Henkilökohtainen talous

Sama potti toimii myös puskurina ja kurssien dipatessa voi laittaa pörssiin esim. 10 k€ sisään.
Pitää kuitenkin muistaa, että aika markkinoilla voittaa tuon yrityksen ajoittaa markkinaa. Mutta en sitä kiellä, ettei pientä käteispuskuria olisi hyvä pitää. Joku 10-15k€ tuntuu vain tosi isolta.

Pitää kuitenkin muistaa, että aika markkinoilla voittaa tuon yrityksen ajoittaa markkinaa. Mutta en sitä kiellä, ettei pientä käteispuskuria olisi hyvä pitää. Joku 10-15k€ tuntuu vain tosi isolta.
Ehkä voittaa, mutta mennyt ei ole tae tulevasta ja pitäisi tietää mitä lappuja kannattaa ostaa.

Moni saattoi myös tehdä ihan hyvät voitot esim. jenkkien tullisekoilujen aikaan...

Ja mikä nyt on kenellekin iso summa. Toiselle 10 k€ on parin kuukauden nettoliksa ja toiselle vuosien säästämisen tulos jne.

Ennen muinoin autotkin ostettiin setelinipulla, mutta tänä päivänä saat olla täyttämässä vaikka minkälaista rahanpesulomaketta ja jonottaa johonkin pankin kassapalveluihin, johon olet kalliilla palvelumaksuilla tilannut käteistä etukäteen, jos ihan välttämättä haluat rahaa riihikuivaksi. Ja sitten sama veivaaminen toiseen suuntaan, kun pitäisi maksaa jotakin arvokkaampaa.

Euroopan reissuilla Espanjassa ja Kreikassa palaa hyvin käteiset eikä kukaan kysele alkuperän perään. Jos siis on sattunut jostain kaupoista tälläisiä tulemaan. :cool:

15k€ käteisellä puskuria? Pitääkö porukka tämmöisiä? Itselläni ainakin jo muutama tonnikin polttelee sen verran näpeissä, että jopa ”korkea”korkoisella tilillä pitäminen tuntuu tyhmältä ja siirtyy nopeasti sijoituksiin tuollaiset.

Tää tuntuu olevan aika yleistä tänä päivänä, että tungetaan kaikki liikenevä raha sijoituksiin ja sitten niitä kytätään yötä päivää miten kurssit heilahtelee. Parikin heppua on kertonut, että tavoitteena on vain kerätä mahdollisimman suuri salkku, jota voi sitten esitellä tutuille. Se o sitten kiva juttu sukulaisille, jos sattuu itse tipahtamaan pois pelistä ennenkuin pääsee käyttämään vaivalla kerättyjä varantoja :lol:

Tää tuntuu olevan aika yleistä tänä päivänä, että tungetaan kaikki liikenevä raha sijoituksiin ja sitten niitä kytätään yötä päivää miten kurssit heilahtelee. Parikin heppua on kertonut, että tavoitteena on vain kerätä mahdollisimman suuri salkku, jota voi sitten esitellä tutuille. Se o sitten kiva juttu sukulaisille, jos sattuu itse tipahtamaan pois pelistä ennenkuin pääsee käyttämään vaivalla kerättyjä varantoja :lol:
On yleistä vai? Hyvä niin, jos näin tosiaan on. Mulla taas on sellainen kuva, että tämä ei hirveän yleistä Suomessa olisi. Jos tuo olisi yleistä, niin Suomella ja sen taloudella ei ehkä menisi niin päin pyllyä, kun mitä nyt menee.

On yleistä vai? Hyvä niin, jos näin tosiaan on. Mulla taas on sellainen kuva, että tämä ei hirveän yleistä Suomessa olisi. Jos tuo olisi yleistä, niin Suomella ja sen taloudella ei ehkä menisi niin päin pyllyä, kun mitä nyt menee.
Kansantalouden näkökulmasta eikös se sijoituksiin sidottu raha ole pois kulutuksesta ja kulutus sitten taas nostaisi taloutta?

Kansantalouden näkökulmasta eikös se sijoituksiin sidottu raha ole pois kulutuksesta ja kulutus sitten taas nostaisi taloutta?
Eikös ainakin kotimaisiin yhtiöihin sijoittaminen toisi yrityksille lisää rahaa, sitä kautta kasvua ja sitä kautta hyvinvointia ihmisille? Lisäksi sijoittaminen lisäisi myös pääomaa näillä ihan yksityisillä ihmisillä pitkällä aikavälillä. Kyllä siitä enemmän taitaa hyötyä valtiolle olla, että ihmiset sijoittaisivat kuin kuluttaisivat kaiken pääomansa. Tai jos olen väärässä, niin korjatkaa ihmeessä.

Eikös ainakin kotimaisiin yhtiöihin sijoittaminen toisi yrityksille lisää rahaa, sitä kautta kasvua ja sitä kautta hyvinvointia ihmisille? Lisäksi sijoittaminen lisäisi myös pääomaa näillä ihan yksityisillä ihmisillä pitkällä aikavälillä. Kyllä siitä enemmän taitaa hyötyä valtiolle olla, että ihmiset sijoittaisivat kuin kuluttaisivat kaiken pääomansa. Tai jos olen väärässä, niin korjatkaa ihmeessä.
Ei ne firmat mitään rahaa saa jos suomalaiset nyt päättäisivät ostaa isolla kädellä osakkeita. Harva kuitenkaan alkaa mihinkään listaamattomiin sijoittaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 431
Jäsenet
78 658
Uusin jäsen
Vuorenmaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom