Gran Turismo 7 (03.22) PS4/5

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
621
EDIT: Arvostelut ulkona!

Julkaisupäivä saatiin eilen joten pistetääs ketju pystyyn.
Pitäisi olla pitkästä aikaa sitä kunnon Turismo meininkiä eikä pelkkää Turismo Sport hömppää.




Feature listaan kuuluu:
- Autojen viritys ja osat
- Käytetyt autot
- Lisenssi testit
- Laaja kampanja moodi
- Vaihtuvat sääolosuhteet
- Autoja noin 420 (tämän hetkinen arvio)
- ratakonfiguraatioita noin 90 (tämän hetkinen arvio)
- Ja paljon muuta


Olisiko vihdoin GT4 voittaja? :D

Gran-Turismo-7-PS5-19.jpegGran-Turismo-7-PS5-7.jpegGran-Turismo-7-PS5-4.jpegGran-Turismo-7-PS5-12.jpegGran-Turismo-7-PS5-Trailer-Screenshots-22.jpeg

2.2.2022 State of play eventti


GTPlanetin yhteenveto tapahtumasta


Päivittelen tietoja aloitukseen kun niitä löytyy tai julkaistaan.
Yksi parhain uutislähde tälle pelille on
 
Viimeksi muokattu:
No kyllä menee odotuslistan kärkeen. Pelkkiä päältä kauniita, pian pettymyksen tunteen aiheuttajiahan nuo ovat olleet viime vuosina.

Harmi, ettei tätä pääse varmaankaan kunnon VR-toteutuksella kokemaan. Kunnolla mallinnettu ohjaamo ja VR on 5/5.
 
Aika vähän kyllä autoja kun Sportissa itsessään on se 338, ei sillä että 80 autoa lisää mikään pieni määrä olisi.
 
Aika vähän kyllä autoja kun Sportissa itsessään on se 338, ei sillä että 80 autoa lisää mikään pieni määrä olisi.

Autojen ja ratojen määrä on vain arvio minkä eri ihmiset ovat tässä vaiheessa saaneet.
Voi siis olla lopulta isompikin.
GTplanetin foorumilta luin että PD ei laske enää tässä versiossa eri "livery" versioita eri autoiksi, tämä laskee varmasti kokonaismäärää kun vertaa edellisiin osiin.


Lisäsin maininnat myös alkuun että ei ihan fakta tiedolla mennä vielä :)


edit: niin tai siis määrät perustuu siihen mitä GT7 kotisivuilla lukee :D

"With over 420 cars available at Brand Central and the Used Car Dealership from day one, Gran Turismo 7 recreates the look and feel of classic motors and bleeding-edge supercars alike in unparalleled detail. Each car handles differently and feels unique as you navigate over 90 track routes in dynamic weather conditions, including classic courses from GT history. "
 
Huono homma tuo että piti vielä saada PS4:lläkin puristettua tämä. Sen on pakko vaikuttaa siihen kuinka monimuotoiseksi voi sitten tehdä, grafiikatkin saattavat kärsiä jos samoja pohjia käytetään. Toivottavasti ei kuitenkaan fysiikat ota itseensä tuosta.
 
Huono homma tuo että piti vielä saada PS4:lläkin puristettua tämä. Sen on pakko vaikuttaa siihen kuinka monimuotoiseksi voi sitten tehdä, grafiikatkin saattavat kärsiä jos samoja pohjia käytetään. Toivottavasti ei kuitenkaan fysiikat ota itseensä tuosta.

Puut on ainakin pilalla :sad:
Untitled - Copy.png


:sgiggle:
 
No 8 sitten huima ja täysin uuden sukupolven. Ehkä se vaikka '24
 
Parempi asennoitua ettei tule kuitenkaan ajallaan, ei sitten harmita taas niin paljon.

Toivottavasti panostaisivat kunnolla VR sekä DD-tukeen, luultavasti ainakin Fanatecin tietyt ratit saavat tuen.

Motion-tuki olisi unelmien täyttymys mutta koska tämän suhteen ei ole yhtenäistä standardia niin tämä jää vain haaveeksi.
 
Ei noihin automääriin varmaan kannata takertua. DLC:lla saanee lisää, kun nykyään peli ei ole enää myydyn levyn varassa. Pienempi automäärä olis ihan jees, jos se tarkottaisi sitä ettei kaikki autot ole toistensa klooneja. Miljoona eri versiota samasta nissanista wanhoissa versioissa. Kyllä tässä pelaajaa hemmotellaan. Alkaa ps5:en olemaan pleikkarifanille pakko-ostos keväällä 2022. Jouluksi 2022 uusi vr-kypärä niin saa gt7:en ajoihin lisää realismia.
 
Toivottavasti dlc: et tulevat olemaan kohtuu hinnoissa. Itsellä jäänyt pari viimeistä pelaamatta mutta aikoinaan 1-3 tuli paljon pelattua. Silloin oli kyllä parasta vanhojen autojen keräily ja virittely. Tosin ainakin silloin pystyi tekemään omasta autostaan niin ylivoimaisen niihin rupusarjoihin ettei haastetta aina ollut.
 
Voi mennä täällä PS5 ostoon tämän takia. Toivottavasti tähän myös tulee VR puoli ja se olisi laajempi kuin Sportissa.
 
Ei noihin automääriin varmaan kannata takertua. DLC:lla saanee lisää, kun nykyään peli ei ole enää myydyn levyn varassa. Pienempi automäärä olis ihan jees, jos se tarkottaisi sitä ettei kaikki autot ole toistensa klooneja. Miljoona eri versiota samasta nissanista wanhoissa versioissa. Kyllä tässä pelaajaa hemmotellaan. Alkaa ps5:en olemaan pleikkarifanille pakko-ostos keväällä 2022. Jouluksi 2022 uusi vr-kypärä niin saa gt7:en ajoihin lisää realismia.
Japanin autoista erityisesti oli monta eri varianttia :D
"
Mazda efini RX-7 Type R (FD) '93 (JPN/CHN/KOR only)
Mazda efini RX-7 Type R-S (FD) '95 (JPN/CHN/KOR only)
Mazda efini RX-7 Type RS (FD) '96 (JPN/CHN/KOR only)
Mazda efini RX-7 Type RZ (FD) '92 (JPN/CHN/KOR only)
Mazda efini RX-7 Type RZ (FD) '93 (JPN/CHN/KOR only)
Mazda efini RX-7 Type RZ (FD) '95 (JPN/CHN/KOR only)
Mazda efini RX-7 Type RZ (FD) '96 (JPN/CHN/KOR only) "

"Nissan SKYLINE GT-R (R34) '00
Nissan SKYLINE GT-R (R34) '99
Nissan SKYLINE GT-R Special Color Midnight Purple II (R34) '99
Nissan SKYLINE GT-R Special Color Midnight Purple III (R34) '00
Nissan SKYLINE GT-R V-spec (R34) '99
Nissan SKYLINE GT-R V-spec II (R34) '00
Nissan SKYLINE GT-R V-spec II N1 (R34) '00
Nissan SKYLINE GT-R V-spec II Nur (R34) '02
Nissan SKYLINE GT-R V-spec N1 (R34) '99 "

Ei siinä, GT5 aikaan alkoi jo GT väsymys painamaan mutta GT4 tuli kyllä pelattua monet kymmenet tunnit, taitaa olla ainoa sarjan peliä minkä pelasin yli 95% läpi

Ehkäpä tämäkin tulee hankkittua aikanaan tai sitten GT8 joka toivottovasti on sitten pelkästään PS5:lle ja ymmärrän kyllä miksi tämä GT7 tuotiin myös PS4:lle koska isommat laitekannat ja siksi että PS4 ei saanut omaa pääsarjaan kuuluvaa osaa.

PS1: GT1 ja GT2
PS2: GT3 ja GT4
PS3: GT5 ja GT6

Gran Turismo taitaa vielä olla Playstation brändin vanhempia lippulaiva sarjoja jos en väärin muista(?)
 
Eikä vieläkään vahinkomallinnusta.

Tästähän on tullut samanlainen lypsylehmä kuin EA:n vuosittaisista urheilupeleistä. GT5:sessa ei ainakaan ollut mitään uutta PSX:n Gran Turismo 2:seen verrattuna, paitsi tietysti paremmat grafiikat ja (tämä jo merkitsee vähän) korkeampi ruudunpäivitys, ei juurikaan hifimmät äänet ja vielä paljon huonommat hissimusat valikoissa ja kirsikkana kakussa huomattavasti pidemmät latausajat.

Sitä melkein PS3:sen julkaisussa PSN:ssä julkaistua tekniikkademoahan pelaili ihan mielellään odotellen ja uskoen, että PS3:sen lopullinen Turismo olisi se Autopelien Kuningas, mutta hitot.

Autopelit nyt sinänsä muutenkaan kiinnosta (NFS3HP:ta ja Colin 2:sta laskematta), mutta eikö Microsoftin laatikon (ilmeisesti) yksinoikeusautosimu ole ajanut hillitymmästä japanilaisesta kilpailijastaan ohitse jo pari jatko-osaa sitten?
 
Tästähän on tullut samanlainen lypsylehmä kuin EA:n vuosittaisista urheilupeleistä. GT5:sessa ei ainakaan ollut mitään uutta PSX:n Gran Turismo 2:seen verrattuna,
Enpä ole kuullut ennen tuollaista vertausta, ehkä lähempänä kilpailijan sarja olisi EA urheilupelejä kuin GT.

Toki eivät nämä varmasti ala mitään rengasta keksimään uudestaan ja tuo vauriomallinnus olisi kiva olla myös ulkopuolelta käsin mutta tässä taitaa tulla ongelmaksi lisenssit ja ultrarealistisen näköinen auto pitäisi osaa hajoo hienosti.

Ite kuitenkin tykästynyt enemmän Forza sarjaan siten PS2/X1 aikojen, oliskohan syynä että helpommin lähestyttävä tai jotain.

Omissa kirjoissani GT4 on vielä ykkösenä ja kakkosena tulee alkuperäinen juuri timanttisen soundtrackin ansiosta ja minullakin musiikki maku vaihtui sen pelin takia.



Ja kyllä PS1 ohjaimet saivat kärsiä, kiitos GT1 lisenssien :lol:
 
En ymmärrä, miksi se vauriomallinnus olisi niin iso juttu pelissä, jossa käytännössä kolarointi tarkoittaa että se oli siinä? Mitään romuralliahan näissä ei ole ollut vaan yleensä yksin virheettä ajamista ja sitten niitä jonon perästä ohitteluita, joissa ei ole varaa kolaroida.
 
En ymmärrä, miksi se vauriomallinnus olisi niin iso juttu pelissä
Kuka sitä väitti isoksi jutuksi?

Kun PD ilmoitti, että vitoseen tulee jonkinlainen vauriomallinnus, niin turismofanien mielestä kyseessä oli maailman paras ja tärkein asia. Sitten kun selvisi, että se on verrattain rajoitettu ominaisuus ja visuaaliset vauriot lähinnä naarmuja, niin taas oli maailman parhaasta asiasta kyse, koska eihän sellaista nyt tarvitse.

Vitosessa ainakin sai vetää vielä kunnolla seinän kautta ja silti heittämällä palata takaisin kärkeen, koska mekaaniset vauriotkin on epärealistisen vaatimattomia.

Kilpailijalla on ollut realistinen vauriomallinnus alusta lähtien ja sillä on merkittävä vaikutus pelaamiseen. Toisaalta pelin tekoälyttömyyskin on vähän monimutkaisempi kuin Turismojen ykkösestä lähtien tuttu, jo mainittu kumilenkkimäisyys (joka on tosin tuttu lähes kaikista japsiautoiluista, Sega Rally näin ekana mielessä).
 
Toisaalta pelin tekoälyttömyyskin on vähän monimutkaisempi kuin Turismojen ykkösestä lähtien tuttu, jo mainittu kumilenkkimäisyy

Turismoissa ei ollut kuminauhaa ennen kutososaa, jos viritti tehokkaan auton niin tekoäly jäi jälkeen.
 
Toivottavasti splitscreen löytyy yhä ja mieluusti paranneltuna edellisestä. Onko näkynyt missään onko splitscreen tukea?
 
Turismoissa ei ollut kuminauhaa ennen kutososaa, jos viritti tehokkaan auton niin tekoäly jäi jälkeen.
Ymmärsin sitten ehkä väärin mitä tällä tarkoitettiin. Siis itse ajattelin tekoälyn pelaajan auton kanssa skaalautuvaa 'ajotaitoa' (ja tuotahan juuri tarkoitat? Kyllä mielestäni alkuperäisessä ja kakkosessa ainakin toimi juuri näin) ja sitten yleisesti 100% virheetöntä ja lineaarista ajoa.
 
No kyllä menee odotuslistan kärkeen. Pelkkiä päältä kauniita, pian pettymyksen tunteen aiheuttajiahan nuo ovat olleet viime vuosina.

Harmi, ettei tätä pääse varmaankaan kunnon VR-toteutuksella kokemaan. Kunnolla mallinnettu ohjaamo ja VR on 5/5.
Jep, kerrankin näyttäis vähän uudistuneen tääkin sarja. En mikään autopelifani ole mutta kyllähän näitä Turismoja on tullut hakattua sieltä ekasta lähtien, sopivan kevyttä shittiä kun ei jaksa ratteihin yms. panostaa.
 
Ymmärsin sitten ehkä väärin mitä tällä tarkoitettiin. Siis itse ajattelin tekoälyn pelaajan auton kanssa skaalautuvaa 'ajotaitoa' (ja tuotahan juuri tarkoitat? Kyllä mielestäni alkuperäisessä ja kakkosessa ainakin toimi juuri näin) ja sitten yleisesti 100% virheetöntä ja lineaarista ajoa.
NFSU oli tunnettu tuosta kuminauha AI:sta.
Sen päälimmäinen tarkoitus on vain pitää kisat "tiukkana" tapahtui radalla mitä tahansa.

NFSU:ssa tämän huomasi siten että taklasit jonkun AI kuskin tolppaan kisan alussa ja se lähti sitten teidän muiden perään, se veti noin 5-10sek parempia kierros aikoja kuin normaalisti olisi tehnyt pelaajien ja muiden kanssa.

Tämä ominaisuus kanssa toimi sitten toiseekin suuntaan että jos pelaaja töppäili niin peli hidasti AI kuskeja että pelaaja saavuttaisi ne ja yllätys kun ollan rinnalla niin onkin tiukkaa ja nitroilla sitten pitää selvitä.

Tätä samaa ominaisuutta myös ollaan käytetty jossain FPS peleissä missä pelaajalla ollut helat vähissä ja tietokone huonontanut AI toimintaa tai kestopisteitä sen takia.

Minun muistikuvani mukaan GT sarjoissa 1-4 ei ollut mitään kuminauha AI:ta tai ainakaan niin radikaalia mitä NFSU:ssa minkä näki jo kierros ajoista.

Edit:


Tässä on nytten se legendaarinen kuminauha AI.
 
Viimeksi muokattu:
NFSU oli tunnettu tuosta kuminauha AI:sta.
Sen päälimmäinen tarkoitus on vain pitää kisat "tiukkana" tapahtui radalla mitä tahansa.

NFSU:ssa tämän huomasi siten että taklasit jonkun AI kuskin tolppaan kisan alussa ja se lähti sitten teidän muiden perään, se veti noin 5-10sek parempia kierros aikoja kuin normaalisti olisi tehnyt pelaajien ja muiden kanssa.

Tämä ominaisuus kanssa toimi sitten toiseekin suuntaan että jos pelaaja töppäili niin peli hidasti AI kuskeja että pelaaja saavuttaisi ne ja yllätys kun ollan rinnalla niin onkin tiukkaa ja nitroilla sitten pitää selvitä.

Tätä samaa ominaisuutta myös ollaan käytetty jossain FPS peleissä missä pelaajalla ollut helat vähissä ja tietokone huonontanut AI toimintaa tai kestopisteitä sen takia.

Minun muistikuvani mukaan GT sarjoissa 1-4 ei ollut mitään kuminauha AI:ta tai ainakaan niin radikaalia mitä NFSU:ssa minkä näki jo kierros ajoista.

Edit:


Tässä on nytten se legendaarinen kuminauha AI.


Noissa vanhemmissa ei ehkä ollut kuminauhaa sen varsinaisessa merkityksessä, mutta ihan yhtä perseestä oleva AI:n nopeuden skaalaus pelaajan omien aikojen mukaan. En enää muista oliko GT3 vai 4, missä tahkosin joitain ratoja pitkään ja hartaasti, voittamatta niitä. Jostain sitten sain lopulta vinkin että kannattaa alkuun ajaa tahallaan tosi hitaasti, niin AI tiputtaa nopeuttaan vastaamaan paremmin pelaajan nopeutta ja sitten vasta kisan loppupuolella kannattaa itse paahtaa täysillä ohi. Ja siten nuo vaikeammat sai kaikki tehtyä, vaikka kilpailuajat olikin merkittävästi heikompia kuin mitä oli aiemmin tahkonnut ja silti hävinnyt AI:lle.

Mutta hankintaan tää menee, oli kuminauhaa tai ei.
 
Itse kyllä tykkäsin paljon GT Sportista, vaikka yksinpelaajalle siinä kilpailut olivat aika tylsiä. Toivottavasti nyt on kunnon kilpailut tekoälyä vastaan, eikä vain ohitella hitaampia ja ajeta aina voittoon helposti.

Vaihtuvat sääolosuhteet eivät taida kuitenkaan tarkoittaa dynaamista säätä? Eikö se edelleen ole niin, että kellonaika sekä sää valitaan ennen kisaa ja se ei mihinkään muutu kisan aikana. No, riittää itselleni.
 
Ehkäpä tämäkin tulee hankkittua aikanaan tai sitten GT8 joka toivottovasti on sitten pelkästään PS5:lle ja ymmärrän kyllä miksi tämä GT7 tuotiin myös PS4:lle koska isommat laitekannat ja siksi että PS4 ei saanut omaa pääsarjaan kuuluvaa osaa.

PS1: GT1 ja GT2
PS2: GT3 ja GT4
PS3: GT5 ja GT6

Jatkuukohan lista seuraavasti?
PS4: GT Sport ja GT7
PS5: GT7 ja GT Sport 2 :)

Menee kyllä seiska ostoon, jahka kauppoihin ilmestyy. Mielenkiinnolla odotan miten hyvin toimii padilla.
 
GT Sportinkin näin tässä ajan kanssa todennut yhdeksi parhaimmaksi padi-ajeluksi, forzien yms lisäksi, niin totta kai toivoo että dualsensen avulla vielä vain paranee. Kuitenkin on jo esimerkkeja muista peleistä että liipaisinefekteillä saadaan lisätuntumaa luotua paljonkin, toivon myös että max-levelit pysyvät korkeina halutessa, liian monia pelejä taas tullut joissa taso dippaa liikaa. Esim GT sportissa itsellä on pädin level siinä 150% vai mikä se max on, siis kun uudella ds:llä pelaa, muuten jää efektejä jotka ds4:llä tuntuu, pois.
 
Toivottavasti tää toimis nelospleikalla hyvin. Ei huvittais uutta konsolia ostaa tämän takia, koska oikeastaan ainoa peli minkä takia edes voisi harkita ps5 hankintaa.
 
Noissa vanhemmissa ei ehkä ollut kuminauhaa sen varsinaisessa merkityksessä, mutta ihan yhtä perseestä oleva AI:n nopeuden skaalaus pelaajan omien aikojen mukaan. En enää muista oliko GT3 vai 4, missä tahkosin joitain ratoja pitkään ja hartaasti, voittamatta niitä. Jostain sitten sain lopulta vinkin että kannattaa alkuun ajaa tahallaan tosi hitaasti, niin AI tiputtaa nopeuttaan vastaamaan paremmin pelaajan nopeutta ja sitten vasta kisan loppupuolella kannattaa itse paahtaa täysillä ohi. Ja siten nuo vaikeammat sai kaikki tehtyä, vaikka kilpailuajat olikin merkittävästi heikompia kuin mitä oli aiemmin tahkonnut ja silti hävinnyt AI:lle.

Mutta hankintaan tää menee, oli kuminauhaa tai ei.
Okei mielenkiintoista.
Seison sitten korjattuna :D

Sen mä vain muistan ekasta GT1 että Normal Car kisa oli haastava kun AI:lla oli NSX ja etkä saanut virittää Twinturboa tai muita turbo japskeja laisinkaan ja kaikissa oli vakiona se 276hp.

Muistaakseni sitten ostin kanssa NSX ja voitin kisan.
 
En enää muista oliko GT3 vai 4, missä tahkosin joitain ratoja pitkään ja hartaasti, voittamatta niitä. Jostain sitten sain lopulta vinkin että kannattaa alkuun ajaa tahallaan tosi hitaasti, niin AI tiputtaa nopeuttaan vastaamaan paremmin pelaajan nopeutta ja sitten vasta kisan loppupuolella kannattaa itse paahtaa täysillä ohi. Ja siten nuo vaikeammat sai kaikki tehtyä, vaikka kilpailuajat olikin merkittävästi heikompia kuin mitä oli aiemmin tahkonnut ja silti hävinnyt AI:lle.

En kyllä muista kertaakaan tollaiseen törmänneeni viidessä ekassa osassa, aina ajoi tekoäly tasaisesti samaa tahtia, voi johtua siitä että en alussa koskaan hidastellut. Jossain osassa taisi olla jotain merkkiluokka mitä ei päässyt virittämällä mutta kyllähän ainakin suurin osa kisoista oli sellaisia että jos ei pärjää niin viritä lisää tai osta nopeampi auto. Kerran muistan jossain osassa kun tekoäly ajoi joka yrityksellä tasaisesti sen 2s nopeampia kierroksia, sitten joko viritin auton 2-3s nopeammaksi tai vaihdoin sen verran nopeampaan niin eikö tekoälyautojen valikoima vaihtunut ja nopein niistä oli kolmisen sekuntia hitaampi kuin edellisellä kerralla.

Noiden vahojen pelien suurin ongelma oli se että liian usein joukossa oli yksi AI auto joka oli sekuntikaupalla muita nopeampi ja sen takia kisan voittaminen oli vaikeaa, saattoi jopa olla niin että piti vaihdella omaa autoa niin kauan että sitä ylivoimaista AI autoa ei ollut mukana jonka jälkeen kisa meni helposti läpi. Ja sitten laittoivat kutosessa sen kuminauhan, voi VMP. Pahin oli jollain radalla millä oli todella pitkä suora, ennen suoraa pääsi johtoon niin tekoäly veti miljoonaa ohi ja painoi sen jälkeen jarrut pohjaan niin että sen ohi saattoi taas päästä. Se meni vielä vanhohen osien fiiliksellä suurin piirtein läpi mutta Sportin yksinpeliä ei enää jaksanut.

(Bonusta myöhemmille Turismoille siitä että jos niitä pelasi syntymäpäivänä niin sai auton lahjaksi...)
 
En kyllä muista kertaakaan tollaiseen törmänneeni viidessä ekassa osassa, aina ajoi tekoäly tasaisesti samaa tahtia, voi johtua siitä että en alussa koskaan hidastellut. Jossain osassa taisi olla jotain merkkiluokka mitä ei päässyt virittämällä mutta kyllähän ainakin suurin osa kisoista oli sellaisia että jos ei pärjää niin viritä lisää tai osta nopeampi auto. Kerran muistan jossain osassa kun tekoäly ajoi joka yrityksellä tasaisesti sen 2s nopeampia kierroksia, sitten joko viritin auton 2-3s nopeammaksi tai vaihdoin sen verran nopeampaan niin eikö tekoälyautojen valikoima vaihtunut ja nopein niistä oli kolmisen sekuntia hitaampi kuin edellisellä kerralla.

Noiden vahojen pelien suurin ongelma oli se että liian usein joukossa oli yksi AI auto joka oli sekuntikaupalla muita nopeampi ja sen takia kisan voittaminen oli vaikeaa, saattoi jopa olla niin että piti vaihdella omaa autoa niin kauan että sitä ylivoimaista AI autoa ei ollut mukana jonka jälkeen kisa meni helposti läpi. Ja sitten laittoivat kutosessa sen kuminauhan, voi VMP. Pahin oli jollain radalla millä oli todella pitkä suora, ennen suoraa pääsi johtoon niin tekoäly veti miljoonaa ohi ja painoi sen jälkeen jarrut pohjaan niin että sen ohi saattoi taas päästä. Se meni vielä vanhohen osien fiiliksellä suurin piirtein läpi mutta Sportin yksinpeliä ei enää jaksanut.

(Bonusta myöhemmille Turismoille siitä että jos niitä pelasi syntymäpäivänä niin sai auton lahjaksi...)
Tässä hyvä video, pelaaja ei välttämättä huomaa noita(minäkään en) laitoin sellaiseen kohtaan missä se näkyy:
 
Kuin helppoa tähänkin olisi rakentaa systeemi, jossa expert-tasolla kärkiauto ajaa sitä rata-ennätys vauhtia, alemmilla tasoilla -20s, -30s kärkiajasta tms.
 
Konsoli menee ostoon tämän takia. Vihdoinkin Gran Turismo, jossa kampanja ja vielä kun saataisiin myös endurance-kisat. GT 2 iski aikoinaan kuin miljoona volttia, joka kerta oli se introkin katsottava:D
 
Viimeksi muokattu:
En muista tuota yhtään. No, tuli toinen osa pelattua kahdessa viikossa läpi joten ei sitä kauhean montaa kertaa olisi tullut katsottua vaikka olisi jättänyt skippaamatta. Oli siinä sen verran pelattavaa että ei ranne oikein tykännyt tahdista.

Mutta uudempien osien tekoäly, mielestäni se ei tee enää virheitäkään, vanhoissa osissa satunaisesti muuttui varma toinen sija voitoksi kun tekoälyauto olikin yhtäkkiä radan sivussa. Olikos se nelososassa missä oli niitä vaihtuvia kilpailuja joista yhdestä sai niin hyvin rahaa että sillä sai grindattua kaikki kalliit autot talliin. Muistaisin että siinäkin suurinpiirtein lähdettiin ajamaan ja luotettiin siihen että tekoäly ei selviä koko kisaa ajamatta ulos.
 
Kuin helppoa tähänkin olisi rakentaa systeemi, jossa expert-tasolla kärkiauto ajaa sitä rata-ennätys vauhtia, alemmilla tasoilla -20s, -30s kärkiajasta tms.

Mun muistikuva Turismoista on, ettei nämä ole varsinaisia kilpa-ajopelejä, joissa ajetaan oikeaa skabaa vaan enemmän henkilökohtaisen suorituksen hiomista. "Kisat" on sellaisia challengeja, joissa lähdet jonon perästä ja jos kärkiauto ajaisi jotain rataennätysvauhtia, tulisi se kierroksella ohi kun itse ohittelee tien tukkoja.

Se olisi toki mainio lisä jos näihin saisi oikeat kisat aika-ajoineen ja lähtöruudukoineen mutta se ei ole se alkuperäinen syy miksi näistä innostuin. Autojen määrä, loputon tahkoaminen testeissä, virittely yms. vei paremmin mukanaan.
 
Itse en juuri edes pidä kisaamisesta tursimossa, creditsien takia täytyy kuitenkin ajella niitäkin, muuten 95% läppäilen eri ratoja tyyliin joku autoryhmä tms, että millä nopein sitten niistä.
 

Sään simuloinnista tietoa:
That's great to hear. Tied into that, endurance events will have a new dynamism to them as well. How will those day/night transitions feed into races - will we have more endurance events like Le Mans and the N24, a race you obviously know quite well yourself?

Kazunori Yamauchi:
Whether or not we actually implement a full 24 hour race is something we're still deciding on. But the weather simulation is actually a weather simulation, not just a weather change. So it does have an effect on the physics of the game. I think that will be very interesting. And also you can set multiples of the time that it takes from real time to 100 times accelerated, so you don't necessarily need to have a full on endurance race in order for the player to experience those weather changes and how it affects their cars in the track.

That's all good news to me. The recent blog post said something about Gran Turismo having a different approach to the weather system and how it works. I wonder if you could talk through a bit more about how dynamic weather works in Gran Turismo 7 - does it impact track surface temperature, if there's a dynamic track, does it rubber in over the course of an event?

Kazunori Yamauchi:
We don't have a system for simulating the amount of rubber that's laid on the track, but we do have a simulation of where the rain would create a level of water over the track. When a car passes over it, it will spray aside, and so the racing lines will dry quicker than the other parts of the track. That's something that is simulated and does affect the grip of the course accordingly as time goes on, and the track begins to dry in different places. The air temperature, the humidity, and then the road surface temperature will also be affected by these weather changes as well.
 
AI hitto että noi endurancet oli typeriä. Vitosessa vielä se B-Spec, jota ei voinut simuloida eikä nopeuttaa. Siihenköhän se mun fatti PS3 kuoli kun yöt oli kone päällä ajamassa noita 10h ajoja ja jopa 24h... Tosin kyllä taisin rahaakin grindata ovaaliradalla Polyphony Formulalla ja tatti sekä liipaisin kuminauhalla niin että veti ulkokaarta laahaten kisan voiton.
 
Konsoli menee ostoon tämän takia. Vihdoinkin Gran Turismo, jossa kampanja ja vielä kun saataisiin myös endurance-kisat. GT 2 iski aikoinaan kuin miljoona volttia, joka kerta oli se introkin katsottava:D


Oliko noita versioita montakin? Omassa oli se Gardigansin alkuperäinen versio.
 


  • Toyota Castrol TOM’S Supra
  • Mazda RX-VISION GT3 Concept (Stealth)
  • Porsche 917K Living Legend
  • 100,000 in-game Credit (CR)
Tommottista ennakkotilaajille ja sitten tulee fyysinen sekä digitaalinen 25th anniversary edition, jollaista en vielä suomesta löytänyt mistään.
 


  • Toyota Castrol TOM’S Supra
  • Mazda RX-VISION GT3 Concept (Stealth)
  • Porsche 917K Living Legend
  • 100,000 in-game Credit (CR)
Tommottista ennakkotilaajille ja sitten tulee fyysinen sekä digitaalinen 25th anniversary edition, jollaista en vielä suomesta löytänyt mistään.

Saa mainostaa jos jostain suomalaisesta löytyy.
 
Oliko noita versioita montakin? Omassa oli se Gardigansin alkuperäinen versio.

Julkaisupäivänä ostin vielä Kuopion kivijalkaliikkeestä torin laidalta. Oliko sen nimi joku "Dose" tai sinnepäin. Omassa oli tuo "Faithless" remix.
Mutta asiaan, täytyy toivoa julkaisupäivän paikkansa pitävyyttä tässä julkaisussa. Ehkäpä vielä jonkunlaista parempaa setuppia kunnon penkin ja ratin muodossa? Fyysinen 25-vuotispaketti kiinnostaa myös
 
Verkkokauppa.com ja vpd.fi on mestat mistä omat collectorit jne erikoisversiot aina napannut.
Näitä seuraisin huomisesta alkaen.
 
Täytyypi miettiä josko kärsisi jossain vaiheessa sen Deluxe edition-version ennakko-ostaa storesta. Onhan tässä aikaa että sikäli ei kiire. Toki ~100€ mutta harvoinpa noita uusia Turismoja nykyään tulee.
 
Konsoli menee ostoon tämän takia. Vihdoinkin Gran Turismo, jossa kampanja ja vielä kun saataisiin myös endurance-kisat. GT 2 iski aikoinaan kuin miljoona volttia, joka kerta oli se introkin katsottava:D

itsellä kanssa joku ruuvi löysällä kun meinasin uuden pleikkarin hommata vain tämän pelin takia :lol:
 
Pitää ostaa tuo digitaalinen deluxe niin on heti alkuun rahaa jolla ostaa pakolliset 90-luvun JDM:t ilman grindaamista.
 
Joo, itseä harmitti kun ostin aikoinaan GTS:stä sen tavis-version, kun oli halvempi ja sitten ei edes erikseen voinut niitä krediittejä enää ostaa ja joutui kisailemaan jotta sai rahaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 001
Viestejä
4 542 830
Jäsenet
74 913
Uusin jäsen
PatrikV

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom