Game TweakGuides.

KtK

Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
424
Olen kaivannut suomalaiseen foorumiin pelien optimoinnista keskustelua. Joko näyttävyyden maksimointia tai suorituskyvyn parantamista laitteistoista riippuen.
Jotkut jaksaa säätää asetuksia ja tweakata pelejä koreammaksi kuin tehtaalta tullessa ja mä pidän siitä :)

Pistetään ekaksi viimeisin kokeilu: Tomb raidereita ei ole tullut pelailtua ennen ,mutta asensin Rise of the tomb raiderin koneelle ja sehän olikin nätti ku mikä.

No ,piti tietenkin asentaa myös 2013 Tomb raider ja yllättäen tuli eka Farcry pelin fiilikset sun muuta.

Peli nätti kaikin puolin ,mutta en ollut tyytyväinen FXAA ,SSAA 2/4 anialiasingiin.

Resoluutiona 1440p ,Pelin max asetukset, 2600k@4.5Ghz EVGa 1080ti näyttis ja 60Fps adaptive Vsync tasaisena olis mulle kaikinpuolin ok. Aliasing homma vaan täytyi saada kuosiin.

4xSSAA pelin valikosta on aika jees ,mutta pistää näyttiksen 100% koetukselle lähes koko ajan ja tuntui ylettömältä verrattuna no AA tilanteeseen nähden ,mikä ei vie kuin joku 30% näyttiksen tehoista. FXAA blurraa ja 2xSSAA on hiukan nafti.

Ilmaisohjelmalla homma hoitui mieleiseksi ja ei ensimmäistä kertaa.

ReShade apuohjelmalla hoitui tämäkin peli nätiksi ilman näyttiksen rääkkäämistä. Ei voi kuin suositella.

SMAA + FXAA ja päälle Lumasharpen tekee pelistä paremman näköisen ja huomattavasti kevyemmin ,kuin pelin omat AA asetukset.

Testasin myös Nvidian DSR samplausta ,mutta sen tehonvienti verrattuna saavutettuun kuvanlaatuun ei pärjää alkuunkaan + muut ongelmat (kakkosmonitorin ruutu ei pysy kondiksessa)


FallOut 4: TAA + reshaden lumasharpen on aivan must. TAA mutten hyvä ,mutta blurraa.

Alien Isolation:
Peli ,jota en pystynyt pelaamaan hirveän shimmeringin (textuurivälkkyminen) joisain paikoissa ,on siihenkin löytynyt taitavan kaverin modaus ,mitä ei julkaisijalta olisi tullut ikinä ja olin itsekkin jo luopunut toivosta. Tolla modilla peli näyttää siltä kuin oli jo julkaisussa pitänyt:

Alias Isolation: an anti-aliasing mod : alienisolation


Tämmöisiä settejä näin alkuun. Pian joku taas tulee sanoon ,että mulla on niin kova mylly ,että ei tartte leikkiä tämmösillä ,mutta jos vähemmällä saa enemmän ja enemmällä vielä enemmän ,ni ei kai se paha:)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 466
Viestejä
4 192 159
Jäsenet
70 745
Uusin jäsen
Rroy

Hinta.fi

Ylös Bottom