Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ainakin Sweep Bank / Ferratum tarjoaa saman 3 % talletuskoron myös ei-määräaikaisella säästötilillä.Ah määräaikaisia.. Sveassa tällä hetkellä 2% säästötili ja käsittääkseni korkein ei määräaikainen.
Mielenkiintoisia eroja näkee kyllä.Käyttötili: Tänne tulee palkka ja täältä hoidetaan kaikki arkiset raha-asiat. Laskut, ruoka, vaatteet yms. Puskuria tilillä on noin 1000€.
Säästötili: Tämä on ns. rilluttelukassa, jonne laitan lomarahat ja jos jotain ylimääräistä jää käteen kuukausimenojen jälkeen. Rahat täältä menee lomareissuihin ja muihin huvituksiin. Puskurina on noin 4000€.
Esim. Ferratum, ei ole määräaikainen.Missä säästötilillä on 3%?
Toisaalta jos se kymppitonni tai mikä tahansa summa vastaa prosenttia nettovarallisuudesta, niin ei inflaatiolla ole mitään väliä.Tyhmäähän tuo on kymppitonnia käyttötilillä pitää inflaation syömänä.
Riippuu varmaan henkilöstä. Vaikka minulla on jo kolmatta miljoonaa säästössä niin miksi heittäisin rahaa roskiin. Me pohjoismaiset miljonäärit olemme tarkkoja rahoistamme.Toisaalta jos se kymppitonni tai mikä tahansa summa vastaa prosenttia nettovarallisuudesta, niin ei inflaatiolla ole mitään väliä.
Meneekö Ferratumilta lähdevero vai meneekö korot pääomatulona?Esim. Ferratum, ei ole määräaikainen.
En nyt sanoisi noinkaan. Itselleni on jokainen euro samanarvoinen. Oli minulla sitten miljoona tai kymppitonni. Toki jos olisi jotain satoja miljardeja rahaa niin sitten ei kiinnostaisi pikkusummat. Mutta miljoona ei ole kovin paljoa rahaa, ei ainakaan niin että viitsisi ihan vaan laiskuuttaan hukata rahaa.Toisaalta jos se kymppitonni tai mikä tahansa summa vastaa prosenttia nettovarallisuudesta, niin ei inflaatiolla ole mitään väliä.
En nyt sanoisi noinkaan. Itselleni on jokainen euro samanarvoinen. Oli minulla sitten miljoona tai kymppitonni. Toki jos olisi jotain satoja miljardeja rahaa niin sitten ei kiinnostaisi pikkusummat. Mutta miljoona ei ole kovin paljoa rahaa, ei ainakaan niin että viitsisi ihan vaan laiskuuttaan hukata rahaa.

Niin mutta muutaman euron takia ei viitsi säätää.
Kyllähän tuollainen parin euron säästön tai voiton etsiminen on enemmänkin 'harrastustoimintaa', jota nuuka ihminen tekee lähinnä omaksi ilokseen. Kun aletaan puhua suuremmista summista, optimointi muuttuu taloudellisesti merkittäväksi ja vaivannäkö siten muidenkin ihmistyyppien kohdalla perustelluksi.Tämä.
Varmasti voisi optimoida ties ja mitä. Mutta vaatii sitten kyllä sellaista säätämistä, ja vielä monesti vuosittain kun alat katselemaan mistä saat sen 2% korolle vaikka 2,5% koron. Siirtelyt ja kaikki.
Ja jos säästö lasketaan parissakin satkussa per vuosi, niin paljonko menee tuohon säätämiseen sitten aikaa? Ainakin itse lasken myös omalle ajalle, vaikka sitä ns. onkin, jonkun arvon.
Toki jokainen euro on minullekin euro. Mutta tosiaan, kuten ylläkin jo sanottu, on jokaisen päätettävissä miten paljon sen säästetyn euron eteen tekee säätöä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.