Final Fantasy XVI (PS5)

vetten äärelle istutettu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
879
Nyt se on virallista. Näyttää&kuulostaa kyllä jo tässä vaiheessa lähes unelmien täyttymykseltä. Tällä hetkellä PS5 exclusive, mutta liekö taas timed.



Tärisen kuola roiskuen täällä kun sain tuosta trailerista vierotusoireita. Haluan pelaamaan!
 
Noin vanhasta kokemuksesta voi sanoa, että tällä on ihan hyvät 80/20 saumat failata totaalisesti :D
 
Täytyy sanoa, että tuo traileri oli minusta tavallisen laimea. Luulin oikeasti tuota matalemman budjetin spin-offiksi ja yllätyin kun kyseessä olikin pääsarjan osa. Final Fantasyissa on yleensä ollut uniikki ja näyttävä pelimaailma, mutta XVI:n pelimaailma näytti ainakin trailerin perusteella samalta mielikuvituksettoman harmaalta keskiajalta, jota on nähnyt jo sadoissa peleissä.
 
Täytyy sanoa, että tuo traileri oli minusta tavallisen laimea. Luulin oikeasti tuota matalemman budjetin spin-offiksi ja yllätyin kun kyseessä olikin pääsarjan osa. Final Fantasyissa on yleensä ollut uniikki ja näyttävä pelimaailma, mutta XVI:n pelimaailma näytti ainakin trailerin perusteella samalta mielikuvituksettoman harmaalta keskiajalta, jota on nähnyt jo sadoissa peleissä.

Voimakkaita hahmoja ja linnoja nähty, kyllö sinne mahtuu fantasiaa ja magiaa lisäksi vielä vaikka kuin. Pääasia että saadaan pitkästä aikaa tämmönen synkempi FF :drool:
 
En ole kyllä sarjan fani. Aattelin kun lävähti ruudulle, että onko tämä uusi Final Fantasy vai lisäri siihen morppiin.

Noh, uusihan se oli. Ainakin fantasia takaisin Final Fantasyyn :) Yksi kaveri sano, että Game of Thronesia ja häivähdys Witcheriä olisi, mutta mene ja tiedä.
 
Voimakkaita hahmoja ja linnoja nähty, kyllö sinne mahtuu fantasiaa ja magiaa lisäksi vielä vaikka kuin. Pääasia että saadaan pitkästä aikaa tämmönen synkempi FF :drool:

Mitäs se XV sitten oli olevinaan jos ei synkkä? XII viimeinen oikeasti hyvä (ja tää oli PS2-aikaa) ja sittemmin tullut pelkkää keskinkertaisuutta ja mmorpg-räpellystä.

En mä nyt sano, etten XIII ja XIII-2 olisi kertaalleen ihan ilokseni pelannut mutta Lightning Returns tai XV:n osalta ei voi edes niin sanoa. Juoni pysyy hanskassa yhtä heikosti kuin GoT:ssa kun yritetään vaan liikaa ja sitten siitä ei saada millään asiallista pakettia.
 
Ei kyllä traileri herättänyt minkäänlaisia suurempia tunteita. Mutta seuraillaan rauhassa mitä tulee ja ihmetellään sitten lisää.
 
Mitäs se XV sitten oli olevinaan jos ei synkkä? XII viimeinen oikeasti hyvä (ja tää oli PS2-aikaa) ja sittemmin tullut pelkkää keskinkertaisuutta ja mmorpg-räpellystä.

En mä nyt sano, etten XIII ja XIII-2 olisi kertaalleen ihan ilokseni pelannut mutta Lightning Returns tai XV:n osalta ei voi edes niin sanoa. Juoni pysyy hanskassa yhtä heikosti kuin GoT:ssa kun yritetään vaan liikaa ja sitten siitä ei saada millään asiallista pakettia.

Niin paljon kuin XV:stä tykkäsinkin(pelillisesti u-p-e-a!), ei se ollut minusta yhtään synkkä psl loppupuoli. Draamantäyteinen kylläkin.
 
Legendan mukaan olisivat palkanneet Devil May Cry 5:en suunnittelijan Ryota Suzukin tekemään combatpuolen. Saattaapi olla ihan fiksu veto, koska 7 Remaken ja 15 combatti oli niin vitun paskaa ettei mitään rajaa.
 
Legendan mukaan olisivat palkanneet Devil May Cry 5:en suunnittelijan Ryota Suzukin tekemään combatpuolen. Saattaapi olla ihan fiksu veto, koska 7 Remaken ja 15 combatti oli niin vitun paskaa ettei mitään rajaa.


Tuo on totta että 7 remake ja 15 oli ripulipaskaa taistelun osalta. Ei tosta ainakaan paljon voi huonontaa enää. DMC5 taas oli täyttä timanttia koko peli.
 
Täytyy myöntää, että trailerin perusteella luulin myös ff xiv lisäriksi, vähän samantyylistä. Hype ei tässä ihan niin kova kun aikoinaan ff xv:n kanssa. Katsotaan kun saadaan lisää infoa. Tällä hetkellä saisi squre-enix keskityyä hiomaan siitä seuraavasta ff 7 remakesta hyvää pakettia.
 
Täytyy myöntää, että trailerin perusteella luulin myös ff xiv lisäriksi, vähän samantyylistä. Hype ei tässä ihan niin kova kun aikoinaan ff xv:n kanssa. Katsotaan kun saadaan lisää infoa. Tällä hetkellä saisi squre-enix keskityyä hiomaan siitä seuraavasta ff 7 remakesta hyvää pakettia.
Samankaltaisuus ei yllätä, koska FFXVI producer on Naoki Yoshida, joka on myös samaan aikaan FFXIV producer ja director.
 
Itse aloittanut silloin 22v sitte näitä pelaa ATB kanssa ja omasta mielestäni FFX osui kymppiin tuossa mielessä(heh heh, kymppi oli pelin osan numerokin)

Siinä sai rauhassa taktikoida ja katsoa listaa mitä tapahtuu järjestykselle jne jne.
Jos jotenkin nykyaikainen pitäisi saada tuosta niin sanoisin että ei olisi enää "satunais"taisteluita että ruutu suhisee toiseen modeen kuin taistelu alkaa vaan että lainattaisin FFXII vähäsen mutta niin että kun taistelu alkaa niin vihut ja omat menisi omalle linjalle jos mahdollista ja sitten olisi vuoroperäistä taistelua.

Tämä tosiaan sanottu näin FF konkarin suusta ja ymmärrän että kaikki eivät tuolle idealla lämpene mutta näin jos saisin sanoa oman näkemykseni tuohon taisteluun.
 
Itse aloittanut silloin 22v sitte näitä pelaa ATB kanssa ja omasta mielestäni FFX osui kymppiin tuossa mielessä(heh heh, kymppi oli pelin osan numerokin)

Siinä sai rauhassa taktikoida ja katsoa listaa mitä tapahtuu järjestykselle jne jne.
Jos jotenkin nykyaikainen pitäisi saada tuosta niin sanoisin että ei olisi enää "satunais"taisteluita että ruutu suhisee toiseen modeen kuin taistelu alkaa vaan että lainattaisin FFXII vähäsen mutta niin että kun taistelu alkaa niin vihut ja omat menisi omalle linjalle jos mahdollista ja sitten olisi vuoroperäistä taistelua.

Tämä tosiaan sanottu näin FF konkarin suusta ja ymmärrän että kaikki eivät tuolle idealla lämpene mutta näin jos saisin sanoa oman näkemykseni tuohon taisteluun.
Samaa mieltä, tuo adhd miekkailu välkkyvin valoin ei kauheasti nappaa. Varsinkin jos tuossa pitäisi vielä montaa hahmoa käyttää.
Tykkäsin myös siitä, että sai rauhassa miettiä strategiaa taistelussa. Mielummin vähemmän taisteluita mutta niistä perus tappeluistakin vain vaikeampia.
 
Joo itse selitin niin asian että kaikki tietävät FFXII taistelusysteemin.

mutta varuilta otan varman päälle:

FFXII yritti tuota open worldia ja viholliset näkyvät kartalla kuten uudemissa mutta "vuoropohjaisella" systeemillä ja jotenkin itse en lämmenyt tuolle.

Vaan haluaisin niin että sinä voit juosta open worldissa ja nähdä viholliset(Kuten FFXII+uudemmat) ja voit kanssa väistää vihuja jos haluat ettei tule satunaistaisteluita kuten FFX tai aikasemmat mutta kun taistelu alkaa aka pelaaja menee vihollisia tarpeeksi lähelle niin sitten viholliset ja omat menisi taistelu riviin kuten FFX tai aikasemmat ja sitten olisi sitä ATB modea jossa saa rauhassa taktikoida ja miettiä mitä tekisi.

Edit: FFXII:ssä pelaaja ohjasi vain yhtä ja tietokone muita pelaajan hahmoja mutta tarkoitin juurikin tuolla FFX tyylillä että pelaaja hallitsee kaikkia hahmoja kun taistelu alkaa mutta ei välttämättä tarvitse nähdä vuorolistoja.
 
Viimeksi muokattu:
Joo kyllä mie ainakin hiffasin mitä tarkoitat ja tuollainen olisi juuri omaan mieleen. Vähemmän kiirettä ja enemmän taktisuutta.
 
Joo kyllä mie ainakin hiffasin mitä tarkoitat ja tuollainen olisi juuri omaan mieleen. Vähemmän kiirettä ja enemmän taktisuutta.
Itse joskus selitän asiat niin tohkeissani etten ajattele ettei välttämättä kaikki tiedä mitä minä tiedän niin otin varmuuden varalta.

Itse olin ok kyllä vielä sen 15 taistelusysteemin kanssa ja pelasinkin sen läpi PC:llä mutta kyllä siellä takaraivossa huuti että olispa ollut ATB:tä.

ATB:llä juuri tarkoitan sitä waiting modea joka piti vanhoissa FF peleissä pistää erikseen päälle mutta ulkopuolisen ja nuoren pelaajan näkökulmasta kai noi FFXV taistelut olivat siistejä kun katsoi tubesta mutta henkilökohtaisesti en lämmenyt niille niin paljoa ja silloin tuli mieleeni tuon uuden ja vanhan "täydellinen" risteytys mieleeni jos olisin pelin ohjaaja tai kuka nytten koskaan noista päättäkään.
 
Itse aloittanut silloin 22v sitte näitä pelaa ATB kanssa ja omasta mielestäni FFX osui kymppiin tuossa mielessä(heh heh, kymppi oli pelin osan numerokin)

Siinä sai rauhassa taktikoida ja katsoa listaa mitä tapahtuu järjestykselle jne jne.
Jos jotenkin nykyaikainen pitäisi saada tuosta niin sanoisin että ei olisi enää "satunais"taisteluita että ruutu suhisee toiseen modeen kuin taistelu alkaa vaan että lainattaisin FFXII vähäsen mutta niin että kun taistelu alkaa niin vihut ja omat menisi omalle linjalle jos mahdollista ja sitten olisi vuoroperäistä taistelua.

Tämä tosiaan sanottu näin FF konkarin suusta ja ymmärrän että kaikki eivät tuolle idealla lämpene mutta näin jos saisin sanoa oman näkemykseni tuohon taisteluun.


FF10:n taistelusysteemi oli kyllä aivan uskomattoman hyvä, hauska ja taktinen. 10/10, mutta mielestäni on hyvä että mennään eteenpäin. Jos haluaa pelata 10 niin voi pelata 10, sama pätee muihinkin :cigar:

Seuraavassa voisivat lainata FF14:stä vähän enemmänkin, esim taistelusysteemin osalta.
 
Itse aloittanut silloin 22v sitte näitä pelaa ATB kanssa ja omasta mielestäni FFX osui kymppiin tuossa mielessä(heh heh, kymppi oli pelin osan numerokin)

Siinä sai rauhassa taktikoida ja katsoa listaa mitä tapahtuu järjestykselle jne jne.
Jos jotenkin nykyaikainen pitäisi saada tuosta niin sanoisin että ei olisi enää "satunais"taisteluita että ruutu suhisee toiseen modeen kuin taistelu alkaa vaan että lainattaisin FFXII vähäsen mutta niin että kun taistelu alkaa niin vihut ja omat menisi omalle linjalle jos mahdollista ja sitten olisi vuoroperäistä taistelua.

Tämä tosiaan sanottu näin FF konkarin suusta ja ymmärrän että kaikki eivät tuolle idealla lämpene mutta näin jos saisin sanoa oman näkemykseni tuohon taisteluun.
Komppaan. Toistaiseksi parhaat taistelusysteemit FF-sarjassa oli juurikin FFX:ssä ja myös FFX-2:ssa. Minusta lähdettiin metsään, kun tuota taistelusysteemiä alettiin kehittää toimintapainotteisemmaksi. Tosin ei FFXII:n taistelusysteemikään huono ollut ja FFXV:ssäkin ihan ok. Sen sijaan FFXIII:n taistelusysteemi oli pahinta skeidaa ikinä, eikä FFVII remakekaan loistanut taisteluissa.
 
Alkuun trailerista jäi melko vaisu tunnelma mutta kun useampaan otteeseen katseli alkoi lämmetä, peli kuitenkin erittäin hyvissä käsissä kun puikoissa Yoshi P, maehiro ja huhujen mukaan myös ryota suzuki. Onhan tuo vähän karun näköinen mutta niin pelit vähän tuppaa alkuvaiheessa olemaankin, valotukset ja muut detailit kun saa kuntoon launchia lähempänä niin varmasti graafisestikkin hieno.

Ihan mukavaa että vähän vaihteeksi tulee miljööksi tuollaista keskiaikaisempaa fantasiaa, viimeksi sitä saatiin FFXII muodossa ja siitäkin on jo kohta 15 vuotta.

Komppaan. Toistaiseksi parhaat taistelusysteemit FF-sarjassa oli juurikin FFX:ssä ja myös FFX-2:ssa. Minusta lähdettiin metsään, kun tuota taistelusysteemiä alettiin kehittää toimintapainotteisemmaksi. Tosin ei FFXII:n taistelusysteemikään huono ollut ja FFXV:ssäkin ihan ok. Sen sijaan FFXIII:n taistelusysteemi oli pahinta skeidaa ikinä, eikä FFVII remakekaan loistanut taisteluissa.
Mielestäni tuossa 7R taistelusysteemi saatu todella hyvään kuntoon ja sitä oli erittäin hauska pelata, hardilla erityisesti saa materioiden kanssa kunnolla kikkailla ja nopea tempoisesti hahmoilla pelailla. FFXV se oli ihan hauska mutta ei toiminut millään tasolla enää vaikeimmissa bosseissa vaan se oli sitä phoenix down ja potion spammia.
 
Pelin virallinen sivu julkaistu, jonkin verran lisäinfoa hahmoista ja maailmasta, ja terveiset tuottajalta ja ohjaajalta.

 
Amatööri kysymys mutta.
Miten näissä Final Fantasyissa menee aikakaudet?
Välillä ollaan tulevaisuudessa ja sitten hypätään keskiaikaan.
Itse en kyllä pysy kärryillä, miksi nämä aikakaudet tässä pelisarjassa hyppii noin rajusti?
 
Ainoastaan yhteistä näille on ollut Cid hahmo(ei aina ole samassa roolissa) ja chocobot.

Wikipediasta:
"Yksi pelisarjan huomattavia ominaisuuksia on että pelit eivät tyypillisesti ole tarinallista jatkoa toisilleen vaan jokainen peli sisältää omat hahmonsa ja oman fiktiivisen maailmansa. Tämän vuoksi sarjan maailmat voivat erota toisistaan paljonkin, kuten ensimmäiset viisi peliä sijoittuvat tyypillisempiin Euroopan Keskiajan inspiroimiin fantasia-maailmoihin kun taas VI on enimmäkseen toisen teollisen vallankumouksen inspiroima ja VII menee jo tieteisfantasian puolelle. Sarjassa on kuitenkin silti toistuvia elementtejä jotka ovat mukana lähes jokaisessa pelissä, kuten tiettyjä olentoja. "

Jotkut viholliset ja summon loitsut, Shiva, Bahamut jne esintyvät yleensä jokaisessa sarjan osassa jollain tapaa.
 
Itse aloittanut silloin 22v sitte näitä pelaa ATB kanssa ja omasta mielestäni FFX osui kymppiin tuossa mielessä(heh heh, kymppi oli pelin osan numerokin)

Siinä sai rauhassa taktikoida ja katsoa listaa mitä tapahtuu järjestykselle jne jne.
Jos jotenkin nykyaikainen pitäisi saada tuosta niin sanoisin että ei olisi enää "satunais"taisteluita että ruutu suhisee toiseen modeen kuin taistelu alkaa vaan että lainattaisin FFXII vähäsen mutta niin että kun taistelu alkaa niin vihut ja omat menisi omalle linjalle jos mahdollista ja sitten olisi vuoroperäistä taistelua.

Tämä tosiaan sanottu näin FF konkarin suusta ja ymmärrän että kaikki eivät tuolle idealla lämpene mutta näin jos saisin sanoa oman näkemykseni tuohon taisteluun.
Samaa mieltä, itseltä jäi juurikin XV pelaamatta loppuun ton taistelusysteemin takia. Varsinkin kun tossa oli se pelien perisynti, että taistelussa on mukana niitä omalla puolella olevia NPC:tä joita pitää babysitata etteivät kuole ja yrittää antaa komentoja samaan aikaan kun ite teet jotain ihan eri juttua.
 
Ainoastaan yhteistä näille on ollut Cid hahmo(ei aina ole samassa roolissa) ja chocobot.

Wikipediasta:
"Yksi pelisarjan huomattavia ominaisuuksia on että pelit eivät tyypillisesti ole tarinallista jatkoa toisilleen vaan jokainen peli sisältää omat hahmonsa ja oman fiktiivisen maailmansa. Tämän vuoksi sarjan maailmat voivat erota toisistaan paljonkin, kuten ensimmäiset viisi peliä sijoittuvat tyypillisempiin Euroopan Keskiajan inspiroimiin fantasia-maailmoihin kun taas VI on enimmäkseen toisen teollisen vallankumouksen inspiroima ja VII menee jo tieteisfantasian puolelle. Sarjassa on kuitenkin silti toistuvia elementtejä jotka ovat mukana lähes jokaisessa pelissä, kuten tiettyjä olentoja. "

Jotkut viholliset ja summon loitsut, Shiva, Bahamut jne esintyvät yleensä jokaisessa sarjan osassa jollain tapaa.

Wedge ja Biggs myös kulkee osien välillä, eri hahmoja vaikka nimi onkin sama, kuten Cid. Mooglet myös ja jos jaksais miettiä nii oishan niitä muitakin pikkujuttuja.
 



Median ennakkotunnelmat pelistä erittäin positiivisiä. Ilmainen PS5 demo tulee saataville ennen pelin julkaisua.
- 30 fps and 60 fps modes confirmed
- Main story will be about 35 hours
- 11+ hours of cinematics
- Semi open world
- Seamless transitions from gameplay to cutscenes
- Public demo is planned, 2 weeks before launch
- QTEs confirmed for combat
 
Missä olitte kun Miyazaki ja YosP pelasti 2023 videopelit? Elden Ring expa julkistus ja FFXVI materiaalia samana päivänä, kylläpä meitä nyt hemmotellaan.
Nautin kyllä tuosta miten pimeä luodaan pelissä, OLED tulee loistamaan tämän pelin kanssa.
 
Playstation State of Play-pätkä pelistä:


On se kyllä eeppisen tuntuinen peli! Pitää pelailla demoa ensin, ja jos hyvälle näyttää niin laittaa heti julkaisusta ostoon. XV ja varsinkin 7R olivat erinomaisia pelejä, niin mielenkiintoista olisi kokea ”ei-niin-scifi” Final Fantasy.


Median ennakkotunnelmat pelistä erittäin positiivisiä. Ilmainen PS5 demo tulee saataville ennen pelin julkaisua.
- 30 fps and 60 fps modes confirmed
- Main story will be about 35 hours
- 11+ hours of cinematics
- Semi open world
- Seamless transitions from gameplay to cutscenes
- Public demo is planned, 2 weeks before launch
- QTEs confirmed for combat
Heh, jos päätarinassa menee keskimäärin tuon verran niin itsellä menee varmaan 100h rikki ennen kuin peli on läpi :D Aina löytyy jotain minkä parissa menee aikaa ihan huomaamatta.
 
Se olis vajaa kaksi viikkoa julkkariin. Saa nähdä tuleeko demoa pelattavaksi vielä tällä viikolla. Odotukset aika kovat:)
 
Tulipa demo pelattua läpi. Ei japanin kielinen puhekaan paljoa auttanut, kun yritin seurata ensimmäisen chapterin tapahtumia. Taistelu mekaniikan demon "juoni" hiukan mielekkäämmältä jo sentään tuntui.

Tuli summoneiden taistelu tuntui lagaavan pahiten graphical modella (VRR), pitänee vielä performance modella pelailla läpi. Nähtäväksi jää kuinka haastavan pelistä pystyvät tekemään, sen verran monta elementtiä taisteluihin tulossa jo tämän demon perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Droppaili kyllä ja fov on kapea kuin mikä. Taisteluissa vähä epäselvää oli, mutta ihan jees fiilis. Parempi tunne kuin FF15 kanssa. Ei kyllä 80e, vaikka olisikin mukava pelailla pian.
 


- PS5 Quality Mode: 2160p/30fps (upscaled from 1440p) - PS5 Performance Mode: 1440p/60fps (upscaled from 1080p)
"
Tässä vähän teknistä analyysiä ensalkuun.

Kuten edellä mainittu perfomance mode ei oikein toimi kuten pitäsi:

1686586183612.png


Korjaatuuko sitten launchiin, on eriasia mutta toivottaan.
 
Jep! Demon pelasin myös juuri ja muuten maittavaa mutta framet pyöri kyllä ihan muualla kuin 60 tuntumassa. Pistin LG C2 tuon fps näkyviin huvikseen ja linnassa meno oli pääosin 30-45 :oops:, suolla sitten vähän paranani.

Toivottavasti ei pidä paikkaansa mitä tekijät muistaakseni sanoi että peli on niin valmis että mitään day1 patchiä ei tarvita. Tämän perusteella todellakin tarvitaan. Mutta siis ostoon menee kyllä sikäli on julkaisussa edes vähän järkevämmässä kunnossa. Teki jopa vähän huonon olon kun nyki ja paikoin kamera myös heilui melkopaljon. Tämä yhdistettynä kapeaan FOViin. Asetuksista en löytänyt FOV, saati screen-shake asetusta.
 
Toivottavasti ei pidä paikkaansa mitä tekijät muistaakseni sanoi että peli on niin valmis että mitään day1 patchiä ei tarvita. Tämän perusteella todellakin tarvitaan.
Kannattaa nyt pitää mielessä että tämä demo ei ole sama asia kuin kultaan/levytetty peli. Tämä on se sama demo ainakin osittain mitä jo journalisteille tarjoiltiin previkkana alkuvuodesta (tubessa helmikuun lopulla, ei hajua milloin itse tapahtuma oli tarkemmin). Peli meni levylle 31.3.

Tuo 30fps moodi on parempi tässä demossa mielestäni vaikka action peleissä se on kyllä aika kova riman alitus 2023 ja kyseessä on vielä PS5 yksinoikeus. Uskoisin kuitenkin että action mode toimii 60fps suoraan levyllä olevassa versiossa, tämä tuskin on kovin optimoitu eikä mitään hajuakaan miten vanhaa tavaraa tässä on kyseessä. Pelihän oli vain 18 gigaa.
 
Enpäs eilen tajunnut, että siellähän oli lisäpelattavaa. Ihan näyttävä lopari ja mukavaa mäiskettä, kun väistöt onnistuu ja kombot lentää.
 
Kannattaa nyt pitää mielessä että tämä demo ei ole sama asia kuin kultaan/levytetty peli. Tämä on se sama demo ainakin osittain mitä jo journalisteille tarjoiltiin previkkana alkuvuodesta (tubessa helmikuun lopulla, ei hajua milloin itse tapahtuma oli tarkemmin). Peli meni levylle 31.3.

Tuo 30fps moodi on parempi tässä demossa mielestäni vaikka action peleissä se on kyllä aika kova riman alitus 2023 ja kyseessä on vielä PS5 yksinoikeus. Uskoisin kuitenkin että action mode toimii 60fps suoraan levyllä olevassa versiossa, tämä tuskin on kovin optimoitu eikä mitään hajuakaan miten vanhaa tavaraa tässä on kyseessä. Pelihän oli vain 18 gigaa.
Voi olla joo vanha buildi kyseessä, mut pettymykseenhän tossa itteensä valmistelee jos uskottelee itelleen et tilanne olis mitenkään todella huomattavasti parempi sitten julkasussa. Kyllä se julkasussakin edelleen tulee droppailemaan, ellei sieltä sit day 1 patchia tule joka performance modesta vielä tiputtaa tiettyjä juttuja alaspäin.

Toki toivoa sopii mut en kyllä ite odota tilanteen olevan sit kovin erilainen. Positiivinen yllätys jos on, mut odotettavaa jos ei.
 
Voi olla joo vanha buildi kyseessä, mut pettymykseenhän tossa itteensä valmistelee jos uskottelee itelleen et tilanne olis mitenkään todella huomattavasti parempi sitten julkasussa. Kyllä se julkasussakin edelleen tulee droppailemaan, ellei sieltä sit day 1 patchia tule joka performance modesta vielä tiputtaa tiettyjä juttuja alaspäin.

Toki toivoa sopii mut en kyllä ite odota tilanteen olevan sit kovin erilainen. Positiivinen yllätys jos on, mut odotettavaa jos ei.
Toki pessimisti ei pety, ajattelin silti pelata tuolla fidelity modella joka toimii tuossa demossakin jees. Isoin ongelma tuossa on jotenkin köykäinen motion blurr/kamera. Vaikea sanoittaa mikä se ongelma on mutta se ei ole yhtä hyvä ja sulava kuin esim. Horizon Forbidden Westissä joka myös toimii 30fps "graffat edellä" tilassa.
 
Toki pessimisti ei pety, ajattelin silti pelata tuolla fidelity modella joka toimii tuossa demossakin jees. Isoin ongelma tuossa on jotenkin köykäinen motion blurr/kamera. Vaikea sanoittaa mikä se ongelma on mutta se ei ole yhtä hyvä ja sulava kuin esim. Horizon Forbidden Westissä joka myös toimii 30fps "graffat edellä" tilassa.
Itelle ei kyllä 30fps enää tässä sukupolvessa tuu nappaamaan, vaan otetaan vaikka se ailahteleva 60fps ennemmin. VRR kyllä tossakin varmasti paikkaa ja aika paljon, ne framedropit kyllä ehdottomasti huomas mut ei ne ylitsepääsemättömiä ollu. Mieluummin toki ilman niitä ja vaikka piirun verran alemmas sitä grafiikkaa, vaikkakin toi vissiin jo nyt pyörii ylösskaalattuna 1080p resolla performancessa, et resosta ei voi ainakaan enää napsia. Hyvän näkönen pelihän toi on, ei siinä mitään mut ei kyllä rehellisesti sanottuna niin hyvän näkönen et tollasta suorituskykyä odottais.

Noh, sormet ristiin ja toivotaan jotain performance patchia.
 
Oli kyllä yksi kovimmista pelaamistani demoista koskaan. Täyttä tykitystä. Odotukset nousi kuumeisesti :)
Tarinademon jälkeisellä osuudella pääsee hyvin tutustumaan tuohon taistelumekaniikkaan. Tätä ja youtubea kun katselee niin tuosta saa löytymään paljon syvyyttä. Pelkällä neliön rämpyttämisellä ei tosiaan tule pelattua tehokkaasti.

Itsellä toimisi paremmin vieläkin isommat alueet, varsinkin suoalue oli pieni putkimainen. Ollaan tosin ihan pelin alussa joten eiköhän näitäkin saada kun videoissa näkynyt chocobo ratsastusta ja muita.

Pelasin performancella ja ei nyt silmiinpistänyt mitään ärsyttävää nykimistä. Tosin itse en ole kauhean herkkä näille kun tullut pelattua 30fps versiotakin peleistä ennenkun joku huomautti ettei tämä ole 60fps:D tuo kamera aikas lähellä oli hahmoa mielestäni eli siihen toivottavasti saadaan korjausta ja mahdollisuus laittaa vähän ylemmäs. Loistosettiä ja deluxe editionia odotellessa :thumbsup:
 
Pitkästä aikaa tuo taistelu vakuutti kyllä täysin, positiivinen yllätys. Puhun siis demon toisen osan taistelusta, kun mukana on jo enemmän kaikkea. Seiskan remaken taistelu oli ihan kusipaskaa ja viistoistanen semi-siedettävä. Nyt on hyvä.

Tarina lähti sen verran hyvin että varma ostos heti asap. Synkkää menoa, iso loikka vähän vanhemmista osista. Dialogikin "fuck fuck fuck fuck" vs. "mom's are tough" :)
 
Pitkästä aikaa tuo taistelu vakuutti kyllä täysin, positiivinen yllätys. Puhun siis demon toisen osan taistelusta, kun mukana on jo enemmän kaikkea. Seiskan remaken taistelu oli ihan kusipaskaa ja viistoistanen semi-siedettävä. Nyt on hyvä.

Tarina lähti sen verran hyvin että varma ostos heti asap. Synkkää menoa, iso loikka vähän vanhemmista osista. Dialogikin "fuck fuck fuck fuck" vs. "mom's are tough" :)

Itse en tykkää oikein tästä "aikuismaisemmasta" linjasta. Fuck fuck -jutut ei tälläsessä innosta. Peli kyllä muuten oikein tuntui hyvälle ettei nuo nyt riko haluja pelata.
 
Itse en tykkää oikein tästä "aikuismaisemmasta" linjasta. Fuck fuck -jutut ei tälläsessä innosta. Peli kyllä muuten oikein tuntui hyvälle ettei nuo nyt riko haluja pelata.
Ei minustakaan tuo kielenkäyttö ihan täysin istu Final Fantasyyn, tähän tämän pelin maailmaan juuri ja juuri. Aika joutavaa sinänsä, viesti tulee perille ilmankin.
Mutta aikuismaisemmasta ja synkemmästä tykkään. Oli hauska huomata että
Joshuan vanhemmat oli serkkuja keskenään.

Tuo Active Time Lore on muuten mahtava ominaisuus, mukava oli laittaa cutscene pauselle ja vilkaista kyseisten hahmojen ja paikkojen taustoja. Saisi olla aivan joka pelissä. Itse kun joskus palaan jatkamaan esim. Yakuzaa parin kuukauden tauon jälkeen niin olisi hyötyä.
 
Ei minustakaan tuo kielenkäyttö ihan täysin istu Final Fantasyyn, tähän tämän pelin maailmaan juuri ja juuri. Aika joutavaa sinänsä, viesti tulee perille ilmankin.
Mutta aikuismaisemmasta ja synkemmästä tykkään. Oli hauska huomata että
Joshuan vanhemmat oli serkkuja keskenään.

Tuo Active Time Lore on muuten mahtava ominaisuus, mukava oli laittaa cutscene pauselle ja vilkaista kyseisten hahmojen ja paikkojen taustoja. Saisi olla aivan joka pelissä. Itse kun joskus palaan jatkamaan esim. Yakuzaa parin kuukauden tauon jälkeen niin olisi hyötyä.
Toimii myös cutscenejen ulkopuolella kun pitää ohjaimen trackpadia? pohjassa.
 
Itse en tykkää oikein tästä "aikuismaisemmasta" linjasta. Fuck fuck -jutut ei tälläsessä innosta. Peli kyllä muuten oikein tuntui hyvälle ettei nuo nyt riko haluja pelata.
Ei minustakaan tuo kielenkäyttö ihan täysin istu Final Fantasyyn, tähän tämän pelin maailmaan juuri ja juuri. Aika joutavaa sinänsä, viesti tulee perille ilmankin.
Mutta aikuismaisemmasta ja synkemmästä tykkään. Oli hauska huomata että
Joshuan vanhemmat oli serkkuja keskenään.

Tuo Active Time Lore on muuten mahtava ominaisuus, mukava oli laittaa cutscene pauselle ja vilkaista kyseisten hahmojen ja paikkojen taustoja. Saisi olla aivan joka pelissä. Itse kun joskus palaan jatkamaan esim. Yakuzaa parin kuukauden tauon jälkeen niin olisi hyötyä.
3506161587812261.png


Joo, onhan se tosi ennenkuulumatonta touhua.
 
Eniten itse kaipaan ysin tyylistä FF-peliä esim. tämän 16:n taistelusysteemillä. Siinä hahmot ovat karismassaan tai muuten persoonassaan ihan toista luokkaa. Ei tässä uudessakaan kuten edellisessä oikein nuo hahmot tunnut erityisen kiinnostavilta, mutta sen verran hyviäkin asioita kuten erittäin hauska taistelu niin tulee pelattua. Mietin vielä, että hetikö vai myöhemmin. Katsoo miten tekniset ongelmat taitettu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 246
Viestejä
4 490 885
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom