• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut GZR Black Raw 3.0 -sähköfatbike, verkkokauppa.com, 1299,99€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Watti
  • Aloitettu Aloitettu
On kyllä karmea tuo oma takarengas. Sivuttain heittelee toista senttiä eikä mene suoraan edes hetkeäkään ja sentin pystyheitto pompottaa pyörää kovalla ajaessa niin että tuntuu. Pyörittelin rengasta vanteella ja puristelin josko asettuisi, mutta ei.

Keskiviikkona kysyin chatissä asiasta videon kera ja nyt pistin uudelleen viestiä, että saisiko tuon nyt pikkuhiljaa kuntoon. Mulla odottaa 600 nastaa asennusta, mutta en tuohon nykyiseen takarenkaaseen niitä laita, kun joku runkovikainen on.

Edit: Tyhjät linjat verkkokaupan chatissä, kun ei kukaan vastaa. Toivottavasti ensi viikolla olisi porukkaa töissä, että saisi pyörän kuntoon.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä pyörittelin tota rengasta ja otin pari videoo. Alla dropbox linkki.
Tuo rengas näkyy vipottavan ja vanne itsessään näyttää olevan ok kyllä. Tuo rengas jostain syystä heittelee. Etunen ei tee samaa.

Itsellä aika samantapaista; tietyssä kohdassa isompi "notkahdus" muuten väpättää maltillisemmin.

Soitin verkkiksen aspaan kun chatti ei ole vastannut pariin päivään että saisi edes tiedon onko tämä käsittelyssä ja missä vaiheessa. Puhelimessa kehotti vaa laittamaan videota aspan sähköpostiin tilausnumeron kera ja odottamaan.
 
Itsellä aika samantapaista; tietyssä kohdassa isompi "notkahdus" muuten väpättää maltillisemmin.

Soitin verkkiksen aspaan kun chatti ei ole vastannut pariin päivään että saisi edes tiedon onko tämä käsittelyssä ja missä vaiheessa. Puhelimessa kehotti vaa laittamaan videota aspan sähköpostiin tilausnumeron kera ja odottamaan.
Juu huonosti vastasivat chattiin , laitoin vähä ärhäkkääpää s.postia niin chatti vastasi 5min päästä sähköpostista
 
Mikä on verkkokaupan aspan sähköposti? Ei näytä yhteystiedoissa kuin chatin ja puhelinnumeron.
 
Vipatus voi johtua myös ulkorenkaan olevan huonosti paikallaan. Tuo siis yleinenkin kun ei ole luistanut kunnolla vanteelle. Saattaa olla hyvä tarkistaa.
 
Vipatus voi johtua myös ulkorenkaan olevan huonosti paikallaan. Tuo siis yleinenkin kun ei ole luistanut kunnolla vanteelle. Saattaa olla hyvä tarkistaa.
Paineet pois ja vääntelyä vai mitenkähän tämä suoritus tehdään? Voisi melkein jotain kikkaa odotellessa kokeilla, enempää vahinkoa ei kyllä näin tietämättömänä viitsisi tehdä
 
Kattelin noita vaihteiden säätövideoita, mut löytyykö kelläkään suomenkielistä säätövideoo noille vaihteille?
 
Omassa isoimmat vaihteet paukahtelee (tai sellainen Klonk-ääni) paikalleen , vois kokeilla säätää kans jos löytys pätevää videota

Paukahdus johtuu oman kokemuksen mukaan siitä, että on moottorista veto päällä. Sen vuoksi vaihde hyvä vaihtaa siten, että selkeä tauko polkiessa.
 
Paukahdus johtuu oman kokemuksen mukaan siitä, että on moottorista veto päällä. Sen vuoksi vaihde hyvä vaihtaa siten, että selkeä tauko polkiessa.
Ok kiitos , pittääpä kokkeilla.. täällä ollaan ajelulla ja siitähän se ääni johtui , kiitos vielä
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ei kyllä tosta johdu, hyppii kahden rattaan väliä osilla vaihteista.
Kannattaa myös tarkistaa tuo takarengan suoruus, jos se johtuu vaikka siitä. Tuntuu, että aika monella on ongelmia näitten kanssa. Omassakin pyörässä tuo takarengas ihan kiero ja etupyörässä jarrulevyt laahaa.
Katsellaan, mitä vk vastaa.
 
Valitin jo aiemmin, että takarengas vispaa ja pompottaa. Nyt oli hetki aikaa tutkia asiaa, joten rengas pois ja vanne telineeseen pyöriteltäväksi; mutkalle ja soikeaksi se oli kiristetty eli rihtaukset tehty ihan miten sattuu. Laitoin pinnat löysälle ja kevyt tasainen esikiristys ja heti parani tilanne. Nyt pitäisi vielä opetella tekemään rihtaus loppuun, kun ensimmäistä kertaa asialla eli joku youtube-video pyörimään ja siitä oppeja ottamaan...
Tai keskustelen aspan kanssa, että eikö nämä pitäisi olla kunnossa jo ostaessa ja vien jonnekin fillarihuoltoon.
(Sen verran harrastusmieltä löytyy, että jos saan itse helposti kuntoon, niin sitten laitan ja on osaaminen seuraavaan kertaan olemassa.)

Itsellä oli myös vaihteet säädetty aivan pieleen ja etujarrulevy hieman kiero, että hankaa paloihin yhdessä kohtaa vaikka keskitin jarrusatulat paremmin. Jos olisin 3k€ maksanut, niin olisi lähtenyt takaisin, mutta tarjoushintaan ihan ok laite, kun hieman parantelee ja vaihtaa muutamia osia parempiin.

Ja joo, on yllättävän voimakas se pamaus, kun vaihtaa isommalle vaihteelle vaikka keventää polkemista. Pari koeajajaakin säpsähti sitä. :D

Edit: Kävin tänään (maanantai) kirjoittelemassa chattiin nuo havainnot rihtauksesta. Katsoo mitä ehdottavat.
 
Viimeksi muokattu:
Valitin jo aiemmin, että takarengas vispaa ja pompottaa. Nyt oli hetki aikaa tutkia asiaa, joten rengas pois ja vanne telineeseen pyöriteltäväksi; mutkalle ja soikeaksi se oli kiristetty eli rihtaukset tehty ihan miten sattuu. Laitoin pinnat löysälle ja kevyt tasainen esikiristys ja heti parani tilanne. Nyt pitäisi vielä opetella tekemään rihtaus loppuun, kun ensimmäistä kertaa asialla eli joku youtube-video pyörimään ja siitä oppeja ottamaan...
Tai keskustelen aspan kanssa, että eikö nämä pitäisi olla kunnossa jo ostaessa ja vien jonnekin fillarihuoltoon.
Tutkailin kanssa hetken ja silmämääräisestikin näki miten jossain kohdassa vanne teki tosi pienen notkahduksen, joka tietysti näkyi isompana notkahduksena renkaassa.
Eli rihtaus varmasti auttaisi.

Etujarrulevyn laahaus kanssa vikana.
Täytynee koittaa kysellä aspasta lupa viedä huoltoon ja laittelisin sitten laskun työselityksineen verkkikselle. Tämä puhelinaspan mukaan yksi tapa hoitaa tilanne jos ei isosta viasta kyse.

Ja joo, tämän tarjoushinnan takia jaksaa odotella, muuten kyllä olisi lähtenyt jo ensimmäisen päivän jälkeen takaisin :lol:
 
Onko tähän rengas/ etujarrulevy vikaan kukaan saanut vielä mitään vastausta tai ratkaisua verkkiksen puolelta?:cautious:
 
Onko tähän rengas/ etujarrulevy vikaan kukaan saanut vielä mitään vastausta tai ratkaisua verkkiksen puolelta?:cautious:
Eilen tuli itselle ohjeistusta tähän takarenkaan ongelmaan.

Suositeltavin tapa edetä olisi asennuttaa pyörän kumi uudelleen. Tämän jälkeen paineet kannattaa nostaa suositusten ylärajoille, ja ajaa jonkin aikaa. Suurella todennäköisyydellä ongelma ratkeaa näillä keinoin.

Jos kumin asennutuksesta seuraa kuluja, voimme kustantaa nämä takautuvasti sinulle työraporttia, kuittia ja pankkiyhteystietojasi vastaan.
Tähän myös lisänä korvaavat rihtauksen jos huolto pitää sen aiheellisena.
En ole vielä kerennyt varailla aikaa minnekään.

Etujarru säädettiinkin itseasiassa veljen kanssa aiemmin. Se hinkkari hieman ja saatiin se kyllä kondikseen.
 
Onko muilla polkemisen lopettamisen jälkeen oleva viive noin sekunnin luokkaa, eli vetää vielä noin sekunnin jos esim. suojatiellä painasee vahingossa poljinta? Tämähän on hengenvaarallista. Onko jarruissa joku tunnistin että moottori lopettaa vetämisen kun jarruja käyttää?
 
Onko muilla polkemisen lopettamisen jälkeen oleva viive noin sekunnin luokkaa, eli vetää vielä noin sekunnin jos esim. suojatiellä painasee vahingossa poljinta? Tämähän on hengenvaarallista. Onko jarruissa joku tunnistin että moottori lopettaa vetämisen kun jarruja käyttää?
Boschilla tekee tuota 0,25 s. (jos oikein muistan jostain tarttuneen tiedon) mtb-pyörätilassa. Tarkoitettu siis antamaan vetoa vielä tilanteissa, joissa ei pysty vaikkapa kivien vuoksi polkemaan.

Sekunti kuulostaa kyllä aika paljolta, eikä periaatteessa mahtane enää olla sallittuakaan sähköavusteisille pyörille. Mutta silti, voisiko kyse olla jonkin avustusmoodin ominaisuudesta vastaavalla tavalla?
 
Onko muilla polkemisen lopettamisen jälkeen oleva viive noin sekunnin luokkaa, eli vetää vielä noin sekunnin jos esim. suojatiellä painasee vahingossa poljinta? Tämähän on hengenvaarallista. Onko jarruissa joku tunnistin että moottori lopettaa vetämisen kun jarruja käyttää?
Eikös tämä nyt ole näiden nopeussensorien "ominaisuuksia" verrattuna vääntösensoreihin:hmm:
 
GZR Black Raw -pyörissä on momentintunnistus.
Aijjaaa :lol: omaani testasin 500 metriä ennekuin loppui ajot ja tuntui että antoi täyden voiman ja viiveellä, ehkä enempi ajo olisi auttanut tunnistamaan, mutta takapyörävika vähän estää. Tuntui aivan erilaiselta kuin helkaman vääntösensorilla olevat :hmm:
 
Boschilla tekee tuota 0,25 s. (jos oikein muistan jostain tarttuneen tiedon) mtb-pyörätilassa. Tarkoitettu siis antamaan vetoa vielä tilanteissa, joissa ei pysty vaikkapa kivien vuoksi polkemaan.

Sekunti kuulostaa kyllä aika paljolta, eikä periaatteessa mahtane enää olla sallittuakaan sähköavusteisille pyörille. Mutta silti, voisiko kyse olla jonkin avustusmoodin ominaisuudesta vastaavalla tavalla?
Saattoi olla lyhyempikin aika, tuntui vaan tosi pitkältä kun autoja suhahtelee ohi ja pyörä vaan vetää eikä pysähdy, ja tämä siksi kun jalka hipaisi poljinta, ja tämä tapahtui siis ensimmäisellä avustus tasolla, joita on viisi. Muita tasoja en ole uskaltanut edes kokeilla. Tuntuu muutenkin että moottorissa on hevosen voimat jo pienimmälläkin avustuksella.
Olisi hyvä juttu jos näitä viiveitä voisi jotenkin säätää.
 
