Firefox Youtube downloader ei toimi enää

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 274
Minulla on tuommoinen Youtube downloader ja Media Tools convertteri pc:llä, jolla olen ladannut youtubesta mielenkiintoisia videoita omaan kirjastoon. Se ei ole nyt enää toiminut toviin. Videoiden tallenusnappi youtubea katsellessa puuttuu. Olisiko tähän apuja, kiitos jo etukäteen.

1602366656920.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 250
Minulla on tuommoinen Youtube downloader ja Media Tools convertteri pc:llä, jolla olen ladannut youtubesta mielenkiintoisia videoita omaan kirjastoon. Se ei ole nyt enää toiminut toviin. Videoiden tallenusnappi youtubea katsellessa puuttuu. Olisiko tähän apuja, kiitos jo etukäteen.

Eipä siinä auta kuin mennä valittamaan tuon extensionin tekijälle, ettei toimi ja kysyä päivitystä: Reviews for YouTube Video Download - YouTube HD Download – Add-ons for Firefox (en-US)

Taikka käyttää muita työkaluja, kuten edellisessä viestissä ehdotettua Youtube-dl, joka kylläkin on komentorivi pohjainen, mikä tuntuu olevan monelle se ongelma. Se vaan on erittäin hyvä, toimii ties missä muissakin sivustoilla ja päivittyy todella nopeasti, mikäli Google tekee muutoksia.

Tässä vähän parempi sivusto tuon Youtube-dl tutustumiseen:
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 057
Tuommoinen kuin Y2mate Download Video and Audio from YouTube webbisivu on myös, mutta tuo komentorivipohjainen youtube-dl on silti paras, kun se osaa ladata ihan mistä vaan.
ja toi y2mate ei tainnut osata ladata aivan kaikkea parhaalla tarkkuudella kun kokeilin, itsekkään en ole löytänyt firefoxiin enää addonia.
ja näköjään tossa joku addonikin on, en kokeillut, se vähä mitä latasin onnistui parhaiten tuolla youtube-dl
periaatteessa youtubesta lataaminen "omalle" koneelle on youtuben käyttösääntöjen mukaan ilmeisesti kiellettyä.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 274
Minulla on ollut aiemmin erillinen ohjelma youtube downloadiin ja sitten tuo kyseinen firefoxin liitännäinen. Olen ladannaut omaan kirjastoon vuosia semmoisia videoita, jotka ovat olleet jollakin tavalla harvinaisia ja muuten mielenkiintoisia, pääasiassa musiikkia. Yhteistä noille downloadereille on ollut että ne aina jossakin kohtaa lopettavat toiminnan. Samoin olen havainnut että vaikka tuntuu pölhöltä downloadata musiikkia youtubesta, niin hyvin monet niistä minun talteen ottamista videoista eivät ole enää saatavilla youtubesta. Osa on ollut lyhyen aikaa ja osa vähän pidempää, mutta kyllä sieltäkin häviää jatkuvasti materiaalia.

Pitää katsoa tuo youtube-dl, jos sen käytettävyys on sitä luokkaa, että onnistuu minultakin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 250
Yhteistä noille downloadereille on ollut että ne aina jossakin kohtaa lopettavat toiminnan.

Pitää katsoa tuo youtube-dl, jos sen käytettävyys on sitä luokkaa, että onnistuu minultakin.
Google muokkaa Youtube palveluaan koko ajan, jolloin nuo yleensä lakkaa toimimasta, jopa tahallaan yrittää estää niiden toimintaa, koska se tosiaan on käyttäjäehtojen vastaista toimintaa.

