• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Tekniikka Huawei MateView GT 34" LED VA -pelinäyttö (Telia.fi)

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
juu mulla kans näkyy oikeassa kulmassa jos katsoo niin toisen huoneen kattovalon polttimot täysin selkeästi. sekä tekee tosi ärsyttävän haalean pinnan. Mutta ei pidä vain pitää tuota näyttö väärässä asennossa näköjään tai sit pitäis muistaa aina sammuttaa se valo.
Toi on mun olohuoneen tv päädyssä ja toi on oikeesti ainoa fiksu paikka pitää valoa niin mä en voi sitä pitää poissa päältä. :(

Mulla myös just noi oikea ja vasen ylälaita pahimmat, mä koitin pistää tilttiin alaspäin tätä mutta ei auta, jotta se häviää tosta niin pitäisi pistää ihan maksimi tiltti tohon ja sit se näyttää kamalalta :rolleyes:

Onks tä nyt niinku kaikkien kaarevien mattapintaisten ongelma vaiko vain tämän näytön?
Mulla tosiaan glossyja ollut lähes kaikki ennen kun itse rakastan sitä kontrastiboostia mitä sillä saa, ja muutenkaan en perusta siitä että näytön pinta muistuttaa paperia eikä lasia :hmm:


Edit: Mitäs asetusta windows 10:stä pitäis lähteä muokkaamaan että saisi yleisesti UI/tekstiä niin että olis saman kokoista ku tolla 27" fullhd:llä?
On meinaan turhan pientä teksti nyt mun silmille :D

Ja onko jotain niksejä (esim näppäinyhdistelmiä tms.) millä saisi jotenkin ikkunat automaattisesti puolikkaan näytön kokoiseksi yms?
Millä systeemillä porukat yleensä tätä ultrawidea käyttää netin selaamisessa? Kun jos koko näytölle pistää niin onhan toi ihan pirun oudon näköistä, itse oon pitänyt nyt ikkunassa keskellä ruutua niin et on suunnilleen "norminäytön" kokoisena...
 
Viimeksi muokattu:

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Toi on mun olohuoneen tv päädyssä ja toi on oikeesti ainoa fiksu paikka pitää valoa niin mä en voi sitä pitää poissa päältä. :(

Mulla myös just noi oikea ja vasen ylälaita pahimmat, mä koitin pistää tilttiin alaspäin tätä mutta ei auta, jotta se häviää tosta niin pitäisi pistää ihan maksimi tiltti tohon ja sit se näyttää kamalalta :rolleyes:

Onks tä nyt niinku kaikkien kaarevien mattapintaisten ongelma vaiko vain tämän näytön?
Mulla tosiaan glossyja ollut lähes kaikki ennen kun itse rakastan sitä kontrastiboostia mitä sillä saa, ja muutenkaan en perusta siitä että näytön pinta muistuttaa paperia eikä lasia :hmm:


Edit: Mitäs asetusta windows 10:stä pitäis lähteä muokkaamaan että saisi yleisesti UI/tekstiä niin että olis saman kokoista ku tolla 27" fullhd:llä?
On meinaan turhan pientä teksti nyt mun silmille :D

Ja onko jotain niksejä (esim näppäinyhdistelmiä tms.) millä saisi jotenkin ikkunat automaattisesti puolikkaan näytön kokoiseksi yms?
Millä systeemillä porukat yleensä tätä ultrawidea käyttää netin selaamisessa? Kun jos koko näytölle pistää niin onhan toi ihan pirun oudon näköistä, itse oon pitänyt nyt ikkunassa keskellä ruutua niin et on suunnilleen "norminäytön" kokoisena...
powertoyssillä FancyZonesia ja sinne customi tehdä. Sitten ku ikkunasta ottaa kiinni ja samaan aikaan painaa shiftiä, niin sen voi laittaa menee tietyn kokoseksi ja napsahtaa oikeaan kohtaan näyttöä mihin on määrittäny.

1664822309931.png
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
42
Onkos noi heijastukset nyt kuinka iso ongelma kokonaisuutta? Olisi oma vielä postissa niin uskaltaako tuota hakea ollenkaan.
Jostakin arvostelusta luin, että heijastuksen esto olisi näytössä heikohko, mutta se ei kuitenkaan olisi isompi ongelma.

Kehtaisko joku napata kuvat noista mustalla sekä värillisellä taustalla?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Onkos noi heijastukset nyt kuinka iso ongelma kokonaisuutta? Olisi oma vielä postissa niin uskaltaako tuota hakea ollenkaan.
Jostakin arvostelusta luin, että heijastuksen esto olisi näytössä heikohko, mutta se ei kuitenkaan olisi isompi ongelma.

Kehtaisko joku napata kuvat noista mustalla sekä värillisellä taustalla?
No mulle noi on tällä hetkellä sellanen että on ihan 50/50 että pidänkö tota, ja juuri tosta syystä, mulla on mahdotonta pitää pimeänä koko toinen pääty olohuoneesta sen takia että tä kerää näytölle kaikki sähköiset valonjohteet ja pelottaa että millanen tä sit kesällä olisi auringon kanssa…

Senhän toi tekee että koko tumma pää katoaa alueilta mihin tota heijastusta tulee, eli siinä menee koko se VA paneelin hyöty hukkaan…
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Onkos noi heijastukset nyt kuinka iso ongelma kokonaisuutta? Olisi oma vielä postissa niin uskaltaako tuota hakea ollenkaan.
Jostakin arvostelusta luin, että heijastuksen esto olisi näytössä heikohko, mutta se ei kuitenkaan olisi isompi ongelma.

Kehtaisko joku napata kuvat noista mustalla sekä värillisellä taustalla?
Noh mä otin pari kuvaa, tossa on 50% kirkkaus ja musta kuva näytöllä full screeninä.
Kämpässä ei ole mitään valoja päällä kuvaa ottaessa, kaikki on tästä puolipilvisestä säästä n klo 16.30 niin että verhot puoliksi kiinni kämpässä...
Ei se livenä noin pahan näköinen ole ku kuvassa, mutta kertoo varmasti ettei mustan tuijottaminen tällä herkkua ole ellei kämppä ole pimeänä.

Huomasin tossa päivällä että jopa näytöstä tuleva valo joka osuu minuun saa aikaan heijastuksia :rofl:


16648914233650.jpg



16648914234081.jpg
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
100 kirkkaus kontrasti 50.
Katossa on philipsin huet kylmimmällä värillä. Näyn mustana heijastuksena. Valoviivat tulee ledinauhasta ku kameran linssi on likanen

1664898989490.png
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
100 kirkkaus kontrasti 50.
Katossa on philipsin huet kylmimmällä värillä. Näyn mustana heijastuksena. Valoviivat tulee ledinauhasta ku kameran linssi on likanen

Eipä se sullakaan hyvältä näytä.

Mutta mitä googletin niin ei nykyään sitten ole lainkaan glossy näyttöjä myynnissä, yhtäkään ei ole ultrawidena...
Ja ainakin tästä omastani puuttuu valovuoto käytännössä kokonaan, että mitähän vittua tän kanssa nyt pitäis tehdä. :(
Ei tunnu siltä että on oikein mitään järkeviä vaihtoehtoja vaihtaa tätä...

Eipä tossa vanhassakaan mitään vikaa ole, 27" fullhd glossy 2ms mutku oon liki 10v sitä jo katellu ni olis se ollu kiva saada vähä uudistettua :D
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
42
Kävin hakemassa tämän myös postista ja minun mielestäni nuo heijastukset eivät kovinkaan pahoja.
En tiedä voiko näissä olla eroja, vai häiritseekö se vain toisia enemmän, mutta omalla kohdallani tyytyväinen ostokseen.

Päivällä sattui sopivasti aurinkokin paistamaan näytön sivulta ikkunasta ja kyllähän tuon mustalla pohjalla helposti erottaa, mutta ei ole niin paha kuin olin aatellut.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Kävin hakemassa tämän myös postista ja minun mielestäni nuo heijastukset eivät kovinkaan pahoja.
En tiedä voiko näissä olla eroja, vai häiritseekö se vain toisia enemmän, mutta omalla kohdallani tyytyväinen ostokseen.

Päivällä sattui sopivasti aurinkokin paistamaan näytön sivulta ikkunasta ja kyllähän tuon mustalla pohjalla helposti erottaa, mutta ei ole niin paha kuin olin aatellut.
Itellä tulee ongelma siinä mihin se aurinko osuu.
Meillä on parkettilattia ja jos siihen osuu kovaa se auringonvalo niin kyllähän se siinä näytössä aivan väkisin näkyy, ja levittyy myös tosi pitkälle, mustalle matolle osuva aurinko ei pahemmin näy.
Selkeästi pahin silti on jos suoraan näyttöä vastapäätä on jotain keinotekoista valoa, jos se vielä ei ole katossa, niin että se valonjohde näkyy ns suoraan heijastuksena niin näkyy kyllä Todella selkeästi.

