HELLOU! Back from the death, vai miten se frankenstainer nyt olikaan.
Masiina on nyt pyörinyt omineen täällä alakerrassa. Tuli ehkä hetkellinen turnausväsymys, mutta nyt aletaan taas tutkailemaan mainausta tarkemmin.
Frankenmainer: Tilasin emolevyyn sopivat kannakeruuvit/härdellit, että saan sen laitettua kivasti tuohon rigiin. Tällä hetkellä se on muutaman epämääräisen nupikan varassa tuossa. Siirsin myös toisen näytönohjaimen kiinni emolevyyn ja otin siitä Riserin pois välistä. Kokeilin louhia ethereumia, mutta siirryin takaisin Cortexiin. Sain tuon emolevyssä olevan näyttiksen raksuttamaan n. 40-45 mh/s ethereumia, mutta koska en ymmärrä edelleenkään kellottamisesta mitään, en saanut viriteltyä systeemiä vakaaksi. Ja koska en jaksanut opiskella juuri sillä hetkellä enempää, niin jätin ethereumin sikseen toistaiseksi. Sain siis myös ladattua ja asennettua oikeat ajurit yms. KUUL!
Toinen näytönohjain on vieläkin Riserillä kiinni tuossa rigi-telineessä ja sillä huonolla liittimellä, mikä voi aiheuttaa tulipalon. En uskalla laittaa näyttistä kiinni emoon, ennenkuin tukitapit saapuvat.
Cortexia ruksuttelen 5,45-5,55 g/hs tahdilla. Siitä en tiedä, olisiko lisää säätämällä (ja oikein säätämällä) mahdollisuus saada korkeampia lukemia. Tällä hetkellä korttien säädöt msi afterburner ohjelmalla ovat:
GPU1 core clock +202, memory clock +514, power limit 105, fan speed asetettu 85%. 59*c lämpötila
GPU2: Core clock +212, memory clock +680, power limit 110, fan speed 84%. 46*c lämpötila
Näihin säätöihin otan mielelläni neuvoa ja vinkkiä vastaan. Toivottavasti en riko mitään tällä hetkellä.
Ostin myös toisen näytön (tietenkin 144hz ja olikohan 1 vai 2 ms vasteaika) käytettynä, koska ajattelin, että päästään joskus likan kanssa alakertaan pelailemaan. Ja jos tyttö vaikka haluaa katsoa Ryhmä Hauta, samalla kun iskä säätää koneella. Sain myös kytkettyä ps4 ohjaimen koneeseen bluetoothin kautta (kahta ohjainta en saanut toimimaan samanaikaisesti, onkohan tähän jotain helppoa niksiä?). Ja asensin Steamista Ryhmä Hau-pelin ja testailimme sitä likan kanssa. Se oli aikas nastaa. Ostin myös tietokoneeseen kaiuttimet, oli todella hyvä hintalaatusuhde mielestäni. En ole mikään hifisti, mutta kyllä mulle kelpaa. Creative Gigaworks T40 series II, käytettynä.
Ceeässän olen saanut pyörimään aika kivasti 200-300 fps, niin ettei kaikki asetukset ole lowilla. Tosin yritin tehdä sellasen autoexec-filen, mutta eihän siitä mitään tullut.
Tilasin Binance-kortin ja olen jo käyttänyt sitä. Se on muuten aika helvetin siistiä maksaa kaupassa kryptoilla! Jumaleissön, siinä tulee sellanen fiilis, että atk on päivän sana! Oli myös mukavan yksinkertainen tilausprosessi ja aika helppo säätää kortin toimintaa.
Asensin myös uusimman version Gminer-ohjelmasta ja siitäkin tuli aika hyvä fiilis, kun osasi laittaa sen toimintaan ihan muutamalla klikkauksella.
Olen myös asentanut lompakko-sovelluksen, binance-sovelluksen, sekä herominersin välilehden puhelimen etusivulle. On todella koukuttavaa käydä päivän aikana vilkuilemassa puhelimella, että miten lompsu täyttyy, toimiiko maineri, niinkuin pitää ja siihen perään binancessa vähän kurssien tarkkailua.
Muutaman kerran olen vahingossa tehnyt Binancessa hutiostoksia, tarkoitukseni on ollut ostaa Bitcoinia Cortexilla, mutta onkin mennyt toisinpäin. Aika noloa, mutta näitä sattuu. Olen jotenkin ajatellut mielessäni, että kun Cortexin kurssi oli ylhäällä, niin ostin Bitcoinia, koska jos kurssit lähtevät laskuun, niin Bitcoin on ehkä hieman vakaampi, kuin Cortex.
Olen myös tehnyt yhden onnistuneen "Treidibisnespörssimies"-kaupan. Ostin Bitcoinia, kun Cortexin kurssi oli ylhäällä, sitten ostin Cortexia, kun sen kurssi oli alhaalla ja sitten taas Bitcoinia.
Omni mesh pöntöillä olen saanut netin kivasti jaettua ja toimimaan myös täällä kellarissa.
Aika paljon tuli taas tavaraa ja päivittelen lisää tänne myöhemmin. Yhteenvetona voisi sanoa, että tähän asti tää on ollut hienoa kokemusta ja uuden oppimista. On tullut jo jonkinnäköistä käsitystä koneiden sielunelämästä ja kaikesta säätämisestä. Ja nimenomaan säätämisestä! Mitäänhän en voi sanoa osaavani, mutta hajuilla alan olla joistain asioista.
Nyt en osaa laskea, mutta ei tässä enää kauaa mene, kun näillä mainausmasseilla ostetaan loma-osake Lieksasta!