HP Omen 17-an0xx korjaaminen

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
288
Eilen korkkasi pelikäytössä nelisen vuotta palvellut läppäri. Ilmeisesti emolevy korkkas ihan kunnolla. Kannattaako hankkia varaosa ja korjata vai mieluummin sijoittaa ihan uuteen koneeseen jo?
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
1 205
Eilen korkkasi pelikäytössä nelisen vuotta palvellut läppäri. Ilmeisesti emolevy korkkas ihan kunnolla. Kannattaako hankkia varaosa ja korjata vai mieluummin sijoittaa ihan uuteen koneeseen jo?
Ei tuon ikäiseen kannettavaan kannata emolevyä vaihtaa, ellei sitten halua itse askarrella ja tutkia löytyykö jostakin käytetty emolevy halvalla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
809
Riippuu paljon, minkälaisilla spekseillä kone on, ja mitä sieltä oikeasti on mennyt rikki. Neljä vuotta sitten highend kone on luultavasti edelleen ihan hyvä kone.

Mitä meinaa, että emolevy korkkas ihan kunnolla?
 

Alensia

Custom-titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 834
Jos kävisi niin hyvä tuuri että emon löytäisi käytettynä max. satasella-parilla, niin mikä jottei. Ikävä kyllä kuluttajaluokan läppäreissä on jo vuosien ajan ollut enemmän sääntö kuin poikkeus että jos emolevy porsii, on kone SER-jätettä.

Edit: itse vaihdettuna siis mikä jottei. Ammattilainen veloittaa pelkästä työstä helposti toisen satasen, kaksi niin ei ole missään määrin mielekästä korjata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
288
Joo siis kesken käytön kone sammui, eikä enää reagoinut virtanappiin mitenkään. Myöskään latausvalo ei palanut virtajohdon vieressä. Ei inahda mihinkään suuntaan myöskään virrtajohto irrotettuna. Kone ei siis edes lupaa mitään virtanapista. Olen koittanut myös irrottaa akkua ja CMOS-paristoa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 522
Viestejä
4 202 349
Jäsenet
70 916
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom