Hammashoito (viisaudenhampaat, karies ym.)

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 790
Olen nyt 33-vuotias, eikä koskaan ole todettu yhtään reikää. Viisaudenhampaita ei ole poistettu yhtään. Keväällä 2019 käyty viimeksi julkisella hammashygienistillä, joka totesi plakin poiston jälkeen, että viisaudenhampaistossa näkyvää ulkoisiamerkkejä mahdollisesta poiston tarpeista, mutta koska ei ollut kipuja, niitä ei poistettu.

Nyt on vasemmassa poskihampaistoissa ollut viikon päivät aristusta purressa ja säteilee vähän levossa kuumottaen.
Onkohan tämä nyt se kuuluisa "puhkeaminen", jonka puolesta miettii ajanvarausta johonkin tyyliin kolmen kuukauden päästä saatavaa julkista aikaa tai yksityistä, mutta kallista loppulaskua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 065
Kannattaa olla tarkka mihin sitoutuu.
Itse tilasin muutamia vuosia sitten ajan tarkastukseen sekä hammaskiven poistoon yksityiseltä asemalta. Käyntejä oli kolme, hammaslääkäri keksi ihmeellisiä juttuja. Yhtään reikää ei ollut. Toisella käynnillä oli "pakko" ottaa röntgenkuvat koska epäili muistaakseni jotain juurijuttua.

Loppulasku oli 836eur. Tyhmyyttäni en kyseenalaistanut toimintaa enkä hintaa.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
154
Soita vaan julkiseen hammashoidon päivystykseen ja kuvaile ongelma, kiputilanteet hoidetaan nopeammalla aikataululla. Vuosia sitten helsingissä minulla oli sama tilanne, sain muutaman päivän päähän tarkastuksen ja viisauden hampaan poisto hoidettiin seuraavalla viikolla yliopistollisessa sairaalassa.
Helpommalla pääsee jos hoitaa tämän probleeman ennen kuin yltyy pahemmaksi.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Olen nyt 33-vuotias, eikä koskaan ole todettu yhtään reikää. Viisaudenhampaita ei ole poistettu yhtään. Keväällä 2019 käyty viimeksi julkisella hammashygienistillä, joka totesi plakin poiston jälkeen, että viisaudenhampaistossa näkyvää ulkoisiamerkkejä mahdollisesta poiston tarpeista, mutta koska ei ollut kipuja, niitä ei poistettu.

Nyt on vasemmassa poskihampaistoissa ollut viikon päivät aristusta purressa ja säteilee vähän levossa kuumottaen.
Onkohan tämä nyt se kuuluisa "puhkeaminen", jonka puolesta miettii ajanvarausta johonkin tyyliin kolmen kuukauden päästä saatavaa julkista aikaa tai yksityistä, mutta kallista loppulaskua?
Kipu ajan saa kunnalisella seuraavalle päivälle...
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Kannattaa soittaa oman kuntasi hammastohtorin särkypäivystykseen.
Itselläni lähti vanha paikka hampaasta.Soitin päivystysnumeroon,sain ajan parinpäivän päästä.Kyllähän yksityiset osaa rahastaa,ehjistäkin leegoista löytyy 3 reikää.
On hammaskiveä,pari hammasta vaatii juurihoitoa,pitää ottaa kuvat koko purukalustosta,ym,ym.Loppulasku sitten 2 tonnia.
 
Liittynyt
06.11.2018
Viestejä
1 878
Viikonloppuna kävin Helsingissä hammaslääkärissä korjaamassa lohjenneen hampaan. Kuulin lekurin ja hoitajan keskustelevan siitä, että oli jo 5000 jonossa takaisinsoittoa varten.

