Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ehdottomasti kannattaa hintavertailla! Löytyy melkein puolet halvemmalla ja paremmalla palautusoikeudella GigantistaJos vaan omaan käteen sopii niin ehdoton suosittelu: Logitech MX518 Legendary Gaming Mouse -pelihiiri, 16 000 dpi, musta/harmaa - 54,90€
Kannattaa laittaa ensin se prosessorijäähy siihen prossun päälle ja vasta sen jälkeen tuuletin kiinni prossujäähyyn kun on muistit yms. asennettu, että näkee miten se tai ne tuulettimet mahtuu.Väliaika raportti:
Kyllä vaan sanon, että jos tämän saan vielä ehjänä kasaan, niin ihmeiden aika ei ole ohi!
Yritän taklata tätä hommaa pala kerrallaan, mutta usko on jo koetuksella. Olen viimeisen tunnin ihmetellyt, että miten päin toi cpun jäähy ja tuuletin pitäisi laittaa. Jos tuuletin kuuluu virittää kiinni, niillä todella ohkaisilla "tuki"-rautalangoilla jäähyn "runkoon" (niinkuin ohjeista voi tulkita), niin se ei mielestäni mahdu mitenkään emolevyn sisään.
Ja mua todellakin jännittää se prosessori, että onkohan se ehjä. Se liikahti se piirilevyn päällä oleva osa, ei irronnut, mutta liikkui.
Syke on oikeasti käynyt varmasti yli kahdensadan ja on jopa fyysisesti väsynyt olo, kun on kroppa ollut jännittyneenä. Huh huh. Huomenna jatkuu!
Olikohan tätä laitettu lainkaan kiinni, jos pääsi tosiaan liikkumaan ja mainitsiko myyjä muuten onko hän jättänyt prosessorin sisään ne "hammastahnaa paremmat" tahnat/nestemäiset metallit vai onko pyyhkinyt pois ja luullut, että laitat itse uudet tilalle?Mielenkiintoni myös heräsi, "korkattu", että mitähän helevettiä se tarkoittaa. Luulin ekaksi, et tää on joku kärähtänyt prossu, mutta hieman tutustuttuani aiheeseen, se tarkoittaa sitä, että joku vähän etevämpi kaveri on avannut prossun, työntänyt hammastahnaa kovempaa kamaa sisälle ja laittanut sen taas kiinni.
Jos joku on lukemassa threadiä, niin tarvitseeko emolevy teidän mielestänne ruuvata pohjaan kiinni vai saako se olla irtonainen? Jos tarvitsee, niin millä ruuvataan?
Tuota on aika turha pelätä, että jotain hajoaisi kasatessa. Jos nyt ei aivan täysi tampio ole tekniikan kanssa. Kuitenkin kaikki liittimet on sellaisia, että ne ei käy vääriin paikkoihin / väärinpäin paikalleen. Ja muistaa, että ylimääräistä voimaa ei tarvita, jos joku ei mene paikalleen niin luultavasti olet laittamassa sitä väärinpäin tjsp. Netti on nykyään pullollaan hyviä kasausvideoita.
Kävi tämä juuri itselläni tuon ITX koneen kanssa pari kertaa, unohdin siis laittaa kytkimen on asentoon ja eihän se käynnistynyt.Virtalähteestä kytkin päällä?
Jep. Ja tarkastettu mielestäni, että kaikki liittimet ovat pohjassa kiinni. Muistikammat mielestäni ok. Tuulettimet ok. Gput luultavasti ok. Prossu ainakin oikeinpäin kiinni.Virtalähteestä kytkin päällä?
Miten emolevy voi olla kiinni liian monella ruuvilla? Kaikki ne emolla olevat kiinnityspisteet on tarkoitettu juuri siihen, eli jos et itse ole viritellyt sinne jotain omiasi, niin kyse on ollut jostakin muusta.Itsellä kävi kauan sitten kun ensimmäisiä kokoonpanoja kasasin niin että olin ilmeisesti liian monta emolevyn ruuvia kiinnittänyt.
En itse tuolloin keksinyt ratkaisua joten kävin näyttämässä tutulle myyjälle ja se näki samantien mistä oli kyse, emo irti ja takaisin ja johan postasi.
@Vision Haluaisitko kertoa tuosta ihan vähän lisää, että mistä on kyse? Vaikuttaako ruuvien määrä emolevyn toimintaan?
punaiset oikosuljet ruuvarin kärjellä?Käynnistystä yritetään tästä kohdasta.
Miten emolevy voi olla kiinni liian monella ruuvilla? Kaikki ne emolla olevat kiinnityspisteet on tarkoitettu juuri siihen, eli jos et itse ole viritellyt sinne jotain omiasi, niin kyse on ollut jostakin muusta.
On. Anteeksi lyhyt vastaus.Onko nyt siis PW+ ja PW- pinnit yhdistetty ruuvarilla tms?
No niin, nyt alkaa olla katumuksen hetket käsillä. Kokeilin toista virtalähdettä ja sain aikaan sinisen välähdyksen mielestäni emolevyn luota!
Yrityksen puutteesta ei voi syyttää, mutta me on ehkä hävitty tää peli! Ei saatana, eeppistä! Luettuani siitä, että staattinen sähkö voi vahingoittaa laitteita, niin eihän tämä nyt varmastikkaan ollut kuolinisku.
Sininen välähdys missä vaiheessa? Kun koskit villapaita päällä johonkin komponenttiin, vai laittaessasi virrat päälle powerissa?No niin, nyt alkaa olla katumuksen hetket käsillä. Kokeilin toista virtalähdettä ja sain aikaan sinisen välähdyksen mielestäni emolevyn luota!
Yrityksen puutteesta ei voi syyttää, mutta me on ehkä hävitty tää peli! Ei saatana, eeppistä! Luettuani siitä, että staattinen sähkö voi vahingoittaa laitteita, niin eihän tämä nyt varmastikkaan ollut kuolinisku.
Mm. ainakin Corsairin powereissa se toinen piuha on puolitettava, eli niistä kytket vain sen toisen puoliskon siihen pienempään liittimeen.Kuvaa ei näy. Nyt on kysymys. @Päivittelijä laittoi kuvan, missä on nuo 2 liitintä, mihin menee powerista piuhat. Mulla on sellainen ongelma, että tällä hetkellä, minulla ei ole mielestäni sopivaa piuhaa tuohon pienempään liittimeen. Isommassa liittimessä on sellainen piuha, missä on 2 tuollaista pienempään liittimeen sopivaa päätä yhdistettynä.
Nyt alkaa kuvan metsästys, liittyisikö tuo yllämainittu liitin siihen?
Mm. ainakin Corsairin powereissa se toinen piuha on puolitettava, eli niistä kytket vain sen toisen puoliskon siihen pienempään liittimeen.
How to: Connect a PSU to a 4-pin CPU port
Our power supply units (PSUs) use an 8-pin EPS12v CPU cable that can be split into two 4-pin connectors. If you want to connect our PSU into a 4-pin EPS motherboard port, simply pull the two halves...help.corsair.com
Kyllä, virtapiuhat molempiin. Saattaa toimia matalalla kuormituksella pelkästään toisellakin, mutta se on ongelmien hakemista. Emolevyn (ja powerin) manuaalia kannattaa myös vilkaista.Nyt on sykkeet korkealla! Näkyy kuva!
Tarvitseeko noihin molempiin koloihin nyt siis laittaa virta piuha, vai riittääkö, jos on jommassa kummassa? Anteeksi, että kyselen tyhmiä ja tykitän tänne tavaraa, mutta olen niin helvetin innoissani ja kujalla!