Nyt on vedetty speedot tiukkaan ja Frankenmainer saatu henkiin! Suurempia uhrilahjojakaan ei tarvittu!
Mainaus: Eli aloitin siitä osa-alueesta, minkä tiesin osaavani. Katsoin YouTube-videon. Jos on niin aloittelija, kuin minä tässäkin hommassa, niin tästä videosta oli paljon apua (en ole mainostaja, enkä tienaa linkistä mitään jne. Linkki vie juutubeen Son of a Techin videoon, missä opastetaan mainauksen aloittamisesta)
Tein niinkuin videossa näytettiin. Video päälle, pauselle, tee niinkuin tuo kaveri, video päälle, pauselle, tee niinkuin jne... Lopputulos: mulla on kellarissa kone, mikä mainaa Cortex-kolikkoa johonkin lompakkoon, mistä sen voi varmaankin jotenkin taikoa euroiksi taskuun.
Päivä tuottolaskurit arvioivat, että tiliä tulee n. 3,5€/pvä, eli miljoonaan menee tovi. Tuo videossa ohjeistettu miner-ohjelma näyttää kaikkia hienoja tietoja ja on jopa vähän hypnoottinen. Sen mukaan mun näyttiksien laskenta teho on n 1,5-1,6 g/jotain. Lämpöä se näyttää ilmeisesti korteilla olevan n. 50-60c ja näyttisten tuulettimet röpöttää n.30-35% teholla.
Ilmeisesti näyttiksiä pitää säätää jotenkin, että ne toimisivat tehokkaammin. Olen törmännyt sen nimiseen ohjelmaan kuin afterburner. Minulla ei ole sitä vielä asennettuna, eikä mitään käsitystä, että mitä sillä käytännössä tehdään. Jos olen ollenkaan hajuilla, niin sillä hienosäädetään näyttisten virrankulutusta (tai niille syötettävä virtaa), jotain muistien hertsejä ja taitaa onnistua tuulettimienkin säätö. Lisää pitäisi puristaa tästä hökötyksestä siis tehoa ulos.
Aion tästä eteenpäin olla aktiivisesti myös tuolla louhintaketjussa pyörimässä, aiheuttamassa pahennusta, kyselemässä itsestään selvyyksiä ja toivon mukaan luoden edes hieman viihde-arvoa niille mukaville tekkiläisille, jotka jaksavat antaa vinkkiä.
Pelit: Sain asennettua Steamin ja CS:gon koneelle, siinä on ilmeisesti minun toinen tsäänssini tienata miljoonia. Automaattisesti grafiikka-asetukset olivat korkealla, näytöltä oli kadonnut kaikki fps/ping ym. tiedot, mitä olin saanut konsolin kautta säädettyä läppärillä näkyviin. Peli vähän tökki/nyki, enkä edes osannut kyykistyä. Myös näppäimet olivat resetoituneet. En saanut edes konsolia auki. On tämäkin niin perkeleen vaikeaa. Tästä aion kuitenkin ottaa niskalenkin ja vähän kirjoitella tänne, että miltä speksit alkavat näyttää.
Typerä kysymys tässä kohdassa: Onko sillä merkitystä kytkenkö näytön jompaan kumpaan gpuhun vai emoon? Osaako peli hyödyntää kahta grafiikka korttia? Tarvitseeko jotain käydä säätämässä, että se osaa?
Nyt vähän perheaikaa, sitten illan pimetessä hiivin "konttorin" puolelle ja säätämään, kuin mielipuoli! Eikö muka oikeasti noilla tuulettimilla ole mitään funktioo tässä mun setissä? xD No onpahan ainakin mainausrigin näköinen, menee rouvalle paremmin läpi!