Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toivottavasti joku jaksaa myös perustaa kisaketjut entiseen malliin.
Tässä kun on F1-yleisketju, niin mitenkäs sitten jos/kun joku luo kausikohjaisen ketjun missä on uudet tallipaikat, kuskit ja muut tiedot, siirtyykö yleiskeskustelu kuitenkin sitten aina sen kauden alle ja tällainen threadi jää käyttämättä..?
Jos lisättäis tähän otsikkoon 2016 ja sitten ensi kaudelle uusi ketju tulevaisuudessa. Ei varmaan tarvita yleisketjua ja kausiketjuja?
Joo, pidetään homma simppelinä.Jos lisättäis tähän otsikkoon 2016 ja sitten ensi kaudelle uusi ketju tulevaisuudessa. Ei varmaan tarvita yleisketjua ja kausiketjuja?
Jep. Toivottavasti löytää tiensä tänne.Yak- tekee kyllä Muron puolella mainioita F1-osakilpailukohtaisia triidejä.
Luulisi niille löytyvän aina tekijöitä, jos ei Yak- siirry tälle foorumille. Itsekin tullut noita aloitusthreadejä luotua menneinä vuosina, mutta jos niitä ei kerennyt itse tehdä niin sitten vain piti toivoa että joku muu sellaisen tekee.
Yak- tekee kyllä Muron puolella mainioita F1-osakilpailukohtaisia triidejä.
Jep. Toivottavasti löytää tiensä tänne.
Noni!Jos täällä ketjuille tilausta on, niin tottahan toki ne tänne väsään.
Ajattelin kauden loppuun saakka tehdä tuonne mörön puolellekin, mutta mutta...
– Minua ei rangaistu, joten en tehnyt mitään väärää, Verstappen yritti puolustautua.
Kaikki muut kuljettajat olivat sitä mieltä, että Verstappen teki väärin. Ensin asiasta puhui Romain Grosjean, sitten Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton ja Fernando Alonso.
– Jos mitään ei tehdä, joku täräyttää kohta täydellä vauhdilla Verstappenin auton perään, saksalaiskuljettaja Nico Hülkenberg sanoi.
Ainakin minun käsittääkseni Alonso potkittiin pois, ei lähtenyt itse?Yllätys mullekin. Olen viimeisten parin vuosikymmenen aikana jo tottunut siihen, että Ferrarilta lähdetään eläkkeelle tai sitten tallin aloitteesta. Vettel olisi jo toinen maailmanmestari kävelemässä itse ulos lyhyen ajan sisällä.
Ainakin minun käsittääkseni Alonso potkittiin pois, ei lähtenyt itse?
Liekö tuossa Kvyatin jatkon taustalla myös se, että Red Bull haluaa kypsyttää Gaslya vielä vuoden verran alemmissa sarjoissa lisää. Verstappenin kanssa on kuitenkin nähty, että meno on välillä niin riskialtista, että tuskin haluavat saman toistuvan Gaslyn kohdalla.
GP2 on kuitenkin vauhdillisesti ja kilpailullisesti niin lähellä F1:tä, ettei sieltä juuri ole muuta vaihtoehtoa kuin F1, jos haluaa uran etenevän. Gasly on lisäksi reilut 1,5 vuotta Verstappenia vanhempi. Kvyatin jatkosopimus kyllä ihmetyttää ottaen huomioon, kuinka herkästi Red Bull/Toro Rosso ovat viime vuosina vaihtaneet kuljettajia ihan kohtuuhyvienkin tulosten jälkeen (esimerkkinä Buemi ja Vergne).
Bottas jatkanee Williamsilla:
Valtteri Bottas teki ratkaisunsa työpaikastaan, ei ottanut riskiä
Lienee aika 50-60 olisiko Rellu ollut parempi vaihtoehto, kun ensivuodeksi pakkaa muutenkin sekoitetaan...
Valtteri Bottas teki ratkaisunsa työpaikastaan, ei ottanut riskiä
Jaa artikkeli:
AddThis Sharing Buttons
Share to FacebookFacebook4Share to TwitterTwitterShare to WhatsAppWhatsApp
Otto Palojärvi / Sport Content
Luotu:
23.10.2016 12:22
- Kuva: EPA / Alloverpress / Srdjan Suki / Autotoday
Urheilu
|
Formula 1
Autosport uutisoi luotettaviin lähteisiin vedoten, että Valtteri Bottas jatkaa ensi kaudella Formula ykkösissä Williams-tallissa. Tiettävästi Bottaksella on sopimus kaudelle 2017. Hänellä olisi mahdollisuus vaihtaa tallia 2018.
Bottas neuvotteli sopimuksesta Renaultin kanssa. Lopulta hän katsoi Williamsin paremmaksi ratkaisuksi.
Williams on tällä kaudella taantunut. Sen resurssit ovat rajalliset ja ensi kaudella teknisten sääntöjen muuttuessa Williams saattaa menettää asemiaan entisestään.
Renaultilla Bottas olisi saanut tehdastallin resurssit. Muutaman vuoden sisällä hän olisi voinut päästä taistelemaan maailmanmestaruudesta.
Bottaksen ratkaisu Williamsille ei liene kuitenkaan huono. Hän pysyy Williamsilla ykköskuljettajana. Toiseksi kuljettajakseen Felipe Massan tilalle Williams joutuu taloudellisista syistä pestaamaan 18-vuotiaan kanadalaiskeltanokan Lance Strollin, josta ei liene Bottakselle uhkaa.
Bottas kärkkyy ennen kaikkea huippusopimusta kaudelle 2018. Hänen osakkeensa eivät Williamsilla laske ja vuoden kuluttua tallien väliset uudet asetelmat ovat selvillä. Silloin ratkaisu on helpompi tehdä.
Ferrarilla Kimi Räikkösen ja Sebastian Vettelin sopimukset ovat vuoden kuluttua katkolla. Mercedeksellä Lewis Hamiltonin ja Nico Rosbergin sopimukset ovat voimassa kauden 2018 loppuun, mutta toinen heistä saattaa vaihtaa työpaikkaa kesken sopimuskauden.
Ferrari on ollut kiinnostunut Bottaksen palkkaamisesta. Mercedeksen moottoriurheilupomo Toto Wolff tuntee Bottaksen hyvin toimittuaan Bottaksen managerina. Bottaksen tulevaisuus näyttää siis valoisalta.
Varmat F1-tallipaikat kaudelle 2017:
Mercedes: Lewis Hamilton, Nico Rosberg
Red Bull: Daniel Ricciardo, Max Verstappen
Ferrari: Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen
McLaren-Honda: Fernando Alonso, Stoffel Vandoorne
Renault: Nico Hülkenberg
Force India: Sergio Perez
Williams: Valtteri Bottas, Lance Stroll
Toro Rosso: Carlos Sainz, Daniil Kvyat
Vapaana vielä kahdeksan tallipaikkaa. Molemmat paikat vapaana Haasilla, Sauberilla ja Manorilla.
Eikös Grosjean jo tehny Haasin kanssa jatkolapun?
Mutta onhan se selvä, että jos homma ei ole kannattavaa niin eipä tuota ole kovin mielekäs silloin järjestääkkään...
Mistä tullaankin varsinaiseen ongelmaan, eli siihen, että kannattavuutta pitäisi parantaa. Eli lisää katsojia (paikanpäällä+televisiossa) ja ehkä rahanjakoakin asiallisemmaksi. Ecclestonen lähdön myötä näin ehkä jopa tapahtuukin.
Oli iha jees. Hieno toi yksi pätkä tuosta Brabhamin autosta.. hieno auto.Aika mielenkiintoinen dokkari varikkopysähdyksistä.
http://www.redbull.tv/video/AP-1P6BWQ9JS1W11/the-history-of-the-pit-stop
Oli iha jees. Hieno toi yksi pätkä tuosta Brabhamin autosta.. hieno auto.
Ensi kaudeksi pyörähtää bensaruletti:
F1:ssä syttyi bensasota: vuosikymmenten yhteistyökuviot uusiksi
En muista, että aikoihin olisi ollut puhetta polttoaineen vaikutuksesta suorituskykyyn. Kolmen kärjessä on ollut "aina" moottori, moottori ja aerot.
Toki joskus ollut gummitkin aiheena, mutta jonnet ei muista.
Lieneekö enemmän kyse siitä kuka maksaa kenelle ja kuinka paljon?00000
Kas. Luullut että kaikille tullut samat löpöt toimittajalta X ettei mitään fiilunkia pääse tapahtumaan.
Aina oppii uutta.
F1-autojen polttoaine on 99-prosenttisesti samanlaista kuin huoltoasemilla yleisesti myynnissä oleva bensa, mutta siinä on joitain muutoksia, jotka parantavat kiihdytyksiä ulos mutkista. Fernando Alonso kokeili pari vuotta sitten ajaa Fioranon radalla Ferrarin F1-autolla peräkkäin sekä F1-bensan että tavallisen bensan voimalla. Kierrosajoissa syntyi eroa 0,9 sekuntia F1-kisabensan eduksi.
Mitähän nuo erot on, kun äkkiseltään ajatellen tuossa mutka-ajossa ainut parannus tulisi siitä, että bensa olisi geelimäisempää eikä loiskuisi eestaas sekoittaen auton balanssia.
Joo aikalailla normaalia bensaahan tuo on.
Oli aikamoista pelleilyä kyllä. Hassua, että Vetteliä rangaistaan tuosta ajolinjan vaihtamisesta jarrutuksessa/juuri ennen, vaikka Verstappen pääsi kuin koira veräjästä Hamiltonia vastaan edellisessä kisassa.
Oli aikamoista pelleilyä kyllä. Hassua, että Vetteliä rangaistaan tuosta ajolinjan vaihtamisesta jarrutuksessa/juuri ennen, vaikka Verstappen pääsi kuin koira veräjästä Hamiltonia vastaan edellisessä kisassa.
Etenkin tilanteessa jota ei olisi edes pitänyt syntyä, kun Verstappenin olisi pitänyt jo aikaa sitten päästää Vettel edelleen oikaisunsa takiaSe sääntöhän tarkennettiin vasta ton tapauksen jälkeen, joten ei tossa sen suhteen mitään ihmeellistä ole. Harmi vaan, että rangaistuksen sai ensimmäisenä joku muu kuin Verstappen.