Hiirimatot

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
Tällä hetkellä käytössä asuksen sheath matto, johon olen kaikin puolin ollut tyytyväinen, paitsi: pelaan aika pienellä senssillä ja satunnaisesti tuo 44cm korkeus tulee vastaan sekä ylös- että alaspäin. Silmään sattui tällainen 60cm korkea: nitro concepts

Tuo toisi mukavat 16cm lisää tilaa joka jo ylittäisi hyvin tarpeen. Kysymys kuuluukin että onko jollain kokemusta, eroaako tuon nitro conceptsin pinta suurestikin sheathesta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.10.2022
Viestejä
7
Suosituksia noista isoista, leveistä hiirimatoista? 30 x 90 kalibeeria saisi olla, niin jää näppiskin alle piiloon. Optinen hiiri käytössä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
Suosituksia noista isoista, leveistä hiirimatoista? 30 x 90 kalibeeria saisi olla, niin jää näppiskin alle piiloon. Optinen hiiri käytössä.
No itse voin suositella tuota asus sheath mattoa (kts. viestini ennen omaasi). On muutamassa eri kuosissa ja näköjään taas tarjouksessa useammassakin paikassa 20e.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Mulla on 120x60cm hiirimatto Corsairilta https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0833PQPPG/ref=ppx_yo_dt_b_search_asin_title?ie=UTF8&th=1. Ollut ihan hyvä, mutta ostin näyttöön Xiaomin light barin niin huh huh ompa paskainen :D Pitäisi hankkia jokin toinen niin voisi pestä välillä ja vuoron perään käyttää. Pitäisi olla vähintään samankokoinen tai sitten voi olla 20cm molempiin suuntiin lisää niin peittäisi koko pöydän.

Hiirenä mulla on Steelseries Rival 300S kun on ainoa iso hiiri mitä myydään. Mitkä ne pesuohjeet hiirimatolle olikaan? Mulla on normisti tullut samanlainen kuin siinä jossain videossa jossa sampsa roastasi striimaajaa ja heittänyt pois.
Olisiko tämän korvaajaksi/sijaiseksi jotain suosituksia? Koko voisi olla tosiaan vielä tuotakin isompi jos mahdollista
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
Olisiko tämän korvaajaksi/sijaiseksi jotain suosituksia? Koko voisi olla tosiaan vielä tuotakin isompi jos mahdollista
Jos ongelmana pelkkä paskaisuus niin laita pesukoneeseen vaan. Itse olen pessyt kangasmattoja normaalissa 40c muiden pyykkien ohella tai sitten pelkkä matto koneeseen ja vähän pesuainetta mukaan. Aina tullut koneesta ulos kuin uutena avaisi paketista melkein ja kuivuu muutamassa tunnissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Jos ongelmana pelkkä paskaisuus niin laita pesukoneeseen vaan. Itse olen pessyt kangasmattoja normaalissa 40c muiden pyykkien ohella tai sitten pelkkä matto koneeseen ja vähän pesuainetta mukaan. Aina tullut koneesta ulos kuin uutena avaisi paketista melkein ja kuivuu muutamassa tunnissa.
Ei pelkästään se ole ongelma ja jos olisi kaksi olisi kätevä aina säännöllisesti pestä. Mikähän vain olisi hyvä vaihtoehto kun uutta samanlaista ei saa.
 
Liittynyt
07.10.2022
Viestejä
7
No itse voin suositella tuota asus sheath mattoa (kts. viestini ennen omaasi). On muutamassa eri kuosissa ja näköjään taas tarjouksessa useammassakin paikassa 20e.
Joo olisin voinut tietty optimaaliset mitatkin ilmoittaa tuossa aikaisemmin. :D

Turhan tuhti omalle pöydälle. Joku 30 x 90 olisi ideaali!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Onko joku onnistunut löytämään hyvänhintaista tai ylipäätänsä löytämään mustaa 140x80cm hiirimattoa? 140x60cm menisi myös? Suomesta löytyy myynnistä tyyliin 1kpl ja maksaa 60€. Amazon.de myös tosi köyhää joskin sieltä tilaamassa muutakin niin varmaan pakko joku tilata.
 
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
169
Mitä ihmettä hiirien "liukupinnoille" ja hiirimatoille on tapahtunut tässä 15v aikana? Tuossa vaihdoin antiikkisen Logitech MX510 hiiren langattomaan M705 hiireen, ja vanha kangaspintainen-geeli-hiirimatto on tuolla uudella hiirellä ja sen noin satakertaisilla liukupinnoilla kuin santapaperia raahaisi. Miksi uusissa hiirissä on valtavat lätkät liukupintoina, joiden kitka on sekä hiirimatolla että paljaalla pöydällä varmaan satakertainen niihin riisinjyvän kokoisiin liukupaloihin mitä ennenmuinoin käytettiin?

Jos ottaa vaikka tavallisen A4 tulostuspaperin referenssipinnaksi, vanha hiiri liukuu sen päällä melko vaivatta, ja uusi hiiri on huomattavan raskas. Koitan vielä kiillottaa noita hiiren jättiliukureita, mutta huonolta näyttää.

muok: kaivoin vielä kaapista risan MX700 langattoman, josta puuttuu kolme niitä pieniä liukureita, ja sekin liukuu kuin rasvattu. Kaikkea skeidaa sitä nykyään keksitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
683
Mitä ihmettä hiirien "liukupinnoille" ja hiirimatoille on tapahtunut tässä 15v aikana? Tuossa vaihdoin antiikkisen Logitech MX510 hiiren langattomaan M705 hiireen, ja vanha kangaspintainen-geeli-hiirimatto on tuolla uudella hiirellä ja sen noin satakertaisilla liukupinnoilla kuin santapaperia raahaisi. Miksi uusissa hiirissä on valtavat lätkät liukupintoina, joiden kitka on sekä hiirimatolla että paljaalla pöydällä varmaan satakertainen niihin riisinjyvän kokoisiin liukupaloihin mitä ennenmuinoin käytettiin?

Jos ottaa vaikka tavallisen A4 tulostuspaperin referenssipinnaksi, vanha hiiri liukuu sen päällä melko vaivatta, ja uusi hiiri on huomattavan raskas. Koitan vielä kiillottaa noita hiiren jättiliukureita, mutta huonolta näyttää.

muok: kaivoin vielä kaapista risan MX700 langattoman, josta puuttuu kolme niitä pieniä liukureita, ja sekin liukuu kuin rasvattu. Kaikkea skeidaa sitä nykyään keksitään.
Aika paljonkin on tapahtunut, varsinkin pelihiirissä ja -matoissa. Nykyään enemmän kiinnitetään näissä huomiota materiaaleihin ja pinnotteisiin. Ja sekin riippuu täysin hiirestä minkä kokoiset tassut alta löytyy, eli ole mitenkään liitännäinen uusiin hiiriin, enkä lähtisi M705:stä laskemaan uudeksi hiireksi kun se on julkaistu näköjään jo vuonna 2010. Edit: näköjään uudeelleen julkaistu vuonna 2017, eli siitäkin kuitenki jo 5 vuotta eikä varmaan silloinkaan mitään kovin isoja muutoksia siihen tehty.

Kangasmattojakin on niin erillaisia ja eri pinnotteilla joten se että pelkästään kyseessä on kangasmatto ei niinkään sano mitään. Mutta tässä tapauksessa todennäköisesti nämä kaksi ei nyt vain sovi yhteen nyt tälläisenään, tai sitten hiiren tassujen päälle on jäänyt suojafilmit. Todennäköisesti alkueräisessä MX510:ssä on myös tassut kuluneet ajan myötä sen verran että tuntuu liukkaammalta. Onneks nykyään kyllä löytyy moneen hiiren uudet tassutkin. Ainakin omaan MX Master 3 ja 3s vaihdoin heti 100% PTFE tassut alle kun alkuperäiset oli aivan liian hitaat, varsinkin kun tottunut pelihiiressä käyttämään lasisia tassuja.

Monesti näissä toimistohiirissä ei tosin olla pahemmin kiinnitetty huomiota tassuihin, vaan käytetään niitä samoja vanhoja materiaaleja oletuksena. Sensorit on kuitenkin saannut ajan myötä parannusta, eli toimivat paremmin useammilla eri pinnoilla, joten välttämättä hiirimattokaan ei ole tarpeellinen käytöstä riippuen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 208
Mitä ihmettä hiirien "liukupinnoille" ja hiirimatoille on tapahtunut tässä 15v aikana? Tuossa vaihdoin antiikkisen Logitech MX510 hiiren langattomaan M705 hiireen, ja vanha kangaspintainen-geeli-hiirimatto on tuolla uudella hiirellä ja sen noin satakertaisilla liukupinnoilla kuin santapaperia raahaisi. Miksi uusissa hiirissä on valtavat lätkät liukupintoina, joiden kitka on sekä hiirimatolla että paljaalla pöydällä varmaan satakertainen niihin riisinjyvän kokoisiin liukupaloihin mitä ennenmuinoin käytettiin?

Jos ottaa vaikka tavallisen A4 tulostuspaperin referenssipinnaksi, vanha hiiri liukuu sen päällä melko vaivatta, ja uusi hiiri on huomattavan raskas. Koitan vielä kiillottaa noita hiiren jättiliukureita, mutta huonolta näyttää.

