FlickFetch

Saapa nähdä, että meneekö taas hommat sekaisin tämän jälkeen. Ja juuri kun ensi viikolla alkaa uudet Don Matteot. :)
Ainakin mulla latasi noin Sohvaperunat ja Elämäni Biisi -jaksot ilman mitään ongelmia. Joten eiköhän sunkin Matteot lataudu ihan kunnolla.

Alf

Singaporen kosketus-sarjan 5. osa ei suostu latautumaan jostakin syystä (Singaporen kosketus | Jakso 5: Pako kaupungista). FF-versio on 5.1.1.7. Lokista löytyy seuraavat ilmoitukset:

[#12] 22:47:59
Syötemerkkijonon muoto ei ollut kelvollinen.
kohteessa System.Number.ParseDouble(String value, NumberStyles options, NumberFormatInfo numfmt)
kohteessa FlickFetch.FormMain.WndProc(Message& m)

[#13] 22:48:49
Objektin viittaukseksi ei voi määrittää objektiesiintymää.
kohteessa FlickFetch.AreenaUtils.GetManifestHDS(String id)

Tietääkös kukaan mikä olisi suora osoite live lähetyksille ruutu/yle areena esim. vlc toistoon?

Ainakin mulla latasi noin Sohvaperunat ja Elämäni Biisi -jaksot ilman mitään ongelmia. Joten eiköhän sunkin Matteot lataudu ihan kunnolla.
No menihän siinä yksi päivä kun jo lakkasi toimimasta. Don Matteosta ei ainkaan saanut mitään laatua irti ja lähti lataaman jonain 576 tai sitä alemmalla laadulla. Jippii.
Onko ongelma nyt vaan mulla, vai kävikö YLE lukemassa viestejä?

No menihän siinä yksi päivä kun jo lakkasi toimimasta. Don Matteosta ei ainkaan saanut mitään laatua irti ja lähti lataaman jonain 576 tai sitä alemmalla laadulla. Jippii.
Onko ongelma nyt vaan mulla, vai kävikö YLE lukemassa viestejä?
No niin, eipä siinä näytä tosiaan toimivan YLEN sivuillakaan tuo laatuvalinta, ja näkyy sielläkin vissiin jollain 360 laadulla, eikä siis vois tosiaan edes asetuksista vaihtaa. Hyvältä näyttää kyllä YLE:n touhut tällä hetkellä.
Osassa toimii, ja osassa ei, ja juuri nyt ei missään mitä sieltä itse piti tallentaa. Melkoinen palveluntarjoaja kyllä YLEllä käytössä tällä hetkellä, ihan parasta A-luokkaa.

Tietääkös kukaan mikä olisi suora osoite live lähetyksille ruutu/yle areena esim. vlc toistoon?
Joskus oli jollain sivulla mainittunakin nämä suoratoisto-urlit.
Näitähän saa esimerkiksi VideoDownloadHelperillä ja vastaavilla kaivettua.
Edit: Darxide maininnut urlit alla olevassa viestissä.

Viimeksi muokattu:

hrk

No jos pystyt katsomaan niitä niin vaikkapa VideoDownloadHelperillä pystyy kaivamaan suoratoisto-linkkejä tai löytyy ne sieltä kun painaa f12 ja network-tabilta.
Taitaa olla niin, että neloskanavan striimiä ei voi netistä katsella muuten kuin ruutu-palvelun kautta. Linkki ehkä löytyy, mutta autentikointi vaaditaan. Tilanne on kai aikalailla sama kaikilla kaupallisilla kanavilla. Verorahoitteinen YLE on loistava poikkeus.

Taitaa olla niin, että neloskanavan striimiä ei voi netistä katsella muuten kuin ruutu-palvelun kautta. Linkki ehkä löytyy, mutta autentikointi vaaditaan. Tilanne on kai aikalailla sama kaikilla kaupallisilla kanavilla. Verorahoitteinen YLE on loistava poikkeus.
Niin mut jos hän ottaa m3u8-urlin ohjelmasta jota katsoo niin sen kyllä pitäisi toimia hänen VLC:llään.
Kokeilin ja ainakin minulla JIM pyörähti hyvin käyntiin VLC:llä. Mutta ei tämä minun striimini toimisi muilla kuin minulla, joten ei tästä mitään tallennusta saa FlickFetchille. Ehkä.

hrk

Niin mut jos hän ottaa m3u8-urlin ohjelmasta jota katsoo niin sen kyllä pitäisi toimia hänen VLC:llään.
Kokeilin ja ainakin minulla JIM pyörähti hyvin käyntiin VLC:llä. Mutta ei tämä minun striimini toimisi muilla kuin minulla, joten ei tästä mitään tallennusta saa FlickFetchille. Ehkä.
Niin jos sinulla on sanoma-tili, ja olet kirjautunut ruutuun sillä, pääset ruudun kautta katsomaan mainoksia ja joitakin ohjelmiakin niiden mainosten lomassa. Kenties myös VLC:llä, jos sinulla on samanaikaisesti webiasiakas auki. Tai jotain. Mutta jos et ole kirjautunut, et näe edes mainoksia. Mitään vapaasti katsottavaa "live"-streamia ei ole tarjolla. Minä en ainakaan ole löytänyt. En ole kyllä kovasti etsinytkään, koska kanavien (nelonen, jim, liv, hero) tarjonta on 96-prosenttisesti minulle täysin turhaa. Neloskanavan kiinnostavat elokuvat saa parhaiten talteen elisaviihde-palvelun kautta.

Viimeksi muokattu:
Niin jos sinulla on sanoma-tili, ja olet kirjautunut ruutuun sillä, pääset ruudun kautta katsomaan mainoksia ja joitakin ohjelmiakin niiden mainosten lomassa. Kenties myös VLC:llä, jos sinulla on samanaikaisesti webiasiakas auki. Tai jotain. Mutta jos et ole kirjautunut, et näe edes mainoksia. Mitään vapaasti katsottavaa "live"-streamia ei ole tarjolla. Minä en ainakaan ole löytänyt. En ole kyllä kovasti etsinytkään, koska kanavien (nelonen, jim, liv, hero) tarjonta on 96-prosenttisesti minulle täysin turhaa. Neloskanavan kiinnostavat elokuvat saa parhaiten talteen elisaviihde-palvelun kautta.
Valitettavasti se on nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus ettet nää nettipalveluista mitään jos et ole kirjautuneena sisään. Areena on tietysti eri asia vielä, mutta eiköhän sinnekkin jossain vaiheessa tule kirjautumispakko. Ilmaisenahan se pysyy mutta jonain kauniina päivänä Areenan ohjelmien katsominen vaatii YLE Tunnuksen. Mitään ilmaisstriimejä ei ole tarjolla ilman kirjautumista. Ruudusta sentäs pystyy näköjään katsomaan kanavia, MTV:llä ei pysty.

No jos pystyt katsomaan niitä niin vaikkapa VideoDownloadHelperillä pystyy kaivamaan suoratoisto-linkkejä tai löytyy ne sieltä kun painaa f12 ja network-tabilta.
ainoan käyttökelpoisen urlin sain jim kanavalta, jota pystyi toistamaan samasta ipstä eri laitteilla. Muilla kanavilla taitaa olla mac esto ja joku expire time.. Onko kiertotietä miten saisi tvheadendiin ruudun kanavat?

ainoan käyttökelpoisen urlin sain jim kanavalta, jota pystyi toistamaan samasta ipstä eri laitteilla. Muilla kanavilla taitaa olla mac esto ja joku expire time.. Onko kiertotietä miten saisi tvheadendiin ruudun kanavat?
perun puheeni jim kanavasta, toimii kyllä tvheadendillä, mutta jatkaa aina siitä kohtaa mihin olen viimeksi jäänyt, eli ei ole ns. suora lähetys.

Saako joku noissa Matteossa ja kyläsairaalassa näkyviin noita laatuja ollenkaan? Mulla on vaan 360P, eli melkoista kuraa, noi lataukset noista ohjelmista.

Alf

HRK: Miten sen laturin saa ladattua. Google drivesta kun yrittää niin jotakin se tekee mutta ei lataudu koneeseen.
Nyt areenasta löytyi toinenkin osa jonka FF ei onnistu lataamaan sen Singaporen lisäksi: Kaikki synnit | Jakso 3: Pienen paikalla.
Onko joku näitä onnistunut saamaan.
Laturilla olisin kokeilut mutta en saa sitä ladattua Google drivesta.

HRK: Miten sen laturin saa ladattua. Google drivesta kun yrittää niin jotakin se tekee mutta ei lataudu koneeseen.
Nyt areenasta löytyi toinenkin osa jonka FF ei onnistu lataamaan sen Singaporen lisäksi: Kaikki synnit | Jakso 3: Pienen paikalla.
Onko joku näitä onnistunut saamaan.
Laturilla olisin kokeilut mutta en saa sitä ladattua Google drivesta.
1600363700940.png

Itsellä latautuu hyvin 1080p laadulla.

Itsellä latautuu hyvin 1080p laadulla.
Kokeilistiko tota Don Matteota, että saatko siitä irti jotain laatuja, koska mulla tuli tosiaankin 360 resolla, jota ei katso erkkikään? Miten tää nyt tuntuu toisilla pelittävän ja toisilla ei lainkaan. Siis YLE:n areena ylipäätään.

Timo 2

BANNATTU
BANNED
Tukijäsen
Kokeilistiko tota Don Matteota, että saatko siitä irti jotain laatuja, koska mulla tuli tosiaankin 360 resolla, jota ei katso erkkikään? Miten tää nyt tuntuu toisilla pelittävän ja toisilla ei lainkaan. Siis YLE:n areena ylipäätään.
Sinuna odottaisin jokusen päivän. Mulla oli avara luonto Välimeri 2. Osa Sama tilanne, mutta myöhemmin sain sen 1080p:nä ulos.
Tarkista saako siitä Don Matteota edes toistettua 1080p:nä edgellä, sillä Chrome ja Firefox ei aina toimineet.

Sinuna odottaisin jokusen päivän. Mulla oli avara luonto Välimeri 2. Osa Sama tilanne, mutta myöhemmin sain sen 1080p:nä ulos.
Tarkista saako siitä Don Matteota edes toistettua 1080p:nä edgellä, sillä Chrome ja Firefox ei aina toimineet.
Thänks. Ei tosiaan anna edes laatuja valittavaksi. Odotellaan nyt sitten jos jotain tapahtuisi. Sarjan ystävänä vaan harmittaa tällainen touhu ylellä.

hrk

Saako joku noissa Matteossa ja kyläsairaalassa näkyviin noita laatuja ollenkaan? Mulla on vaan 360P, eli melkoista kuraa, noi lataukset noista ohjelmista.
Kyläsairaalan vihoviimeisin jakso ("Velvollisuus kutsuu") on todellakin vain 360p. Kaikki muut ovat 720p, eli SD.

Upouusimmassa Matteossa ("Älä pidä muita jumalia 2/2") on jotain poikkeavaa, koska web-klientti ei näytä laatuvaihtoehtoja. Ei myöskään FlickFetch, joka sitten lataa oletuslaadulla 720p. Kuitenkin laturi, joka tietääkseni selvittää laadut periaatteessa samoin kuin FF, löytää parhaankin laadun 1080p.

Viimeksi muokattu:

Alf

Ne kaksi epäonnistuneet lataukset tulevat tosiaan laatuvalinnalla 1080, ei jos jokin muu valinta. Voisiko ohjelma automaattisesti valita saatavissaolevan laadun mahdollisimman lähellä valittua? Vai liittyykö tämä nyt samaan mistä on yllä keskusteltu. Kiitos darxide vihjeestä.

hrk

Kuitenkin laturi, joka tietääkseni selvittää laadut periaatteessa samoin kuin FF, löytää parhaankin laadun 1080p.
Itse asiassa olikin vain erittäin privaatti testi-laturini jolla oli tämä kyky. Mutta nyt on laturista jakelussa versio 3.7.1.

darxidelle: Jos flavorId:n normaali selvitys epäonnistuu, voi sen sijasta tarjota flavorParamId/1005961, niin saa parasta mitä löytyy. Tai 1005901, jos 720p riittää.

SJX

Kiitoksia kehittäjille hienosta ohjelmasta.
Tuli mieleen yksi kehitysidea joka ei varmaankaan ole kovin työläs toteuttaa, mutta helpottaisi sarjojen käsittelyä: Jos sarjalla ei ole kausitietoa, olisi optio "oleta kausi 1:ksi".
Esim. Areenalla on sarjoja joista on tehty vain yksi kausi (esim. Singaporen kosketus ). Nyt jaksosta tulee "Singaporen kosketusE01 Varjoja paratiisissa" kun kausitieto puuttuu.

Tuli mieleen yksi kehitysidea joka ei varmaankaan ole kovin työläs toteuttaa, mutta helpottaisi sarjojen käsittelyä: Jos sarjalla ei ole kausitietoa, olisi optio "oleta kausi 1:ksi".
Esim. Areenalla on sarjoja joista on tehty vain yksi kausi (esim. Singaporen kosketus ). Nyt jaksosta tulee "Singaporen kosketusE01 Varjoja paratiisissa" kun kausitieto puuttuu.
Ihan hyvä uudistusehdotus. FlickFetch ei aina osaa tunnistaa kautta vaikka se olisi mainittukkin. Vaikkapa viime viikon Sohvaperunat olivat muodossa "Sohvaperunat kausi 00 jakso 01" vaikka piti olla kausi 10.

Matteon kauden 12 ykkösjakso tulee täydellä laadulla, mutta uusin jakso 2 ei. Siitä ei saa eri laatuja irti.

Itse asiassa olikin vain erittäin privaatti testi-laturini jolla oli tämä kyky. Mutta nyt on laturista jakelussa versio 3.7.1.

darxidelle: Jos flavorId:n normaali selvitys epäonnistuu, voi sen sijasta tarjota flavorParamId/1005961, niin saa parasta mitä löytyy. Tai 1005901, jos 720p riittää.
Thänks! Pitänee jossain vaiheessa lisätä tuo.

• Tykkää
Reactions: SJX
Laitetaan todo-listalle :)

Matteon kauden 12 ykkösjakso tulee täydellä laadulla, mutta uusin jakso 2 ei. Siitä ei saa eri laatuja irti.
Jep, kiitos. Tältä se on vähän vaikuttanutkin. Siellä emännäle keräämäni Kyläsairaalaakana ei enää tunnista laatuja tai on luokkaa 360, jolla se kakkosjakso Matteostakin latautui. On kyllä melkoista skeoilua tällä hetkellä YLE areenan touhu, ja melko paska on kyllä tuo lafka jolta palevlun ostavat kun eivät vaan saa homma kuntoon, ja tuntuu ettei kukaan edes välitä. Ihan hitonmoista kuraa yrittää edes katsella Matteota tietokoneen kautta kun tarjoaa tuota 360 tasoa. Uskomatonta touhuamista kyllä.

Mutta juu, kiitos kun testasit myös osaltasi, ja kiitos edelleen puolsestani myös loistavasta ohjelmasta. :)

Eipä muuten saa radio-ohjelmistakaan laatuja tällä hetkellä, eilkä osa lähde latautumaan lainkaan. Mitähän helvettiä siellä oikein pelleillään nyt? Tuon vikailmoituksenkin mukaan kaikki julkaisut pitäisi tomia normaalisti, mutta eipä pidä edes tuo paikkaansa.

hrk

Jep, kiitos. Tältä se on vähän vaikuttanutkin. Siellä emännäle keräämäni Kyläsairaalaakana ei enää tunnista laatuja tai on luokkaa 360, jolla se kakkosjakso Matteostakin latautui. On kyllä melkoista skeoilua tällä hetkellä YLE areenan touhu, ja melko paska on kyllä tuo lafka jolta palevlun ostavat kun eivät vaan saa homma kuntoon, ja tuntuu ettei kukaan edes välitä. Ihan hitonmoista kuraa yrittää edes katsella Matteota tietokoneen kautta kun tarjoaa tuota 360 tasoa. Uskomatonta touhuamista kyllä.
Kyläsairaala tulee laadulla 576p lukuunottamatta jaksoa "Velvollisuus kutsuu". Siis yksi viallinen tallenne. Mainitun Matteon jakson hakemistotiedoissa on vikaa, mutta FlickFetch lataa sen silti laadulla 720p, eli ei "kuraa", ja myös parhaan laadun saa käyttämällä toista latausohjelmaa.

Isä Matteon uusimmalle jaksolle ei FF löydä laatuja, mutta lataa sen kuintenkin 720p-laadulla. Kokeilin sitä sitten uusimmalla Laturin versiolla ja sillä oli ongelmia melkein kaikkien kokeilemieni ohjelmien kanssa, ilmoitti heti muutaman sekunnin kuluttua "comleted". Uusimman Matteonkin se latasi ensin 720p-laadulla, mutta yllättäen kun kokeilin myöhemmin uudelleen, se latautuikin 1080p-laadulla. Näyttäisi ongelmaa olevan näiden uusien parin viikon sisällä areenaan julkaistujen ohjelmien kanssa, kun aiemmin julkaistut kyllä latautuvat ok ja FF:kin löytää niille kaikki laadut. FF ei siis oikein löydä näistä uusista laatuja ja Laturi taas saattaa ladata parhaalla laadulla pienen arpomisen jälkeen.

Kyläsairaala tulee laadulla 576p lukuunottamatta jaksoa "Velvollisuus kutsuu". Siis yksi viallinen tallenne. Mainitun Matteon jakson hakemistotiedoissa on vikaa, mutta FlickFetch lataa sen silti laadulla 720p, eli ei "kuraa", ja myös parhaan laadun saa käyttämällä toista latausohjelmaa.
Mulla on kahden viimeisne päivän kyläsairaalat olleet joko 360 tai ei laatua lainkaan. Matteon latasin, kun ei laatua tarjonnut, ja se tuli vain 360 resolla, eli ihan kuraa. 720:nen kanssa vielä voisin elääkin, mutta en ihan nois paskalla kuitenkaan.

Olit oikeassa, ja siitä pahoitteluni. Olin testeissäni lataillut noita, ja osan valvomatta, niin olihan minullekin näemä taalentunut tuo Matteo 720 laadulla, tosin sitä saattoi katsoa vain 360 laadulla areenasta. Kiitos kun mainitsit asiasta niin aloin vielä tarkistelemaan läpi ett ämitä täällä oli tapahtunut. Sittenkin kummastuttaa Areenan touhuilu kun näin paljon ongelmia jo aiemmin ihan toimivaksi todetussa ympäristössä. Melko kyvytöntä sakkia tuola puljussa josta se "tekninen" toteutus hommaillaan.

hrk

Isä Matteon uusimmalle jaksolle ei FF löydä laatuja, mutta lataa sen kuintenkin 720p-laadulla. Kokeilin sitä sitten uusimmalla Laturin versiolla ja sillä oli ongelmia melkein kaikkien kokeilemieni ohjelmien kanssa, ilmoitti heti muutaman sekunnin kuluttua "comleted". Uusimman Matteonkin se latasi ensin 720p-laadulla, mutta yllättäen kun kokeilin myöhemmin uudelleen, se latautuikin 1080p-laadulla. Näyttäisi ongelmaa olevan näiden uusien parin viikon sisällä areenaan julkaistujen ohjelmien kanssa, kun aiemmin julkaistut kyllä latautuvat ok ja FF:kin löytää niille kaikki laadut. FF ei siis oikein löydä näistä uusista laatuja ja Laturi taas saattaa ladata parhaalla laadulla pienen arpomisen jälkeen.
Laturista: Korjasin laturin versiota 3.7.1 varttitunti sen jälkeen kun olin versiota täällä mainostanut. Kannattaa ladata uudelleen. Lisäksi viime yönä oli palvelinpäässä ilmeisiä ongelmia.

Yleisesti: "Ongelmia melkein kaikkien kokeilemieni ohjelmien kanssa" on ehkä valituksena tyydyttävä, mutta virheilmoituksena arvoton. Kun et kerro mitä olet kokeillut.

Areenasta: On siellä ongelmia yksittäisten ohjelmien kanssa, mutta ei pidä yleistää. Esimerkiksi uuden Kaikki synnit -sarjan jaksot 1 ja 6 ovat siten viallisia, että Areenan web-klientti ei löydä laatuja. Eikä löydä laturikaan, eli vika on erilainen kuin Matteo-tapauksessa. Muut jaksot ovat ehjiä. Ja koko sarja tuli Areenaan 16.9.

Ylehän ei lupaa että ohjelmia voi tai edes saa ladata. Mutta web-klientin pitäisi kyllä toimia, mikä mm. edellyttää, että hakemistotiedot ovat ehjät.

Laturista: Korjasin laturin versiota 3.7.1 varttitunti sen jälkeen kun olin versiota täällä mainostanut. Kannattaa ladata uudelleen. Lisäksi viime yönä oli palvelinpäässä ilmeisiä ongelmia.

Yleisesti: "Ongelmia melkein kaikkien kokeilemieni ohjelmien kanssa" on ehkä valituksena tyydyttävä, mutta virheilmoituksena arvoton. Kun et kerro mitä olet kokeillut.

Areenasta: On siellä ongelmia yksittäisten ohjelmien kanssa, mutta ei pidä yleistää. Esimerkiksi uuden Kaikki synnit -sarjan jaksot 1 ja 6 ovat siten viallisia, että Areenan web-klientti ei löydä laatuja. Eikä löydä laturikaan, eli vika on erilainen kuin Matteo-tapauksessa. Muut jaksot ovat ehjiä. Ja koko sarja tuli Areenaan 16.9.

Ylehän ei lupaa että ohjelmia voi tai edes saa ladata. Mutta web-klientin pitäisi kyllä toimia, mikä mm. edellyttää, että hakemistotiedot ovat ehjät.
Latasin nimenomaan tuon uusimman 3.7.1 -version ja yhden jakson se latasi (Kaikki synnit jakso 6 1080p), mutta sen jälkeen kaikki kokeilemani jaksot päättyivät muutaman sekunnin latauksen jälkeen. Kyseessä olivat parina aiempana päivänä sarjoista julkaistut FF:lle ongelmalliset jaksot, eli La Senorat, Kyläsairaalat, Kaikki synnit, Singaporen kosketus, The Village ja oli siinä joidenkin muuidenkin sarjojen jaksoja. Sittemmin olen kokeillut ladata noita samoja jaksoja uudelleen Laturilla ja nyt ne ovat latautuneet, mutta yhtä huonolla laadulla, kuin FF:lläkin, poikkeuksena tuo Isä Matteon uusin jakso, jonka laturi latasi ensin 720p-laadulla, mutta n. vartin päästä (tänään klo 12) uudelleen kokeillessani 1080p-laadulla.

hrk

Latasin nimenomaan tuon uusimman 3.7.1 -version ja yhden jakson se latasi (Kaikki synnit jakso 6 1080p),
Omituista, koska juuri tuo jakso 6 on rikki. Mutta nyt on saatavilla laturi 3.7.2, jota on viilattu siten, että jos normaali laadunselvitysrutiini (se, jota myös FF käyttää), ei kerro mitään tai (ja tämä on uutuus) ehdottaa parhaaksi laatua alle 576p, niin käytetään aiemmin viittaamaani kikka kutosta, jolla ehkä päästään käsiksi parhaaseen saatavilla olevaan laatuun.

Ainakin täällä saadaan nyt kaikki synnit ja kaikki Matteot 1080p -laadulla ja se yksi ongelmallinen kyläsairaalakin 576p -laadulla.

Vikaa on siis nimenomaan Areenan hakemistoissa.

Mikähän tässä on kun ei lataudu millään:
Koodi:
https://areena.yle.fi/1-50508465
EDIT: Äh, never mind. Totta kai tässä kävi niin, että saman tien kun ihmettelin täällä, kuudes kerta toden sanoi ja tämä suostui viimein latautumaan.

Viimeksi muokattu:
Omituista, koska juuri tuo jakso 6 on rikki. Mutta nyt on saatavilla laturi 3.7.2, jota on viilattu siten, että jos normaali laadunselvitysrutiini (se, jota myös FF käyttää), ei kerro mitään tai (ja tämä on uutuus) ehdottaa parhaaksi laatua alle 576p, niin käytetään aiemmin viittaamaani kikka kutosta, jolla ehkä päästään käsiksi parhaaseen saatavilla olevaan laatuun.

Ainakin täällä saadaan nyt kaikki synnit ja kaikki Matteot 1080p -laadulla ja se yksi ongelmallinen kyläsairaalakin 576p -laadulla.

No niin, latasin juuri kokeeksi La Senoran jakson 16 ja se tuli 1080p-laadulla, pieni "kauneusvirhe" vaan on se, että siihen tuli pelkästään ruotsinkielinen tekstitys... 3.7.3 :a pukkaa kai tulemaan... :p

Mä en saa millään tuota laturia asentumaan WIN 10 pro koneessa, mikä mahtaa olla ongelma?

No niin, latasin juuri kokeeksi La Senoran jakson 16 ja se tuli 1080p-laadulla, pieni "kauneusvirhe" vaan on se, että siihen tuli pelkästään ruotsinkielinen tekstitys... 3.7.3 :a pukkaa kai tulemaan... :p
Tulihan sieltä myöskin tuo suomenkielinen tekstitys, mutta kun VLC löysi samasta kansiosta vain tuon ruotsinkielisen tekstityksen, niin se otti tietenkin sen käyttöön. Videossa on sitten suomenkieli pakattuna, eli sikäli oli kyllä väärä hälytys, FF:n toimintaan tottuneena olin vähän aikaa hieman hämilläni. Kaikki toimii siis ihan ok.

hrk

Jos, kuten nyt, ohjelmaan on monenkieliset tekstit, ladataan ne kaikki ja oletuskieliset tekstit (.fin.srt) lopuksi muxataan mkv-tiedostoon ja itse tekstitiedosto poistetaan. Jos muunkielisiä tekstejä ei tarvita, nekin voi poistaa. Asia on selitetty myös käyttöohjeen kohdassa "Tekstitykset".

Jos videota katsellaan VLC:llä, ja videon sijaintihakemistossa on muxatun tekstin lisäksi muitakin tekstejä, niin VLC valitsee niistä automaattisesti käyttöön yhden. Oletusvalintaan voi kyllä vaikuttaa, mutta pitää vähän opiskella VLC:n käyttöä. Helpoimmalla pääset kun poistat ylimääräiset tekstit.

Muiltakin osin viittaan käyttöohjeeseen.

Tämä Areenan laatujen löytymättömyys taitaa vaivata vain ulkomaisia sarjoja. Näillä kotimaisilla sarjoilla kuten Sohvaperunat, Elämäni Biisi ja vaikkapa Aamu TV FlickFetch löytää kyllä 720p ja 1080p -laadut ja lataa ne ilman ongelmia.

hrk

Tämä Areenan laatujen löytymättömyys taitaa vaivata vain ulkomaisia sarjoja. Näillä kotimaisilla sarjoilla kuten Sohvaperunat, Elämäni Biisi ja vaikkapa Aamu TV FlickFetch löytää kyllä 720p ja 1080p -laadut ja lataa ne ilman ongelmia.
Juu mutta esim. kotimaisen "Kaikki synnit" -sarjan jaksoille 1 ja 6 Areenan hakemisto lupaa laaduksi vain 360p, ja FlickFetch uskoo. Vaikka todellisuudessa olisi saatavilla myös 1080p, kuten myös jaksoille 2-5, joiden hakemistotiedot ovat ehjiä. Ja suurin osa ulkomaisistakin on ehjiä. Viat ovat yksittäistapauksia.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
100 313
Jäsenet
41 709
Uusin jäsen
R3D3

Hinta.fi

Ylös Bottom