FlickFetch

Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 446
Voisiko joku muukin kommentoida onnistuuko vai ei?
Aika kummallisesti käyttäytyy tuo. Ei toiminut minullakaan kun kokeilin aikani Firefoxilla ja Operalla. Sitten kokeilin Edgellä ja toimi normaalisti. Sen jälkeen alkoi toimia noilla muillakin selaimilla. Vähän epäilyttävää.
 
Liittynyt
03.11.2020
Viestejä
44
Ei ainakaan täällä minulla ollut mitään ongelmaa Firefox 96.0.3 64 bit version kanssa win 10.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 446
Varmaan hetkellinen katko toisessa päässä, joka korjaantui just sopivasti siinä parin sekunnin välillä, kun vaihdoin kolmanteen selaimeen.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Sattuneesta syystä varoitan, että virusvahti, esim. Windowsin Defender, saattaa väittää löytäneensä laturista jonkun vaarallisen viruksen. Tämä on väärä hälytys, "false positive", joka johtuu siitä, että samalla tekniikalla (python + pyinstaller) koostettuja oikeitakin tunnistettuja haittaohjelmia on liikkeellä, ja kun laturi siis päällisin puolin muistuttaa niitä, ja on signeeraamaton, ja virusvahdille uusi tuttavuus, niin virusvahti varmuuden vuoksi leimaa laturinkin vaaralliseksi. Jolloin käyttäjän pitää itse vapauttaa laturi.exe pannasta, jos uskaltaa. Defenderin tapauksessa siis "Virus & threat protection settings > Exclusions". Vaihtoehtoisesti voi jättää laturin käyttämättä. Minulle ei kannata asiasta valittaa.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 446
Kun tätä marraskuussa viimeksi kysyttiin, vastasin näin:

En kaipaa laturille nykyistä enempää huomiota. Se on vain vanhan miehen yksityistä aivojumppaa, ei mikään ohjelmatuote, eikä sille luvata minkäänlaista tukea. Eikä edes jatkuvuutta. Python-version lähdekoodi on käytettävissä, jos jotakuta kiinnostaa.

Tämä pätee edelleen. Sitäpaitsi laturi on niin helppokäyttöinen ja muutenkin erinomainen, että ei siinä mitään keskusteltavaa ole.
Kyllä tässä nyt tuntuu vain olevan. En oikein itsekään ymmärrä mitä tämä enää palvelee, että projektiisi liittyvät kysymykset ja vastaukset syövät FlickFetchille tarkoitetun ketjun ja kaikki FF:ää kohtaan esitetyt kysymykset jyräytyvät niiden alle suhteella 4/5. Tunnut myös itse esittävän täällä useasti laturia ratkaisuksi FF:ää koskeviin kysymyksiin ja ongelmiin, jolloin asia ikään kuin kuittautuu ratkaistuksi ja se FF:ää koskenut kysymys tai ongelma jää sitä kautta vastaamatta.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Kyllä tässä nyt tuntuu vain olevan. En oikein itsekään ymmärrä mitä tämä enää palvelee, että projektiisi liittyvät kysymykset ja vastaukset syövät FlickFetchille tarkoitetun ketjun ja kaikki FF:ää kohtaan esitetyt kysymykset jyräytyvät niiden alle suhteella 4/5. Tunnut myös itse esittävän täällä useasti laturia ratkaisuksi FF:ää koskeviin kysymyksiin ja ongelmiin, jolloin asia ikään kuin kuittautuu ratkaistuksi ja se FF:ää koskenut kysymys tai ongelma jää sitä kautta vastaamatta.
En kyllä oikein tunnista itseäni tuosta. En ole laturia viime- enkä tänä vuonna mielestäni erityisesti mainostanut, paitsi joskus maininnut, että se osaa jotakin mitä FF ei (elonet, elisaviihde, areenan valinnaiset ääniraidat). Sekä vastannut esitettyihin kysymyksiin, myös ja enimmäkseen FlickFetchiä koskeviin. Erityistapauksena marraskuinen ajastusjupakka, kun FF lakkasi näiltä osin toimimasta ja darxide oli (ja on ilmeisesti taas) kateissa; tällöin syyllistyin peräti korvaavan ohjelman tekemiseen ja siitä parilla viestillä kertomiseen.

Viime- ja tänä vuonna on tässä ryhmässä julkaistu 285 viestiä. Sana "laturi" esiintyy 32 viestissä, äkkiä laskien. Mistä olet tempaissut suhdeluvun 4/5?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 446
Viime- ja tänä vuonna on tässä ryhmässä julkaistu 285 viestiä. Sana "laturi" esiintyy 32 viestissä, äkkiä laskien. Mistä olet tempaissut suhdeluvun 4/5?
Nykyistä tilannetta aka. tätä sivua katselemalla. Aika sama mikä tilanne on vielä vuosi sitten ollut.

Tää on nyt tässä jo muutamaan kertaan marraskuusta asti noussut tapetille, että laturi-jutut toimisi paremmin omassa ketjussa ja tykkäyksistäkin päätellen useampien mielestä näin eikä toisin päin. Vaikea ymmärtää miksi hankaat väkisin vastaan, koska seuraavaksihan täällä on sitten ylläpito ihan turhaan vitsan kanssa sinne suuntaan ohjaamassa. Tulee paha mieli ja kellään ei ole enää kivaa.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Nykyistä tilannetta aka. tätä sivua katselemalla. Aika sama mikä tilanne on vielä vuosi sitten ollut.
Selvästikään et ole tilastomiehiä.
Tää on nyt tässä jo muutamaan kertaan marraskuusta asti noussut tapetille, että laturi-jutut toimisi paremmin omassa ketjussa ja tykkäyksistäkin päätellen useampien mielestä näin eikä toisin päin. Vaikea ymmärtää miksi hankaat väkisin vastaan, koska seuraavaksihan täällä on sitten ylläpito ihan turhaan vitsan kanssa sinne suuntaan ohjaamassa. Tulee paha mieli ja kellään ei ole enää kivaa.
Asia on noussut esiin kaksi kertaa. Ja minä en halua perustaa uutta topikkia. Mutta jos sinä haluat, niin siitä vaan. Kunhan valitset nimeksi jotain muuta kuin Laturi. Vaikkapa "Muut downloaderit" tms. Niin voitte sitten vapaasti puhua myös downloadhelperistä, yle-downloaderista, youtube-downloaderista ja mitä niitä nyt on. Kaikista on keskusteltu tässä nykyisessä ryhmässä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
602
Asia on noussut esiin kaksi kertaa. Ja minä en halua perustaa uutta topikkia. Mutta jos sinä haluat, niin siitä vaan. Kunhan valitset nimeksi jotain muuta kuin Laturi. Vaikkapa "Muut downloaderit" tms. Niin voitte sitten vapaasti puhua myös downloadhelperistä, yle-downloaderista, youtube-downloaderista ja mitä niitä nyt on. Kaikista on keskusteltu tässä nykyisessä ryhmässä.
Tuollainen yleinen videoiden latausohjelmien ketju on jo olemassa - en tekisi taas uutta:
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Tuollainen yleinen videoiden latausohjelmien ketju on jo olemassa - en tekisi taas uutta:
Niinpäs onkin, oli päässyt unohtumaan. Siirrän siis itseni ja laturi-asiat siihen ketjuun. Toivottavasti kukaan ei enää kysy FF-ketjussa mitään laturista.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Onko kellään antaa tätä ohjelmaa:
Deutschland 89 Jakso 4: Operation Condor


Jostain syystä Flicfetch ei tarkisrtanut ja ladannut jaksoja automaattisesti vaikka olin laittanut näin tekemään.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
615
No VideoDownloadHelper + VLC -yhdistelmällä oon itse saanu sieltä ohjelmia ulos.
Eli. Video pyörimään, VideoDownloadHelperillä otetaan 720p -striimin m3u-linkki, laitetaan se VLC:hen, sitten vain muunna/tallenna ja tallennetaan. Videot tulee aikamoista pikavauhtia koneelle mut on todella isoja.
Wow! Tiedätkö, miten tuon Download Helperin (tai sitä vastaavan muun pluginin) saa Chromelle ladattua? En voi ladata sitä näköjään Chrome Storesta, kun vaatii kirjautumaan sisään! Enkä ole lähettelemässä henkilötodistuksia Googlelle.

Onko kellään antaa tätä ohjelmaa:
Deutschland 89 Jakso 4: Operation Condor


Jostain syystä Flicfetch ei tarkisrtanut ja ladannut jaksoja automaattisesti vaikka olin laittanut näin tekemään.
Jos tarkoitat jakson lähettämistä sinulle, niin ei taida olla ihan luvallista. Olen käsityksessä, että itselle saa ladata, mutta niitä ei saa jakaa eteenpäin.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Jos tarkoitat jakson lähettämistä sinulle, niin ei taida olla ihan luvallista. Olen käsityksessä, että itselle saa ladata, mutta niitä ei saa jakaa eteenpäin
Tämä on kaikki enemmän tai vähemmän harmaata alueetta ja täällä on joitain kertoja jaettu yksittäinen ohjelma ja jos se pysyy tällä tasolla niin itse en näe siinä ongelmaa. En myöskään ala vänkäämään tästä sen enempää.

Olen kiitollinen, jos joku jakaa sen mulle, mutta jos ei jaeta, niin sitten täytyy olla ilman. Tästä on ihan turha tehdä tämän suurempaa numeroa.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
615
Joo! Erikoinen tilanne on, jos itselle ei saa ladata, mutta tallentaa kuitenkin saa esim vhs-kasetille. Noh, monestihan se tämmöistä on...
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
225
Wow! Tiedätkö, miten tuon Download Helperin (tai sitä vastaavan muun pluginin) saa Chromelle ladattua? En voi ladata sitä näköjään Chrome Storesta, kun vaatii kirjautumaan sisään! Enkä ole lähettelemässä henkilötodistuksia Googlelle.



Jos tarkoitat jakson lähettämistä sinulle, niin ei taida olla ihan luvallista. Olen käsityksessä, että itselle saa ladata, mutta niitä ei saa jakaa eteenpäin.
Käytän sitä Chromella ja ihan Chromen web storesta olen sen ladannut aikanaa. Ilmeisesti on ikärajoitettu lisäke, joten joutuu kirjautumaan sisään jos haluaa ladata.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
225
Yle saattaapi olla eri mieltä. :)
Laki sallii itselleen lataamisen oli YLE siitä mitä mieltä tahansa. Mutta niiden jakaminen muille tai julkinen näyttäminen on kiellettyä. Omaan käyttöön niitä saa ladata. Niitä ei siis saa näyttää kuin omille perheenjäsenille. Areena on kumminkin laillinen lähde ja kun lataa sieltä ohjelman itselleen niin se on kopion tekeminen julkisesti saatavilla olevasta ohjelmasta.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 979
Laki sallii itselleen lataamisen ...
Muotoilit tuon väärin sillä laki ei salli (sellaista lakia joka yksiselitteisesti sallisi ei ole) mutta ei se myöskään yksiselitteisesti kiellä ts harmaa alue.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
615
Käytän sitä Chromella ja ihan Chromen web storesta olen sen ladannut aikanaa. Ilmeisesti on ikärajoitettu lisäke, joten joutuu kirjautumaan sisään jos haluaa ladata.
Ok! Eli miten miten saa ladattua ilman sisäänkirjautumista? Minulla ei ole ikää todistettu Googlelle, koska en lähetä sinne henkilötodistusta.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Ok! Eli miten miten saa ladattua ilman sisäänkirjautumista? Minulla ei ole ikää todistettu Googlelle, koska en lähetä sinne henkilötodistusta.
En tiedä sitten, miten tuossa tapauksessa päivitykset toimii, mutta ainakin tuon lisärin .CRX paketin saa ladattua suoraan kikkailemalla Storen download URLin ja itse addonin IDn kanssa. HUOM! Älä käytä Chromea tuon lataamiseen vaan jotain muuta selainta!:

