HSL vyöhykeuudistus 27.04.2019 (voittajat ja häviäjät)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
44
Kaikki lippuhinnat on kuitenkin subventoitu, joten melko turha puhua maksumieheksi joutumisesta.
Noilla lipunhinnoilla ja aikatauluilla vois oikeasti käyttää julkisia. Oma "seutulippu" töiden ja kodin välillä maksaa enemmän kuin abc-vyöhyke ja sillä pääsee kerran päivässä töihin ja 5 tunnin päästä takaisin, 90 minuutin matka-ajalla suuntaansa. Verrokkina omalla autolla motaria 25 minuuttia.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
804
En oikein ymmärrä mitä huudellaan, ettei Tikkurilaan jäänyt häviä mitään. No, kaikenhan siinä on jo hävinnyt, mutta lipun hinta nousi 2,2->2,8. Se on minun laskupään mukaan 27 %. Tuon kun yleensä ostaa molempiin suuntiin pari kertaa viikossa, niin kymppi tuli lisää hintaa. Todellakin olisi saanut olla yhden vyöhykkeen lippu vaikka sitten tuolla 2,2 euron hinnalla.

Ja miten se nyt sitten on tuolla rajaseudulla. Ennen sanottiin, että veroista maksetaan puolet matkasta. Onko se nyt sitten niin, että C-vyöhykkeellä maksetaan reilu puolet itse ja B-vyöhykkeen reunalla maksetaan enää neljännes itse?
 
Liittynyt
30.09.2018
Viestejä
18
Kertakorotuksena summa on suuri, mutta pitkässä juoksussa melko maltillinen. Seutulippu maksoi 2010 89€, kun 2019 vastaava hinta on 107,50€. Inflaatio on luokkaa 11% tuolla ajalla eli haukkaa 21% korotuksesta puolet. 10 vuodessa 10% korotus on mielestäni aika maltillinen kehitys.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 476
En oikein ymmärrä mitä huudellaan, ettei Tikkurilaan jäänyt häviä mitään. No, kaikenhan siinä on jo hävinnyt, mutta lipun hinta nousi 2,2->2,8. Se on minun laskupään mukaan 27 %. Tuon kun yleensä ostaa molempiin suuntiin pari kertaa viikossa, niin kymppi tuli lisää hintaa. Todellakin olisi saanut olla yhden vyöhykkeen lippu vaikka sitten tuolla 2,2 euron hinnalla.

Ja miten se nyt sitten on tuolla rajaseudulla. Ennen sanottiin, että veroista maksetaan puolet matkasta. Onko se nyt sitten niin, että C-vyöhykkeellä maksetaan reilu puolet itse ja B-vyöhykkeen reunalla maksetaan enää neljännes itse?
Yhtä paljon lipun hinta nousi helsingissäkin.
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
751
Näin A-alueella asuvana olisin kyllä voittaja, jos vaihtaisin matkustustavan pyöräilyksi tai kävelyksi. Muutenhan sitten pikkumatkojenkin hinta nousi eurolla eli ylellisyystarvikkeeksi. Lämpimiä säitä odotellessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Näin A-alueella asuvana olisin kyllä voittaja, jos vaihtaisin matkustustavan pyöräilyksi tai kävelyksi. Muutenhan sitten pikkumatkojenkin hinta nousi eurolla eli ylellisyystarvikkeeksi. Lämpimiä säitä odotellessa.
Itse ainakin pyöräilen ja kävelen. Nopeammin on yleensä perillä pyörällä kun julkisilla. Raitiovaunuakin pitää aina useita minuutteja odottaa pysäkillä niin siinä vaiheessa on jo monesti pyörällä perillä. Ja kylmässä sitä julkisiakin odotetaan ulkona, paitsi metroa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
AB 4 viikkoa 57€
AB 2 viikkoa 40€

Aika jännä hinnoittelu.
Se on ollut jo pitkään noin. 14 päivää on minimiostos tiettyyn hintaan ja lisäpäivät lasketaan siihen päälle päiväkohtaisesti. Näin mitä pidemmän matkustusajan ostaa, säästää enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Se on ollut jo pitkään noin. 14 päivää on minimiostos tiettyyn hintaan ja lisäpäivät lasketaan siihen päälle päiväkohtaisesti. Näin mitä pidemmän matkustusajan ostaa, säästää enemmän.
Mutta ennen tuo hintaero oli kuitenkin paljon suurempi. En nyt muista tarkkoja vanhoja hintoja.

