Foorumin Ammattikuljettajat

Huomannut monesti että raskas kalusto roikkuu perässä 80 alueella ja jää jälkeen kun tulee satasen rajoitus.
Ala kun on mitä on eli kiire kiire kiire ja kuljettaja ei voi siihen vaikuttaa, niin varmasti moni roikkuukin perässä. Mutta onhan se nyt ihan selvää, että se jää taakse, kun on 89kmh rajoitin? Varmasti moni tulisi perässä, jos ei olisi rajoitinta.
 
Tän voi ainakin näyttää ensialkuun. Kyllä sinne mahtuu henkilöautokin piiloon.


Tämän lisäksi on hyvä muistaa, että siihen kuolleeseen kulmaan ei kukaan tipahda suoraan taivaalta. Siihen tullaan joltain suunnalta joilloin toinen tiekäyttäjä on ollut havaittavissa.
 
Käytännön elämässä kun vaan valitettavasti ihan jokaista asiaa ei voi koko aikaa havainnoida. Ei edes lokinkivittäjän silmillä.
 
Käytännön elämässä kun vaan valitettavasti ihan jokaista asiaa ei voi koko aikaa havainnoida. Ei edes lokinkivittäjän silmillä.
Olen myös huomannut saman. Jopa stop merkin takaa ajetaan rekalla pysähtymättä eteen ja kuskin puolelta esteettömästä suunnasta lähestyen.
 
Hyvä läppä, tajusit varmaan mitä kuitenkin tarkoitettiin. En itse aja ammatikseni mitään rekkaa mutta jos ei nyt ihan ameeban aivot ole, niin varmasti itse kukin käsittää miksi jokaista nurkkaa ei voi jonkun MAMIL:in takia kokoajan vahdata.
 
Fillari tulee kuitenkin niin nopeasti ja pienenä objektina, että välttämättä et katso silloin juuri kyseiseen sivupeiliin kun kakspyöräinen runttaa syke koholla siihen vierelle.
 
Jos ei ole varma, että katveessa ei ole ketään, pitää käännös tehdä niin hiljaa, että rollaattorimummokin ehtii alta pois.
 
Jos ei ole varma, että katveessa ei ole ketään, pitää käännös tehdä niin hiljaa, että rollaattorimummokin ehtii alta pois.
Jaa vähän niin kuin tässä?

– Minusta tuntui, että kuorma-auto lähti niin hitaasti liikkeelle, että oletin kuljettajan nähneen naisen

 
Jaa vähän niin kuin tässä?

– Minusta tuntui, että kuorma-auto lähti niin hitaasti liikkeelle, että oletin kuljettajan nähneen naisen

No ei tuossa sanota mikä oli vauhti, mutta jos se olisi ollut alle kävelyvauhdin, niin tuskin nainen olisi jäänyt alle.
 
No ei tuossa sanota mikä oli vauhti, mutta jos se olisi ollut alle kävelyvauhdin, niin tuskin nainen olisi jäänyt alle.
En nyt tunnt tuota tapausta, mutta pitkä akseliväli tekee sen että suhteellisen hitaassakin nopeudessa auto lähtee liikkumaan nopeasti sivusuunnassa. Linja-autoissa joissa on vielä puolet pidempi akseliväli, tuo tietysti korostuu paljon selvemmin kuin kuorkeissa.

Sinänsä raskaalla kuorma-autolla voi olla vaihtanut jo pari kertaa isommalle vaiheelle, ja ollaan vieläkin kävelynopeudessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 315
Viestejä
4 534 899
Jäsenet
74 789
Uusin jäsen
anykanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom