Itse olen ollut kyllä tyytyväinen Define 7 Compactiin. Kotelo ei saanut olla paljon Define C:tä isompi, joten tämä rajasi esim. Jimmsin tarjous R6:n pois. Lisäksi kotelossa ei saanut olla ikkunaa, mikä rajasi vaihtoehtoja entisestään. Käytännössä vaihtoehdoiksi jäivät Define C ja Define 7 Compact. Jälkimmäistä sattui olemaan hyllyssä, joten sillä mentiin.
Kotelon laatu on mielestäni vieläkin parempi kuin Define C:ssä. Ulkonäkö on myös omaan silmään parempi kuin Define C:ssä. Jotenkin modernimpi ja monoliittinen. Avattava katto tuo yllättävän paljon enemmän valoa sisään kokoonpanoa kasatessa. Kotelo on vakiotuulettimilla (lisättynä yhdellä Arcticin P14 Silent tuulettimella) todella hiljainen. Ilmankierto nyt ei ole tietenkään samalla tasolla mesh-etupaneelisten kanssa, mutta se olikin tiedossa.
Sitten huonot puolet. Hinta on aivan liian korkea. 120€ normaalista ja 130€ lasikylkisestä on liikaa. Umpikylkisestä nyt vielä juuri ja juuri voi tuon 120€ maksaa, koska tarjontaa ei kauheasti ole (lähinnä Define C). 130€ lasikyljestä on noin 30-40€ enemmän kuin kilpailijoilla eikä laatu ole niin paljon parempaa verrattuna esim. NZXT H510:een. Jos koteloiden hinnat olisivat esim. 90€/100€, voisi niitä varauksetta suositella kokoonpanon pohjaksi. Nyt näin ei kuitenkaan ole.
Vaikka Define 7 Compact on hyvin viimeistelty ja laadukas kotelo on sitä aika vaikea suositella varauksetta. Hyvän kotelon siitä saa, mutta pitää samalla tiedostaa, että maksaa muutaman kympin ”Fractal-lisää” tms. Halvemmalla saa yhtä hyviä ja joiltain ominaisuuksilta jopa parempia koteloita.
Edit. Olen omistanut aiemmin Define C, jos joku ihmettelee mihin vertailuni pohjaan.