Kyllähän tuolle Youtube-dl löytyy jotain graafisia käyttöliittymiä, mutta itse en käytä ja osaa sanoa miten nuo toimii, ainakin tämä on joskus täällä linkattu. Kokeile jos haluat, taikka joku voi kertoa kokemuksiaan:

 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 057
Tekijänoikeus asioihin yms perustuen noita videoita poistellaan, huomannut itsekkin. Esim jotkut "omat" mixit musakappaleista yms saattaa kadota. Todennäköisesti sen takia että kappaleen omistaja huomauttaa luvattoman käytön
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 274
Kokeilin nyt tuota Youtube-dl:ää komentorivillä. Näyttäisi toimivan, mutta talentaa aivan ufo-paikkaan ja laatu on mielestäni kuvan osalta huonoin mahdollinen.

En ole vielä gui:ta kahlannut läpi, eikä muutenkaan oiken innosta tuo komentorivikäyttö. Jos nyt en muuta ratkaisua keksi, niin kysymys, että miten/millä komennoilla tuolle youtube-dl:lle kerrotaan tallennuspaikka ja ehkäpä tuon kuvan laadunkin pystyy komentamaan jotenkin?

1602954694385.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 250
Kokeilin nyt tuota Youtube-dl:ää komentorivillä. Näyttäisi toimivan, mutta talentaa aivan ufo-paikkaan ja laatu on mielestäni kuvan osalta huonoin mahdollinen.

En ole vielä gui:ta kahlannut läpi, eikä muutenkaan oiken innosta tuo komentorivikäyttö. Jos nyt en muuta ratkaisua keksi, niin kysymys, että miten/millä komennoilla tuolle youtube-dl:lle kerrotaan tallennuspaikka ja ehkäpä tuon kuvan laadunkin pystyy komentamaan jotenkin?
Tottakai se tallentaa sen sinne, missä sen ajat (tuossahan sä olet mennyt profiilin Downloads hakemistoon ja siellä se näyttäisi olevankin), normaali komentoriviltä toimiva softa se on. Voit halutessa luoda sitten config tiedoston, jossa voit asettaa asetuksia, eli default hakemistot, laadut jne...

Kyllä se sieltä sen parhaimman laadun haki tässä tapauksessa, tuohan on helvetin vanha 720p video ABBAlta, kannattaisi ny ensin katsoa mitä on lataamassa. Korkealaatuiset videot itseasiassa vaatii rimpsuja ja myöhemmissä viesteissä tähän on vinkit. Kaikenlisäksi annoit sille jonkun linkin, jossa on paljon turhaa playlistiin liittyvää perässä. Silloin kannattaisi laittaa lainausmerkit, että komentorivi ei ala sitä pilkkomaan ja sen takia tuolla sulla näkyy virheitäkin. Mikäli annat toimivan Playlist osoitteen, niin silloin se myöskin lataa ne kaikki videot, eli tarkkana, jos haluat vain yhden hakea.

Ehkä sun kannattaa sitten etsiä joku toimiva palikka siihen selaimeen, "helpommalla" selviät...
Noissakin vaan on nykyään, että monet vaatii lataamaan ties mitä "helper" softia siinä sivulla, että toimivat, tiedä yhtään mitä ne sun koneelle asentaa silloin, ihan vaan vinkkinä. Tuo sun käyttämäsi on juuri tollanen, et se ajelee jotain ihme softaa taustalla, kun olet lataillut videoita.

Voisithan sinä kokeilla tätäkin, tukee suoraan videoiden latausta, ei tarvitse kirjautua (privacy), voit subscribe paikallisesti kanaville kuitenkin (myöskin import toimii käsittääkseni virallisesta Youtubesta) jne:
Mutta kiitos Googlen, se on jälleen muokannut jotain ja tuokaan ei kunnolla toimi ja antaa välillä erroria kun yrittää etsiä videoita hakusanalla (riippuu mitä backendia käyttää), katsominen kyllä toimii ja tallentaminen, päivitystä odotellessa.

Eli loppupeleissä, joudut jatkuvasti seuraamaan tilannetta ja päivittelemään softia/lisäosia (ja joskus joudut odottelemaan tovin, riippuen kehittäjästä), koska Google tahallaan tekee muokkauksia ja yrittää estää latauksia!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 057
Tee vaikka c:lle kansio utilities -> youtube dl tms, tai jonnekkin mistä muistat

siirä se exe sinne
ja komentokehotteesta "cmd" ajat vaikka "youtube-dl.exe -f bestvideo+bestaudio "
ilman hipsuja ja toi lataa esimerkiksi gangam style vidon parhailla asetuksilla.

Noihin codeceihin on joitain yhdistely juttuja, niitä en nyt muista kun en tarvi tuota niin paljoa, koska tuo ainakin mulla tekee parhailla asetuksilla 2 fileä ja joskus vaan yhden

No voe peevele tuohon tuli tuon videon linkki, no copy paste sen videon linkki tuohon viimeiseksi niin lähtee lataamaan. Jos tuntuu hankalalta niin kokeile jotain noita helper ohjelmia mitä googlella löytyy, voi kyllä sisältää malwarea adwarea tms
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 250
ja komentokehotteesta "cmd" ajat vaikka "youtube-dl.exe -f bestvideo+bestaudio "
ilman hipsuja ja toi lataa esimerkiksi gangam style vidon parhailla asetuksilla.

Noihin codeceihin on joitain yhdistely juttuja, niitä en nyt muista kun en tarvi tuota niin paljoa, koska tuo ainakin mulla tekee parhailla asetuksilla 2 fileä ja joskus vaan yhden

No voe peevele tuohon tuli tuon videon linkki, no copy paste sen videon linkki tuohon viimeiseksi niin lähtee lataamaan. Jos tuntuu hankalalta niin kokeile jotain noita helper ohjelmia mitä googlella löytyy, voi kyllä sisältää malwarea adwarea tms
Käytä koodi "tilaa" (millä nimellä noita kutsutaankaan), niin ei tarvii ihmetellä ku foorumi tekee omiaan:
Koodi:
youtube-dl.exe -f bestvideo+bestaudio https://youtu.be/9bZkp7q19f0
Näköjään olen itse tehnyt tuon config tiedoston, niin sen takia ei itse tarvitse noiden lisä asetusten kanssa kikkailla ja lataa automaattisesti parhaimman.

Ja jos kopsaat tuon ffmpeg.exe tuonne samaan hakemistoon tuon youtube-dl.exe kanssa, niin se osaa kutsua sitä latauksen lopuksi ja muxaa yhteen videon+audion yhdeksi tiedostoksi :)

Ja tosiaan, jos luot profiilin juureen (taikka samaan hakemistoon, missä youtube-dl.exe on) tiedoston nimeltä "youtube-dl.conf" ja sinne laitat:
Koodi:
# Quality
-f ("bestvideo[width>=1920]"/bestvideo)+bestaudio/best

# Output format
-o %(uploader)s-%(title)s-%(id)s.%(ext)s

# Download thumbnail
--write-thumbnail
Eli siinä asetetaan paras laatu, sitten missä muodossa se tiedoston nimi luodaan ja lisäksi tallennetaan vielä thumbnail. Itse voi tarvittaessa muokata haluamakseen tai lisäillä, niin eipä tarvii sit joka kertaa rimpsuja kirjoitella, vaan pelkkä "youtube-dl.exe [YOUTUBE osoite]" riittää...
 
Viimeksi muokattu:

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 510
Varmaan kaikille tuttu mutta laitetaan nyt tämäkin jos paljon tarvitsee. 4K Video Downloader
Edit: En ole katsonut mitä rajoitteita on ilmaisversiossa mutta itse en ole tarvinnut maksullista. Todella helppo käyttää eli copy esim. selaimen osoiteriviltä ja paina ohjelman paste-nappia. Äänen saa tallennettua pelkästään jos haluaa. Kannattaa kokeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 250
Varmaan kaikille tuttu mutta laitetaan nyt tämäkin jos paljon tarvitsee. 4K Video Downloader
Edit: En ole katsonut mitä rajoitteita on ilmaisversiossa mutta itse en ole tarvinnut maksullista. Todella helppo käyttää eli copy esim. selaimen osoiteriviltä ja paina ohjelman paste-nappia. Äänen saa tallennettua pelkästään jos haluaa. Kannattaa kokeilla.
Tästä olen jo aikoinaan mielipiteeni sanonut, mutta jokainen saa itse päättää mitä käyttää.


Ihan yleisesti vaan asiasta, niin Youtubesta lataaminen omalle koneelle on suosittua ja sen takia siellä liikkuu ties minkälaista softaa ja tekijää, myös paljon malwarea sisältäviä, eli kannattaa olla varovainen mistä latailee. Monet noista graafisista softista tuntuu taustalla käyttävän juurikin tuota Youtube-dl softaa ironisesti, päälle vain liimataan kauhea GUI, rajoituksia ja mainoksia, että saadaan rahastettua.
 
Viimeksi muokattu:

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 510
Tästä olen jo aikoinaan mielipiteeni sanonut, mutta jokainen saa itse päättää mitä käyttää.
[/URL]
[/URL]


Ihan yleisesti vaan asiasta, niin Youtubesta lataaminen omalle koneelle on suosittua ja sen takia siellä liikkuu ties minkälaista softaa ja tekijää, myös paljon malwarea sisältäviä, eli kannattaa olla varovainen mistä latailee. Monet noista graafisista softista tuntuu taustalla käyttävän juurikin tuota Youtube-dl softaa ironisesti, päälle vain liimataan kauhea GUI, rajoituksia ja mainoksia, että saadaan rahastettua.
Ei tuo 15 euroa lifetime lisenssistä paljon ole jos tuota tarvitsee. Oma on vanha free-versio joka taitaa olla rajoittamaton ja mainokseton.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 274
Tee vaikka c:lle kansio utilities -> youtube dl tms, tai jonnekkin mistä muistat

siirä se exe sinne
ja komentokehotteesta "cmd" ajat vaikka "youtube-dl.exe -f bestvideo+bestaudio "
ilman hipsuja ja toi lataa esimerkiksi gangam style vidon parhailla asetuksilla.

Noihin codeceihin on joitain yhdistely juttuja, niitä en nyt muista kun en tarvi tuota niin paljoa, koska tuo ainakin mulla tekee parhailla asetuksilla 2 fileä ja joskus vaan yhden

No voe peevele tuohon tuli tuon videon linkki, no copy paste sen videon linkki tuohon viimeiseksi niin lähtee lataamaan. Jos tuntuu hankalalta niin kokeile jotain noita helper ohjelmia mitä googlella löytyy, voi kyllä sisältää malwarea adwarea tms
Kiitos. Noilla ohjeilla sain kuvanlaadun kuntoon, mutta nyt äänet jäivät pois. Mikähän meni pieleen tai mitä minulta puuttuu?

1603559734943.png


1603559809506.png
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 250
Kiitos. Noilla ohjeilla sain kuvanlaadun kuntoon, mutta nyt äänet jäivät pois. Mikähän meni pieleen tai mitä minulta puuttuu?



Tässä aikaisemmassa viestissä jo kerroin miten saa muxattua yhteen video+ääni ja millainen config tiedosto tehdä, niin ei tarvii turhia rimpsuja kirjoitella: Firefox Youtube downloader ei toimi enää

Sitten vaan sivuhuomiona, että RIAA iski DMCA takedown päätöksen ja Youtube-dl on poistettu ny GitHubista (ja nippu siitä forkattuja softia) ja odotellaan jännittyneenä miten hommassa käy.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 819
Viestejä
4 228 389
Jäsenet
71 108
Uusin jäsen
spinal

Hinta.fi

Ylös Bottom