Lisäksi minusta tuo mobiili lippu on myös huono kun se on vaan aina 30vrk, tämäkin on selvästi vain HSL:än rahastuskeino. Moni kuitenkin haluaisi lopettaa kauden vaikka perjantaihin ja aloittaa uuden maanantaista kun viikonloppuna ei ole tarvetta tai sitten haluaisi vaikka 1,5 kk koska sen jälkeen lähtee kuukauden lomalle niin taas menee kautta hukkaan (toki voi sitten käyttää matkakorttia, mutta vaikuttaa aika laskelmoidulta, että softa rampautetaan näin ja taka-aatuksena selkeästi se, että moni maksaa mieluummin vähän enemmän turhasta ettei joudu pitämään matkakorttia mukana.)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 093
Mutta ennen tuo hintaero oli kuitenkin paljon suurempi. En nyt muista tarkkoja vanhoja hintoja.

Lisäksi minusta tuo mobiili lippu on myös huono kun se on vaan aina 30vrk, tämäkin on selvästi vain HSL:än rahastuskeino. Moni kuitenkin haluaisi lopettaa kauden vaikka perjantaihin ja aloittaa uuden maanantaista kun viikonloppuna ei ole tarvetta tai sitten haluaisi vaikka 1,5 kk koska sen jälkeen lähtee kuukauden lomalle niin taas menee kautta hukkaan (toki voi sitten käyttää matkakorttia, mutta vaikuttaa aika laskelmoidulta, että softa rampautetaan näin ja taka-aatuksena selkeästi se, että moni maksaa mieluummin vähän enemmän turhasta ettei joudu pitämään matkakorttia mukana.)
Miksei vaan hommaisi sitä matkakorttia?

Itseäni häiritsee enemmän se, että 1-7vrk ”turistilippuja” ei voi ostaa mobiililla. Luulisi olevan nimenomaan se tuote joka satunnaismatkailijalle kävisi kaupaksi.

Esim. 3vrk AB-lippu on varsin kohtuulliset 16€, joka on varsin hyvä diili turistille.
 
Liittynyt
26.11.2018
Viestejä
139
Se on ollut jo pitkään noin. 14 päivää on minimiostos tiettyyn hintaan ja lisäpäivät lasketaan siihen päälle päiväkohtaisesti. Näin mitä pidemmän matkustusajan ostaa, säästää enemmän.
Ennen ero ei ollut noin suuri.
Jotain luokkaa Seutu 14/28pv 57€ / 107€

Kaikilla ei ole tarvetta käyttää jatkuvasti noita vaikka toki ei AB on halpa jatkuvanakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Miksei vaan hommaisi sitä matkakorttia?

Itseäni häiritsee enemmän se, että 1-7vrk ”turistilippuja” ei voi ostaa mobiililla. Luulisi olevan nimenomaan se tuote joka satunnaismatkailijalle kävisi kaupaksi.

Esim. 3vrk AB-lippu on varsin kohtuulliset 16€, joka on varsin hyvä diili turistille.
On minulla matkakortti, tosin en sitä käytä kun en käytä julkista juuri ollenkaan vaan menen kävellen/pyörällä. Mutta moni muu joka käyttää julkista kiroaa tuon softan ja sen rahastusmentaliteetin. Toiset sitten käyttää sitä matkakorttia ja toiset eivät viitsi kantaa sitä mukana vaan "maksavat" siitä että korttiä ei tarvitse kantaa mukana.

Joka tapauksessa tuollainen vapaavalintainen kausi tuohon softaan ei teknisesti olisi mitenkään vaikeaa toteuttaa, mutta rahastusmielessä sitä vaan ei haluta toteuttaa, ei ole minulta henkilökohtaisesti pois, mutta harmittaa tällainen noin periaatteessa että jarrutetaan kaikkea kehitystä tahallaan ja raahataan sitten tekniikkana painolastina jotain typeriä muovikortteja vain siksi että saadaan nyhdettyä ihmisiltä enemmän rahaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
On minulla matkakortti, tosin en sitä käytä kun en käytä julkista juuri ollenkaan vaan menen kävellen/pyörällä. Mutta moni muu joka käyttää julkista kiroaa tuon softan ja sen rahastusmentaliteetin. Toiset sitten käyttää sitä matkakorttia ja toiset eivät viitsi kantaa sitä mukana vaan "maksavat" siitä että korttiä ei tarvitse kantaa mukana.

