PS store 40-50% vuonna 2022, sanoisin jo erinomaiseksi. Stadialla oli 0,5-1% vuonna 2022, eli ei ihme että lopettivat.
Vähän tulee tiputelle ilman lähdettä, ilman yksiköitä.
Jos GeoForce Now on 10-20% , niin palvelun tarjoajan kannalta kyse liikevaihdosta, kannattavuudesta, prosentit ei oikein sano juuta tai jaata.
Jos Sonylla 50% niin no, luot mielikuvaa että Nvidia on ihan markinaalinen, mutta voi olla ihan tarkoituksellista mielikuva rakentelua.
Mitä ne loput on, Microsoft, mutta ns vapaista riippumattomista, Nvidian suorat kilpailijat, mikä niiden osuus. Lisäksi kiinnostaa miten eri markkinoilla, jos joku pieni riippumatton on mailman laajuisesti pieni, mutta jollain markkinalla tervettä siivua. Joillain pienillä voi olla "tuettuna" pelejä jotka esim puuttuvat otsikon palvelusta.
Edit:
Ilmeisesti noilla ei ollut lähdettä, noistakin tekee jotkin Firmat tutkimusta ja ei ihan vertailukelpoista ja monet ihan kauppa tavaraa, joista julkisuuteen sitten jotain moneen kertaan lainattuja.
Yksi
esimerkki julkisesta jutusta. (techloy.com)
Jutussa mainittu vuodet 2021 ja 2022, markkinaosuuksissa rajut muutokset, juttu aika lyhyt sanainen, joten ihan varma mitä tuossa laskettu. Microsoftin xCloud tuon mukaan hallitsee markkinoita (60-70%), mutta tähän otsikkoon liittyen, en ihan varma onko prosentit verrattavia, kilpailia joka tapauksessa.
Nvidia samoissa lukemissa Sonyn kanssa..
Muiden lähteiden mukaan joissa myös isompi joukkoja listoilla niin kyse kuitenkin miljardi liiketoiminnasta, mutta isoille jäteille joku muutaman sadanmiljoonan busines voi olla riittämätön jos ei ole kasvunäkymää.
Mutta jos nyt isoilta nimiltä puuttuu muutama oleellinen nimipeli, mm se Fifa, niin en ylläty jos tosissaan markkinoita halajavat yrittää saada Google vapautuvia itselleen. (No Fifa vähän juuja ja ei , kun se kai sarjan viimeinen nykyiseltä julkaisiljalta)