For Honor 14.2. [PC PS4 XBONE]

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kepei
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
213
ForHonor_og_1200x630.jpg


http://forhonor.ubisoft.com/game/en-us/home/

For Honor is an upcoming online action hack and slash video game in development by Ubisoft Montreal and set to be published by Ubisoft for Microsoft Windows, PlayStation 4, and Xbox One. It was announced at the 2015 Electronic Entertainment Expo. The game features a hand-to-hand combat system described as "The Art of Battle" by the developers and allows players to play the roles of historical soldiers such as medieval knights, samurai, and vikings within a Medieval fantasy setting.


 
Viimeksi muokattu:
Ei vissiin porukka kovin innostunu oo tästä pelistä? :D Ei mitään keskustelua aiheesta. Meinasko joku tota betaa testailla? Ite just sain ladattua :think:
 
Itse rakastan tätä, todella mainio ja odoteltu ihan kieli pitkällä ensimmäisestä alphasta asti syyskuussa. Todella huikeaa ajan kulutusta ja leikkiä miten paiskoa ärsyttäviä japsiperkeleitä.

Itse olen lupautunut viikinkien kulttuurille.

Ehkä olen niin hulluna tähän että pistetään ihan koko rahan edestä, Collector's Edition tilautumaan kun saa palkat kuun vaihteessa.
 
Eipä ollut juuri mitään tietoa itsellä tästä pelistä, mutta täytyi laittaa itsekin beta tulemaan. Huomenna(?) sitten testaamaan. Täältä sai samantien betakoodin:
For Honor - Scars
 
Ei vissiin porukka kovin innostunu oo tästä pelistä? :D Ei mitään keskustelua aiheesta. Meinasko joku tota betaa testailla? Ite just sain ladattua :think:
Näyttää kyllä itselle täysin turhalta peliltä kun Chivalry on olemassa.
 
Näyttää kyllä itselle täysin turhalta peliltä kun Chivalry on olemassa.
Noh, eikös noissa nyt aika erinlaiset combat-systeemit kuitenki ole?
+ uudempi peli, ehkä parempi tuki?
+ kenties enemmän pelaajia?
Huomenna(?) sitten testaamaan.
Huomenna joo. Tai no, jää nähtäväksi kuinka paljon huomenna sit oikeesti pääsee pelaamaan kiitos erittäin huonosti toimivan Uplayn kun pelejä/betoja launchataan.
 
Noh, eikös noissa nyt aika erinlaiset combat-systeemit kuitenki ole?
+ uudempi peli, ehkä parempi tuki?
+ kenties enemmän pelaajia?

Huomenna joo. Tai no, jää nähtäväksi kuinka paljon huomenna sit oikeesti pääsee pelaamaan kiitos erittäin huonosti toimivan Uplayn kun pelejä/betoja launchataan.

Chivalry ei koskaan sytyttänyt ainakaan minua vastaavalla tavalla kuin kaksi tämän betaa. Mappi suunnittelu, taistelijoiden erilaisuudet ja vaihtoehtojen määrä ovat mielestäni paljon pitemmällä kuin Chivalry.

Huomenna alkaa beta, ja piti olla sunnuntain lopulle asti auki. Mahdollisuudet myös betan jatkoon ensimmäisen alphan puolesta on olemassa.

Täytyy myös sanoa että UPlay on toiminut yllättävän hyvin nykypäivinä, kyllä sekin jopa kehittyy ensimmäisiin päiviin verrattuina. Ihan yleisesti UPlay ei ole aiheuttanut kränää minulle. Ubisoftin verkkotoiminnat vaativat muutamia portteja auki että yhteyden laatu paranee, mutta paljoa muuta ei ole ollut pakko tehdä.
 
Klo 20 pitäs siis betan aueta. Positiivinen yllätys on tosiaan toi Uplay, muuttunu sitten viime näkemän aika rankalla kädellä ja 20gb imutuskin tulee ihan täyttä kaistaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: BOT
Itse pelasin jo tunti sitten.
Oliko hyvä? :)

Itse laitoin juuri latautumaan. Tuleepahan ainakin testattua, vaikka Ubisoftin pelit eivät ole oikein vakuuttaneet viime aikoina pl. AC4.

Edit. Tutoriaalin ehdin vasta pelata. FX6300/1060-kombolla pyörii sulavasti FHD:na. Näyttää myös hyvältä, ja pelattavuus ainakin bottien kanssa ihan kohdillaan. Taitaa käydä samoin kuin The Divisionille, että pelaaminen jää betaan. Moninpeli vielä kokematta, joten mieli voi muuttua.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko hyvä? :)

Itse laitoin juuri latautumaan. Tuleepahan ainakin testattua, vaikka Ubisoftin pelit eivät ole oikein vakuuttaneet viime aikoina pl. AC4.
Grafiikoiltaan tosi nätti ja optimointi vaikutti uskomattoman hyvältä Ubin peliksi. Itse peli ei sitten ollutkaan minun juttuni vaikka toisin luulin. :(
 
Joo, todella nätti peli ja todella sulavasti pyöri, mutta ei tosiaan ollu mullekaan oma juttu tää peli. :D
Yllättävän vähän aikaa jaksoi moinen hacknslash kiinnostaa..

Ehkä tuossa juonen myötä voisi olla jotain syvyyttäkin, mutta pelkän miekkamätön takia en maksa penniäkään.
 
Samoja mietteitä täällä, nätin näköinen kyllä mutta ei ehkä omaan makuun. Varsinkin kun Niohin betaa tuli viikonloppuna pelailtua, niin tuossa tuo mätkintä vie 100-0. Tietysti vähän eri pelityyppi kyseessä, mutta silti.
 
Ensimmäinen tunti oli hauskaa, sitten alkoi lähinnä haukotuttamaan. Todella vähän sisältöä, eikä taistelukaan loppujen lopuksi ole erityisen mukavaa. Varsinkin 4v4-moodi on täysin päätöntä menoa. Aika kova pettymys.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen tunti oli hauskaa, sitten alkoi lähinnä haukotuttamaan. Todella vähän sisältöä, eikä taistelukaan loppujen lopuksi ole erityisen mukavaa. Varsinkin 4v4-moodi on täysin päätöntä menoa. Aika kova pettymys.
Tämä...
 
Täytyy kompata muita. Komean näköinen ja hyvin pyörii mutta siihen se jääkin. Ohjaus jotenkin kömpelön oloinen ja aika tylsää tuo hakkaaminen loppujen lopuksi on. Eipä kyllä tule ostettua.
 
Jos joku kokee polttavaa tarvetta päästä eroon beta-koodista, voisin olla kiinnostunut tuotteesta. Ihan vaan poikani puolesta kyselen.. :psmoke:
 
En tiedä mitä porukka sitten odotti, mutta tämähän on paras dueling peli ikiaikoihin. 1v1 taistelut muistuttavat enemmänkin Virtua Fighter -tyyppistä mätkintää countereineen, feintteineen, parryineen ymv. Syvyyttä on pirusti ja nappia rämpyttämällä ei paljon alkua pidemmälle pääse. @Henkka77 :lla on selvästi väärä ajatus ollut alusta lähtien koko pelistä jos edes ilkeää kutsua tätä "hack & slashiksi".

Chivalryyn verrattuna taistelu on selvästi enemmän mind gamingia ja vastustajan arviointia. Lisäksi pienet pelaajamäärät tuovat huomattavasti enemmän arvoa yksittäisen pelaajan taidolle kuin Chivalryssä, ja ranged-classien puute on iso plussa. Miekkailupeleissä ei todellakaan tarvita mitään jousimiesnynnyjä ammuskelemaan puolen kilometrin päästä pot shotteja.

4v4 Domination on mukavaa vaihtelua tiukkoihin dueleihin ja 2v2 brawleihin (jotka suurin osa on käytännössä dueleja nekin), joskin siinä varsinainen duelaaminen jää aika vähälle.

Sisältö on toki ohutta ja yksinpelikampanja tulee olemaan todennäköisesti lähinnä huono vitsi.

Täydellinen peli tämäkään ei toki ole. Suurimmat ongelmat ovat purkkamaisesti toimiva P2P verkkopeli (toimii kyllä yleensä hienosti kunhan peli saadaan käyntiin), hieman munattomat ääniefektit ja täyden pelin hinta sisältöön nähden. Olisivat vaan suosiosta jättäneet yksinpelin pois kokonaan ja keskittyneet moninpeliin kuten Chivalry, ja hinta kolmeen kymppiin niin olisi varma hitti.
 
Varmasti omassa genreessään tämä on kova tekele, mutta itse odotin vain paljon enemmän sisältöä. Esimerkiksi erilaisia aseita ja suojuksia hahmoille, jotka oikeasti vaikuttavat pelityyliin. Kuten myös aikasemmin mainitsin, niin pelin 4v4 muoto on aivan naurettavan huonosti toteutettu, koska tämän tyyppisen pelin suola on täysin 1v1 mähinöissä. Pelin hinnoittelu on myös röyhkeä.
 
Viimeksi muokattu:
Varmasti omassa genreessään tämä on kova tekele, mutta itse odotin vain paljon enemmän sisältöä. Esimerkiksi erilaisia aseita ja suojuksia hahmoille, jotka oikeasti vaikuttavat pelityyliin. Kuten myös aikasemmin mainitsin, niin pelin 4v4 muoto on aivan naurettavan huonosti toteutettu, koska tämän tyyppisen pelin suola on täysin 1v1 mähinöissä. Pelin hinnoittelu on myös röyhkeä.

4v4:ään on tulossa myös Elimination-pelimuoto jossa ei respawnata vaan pelataan aina rundi loppuun. Se on siis periaatteessa 4v4 Brawl vissiin hieman isommalla kentällä, feateilla ja gear statseilla. Geareissahan on eroa kyllä sen verran, että vaikuttavat paljonkin pelityyliin. Hahmostaan voi tehdä hyvinkin erikoistuneen valitsemalla sopivat kamat ja featit päälle. Nämä toki eivät vaikuta kuin 4v4:ssä.

Julkaisuun tulee jokaiselle factionille vielä yksi classi lisää ja pelimuotoja tosiaan tulee myös enemmän. Olen toki silti samaa mieltä, että 60 euroa tästä pelistä on liikaa. Sattumoisin tosin peli onkin Nvidian bundlekamppiksessa, joten pelejä menee "kaupaksi" joka tapauksessa paljon.
 
Nautin betasta, eiköhän tämä ostoon mene jossain vaiheessa.
 
Tuli tänään ladattua peli, että pääsee ottamaan osaa viimeiseen Open Betaan PC:llä.

Warden ja Knights alustavasti, menee luultavasti päähahmonakin.

Muutaman duelin perusteella vaikuttaa hyvinkin mielenkiintoiselta, vaikka pelkkä 1v1 kävisi jo vain parin pelin perusteella luultavasti hyvin vanhaksi ja äkkiä.

4v4 tai muita muotoja ei ole päässyt vielä kokeilemaan, kun serverit ei ilmeisesti vain jaksa. 80k pelaajaa ja kaikissa muodoissa "Low Activity", eikä vain yhdistä tai antaa virheitä ja heittää takaisin aulaan.
 
Kyllähän tuohon betaan tuli taas jäätyä koukkuun oikein urakalla. Mekaniikat toimivat hyvin vaikka alussa ne tuntuivatkin hieman jähmeiltä, eikä tässä muuten todellakaan pärjää rämppäämällä. Onhan tämä toisaalta selvästi suunniteltu ohjaimella pelattavaksi, joten hiirellä ja näppämistöllä ei välttämättä kovin pitkälle pötkitä.

Ubisoftihan tämän pelin huonoin puoli on. Ihmeellisiä päätöksiä käyttää p2p:tä kun verkko ja sen toimivuus on kuitenkin niin suuressa roolissa tämän kaltaisessa pelissä. Toinen asia mikä tästäkin tulee mieleen on class balance. Julkaisussa tässä on kuitenkin 12 eri classia, joten mitään täydellistä balancea tuskin löytyy, mutta customointi ja sen tuoma pelityylien kirjo todennäköisesti pitävät mielenkiinnon yllä vähän heikommallakin classilla pelattaessa.

Toisin kuin muutamaa aiempaa kirjoittajaa, itseäni kiehtoo juurikin 1v1 ja 2v2. Vaikka kyse onkin täysin eri pelistä, tulee näitä pelimuotoja pelatessa se sama tunne kuin aikanaan WoWin 2v2 arenaa pelatessa. Nuo muut pelimuodot eivät oikeastaan kiinnosta ja niissä se olikin enemmän sitä 3v1 mättöä.

Tuo 60€ hinta on kyllä liikaa, enkä kyllä ole varma, että viitsiikö tämän tuohon hintaan ostaa. Itse olisin laittanut pelin hinnaksi ~15€ ja myynyt (kosmeettisia) skinejä ala CS.

4v4 tai muita muotoja ei ole päässyt vielä kokeilemaan, kun serverit ei ilmeisesti vain jaksa.
Tässä ei ole servereitä, vaan pelaajat ovat suoraan yhteydessä toisiinsa, joten yksikin huonolla yhteidellä varustettu pelaaja voi pilata matsin. Itselläni tosin ei ole ollut mitään ongelmia verkon kanssa.
 
Tässä ei ole servereitä, vaan pelaajat ovat suoraan yhteydessä toisiinsa, joten yksikin huonolla yhteidellä varustettu pelaaja voi pilata matsin. Itselläni tosin ei ole ollut mitään ongelmia verkon kanssa.

Aivan. Itselläni onkin NAT punaisena ja se vaikuttaa todella kielteisesti yhdistettävyyteen. Enkä ole oikein saanut selville miten tähän voisi vaikuttaa, kun nettini tulee puhelimen kautta jakamalla.

Samapa tuo, Open Beta koluttu läpi, enkä tästä taatusti maksa 60 euroa. Ei tappelupelit kiinnosta tarpeeksi.
 
Tänää ilmestynyt niin onkos tässä yksinpeliä vai pelkkä nettimättö?
 
Peli kiinnostaa, mutta beta jäi testaamatta, koska saman laisen P2P virityksen takia kuin Siegessä ei voinut kaverin kanssa liittyä samaan partyyn. Odotan tälle pelille kunnon servereitä ennen ostamisia.
 
Kummallas tätä kannattaa nyt pelata, näppäimistölläja hiirellä vai ohjaimella? Ps4 ohjain löytyy johon vielä jonkinlaista touchia, mutta sekin on nyt hiipunut vähäisen käytön takia..
 
Omassa porukassa on ihan molempia käytössä, vaikka pelaajat on PC alustalla. En koe kumpikaan olisi selkeästi parempi :)

Kyse on vain että kumpi sopii omaan käteen. Jos ohjaimella molemmat tatit ja liipaisimet onnaa, ni se käy kyllä. Ohjaimen saa vaihdettua missä kohtaa peliä tahansa, eli kannattaa vaan kokeilla practice kohdalla :)
 
Tuli taas eilen pelailtua.

On toi P2P multiplayer kyllä niin jumalattoman kamalaa kuraa. :D Eilen poikkeuksellisen monta kertaa peli jäi kesken kun se ei kyennyt asettamaan uutta hostia. Battle(non)sense teki muuten alustavan nopean analyysin pelin verkkotsydeemeistä.



Toinen asia mikä rassaa on ihmiset tässä pelissä. Pelistä lähdetään pois helkkarin herkästi (noh, ehkä ne disconnectaa?), ja sitten jännitetään oliko se host ja jos oli niin onnistuuko hostin vaihto. Sitten rundin lopussa sanoisin että 50/50 ottaako samat tyypit uuden matsin? Olisi niin paljon nopeampaa pelata samalla porukalla....

Silti, vaikka toi netcoden malli on ihan kamala ja on muitakin ongelmia, niin tulee sitä vaan tapitettua ruudun edessä koko ilta. :D Harvemmin jaksaisi peliä pelata lisää jos näin räikeän paljon on ongelmia. Siis, ainakin omasta mielestä jos illan aikan a 4-5 kertaa menee pelit poikki niin se on melkosen paljon.
On tämä vaan piru niin hauskaa hommaa, että kaiken sitä kestää.

Toinen toki mikä vähän pilaa on se, että ilmeisesti gearilla on yllättävän iso vaikutus moodeissa missä se on käytössä. Itse en tiedä kun sinistä korkeampaa en ole ikinä saanut, mutta katselin jotain YouTube videota aiheesta. Siellä jengi tyyliin blokkaa kaksi kertaa ja on revenge täynnä? Sitten osalla tuntuu olevan lähes heti featit käytössä?
Ei siinä, git gud jne.
 
Tuskin on pelaajien vika. Sen verran monta kertaa on itsekin ilman mitään syytä lentänyt pois pelistä, että varmaan sitä sattuu vielä enemmän toisille (itsellä avoin NAT ja kiinteä yhteys).

Probleema osassa pelimuotoja on, että jos jatkaa peliä seuraavalle rundille niin lähteneiden tilalle täyttyy botteja melko verkkaiseen, ja esim. Brawlissa ja Duelissa ei lainkaan.

Itseäkin tässä pelissä eniten risoo tuo purkkaviritys P2P. Dediserverit saisi kyllä tulla. Noh omalla kohdalla peli on muutenkin tauolla kunnes tulee lisää classeja ja/tai muuta sisältöä.
 
Tuskin on pelaajien vika. Sen verran monta kertaa on itsekin ilman mitään syytä lentänyt pois pelistä, että varmaan sitä sattuu vielä enemmän toisille (itsellä avoin NAT ja kiinteä yhteys).
Joo, sen takia mainitsin kuitenkin että ehkä vain disconnectia.
Eiköhän se tosiaan ole se todennäköisempi.
Tosin on noitakin ollut että joku ottaa latausruudussa kantaa item leveliin vastustajilla ja lähtee heti kun rundi alkaa. Puhui siis siitä, että pelaajan prestige oli vain 1 mutta gearit 80-90. Tuossa on varmaan avattu melko rankasti bokseja ja siihen ei kyllä pelaamalla taida kertyä steeli?

Onko muuten edes prestige 1 mahdollista edes saada purppuraa? Sen verran luin että se chance nousee kun tulee lisää prestige leveleitä.

Probleema osassa pelimuotoja on, että jos jatkaa peliä seuraavalle rundille niin lähteneiden tilalle täyttyy botteja melko verkkaiseen, ja esim. Brawlissa ja Duelissa ei lainkaan.
Totta sekin.
Se on muuten jännä miten toi toimii, meinaan eikös tuo kuitenkin shufflaa joukkueita rundien välissä? Siihen liittyen niin joskus kun jää se 5/8 pelaajaa, niin se pistää 1v4 jaot.... toki esim mua ja kaveria ei erota, ja onhan se kai mahdollista että ne neljä muuta oli kaikki ryhmässä emt.
Ehkä siinä on vain tuota käynyt, eli muuten se tasottaisi lähtökohtia.

Aika hyvin on tosin tullut keskeneräiseen peliin bottien tilalle jengiä, eli matsi useimmiten lopulta kuitenkin 4v4.

Itseäkin tässä pelissä eniten risoo tuo purkkaviritys P2P. Dediserverit saisi kyllä tulla. Noh omalla kohdalla peli on muutenkin tauolla kunnes tulee lisää classeja ja/tai muuta sisältöä.
Sais joo tulla dedit, mutta todella vaikea uskoa että tuollaista lisäystä tekisivät. Korkeintaan fiksaavat tuota uuden hostin asettamista....
On se pelien katkeilu kyllä niin järkyttävän yleistä.

Mulla on vielä tunteja sen verran vähän, että mielenkiintoa riittää.
Ennen julkaisua pelasin betaa vain vajaa pari tuntia, ja nyt sisässä noin 23 tuntia.
 
For Honor on näemmä Xbox Live Goldin omistajille 50% tarjouksessa (35 €), toki pikaisella googlettelulla löytyy vielä halvemmalla nettikaupoista. Aikanaan tämä kiinnosti kovastikin, mutta sitten unohtui ja oli muuta pelattavaa. Vieläkö xboxille löytyy peliseuraa jos innostun pelin ostamaan?
 
Epäurheilijamainen For Honor -pelaaja voitti 10 000 dollarin turnauksen hyödyntämällä likaista bugia | Muropaketti.com

Jakub ”SB.Alernakin” Palen voitti Ubisoftin järjestämän 10 000 dollarin For Honor -turnauksen kyseenalaisesti hyödyntämällä bugia, joka tekee häviämisestä lähes mahdotonta.

Ubisoft on pyrkinyt herättelemään For Honor -pelaajia viemällä lajia lähemmäs esportsia. Ubisoftin viimeisin, 10 000 dollarin palkintopotilla varustettu turnaus muuttui kuitenkin monien katsojien silmissä farssiksi johtuen voittajan epäurheilijamaisesta For Honor -bugin hyödyntämisestä.

Kotakun mukaan For Honor -pelaajat ovat jo useiden kuukausien ajan valittaneet bugista, joka tekee tietyistä hyökkäyksistä mahdottomia torjua. ”Unlock tech” -nimellä kutsuttu bugi on erityisen paha taisteltaessa Nobushi-hahmolla, sillä bugista johtuen hahmon iskucomboa vastaan taisteleminen on äärimmäisen haasteellista. Bugin hyödyntäminen nähdäänkin For Honor -otteluissa epäurheilijamaisena käytöksenä.

Tämä ei kuitenkaan estänyt Jakub ”SB.Alernakin” Palen -nimistä For Honor -pelaajaa hyödyntämästä bugia Ubisoftin turnauksessa. Vähemmän yllättäen SB.Alernakin onnistuikin voittamaan turnauksen häviämättä finaalissa yhtäkään erää. Alleviivataukseen tilannetta SB.Alernakin kertoi finaalin jälkeisessä haastattelussa, ettei hän uskonut turnausvoiton olevan näin helppoa. Samalla pelaaja myönsi, ettei hän ollut harjoitellut For Honoria kahteen viikkoon ennen turnausta.

Jakaessaan turnauksen palkintoja Ubisoftin edustaja onnitteli SB.Alernakinia voitossa, mutta kertoi että ”tulevaisuudessa tämä saattaa kuitenkin joutua muuttamaan pelityyliään.” Ubisoft onkin myöntänyt bugin olemassaolon ja aikoo paikata sen lähitulevaisuudessa.
 
Vihdoin päästiin kaverin kanssa tätä kokeilemaan ja on kyllä hauskan oloinen peli. Voisiko joku selittää kun vielä tänään on viimeistä päivää voimassa alennukset tästä pelistä, että mitä pitää tehdä saadakseen mahdollisimman halvalla pelin Standard Edition -tasolle? Aikoinaan tuosta @Sadness mainitsemasta kampanjasta sain ilmaiseksi Starter Editionin.

12 € maksaa nyt Standard Edition Steamissa ja Uplayssa ja pelin sisäisestä kaupasta voi senkin kautta ostaa Standardin tarjoaman sisällön, mutta sitä kautta pitää pulittaa ainakin 20 €. Parasko ratkaisu on avata Uplay ja ostaa sieltä tilille Standard Edition? Korvaako se tuon Starterin vai mitenkä? Onko myös varmaa että minä saan yhtä nopeasti pelin sisäistä valuuttaa kuin muutkin, enkä hitaammin kuten nyt Starterin kanssa?
 
@BOT Sun pitää jokatapauksessa avata Uplay vaikka ostaisitkin steamiin pelin.
Eka South Park taisi olla poikkeus mutta sehän tulikin vasta loppuvaiheessa ubille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 396
Viestejä
4 534 077
Jäsenet
74 805
Uusin jäsen
Sosracing

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom