Ford tunnustaa Ecoboost moottorivian Englannissa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhazu
  • Aloitettu Aloitettu
Taitaa olla vanhempia hintoja. RSHuolto lienee Fordin merkkareita edullisimmasta päästä ja Ecoboost 1.0 jakopää sisältäen öljypumpun hihnan yht. 1650€...


Joku väitti, että mekaanikot vetävät pitkää tikkua, kuka saa moisen riippakiven työnalle. Kuulemma se moottorin saaminen takaisin tiiviiksi on ikävää puuhaa.



Viimeksi kun katsoin, oli tuo ö.pumpun hihnan vaihto lisätyö, joka tosin olisi viisasta vaihtaa samalla. En siltikään ymmärrä miksi tuo on noin hinnakas. Eikai tuo eroa kuivahihnan vaihdosta paljoakaan.
 
Okei joo,
Taitaa olla vanhempia hintoja. RSHuolto lienee Fordin merkkareita edullisimmasta päästä ja Ecoboost 1.0 jakopää sisältäen öljypumpun hihnan yht. 1650€...


Joku väitti, että mekaanikot vetävät pitkää tikkua, kuka saa moisen riippakiven työnalle. Kuulemma se moottorin saaminen takaisin tiiviiksi on ikävää puuhaa.



Joo'o, ei taida olla mikään helppo operaatio, mutta toki tehtävissä ja osat varmaan kuitenkin kohtuu halpoja. Mutta jos firma veloittaa 1 650 e, niin se kyllä kertoo siitä, että joutuu siinä vähän jumppaamaankin. Eli joo, ei ollutkaan niin kiva juttu kuin ajattelin. Joku 500e normaalin jakohihnan vaihdosta liikkeessä voi tarkoittaa alle satasen osia ja puol tuntia parkkipaikalla, mutta tässä tapauksessa hommaa taitaa olla vähän enemmän...
 
Viimeksi kun katsoin, oli tuo ö.pumpun hihnan vaihto lisätyö, joka tosin olisi viisasta vaihtaa samalla. En siltikään ymmärrä miksi tuo on noin hinnakas. Eikai tuo eroa kuivahihnan vaihdosta paljoakaan.

Aikaa menee kuulemma ensikertalaiselta ammattimekaanikolta 12-16 tuntia ja työhön tarvitaan kalliita erikoistyökaluja. Ja ylemmäs postaamistani videoista toisessa (pidempi niistä) kaveri ottaa öljypohjan irti osana hommaa.

Ja sitten kun "potilas" on vielä niin hauras, niin tuo lienee myös merkittävä takuuriski. Jos teet jakopääremontin, niin sinua syytetään, jos se jakopää porsii. Vaikka oikeasti syy olisi autotehtaassa, joka on suunnitellut moisen helvetinkoneen.
 
Itsellä Ford C-Max 1.0 ecoboost vm 2015 ajettu 104.000km menossa ensi viikolla jakohihnan vaihtoon, kone ei siis vielä hajalla. Ecoboost moottorit eivät kestä 240.000km jolloin jakohihna Fordin mukaan pitäisi vaihtaa. Kyseessä on siis takuun jälkeinen tuotevirhe. Nyt sitten katsotaan, kuka vaihdon maksaa. Olen ollut Fordiin yhteydessä sähköpostitse. Vastine pyydetty viimeistään 12.05.25 päivitän tänne, kun saan vastauksen.

Jakohihnan vaihtoväli on tämän mukaan 10v tai 240tkm.

 
Muistelisin RS-huollossa sanoneen jakopään teolle, että on kokopäivän homma ja joutuvat varaamaan siihen luonnollisesti myös työtilan päiväksi ainoastaan työstettävälle autolle. Oman focuksen jakopää tuli teetettyä 10v iässä. Tällä hetkellä autolla ajettu 239tkm /12v.

Moottorin ”jännitysmomentista” huolimatta olen edelleen tyytyväinen auton älyttömän hyvään ajettavuuteen. Ei ole vieläkään mitään ylimääräisiä nitinöitä ja säännöllisillä perushuolloilla menty koko aika. Toki alustaan jo näillä kilometreillä vaihdettu osia. Tarkoitus on ajaa auto loppuun - nähtäväksi jää koska se aika koittaa.
 
Hihnan vaihto hinta vaihtelee huomattavasti, riippuu huollon tuntiveloituksesta. Työmäärä on noin10 tuntia, tuntiveloituksen hinta vaihtelee 60€ - 120€ välillä, eli työkokonaisuus 600€-1200€ + varaosat. Nelipyörä pyytää 2000€, MIcars Karkkilassa 1250€
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
277 498
Viestejä
4 777 778
Jäsenet
77 625
Uusin jäsen
Jahme

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom