Otin eka verkkikseen yhteyttä, selvittäävät pistääkö minulle uuden renkaan vai koko pyörän. Yksi vaihtoehto että korjautan paikallisella ja lähetän kuitin verkkikselle. Aspa selvittelee vieläkin mitä tehdäänAuttoko rihtaus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Otin eka verkkikseen yhteyttä, selvittäävät pistääkö minulle uuden renkaan vai koko pyörän. Yksi vaihtoehto että korjautan paikallisella ja lähetän kuitin verkkikselle. Aspa selvittelee vieläkin mitä tehdäänAuttoko rihtaus?
Paljonko teidän renkaat vipottaa?
Itsellä aika samantapaista; tietyssä kohdassa isompi "notkahdus" muuten väpättää maltillisemmin.Tässä pyörittelin tota rengasta ja otin pari videoo. Alla dropbox linkki.
Tuo rengas näkyy vipottavan ja vanne itsessään näyttää olevan ok kyllä. Tuo rengas jostain syystä heittelee. Etunen ei tee samaa.
Dropbox
www.dropbox.com
Juu huonosti vastasivat chattiin , laitoin vähä ärhäkkääpää s.postia niin chatti vastasi 5min päästä sähköpostistaItsellä aika samantapaista; tietyssä kohdassa isompi "notkahdus" muuten väpättää maltillisemmin.
Soitin verkkiksen aspaan kun chatti ei ole vastannut pariin päivään että saisi edes tiedon onko tämä käsittelyssä ja missä vaiheessa. Puhelimessa kehotti vaa laittamaan videota aspan sähköpostiin tilausnumeron kera ja odottamaan.
Asiakaspalvelun yhteystiedot:Mikä on verkkokaupan aspan sähköposti? Ei näytä yhteystiedoissa kuin chatin ja puhelinnumeron.
asiakaspalvelu@verkkokauppa.comMikä on verkkokaupan aspan sähköposti? Ei näytä yhteystiedoissa kuin chatin ja puhelinnumeron.
Paineet pois ja vääntelyä vai mitenkähän tämä suoritus tehdään? Voisi melkein jotain kikkaa odotellessa kokeilla, enempää vahinkoa ei kyllä näin tietämättömänä viitsisi tehdäVipatus voi johtua myös ulkorenkaan olevan huonosti paikallaan. Tuo siis yleinenkin kun ei ole luistanut kunnolla vanteelle. Saattaa olla hyvä tarkistaa.
Paineet pois ja vääntelyä vai mitenkähän tämä suoritus tehdään? Voisi melkein jotain kikkaa odotellessa kokeilla, enempää vahinkoa ei kyllä näin tietämättömänä viitsisi tehdä
Omassa isoimmat vaihteet paukahtelee (tai sellainen Klonk-ääni) paikalleen , vois kokeilla säätää kans jos löytys pätevää videotaKattelin noita vaihteiden säätövideoita, mut löytyykö kelläkään suomenkielistä säätövideoo noille vaihteille?
Omassa isoimmat vaihteet paukahtelee (tai sellainen Klonk-ääni) paikalleen , vois kokeilla säätää kans jos löytys pätevää videota
Ok kiitos , pittääpä kokkeilla.. täällä ollaan ajelulla ja siitähän se ääni johtui , kiitos vieläPaukahdus johtuu oman kokemuksen mukaan siitä, että on moottorista veto päällä. Sen vuoksi vaihde hyvä vaihtaa siten, että selkeä tauko polkiessa.
Kannattaa myös tarkistaa tuo takarengan suoruus, jos se johtuu vaikka siitä. Tuntuu, että aika monella on ongelmia näitten kanssa. Omassakin pyörässä tuo takarengas ihan kiero ja etupyörässä jarrulevyt laahaa.Itsellä ei kyllä tosta johdu, hyppii kahden rattaan väliä osilla vaihteista.
Tutkailin kanssa hetken ja silmämääräisestikin näki miten jossain kohdassa vanne teki tosi pienen notkahduksen, joka tietysti näkyi isompana notkahduksena renkaassa.Valitin jo aiemmin, että takarengas vispaa ja pompottaa. Nyt oli hetki aikaa tutkia asiaa, joten rengas pois ja vanne telineeseen pyöriteltäväksi; mutkalle ja soikeaksi se oli kiristetty eli rihtaukset tehty ihan miten sattuu. Laitoin pinnat löysälle ja kevyt tasainen esikiristys ja heti parani tilanne. Nyt pitäisi vielä opetella tekemään rihtaus loppuun, kun ensimmäistä kertaa asialla eli joku youtube-video pyörimään ja siitä oppeja ottamaan...
Tai keskustelen aspan kanssa, että eikö nämä pitäisi olla kunnossa jo ostaessa ja vien jonnekin fillarihuoltoon.
Eilen tuli itselle ohjeistusta tähän takarenkaan ongelmaan.Onko tähän rengas/ etujarrulevy vikaan kukaan saanut vielä mitään vastausta tai ratkaisua verkkiksen puolelta?
Tähän myös lisänä korvaavat rihtauksen jos huolto pitää sen aiheellisena.Suositeltavin tapa edetä olisi asennuttaa pyörän kumi uudelleen. Tämän jälkeen paineet kannattaa nostaa suositusten ylärajoille, ja ajaa jonkin aikaa. Suurella todennäköisyydellä ongelma ratkeaa näillä keinoin.
Jos kumin asennutuksesta seuraa kuluja, voimme kustantaa nämä takautuvasti sinulle työraporttia, kuittia ja pankkiyhteystietojasi vastaan.
Boschilla tekee tuota 0,25 s. (jos oikein muistan jostain tarttuneen tiedon) mtb-pyörätilassa. Tarkoitettu siis antamaan vetoa vielä tilanteissa, joissa ei pysty vaikkapa kivien vuoksi polkemaan.Onko muilla polkemisen lopettamisen jälkeen oleva viive noin sekunnin luokkaa, eli vetää vielä noin sekunnin jos esim. suojatiellä painasee vahingossa poljinta? Tämähän on hengenvaarallista. Onko jarruissa joku tunnistin että moottori lopettaa vetämisen kun jarruja käyttää?
Eikös tämä nyt ole näiden nopeussensorien "ominaisuuksia" verrattuna vääntösensoreihinOnko muilla polkemisen lopettamisen jälkeen oleva viive noin sekunnin luokkaa, eli vetää vielä noin sekunnin jos esim. suojatiellä painasee vahingossa poljinta? Tämähän on hengenvaarallista. Onko jarruissa joku tunnistin että moottori lopettaa vetämisen kun jarruja käyttää?
GZR Black Raw -pyörissä on momentintunnistus.Eikös tämä nyt ole näiden nopeussensorien "ominaisuuksia" verrattuna vääntösensoreihin
Aijjaaa omaani testasin 500 metriä ennekuin loppui ajot ja tuntui että antoi täyden voiman ja viiveellä, ehkä enempi ajo olisi auttanut tunnistamaan, mutta takapyörävika vähän estää. Tuntui aivan erilaiselta kuin helkaman vääntösensorilla olevatGZR Black Raw -pyörissä on momentintunnistus.
Saattoi olla lyhyempikin aika, tuntui vaan tosi pitkältä kun autoja suhahtelee ohi ja pyörä vaan vetää eikä pysähdy, ja tämä siksi kun jalka hipaisi poljinta, ja tämä tapahtui siis ensimmäisellä avustus tasolla, joita on viisi. Muita tasoja en ole uskaltanut edes kokeilla. Tuntuu muutenkin että moottorissa on hevosen voimat jo pienimmälläkin avustuksella.Boschilla tekee tuota 0,25 s. (jos oikein muistan jostain tarttuneen tiedon) mtb-pyörätilassa. Tarkoitettu siis antamaan vetoa vielä tilanteissa, joissa ei pysty vaikkapa kivien vuoksi polkemaan.
Sekunti kuulostaa kyllä aika paljolta, eikä periaatteessa mahtane enää olla sallittuakaan sähköavusteisille pyörille. Mutta silti, voisiko kyse olla jonkin avustusmoodin ominaisuudesta vastaavalla tavalla?
Pinnamagneetti. Käytetään nopeuden mittaamiseen.Mikähän tuo ”osa” on takarenkaan pinnassa? Eturenkaasta ei vastaavaa löydy.
Renkaan nopeussensoriMikähän tuo ”osa” on takarenkaan pinnassa? Eturenkaasta ei vastaavaa löydy.
Täällä vielä odotellaan vastausta. Tuo kuulostaa omaan makuun kyllä fiksulta, jos vaan sillä tulee kuntoon. Maanantaina meni aspasta huoltotiimille viestiä.Eilen tuli itselle ohjeistusta tähän takarenkaan ongelmaan.
Tähän myös lisänä korvaavat rihtauksen jos huolto pitää sen aiheellisena.
En ole vielä kerennyt varailla aikaa minnekään.
Etujarru säädettiinkin itseasiassa veljen kanssa aiemmin. Se hinkkari hieman ja saatiin se kyllä kondikseen.
Vein huoltoon ja minulle sanottiin siellä, että fatbikessa on kuulemma ihan normaalia, että rengas vähän vipottaa. Kunhan ei ota kiinni runkoon tai mihinkään, liekkö näin?Minulla alkoi myös takarengas vipottamaan, olin yhteydessä verkkikseen ja lähettävät uuden renkaan jonka voi käydä heidän piikkiin vaihdattamassa haluamassa liikkeessä.
Sama täällä. Pieni vipotus kuulemma ihan normaalia. Tais itsellä vipottaa Alkuun enemmän, mutta ensihuoltoon mennessä oli suoristunut/asentunut paremmin paikalleen.Vein huoltoon ja minulle sanottiin siellä, että fatbikessa on kuulemma ihan normaalia, että rengas vähän vipottaa. Kunhan ei ota kiinni runkoon tai mihinkään, liekkö näin?
Uijjui , laitakko tarkempaa mallia niin voisi itsekin harkita tuollaistaAliexpressistä tilattu näyttö saapui tänään ja toimii kyllä mainiosti. Huomattavasti selkeämpi ja informatiivisempi.
Tässähän on myös nopeusrajoituksen ohitus ja se onnistui myös hienosti, eli näytön asetuksista valitaan maksimi nopeus missä avustaa, pyörän uudelleenkäynnistys ja nyt avustaa 50kmh asti. Suljetuilla teillä toki ainoastaan
Jonkinlainen simppeli navi tässä ilmeisesti myös on, joka tulee siis puhelimen kautta bluetoothilla. Sitä en ole vielä kokeillut.
Toki, tuossa: Bafang mid-motor EB02 Color Bluetooth Display M560 M600 M510 De-Speed Limit Map Navigation BBS0102 G340 Change Wheel Diameter - AliExpress 18Uijjui , laitakko tarkempaa mallia niin voisi itsekin harkita tuollaista
Paljon kiitoksiaToki, tuossa: Bafang mid-motor EB02 Color Bluetooth Display M560 M600 M510 De-Speed Limit Map Navigation BBS0102 G340 Change Wheel Diameter - AliExpress 18
CAN versio menee tähän pyörään
Tukeeko tämä mitä puhelinappia?Aliexpressistä tilattu näyttö saapui tänään ja toimii kyllä mainiosti. Huomattavasti selkeämpi ja informatiivisempi.
Tässähän on myös nopeusrajoituksen ohitus ja se onnistui myös hienosti, eli näytön asetuksista valitaan maksimi nopeus missä avustaa, pyörän uudelleenkäynnistys ja nyt avustaa 50kmh asti. Suljetuilla teillä toki ainoastaan
Jonkinlainen simppeli navi tässä ilmeisesti myös on, joka tulee siis puhelimen kautta bluetoothilla. Sitä en ole vielä kokeillut.
Joo, ensi viikolla lähtee vanne rihtaukseen fillarihuoltoon ja verkkokauppa korvaa kuittia vastaan. Eipä tuossa oikein muutakaan vaihtoehtoa ollut, kun vanne soikeaksi ja mutkalle tehtaalla laitettu...
Nyt kun tuo pyörä on ollut purettuna pari viikkoa ja täten aikaa etsiä parempaa osaa ja varustetta, niin tuli tällekin tarjouspyörälle hintaa hieman lisää. Hymähdin, kun ostohistoriaa sähköpostista äsken katsoin, mutta se on osa tätä harrastamista. Lyhyt lista "tarpeellisista" osista:
- Kesärenkaiksi Schwalben Jumbo Jim 4.8" + toiset sisuskumit
- MCarbonilta 600 nastaa näihin nykyisiin renkaisiin
- Polkimiksi Race Face Chester ja Crankbrothers Stamp 1 (jommat kummat jää)
- Suntour SP17 NCX -jousitettu satulaputki
- Bafang 600c -näyttö
- Sofirn BS01 -etuvalo
- heijastinteippejä ja grafiikkasarja, että tunnistaa omansa ja näkyy pimeässä
Toivottavasti on ensi viikonloppuna pyörä nipussa ja säät pysyisi kuivana, niin pääsisi kunnolla testaamaan tuon pyörän. Moottoripyöräkin meni jo talviteloille, niin jollain pitäisi päästä ajamaan.
Kyllähän se kuuluu, mutta se tehdään vasta muutamien satojen kilometrien ajon jälkeen. Tuo minun vanne oli vaan niin mutkalla (iso pystyheitto) jo uutena, että ei kiinnostanut ajaa sinne asti, kun pompotti perseen alla tasaisella rullatessa.Eikö tuo rihtaus muutenkin sisälly ensihuoltoon?
Kyllähän se kuuluu, mutta se tehdään vasta muutamien satojen kilometrien ajon jälkeen. Tuo minun vanne oli vaan niin mutkalla (iso pystyheitto) jo uutena, että ei kiinnostanut ajaa sinne asti, kun pompotti perseen alla tasaisella rullatessa.
Onhan tuota jo kertynytLyhyt lista "tarpeellisista" osista:
...
Täällä odotellaan edelleen avaimia , tilattu 14.9 pyörä siis , laturin sai viikko sen jälkeen kun pyörä saapuiPerjantaina saapui uusi pyörä vanhan tilalle, josta siis puuttui avaimet ja laturi.
Tänään tuli kasattua uusi yksilö ja pakattua vanha palautusta varten. Useampi oli havainnut renkaiden ja vanteiden viipotusta, joka pätee noihin minunkin pyöriin. Heitto on pientä mutta havaittavaa, joten näillä mennään.
Jarrusatuloita joutui keskittämään, mutta vaihteet oli säädöissään just eikä melkein .