Hiirien torjunta

Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 682
Taas on se aika vuodesta kun hiiret, nuo karvaiset perkeleet, alkavat töpistellä pitkin välikattoja ja pitävät talon muut asukkaat hereillä.

Jakakaamme siis parhaat vinkit ja neuvot näiden tuholaisten torjuntaan.

-Onko elektronisista karkottimista mitään hyötyä?

-Mikä loukku on paras ja mikä toimii syöttinä?

-Kannattaako myrkkyjä käyttää sisällä vai jääkö ruumiit mätänemään ja haisemaan seinän taa?

-Pystyykö kulkureittejä tilkitsemään millään niin hyvin etteikö hiiret pääsisi kulkemaan?

Itse olen toiveikkaana laittanut paristokäyttöisen karkottimen (Silverline) vaikeakulkuiselle välikatolle. On ainakin tuntunut että se on vähentänyt rapinaa jonkin verran.

Kuitenkin kun hiiriä on alkanut juoksentelemaan niin olen käyttänyt Giljotti-loukkuja joissa suklaarusina syöttinä. Suklaarusina on tuntunut olevan hyvin hiirien makuun ja pysyy todella hyvin noissa loukuissa kiinni.

Myrkkyjä en ole ainakaan vielä uskaltanut käyttää, koska olen liikaa kuullut kauhutarinoita makuuhuoneen seinän takana mädäntyvistä hiiristä.

Talo on niin monen muotoinen ja löytyy kaikenlaista tolppaa tms. niin en usko että kulkureittejä saisi koskaan tukittua tarpeeksi hyvin.
 
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
183
Yksi, minkä olen kuullut toimivan mutta en ole itse testannut on laittaa välitilaan pari tuulikelloa. Pitävät kuulema sen verran epätasaista ääntä, että hiiret eivät siihen totu ja pysyvät poissa. Jos jostain syy-salesta pari löytyisi voisi tänä vuonna kokeilla.

Tuo suklaarusina on kyllä hyvä idea. Itse käyttänyt normaalia fazerin sinistä, mutta se ei meinaa oikein pysyä loukussa kiinni.
 

Chaplin

Ei käy muuten kävis
Tukijäsen
Liittynyt
09.06.2018
Viestejä
3 002
Alfakloraloosia sisältävä Flash Paste oli todella tehokas ja sitä käytin töissä ennen kuin myynti kiellettiin kissojen kuolemien takia.
Osa metsähiiristä (joita nykyiset "kotihiiret" ovat) kuoli jopa leuka vielä pastapussin kyljessä.
Yhdestä paikasta sitten hajuhaittojen selvityksissä löytyi väliseinästä koolauksen väli jossa ei ollut villaa, olivat sinne tipahdelleet ja varmaan 20 raatoa haisi seinän sisällä.
Sittemmin jättänyt homman alan ammattilaisille, tosin jotain myrkkyä hekin käyttävät.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
252 546
Viestejä
4 394 835
Jäsenet
73 000
Uusin jäsen
jrber

Hinta.fi

Ylös Bottom