Fractal Design -kotelot

Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 545
Itsellä ainakin alivoltitus auttoi näyttiksen coil whineen selvästi. Korkeisiin lämpöihin auttoi tuulettimien lisäys. Aluksi oli vain 3 edessä puhaltamassa sisään. Lisäsin alas eteen yhden puhaltamaan sisään, ja pari ulos puhaltavaa tuuletinta, yksi taakse ja toinen kattoon taakse. Kun on enemmän flektejä, niin niitä ei tarvitse ajaa yhtä lujaa, kuin pienempää määrää tuulettimia. En ole huomannut, että tuulettimien määrän lisääminen lisäisi äänen määrää.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 919
Tuosta northista on lasikylkinen versiokin, ei kovinkaan kummoista lämpötilaeroa versioiden välillä. Katon tukkimisesta en tosin ole nähnyt mittauksia. Tosin ei ne torrentissakaan ole auki, toisaalta paljonko kyljen ja katon matottaminen vaikuttaa jos etupää ja takapää on mahdollisimman auki...
Tässä olikin @Seese :llä nyt kyse Northin matottamisesta, ja nimenomaan niihin rei'itettyihin osiin. Itselläni on Torrent, jonka hyvyys perustuu sitten muihin seikkoihin, kun se koko rakenne ja tuulettimet ovat täysin erilaisia.

Ja samaa mieltä, miksi matottaa kylkiä, jos kotelo muualta reippaasti auki? Epäilen myös, että hyötyä ei saa.

Coil whineen mulla on lääkkeenä sen äänekkään komponentin vaihto parempaan.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
536
Eiköhän näiden koteloiden hienous perustu siihen, että ne ovat avoimia ja siksi ilma kulkee ja ovat hiljaisia. Maton laittaminen mesh-osiin pilaa koko idean, ja tuloksena on sitten umpinainen, kuuma ja äänekäs kotelo.
Itse olen sitä mieltä, että suurimmalla osalle nämä vanhan liiton fractalit ovat parhaita, josta löytyy pölyfiltterit+äänieristematot joka paikasta. Toisin sanoen mesh/"air flow" kotelot yliarvostettuja.

Löytyy 3x 140mm Noctuaa edestä ja yksi takaa. Säädetty 900rpm ja ovat todella hiljaisia. Lisäksi koppaan ei tule pölyä ja äänieristeet eristävät erityisesti näyttiksen ääntä, vaikka ei sekään käy kun max 1300rpm.

Ehkä jos ajelee jotain 14900k+rtx 4090 niin sitten ilmankierto voi loppua kesken, mutta suurimmalle osalle varmasti riittää. Olisi kyllä kiva kokeilla 14900k+rtx 4090 tässä kotelossa, mutta intelit tällä hetkellä täysin turhia pelkkään pelikäyttöön.

Coil whineen mulla on lääkkeenä sen äänekkään komponentin vaihto parempaan.
Eipä tuo taida kelvata ainakaan jälleenmyyjälle vaihdon syyksi. Ellei sitten laita pahaa kiertämään muille. Joskus tuo coil whine saattaa johtua virtalähteestäkin. Ja kuten ihmemies totesi niin alivoltituksella ääni voi kadota tai ainakin värinän taajuus laskee vähemmän häiritseväksi.
 

PCB

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 919
Itse olen sitä mieltä, että suurimmalla osalle nämä vanhan liiton fractalit ovat parhaita, josta löytyy pölyfiltterit+äänieristematot joka paikasta. Toisin sanoen mesh/"air flow" kotelot yliarvostettuja.
Jos nyt vanhan liiton Fractaleilla viitataan esim. Define R -sarjaan, niin aivan surkeitahan ne nykymittapuulla ovat. Torrent taas taitaa olla mittauksissa viileimipä ilmajäähykoteloita, ja siinä ohessa hiljaisimpia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
247 650
Viestejä
4 317 613
Jäsenet
72 082
Uusin jäsen
juu736f

Hinta.fi

Ylös Bottom