Mulle tarjottiin jatkoa varten palveluseteliä yksityiselle josta tyhmänä kieltäydyin kun viimeksi yksityisellä oli niin huono kokemus (välillä tekevät bulkkina kaupungille toimenpiteitä jolloin kiirehtivät turhan paljon. Käytännössä mulla on yksityiseltä sekä parhaat, että huonoimmat kokemukset.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 356
Akuuttiajan saa tosi nopeasti julkiselle, eli sinne vaan, jos tuntuu siltä, että asia on akuutti. Julkisessa hammashoidossa ei ole mitään muuta ongelmaa kuin mahdollinen odotusaika, eli hoidon taso on oman kokemukseni mukaan täysin verrattavissa yksityiseen.

Tuo palveluseteli toimii myös ihan hyvin, eli julkinen puoli tarjoaa ainakin Helsingissä palveluseteliä about kaikille, jolloin pääsee sinne yksityiselle muutaman kympin halvemmalla ja vaikka samana päivänä, jos niin tahtoo.
 

Pirjo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
27.08.2019
Viestejä
67
Palveluseteli on 30€. Onhan se alennus mutta yksityisellä tulee helposti toista sataa maksettavaa kuitenkin. Parempi olla jonossa ja saada aika puolen vuoden päästä, siis jos ei ole kiire.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Ajankohtainen triidi, tänään just mietin että hammaskiven poistossa vois käydä, jokunen vuosi taas edellisestä mennyt huomaamatta (1-2 vuoden välein, yeah right...).

Eikun googleen ja sieltä kaupungin sivuille (Tampere) aikaa varaamaan, skeptisenä valmis odotteleen muutaman viikon/kuukauden päähän. Vielä mitä, seuraava vapaa aika oli jo huomiselle (vähän liian nopeeta :D), toinen perjantaille (menoa jo buukattu), kolmas ens viikon ti ja neljäs pe (tämä hieman kauempana).

Ens viikolla mennään sit. Kuka väitti ettei aikoja muka saa?


Edit: Ja juu ite viime kerran varsinaista hammaslekuria tarvin joskus 10v sitten juurikin viisurin poistoon. Alkoi särkeen ja olin jo seuraavana päivänä kuvattavana, sitä seuraavana päivänä hampaan poistossa leikkaamalla. Noihin pääsee ihan salettiin nopeesti!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
251
Saako Helsingissä julkiselle puolelle ajan hammaskivenpoistoon vai ottavatko vain akuutteja potilaita? Yleensä olen käynyt yksityisellä poistamassa hammaskivet, mutta onhan se aika kallista lystiä
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 356
Palveluseteli on 30€. Onhan se alennus mutta yksityisellä tulee helposti toista sataa maksettavaa kuitenkin. Parempi olla jonossa ja saada aika puolen vuoden päästä, siis jos ei ole kiire.
Palvelusetelin summa vaihtelee sen mukaan, että kuinka iso operaatio on kyseessä. Mulla oli reiän paikkaus ja hammaskiven poisto, niin sain 70e palvelusetelin. Mutta tosiaan päälle satkun taisi jäädä kuitenkin maksettavaksi.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 356
Saako Helsingissä julkiselle puolelle ajan hammaskivenpoistoon vai ottavatko vain akuutteja potilaita? Yleensä olen käynyt yksityisellä poistamassa hammaskivet, mutta onhan se aika kallista lystiä
Saa ajan, mutta menee varmaan useamman kuukauden päähän.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Vantaalla keskimääräinen odotusaika 4-6 kk ei kiireellinen hoito ( V 2020 tilasto )
Mikä on tämänpäivän aika,ei tarkempaa tietoa,eiköhän se samoissa ajoissa ole.
Itse kävin tarkastuksessa ja hammaskiven poistossa viimevuoden joulukuussa,ajan varasin heinäkuussa.Kiireellisessä tapauksessa särkypäivystykseen pääsee 2-3 vuorokaudessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
349
Saako Helsingissä julkiselle puolelle ajan hammaskivenpoistoon vai ottavatko vain akuutteja potilaita? Yleensä olen käynyt yksityisellä poistamassa hammaskivet, mutta onhan se aika kallista lystiä
Itse soittelin (soittopyyntö) kolmisen viikkoa sitten tarkastuskäynnille. Tänään oli aika. Palvelusetelillä yksityiselle, hinta sama kuin julkisella (puheiden mukaan, katsotaan laskusta). Aika tuli myös hammaskiven poistoon kesäkuun alkuun. Eli pari kuukautta.

Kovasti haluavat nuo viisaudenhampaat poistoon yksityisellä, aluksi lekuri sanoi ettei noita enää paikata. Kun kerroin että julkisella puolella hammaslääkäri hymyissä suin tokaisi kaksi vuotta sitten kuinka "mukava on pitkästä aikaa paikata ykköstä" oli hiljaa. Mutta mukava oli muuten.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
398
Kovasti haluavat nuo viisaudenhampaat poistoon yksityisellä, aluksi lekuri sanoi ettei noita enää paikata. Kun kerroin että julkisella puolella hammaslääkäri hymyissä suin tokaisi kaksi vuotta sitten kuinka "mukava on pitkästä aikaa paikata ykköstä" oli hiljaa. Mutta mukava oli muuten.
Mulla taasen alettiin repimään viisaudenhampaita julkisella... eniten sattui kyllä se puudutus ja toki jälkikäteen oli särkyä. Oli kanssa joku reikä, mikä olisi ilmeisesti ollut vaikea tai mahdoton paikata. Olivat halukkaita ottamaan muitakin pois jos mitään vastaavaa olisi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
312
Emäntä sai kivun takua kiireajan muistaakseni samalke (tai seuraavalle) päivälle. Juurihoitoa määräsivät, mutta ruuhkan takia yksityiselle ja kaupunki maksoi ylimääräiset ja emännän lasku oli kuin olisi käynyt julkisella. Tosin parempaa palvelua sanoi saaneensa julkisella ja sama fiilis on itsellänikin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Omalla kohdalla ja kuuleman mukaan muillakin on yksityisellä laskutettu enemmän kuin mistä on aluperin sovittu. Sinänsä olin itse tyytyväinen käyntiin, mutta jos muuta tehdään kuin sovittua, niin asia sekä hinta pitäisi käydä potilaan kanssa läpi ennen operaatiota. Tämä siis varoitukseksi, että yksityisellä lasku voi olla yllättäen paljon oletettua suurempi.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Muistutuksena jos työnantajalla ePassi hyvinvointietu käytössä sitä voipi käyttää myös hammaslääkärissä. En ollut huomannutkaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 150
Yksityisellä kävin tarkistuttamassa viisaudenhampaan poiston jälkeen, että on parantunut hyvin (laitettiin poiston yhteydessä jotain keinoluu-ainetta..) Tämä tarkistus kesti ehkä 15min, kirjaimellisesti ei tehty muuta kuin vilkaistiin ja todettiin sen olevan parantunut hyvin. Käynti maksoi yli 100 euroa, aikalailla saman verran kuin suuhygienistillä käynti samassa puljussa, ja silloin edes tehdään jotain mistä maksaa...
 
Liittynyt
09.12.2018
Viestejä
77
Kuinka pitkään teillä on kestänyt tikkien sulaminen viisaudenhampaan kirurgisen poiston jälkeen? Viikosta puhui hammashoitaja ja tässä on reilu pari viikkoa mennyt eikä nuo näytä tuolta lähtevän, vaikka niitä koittaa harjalla avittaakin eli eivät ole sieltä sisältä sulaneet. Rupesin jo miettimään, että onko nämä edes sulavat tikit. Väristäkään ei googlen perusteella pysty sanomaan kummat on kyseessä. No, eipä noista onneksi haittaakaan toistaiseksi ole ollut.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Kuinka pitkään teillä on kestänyt tikkien sulaminen viisaudenhampaan kirurgisen poiston jälkeen? Viikosta puhui hammashoitaja ja tässä on reilu pari viikkoa mennyt eikä nuo näytä tuolta lähtevän, vaikka niitä koittaa harjalla avittaakin eli eivät ole sieltä sisältä sulaneet. Rupesin jo miettimään, että onko nämä edes sulavat tikit. Väristäkään ei googlen perusteella pysty sanomaan kummat on kyseessä. No, eipä noista onneksi haittaakaan toistaiseksi ole ollut.
Vähän kolmatta viikkoa jopa taisi mennä viimeksi ennen kuin kaikki hävisi näkyvistä. Alhaalta poistettu siis kyseessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Jaah, se olis sitten itelläkin edessä molempien viisurien poisto vasemmalta. Alapuoli on oireillu jo kesästä asti mutta tänää kävin tarkastuskäynnillä kun ei pysty puremaan hampaita enää yhteen, niin lekuri tuumasi että parempi kun otetaa myös se vastapuolen viisuri pois. En ite edes tienny että ylöskin oli puhjennu viisuri.. :confused:
Röntgenkuvassa näkyi suht iso tulehduspesäke viisurin ikenessä joten ei ihme jos on vähä kipuillu. :whistling:
Yleensä suomalainen mies kärsii hiljaa eikä valita, mutta nyt katkesi kamelin selkä kun syöminen on jo melko työlästä ja oli pakko tehdä jotain..
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
103
En löytänyt hammaslääkäri keskustelua.
Tarvitsen edullisen hammaslääkärin.

Vantaa Kunnallinen aspa lässyttelijä ja toistuvat vahingot menevät jo hermoille. Kiireellistä ajanvarausta ei saisi kuin vasta 7kk päästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Mene sinne kunnalliselle vaan, yleisesti ottaen hammaslääkärit eivät ole edullisia paikkoja hoitaa itseään.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
103
Mene sinne kunnalliselle vaan, yleisesti ottaen hammaslääkärit eivät ole edullisia paikkoja hoitaa itseään.
Enkä mene, aivan surkeaa asiakaspalvelua ja osaamattomia tompeloita. Jo puolen vuoden aikana todennut monien olevan edullisempi kuin kunnan mätä paske leipääntyneineen työntekijöineen. En mene kunnalle, vaikka siitä maksettaisiin, sen verran kusseet asioita ja merkkaa valheita Maisa-järjestelmään, jonka tehtävä on orjuuttaa ihminen ja viedä yksityisyys.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
475
Hygga Kampin kauppakeskuksessa on kai ihan suht edullinen.

Itse oon käyttänyt Hammas & Hammas Hietalahtea ja oon ollut ihan tyytyväinen.
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 295
Kysymystä.
Mulla ois ylähampaan paikassa jokin terävä kohta, huomasin sen varmaan joskus ehkä Joulukuussa.

Pääseekö tällä mahdollisesti "Kipuajalla" kunnalliselle, vai pitääkö alkaa se 2-3kk jonottamaan sinno, ei se muuten ärsytä paitsi kieleen tulee aftoja kun öisin yms. siihen terävään kohtaan tuo kieli menee tunnustelemaan.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Kysymystä.
Mulla ois ylähampaan paikassa jokin terävä kohta, huomasin sen varmaan joskus ehkä Joulukuussa.

Pääseekö tällä mahdollisesti "Kipuajalla" kunnalliselle, vai pitääkö alkaa se 2-3kk jonottamaan sinno, ei se muuten ärsytä paitsi kieleen tulee aftoja kun öisin yms. siihen terävään kohtaan tuo kieli menee tunnustelemaan.
Yksityiselle pääsee heti, eikä muutaman kympin hintaero pikkutoimenpiteestä maksa vaivaa vrt monen kuukauden odottelu
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Vähän aihetta sivuten niin onko täällä muita ketkä käyttää suuvesiä mutta suurimmasta osasta niistä tulee paha olo?
Itse käytän suuvettä iltaisin legojen pesun jälkeen ja aamulla kun en pysty hampaita pesemään. Oon huomannu että suurin osa markettien suuvesistä aiheuttaa lievää pahoinvointia. Eli kun vaikka ennen nukkumaan menoa suuvettä käyttää niin jonkin aikaa on semmoinen "vellova" ja lievästä pahoinvoiva olo. Esimerkiks Lidlin suuvesi on sellainen. Samoin Pirkka ja mitähän noita oli.
Se on jännä sinällään että aikaisemmin Lidlin suuvedestä ei tullut pahoinvointia ja niitä tuli käytettyä mutta sitten niillä vaihtui valmistaja ja nyt niistäkin tulee paha oho. Lisetrinestä en muista kun se on niin kallista että siihen en lähde.
Ainoa mikä toistaiseksi ei aiheuta pahoinvointia on Rainbow halpis suuvesi. Ja on edullistakin. Kokoajan vaan pelko perseessä että koska niissä vaihtuu valmistaja ja alkaa aiheuttaa pahoinvointia nekin..

Olenko ainoa suuvesipahoinvointieni kanssa?
 
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
1 295
Yksityiselle pääsee heti, eikä muutaman kympin hintaero pikkutoimenpiteestä maksa vaivaa vrt monen kuukauden odottelu
Jooh tämä tiedostettu, hintaerona on oletettavasti semmoinen satanen ainakin viimemuistin mukaan kun vertaa julkista vs yksityistä.

Ehkä jos saisi ensviikolla varattua yksityiselle niin kävis ton fiksaamassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Vähän aihetta sivuten niin onko täällä muita ketkä käyttää suuvesiä mutta suurimmasta osasta niistä tulee paha olo?
Itse käytän suuvettä iltaisin legojen pesun jälkeen ja aamulla kun en pysty hampaita pesemään. Oon huomannu että suurin osa markettien suuvesistä aiheuttaa lievää pahoinvointia. Eli kun vaikka ennen nukkumaan menoa suuvettä käyttää niin jonkin aikaa on semmoinen "vellova" ja lievästä pahoinvoiva olo. Esimerkiks Lidlin suuvesi on sellainen. Samoin Pirkka ja mitähän noita oli.
Se on jännä sinällään että aikaisemmin Lidlin suuvedestä ei tullut pahoinvointia ja niitä tuli käytettyä mutta sitten niillä vaihtui valmistaja ja nyt niistäkin tulee paha oho. Lisetrinestä en muista kun se on niin kallista että siihen en lähde.
Ainoa mikä toistaiseksi ei aiheuta pahoinvointia on Rainbow halpis suuvesi. Ja on edullistakin. Kokoajan vaan pelko perseessä että koska niissä vaihtuu valmistaja ja alkaa aiheuttaa pahoinvointia nekin..

Olenko ainoa suuvesipahoinvointieni kanssa?
Olet :cigar2:

Oletko vertaillut löytyykö jokin ainesosa pahoinvointia aiheuttavista jota ei ole Rainbowssa? Voi toki olla monimutkaisempi asia tai johtua määrästä tuotteessa, mutta parhaillaan löytyy jokin tietty asia mitä välttämällä voi valita suuveden helpommin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Olet :cigar2:

Oletko vertaillut löytyykö jokin ainesosa pahoinvointia aiheuttavista jota ei ole Rainbowssa? Voi toki olla monimutkaisempi asia tai johtua määrästä tuotteessa, mutta parhaillaan löytyy jokin tietty asia mitä välttämällä voi valita suuveden helpommin...
En ole kattonu mutta voisko olla joku makeutusaine mikä se pahan olon tekee? Tuskin fluori itsessään mutta tiedä vaikka olis sekin. Makeutusainetta epäilen.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Lisetrinestä en muista kun se on niin kallista että siihen en lähde.
Tämä on jännä ajatusmaailma.
Jengi ostrelee satojen.tuhansien asumuksia ja kymmenien tuhansien autoja, mökkejä, veneitä jne. Mutta sitten joku suuveden hinta - joka taas itseä n. 10 euron tai alle tuotteena ei hankintakulujen miettimisen osalta voisi vähempää kiinnostaa. Ja puhun tässä nyt yleisellä tasolla. En vaan ymmärrä millä porukka makselee uusia tai uudehkoja autoja, ja sitten tämän tyyppisiä säästökohteita pyörii mielesssä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Tämä on jännä ajatusmaailma.
Jengi ostrelee satojen.tuhansien asumuksia ja kymmenien tuhansien autoja, mökkejä, veneitä jne. Mutta sitten joku suuveden hinta - joka taas itseä n. 10 euron tai alle tuotteena ei hankintakulujen miettimisen osalta voisi vähempää kiinnostaa. Ja puhun tässä nyt yleisellä tasolla. En vaan ymmärrä millä porukka makselee uusia tai uudehkoja autoja, ja sitten tämän tyyppisiä säästökohteita pyörii mielesssä.
Niin, pienistä puroista tulee iso joki. Kyllä mun mielestä 1,5e vs.8-9e on jo aikamoinen hintaero kulutustuotteesta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 304
Tämä on jännä ajatusmaailma.
Jengi ostrelee satojen.tuhansien asumuksia ja kymmenien tuhansien autoja, mökkejä, veneitä jne. Mutta sitten joku suuveden hinta - joka taas itseä n. 10 euron tai alle tuotteena ei hankintakulujen miettimisen osalta voisi vähempää kiinnostaa. Ja puhun tässä nyt yleisellä tasolla. En vaan ymmärrä millä porukka makselee uusia tai uudehkoja autoja, ja sitten tämän tyyppisiä säästökohteita pyörii mielesssä.
Ottamatta suoraan kantaa juuri tähän keissiin niin itsekin vähän haastoin tutun auto-ostosta, mutta ei oikein kyllä mennyt viesti läpi.
Hän siis laittoi 50t€ sähköauton tilaukseen tyyliin "nyt säästää autoilun kuluissa". Vaikka lataisi ilmaisellakin sähköllä niin bensalla kymppitonneja suuremmat "polttoaine"kulut vaativat satojen tuhansien kilsojen ajoa. Toki onhan niitäkin jotka ajavat ne kalleimmat uuden auton kilsat ja vaihtavat uuteen kun "pitää alkaa käyttämään huollossa ja se on niin kallista" :facepalm:
Olen all-in jos itseensä haluaa laittaa rahaa, mutta välillä miettii millä koukuilla sitä yrittää perustella ja varsinkin miksi...

Off-topicia mutta olkoon. Minulle sama vaikka Mikkos käyttää mielummin Rainbowta.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Niin, pienistä puroista tulee iso joki. Kyllä mun mielestä 1,5e vs.8-9e on jo aikamoinen hintaero kulutustuotteesta.
Jos noin isosta hintaerosta puhutaan, niin sitten noissa on jotain oleellista eroa laadussa, riittävyydessä tms. Pelkkä brändi ei selitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Jos noin isosta hintaerosta puhutaan, niin sitten noissa on jotain oleellista eroa laadussa, riittävyydessä tms. Pelkkä brändi ei selitä.
Suuvesissähän fluorin määrä on se suurin tekijä, muulla ei vissiin ole niin suurta väliä. Ja yleensä noissa halvemmissa on vähemmän fluoria kuin kalliissa.

Mutta itse käytän suuvettä suun raikastamiseen, en niinkään hampaiden hoitoon joten fluori sun muut pitoisuudet on yksi hailee, mutta joku noissa on koska monista halpiksista, kuten Lidl ja Pirkka tulee huono olo mutta ei Rainbowsta. Samoin edellisestä Lidlin valmistajasta ei tullut.
Listerinestä vielä sen verran että en muista tuliko siitä huono olo mutta jää tosiaan hintansa takia jo hyllylle..
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
784
Niin, pienistä puroista tulee iso joki. Kyllä mun mielestä 1,5e vs.8-9e on jo aikamoinen hintaero kulutustuotteesta.
Litran Listerine maksaa 6,40e Normalissa. Muutaman kerran kokeillut noita Rainbown ja muiden halpamerkkien suuvesiä ja ei ole kyllä vakuuttanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 674
Litran Listerine maksaa 6,40e Normalissa. Muutaman kerran kokeillut noita Rainbown ja muiden halpamerkkien suuvesiä ja ei ole kyllä vakuuttanut.
Pieni tarkennus että toi Rainbow maksaa 1,19e/0,5l :D Eli Listerine on n. kolme kertaa kalliimpaa.
Mutta niinkuin sanottu, mä käytän sitä vaan suun raikastamiseen. Se mitä se tekee tai on tekemättä on ihan sama, pääasia että siitä ei tule huono olo niinkuin noista muista.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Aiheeseen liittyen pitäisi käydä poistattamassa hammaskivet. Ei ole varmaan vuosikausiin tehty ja kiinnostaa hieman kokemukset siitä, että minkä verran vedetään ultraäänellä ja minkä verran käsityökaluilla? Onko ollut kivuliasta?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
Aiheeseen liittyen pitäisi käydä poistattamassa hammaskivet. Ei ole varmaan vuosikausiin tehty
Ei ole ihan tuore tieto, mutta oma kokemus oli että jos ei ole muutamaan vuoteen poistettu niin hammaslääkäri teki sen itse. Piikillä hinkkasi ikenien sisältä hiljalleen. Ei kovin mukavaa. Kesti kauan tai ainakin siltä tuntui.

Kun sitten aloin käymään kerran vuodessa hammaskiven poistossa, niin sen teki suuhygienisti ja se meni nopeammin.

Kaikki hammaslääkärit eivät jaksa olla tarkkoja. Tuota piikki-hinkkaamista vuotta aiemmin kävin (paikkaus+hammaskivi), mutta se vain surrasi kivet ultraäänellä hieman. Ikenien alle jäi ilmeisesti paljon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Aiheeseen liittyen pitäisi käydä poistattamassa hammaskivet. Ei ole varmaan vuosikausiin tehty ja kiinnostaa hieman kokemukset siitä, että minkä verran vedetään ultraäänellä ja minkä verran käsityökaluilla? Onko ollut kivuliasta?
Ei tuo ultraääni kivulias ainakaan itsellä ollut, alaetuhampaissa oli retentiolangan väleissä aika reilusti. Samaa luokkaa piikin kanssa repiessä, mutta jälkikäteen ei ollut niin verestävät ikenet ja kipeät.
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
784
Aiheeseen liittyen pitäisi käydä poistattamassa hammaskivet. Ei ole varmaan vuosikausiin tehty ja kiinnostaa hieman kokemukset siitä, että minkä verran vedetään ultraäänellä ja minkä verran käsityökaluilla? Onko ollut kivuliasta?
Pyydä pintapuudute, mikä levitetään ienrajaan ja nautit kyydistä.
 
Liittynyt
18.06.2017
Viestejä
330
Mistä halvin hammaslääkäri nopsaan pk-seudulta? Pitäs olla mieluiten kello 17.00 jälkeen niin ei mene työpaikan kanssa ristiin. Saa toki itseään tarjota yv:llä tai sukulaistaan.
Pimeästi menisin mieluusti. Viroonkin lähtisin jos osaisin. Tämmönen osaamaton Uuno, joka ei saa Vantaa Kaupungilta apua juurikaan.
Tänää yritin varaa ajan ja aikaisintaa vasta 4kk päästä olis vapaita aikoja, eiköhän siinä vaiheessa voi jo hyvästellä nuoruuden.

Tahtoisin itelleni tämmösen hampaat:
1647342909013.png


Mitä maksaa jos menis jonkun kanssa viroon et pääsis "halpaa hammasparatiisiin".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Litran Listerine maksaa 6,40e Normalissa. Muutaman kerran kokeillut noita Rainbown ja muiden halpamerkkien suuvesiä ja ei ole kyllä vakuuttanut.
Mulle hammaslääkäri, hammaslääkäriopiskelija ja joku muukin hammashenkilö sanoi että ei Listerineä missään nimessä, kuulemma yhteyttä erilaisiin limakalvosairauksiin suun alueella. Muutenkaan ei suositellut suuvesiä, kun ärsyttävät päivittäin käytettynä juurikin noita suun limakalvoja. Kukin taplaa tyylillään kuitenkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 458
Viestejä
4 162 682
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom