Google Pixel & Pixel XL

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Nyt on pari viikkoa takana tämän Pixel XL:n kanssa ja tässä vähän mietteitä. Tarkempi arvostelu tulee sitten blogiin myöhemmin kun jaksan aloittaa :p

Rakenne & Laatu:
Pixel XL on jämäkkä ja laadukkaasti kootti laite, joten tämän osalta ei ole laadussa mitään valittamista. Ainoa mikä tässä itsellä hiertää on tämä koko. Vaikkakin tämä on pienempi kuin iPhone 7 Plus niin ei tämän käsittely mitään juhlaa ole siltikään. Odotellaan nyt vielä että Nillkinin Nature TPU kuori saapuu kiinasta (nyt käytössä Spigenin Liquid Crystel joka on turha bulkki).

Softa:
Tämä on se osa missä Pixel kyllä loistaa. Softa on todella hyvä, ja minkäänlaista hidastelua tai nykimistä tällä ei ole näkynyt, joka on aika erikoista Android laitteissa. Laitteet tuntuu hidastuvan jonkin ajankuluttua mutta Pixelillä en tätä ole huomannut. Optimoinnit on siis toimineet ja softa on sulavaa ja toimii hyvin. Sen kummallisempia bugeja ei ole tullut vastaan, jos mukaan ei lasketa tuota Ambient Displayn typerää toimintaa jossa se ei reagoi kun laite nostetaan esim pöydältä (ja vaatii erillisen softan). Toivotaan että Google korjaa tämän päivityksellä.

Kamera:
Kamerahan tässä on kyllä hyvä, ja värien yms osalta tykkään huomattavasti paremmin kuin esim S7:n kamerasta. Hirveästi ei nyt ole tullut vielä kuvia otettua. 4K video näyttää kyllä hienolta, mutta tuo EIS:n tuottama kuvanvakautus kyllä aiheuttaa vähän hampaiden kiristelyä välillä kun kuva nykii. Alla esimerkkina lyhyt 4K videopätkä



Ohessa vielä muutama kuva (jos vaan linkit toimii) nopealla räpsäsyllä

https://goo.gl/photos/ngy8447MEU11TuCw6
https://goo.gl/photos/mvoAqDHhou47Q6zz7
https://goo.gl/photos/2ibYxAWXt3nwhUCt9

Kokonaisuus:
Vähän kaksijakoiset ajatukset tällä hetkellä tästä. Kokonaisuutena tämä on ehdottomasti yksi parhaista Android laitteista, mutta itsellä tuo koko on tällä hetkellä vaan se jokin joka vaan tökkii liikaa vastaan. En tiedä olisiko pitänyt vaan ottaa normaali Pixel.

Sitten tuleekin se isoin pointti, nimittäin hinta. Hintaahan tällä on iPhone 7 Plussan verran ja verrattuna esim OnePlus 3:een, niin eroja ei kyllä hirveästi ole jotka puoltaisivat Pixelin hankintaa. Ensi viikolla saa käsiin 3T:n jossa speksien osalta on sitten rauta 1:1 Pixelin kanssa ja osittain jopa parempaa. Ainoa asia mikä Pixelissä luultavasti on parempi, on tuo kamera, ainakin näin perusasetuksilla.

Oon tässä rinnakkain nyt käyttänyt OP3:sta (uusimmalla privaatti beta softalla) ja tätä XL:ää ja erot on kyllä tosi pienet. Pixelin kamera on varmaan kokonaisuutena parempi, mutta kamera ei mulle ole sinällään se tärkein asia, ja OP3 kameralla on tullut otettua ihan kelvollisia kuvia ja myös videota.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Itse aikalailla taas tykkään XL:sta mutta voisihan sitä aina toivoa, että menisi aina tuo reunus pienemmäksi. Ainut ehkä suurin valitus on tämä, että ei ole stereokajareita ja kuten yllä tuo sama ambient näyttö outous. Plussaa nopeudesta.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Itse aikalailla taas tykkään XL:sta mutta voisihan sitä aina toivoa, että menisi aina tuo reunus pienemmäksi. Ainut ehkä suurin valitus on tämä, että ei ole stereokajareita ja kuten yllä tuo sama ambient näyttö outous. Plussaa nopeudesta.
Juu eipä siis ole juuri mitään valittamista mutta näin vertailtuna ei juuri tarjoa mitään erikoisempaa OP3 verrattuna paitsi hiukan paremman kameran kuvien ja videoiden osalta
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Minä en vain ymmärrä tuota muistikortin perään huutelua.
Pilveen voi lykätä sen jumalattoman datan(?) mitä muistikortille olisi tunkemassa, eikös Pixeleissä saa vielä kaupan päälle jumalattoman tilan Google Drivesta ?
Koittakaa nyt vain siirtyä nykypäivään.

Niin ja hyvin on pärjätty aiemmin ilman vedenpitävyyttä, yhtäkkiä se on vaatimuus laitteelle kuin laitteelle, miksi ?

Nämähän on tietysti vain omia mietteitä ja muut vetää varmaankin herneet nenään, mutta olkoot.
Niin, ihmisillä on eri käyttötarkoituksia ja paikkoja puhelimelle. Itse saatan olla 2vko kerralla paikassa missä ei netit toimi saatikka ole muuta sähköä kuin agrikaatti ja ainaki minä tykkään silloin tallentaa asioita (musiikit, ohjelmat, offline kartat, kuvat mitä reisussa tulee otettua) muistikortille mielummin ja pitää puhelimen tilan käyttöjärjestelmälle. Itselle on ehdoton ei puhelin missä ei ole muistikorttia koska vietän niin paljon aikaa kaupungin ulkopuolella.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Niin, ihmisillä on eri käyttötarkoituksia ja paikkoja puhelimelle. Itse saatan olla 2vko kerralla paikassa missä ei netit toimi saatikka ole muuta sähköä kuin agrikaatti ja ainaki minä tykkään silloin tallentaa asioita (musiikit, ohjelmat, offline kartat, kuvat mitä reisussa tulee otettua) muistikortille mielummin ja pitää puhelimen tilan käyttöjärjestelmälle. Itselle on ehdoton ei puhelin missä ei ole muistikorttia koska vietän niin paljon aikaa kaupungin ulkopuolella.
Onhan tuosta luurista myös versio 128 gigan muistilla, jolloin ei muistikorteista tarvitse luultavasti luurin elinaikana murehtia.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onhan tuosta luurista myös versio 128 gigan muistilla, jolloin ei muistikorteista tarvitse luultavasti luurin elinaikana murehtia.
No mulla on 16gb sisäinen tallenustila ja 128gb muistikortti puhelimessa mikä maksoi 100€ posteineen päivineen. Sisäisessä tallennustilassa on kaikki mikä liittyy sovelluksiin ja androidin omiin juttuihin, muistikortilla on kaikki offline kartastot ym. ja kun puhelin vaihtuu, vaihtuu muistikortti puhelimesta toiseen ja kaikki valmiina muistikortilla, saatikka jos puhelin hajoaa niin sinne meni kaikki. Yhden puhelimen upotin 2m syyvyyteen, eihän se puhelin siitä herännyt, mutta muistikortti toimii vieläkin.

Enkä mä nyt tarkoita että se muistikortti on pakollinen kaikille, mutta itse olen kokoenut 100% tarpeelliseksi ja siksi pidän siitä kiinni.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
7.1.1 päivitetty ja vihdoin on double tap to wake ja toimiva ambient näyttö
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Aikas älytöntä jos 32gb XL malli olis tosiaan 999€. Vihreäksi päivittyi saatavuus juuri kun uusiksi katoin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
427
On kyllä hintaa tuolla pienemmälläkin Pikselillä. Suomessa lienevat markkinat erittäin pienet kun noin paljon pyytävät vanhemmasta raudasta eikä ole edes samoja ominaisuuksia (vedenpitävyys yms) kuin monissa halvemmissa luureissa.
Google Pixel -Android-puhelin 32 Gt, musta 889,90 €

Voisin harkita ostamista jos hinta olisi 600 euron paikkeilla, sen arvokkaampi nuo eivät ole.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Ilmeisesti saatavuuspula pitää hintaa melko korkealla. Toki dollari-euro kurssi ei hirveästi edesauta tilannetta.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Ilmeisesti saatavuuspula pitää hintaa melko korkealla. Toki dollari-euro kurssi ei hirveästi edesauta tilannetta.
Ei kyllä se Google sen hinnan pitää korkealla, kun ovat todenneet että mitään "hinnanlaskuja" eivät itse ainakaan tule tekemään.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Onkohan tuollaisella puristusominaisuudella oikeasti edes käyttöä? Eikö olisi vain järkevämpää mennä suht peruslinjalla, paras rauta mitä saa ja hyvä vanilla softa siihen päälle.
En ainakaan itse nyt näe suoraan puristuksella etuja. Kunhan on stereo kaiuttimet se on riittävää.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
HTC:ko tekee taas Pixelin, kun tuon puristusominaisuuden kerran mainitsevat.
Harvoin noi bulkkivalmistajat tollasia itse ovat keksineet. Saati että patentit omistaisivat.
Onkohan tuollaisella puristusominaisuudella oikeasti edes käyttöä? Eikö olisi vain järkevämpää mennä suht peruslinjalla, paras rauta mitä saa ja hyvä vanilla softa siihen päälle.
En ainakaan itse nyt näe suoraan puristuksella etuja. Kunhan on stereo kaiuttimet se on riittävää.
Elastisuus lisää toki aina kestävyyttä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 027
Aikas rumalta vaikuttaa, sen verran varmoja nuo vuodot nykyään että 90% osuu vähintään oikeaan. Eniten varmaan häiritsee hinta joka varmasti kipuaa lähelle 900€
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Aika selkeää on jo mitä tulee olemaan. Kunhan olisi IP-suojattu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
488
Googlen sivut kertoo että pixelit saa syyskuun tietoturva päivitykset osana Oreo päivitystä eikä erillisenä.
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
7
Pixel-puhelimet kiinnostaisivat. Onkohan tuo vanhempi malli enää kilpailukykyinen? Hinnan puolesta ihan houkutteleva vaihtoehto. CDON näyttää niitä ainakin vielä myyvän. Google - Matkapuhelimet - CDON.COM
Onko tuosta puhelimesta erikseen Suomi-versio? Ja jos on, onkohan muita keinoja varmistaa ovatko nuo CDON:in kauppaamat niitä, kuin laittaa aspaan postia?

Paljon kysymyksiä, kiitos jos joku ehtii vastailemaan.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Pixel-puhelimet kiinnostaisivat. Onkohan tuo vanhempi malli enää kilpailukykyinen? Hinnan puolesta ihan houkutteleva vaihtoehto. CDON näyttää niitä ainakin vielä myyvän. Google - Matkapuhelimet - CDON.COM
Onko tuosta puhelimesta erikseen Suomi-versio? Ja jos on, onkohan muita keinoja varmistaa ovatko nuo CDON:in kauppaamat niitä, kuin laittaa aspaan postia?

Paljon kysymyksiä, kiitos jos joku ehtii vastailemaan.
Puhelinta ei ole ikinä suomeen tuotu joten erillistä "suomi versiota" ei ole. Lähinnä noista on jenkkiversio (jotkut operaattorit) ja sitten "muu-maailma" versio. CDON:n luurit on näitä eurooppa/muu-maa versiota.

Pixel on edelleen loistava luuri, itsellä on vanha XL edelleen pääluurina käytössä.
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
7
Puhelinta ei ole ikinä suomeen tuotu joten erillistä "suomi versiota" ei ole. Lähinnä noista on jenkkiversio (jotkut operaattorit) ja sitten "muu-maailma" versio. CDON:n luurit on näitä eurooppa/muu-maa versiota.

Pixel on edelleen loistava luuri, itsellä on vanha XL edelleen pääluurina käytössä.
Kiitti vastauksesta. Eli rautalangasta väännettynä: CDON myy ihan samaa kamaa mitä esim. Verkkokauppakin. Vielä ennen kuin tilaan: tuolta löytyi sekä 32gb, että 128gb versioita viiden kympin hintaerolla. Kuuluiko tuohon puhelimeen yleisesti ilmaista Drive-tilaa vai olikohan se vain jonkun tietyn myyjän tarjoama etu? Mietin että onkohan järkevämpi ottaa tuo vähän tuhdimpi versio.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Kiitti vastauksesta. Eli rautalangasta väännettynä: CDON myy ihan samaa kamaa mitä esim. Verkkokauppakin. Vielä ennen kuin tilaan: tuolta löytyi sekä 32gb, että 128gb versioita viiden kympin hintaerolla. Kuuluiko tuohon puhelimeen yleisesti ilmaista Drive-tilaa vai olikohan se vain jonkun tietyn myyjän tarjoama etu? Mietin että onkohan järkevämpi ottaa tuo vähän tuhdimpi versio.
En kyllä nyt suoraan muista tuliko tuossa mitään erityistä ilmaista Drive tilaa. Google Photos tarjoaa sen rajattoman tallennuksen alkuperäislaadulla.

Se on sitten itsestä kiinni riittääkö tuo 32gb tallennustila.
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
7
En kyllä nyt suoraan muista tuliko tuossa mitään erityistä ilmaista Drive tilaa. Google Photos tarjoaa sen rajattoman tallennuksen alkuperäislaadulla.

Se on sitten itsestä kiinni riittääkö tuo 32gb tallennustila.
Jep. Ehkäpä kallistun tuohon isompaan, ei tuo hintaero siihen niin iso ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
56
Jep. Ehkäpä kallistun tuohon isompaan, ei tuo hintaero siihen niin iso ole.
Itse arponut pitempään tuon ostoa, raaskinu kuitenkaan ostaa. 32gb versio oli pari päivää sit 399, sama black fridayna. Jos muutaman kympin haluat säästää niin uskaltasin väittää et joulualessa on taas hintaa tiputettu.
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
7
Itse arponut pitempään tuon ostoa, raaskinu kuitenkaan ostaa. 32gb versio oli pari päivää sit 399, sama black fridayna. Jos muutaman kympin haluat säästää niin uskaltasin väittää et joulualessa on taas hintaa tiputettu.
Onko noista yleensä aleja ennen joulua vai mieluummin sen jälkeen?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
En tiedä tuleeko tuo paljoa enää halvemmaksi kun nyt jo aivan järkyttävän halpa ollut viime aikoina. Jossain välissä oli 500€ mutta nyt jo 399€. Seuraava vaihtoehto on ostaa käytetty tai ostaa vasta kun sitä ei enää tueta.
 
Liittynyt
13.12.2017
Viestejä
7
Tuo on ensimmäinen Pixel luuri niin ei niitä jouluja ole vielä kovin montaa ollut, että voisi arvioida.
Niin joo siis tarkoitin yleisellä tasolla, onko puhelimista ylipäätään tarjouksia enemmänkin ennen joulua vaiko sen jälkeen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
14
Pixel puhelimiin tuli Googlen omaan kameraan nyt päivityksessä AR-tarrat.

Mun olohuone on täynnä Storm Troopereita.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
106
Oiskos kenelläkään tietoa saako suomesta pixel xl pd laturia? En oo googlella löytänyt mistää eikä googlen kaupasta saa tilata suomeen. Mikähä siinäkin on. Hukutin tuon alkuperäsen laturin niin tarvis jostain pikalaturi saada puhelimeen.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
En oo googlella löytänyt mistää eikä googlen kaupasta saa tilata suomeen
Hyvin saa tilattua suomeen Googlelta suoreen esim Saksasta. Sen kun vaan osoitteeksi isket suomen osoitteen ja kaupungin perään vaan sitten Finland eli esim Helsinki, Finland.

Sinne tulee pakosti se Germany tilaukselle mutta DHL kyllä osaa tuon toimittaa suomeen.

Toinen vaihtoehto on hommata joku normaalu USB-PD laturi, ainakin verkkokauppa.com myi Fuj:techin 60W laturia.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
106
Hyvin saa tilattua suomeen Googlelta suoreen esim Saksasta. Sen kun vaan osoitteeksi isket suomen osoitteen ja kaupungin perään vaan sitten Finland eli esim Helsinki, Finland.

Sinne tulee pakosti se Germany tilaukselle mutta DHL kyllä osaa tuon toimittaa suomeen.

Toinen vaihtoehto on hommata joku normaalu USB-PD laturi, ainakin verkkokauppa.com myi Fuj:techin 60W laturia.
Pistin laturin tilaukseen saksan storesta. 12-14pv pitäs olla perillä. Katotaas tuleeko perille :)
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Tarvittis uuden luurin ja kamera ja puhdas androidi ois tärkeet. Kannattaako 400e hinnalla vielä ostaa Pixel Xl kun ei nuo 2 versiot oikein halpene varmaan ennen ensivuotta...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Tarvittis uuden luurin ja kamera ja puhdas androidi ois tärkeet. Kannattaako 400e hinnalla vielä ostaa Pixel Xl kun ei nuo 2 versiot oikein halpene varmaan ennen ensivuotta...
Onhan tuo Pixel XL vielä hyvä luuri jos ei haittaa ne isot reunat jne.

Toki myös tukikin vielä jonkin aikaa olemassa. En osaa sanoa mutta Nokia 8 voisi myös olla hyvä vaihtoehto, toki paljonko sitten kameraa painottaa.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Onhan tuo Pixel XL vielä hyvä luuri jos ei haittaa ne isot reunat jne.

Toki myös tukikin vielä jonkin aikaa olemassa. En osaa sanoa mutta Nokia 8 voisi myös olla hyvä vaihtoehto, toki paljonko sitten kameraa painottaa.
Kyllä tuo Nokia 8 kamera on vaan niin susi ainakin kun katsoo GSM arenan kuva vertailussa vierekkäin kuvia että ei kiitos.

Edit: Jatko kysymys. Miksi näitä myydään käytettyinä 250€ hintaan jos on ollut vasta muutaman viikon tai kk omistuksessa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Ostin tosiaan itte ton XL version aikaisempien kommentieni aikaan. Olen ollut kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Paras puhelin mitä ikinä ollut omistuksessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 264
Viestejä
4 195 971
Jäsenet
70 885
Uusin jäsen
Miropetri

Hinta.fi

Ylös Bottom