Mikähän tuo ”osa” on takarenkaan pinnassa? Eturenkaasta ei vastaavaa löydy.

IMG_2692.jpeg
 
Mikähän tuo ”osa” on takarenkaan pinnassa? Eturenkaasta ei vastaavaa löydy.

IMG_2692.jpeg
Renkaan nopeussensori

Tämä sensori löytyy kaikista keskiökoneella varustetuista sähköpyöristä. Se mittaa renkaan nopeutta, jotta moottori tietää milloin haluttu nopeus on saavutettu. Tunnistin löytyy pyörän takahaarukasta vasemmalta puolelta. Se mittaa pinnoihin kiinnitetyn magneetin nopeutta laskemalla kuinka nopeasti se ohittaa tunnistimen tietyssä ajassa. Mikäli magneetti on löystynyt ja liikkunut hieman pinnassa, järjestelmä saattaa lopettaa avustamisen tai alkaa pätkimään. Tämä ei kuitenkaan ole yleistä ja mikäli tällainen tilanne käyttäjälle tulisi, niin se on korjattavissa n. 10 sekunnissa.
 
Eilen tuli itselle ohjeistusta tähän takarenkaan ongelmaan.


Tähän myös lisänä korvaavat rihtauksen jos huolto pitää sen aiheellisena.
En ole vielä kerennyt varailla aikaa minnekään.

Etujarru säädettiinkin itseasiassa veljen kanssa aiemmin. Se hinkkari hieman ja saatiin se kyllä kondikseen.
Täällä vielä odotellaan vastausta. Tuo kuulostaa omaan makuun kyllä fiksulta, jos vaan sillä tulee kuntoon. Maanantaina meni aspasta huoltotiimille viestiä.
 
Minulla alkoi myös takarengas vipottamaan, olin yhteydessä verkkikseen ja lähettävät uuden renkaan jonka voi käydä heidän piikkiin vaihdattamassa haluamassa liikkeessä.
Vein huoltoon ja minulle sanottiin siellä, että fatbikessa on kuulemma ihan normaalia, että rengas vähän vipottaa. Kunhan ei ota kiinni runkoon tai mihinkään, liekkö näin?
 
Vein huoltoon ja minulle sanottiin siellä, että fatbikessa on kuulemma ihan normaalia, että rengas vähän vipottaa. Kunhan ei ota kiinni runkoon tai mihinkään, liekkö näin?
Sama täällä. Pieni vipotus kuulemma ihan normaalia. Tais itsellä vipottaa Alkuun enemmän, mutta ensihuoltoon mennessä oli suoristunut/asentunut paremmin paikalleen.
 
Taidan vklp käydä ajelemassa vielä ennen huoltoon vientiä. Jos vetäisi hieman painetta sinne yläpuolelle. Katsoo sit. Jos ei ni käyttää sit huollossa.

Valoista kysymys. Liekö joku asennellut tähän valoja niin että saisi virtaa suoraan pyörän sähköistä?
 
Aliexpressistä tilattu näyttö saapui tänään ja toimii kyllä mainiosti. Huomattavasti selkeämpi ja informatiivisempi.

Tässähän on myös nopeusrajoituksen ohitus ja se onnistui myös hienosti, eli näytön asetuksista valitaan maksimi nopeus missä avustaa, pyörän uudelleenkäynnistys ja nyt avustaa 50kmh asti. Suljetuilla teillä toki ainoastaan ;)

Jonkinlainen simppeli navi tässä ilmeisesti myös on, joka tulee siis puhelimen kautta bluetoothilla. Sitä en ole vielä kokeillut.


1727970919387.png
 
Aliexpressistä tilattu näyttö saapui tänään ja toimii kyllä mainiosti. Huomattavasti selkeämpi ja informatiivisempi.

Tässähän on myös nopeusrajoituksen ohitus ja se onnistui myös hienosti, eli näytön asetuksista valitaan maksimi nopeus missä avustaa, pyörän uudelleenkäynnistys ja nyt avustaa 50kmh asti. Suljetuilla teillä toki ainoastaan ;)

Jonkinlainen simppeli navi tässä ilmeisesti myös on, joka tulee siis puhelimen kautta bluetoothilla. Sitä en ole vielä kokeillut.


1727970919387.png
Uijjui , laitakko tarkempaa mallia niin voisi itsekin harkita tuollaista :)
 
Aliexpressistä tilattu näyttö saapui tänään ja toimii kyllä mainiosti. Huomattavasti selkeämpi ja informatiivisempi.

Tässähän on myös nopeusrajoituksen ohitus ja se onnistui myös hienosti, eli näytön asetuksista valitaan maksimi nopeus missä avustaa, pyörän uudelleenkäynnistys ja nyt avustaa 50kmh asti. Suljetuilla teillä toki ainoastaan ;)

Jonkinlainen simppeli navi tässä ilmeisesti myös on, joka tulee siis puhelimen kautta bluetoothilla. Sitä en ole vielä kokeillut.
Tukeeko tämä mitä puhelinappia?

Edit: Olikin tuolla alissa mainittu, appi on kiinalaisvalmisteinen BIKEGO
 
Viimeksi muokattu:
Joo, ensi viikolla lähtee vanne rihtaukseen fillarihuoltoon ja verkkokauppa korvaa kuittia vastaan. Eipä tuossa oikein muutakaan vaihtoehtoa ollut, kun vanne soikeaksi ja mutkalle tehtaalla laitettu...

Nyt kun tuo pyörä on ollut purettuna pari viikkoa ja täten aikaa etsiä parempaa osaa ja varustetta, niin tuli tällekin tarjouspyörälle hintaa hieman lisää. Hymähdin, kun ostohistoriaa sähköpostista äsken katsoin, mutta se on osa tätä harrastamista. Lyhyt lista "tarpeellisista" osista:
- Kesärenkaiksi Schwalben Jumbo Jim 4.8" + toiset sisuskumit
- MCarbonilta 600 nastaa näihin nykyisiin renkaisiin
- Polkimiksi Race Face Chester ja Crankbrothers Stamp 1 (jommat kummat jää)
- Suntour SP17 NCX -jousitettu satulaputki
- Bafang 600c -näyttö
- Sofirn BS01 -etuvalo
- heijastinteippejä ja grafiikkasarja, että tunnistaa omansa ja näkyy pimeässä

Toivottavasti on ensi viikonloppuna pyörä nipussa ja säät pysyisi kuivana, niin pääsisi kunnolla testaamaan tuon pyörän. Moottoripyöräkin meni jo talviteloille, niin jollain pitäisi päästä ajamaan. :D

Edit: Lisätääs ostohistoriaan myös Manitou Mastodon Pro STD ja DMR Deathgrip. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Joo, ensi viikolla lähtee vanne rihtaukseen fillarihuoltoon ja verkkokauppa korvaa kuittia vastaan. Eipä tuossa oikein muutakaan vaihtoehtoa ollut, kun vanne soikeaksi ja mutkalle tehtaalla laitettu...

Nyt kun tuo pyörä on ollut purettuna pari viikkoa ja täten aikaa etsiä parempaa osaa ja varustetta, niin tuli tällekin tarjouspyörälle hintaa hieman lisää. Hymähdin, kun ostohistoriaa sähköpostista äsken katsoin, mutta se on osa tätä harrastamista. Lyhyt lista "tarpeellisista" osista:
- Kesärenkaiksi Schwalben Jumbo Jim 4.8" + toiset sisuskumit
- MCarbonilta 600 nastaa näihin nykyisiin renkaisiin
- Polkimiksi Race Face Chester ja Crankbrothers Stamp 1 (jommat kummat jää)
- Suntour SP17 NCX -jousitettu satulaputki
- Bafang 600c -näyttö
- Sofirn BS01 -etuvalo
- heijastinteippejä ja grafiikkasarja, että tunnistaa omansa ja näkyy pimeässä

Toivottavasti on ensi viikonloppuna pyörä nipussa ja säät pysyisi kuivana, niin pääsisi kunnolla testaamaan tuon pyörän. Moottoripyöräkin meni jo talviteloille, niin jollain pitäisi päästä ajamaan. :D

Eikö tuo rihtaus muutenkin sisälly ensihuoltoon?
 
Eikö tuo rihtaus muutenkin sisälly ensihuoltoon?
Kyllähän se kuuluu, mutta se tehdään vasta muutamien satojen kilometrien ajon jälkeen. Tuo minun vanne oli vaan niin mutkalla (iso pystyheitto) jo uutena, että ei kiinnostanut ajaa sinne asti, kun pompotti perseen alla tasaisella rullatessa.
 
Kyllähän se kuuluu, mutta se tehdään vasta muutamien satojen kilometrien ajon jälkeen. Tuo minun vanne oli vaan niin mutkalla (iso pystyheitto) jo uutena, että ei kiinnostanut ajaa sinne asti, kun pompotti perseen alla tasaisella rullatessa.

Omassa nouxissakin on heittoa pysty ja sivusuunnassa mutta ei sitä ajossa tunne, aika nopeasti tullut reilu 100km täyteen ja ensi viikolla huoltoon
 
Lyhyt lista "tarpeellisista" osista:
...
Onhan tuota jo kertynyt :D
Oma lista tähän mennessä:
-Pyörän mukana ostin jo sen FG:n lokarisarjan 65€
-Paikallisesta puljusta lukko ja seisontatuki 30€
-Halo Valosetti 600LM + Takavalo 15LM, nää oli ihan jotkut perustuikut, tärkein kriteeri että halpa ja usb-ladattava 20€
-Suntour SP12 NCX -jousitettu satulaputki ja lisäksi joku perus geelisatula 105€

Tuo satulaputken ja satulan hankinta sai innoituksen eiliseltä metsäreissulta. Liki 1,5h tuli oltua pyörän selässä ja illalla kyllä tiesi olleensa :lol:

Pyörän hintaan nähden vielä aika maltillinen summa menny lisätarvikkeisiin. Toisessa harrastuksessa kun varsinaisen ajokin oston jälkeen saa laskea hankintahinnan verran vielä lisää päivitysosiin ja muuhun tavaraan.
 
Perjantaina saapui uusi pyörä vanhan tilalle, josta siis puuttui avaimet ja laturi.

Tänään tuli kasattua uusi yksilö ja pakattua vanha palautusta varten. Useampi oli havainnut renkaiden ja vanteiden viipotusta, joka pätee noihin minunkin pyöriin. Heitto on pientä mutta havaittavaa, joten näillä mennään.

Jarrusatuloita joutui keskittämään, mutta vaihteet oli säädöissään just eikä melkein 👍🏻.

17283270008795798268860457513607.jpg
 
Perjantaina saapui uusi pyörä vanhan tilalle, josta siis puuttui avaimet ja laturi.

Tänään tuli kasattua uusi yksilö ja pakattua vanha palautusta varten. Useampi oli havainnut renkaiden ja vanteiden viipotusta, joka pätee noihin minunkin pyöriin. Heitto on pientä mutta havaittavaa, joten näillä mennään.

Jarrusatuloita joutui keskittämään, mutta vaihteet oli säädöissään just eikä melkein 👍🏻.

17283270008795798268860457513607.jpg
Täällä odotellaan edelleen avaimia , tilattu 14.9 pyörä siis , laturin sai viikko sen jälkeen kun pyörä saapui
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 720
Viestejä
4 494 031
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom