Saako nopean selityksen mikä näiden myyntipointti on, eli miksi tällainen "tavallisen" läppärin sijaan?
Ilmeisesti syynä ei ole ainakaan tehoisekseen halpa hinta, vaikka itse kokoaisi?
Linux-tuki plussaa, tuo ok, tosin ovat esim. Lenovotkin (ja muutkin omistamani läppärit) tuntuneet ihan hyvin pyörivän erinäisillä Linuxeilla, vielä ei ole tullut vastaan läppäriä joka ei olisi suostunut yhteistyöhän Linuxieni kanssa.
Osat ovat helposti itse vaihdettavissa mikä toki erinomaista korjattavuutta ja laajennettavuutta ajatellen, mutta monissa osissa lienee täysin Frameworkin valmistajien tarvikeosien varassa, ja miten he ne sitten hinnoittelevatkaan? Toki muistit ja levyt voinee ostaa muualta, mutta kaikki muu sitten Framework-kaupasta premium-hintaan? Muistin ja levyjen lisäksi, vanhenevaan läppäriin monesti saattaa tulla tarpeelliseksi vaihtaa tuuletin jos vanha lakkaa pyörimästä, senkin jooutunee ostamaan Framework-kaupasta varaosana? Ehkä niitä voisi samantien ostaa useampia kappaleita varastoon jos tarve sellaiselle tulee kun Framework-kauppa on jo lopettanut toimintansa...?
Miksi missään arvioissa ei mainita millä näyttöpiirillä koneet tulevat? Se nyt kuitenkin on yksi tärkeimmistä määrittävistä tekijöistä paljonko olen valmis maksamaan läppäristä, onko siinä vain joku sisäinen Intel HD grafiikka vai NVidia RTX 5090 HyperSuper AI SuperComputer GPU.