Haussa softa custom loopin hallintaan

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Katossa kaksi 360 radia. Välipohjan alla yksi 360 radi johon myös ilma sisään tuuletin omastaan. Etu tuulettimet. Perä tuuletin ja tupla pumput.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
ohan tossa roinaa....eikä tosin ton kaiken jälkeen lispanostus 6 tai 9 kanavaiseenkaan tunnu yhtää missään...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
ohan tossa roinaa....eikä tosin ton kaiken jälkeen lispanostus 6 tai 9 kanavaiseenkaan tunnu yhtää missään...
Totta tuokin...itsellä vaan kyllä varsin mallikkaasti pelaa nuo emon omat roippeet ja vieläkin olisi muutama kanava käyttämättä. Asuksen Ai suitessa ainakin paremman pään lankuissa aika kattavat nuo säädöt kun saa kaikki paitsi cpu headereitä ohjattua millä vaan lämpötila mittauksella ja saa ainakin 4 lämpöanturiakin kiinni. Pumput mulla cpu headereissä ja ajan niitä noin 1800rpm. Radi tuularit sammuu idlessä kun nesteen lämpö alta 30c. Aquacomputerin usbi mallin virtaus mittari vielä olisi laatikossa niin saisi siitäkin vähän informaatiota aida64lla tehtyyn g19 näppiksen pikku näyttöön.

Edit. On muuten tuo waterpump liitinkin rampautettu säätöjen osalta...voisivat tuonkin tehdä ihan normi tuuletin liitännäksi tai ainakin valinnan tuolle.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Näillä säillä ei taida ihan 30C päästä, ainakaa mun himas ku sen ilman lämpötila aika pitkälti :ssweat:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Näillä säillä ei taida ihan 30C päästä, ainakaa mun himas ku sen ilman lämpötila aika pitkälti :ssweat:
:D itsellä kesät talvet aika samaa...talvella takka lämmittää ja kesällä ilpo viilentää...sellaseen 32c nesteen lämpöön ylimmillään menee kun tuulettimet maksimissaan 800rpm täysillä ei ole tullut kokeiltua miinus phobyan anturin väärin näyttö. Oisko kellään muuten jotain kunnollista lämpötila anturia tiedossa mieluusti joku teollisuus malli?

Edit. näköjään aquaeroon saisi digitaalisen lämpöanturin Aqua Computer Webshop - Calitemp digitaler Temperatursensor Innen-/Außengewinde G1/4 für aquaero 5/6 53257
 
Viimeksi muokattu:
D

Deleted member 3664

Vieras (tunnus poistettu)
:D itsellä kesät talvet aika samaa...talvella takka lämmittää ja kesällä ilpo viilentää...sellaseen 32c nesteen lämpöön ylimmillään menee kun tuulettimet maksimissaan 800rpm täysillä ei ole tullut kokeiltua miinus phobyan anturin väärin näyttö. Oisko kellään muuten jotain kunnollista lämpötila anturia tiedossa mieluusti joku teollisuus malli?

Edit. näköjään aquaeroon saisi digitaalisen lämpöanturin Aqua Computer Webshop - Calitemp digitaler Temperatursensor Innen-/Außengewinde G1/4 für aquaero 5/6 53257
Toi saattais olla kokeilemisen väärti jos se absoluuttinen nesteen lämpö pitää saada näkyviin. Mulla on ollu nyt 2 erilaista phobyan anturia ja noi 4 vakiona aquaeron kanssa tullutta anturia ja kautta linjan kaikki näyttää noin 2,5-3 astetta liikaa nesteelle. Mä oon tullu siihen tulokseen että toi autismi ei oikeen ole vaivan väärti kun toi ero on kerran melkein aina sama. Aquaerossa voi laittaa ainakin virtuaalisiin lämpötilasensoreihin offsetin niin mä pistin niihin -2 astetta ja tyydyn siihen. Sillähän ei oo kauheesti väliä jos se nesteen lämpö näyttää jonku 1-2 astetta liikaa vaan parempi niin kuin että se näyttäisi liian vähän ja kevyemmällä loopilla pyörisikin sitten nesteen lämmöt jossain päälle 40 asteessa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Eikös tärkeää ole selvittää juuri ne oman systeemi delta lämpötilat ja tyypilliset minimit ja maksimit noin niinkun käytön kannalta? Eihä sitä absoluuttista lämpötilaa tarvi tietää tai se ketään hyödytä, ellei olis joku tietty syy miksei sais ylittää/alittaa jotain tiettyä lämpötilaa.

Esim. lämpimän käyttöveden legionellabakteerin kuolemislämpötila 55C

Tietysti onhan se ihan nice to know kamaa nesteen ja ilman lämpötilaero.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 683
Viestejä
4 188 784
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom