GlobalConnect (oli Onefiber) Valokuitu, tekniikka, kokemukset ja sopimusedoista

Liittynyt
22.02.2019
Viestejä
71
Ei tule aina ulkoseinään boksia. Kaverille GC puhaltanut kuidun tekniseen tilaan johon tien varresta oli vedetty sitä varten oma putki.

Geolokaatio kai ollu GCllä vähän persiillään, eli suomalaiset eivät ole tunnistautuneet "suomesta tulevina". Ei taida olla mitään tekemistä varsinaisesti julkisen ip:n kanssa.
Toki jos löytyy tyhjiä putkia mutta lähtökohtaisesti yleensä tulee purkki sekä ulko- että sisäseinään.

Väärä lokaatio liittyi heidän CG NATiin jonka kai ovat nyt korjanneet. Ongelma kuitenkin poistui joun pyysi oman julkisen IPn.
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
10
Onhan se ärsyttävää jos Ruotsi..Minä kuitenkin tykkään tavallaan. Taas yksi hämmennys , vaikkakin pieni, kaikenmaailman verkkoskannailijoille. Juu ei vielä GC tuonut seinään muuta kuin purkin. Töissä kokemusta vastaavasta lokaatiohärdellistä.

Eikä ole purkit kohdakkoin, n 50 cm. Ero , Siinä ulko ja sisäpurkkien välissä on kuitu kumminkin, se oli joku 2-3 m valmis pätkä joten seinän paksuudesta riippuen sen verran on siirto varaa std. kilkkeillä.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 839
hei, Haluan ostaa IPTV:n tältä sivustolta, "SUOMI" ovatko ne hyviä vai eivät?
Taitaa olla Livego tuo.

Siitä ei kannata yli 30 euroa vuodessa maksaa. Eli selaa tätä ketjua taaksepäin ja osta halvemmalta myyjältä se.

EDIT: Olikin roskapostispammi tuo viesti. Poistin roskapostilinkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.02.2019
Viestejä
71
Onhan se ärsyttävää jos Ruotsi..Minä kuitenkin tykkään tavallaan. Taas yksi hämmennys , vaikkakin pieni, kaikenmaailman verkkoskannailijoille. Juu ei vielä GC tuonut seinään muuta kuin purkin. Töissä kokemusta vastaavasta lokaatiohärdellistä.

Eikä ole purkit kohdakkoin, n 50 cm. Ero , Siinä ulko ja sisäpurkkien välissä on kuitu kumminkin, se oli joku 2-3 m valmis pätkä joten seinän paksuudesta riippuen sen verran on siirto varaa std. kilkkeillä.
Väärä lokaatio alkaa vituttaa siinä vaiheessa kun palvelut näkyy vakiona oå svenska.


Asian sivusta, on muuten aika tavallinen näky nykyään tämä kun wifillä kännykällä surffaa. Ilmeisesti GC:n verkon käyttäjät näyttäytyvät epäilyttävänä

1000007454.jpg
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
957
Tänään oli Valoon kuidun vetäjät tontilla kun tulin parin päivän työreissulta kotio neljän aikaan. Ei kukaan ollut mulle soittanu etukäteen. No saatiin vedettyä kuitu maahan talolta tuonne tienvarteen rungon vetoa odottelemaan. Ovat ekaa viikkoa hommissa Ulvilassa. Sanoivat että ovat vetäneet pihoihin Ulvilassa ristiin rastiin kun utelin missä järjestyksessä niitä alueita oikeen kuidutetaan täällä. No sitten odottelemaan että kaivurit tulisivat vetään tuohon tienvarteen runkokuidun. Nämä jantterit sanoivat että koko Ulvila olisi valmis lokakuun loppuun menessä.

Sit puhuin että pitäisi tulla toinenkin kuitu GC:ltä niin yks niistä sanoi että Valoo ja GC tekee jotain yhteistyötä... mutta se että mitä niin jäi ilmaan roikkumaan... :hmm:

Oho.. laitoin vahingossa tämän tänne GC osastolle.. piti kirjotelle tuonne kuituyhteyksien kehitysmaa rimpsuun
 
Viimeksi muokattu:

aRa

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
25
Mitä julkinen kiinteä ip maksaa GC liittymään kuukaudessa?
Tämä onnistuu - tai onnistui - ihan aspasta pyytämällä ilman lisämaksuja. Useampi julkinen ip sisältyy, taisi tässäkin ketjussa olla määrä tarkennettu (oliko jopa 5).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Tämä onnistuu - tai onnistui - ihan aspasta pyytämällä ilman lisämaksuja. Useampi julkinen ip sisältyy, taisi tässäkin ketjussa olla määrä tarkennettu (oliko jopa 5).
Sä puhut nyt dynaamisista julkisista osoitteista, kysyttiin kiinteän/staattisen julkisen hintaa ;)
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
52
Totta pahoittelut, aivan väärin luettu omalta osalta! o_O Eli kyseiseen kysymykseen ei löydy vastausta
Juuri tuossa sain vastauksen, että kiinteitä julkisia IP-osoitteita ei kuluttajaliittymiin tällä hetkellä saa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aRa

361

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
34
Kuopiossa ovat kiertäneet 70500 alueella kyselemässä kiinnostusta.
Asennus veloitukseton, 24 kk määräaikainen bahnhofin netti 1000/1000 22,90€/kk ilman reititintä ja reitittimellä 26,90 €/kk.
"Sopimus jatkuu määräaikaisuuden jälkeen toistaiseksi voimassa olevana 14 päivän irtisanomisajalla toistaiseksi voimassa olevilla normaalihinnoilla"
24 kk jälkeen ilmeisesti 34,90 €/kk.
"Kun olemme saavuttaneet tarvittavan tilaajamäärän alueelta, ryhdymme valmistelemaan rakentamispäätöstä, josta ilmoitamme kuuden kuukauden kuluessa tilauksenteosta."
Minulla on nyt dna määräaikainen sopimuksella marraskuulle, 600M 39,90 €/kk ja sen jälkeen 44,99 €/kk.
Laitoin dna:lle viestiä onko heiltä tulossa mitään vastakampanjaa. En usko, että heitä kiinnostaa.
Minua kyllä hiukan kiinnostaisi tarttua tarjoukseen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
379
Minulla on nyt dna määräaikainen sopimuksella marraskuulle, 600M 39,90 €/kk ja sen jälkeen 44,99 €/kk.
Laitoin dna:lle viestiä onko heiltä tulossa mitään vastakampanjaa. En usko, että heitä kiinnostaa.
Minua kyllä hiukan kiinnostaisi tarttua tarjoukseen.
Mä olen tainnut DNA:lla jatkaa nyt kolme kertaa putkeen vuoden määräaikaisilla samalla hinnalla. Soittanut aspaan ja sanonut että määräaikainen loppumassa ja mitäs vaihtoehtoja olisi ja aina tarjottu jatkoa samalla hinnalla.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
1 465
Mä olen tainnut DNA:lla jatkaa nyt kolme kertaa putkeen vuoden määräaikaisilla samalla hinnalla. Soittanut aspaan ja sanonut että määräaikainen loppumassa ja mitäs vaihtoehtoja olisi ja aina tarjottu jatkoa samalla hinnalla.
Tuo tuntuu olevan kuituliittymissä ihan normaali tapa että on toistaiseksi voimassa oleva listahinta, esim. 40e ja sitten saman nopeuden vuoden/kahden määräaikainen hieman halvemmalla, vaikkapa 35e. Sitoutetaan asiakasta pidempään sopimukseen halvemmalla hinnalla. Ja nämä saa helposti asiakaspalvelusta/myynnistä kysymällä kun määräaikainen loppuu.

Esimerkkinä VSP:
250/250 M 39,90 €/kk (norm. 44,90 €/kk)
500/500 M 44,90 €/kk (norm. 54,90 €/kk)
1 G/ 1 G 49,90 €/kk (norm. 64,90 €/kk)

- 24 kk määräaikainen sopimus
 
Liittynyt
25.01.2022
Viestejä
150
Tuli Globalconnectilta ilmoitus, että urakoitsija on valittu ja tonttikatselmukset alkavat kuun vaihteessa. Toukokuun aikana pitäisi alkaa rakentaminen. Porissa 28200 alueella.
 

WildFinn

Tukijäsen
Liittynyt
18.12.2018
Viestejä
42
Tuli Globalconnectilta ilmoitus, että urakoitsija on valittu ja tonttikatselmukset alkavat kuun vaihteessa. Toukokuun aikana pitäisi alkaa rakentaminen. Porissa 28200 alueella.
Jep jep, ja urakoitsija ruotsalainen NC Network Construction AB.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 487
Viestejä
4 201 207
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom