GeForce NOW

Millä mahdollisimman edullisella ratkaisulla saa käyttöön Geforce Nown 4K 120hz? Näytön paikkaa toimittaa LG Oled C3 42”. Netistä löytyy runsaasti keskustelua ja ristikkäisinformaatiota siitä, millainen läppäri tai vastaava tulee olla että saa 4K 120hz ulos, kun ilmeisesti pelkkä HDMI 2.1 (välttämättä) riitä(?)
 
Millä mahdollisimman edullisella ratkaisulla saa käyttöön Geforce Nown 4K 120hz? Näytön paikkaa toimittaa LG Oled C3 42”. Netistä löytyy runsaasti keskustelua ja ristikkäisinformaatiota siitä, millainen läppäri tai vastaava tulee olla että saa 4K 120hz ulos, kun ilmeisesti pelkkä HDMI 2.1 (välttämättä) riitä(?)
Onko sun telkkarissa gefore now appsia? Helpoin keino käyttää telkkarissa olevaa appsia. LG:n tukisivuilla on listaa mitä resoluutiota geforce now:ssa eri mallit tukevat. 120Hz:sta ei ole mainintoja.

 
Millä mahdollisimman edullisella ratkaisulla saa käyttöön Geforce Nown 4K 120hz? Näytön paikkaa toimittaa LG Oled C3 42”. Netistä löytyy runsaasti keskustelua ja ristikkäisinformaatiota siitä, millainen läppäri tai vastaava tulee olla että saa 4K 120hz ulos, kun ilmeisesti pelkkä HDMI 2.1 (välttämättä) riitä(?)

Ainakin vähän aikaa sitten 120Hz ja isommat striimausnopeudet oli vain desktop clientin juttu. Eli kone jossa RTX 30x0 tai RTX 40x0 HDMI2.1 ulostulolla.

Onko sun telkkarissa gefore now appsia? Helpoin keino käyttää telkkarissa olevaa appsia. LG:n tukisivuilla on listaa mitä resoluutiota geforce now:ssa eri mallit tukevat. 120Hz:sta ei ole mainintoja.

 
Juu ei taida television kautta 4k 120hz olla mahdollista. Eikä tuo nyt sinällään mikään must ole, mutta toisaalta jos jotain ratkaisua hakee niin samallahan tuon siinä kylkiäisenä koneelle ottaisi. Varmaankin sitten joku 30x0 näytönohjaimellinen läppäri se pitäisi metsästää, jos sillä ainakin onnistuu. Kiitoksia!
 
Millä mahdollisimman edullisella ratkaisulla saa käyttöön Geforce Nown 4K 120hz? Näytön paikkaa toimittaa LG Oled C3 42”. Netistä löytyy runsaasti keskustelua ja ristikkäisinformaatiota siitä, millainen läppäri tai vastaava tulee olla että saa 4K 120hz ulos, kun ilmeisesti pelkkä HDMI 2.1 (välttämättä) riitä(?)

Ainakin vähän aikaa sitten 120Hz ja isommat striimausnopeudet oli vain desktop clientin juttu. Eli kone jossa RTX 30x0 tai RTX 40x0 HDMI2.1 ulostulolla.
Tuo on ihan totta, että tyyliin kaikissa muissa paitsi desktop appissa on jotain outoja rajoituksia, mutta mistä tieto noista näyttiksistä? Tässä huono kuva statistiikasta AMD 5600G:n integroidulla LG Oled C1:ssä:

WhatsApp Image 2025-01-01 at 20.43.46.jpeg

Eikös tuo 4K 120hz ole? Vai onko tämä koko homma jokin läppärispesifinen juttu? Taloudesta löytyy myös joku vanha HP Spectren läppäri niin voin tarvittaessa katsoa mitä se antaa, kun kytkee televisioon.
 
Tuo on ihan totta, että tyyliin kaikissa muissa paitsi desktop appissa on jotain outoja rajoituksia, mutta mistä tieto noista näyttiksistä? Tässä huono kuva statistiikasta AMD 5600G:n integroidulla LG Oled C1:ssä:

WhatsApp Image 2025-01-01 at 20.43.46.jpeg

Eikös tuo 4K 120hz ole? Vai onko tämä koko homma jokin läppärispesifinen juttu? Taloudesta löytyy myös joku vanha HP Spectren läppäri niin voin tarvittaessa katsoa mitä se antaa, kun kytkee televisioon.
Niin siis nuo oli nVidian korttisarjat jotka kykenee näytölle asti viemään 4k120Hz (eli ovat HDMI2.1 sourceja). En tiedä AMD:n vastineita.
 
Hieman vanhempaa rautaa jos hankkii tähän tarkoitukseen niin prossua/näyttistä kannattaa sen verran katsoa että AV1 löytyy. On aika iso ero kuvanlaadussa yms.
 
Hieman vanhempaa rautaa jos hankkii tähän tarkoitukseen niin prossua/näyttistä kannattaa sen verran katsoa että AV1 löytyy. On aika iso ero kuvanlaadussa yms.
Kannattaa huomata näissä AV1 hypeissä että ne isot erot kuvanlaadussa tulee jos kaistaa on käytettävissä vain muutamia megabittejä kun striimailee. H265 ja Av1 kuvanlaadulliset erot tippuu pariin prosenttiin kun kaistaa on yli 10Mbit käytettävissä.

Lähde nVidia: Improving Video Quality and Performance with AV1 and NVIDIA Ada Lovelace Architecture | NVIDIA Technical Blog

Toki AV1 tuki on ihan kiva olla tulevaisuutta ajatellen.
 
Juu ei taida television kautta 4k 120hz olla mahdollista. Eikä tuo nyt sinällään mikään must ole, mutta toisaalta jos jotain ratkaisua hakee niin samallahan tuon siinä kylkiäisenä koneelle ottaisi. Varmaankin sitten joku 30x0 näytönohjaimellinen läppäri se pitäisi metsästää, jos sillä ainakin onnistuu. Kiitoksia!
Onko tässä nyt kyse jostain teknisestä mielenkiinnosta mihin asti pääsee, vai jostain muusta. Siis onko tuolla peli kokemuksen kanssa merkitystä ja jos on niin millaista.
 
Eipä siinä sen ihmeempiä kuin että kun televisiosta löytyy tuki ja tarkoitus hankkia Geforce Now, niin ajattelin että jospa sen laitteen jolla aikoo tuota pyörittää katsoisi niin että löytyy optio tuohon.
 
Pienessä osassa pelejä on luonnostaan aika kova input lag joka sitten striimatessa kyllä tuntuu, huomaa vaikkapa Robocopissa jos ei laita 120hz päälle niin tuntuma on karmiva.
 
Pari kysymystä tästä. 4K 120Hz - millasen liittymän vaatii että pyörii kunnolla? Riittääkö kiinteä perus 100M? Millanen 4k laatu yleensä on...? Stalker 2 kuulemma aika kuraa...Varmaan vaihtelee pelistä toiseen. Mut noin yleensä jos esim. vertaisi vieressä pc:llä pyörivään peliin (4k)...
 
Pari kysymystä tästä. 4K 120Hz - millasen liittymän vaatii että pyörii kunnolla? Riittääkö kiinteä perus 100M? Millanen 4k laatu yleensä on...? Stalker 2 kuulemma aika kuraa...Varmaan vaihtelee pelistä toiseen. Mut noin yleensä jos esim. vertaisi vieressä pc:llä pyörivään peliin (4k)...
Ultimate tier käyttää maksimissaan 75Mbit kaistaa kun pistät kaikista kovimmat asetukset (reso/framerate). Laatu on ihan hyvä mutta ero on selvä jos vertaa peliä vieressä natiivina pyörivään. Normaaleja striimaus artifakteja näkee eli kompressoituja väriliukuja ja aavistuksen makroblokkausta vaativissa paikoissa. Pakattua kuvaa koitetaan terävöittää aika rankasti myös näissä niin kuva voi aluksi tuntua oudolta.
 
Pari kysymystä tästä. 4K 120Hz - millasen liittymän vaatii että pyörii kunnolla? Riittääkö kiinteä perus 100M?
Muistin varaisesti 4K 120hz niin n. 50Mbit nettiputki tarvitaan, eli satameganen tilaajayhteys riittää jos tuo viiskytmegaa löytyy ongelmitta kohdepalvelimelle asti.

Streemit menee UDPllä, jos kuitu/ethernet tilaaja yhteys niin ei ongelma, mutta jos jotain kuparimodeemeita niin sen konfit, tekniikka , virheen korjaus lisää viivettä, vaihtelua riippuen linjan laadusta. ns jaetuilla yhteyksillä voi noissa yhteyksissä myös syntyä vaihtelua. VDSL esimerkki missä konfit voi vaihdella, vahva virheenkorjaus parantaa laatu ja tuo bititvirheettä perille, mutta nostaa vähän sitä perus viivettä. Vähemmän laadukas yhteys pienen viiveen VDSL päästää läpi virheitä.

Siinä sovelluksessa on yhteystesti millä voi testata yhteyttä palvelimelle, eli sillä voi arpoa onko ideaa
 
Viimeksi muokattu:
4h tänään testanneena uuden Indiana Jonesin kanssa ja erittäin positiivinen fiilis. Ultimate tilaus siis käytössä ja noin 7v vanha läppäri jossa geforce now pyörii (ja läppäri kiinni kotiteatterissa josta kuva televisioon).

Vaihtoehdot olivat uuden peliläppärin osto, tai tämä, niin ei tarvinut kauaa miettiä etenkin kun tuo vanha läppäri pyörittää kuitenkin muita tarpeita (Ableton live) ongelmitta.

Ja kun tuo tukee myös xbox game passia, otin tilauksen sieltä ja sain tuon Indiana Jonesin siis xboxin game passin n. 18e hintaan vs Steam 60-70e. Pelaan aina pelejä kerran, ja yleensä alle viikossa läpi joten ei ole tarvetta ostaa omaksi. Plus game passin kautta saan nipun muitakin kiinnostavia pelejä kuten cod mw3.

Läppäri on wifin kautta yhteydessä wifi6 purkkiin ja Indyä pelataan 4k laadulla, hdr päällä ja täysillä ultra asetuksilla.

Taidan käyttää jatkossakin. Käytössä myös shield johon tuon softan saa, mutta mulla on tuo köyhän miehen shield ilman usb liitäntöjä ja ei bluetooth näppistä/hiirtä joten ei tuota voi hyödyntää..

*edit* yhteytenä 1000/100 kaapelimodeemiyhteys.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä aika paskaa tämä "max 100 tuntia kuussa peliaikaa" -rajoitus. Kun tuosta ekan kerran kuulin niin ajattelin ettei koske itseä, kun sen verran kasuaalipelaaja olen, mutta eipä se näköjään tarvinnut kuin pari koukuttavaa peliä niin 100 tuntia meni rikki reilussa kolmessa viikossa, ja tuossakin oli pelien välissä useamman päivän tauko. No aikeissa on hommata RTX 5000 -sarjalainen niin ei pitäisi olla tarvettä tälle sen jälkeen, mutta sääli tuollaiset rajoitukset jotka eivät varmasti käyttäjäkuntaa ainakaan kasvata.

Ottaen huomioon miten hyvin tämä palvelu jo nyt toimii niin on mielenkiintoista nähdä millainen on pelaamiseen tulevaisuus vuosikymmenien päästä, mutta jos käyttäjämäärä ei jatka kasvua tasaisesti niin enpä tiedä millaiset intressit Nvidialla ja pelinjulkaisijoilla on tämän tukemisen suhteen kun jo nyt osa pelijulkaisijoista tätä josain syystä karttaa.
 
On kyllä aika paskaa tämä "max 100 tuntia kuussa peliaikaa" -rajoitus. Kun tuosta ekan kerran kuulin niin ajattelin ettei koske itseä, kun sen verran kasuaalipelaaja olen, mutta eipä se näköjään tarvinnut kuin pari koukuttavaa peliä niin 100 tuntia meni rikki reilussa kolmessa viikossa, ja tuossakin oli pelien välissä useamman päivän tauko. No aikeissa on hommata RTX 5000 -sarjalainen niin ei pitäisi olla tarvettä tälle sen jälkeen, mutta sääli tuollaiset rajoitukset jotka eivät varmasti käyttäjäkuntaa ainakaan kasvata.

Ottaen huomioon miten hyvin tämä palvelu jo nyt toimii niin on mielenkiintoista nähdä millainen on pelaamiseen tulevaisuus vuosikymmenien päästä, mutta jos käyttäjämäärä ei jatka kasvua tasaisesti niin enpä tiedä millaiset intressit Nvidialla ja pelinjulkaisijoilla on tämän tukemisen suhteen kun jo nyt osa pelijulkaisijoista tätä josain syystä karttaa.

100 tuntia kuussa lähemmäs 23 tuntia viikossa, yli 3h päivässä, parempi kai olisi että kahdessa kuussa 200h, nyt kai vain 15h käyttämättömistä siirtyy seuraavalle.

Hinta kysymys, ja se mitä piti kysyä, niin en meinannut löytää mitä maksaa lisätunnit, joku jenkki uutinen että 15h lisää maksaa 3 tai 6 talaa, riippuen tilauksen tasosta.

Jos joku miettii jotain maraton sessiota, niin palvelussa on myös max istunto ajat ja aikakatkaisut jos torkkuu.

Ottaen huomioon miten hyvin tämä palvelu jo nyt toimii niin on mielenkiintoista nähdä millainen on pelaamiseen tulevaisuus vuosikymmenien päästä, mutta jos käyttäjämäärä ei jatka kasvua tasaisesti niin enpä tiedä millaiset intressit Nvidialla ja pelinjulkaisijoilla on tämän tukemisen suhteen kun jo nyt osa pelijulkaisijoista tätä josain syystä karttaa.

Nvidia takaa kovaa tulosta niin varmasti tulee mieleen onko pitkäjännitteisyyttä tälläisessä palvelussa, no jos kannattaa ja suhdanteet muuttuu niin mikä ettei. Hyödyntääko yhtiö tässä millaisia farmeja, eli onko käyttöaste korkea vaikka pelaaja kysyntä heittelee. ja mikä on palvelimien ykkös käyttö.

Nyt palvelu kärsii siitä että sieltä puuttuu merkittäviä nimikkeitä, alkuun osaa seliteltiin Google soppareilla mutta eiköhän siitä Googlen palvelusta ole jo sen verran aikaa ettei kai ne enään jarruta. Rahanjako varmaan aina jarruttaa, mutta kuluttajalle näkyy niin että kuluttaja ostaa pelin, niin jos raha kiikastaa, niin miten tuolla taustalla rahaa ja kustannuksia jaetaan. Muuten luulis että palvelu sen verran luotettava ettei sen takia tarvi rajoittaa, vaan päinvastoin kannattaa julkaisijan sallia, ja senverran tukea että pelaaminen onnistuu. Tuolla kuitenkin jotain pikkupelejä, joten tuskin isoa kynnysrahaa vaaditaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt palvelu kärsii siitä että sieltä puuttuu merkittäviä nimikkeitä, alkuun osaa seliteltiin Google soppareilla mutta eiköhän siitä Googlen palvelusta ole jo sen verran aikaa ettei kai ne enään jarruta. Rahanjako varmaan aina jarruttaa, mutta kuluttajalle näkyy niin että kuluttaja ostaa pelin, niin jos raha kiikastaa, niin miten tuolla taustalla rahaa ja kustannuksia jaetaan. Muuten luulis että palvelu sen verran luotettava ettei sen takia tarvi rajoittaa, vaan päinvastoin kannattaa julkaisijan sallia, ja senverran tukea että pelaaminen onnistuu. Tuolla kuitenkin jotain pikkupelejä, joten tuskin isoa kynnysrahaa vaaditaan.
Osa puuttunee sen takia kun pelintekijät haluais extra rahaa pilvilisenssistä. Nvidian vaikea maksaa tuollaista rahaa kun eivät myy pelejä. Maksat yhdelle euron kaikki vaatii euron ja minkä hintainen kuukausimaksu sitten olisikaan. Toki ongelma olisi heti ratkaistu jos nvidia myisi google tyyliin geforce now spesifiset pelit eikä tukisi jo ostettuja steam/epic games jne. pelejä.
 
Osa puuttunee sen takia kun pelintekijät haluais extra rahaa pilvilisenssistä.
Ok, tuo mennyt ohi. Lähinnä nähnyt niitä juttuja suoratoista yksinmyynti soppareista.

Jollain EAlla tyyppisellä on toki brändejä joilla voi käydä kauppaa, mutta lähinnä silloin jos joku suostuu maksamaan. Jos kukaan ei maksa, niin tiputtaahan kieltäytyminen myyntiä. (tuli mieleen jalkapallopelien osalta, mutta kun tuossa vilasin niin ei siellä ole varteenotettavien kilpailijoiden jalkapallopelejä, F1 on yksi versio)

Onko ollut juttua että kuinka pitkiä sopimuksia Nvidia vaatii, haen sitä takaa että jos antaa luvan, niin pitkää lupa sitä kyseisen nimikkeen osalta vuosikausiksi.
 
Ok, tuo mennyt ohi. Lähinnä nähnyt niitä juttuja suoratoista yksinmyynti soppareista.

Jollain EAlla tyyppisellä on toki brändejä joilla voi käydä kauppaa, mutta lähinnä silloin jos joku suostuu maksamaan. Jos kukaan ei maksa, niin tiputtaahan kieltäytyminen myyntiä. (tuli mieleen jalkapallopelien osalta, mutta kun tuossa vilasin niin ei siellä ole varteenotettavien kilpailijoiden jalkapallopelejä, F1 on yksi versio)

Onko ollut juttua että kuinka pitkiä sopimuksia Nvidia vaatii, haen sitä takaa että jos antaa luvan, niin pitkää lupa sitä kyseisen nimikkeen osalta vuosikausiksi.
Mun käsitys on että on jonkinlainen opt in/opt out systeemi millä peli menee kaupoissa tilaan että sitä saa/ei saa pelattua pilvessä. Tätä varmaan vois kysyä joltain suomalaiselta(kin) pelintekijältä, että miten oikeasti toimii ja kuinka nopeasti nvidia reagoi opt in/out pyyntöihin ja miten nuo opt in/out systeemit oikeasti toimii. Onko ne integroitu jotenkin kaupan julkaisusysteemiin tms.

2020 vuoden pr-katastrofien jäljiltä näyttää löytyvän tällainen:
This includes a new opt-in process for developers and publishers to offer their games on GeForce NOW. Response has been strong with over 200 publishers committing to streaming on the service.
NVIDIA Blogs: How GeForce NOW Game Library Is Shaping Up

Steam:ssa tarvii pelintekijän käyttää allaolevaa, että peli olisi pilvessä/geforce now:ssa pelattavissa:
Steam Cloud Play is currently in Beta and features are being added over time. We are now accepting a limited amount of games into the service as we continue to build features and server capacity for players. The first service we are connecting to Steam to allow users to play games from their Steam Library from the Cloud is NVIDIA GeForce NOW. There are more details below about how to opt your game(s) into the service as well as answers to a few common questions below.
Steam Cloud Play (Beta) (Steamworks Documentation)
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
264 147
Viestejä
4 576 479
Jäsenet
75 367
Uusin jäsen
rANDOMIHERO

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom