Gene G One vs G Two

Liittynyt
16.11.2023
Viestejä
16
Moro! Miten on onko isokin ero Onen ja Two: n välillä, tv:n katselua ajatellen eli saisiko enemmän esim. basso toistoa musiikki ohjelmiin?
 

Warfe

Insinööri
Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 620
G one ja g two eivät pienillä elementeillään toista kovin alas. Suosittelen molempien kaveriksi subwooferia. G3 joillekkin menee ilman subbariakin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
G one ja g two eivät pienillä elementeillään toista kovin alas. Suosittelen molempien kaveriksi subwooferia. G3 joillekkin menee ilman subbariakin.
G3 tai G4 on ensimmäinen, jota voisin harkita ilman subbaria, mutta toki tarpeet vaihtelevat. Ainakin G1 ja G2 tarvitsevat ehdottomasti subbarin.

Täällä jotain kommentteja noiden eroista:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 195
Moro! Miten on onko isokin ero Onen ja Two: n välillä, tv:n katselua ajatellen eli saisiko enemmän esim. basso toistoa musiikki ohjelmiin?
Kumpikin kyllä voittaa töllön kaiuttimet 100-0, myös bassojen osalta.
Mutta kuten yllämainittu, tarpeesi ratkaisevat. Jos et subia halua, mutta edes siedettävää alapäätä, niin G3 vaan kehiin.
Tai sitten laitat G1/G2 ensin ja päätät sen jälkeen tarvitko erillisen subin.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Kumpikin kyllä voittaa töllön kaiuttimet 100-0, myös bassojen osalta.
Mutta kuten yllämainittu, tarpeesi ratkaisevat. Jos et subia halua, mutta edes siedettävää alapäätä, niin G3 vaan kehiin.
Tai sitten laitat G1/G2 ensin ja päätät sen jälkeen tarvitko erillisen subin.
Minä ostin aikoinaan tietokoneeseen 6010-parin (eli käytännössä nykyiset G Onet). Ei mennyt kuin pari viikkoa, niin lähti lisäksi subbari tilaukseen. Äänenlaatu noissa on hyvä, mutta pikkupurkeista ei vaan irtoa alapäätä nimeksikään ilman subbaria. Päihittää toki kaikki televisioiden sisäänrakennetut matopurkit, mutta aloittaja nimenomaan halusi bassotoistoa.
 
Liittynyt
19.12.2020
Viestejä
50
Itse ostin suoraan G3-sarjan kaiuttimet. Onneksi en ottanut pienempiä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Itse ostin suoraan G3-sarjan kaiuttimet. Onneksi en ottanut pienempiä.
Minä olen sitä mieltä, että varsinkin elokuvissa ja musiikissa myös G3:t tarvitsevat kaveriksi F Two -subbarin, mutta kyllä noilla monessa tarpeessa pärjää ilmankin. Tuosta vaan tulee subbarin kanssa jo noin 2500€ paketti.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
21
Meillä G3 kaveriksi on hyvin riittänyt F One. Silti kantaa basso toiseen päähän omakotitaloa. :rofl:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Meillä G3 kaveriksi on hyvin riittänyt F One. Silti kantaa basso toiseen päähän omakotitaloa. :rofl:
Ei ole omia kokemuksia noiden eroista, mutta speksien mukaan F Onessa on melko vaatimattomasti 40W vahvistin ja alarajataajuus 35Hz, kun taas F Twossa vastaavasti 150W ja 27Hz. En epäile, etteikö pienempikin noista riittäisi useimmissa tarpeissa, mutta itse valitsisin noista suoraan järeämmän vaihtoehdon, jos budjetti vain sallii.

Tuossa aiemmin linkitetyssä artikkelissa on ihan hyviä kommentteja näistäkin.
 
Liittynyt
16.11.2023
Viestejä
16
Kumpikin kyllä voittaa töllön kaiuttimet 100-0, myös bassojen osalta.
Mutta kuten yllämainittu, tarpeesi ratkaisevat. Jos et subia halua, mutta edes siedettävää alapäätä, niin G3 vaan kehiin.
Tai sitten laitat G1/G2 ensin ja päätät sen jälkeen tarvitko erillisen subin.
No mulla on tällä hetkellä G1:set ja tuumailin, että olisiko G2:set yhtään paremmat jos ei sitten subbaria haluais investoida?
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
21
Ei ole omia kokemuksia noiden eroista, mutta speksien mukaan F Onessa on melko vaatimattomasti 40W vahvistin ja alarajataajuus 35Hz, kun taas F Twossa vastaavasti 150W ja 27Hz. En epäile, etteikö pienempikin noista riittäisi useimmissa tarpeissa, mutta itse valitsisin noista suoraan järeämmän vaihtoehdon, jos budjetti vain sallii.

Tuossa aiemmin linkitetyssä artikkelissa on ihan hyviä kommentteja näistäkin.
Varmasti on eroa ja selvästi. :love:

Lähinnä vain toin esille oman näkemykseni että F One on oikein soiva peli.

Paras on kun pääsisi aina kokeilemaan "oikeassa" ympäristössä. IMO nuo mahdollisuudet testata audioliikkeissä ei oikein ole realistisia. Tai sitten olen käynyt huonoissa paikoissa. :lol:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 136
No mulla on tällä hetkellä G1:set ja tuumailin, että olisiko G2:set yhtään paremmat jos ei sitten subbaria haluais investoida?
Itsellä on kokemusta kaikista nuista G malleista. G1 ja G2 on hyvin samantyyppiset bassoltaan. Ihan snadi ero tietenkin on kun oikein kuuntelee. G3 on jo selvä hyppy nuista kahdesta ja G4 tuntui jo että tähän en subbaria kaipaa. Noh nälkä kasvaa syödessä ja hommasin G4:n kaveriksi 15" subbarin niin nyt alkaa tuntumaan että on hyvä basso... paitsi jos kaksi tai kolme nuita 15" joskus lisää...
 
Liittynyt
16.11.2023
Viestejä
16
Itsellä on kokemusta kaikista nuista G malleista. G1 ja G2 on hyvin samantyyppiset bassoltaan. Ihan snadi ero tietenkin on kun oikein kuuntelee. G3 on jo selvä hyppy nuista kahdesta ja G4 tuntui jo että tähän en subbaria kaipaa. Noh nälkä kasvaa syödessä ja hommasin G4:n kaveriksi 15" subbarin niin nyt alkaa tuntumaan että on hyvä basso... paitsi jos kaksi tai kolme nuita 15" joskus lisää...
Sen verran vielä, että onhan G2:sissa vahvistimet 50w ,kun vastaavasti G1:sissä 25w eli vaikuttaa sekin luultavasti jonkin verran ääneen?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 136
Sen verran vielä, että onhan G2:sissa vahvistimet 50w ,kun vastaavasti G1:sissä 25w eli vaikuttaa sekin luultavasti jonkin verran ääneen?
Joo genelec lupaa muistaakseni tuolle 4dB isompaa maksimi äänenpainetta. Kerroin kokemuksiani kun itse kuuntelin niillä musaa yhtä lujalla. En hakenut maksimi piikkejä. G1 ja G2 kummatkin oli siis aika ohkasen kuulosia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Joo genelec lupaa muistaakseni tuolle 4dB isompaa maksimi äänenpainetta. Kerroin kokemuksiani kun itse kuuntelin niillä musaa yhtä lujalla. En hakenut maksimi piikkejä. G1 ja G2 kummatkin oli siis aika ohkasen kuulosia.
Jep, kyllä ne ovat molemmat pelkkää diskanttikihinää ilman subbaria. Ja kaupassa kuunnellun perusteella niin on myös G3, vaikka siinä jo vähän yritystä onkin.
 
Liittynyt
16.11.2023
Viestejä
16
Jep, kyllä ne ovat molemmat pelkkää diskanttikihinää ilman subbaria. Ja kaupassa kuunnellun perusteella niin on myös G3, vaikka siinä jo vähän yritystä onkin.
Just just, mulla oli aijemmin Audio pro addon one:net ja ainakaan tv:n äänen parannukseen ei kaivannut enää subbaria vaikka olisi ollut musiikki pitoinen ohjelma, ja koko liki sama kuin Gene 2:sissa!
 

wertiy

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2018
Viestejä
103
Ostat suoraan G3 tai mielummin jopa G4 niin ei jää kaduttamaan myöhemmin. G4 pärjää jo ilman subbaria, mutta vertailuna kannattaa käydä koekuuntelemassa G3 subbarin kanssa. Olkkarikäyttöön G1 tai G2 kuulostaa aika pieneltä, enemmänkin täysin lähimonitoreiksi soveltuvat.

Itse hommasin 10 vuotta sitten tv/tietokonekäyttöön 8040B:t tonnilla. Mietin pienempiä, mutta onneksi ei tuossa ruvennut säästelemään muutamia satasia. Ainakin itselleni nämä on enemmänkin 15-20 vuoden hankinta, joten rahallisesti puhutaan aika pienestä vuosikustannuksesta. Välillä katsellut subbaria kaveriksi lähinnä testimielessä, oikeasti en sellaista kaipaisi.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
24
Omia kokemuksia G kolmosista. Ostin tietokonepöydälle läheltä kuunneltavaks ja on kyllä hienot vehkeet siihen. Myöhemmin päivitin F2:lla ja tuntu, että otti ison harppauksen eteenpäin.

Nyt tuli muutettua ja siirsin vehkeet olohuoneeseen. Katselen töllöä ja vajaan neljän metrin päästä eikä nuo tuo mitään sellaista fiilistä minkä saa läheltä kuunneltuna. Paljon hukkuu matkalle. Nyt sitten huutelen neuvoja kaiutin-ketjussa, että millä nuo korvaisin (vinkkejä otetaan vastaan).

Eli oma neuvo ois osta mahdollisimman isot jos budjetti kestää. Ero on ihan älytön kun siirryn sohvalta kaks metriä eteenpäin kuunteleen musiikkia ja huomaa tuon hyvin myös leffoissa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 725
Omia kokemuksia G kolmosista. Ostin tietokonepöydälle läheltä kuunneltavaks ja on kyllä hienot vehkeet siihen. Myöhemmin päivitin F2:lla ja tuntu, että otti ison harppauksen eteenpäin.

Nyt tuli muutettua ja siirsin vehkeet olohuoneeseen. Katselen töllöä ja vajaan neljän metrin päästä eikä nuo tuo mitään sellaista fiilistä minkä saa läheltä kuunneltuna. Paljon hukkuu matkalle. Nyt sitten huutelen neuvoja kaiutin-ketjussa, että millä nuo korvaisin (vinkkejä otetaan vastaan).
Minkä värinen setti, oletko myymässä ja mihin hintaan? Valkoisena voisi kiinnostaa.
 
Liittynyt
10.01.2018
Viestejä
24
Minkä värinen setti, oletko myymässä ja mihin hintaan? Valkoisena voisi kiinnostaa.
Valkoinen. Myyntiin tulee jos löydän jonkun korvaavan setin tilalle. Täytyy sitten katsella tuota hintaa. Takuuta näissä on vielä kaiuttimissa 5/2025 saakka ja subissa 11/2026.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 149
Itel oli G2:t + ite tehty subi. Yllättävän pieni ero oli, ku päivitti G3:ksi. Vähän ehkä artikulaatio selkeyty keskikaistalla, mut eipä juuri muuta. Jakotaajuus on 80Hz kohdalla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 214 945
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom