Firefox Quantum uudistaa Mozillan selainta rajulla kädellä

njake

get string from object
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
705
Shift + linkin klikkaus avaa aina uuteen ikkunaan ja tuota mihin se oletuksena avaa voi säätää muutenkin selaimen asetuksista.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 881
Itse asiassa minusta tuntuu, että sinä haluat tehdä ne asiat eri tavalla.
Niin, tuota siis, haluaisin tehdä ne mahdollisimman kätevällä, nopealla ja tehokkaalla tavalla. Sellaisella joka on ollut vuosikausien ajan tähän hetkeen saakka mahdollista.

Minulla kun tuon asenteen taustalla on se yksinkertainen toteamus, että sillä mennään mitä on saatavilla. En myöskään pidä ongelmana sitä, että joudun vaihtamaan hiukan käyttötapojani siitä mitä ne aiemmin olivat. Kaikki muuttuu ajan kuluessa halusi sitä tai ei.
Kovin lammasmainen asenne, eikä siinä mitään, mutta ei sovi minulle sellainen. Muutoksessa sinäänsä ei ole mitään vikaa, mutta minä haluan aina että kehitys menee eteenpäin ja jos näin ei tapahdu, niin en halua pitää suutani kiinni moisen idiotismin kohdalla.

Jos kaikki ei toimi nyt, niin siitä saa ja pitää laittaa palautetta, mutta kannattaa muistaa, että kaikki hyvä vie oman aikansa valmistumisessa. Ei Roomaakaan päivässä rakennettu.
Mikään ei erityisesti viittaa siihen että tilanne olisi paranemassa merkittävästi jatkossa. Kuten sanoin, jos näitä ei osattu tai haluttu korjata aiemmin, niin en usko että se tapahtuisi myöhemminkään.

Mutta toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Kaikkine puutteineenkin Firefox on minusta edelleen miellyttävämpi kokemus kuin Chrome, joten en ole vaihtamassa selainta.
Juurikin kehnot hiiriele-addonit ovat estäneet tähän saakka käyttämästä Chromea. Koska tuo este on nyt tasoitettu palaamalla Firefoxin osalta samalle tasolle, on omalla kohdalla ilmeisesti aika vaihtaa pääasiallinen selain Chromeksi. Jos ei muuten, niin ainakin se menee aiempaa aktiivisempaan testiin. Firefoxin markkinaosuus on typerien muutosten ja varsinkin Chromen voittokulun vuoksi jäänyt muutenkin niin alhaiseksi, että taitaa siellä puolella olla aika paljon enemmän toivoa paremmasta.

Kyllä tuo omalla koneella avaa keskinapista (eli rullaa painamalla) sen linkin juurikin uuteen tabiin.
Ei minulla vaan. Voi olla että tämä johtuu jostakin Firefoxin asetuksesta, mutta vaikka tuo nyt toimisikin noin, niin se on vain yksi pieni osa tätä kokonaisuutta. Ongelma ei korjaannu sillä, että yhden asian saa tehtyä tällä tavalla ja toisen tuollla jne.

Shift + linkin klikkaus avaa aina uuteen ikkunaan ja tuota mihin se oletuksena avaa voi säätää muutenkin selaimen asetuksista.
Totta, mutta kun tarkoitus oli helpottaa asioita, ei kiertää yhtä ongelmaa valjastamalla käyttöön lisäksi toinen käsi ja osa näppäimistöstä.

Pieni asia yhden kerran klikattaessa, mutta jos tuota tarvitsee töissä ja vapaa-ajalla satoja, jopa tuhansia kertoja päivässä milloin missäkin asennossa rötväten, niin merkitys kasvaa ihan erilaiseksi ja sama tietenkin niissä kaikissa eleissä.
 

WanhaPatu

Suurmöyhentäjä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 459
Ei minulla vaan. Voi olla että tämä johtuu jostakin Firefoxin asetuksesta, mutta vaikka tuo nyt toimisikin noin, niin se on vain yksi pieni osa tätä kokonaisuutta. Ongelma ei korjaannu sillä, että yhden asian saa tehtyä tällä tavalla ja toisen tuollla jne.
En ole vielä törmännyt koneeseen, jossa hiiren rullan klikkaus ei avaisi linkkiä uuteen ikkunaan/välilehteen. Ihan oletuksena. Eli kyllä nyt on joko selaimen tai hiiren asetuksissa jotain mätää.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Minullakin avaa tabin oletuksena hiiren rullasta, vaikka ubuntulla mennään
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 881
En ole vielä törmännyt koneeseen, jossa hiiren rullan klikkaus ei avaisi linkkiä uuteen ikkunaan/välilehteen. Ihan oletuksena. Eli kyllä nyt on joko selaimen tai hiiren asetuksissa jotain mätää.
En ole väittänyt, etteikö se toimisi oletuksena niin. Olen todennäköisesti muuttanut jotain Firefoxin yleisissä asetuksissa tms. ja se on sitten johtanut tuohon. Se ei ole olennaista, vaan se että vaikka se keskimmäinen painike avaisi linkin uuteen tabiin, se ei korjaa alkuperäistä ongelmaa, joten tästä on ihan turha keskustella. En välittäisi muuttaa käyttötottumuksiani opettelemalla useita erilaisia kiertotietä asioille, jotka pystyin aiemmin tekemään kätevämmin ja nopeammin yhdellä tietyllä tavalla.

Chrome ei tehnyt sen autuaammaksi, joten olen testaillut edelleen tätä uutta Firefoxia. Gesturefy-addonilla saa vähän tuunaten tehtyä aika paljon samoja asioita ja kehittäjä lupasi lisätä pari kyselemääni ominaisuutta siihen. Uusi rajapinta asettaa rajoitteita, joten kaikki ei ole mahdollista, mutta kun ei parempiakaan vaihtoehtoja ole, niin pitää yrittää säätää tämä paska edes välttäväksi. Tuohon sitten vielä kaveriksi pari muuta uutta addonia ja pitkä pinna, niin ehkä tällä pärjää.
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
544
Mikähän on vikana kun twitsis pistää html5:sen päälle niin cpu käyttö pomppaa 100&:iin?

Egdes ja Chromes toimii hyvin. Näyttiksenä Radeon 5470m.
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 412
Mikähän on vikana kun twitsis pistää html5:sen päälle niin cpu käyttö pomppaa 100&:iin?
twitsis ?

Kokeile Firefox -säädöistä tätä toimintoa (eli rasti ruutuun):


Voit myös kokeilla, auttaako (vai heikentääkö lisää), jos kytket rautakiihdytyksen pois päältä (rasti pois).



Ja molempien säätöjen jälkeen käynnistä selain uudestaan.
 

Vermon

Ph.D. in Wisdom Sciences
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Itsellä hävisi äänet firefoxista. Kaikki muut selaimet pelaa normaalisti, itseassa kaikki muu toimii normaalisti, mutta firefoxissa ei vaan kuulu enää äänet millään sivustolla. Aivan sama oliko kyse videoista tai pelkästä audiosta. Millään codecilla tahi toistimen toteutuksellakaan ei ole väliä, aivan sama onko html5 vai mikä tahansa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
243 007
Viestejä
4 247 388
Jäsenet
71 268
Uusin jäsen
Marakma57

Hinta.fi

Ylös Bottom