Frost Spirit 140 metelöi käynnistyksessä

Liittynyt
14.08.2024
Viestejä
2
Morjens.

Mulla on uusi kone nyt kasattuna mutta pitää kyllä aika epäpyhää ääntä. En oikein tiedä mistä tuo kiikastaa niin piti tulla kyselemään perehtyneemmiltä neuvoja.

Melu alkaa heti konetta käynnistäessä ja jatkuu vaikka lämpötilat olisi kolmenkympin luokkaa. Oisko tässä laakeri sökönä tai tulikohan tuuletinta asennettaessa töpeksittyä jotenkin? Vai oiskohan tuulettimessa muuten jotain vibaa.. En suostu uskomaan että tämä ois normi-äänitasoa kuitenkaan, ei tuulettimen pitäisi pitää tuollaista ääntä vaikka olisi lujilla. Eikä se kyllä käynnistyessä sitä edes ole.

Casena Lian Li Lancool 3 (jos sillä merkitystä) ja tuulettimena Frost Spirit 140 jonka fan curvea olen käynyt BIOSin puolella käpelöimässä järkevämmäksi. Fan curven muuttamisella ei kyllä ollut mitään suurta vaikutusta tämän äänen melutasoon, vaikka tuulettimia muuten hiljensi kyllä kivasti.



Jos tuulettimessa itsessään on jotain vikaa niin pitänee lähettää se takaisin puotiin. Mutulla kyllä oletan että se saattaisi sujua helpommin jos osaan kertoa vähän tarkemmin että mistä kiikastaa, muutakin kuin että "se pitää meteliä niinkuin joku lentokone, yhyy".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
503
Mulla on peerless assassin, eikä se kyllä tuollaista ääntä pidä, että jossain tuossa on vikaa. Muuten thermalrightien halpaan hintaan on yleensä joku syy, ja kun muuten hyviä jäähyjä, niin ei suuri ihme, että vikaa voi löytyä tuulettimista.
 
Liittynyt
14.08.2024
Viestejä
2
Mulla on peerless assassin, eikä se kyllä tuollaista ääntä pidä, että jossain tuossa on vikaa. Muuten thermalrightien halpaan hintaan on yleensä joku syy, ja kun muuten hyviä jäähyjä, niin ei suuri ihme, että vikaa voi löytyä tuulettimista.
Joo ei ole itselläkään edelliset tuulettimet pitäneet moista älämölöä, aivan vierasta mulle. Thermalrightista ei kyllä ole aiempaa kokemusta, tää oli eka (ehkä myös vikakin, saa nähdä).

Laittelin aiemmin viestiä putiikille että mitäs tehdään ja oottelen heidän vastaustaan. Halusin vaan yrittää tässä odotellessa kartoittaa pikkasen että mistä voisi kiikastaa (ja tarkistaa etten oo ihan ulapalla ja yksinkertaisesti kuvittele että tuossa olisi jotain vikaa o_O). Olisi ihan mielenkiintoista saada selville että onko tuollainen kovinkin yleistä, koska jos on niin saatanpa vaihtaa johonkin toiseen merkkiin tai malliin. Tosin jos 95% on priimaa ja mulle vaan sattui ö-luokan yksilö niin sitten kävi vaan huono tsägä, parempi onni ehkä ensi kerralla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 719
Viestejä
4 349 841
Jäsenet
72 492
Uusin jäsen
Nailla_Mennaan1

Hinta.fi

Ylös Bottom