Kävin gigantissa katsomassa tänään näyttöjä, jokainen mattapintainen näyttö on näköjään paska heijastuksien puolesta, mutta tä huawei oli ehkä niistä pahin.

En tajua missä vaiheessa ihmiset on alkaneet hyväksyä näitä mattapaskoja näytöikseen niin että tasan 0 glossya olemassa, ultrawide mallistossa, googlella löytyy aika Helvetisti valitusta asiasta.

Glossy ei häviä käytännössä missään mattalle, siinä saattaa näkyä Helpommin heijastus, mutta kun se näkyy, se näkyy pienenä selvänä pisteenä, siinä missä matta suurentaa sen pienen valon 100x isommaksi epäselväksi ongelmaksi.
Glossyssa myös aivan älyttömästi parempi kontrasti ja kuva nyt ylipäätänsä, matta on kuin paperi minkä päälle kuva piirtyy, glossylla on kuin ikkunasta katsoisit läpi.

Esim nyt matta OLED telkkareita on hyvin vähän, mutta niitäkin on, esim Sony A80J:n 65" ja vissiin myös 55" malli, 77" on glossy.
Kuka helvetti tollasen sitten ostaa kun oledin myyntivaltti on se black is black ja rajaton kontrasti...
Kun mattalla et pääse lähellekään sitä mustaa mitä glossylla, kun mattapinta ei ole sammutettunakaan lähelläkään ns "inky blackkia".
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
362
Itse olen ollut kyllä todella tyytyväinen näyttöön. Ainoa mikä häiritsee on tuo ledi valo joka sykkii kun näyttö on sammuksissa. Saakohan sitä kokonaan pois päältä.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
42
Itse olen ollut kyllä todella tyytyväinen näyttöön. Ainoa mikä häiritsee on tuo ledi valo joka sykkii kun näyttö on sammuksissa. Saakohan sitä kokonaan pois päältä.
Missä tuo ledi siis on? Ei minulla mikään vilku näytön ollessa päällä tai sammuksissa. Sammutan siis yleensä näytön sen napista, kun laitan koneen kiinni.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
362
Missä tuo ledi siis on? Ei minulla mikään vilku näytön ollessa päällä tai sammuksissa. Sammutan siis yleensä näytön sen napista, kun laitan koneen kiinni.
Siinä keskellä alhaalla. Siis jos sammuttaa koneen eikä sammuta näyttöä napista niin se ledi sykkii siinä.
 

Kasikaks

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.08.2022
Viestejä
789
Siinä keskellä alhaalla. Siis jos sammuttaa koneen eikä sammuta näyttöä napista niin se ledi sykkii siinä.
Näyttö pitää erikseen laittaa pois päältä napista, kuten kaikki muutkin näytöt. Kun valo sykkii niin on jossain sleep-tilassa vaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 233
Mäki nyt pidin kuitenkin tän näytön, ehti jo silmät tottua parempaan resoluutioon, ja on alkanut tottua heijastuksiin.

Tän sammutus on kyllä nyt heijastusten jälkeen noussut ärsyttämään, idioottimainen systeemi, useassa näytössä on hipaisukoskimet millä näytön saa sammutettua ilman että pitää fyysisesti mitään nappia painaa.

Huawein toteutus:
Tehdään hankalaan paikkaan, piilossa oleva pienenpieni joystick nappi jota on tosi hankala painaa pohjaan ilman että se menee johonkin asentoon joka taas laukaisee jonkin toiminnon, ja jotta saa näytön kiinni pitää vielä monta sekunttia pitää tätä nappia pohjassa, käsi vakaana ilman että vetäsee sitä mihinkään suuntaan samalla.
Käsittämätöntä.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
42
Nyt pitäisi vielä löytää tarpeeksi tukeva teline näytölle, jotta sen saa simuillessa vedettyä pöydän yli lähemmäs katsojaa.

Olisikohan tämä järkevä ratkaisu?
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Onkohan tähän softaa millä voi vaihtaa profiileita. Kuten Acep widget display softassa pysyy acerin näyttön profiilia vaihtamaan suoraan hiirellä klikkaamalla.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
362
Haluaisiko joku kenties myydä minulle edukkaaseen hintaan samanlaisen näytön?
Ite tykkään tästä näytöstä ja nyt olisi pöydällä enemmän tilaa niin näitä mahtuisi kaksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 591
Viestejä
4 205 519
Jäsenet
70 922
Uusin jäsen
Sny2024

Hinta.fi

Ylös Bottom