aivan sama kumpi.

Pieni plussa ehkä se musta sisäkatto. Arvoin kanssa väriä ja tuli kumminkin se perus metallin oranssi. Eli ainut lisävaruste taisi olla peruutuskamera.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Pieni plussa ehkä se musta sisäkatto. Arvoin kanssa väriä ja tuli kumminkin se perus metallin oranssi. Eli ainut lisävaruste taisi olla peruutuskamera.
Joo samat valinnat. Peruutuskameran kuva ei ole kummoinen mutta siinä on sentään ”normaali”, 180 ja ylänäkymä. Ja osaa käyttää parkkisensoreita näkymän valintaan.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 238
Btw, eikö ne hulkut pösöt pitönyt toimittaa vasta tänä kesänä muutenkin? Eli eivät ole edes kovin merkittävästi myöhässä? Vai väittikö ne alunperin että olisi varastoautoja?
Suurin osa tilauksista luvattiin toimittaa marras-helmikuussa 22-23.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Pitäiskö pösössä olla kaistavahti?

Luulin että se on pakollinen uusissa (2021->) autoissa. Vai onkohan se vaatimus tyyppihyväksynnän saaneen vuoden mukaan..

No ei kyllä harmita yhtään jos ovat unohtaneet haitakkeen pois. Varsinkin Kia Sportagessa oli talvella ihan paska feature.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Pösön myyjä soitteli eilen. Tässä heinäkuun lopussa on tulossa isompi "kasa" autoja. Eli omakin tulee joko kuun lopussa tai sitten 1.8.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
OP:n vakuutuslaskuri antoi täysillä bonuksilla vakuutuksen ja kaskon hinnaksi 410€ vuosi.

Esim IF ja Fennia oli kalliimpia. Luultavimmin siis otan vakuutuksen op/pohjolasta. Auton rekkaria en ole kysynyt, mutta nettiautosta otin jonkun vastaavan e-2008:n, niin luulisi olevan sama hinta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 800
Vuodella myöhästyi. Itse siis tilasin heti ensimmäisenä päivänä ja auto saattaa tulla ehkä 1kk päästä.
Tilasit siis viimeisten joukossa, jos kampanjan ekana päivänä ostit? Nehän myi niitä jo päiviä aiemmin.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 438
Alle 500€ se taisi olla kun tein vertailua mut kohtahan tuo pitää taas selvittää kun auton saa kotiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Tilasit siis viimeisten joukossa, jos kampanjan ekana päivänä ostit? Nehän myi niitä jo päiviä aiemmin.
Niin siis joo. Eli täältä (tai facebookista) löysin mainoksen ja tilasin siis ennen hullut päivät kamppanjan alkua.

Ensimmäisenä mahdollisena päivänä pääsi koeajolle ja tilaus sisään.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 438
Laitoin itse OP:n laskuriin, täydet bonarit, 200e omavastuu ja 30k vuodessa, lasivakuutuksen kanssa 890e/v
Maan keskiosissa oma sijainti. OP:stä en ole koskaan saanut hintavertailussa pärjääviä tarjouksia, mutta ei siitä sen enempää kun en ole asuntolainallinen asiakas heille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 316
Hyviä tarjouksia olette saaneet! Muistaakseni 925 eur itsellä OP:lla lasiturvalla ilman keskeytysjuttua. Bonukset taitaa olla toiseksi korkeimmalla tasolla.

Kävin just vanhaan autoon vaihdattamassa lasin ja siinäkin omavastuu 150 eur et tiedä sitten. Täällä kyllä ei yli neljää vuotta aja samalla lasilla mitä kattosin omaa vahinkohistoriaa. Usein mennyt joka toinen vuosi. Tosin nyt kilometreja tulee paljon vähemmän..

Paljonkohan tuollainen pösön lasi maksaa?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
578
Pitäiskö pösössä olla kaistavahti?

Luulin että se on pakollinen uusissa (2021->) autoissa. Vai onkohan se vaatimus tyyppihyväksynnän saaneen vuoden mukaan..

No ei kyllä harmita yhtään jos ovat unohtaneet haitakkeen pois. Varsinkin Kia Sportagessa oli talvella ihan paska feature.
Toukokuussa 2022 jälkeen tyyppihyväksytyissä pakollinen jo nyt ja ennen toukokuuta tyyppihyväksytyissä, on pakollinen vasta toukokuusta 2024 alkaen.
 
Liittynyt
08.11.2021
Viestejä
59
Ilmeisesti tarvitset paksumpaa rautalankaa :)

Katsotaan miten näissä käy, euronkaan hyvityksiin en usko, mutta ilmeisesti järkevät myyjät laittavat mukisematta tuon toisen Mode 3 kaapelin tilalle sen Mode 2 kaapelin.
Ihmeiden aika ei ole ohi! Perustelin automyyjälle järkeenkäyvästi, että kun nyt tuleva auto jo sisältää tuon Mode 3 -kaapelin, en enää tarvitse sitä keväällä -22 toisissa olosuhteissa (silloin auto sisälsi vain Mode 2 -kaapelin) lisätarvikkeisiin kirjattua toista Mode 3 -kaapelia, ja perille meni!. Eli saan hyvityksenä tuon kaapelin ja sen laukun yhteishinnan 247 euroa. Aina kannattaa yrittää!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 035
Höpöhöpö. Kiviä siellä lentää jotka voi irrota niin nasta- kuin kitkarenkaista.
Yhtä kaikki. PK-seudulla kehäteillä sattuu ja tapahtuu (on ne sitten nastoja tai kiviä edellä olevien renkaiden lamelleista) paljon enemmän kuin etelä-Pohjanmaalla josta johtuen korkeammat vakuutusmaksut.
 
Liittynyt
31.12.2021
Viestejä
252
Ei ole itselle tullut mitään tietoa. Ajattelin vielä kysäistä voiko tehdä muutoksia tilaukseen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 671
Viestejä
4 207 871
Jäsenet
70 932
Uusin jäsen
pite

Hinta.fi

Ylös Bottom