Joka tapauksessa tuollainen vapaavalintainen kausi tuohon softaan ei teknisesti olisi mitenkään vaikeaa toteuttaa, mutta rahastusmielessä sitä vaan ei haluta toteuttaa, ei ole minulta henkilökohtaisesti pois, mutta harmittaa tällainen noin periaatteessa että jarrutetaan kaikkea kehitystä tahallaan ja raahataan sitten tekniikkana painolastina jotain typeriä muovikortteja vain siksi että saadaan nyhdettyä ihmisiltä enemmän rahaa.
Taidan siirtyä takaisin korttiin, kun on tuo opiskeluoikeus Yliopistolla olemassa. Whimiin ei kai sitä voi liittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Taidan siirtyä takaisin korttiin, kun on tuo opiskeluoikeus Yliopistolla olemassa. Whimiin ei kai sitä voi liittää.
Eli opiskelijahintaakaan ei ilmeisesti saa kuin kortilla?

Onko edes mitään järkevää syytä miksi joku haluaisi käyttää korttia? Siis sellainen normaali henkilö jolla on älypuhelin ja joka osaa sitä käyttää? Eli jos kortin ja softan ominaisuudet olisivat 100% samat niin miksi joku käyttäisi korttia? (Toki vanhukset ym. jotka eivät osaa/halua käyttää älypuhelinta haluavat käyttää korttia)

Mutta jotenkin turhanpäiväistä tuputtaa "pakolla" kortin käyttöön kun oikeasti kukaan tuskin sitä korttia haluaa, mutta käyttää kuitenkin kun sen käyttö on halvempaa kuin softan.

Tosin ei nyt muutenkaan yllätä kun HSL tuntuu tulevan tietoteknisissä asioissa aina sen 20v normaalia jäljessä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 360
HSL:n appiin opiskelijalipun saa. Muttei silläkään kai voi ostaa kuin 30 päivää kerralla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 093
Eli opiskelijahintaakaan ei ilmeisesti saa kuin kortilla?

Onko edes mitään järkevää syytä miksi joku haluaisi käyttää korttia? Siis sellainen normaali henkilö jolla on älypuhelin ja joka osaa sitä käyttää? Eli jos kortin ja softan ominaisuudet olisivat 100% samat niin miksi joku käyttäisi korttia? (Toki vanhukset ym. jotka eivät osaa/halua käyttää älypuhelinta haluavat käyttää korttia)

Mutta jotenkin turhanpäiväistä tuputtaa "pakolla" kortin käyttöön kun oikeasti kukaan tuskin sitä korttia haluaa, mutta käyttää kuitenkin kun sen käyttö on halvempaa kuin softan.

Tosin ei nyt muutenkaan yllätä kun HSL tuntuu tulevan tietoteknisissä asioissa aina sen 20v normaalia jäljessä.
Hinnoittelu on sellainen, että appsin käyttäminen kannattaa vain kertalippujen käyttäjille. Kaikille kauden käyttäjille matkakortti on halvempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
692
Onko edes mitään järkevää syytä miksi joku haluaisi käyttää korttia?
Sovelluksella ei saa kaikkien asiakasryhmien asiakaslippuja ja korkeintaan 30 päiväksi. Maksuvaihtoehtoina pelkkä kortti ja mobiilimaksu. Itse en ainakaan halua olla kännykän varassa, kun kausilippu on kortilla kännykästä saa vapaasti loppua akku tai se saa kadota.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 476
Mutta ennen tuo hintaero oli kuitenkin paljon suurempi. En nyt muista tarkkoja vanhoja hintoja.

Lisäksi minusta tuo mobiili lippu on myös huono kun se on vaan aina 30vrk, tämäkin on selvästi vain HSL:än rahastuskeino. Moni kuitenkin haluaisi lopettaa kauden vaikka perjantaihin ja aloittaa uuden maanantaista kun viikonloppuna ei ole tarvetta tai sitten haluaisi vaikka 1,5 kk koska sen jälkeen lähtee kuukauden lomalle niin taas menee kautta hukkaan (toki voi sitten käyttää matkakorttia, mutta vaikuttaa aika laskelmoidulta, että softa rampautetaan näin ja taka-aatuksena selkeästi se, että moni maksaa mieluummin vähän enemmän turhasta ettei joudu pitämään matkakorttia mukana.)
Aika turha puhua rahastuksesta kun lippujen hinnat ovat ~50% kuluista.

Eli opiskelijahintaakaan ei ilmeisesti saa kuin kortilla?

Onko edes mitään järkevää syytä miksi joku haluaisi käyttää korttia? Siis sellainen normaali henkilö jolla on älypuhelin ja joka osaa sitä käyttää? Eli jos kortin ja softan ominaisuudet olisivat 100% samat niin miksi joku käyttäisi korttia? (Toki vanhukset ym. jotka eivät osaa/halua käyttää älypuhelinta haluavat käyttää korttia)

Mutta jotenkin turhanpäiväistä tuputtaa "pakolla" kortin käyttöön kun oikeasti kukaan tuskin sitä korttia haluaa, mutta käyttää kuitenkin kun sen käyttö on halvempaa kuin softan.

Tosin ei nyt muutenkaan yllätä kun HSL tuntuu tulevan tietoteknisissä asioissa aina sen 20v normaalia jäljessä.
Varmuus. Puhelin voi hajota, mutta edelleen pääsee kotiin sillä kortilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Hinnoittelu on sellainen, että appsin käyttäminen kannattaa vain kertalippujen käyttäjille. Kaikille kauden käyttäjille matkakortti on halvempi.
Niin kirjoitinkin että jos ominaisuudet olisivat 100% samat niin haluaisiko silloin joku käyttää jostain syystä korttia? Toki nyt haluaa kun kortilla on halvempi matkustaa, mutta noin muuten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 093
No, itse käytän korttia nykyisessä kotikaupungissa, koska siitä ei voi loppua akku. Luottokortin kokoinen kortti ei myöskään vie tilaa lompakosta niin paljon, etteikö sitä jaksaisi kantaa mukana.

Parasta olisi se, jos kortin ja appsin voisi yhdistää samaksi accountiksi.
 
Liittynyt
26.11.2018
Viestejä
139
Onhan toi nyt ihan käsittämätöntä HSL:ltä jos kortin kausi ei muka näy mobiilissa? Ainakin softamielessä ei voi olla iso juttu. Itse en tuosta edes tiedä kun en sitä käytä.

Itse kannan mieluummin korttia lompakossa mukana, mukavampi sitä on läpätä siihen, eikä tarvii puhelinta pitää esillä. Kuljettajakin näkee heti että on ok.

Miksihän noita mobiilin lippuja ei näytetä QR-lukijalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
692
Onhan toi nyt ihan käsittämätöntä HSL:ltä jos kortin kausi ei muka näy mobiilissa? Ainakin softamielessä ei voi olla iso juttu. Itse en tuosta edes tiedä kun en sitä käytä.
Oma matkakortti -sovelluksella näkee (NFC). Typerää kyllä että erillinen sovellus. Tuo QR-koodi ei välttämättä olisi pöllömpi idea, itsekin nähnyt kun edellä mennyt matkustaja on laittanut screen recording videon päälle ja mennyt läpi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Ja vielä pitäisi olla tulossa mahdollisuus ladata matkakorttia netissä, niin miten voi olla ettei sitten muka ole mahdollista laittaa vapaa valintaista kautta mobiiliin? Ihan uskomatonta perseilyä koko HSL:n toiminta. Jos tuo olisi joku oikea firma niin koko roska olisi mennyt jo aikaa sitten konkurssiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 476
Ja vielä pitäisi olla tulossa mahdollisuus ladata matkakorttia netissä, niin miten voi olla ettei sitten muka ole mahdollista laittaa vapaa valintaista kautta mobiiliin? Ihan uskomatonta perseilyä koko HSL:n toiminta. Jos tuo olisi joku oikea firma niin koko roska olisi mennyt jo aikaa sitten konkurssiin.
Jos sitä kautta saisi otettua 28pvä nykyisen 30pvä sijaan, niin sitten itkettäisiin kun hintaa nostettaisiin hieman.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
490
Autolla menen jatkossakin pääasiassa, joten ei tämä hirveästi minua liikuta. Periaatteessa taidan olla voittajia nyt kun seutua laajennettiin. Minulla ei ole juurikaan menoa A-vyöhykkeelle koskaan, mutta BC on edullinen lippu ja tarvittaessa voi jättää auton kotia kun menee töihin/kavereille/jne.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
804
Onhan toi nyt ihan käsittämätöntä HSL:ltä jos kortin kausi ei muka näy mobiilissa? Ainakin softamielessä ei voi olla iso juttu. Itse en tuosta edes tiedä kun en sitä käytä.

Itse kannan mieluummin korttia lompakossa mukana, mukavampi sitä on läpätä siihen, eikä tarvii puhelinta pitää esillä. Kuljettajakin näkee heti että on ok.

Miksihän noita mobiilin lippuja ei näytetä QR-lukijalle.
Mobiililippuja ei varmaan lueta koska Tieto. Ja jos kortti ja softa toimisi linkattuna, tekisi "jotkut" niin, että antaisi kortin kaverilla ja käyttäisi itse softaa. Nykyäänkin tuota tehdään niin, että sitten jos saa itse sakot voi mennä toimistolle itkemään kuinka kortti unohtui kotiin ja 6 euroa maksamalla sakot kumotaan. Toki jos tuota kävisi jatkuvasti niin varmaan epäiltäisiin, mutta kun tarkastajia näkee suunnilleen puolen vuoden välein niin aika hiljasta on.
 

Jauho_81

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
34
Eihän tuo ole mikään sovellus vaan vain nettisivu, jota voi näyttää puhelimen näytöltä kuljettajalle: Fuck HSL

Ongelma tuon käytössä on se, että se ei näytä sillä hetkellä voimassaolevia tarkastusvärejä automaattisesti oikein vaan ne pitää itse asettaa. Ja värit saa tietää vain ostamalla aidon lipun (tai jos näkee mobiililipun jonkun ohikulkijan ruudulla).

Oon pari kertaa nähnyt kuskin huutavan mobiililippua näyttävälle, että lippu on feikki, koska värit eivät ole oikein. Aika hyvin kuskit siis tuon väärinkäyttöä pystyvät kontrolloimaan.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
666
Eihän tuo ole mikään sovellus vaan vain nettisivu, jota voi näyttää puhelimen näytöltä kuljettajalle: Fuck HSL

Ongelma tuon käytössä on se, että se ei näytä sillä hetkellä voimassaolevia tarkastusvärejä automaattisesti oikein vaan ne pitää itse asettaa. Ja värit saa tietää vain ostamalla aidon lipun (tai jos näkee mobiililipun jonkun ohikulkijan ruudulla).

Oon pari kertaa nähnyt kuskin huutavan mobiililippua näyttävälle, että lippu on feikki, koska värit eivät ole oikein. Aika hyvin kuskit siis tuon väärinkäyttöä pystyvät kontrolloimaan.
Toinen väreistä vaihtuu päivittäin ja toinen joitakin kertoja päivässä. Mobiililipulla matkustavia on jo sen verran paljon, että yleensä aina joku menee samaan bussiin aito lippu kädessä. Jos jäät suosiolla jonossa viimeiseksi niin voit katsoa muiden ruuduilta helposti päivän värin (ja sitähän ei tarvi enää sitten samana päivänä katsoa) ja sen toisen värin. Ja vaihdat oikeat värit lippuun sekunnissa parissa, ennenkuin jono on edes liikkunut.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
666
Oma matkakortti -sovelluksella näkee (NFC). Typerää kyllä että erillinen sovellus. Tuo QR-koodi ei välttämättä olisi pöllömpi idea, itsekin nähnyt kun edellä mennyt matkustaja on laittanut screen recording videon päälle ja mennyt läpi.
Aiemmin HSL:llä oli Oma matkakortti niminen palvelu / sivu netissä, ja sieltä näki myös matkakorttinsa saldon ilman nfc lukijaa. Eli jo niillä vanhemmilla korteilla (vihreät, jotka nyt vaihdettiin sinisiin) oli teknisesti mahdollisti nähdä saldo netistä, eli sen lisääminen tuohon softaan olisi ollut helppoa.

Nyt tuo palvelu lopetettu. Oma matkakortti -palvelu on suljettu

Tuo oli kätevä, ja käytin sitä oman ja tyttäreni matkakortin seuraamiseen, kun kaikki perheen matkakortit sai saman tunnuksen alle, ja näki helposti onko saldo loppumassa tms.

Tuossa kuva millainen palvelu oli aikanaan.
 
Viimeksi muokattu:

Jauho_81

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
34
Toinen väreistä vaihtuu päivittäin ja toinen joitakin kertoja päivässä. Mobiililipulla matkustavia on jo sen verran paljon, että yleensä aina joku menee samaan bussiin aito lippu kädessä. Jos jäät suosiolla jonossa viimeiseksi niin voit katsoa muiden ruuduilta helposti päivän värin (ja sitähän ei tarvi enää sitten samana päivänä katsoa) ja sen toisen värin. Ja vaihdat oikeat värit lippuun sekunnissa parissa, ennenkuin jono on edes liikkunut.
Tuo toimii siis hyvin rajallisessa määrässä tilanteita kuten esim. että nouset kyytiin Kampin terminaalissa ja edessäsi on yli 10 hengen jono. Entä ne muut tilanteet (valtaosa) jossa nouset kyytiin muualla kuin terminaalissa?

Muutaman viime kerran kun olen mobiililipun ostanut niin väri ovat vaihtunut vähintään kerran sen 80 min aikana kun lippu on ollut voimassa. Luulen, että toinen väri vaihtuu siis joka tunti.

Paljon helpommin pääsee pummilla kun ensin leimaa lukijassa matkakortin jossa ei ole arvoa ja se piippaa punaista. Sit sanoo kuskille että jaahas täytyykin ostaa mobiililippu ja alkaa räpeltää kännykästä hsl-sovellusta auki. 80% tapauksista kuski sanoo että joo mene vain istumaan eikä kysele lipun perään.
 
Liittynyt
26.10.2017
Viestejä
204
Voiko käydä ostamassa HSL toimipisteessä kk-kortin, maksaa osan eazybreakilla ja loput käteisellä ja sitten sen kk-kortin saisi koodilla ladattua HSL appsiin? Nyt sähköisesti ostettuna ei voi eazybreakkia hyödyntää ja en haluaisi fyysistä korttia..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 930
Voiko käydä ostamassa HSL toimipisteessä kk-kortin, maksaa osan eazybreakilla ja loput käteisellä ja sitten sen kk-kortin saisi koodilla ladattua HSL appsiin? Nyt sähköisesti ostettuna ei voi eazybreakkia hyödyntää ja en haluaisi fyysistä korttia..
Jos HSL olisi joku oikea firma jonka pitäisi kilpailla ja välittää asiakkaistaan niin aivan varmasti onnistuisi, harmi vaan kun näin ei ole.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 895
HSL lippu-uudistusta pidetään hyvin onnistuneena.
Niinpä,niin se maksoi 100 miljoonaa €uroo ja myöhästyi 4 vuotta.
Jos tämä on onnistumista,niin eihän sitten millään ole mitään väliä.
@ Kyseinen kirjoitus Metrolehdessä.:vihellys:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2018
Viestejä
139
HSL lippu-uudistusta pidetään hyvin onnistuneena.
Niinpä,niin se maksoi 100 miljoonaa €uroo ja myöhästyi 4 vuotta.
Jos tämä on onnistumista,niin eihän sitten millään ole mitään väliä.
@ Kyseinen kirjoitus Metrolehdessä.:vihellys:
Millähän rahalla osaava porukka tekis vastaavan järjestelmän. 100 miljoonalla maksaa aika kovat osaajat projektiin ja vielä jää 99miljoonaa yli.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 895
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 405
Milloinko noi keksii, että perus visa kortillakin vois maksaa noissa matkakortinlukijoissa?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 895
No aikaisintaan joskus 10v päästä. Nyt kun tuli uudistus, niin vähintään sen verran odotellaan seuraavaa.
Sitten tämä matkakorttien nettilataus.
Sitäkin on jo jauhettu 10 vuotta,eikä mitään ole saatu aikaiseksi.
Varmaan menee vielä toiset 10 vuotta,että jotain ehkä voisi tapahtua.
Mikähän siinäkin on noin vitun vaikeata saada yksinkertainen asia toteutumaan.
Eihän sille mitään voi,kun kiivetään perse-edellä puuhun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 093
Eiköhän se matkakorttien nettilataus ala toimia ennen kuin vuosi 2020 on lopussa.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
666
Kuitenkin esim Turussa on paikallisten matkakorttien nettilataus toiminnassa ja ollut ilmeiseti jo jonkin aikaa :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 260
Onhan nuo liput sellaisia että kaikki tuntuu sopivan hintaiselta jos on AB- kuukausilippu ja suhaa lähes joka päivä edestakaisin vähintään kertaalleen, ja välillä jotain C-lisävyöhykettä mukaan.

5,60+ euroa "jonnekin ja takaisin" olisi minullekin periaatteellisesti melkein kynnyskysymys vaikka on ihan hyvällä palkalla.

Tietty eläkeläisenä voi aina myös vaihtaa halvempiin ja parempiin maihin :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 093
3pv AB lippu 16e HSL appsilla. Erinomainen diili.

Kolme edestakaista matkaa maksaa jo enemmän.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 485
Viestejä
4 234 774
Jäsenet
71 223
Uusin jäsen
Jonvali

Hinta.fi

Ylös Bottom