• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Foorumin Ammattikuljettajat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
746
Huomannut monesti että raskas kalusto roikkuu perässä 80 alueella ja jää jälkeen kun tulee satasen rajoitus.
Ala kun on mitä on eli kiire kiire kiire ja kuljettaja ei voi siihen vaikuttaa, niin varmasti moni roikkuukin perässä. Mutta onhan se nyt ihan selvää, että se jää taakse, kun on 89kmh rajoitin? Varmasti moni tulisi perässä, jos ei olisi rajoitinta.
 
Liittynyt
08.08.2020
Viestejä
31
Tän voi ainakin näyttää ensialkuun. Kyllä sinne mahtuu henkilöautokin piiloon.

Tämän lisäksi on hyvä muistaa, että siihen kuolleeseen kulmaan ei kukaan tipahda suoraan taivaalta. Siihen tullaan joltain suunnalta joilloin toinen tiekäyttäjä on ollut havaittavissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 243
Käytännön elämässä kun vaan valitettavasti ihan jokaista asiaa ei voi koko aikaa havainnoida. Ei edes lokinkivittäjän silmillä.
 
Liittynyt
08.08.2020
Viestejä
31
Käytännön elämässä kun vaan valitettavasti ihan jokaista asiaa ei voi koko aikaa havainnoida. Ei edes lokinkivittäjän silmillä.
Olen myös huomannut saman. Jopa stop merkin takaa ajetaan rekalla pysähtymättä eteen ja kuskin puolelta esteettömästä suunnasta lähestyen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 243
Hyvä läppä, tajusit varmaan mitä kuitenkin tarkoitettiin. En itse aja ammatikseni mitään rekkaa mutta jos ei nyt ihan ameeban aivot ole, niin varmasti itse kukin käsittää miksi jokaista nurkkaa ei voi jonkun MAMIL:in takia kokoajan vahdata.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 518
Fillari tulee kuitenkin niin nopeasti ja pienenä objektina, että välttämättä et katso silloin juuri kyseiseen sivupeiliin kun kakspyöräinen runttaa syke koholla siihen vierelle.
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 684
Jos ei ole varma, että katveessa ei ole ketään, pitää käännös tehdä niin hiljaa, että rollaattorimummokin ehtii alta pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
746
Jos ei ole varma, että katveessa ei ole ketään, pitää käännös tehdä niin hiljaa, että rollaattorimummokin ehtii alta pois.
Jaa vähän niin kuin tässä?

– Minusta tuntui, että kuorma-auto lähti niin hitaasti liikkeelle, että oletin kuljettajan nähneen naisen

 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 684
Jaa vähän niin kuin tässä?

– Minusta tuntui, että kuorma-auto lähti niin hitaasti liikkeelle, että oletin kuljettajan nähneen naisen

No ei tuossa sanota mikä oli vauhti, mutta jos se olisi ollut alle kävelyvauhdin, niin tuskin nainen olisi jäänyt alle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 176
No ei tuossa sanota mikä oli vauhti, mutta jos se olisi ollut alle kävelyvauhdin, niin tuskin nainen olisi jäänyt alle.
En nyt tunnt tuota tapausta, mutta pitkä akseliväli tekee sen että suhteellisen hitaassakin nopeudessa auto lähtee liikkumaan nopeasti sivusuunnassa. Linja-autoissa joissa on vielä puolet pidempi akseliväli, tuo tietysti korostuu paljon selvemmin kuin kuorkeissa.

Sinänsä raskaalla kuorma-autolla voi olla vaihtanut jo pari kertaa isommalle vaiheelle, ja ollaan vieläkin kävelynopeudessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 588
Viestejä
4 216 304
Jäsenet
71 080
Uusin jäsen
TonyR

Hinta.fi

Ylös Bottom