Gran Turismo 7 (03.22) PS4/5

Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
163
Taloudesta löytyy PS4 mutta tilaa ratin ja polkimien kanssa pelaamiselle ei yksinkertaisesti ole. Saakohan tästä kiksejä normaalisti dualshockilla pelatessa vai jätänkö pelin hyllyyn siihen asti kunnes on kunnon pelit ja pensselit ajamista varten :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 410
Niin no, itse olen ihan tyytyväisenä 98%:sti pelannut GTS:ää PS4/5:llä ihan ohjaimella. Hyvin todennäköisesti pystyn näin GT7:kin pääosin, varmaan jossain välillä kokeilen miten ratilla mutta varmaan suurimmaksi osaksi ohjaimella. Kunhan vaan eivät panttaa tärinöitä ja muuta efektiä., kun viime aikoina ollut huolestuttavia esimerkkejä ajopeleistä joissa tosi pliisut ohjainefektit.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 878
Niin no, itse olen ihan tyytyväisenä 98%:sti pelannut GTS:ää PS4/5:llä ihan ohjaimella. Hyvin todennäköisesti pystyn näin GT7:kin pääosin, varmaan jossain välillä kokeilen miten ratilla mutta varmaan suurimmaksi osaksi ohjaimella. Kunhan vaan eivät panttaa tärinöitä ja muuta efektiä., kun viime aikoina ollut huolestuttavia esimerkkejä ajopeleistä joissa tosi pliisut ohjainefektit.
Käytännössä suorituksen kannalta ratin ja ohjaimen välillä ei ole muuta kuin pitkissä kisoissa joissa renkaiden kestolla on merkitystä. Ratilla saa renkaat kulumaan huomattavasti vähemmän, mutta molemmilla pääsee aivan samoihin kierrosaikoihin kunnes renkaat alkavat olla liian kuluneet.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331


Kyllä on nättiä! :cool:
Heh, itelleni tuli kamalat flashbackit tuossa nurmikon keskellä mutkittelusta jostain aiemmasta GT:stä, jossa juuri Daytonassa tuon näköisen kisan kohdalla paloi käämi että eikö ne nyt saatana mitään muuta keksi kuin "ohita kaikki kolmessa kierroksessa letkan perältä aloittaen"-tason hinkkausta.

Just muistin, miksi nämä aina lopulta kerää pölyä niin pian. Kunnon kisat ja sarjat aika-ajoineen ei voi olla liian vaikea toteuttaa...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 112
No huh, näyttäähän tuossa olevan vaikka ja mitä tekemistä. Ns. oikea GT viimein. Pitää katsella jossain vaiheessa kun vähän halvemmalla irtoaa niin voisi vähä lisenssejä vedellä.
 

Vision

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 462
Selvisikö VR:n totetutus, onko käytettävissä kaikilla autoilla, radoilla & ajotiloilla ?
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 878
Ainut asia mikä pisti silmään tuossa esityksessä oli päivittäin vaihtuva käytettyjen autojen valikoima. Miksi tähänkin on pitänyt tunkea jotain mobiilipeleistä tuttua retention paskaa. Miksi ei vaan voi ostaa mitä haluaa kun haluaa.

Muuten vaikuttaa täydelliseltä.

Pitäisiköhän tässä ihan tosissaan alkaa miettimään PS5 hankkimista. Harmi että nähdään luultavasti vasta julkaisupäivänä miltä tämä näyttää ja miten pyörii PS4lla.

Onko muuten mitään keinoa ostaa tämä niin että voi pelata PS4 versiota ja myöhemmin PS5 että ei tarvitse kahdesti ostaa peliä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.07.2018
Viestejä
13
Sport Mode lienee pysyvän samanlaisena kun on GT Sportissa. Sitä on jaksanut yli vuoden pelata aina muutaman kisan iltaisin. Toki toivoisi enemmän kuin kolme eri kisaa per viikko, koska tuntuu että tulee ajettua vain samoilla autoluokilla.
 
Liittynyt
20.08.2017
Viestejä
53
Ainut asia mikä pisti silmään tuossa esityksessä oli päivittäin vaihtuva käytettyjen autojen valikoima. Miksi tähänkin on pitänyt tunkea jotain mobiilipeleistä tuttua retention paskaa. Miksi ei vaan voi ostaa mitä haluaa kun haluaa.
Johan Gran Turismo kakkosessaki vaihteli käytetyt autot ja sehän on parhautta ku siellä sattui joku harvinainen helmi myynnissä :cool:

Yleensä ei kyllä rahat riittäny ja sittehä niitä ooteltii et millon taas ois.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 878
Mmmm. Ihanan hintaisia nämä pelit nykyään.

Voisi melkein olla halvempaa ostaa PS4 versio levyllä ja sitten joskus alesta PS5 versio.

Vähän himottaisi kyllä tuo DD kun saa rahaa minkä grindaamisen oli tuskaa Sportissa. Tosin se miten GT7 toimii tuo iso rahamäärä varmaan osittain pilaisi nautinnon jonka saa progressiosta.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Nuo oli storen hintoja, eiköhän fyysiset levyt ole sen kympin halvempia......
 
Liittynyt
06.05.2020
Viestejä
163
Mmmm. Ihanan hintaisia nämä pelit nykyään.

Voisi melkein olla halvempaa ostaa PS4 versio levyllä ja sitten joskus alesta PS5 versio.

Vähän himottaisi kyllä tuo DD kun saa rahaa minkä grindaamisen oli tuskaa Sportissa. Tosin se miten GT7 toimii tuo iso rahamäärä varmaan osittain pilaisi nautinnon jonka saa progressiosta.
Ennakkotilaamalla minkä tahansa version saa 100k crediittiä jos tuo 1500k tuntuu liian paljolta.
 
  • Tykkää
Reactions: ssg

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 878
Nuo oli storen hintoja, eiköhän fyysiset levyt ole sen kympin halvempia......
Nopeasti googleteltuna ei ole sellaista levyversiota jolla voisi pelata molempia versioita.

Pitää varmaan tyytyä kohtaloon ja ostaa tuo 80 euron digiversio.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
250
Eihän tuo 80€ ole vielä paha kun "pitäisi" koko konsoli ostaa yhden pelin takia :lol:
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
250
Nyt vain tilaamaan konsoli niin saa sen vuoden päästä. Pelikin on silloin alennuksessa! :geek:

Velipoika sai juuri ilmoituksen että PS5 noudettavissa. Odotti levyasematonta versiota verkkokaupan jonossa 370 päivää.
Sitäkin just mietin että mitenköhän kauan saisin ensin odotella sitä konsolia kun en ole seurannut yhtään koko tilannetta. Mikään kauppa ei varmaan edes osaa sanoa arvioitua toimitusaikaa?
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 878
Sitäkin just mietin että mitenköhän kauan saisin ensin odotella sitä konsolia kun en ole seurannut yhtään koko tilannetta. Mikään kauppa ei varmaan edes osaa sanoa arvioitua toimitusaikaa?
Mulla on ollu ainakin pari mahdollisuutta ostaa kytkyn kautta PS5 operaattorilta. Katsoin myös nopesti saatavuus ketjua ja ainoa realistinen mahdollisuus saada PS5 on jos se kyljessä myydään jotain mitä kukaan ei halua esim. kuulokkeita. Silloin varastoa riittää tarpeeksi että kerkeää jopa tilata.

Pelkän PS5 konsolin saanti ilman ylimääräistä roskaa taitaa olla vieläkin melko mahdotonta.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Pelkän PS5 konsolin saanti ilman ylimääräistä roskaa taitaa olla vieläkin melko mahdotonta.
Heh. Ei ollenkaan, vaatii vaan hieman asiaan paneutumista. Itse olen onnistunut jo kolmesti ( ilma kytkyjä ja mitään lisäostoksia ). ( kaikki konsolit omassa käytössä, joten ei herneitä )
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Mitäs siellä kyljessä on ollut? Itse huomannut kuulokkeet eli pulset ja lisäohjaimen. Kukin tavallaan, mutta ei nuo minusta roskaa ole, jota kukaan ei halua.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
Aloitukseen lisätty State of Play ja gtplanetin yhteenveto

Muita uutisia
Autojen väritykset ja tarroitukset Sportista voi importata GT7:kaan.

Moottorien vaihdot tulossa?

2022-02-03_12-43-32.jpg


Beetlessä 2001 Porsche 911 996.1 GT3 moottori :hungry:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 410
GT:ssä ei perinteisesti ole car passia ollut, mutta totta että sanoivat tulevan paketteja. Onkohan sitten jotain auto/rata/muu sisältö-komboja jotka jotain maksaa? Itse ostan toki spessudigin niin siinä saa jotain autoja rahan lisäksi/tai ehkä enemmänkin ei tarvitse tiettyjä autoja ensin avata ja ostaa pelissä.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
505
Mulle tuli joulukuussa 2020 ilmoitus, että tule noukkimaan ps5 verkkiksestä. En mennyt hakemaan, kun tämä viivästyi. Sitten kesällä pelasin PC3 ja kyllästyin siihen, kun nykii. Mulla oli siis orkkis PS4. Kaksi viikkoa kyttäsin ja tilasin gigantista. On ollut vaikea ymmärtää, että näitä olisi ollut vaikea saada.

Tuohon PS4 versioon, niin senhän saa päivitettyä kympillä PS5 versioon. Vai muistanko ihan omiani?
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
25th anniversary edition ennakkotilattu storesta vaikka ei ole vielä edes ps5:sta. Jos sen ps5:en sais jossain kohtaa ostettua. Ei jaksa kytätä nettikauppoja. Tulee ps5 taloon sitten kun saa koneen helposti. Pitäisi ratti+polkimet ja joku rallituoli kans ostaa samaan onnettomuuteen.

Hieno peli, kuulokkeet korville ja 3d äänestä nauttimaan.

While GT games have always excelled graphically, the franchise's approach to sound has often been less successful. GT7 uses 3D audio on the PS5, employing "3rd order ambisonics." The practical upshot is that each car in the game has been extensively recorded, and the game models not just the engine and exhaust but also the sounds of individual tires on the road surface or the curbs.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Innolla odottaen. Harmi ettei ollut sanaakaan päivitetystä physics modelista, eli tuhoutumattomat autot jatkossakin. No eipä se itseä ole aiemminkaan haitannut. Tehtävää kyllä on paljon pelissä, mutta itse en ole ymmärtänyt noita photo-modeja, miksi niihin pitää käyttää pelin kehittämisaikaa
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Innolla odottaen. Harmi ettei ollut sanaakaan päivitetystä physics modelista, eli tuhoutumattomat autot jatkossakin. No eipä se itseä ole aiemminkaan haitannut. Tehtävää kyllä on paljon pelissä, mutta itse en ole ymmärtänyt noita photo-modeja, miksi niihin pitää käyttää pelin kehittämisaikaa
Valokuvamoodi ja sosiaalisen median kehittäminen tuskin on pois muista ominaisuuksista. Se on ihan erilainen kooderi/työntekijä joka tekee noita versus esim. fysiikkamoottori/autojen mallintaminen. Sonylla lienee niin syvät taskut ettei tekeminen jää budjetista kiinni.

Dynaaminen hajoaminen autoille on vaikea tehdä/pitäisi laskea muualta detaileja, että sille jäisi tilaa. Mulle riittää sään, renkaiden jne.mallintaminen. Hyvältä vaikutti esim. sade ja sen vaikutus radanpintaan. Olisi tietty kiva, jos dynaaminen romutus olisi mukana, mutta se ei ole triviaalia eikä tapahtuisi jättämällä valokuvamoodia pois.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 638
Vähän himottaisi kyllä tuo DD kun saa rahaa minkä grindaamisen oli tuskaa Sportissa. Tosin se miten GT7 toimii tuo iso rahamäärä varmaan osittain pilaisi nautinnon jonka saa progressiosta.
Mikäli hinnat samoja kuin aiemmissa osissa niin eihän tuo krediittimäärä ole kuin näyttää. Joo, kauppakasseja sillä saa miljoonan mutta vähänkään erikoisempaan autoon riittää hädin tuskin käsirahaksi. Se kyllä on totta että tuolla pystyy alkupelin pilaamaan kun ei tarvi tavoitella sen seuraavan luokan autoon riittävää summaa. Krediitit kuitenkin varmaan tulevat jollain koodilla mitä ei ole pakko käyttää heti. Tai sitten ostaa talliin yhden tai kaksi erikoisempaa menopeliä mitä ei pääse siinä alku-grindauksessa hyödyntämään.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Mua kiinnostaa tosi paljon gt7:ssa automuseo fiitsöri. En nyt mikään super bensalenkkari ole, mutta voi olla aika hauska tapa perehtyä autoihin vähän syvällisemminkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 112
Kyllähän tuommoiset valokuvamoodit ja museohommat on niitä kiinnostavimpia juttuja mielestäni. Ikinä en ole mikään hyvä ollut ajamaan näitä ja kiva onkin ollut ihailla autoja ja nuo kehittyneet kuvausmoodit on vain plussaa.
 
Liittynyt
13.01.2022
Viestejä
6
... kuva GT7 tuotteista ...
Hei, olen teini-ikään asti pelaillut GT-sarjaa mutta GT5 taitaa olla viimeinen josta on joitakin ajotunteja tullut ja nyt on ollut lähss 15v tauko pleikkarihommista. Omat lapset alkaa olla siinä iässä että pleikkari on ajankohtainen ja pakko myöntää, isää kiinnostaa tämä GT7 valtavasti!

PS+ ja pelien digiversiot on outo maailma mulle. Luulisin, että jos vanhemmalla on PS+ palvelu käytössä niin lapset saa sen ja ostetut digipelit käyttöönsä, mutta miten käy esim. tuon deluxe edition -paketin lisäosien kanssa, onko creditit ja autot vain yhden käyttäjän lunastettavissa vai saako lapset omilla tunnuksillaan samat lähtökohdat?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
ei, olen teini-ikään asti pelaillut GT-sarjaa mutta GT5 taitaa olla viimeinen josta on joitakin ajotunteja tullut ja nyt on ollut lähss 15v tauko pleikkarihommista. Omat lapset alkaa olla siinä iässä että pleikkari on ajankohtainen ja pakko myöntää, isää kiinnostaa tämä GT7 valtavasti!
nostalgiapläjäys GT1 ==> GT7 ( video bookmarkattu hyvin, joten pääsee pomppimaan generaatiosta toiseen, ei tarvise koko kierrosta katsella )

Oma GT ura alkanut A-specistä ja pikku hiljaa siirrytty iän karttuessa GT linjalle myös juomapuollella.



1643959560971.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 112
Vau, onko GT5:sta nuin kauan. Tuo tuli muistaakseni ostettua heti siinä about julkaisun aikoihin ja tuli pelailtua ihan kivasti casual mielessä. Tästä alkaakin olemaan reilu vuosikymmen siis kun viimeksi olen GT peliä pelannut. GT1 ja GT2 tuli pelattua reilusti ja hyppäsin kokonaan PS2 generaation yli koska en koskaan tuota konsolia ole omistanut.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
649
Itse en muista kummasta aloitti GT1 vaii GT2 mutta ps2 ja GT4 oli se seuraava ja sitä pelattiin paljon. Tuohon aikaan ostin myös ensimmäisen rattipoljin setin, muistaakseni ensiksi jonkin aivan paskan missä ratti toimi aivan kuin ohjaimen suuntanäppäimet, eli kaikki tai ei mitään. :rofl: No aika nopeasti heti perään tuli sitten enempi sijoitettua johonkin logitecin malliin, muistaakseni Driving Force mallia. PS3 itsellä jäi sitten välistä niin tuota vitosta ei ole kuin kokeillut joskus. Pakko sanoa ettei tuo GT4 edes näytä niin pahalta mitä voisi olettaa melkein 20v vanhalta peliltä. :hmm:

Kovasti tässä pähkäilee tilaako tuon Deluxe Editionin etukäteen vai odottaako psvr2 tulemista ja sitten hankkii. Tällä hetkellä ei löydy mitään rattia edes kotoa ja ajattelin näiden ostoa odottaa tuonne psvr2 tulemiseen.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
5 012
Mitän tuo DDE:n soudtrack tarkoittaa ? Muut versiot ilman musaa vai ? Tuskin.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Hei, olen teini-ikään asti pelaillut GT-sarjaa mutta GT5 taitaa olla viimeinen josta on joitakin ajotunteja tullut ja nyt on ollut lähss 15v tauko pleikkarihommista. Omat lapset alkaa olla siinä iässä että pleikkari on ajankohtainen ja pakko myöntää, isää kiinnostaa tämä GT7 valtavasti!

PS+ ja pelien digiversiot on outo maailma mulle. Luulisin, että jos vanhemmalla on PS+ palvelu käytössä niin lapset saa sen ja ostetut digipelit käyttöönsä, mutta miten käy esim. tuon deluxe edition -paketin lisäosien kanssa, onko creditit ja autot vain yhden käyttäjän lunastettavissa vai saako lapset omilla tunnuksillaan samat lähtökohdat?
Digipelit ei vaadi ps+:aa. Digipelin ostaminen vaatii psn-tunnukset(ilmainen), Pelit on saatavilla kaikille konsoliin rekisterötyneille käyttäjille. ps+:an tarvit, jos haluat pelata verkossa ihmisiä vastaan. Krediiteistä en tiedä, lienee hyvä oletus että ne saa vain 1 käyttäjä, mutta ei tätä ole tainnut kukaan edes hoksata sonylta kysyä.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Jos joku muukin miettii, että mikä ratti gt7:en kaveriksi niin vaihtoehtoja tuntuu olevan. Mä päädyin ennakkotilaamaan fanatecin Gran Turismo DD Pro + 180nm boost kit ja CSL Pedals Load Cell Kit. Logitechilta ja thrustmasterilta löytyy kans pätevänoloisia ratteja. Fanatec:lla on virallinen gt7 lisenssi. Olettaisi, että kokemus on kohdallaan ja peli optimoitu tuota rattia hyvin käyttäväksi.

Vielä pitäisi joku penkkihässäkkä löytää mihin ratti kiinni + ps5:en saada ostettua

 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
195
Jos joku muukin miettii, että mikä ratti gt7:en kaveriksi niin vaihtoehtoja tuntuu olevan. Mä päädyin ennakkotilaamaan fanatecin Gran Turismo DD Pro + 180nm boost kit ja CSL Pedals Load Cell Kit. Logitechilta ja thrustmasterilta löytyy kans pätevänoloisia ratteja. Fanatec:lla on virallinen gt7 lisenssi. Olettaisi, että kokemus on kohdallaan ja peli optimoitu tuota rattia hyvin käyttäväksi.

Vielä pitäisi joku penkkihässäkkä löytää mihin ratti kiinni + ps5:en saada ostettua

Tuskin nyt sentään 180nm boost kit. Eniveis, mä päädyin samaan, lisäksi otin käsijarrun sekä vaihdekepin, rigi tuli overpowerilta.
 

MariusFin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.08.2021
Viestejä
354
Onko GT7 pelissä GT Super Careja? Joilla ajetaan esim. Le Mans...

 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Onko GT7 pelissä GT Super Careja? Joilla ajetaan esim. Le Mans...

Olisi yllättävää, jos ei olisi. Kyllähän noi 24h kisat kuuluu gran turismoon ja 400+ auton joukkoon mahtuu kaikenlaista. DLC:ta myös luvassa. Alla lista trailereista kerätyistä autoista. Lista ei vielä kata kaikkia autoja mitä gt7:ssa on.

 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Mulle tulossa Conquer Racing Simulator Cockpit. Halpa basic verme(399$). Toivottavasti tuolla tulis toimeen. Olettaisin, että monitoria ei tarvi alkaa pulttaamaan kiinni. Eiköhän gt7:een tule ps5 vr2 tuki ja ajot sen jälkeen vr-maailmassa.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 410
Tai sitten vaan ison tvn eteen tarvittaessa. Kevyissä/tai pyörillä tms helposti siirreltävissä etuna että nostelee/siirtää framille ja pois. Toki pitää saada tarpeeksi lähelle töllöä eikä jostain huoneen toiselta puolelta aja.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Tai sitten vaan ison tvn eteen tarvittaessa. Kevyissä/tai pyörillä tms helposti siirreltävissä etuna että nostelee/siirtää framille ja pois. Toki pitää saada tarpeeksi lähelle töllöä eikä jostain huoneen toiselta puolelta aja.
Juuri näin mietin tekeväni. Aluksi telkkarin eteen ja toivottavasti pelailut myöhemmin vr:ssa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 585
Viestejä
4 205 249
Jäsenet
70 921
Uusin jäsen
m4ke72

Hinta.fi

Ylös Bottom