Sitten vaan jatkat tuon sivun ohjeen kakkoskohdasta, miten lisäät sen itse Chromeen.
Mutta en tiedä miten tämän lisärin kanssa tapahtuu, koska se myöskin latailee jotain kolmannen osapuolen softia Storen ulkopuolelta, joita se käyttää hyödykseen, eli omalla vastuulla. En ota mitään vastuuta jos Chrome menee sekaisin tästä!
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Mainitaan taas, ettei nämä liity FlickFetchiin, ja oikeassa ketjussa voisi saada kenties enemmän neuvoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 345
TL;DR @darxide: tallentaako FlickFetch asetuksia tiedostoon eri tavalla kun esim. asetus-valikossa klikkaa "ok" versus valitsee "tallenna asetukset" johonkin tiedostoon (defaulttiin tai johonkin toiseen)? Ei mitään enää, sorry.

Nyt on taas sellainen ongelma ettei tahdo ymmärtää yhtään mitään.. aika tavallista tietoteknisten vehkeiden kanssa, valitettavasti liian usein. Olen (pitkällä) siirtymismatkalla windowsista linuxiin ja nyt vihdoin asensin virtuaalikoneeseen (virtualbox) windows 10:n että voin paria windows softaa käyttää siinä (ennen kuin saan ehkä aikaiseksi säätää winen ajamaan windows softaa suoraan linuxin päällä). Olen tässä aiemmin vanhan läppärin kautta ladannut FF:llä jotain silloin tällöin. Nyt siirsin FF:n linuxiin ja jaoin kansion jossa se ja muut windows softat on windows 10:n virtuaalikoneeseen.

Ongelmaksi tuli heti, että asetuksien tallennus ei toimi kunnolla. Piti vaihtaa tallennuskansiota ja mitään muutosta ei jostain syystä tallennu settings.cfg tiedostoon. Autosave.lst ja programs.cfg tiedostoihin tieto tallentuu ihan ok. Mutta, settings.cfg tiedostoon tallentuu jotain jos tallennan "tallenna asetukset" tavalla (samaan tiedostoon, tai johonkin toiseen), mutta monta asetusta menee defaultiksi tuolla tavalla, esim. pääikkunan "aja jono" menee päälle. Mutta kuitenkin tuossa tapauksessa oikea valittu uusi latauskansio tallentuu oikein. Lisäksi jos poistan settings.cfg tiedoston ja avaan FF:n ja käyn läpi ensimmäisen käytön kysymykset/asetukset niin uusi settings.cfg tiedosto kirjoitetaan mutta siinä on vain ihan muutama asetus (en tiedä onko normaalia).

Kirjoitusoikeuksien ongelma tämä ei siis pitäisi olla.

Vanhalla läppärillä (windows 8) ajoin oman nassin verkkojaosta FF:ää. Jos windows virtuaalikoneessa mappaan nassin verkkojaon ja ajan FF:ää sieltä niin kaikki toimii ihan ok. Virtuaalikoneessa tämä nassin mapattu jako näkyy tiedostohallinnassa samalla tavalla kuin virtualboxin kautta jaettu linuxin kansio.

Lisäksi, muut windows softat (foobar2000 / gMKVExtractGUI / SubtitleEdit) joita ajoin tuosta virtualboxin jaosta (ei nassin jaon kautta) niin kaikilla niillä asetusten/muiden tallennus tiedostoihin toimii ilman mitään ongelmia, FF ei vaan toimi kunnolla.

Aivan ihme juttu. En ymmärrä mistä tämä voi johtua. Virtualboxin kansioiden jakotoiminto ei tunnu olevan syypää kun muut softat toimii ja FF:kin pystyy osaa tiedostoja kirjoittamaan ilman ongelmia ja settings.cfg tiedostoonkin jossain tapauksissa (mutta osaltaan väärää tietoa). Siksi kysyn että sattuuko FF jotenkin tallentamaan eri tavalla eri tilanteissa. En keksi mitään muuta selitystä tälle.

Mielelläni pitäisin FF:kin linuxin puolella koska saan varmuuskopiointihommat helposti tehtyä sitä kautta. Ei jaksaisi alkaa väsäämään virtualboxin windowsiin mitään backup-kiekuroita.

EDIT: Jaa, taitaa sittenkin olla "vika" virtualboxin jakokansioissa. Normijaosta voi ajaa "run as admin" mutta virtualboxin jaoista tulee vain virheilmoitus. Joku kirjoitti myös näin virtualboxin foorumilla 2019: "VirtualBox's Shared Folders present a very simplified file system implementation, just enough to read/write files from/to the guest. Many applications can error when using Shared Folders, because they expect advanced features, for example file locking, access controls, etc., which don't exist as a concept for Shared Folders." Siitä varmaan on sitten kysymys. Nuo muut softat taitaa tallentaa jotenkin yksinkertaisemmin ja siksi toimivat mutta FF tekee jotain sofistikoituneempaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Nyt on taas sellainen ongelma ettei tahdo ymmärtää yhtään mitään.. aika tavallista tietoteknisten vehkeiden kanssa, valitettavasti liian usein. Olen (pitkällä) siirtymismatkalla windowsista linuxiin ja nyt vihdoin asensin virtuaalikoneeseen (virtualbox) windows 10:n että voin paria windows softaa käyttää siinä (ennen kuin saan ehkä aikaiseksi säätää winen ajamaan windows softaa suoraan linuxin päällä). Olen tässä aiemmin vanhan läppärin kautta ladannut FF:llä jotain silloin tällöin. Nyt siirsin FF:n linuxiin ja jaoin kansion jossa se ja muut windows softat on windows 10:n virtuaalikoneeseen.
Mikset käytä tuota Yle-dl -softaa, joka siis Pythonilla tehty kuten esim. Youtube-dl, ei tarvii kikkailla Windowsien kanssa...
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
225
Tiedoksi Darxidelle, että Areena tulee päivittymään kohta puoliin joten linkinhaku ja muut vastaavat pitää ehkä muuttaa tai päivittää. Uuden Areenan beta-versio on jo käytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 345
Tiedoksi Darxidelle, että Areena tulee päivittymään kohta puoliin joten linkinhaku ja muut vastaavat pitää ehkä muuttaa tai päivittää. Uuden Areenan beta-versio on jo käytössä.
Otin itse jo testiin sen betan ja ainakin leffasivut näyttäisi olevan ihan samoja URLeja, copypaste FF:iin ainakin toimi ihan ok. Tokihan tuo voi vielä muuttua jotenkin mutta ehkä se on vain ulkoasupäivitys.
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
114
Mikä ihmeen Areena beta? Facebookissa oli vuodelta 2012 joku juttu Areenan beta-version toimimattomuudesta ja haulla löytyi myös joku pari vuotta vanha englanninkielinen blogi.
Juttua löytyi kyllä viime vuoden puolelta, missä kerrottiin tulevista päivityksistä eri älytelevisioille.
Vuodelta 2011:
Tuo vuodelta 2019:
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 083
Aiemmin tänään kun kävin Areenassa niin siellä oli ylhäällä banneri jolla kokeilla beta-versiota, mutta en painanut sitä kun ei kiinnostanut. Nyt käydessäni sellaista ei ole.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
225
Aiemmin tänään kun kävin Areenassa niin siellä oli ylhäällä banneri jolla kokeilla beta-versiota, mutta en painanut sitä kun ei kiinnostanut. Nyt käydessäni sellaista ei ole.
Pitää klikata jotain ohjelmaa, jotta pääsee Yle Areenan kehitysversioon.
Yle Uutiset Tässä uutiset kokeiltavaksi. Eli mene sivulle, paina kohdasta "Yle Areena uudistuu, tutustu ja anna palautetta" niin pääset kokeilemaan tota Areena Betaa/kehitysversiota. Ei siinä hirveän isoja muutoksia ole. Ohjelmien jaksot esimerkiksi on nyt allekkain eikä vierekkäin ja kaudet on allekkain eikä vierekkäin. Lisäksi soitin on kokoruudun kokoinen eikä ns. pieni soitin niinkuin aiemmassa.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Pitää klikata jotain ohjelmaa, jotta pääsee Yle Areenan kehitysversioon.
Yle Uutiset Tässä uutiset kokeiltavaksi. Eli mene sivulle, paina kohdasta "Yle Areena uudistuu, tutustu ja anna palautetta" niin pääset kokeilemaan tota Areena Betaa/kehitysversiota. Ei siinä hirveän isoja muutoksia ole. Ohjelmien jaksot esimerkiksi on nyt allekkain eikä vierekkäin ja kaudet on allekkain eikä vierekkäin. Lisäksi soitin on kokoruudun kokoinen eikä ns. pieni soitin niinkuin aiemmassa.
Soitin on koko ikkunan kokoinen. Fullscreen pitää pyytää erikseen, kuten tähänkin asti. Nähdäkseni kokeiltavana on nyt vain web-klientin ulkoasun uudistus, eikä se vaikuta FlickFetchin käyttöön mitenkään.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 588
Latasin joskus aikoja sitten Areenasta yhden dokumentin koneelle.. Sieltähän tuli siis .mkv ja .srt tiedostot.

Miten tämän saisi ladattua edelleen Youtubeen niin että tekstitys olisi valinnainen? Entä tuottaako 3.5GB koko ongelmia?

Tarkotus ei ole rikkoa tekijänoikeuksia jne, vaan jakaa unlisted videona parille kaverille.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Latasin joskus aikoja sitten Areenasta yhden dokumentin koneelle.. Sieltähän tuli siis .mkv ja .srt tiedostot.

Miten tämän saisi ladattua edelleen Youtubeen niin että tekstitys olisi valinnainen? Entä tuottaako 3.5GB koko ongelmia?

Tarkotus ei ole rikkoa tekijänoikeuksia jne, vaan jakaa unlisted videona parille kaverille.
Tarviit siihen tarkistetun/tunnistetun (verified) Youtube tilin, jotta voit pidempiä/isoja tiedostoja uppailla. Eli joudut ainakin puhelinnumeron antamaan ja sieltä tulee tekstiviesti taikka voivat jopa soittaa sulle (harvinaista, mutta tätäkin tapahtuu) ja varmistella asioita. Tämän vuoksi en ehkä alkaisi sinne laittaa mitään tekijänoikeuden rikkovia dokkareita, koska AI kuitenkin skannaa videot läpi ja flagaa jos algoritmit napsahtaa kohdilleen.

En tiedä miten helppoa nykyään on tehdä esimerkiksi Mega tili, josta saa 20Gb tilaa ilmaiseksi ja pistää videon sinne. Ainakin ennen sieltä on voinut suoraan striimata videotkin tarvittaessa, mutta tektstitys tukea ei varmaankaan ole siinä tapauksessa. Varmaan kannattaa kavereiden ladata videot koneilleen katsottavaksi, niin laatukin säilyy...
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 064
Latasin joskus aikoja sitten Areenasta yhden dokumentin koneelle.. Sieltähän tuli siis .mkv ja .srt tiedostot.

Miten tämän saisi ladattua edelleen Youtubeen niin että tekstitys olisi valinnainen? Entä tuottaako 3.5GB koko ongelmia?

Tarkotus ei ole rikkoa tekijänoikeuksia jne, vaan jakaa unlisted videona parille kaverille.
Kokeile handbrakella lisätä tuo tekstitys videoon. Muistaakseni sillä sai teksityksen MKV tiedostoon lisättyä ilman että sitä poltetaan kuvaan kiinni. Jos ei toimi, niin kokeile subtile edit ohjelmaa.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Latasin joskus aikoja sitten Areenasta yhden dokumentin koneelle.. Sieltähän tuli siis .mkv ja .srt tiedostot.

Miten tämän saisi ladattua edelleen Youtubeen niin että tekstitys olisi valinnainen? Entä tuottaako 3.5GB koko ongelmia?

Tarkotus ei ole rikkoa tekijänoikeuksia jne, vaan jakaa unlisted videona parille kaverille.
Entä jos käytät OneDriveä, Google Driveä, Dropboxia tms?

Youtubessa on ne automaattiset tekijänoikeustunnistimet, niin jos siinä videolla soi vaikka Abban biisi niin se voidaan blokata.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 588
Entä jos käytät OneDriveä, Google Driveä, Dropboxia tms?

Youtubessa on ne automaattiset tekijänoikeustunnistimet, niin jos siinä videolla soi vaikka Abban biisi niin se voidaan blokata.
Enpäs tullut ajatelleeksi tuota tekijänoikeusjuttua, lähinnä ajattelin Youtubea katselun vaivattomuuden takia, mutta tuo Onedrive löytyy ja se lienee tässä tapauksessa parempi vaihtoehto..
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 446
Kokeile handbrakella lisätä tuo tekstitys videoon. Muistaakseni sillä sai teksityksen MKV tiedostoon lisättyä ilman että sitä poltetaan kuvaan kiinni. Jos ei toimi, niin kokeile subtile edit ohjelmaa.
Vähän raaka, hidas ja kuvanlaatua huonontava tapa. Helpommalla pääsee muutamassa sekunnissa, kun muxaa sen tekstityksen mkv-kääreeseen vaikka mkvtoolnixilla. Samalla tekstitys pysyy valinnaisena.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Vähän raaka, hidas ja kuvanlaatua huonontava tapa. Helpommalla pääsee muutamassa sekunnissa, kun muxaa sen tekstityksen mkv-kääreeseen vaikka mkvtoolnixilla. Samalla tekstitys pysyy valinnaisena.
Toki flickfetch osaisi muxata tekstit latauksen yhteydessä, mutta tällöin latausvauhti kärsii huomattavasti. Parempi on muxata vasta latauksen jälkeen, ja sen voi tehdä myös ffmpeg-ohjelmalla, yksinkertaisimmin näin:

ffmpeg -y -i "video.mkv" -i "video.srt" -c copy "tekstitetty.mkv"

mkvtoolnixia ei siis tarvita.

Jos halutaan, että tekstitys tunnistetaan suomenkieliseksi ja on oletuksena käytössä, niin lisätään copy-sanan jälkeen tällainen rimpsu:

-metadata:s:s:0 language=fin -disposition:s:0 default

Eräs toinen latausohjelma, josta tässä topikissa ei puhuta, tekee tuon automaattisesti.
 
Liittynyt
22.08.2017
Viestejä
601
Ruudusta ei ilmeisesti saa erillisiä srt subeja? Näyttäisi olevan poltetut subit kaikissa mitä testasin ladata.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 345
Toki flickfetch osaisi muxata tekstit latauksen yhteydessä, mutta tällöin latausvauhti kärsii huomattavasti.
Mitähän se "huomattavasti" on? Itse en ole mitään ongelmaa huomannut vaikka tekstit menee latauksen yhteydessä videokontaineriin. Just laitoin leffan lataukseen ja se tulee n. 3+ MiB/s vauhdilla (liittymä 50M, joten max latausnopeus on n. 6 MiB/s)

-metadata:s:s:0 language=fin -disposition:s:0 default
Tämän saa myös FF:iin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 345
Itse en ole mitään ongelmaa huomannut vaikka tekstit menee latauksen yhteydessä videokontaineriin. Just laitoin leffan lataukseen ja se tulee n. 3+ MiB/s vauhdilla (liittymä 50M, joten max latausnopeus on n. 6 MiB/s)
En malttanut, piti testata, tuleehan se nopeammin. Mutta itseä ei ainakaan haittaa pätkääkään, paljon mukavampi kun FF automaattisesti pistää tekstit sinne kontaineriin eikä tarvi ruveta jälkikäteen väsäämään itse mitään mkvtoolnixillä. Mulla on vielä kustomoitu komentojono jossa viimeisenä tehdään MD5 checksum ladatusta videotiedostosta talteen* ja tämähän pitäisi sitten tehdä vasta sen mahdollisen manuaalisen mkvtoolnix muxauksen jälkeen. Tokihan voisi tuohon komentojonoon lisätä sen mkvtoolnixin väliin mutta itsellä virtualboxissa windows jossa vain pari softaa joten en jaksa ruveta asentamaan ja päivittelemään mkvtoolnixiä kahdessa eri käyttöjärjestelmässä.. muutamien minuuttien latausnopeutuksen takia. Leffan lataus tekstien ymppäämisellä kesti n. 18 min, ilman tekstejä n. 11 min (plus mkvtoolnix muxaus n. 1 min). Onneksi minulla ei ole niin kiire, että pitäisi olla tuosta huolissaan. :)

* Tässä muillekin jos kiinnostaa, toimii ainakin win10:ssä (ainakin siinä tulee mukana tuo certutil-softa):
Koodi:
certutil -hashfile "%name%.mkv" MD5 | find /i /v "md5" | find /i /v "certutil" > "%name%.mkv.md5"
Huom! Viimeistely-vaihe FF:ssä kestää sitten aika kauan enemmän tämän kanssa.
 

hrk

Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
1 738
Mitähän se "huomattavasti" on? Itse en ole mitään ongelmaa huomannut vaikka tekstit menee latauksen yhteydessä videokontaineriin. Just laitoin leffan lataukseen ja se tulee n. 3+ MiB/s vauhdilla (liittymä 50M, joten max latausnopeus on n. 6 MiB/s)
Sadan megan yhteydellä ilman muxausta saa koko kaistan käyttöön, muxauksen kanssa tippuu alle puoleen. Ja temppu, joka flickfetchistä puuttuu, on siis se, että video ja tekstit imuroidaan erikseen, ja vasta imuroinnin jälkeen muxataan tekstit automaattisesti ffmpegin avulla siten kuin edellä selostin. Eihän asialla suurta käytännön merkitystä tietenkään ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 345
joka flickfetchistä puuttuu, on siis se, että video ja tekstit imuroidaan erikseen, ja vasta imuroinnin jälkeen muxataan tekstit automaattisesti ffmpegin avulla
Hei, kiitos tästä, nyt vasta tajusin, että eihän sitä mkvtoolnixiä tarvitse komentojonoon muxausta varten vaan sen voi tehdä sillä ffmpegillä joka on FF:n mukana. Taidankin sen muutoksen tehdä lataushommeliin niin saa optimoidun kokemuksen pienellä vaivalla. :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 632
Viestejä
4 197 211
Jäsenet
70 758
Uusin jäsen
eesy

Hinta.fi

Ylös Bottom