muok: kaivoin vielä kaapista risan MX700 langattoman, josta puuttuu kolme niitä pieniä liukureita, ja sekin liukuu kuin rasvattu. Kaikkea skeidaa sitä nykyään keksitään.
"Miksi uusissa hiirissä on valtavat lätkät liukupintoina". Eli siis ostit yhden uuden hiiren (M705), ja sen perusteella oletat, että kaikissa nykyään myytävissä hiirissä on "valtavat lätkät" liukupintoina?
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
103
Laittaisin hiiren ominaisuuksien piikkiin jos ei luista. M705 on todella paina 2x AA pariston hiiri, jonka liukupinnat on suuret. Esim. G305 on jo huomattavasti luistavampi hiiri käyttää samassa hintaluokassa. Molempia tulee käytettyä päivittäin ja näissä kyllä huomaa eron.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
169
"Miksi uusissa hiirissä on valtavat lätkät liukupintoina". Eli siis ostit yhden uuden hiiren (M705), ja sen perusteella oletat, että kaikissa nykyään myytävissä hiirissä on "valtavat lätkät" liukupintoina?
Niin taisin olettaa, kun esim. muutama vuosi takaperin Linuksenkin mainostama "everybody's favorite gaming mouse is back - MX518" oli massiivisilla liukupaloilla, eli oletin Logitechin pilanneen koko mallistonsa. Mutta näemmä pienemmilläkin luistimilla varustettuja malleja vielä onneksi saa. Tuli vain yllätyksenä että Logitechin hiiri on nykyään ostettava kuin kengät, eikä se automaattisesti ole sopiva tai edes toimiva.

Koominen yksityiskohta Verkkokauppa.com M705 listauksessa (Logitech M705 -hiiri 39,99) että sen kanssa ostetuimmat kaksi hiirimattoa ovat kangasmattoja, ja vain yhden "jarrumatto" kommentin löysin. Muilla on jykevämmät ranteet.

103622-MX518_VERSION_Comparison[1].JPG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
601
Löytyykö suosituksia huopa tyyppiselle hiirimatolle? Näitä näkee paljon youtuben tech-kanavilla ja desk setup videoilla.
Käyttö on perus netin selailua ja toimisto-ohjelmia. Pelaaminen hyvin vähäistä, painottuen enemmän hidastempoisiin klikkailupeleihin.

Clas ohlsonilta näyttäisi ainakin löytyvän jonkinlainen: Kirjoitusalusta huopaa, 90 x 40 cm | Clas Ohlson

Etsinnässä laadukas matto. Varsinaista hintakattoa ei ole, kunhan hinta on jollain tasolla perusteltavissa.
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
@vjlle @Thmz Jos haluan hitaamman maton kuin LGG Saturn niin mikä kannattaisi valita? Lähinnä tulee pelattua enää CS niin haluan testata toimisko hitaampi matto paremmin... Oon katsellut GSR II tai EM-C:tä mutta onko vielä jotain josta teillä olisi infoa?
 

vjlle

Tukijäsen
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
855
@vjlle @Thmz Jos haluan hitaamman maton kuin LGG Saturn niin mikä kannattaisi valita? Lähinnä tulee pelattua enää CS niin haluan testata toimisko hitaampi matto paremmin... Oon katsellut GSR II tai EM-C:tä mutta onko vielä jotain josta teillä olisi infoa?
EM-C ollut ohan kiva muuten, mutta tuppaa keräämään karvaa.. infinitymice control v2 taas oli luokkaa zowie g-sr. Päädyin ostamaan 3XL Steelseries Qck:n mistä leikkasin pari 500x500 läpyskää joista pyöristin reunat :D itselle tuo saturni myös vähän liian nopea, ja menisin edelleen Ninjutso NPC:llä jos sitä olisi 500x500 koossa tarjolla. Ehdottomasti paras matto muilta ominaisuuksilta mitä olen koskaan käyttänyt
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
EM-C ollut ohan kiva muuten, mutta tuppaa keräämään karvaa.. infinitymice control v2 taas oli luokkaa zowie g-sr. Päädyin ostamaan 3XL Steelseries Qck:n mistä leikkasin pari 500x500 läpyskää joista pyöristin reunat :D itselle tuo saturni myös vähän liian nopea, ja menisin edelleen Ninjutso NPC:llä jos sitä olisi 500x500 koossa tarjolla. Ehdottomasti paras matto muilta ominaisuuksilta mitä olen koskaan käyttänyt
Päädyin ostamaan pakettidiilillä @Thmz:ilta matot jotka sillä oli myynnissä... Katotaan osuuko näillä paremmin ja laitetaan nuo sun ehdotukset muistiin. :D
 
Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
493
Tyhmä kysymys mutta onko noissa Artisaneissa reunat matalammalla kun pinta? Mulla on La Onda Rizz ja siinä reunat on matalammalla kun pinta mutta se on liian hidas matto itselle... Mikä olisi järkevin Artisan jos pelaa korkeella senssillä (1/1600dpi CS2)?
 
Liittynyt
26.12.2016
Viestejä
192
Tyhmä kysymys mutta onko noissa Artisaneissa reunat matalammalla kun pinta? Mulla on La Onda Rizz ja siinä reunat on matalammalla kun pinta mutta se on liian hidas matto itselle... Mikä olisi järkevin Artisan jos pelaa korkeella senssillä (1/1600dpi CS2)?
Itsellä Zero soft, ehkä reunat ovat aavistuksen alempana itse hiirimaton pintaa. Itse pelasin ~30cm/360 CS, Zero mid/soft taitaa yleisin suositus olla CS:lle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 470
Viestejä
4 200 556
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom