Final Fantasy VII Remake/Rebirth (02/24)

Hiukan pettynyt juonen kulkuun tässä kakkos osassa ekassa osassa esitettyjen vihjailujen jälkeen...

Piti hard mode lopetella ihan viimeinen story taistelu vaikutti paljon helpommalta kuin ekalla kertaa, sitä edeltävät taistelut lähinnä puzzle tehtäviä. Ei meinaa luotettavasti taistelusimulaattorin ylimältäisesti iskuja jakelevat vastustaja taistelut luonnistua parry/torjunta mekaniikan ajoitusten hankaluuksien takia (johonkin aikaan ennen kuin isku tulee osumaan). DPS abusella tosin saa edeltävät taistelut menemään nyt aika nopeasti. Tifan hahmo ihan rikki damagen suhteen ilman staggeria, pitkä lyönti painallus lyönnin keskeytys toisellla pitkällä painalluksella, kun lyönti sarjan toinen lyönti melkein osuu eli alakoukku melkein osuu mutta animaatio ja damage vielä menee loppuun ATB täyteen ja sitten pari dive kickiä ja toista uudelleen. ATB palkin kasvatus per action 10% aseessa ja haste lisää dive kickien osuutta, eli kolme lyönti sarjaa ja dive kickit noin 15-16k damagea nopeasti, jos kohde pysyy paikallaan, attack poweri buffilla ja berserkillä (critit jotain 1,5k ja 6k).
 
Viimeksi muokattu:
  • Fixes to missing or incorrect characters in some parts of the game text.
  • Fixes to player character bugs that occur in field areas under certain conditions.
  • Fixes to Red XIII’s abilities “Supernal Fervor” and “Watcher's Spirit” in battle, as these were easily cancelled.
  • Fixes to bugs occurring in battle under specific conditions that would cause enemies to freeze.
  • Fixes to bugs triggered by specific conditions that affect progress through quests.
  • Improvements to the frame rate and overall game stability.
  • Addition of a “sharp” or “soft” option for graphical output in Performance Mode.
  • Improvements to graphical quality.
  • Reflected reverse camera controls while controlling a gliding sky chocobo.
  • Reflected reverse camera controls in the sharpshooting minigame.
  • Emphasized the path along the climbable vines in the Mythril Mine.
  • Added a difficulty selection to the customization screen of the minigames Fort Condor and Gears and Gambits.

En nyt vieläkään ole ihan vakuuttunut perfmodesta.
 
Vieläkin graphic modessa tökkii kuvakulman kääntäminen (pientä liikettä edes takaisin), enkä kyllä nopean testauksen aikana huomannu mitään eroa soft and sharp performance moden välillä (costa del sol). Redditissä taisi olla jonkun viesti että olisi pistetty fsr peliin, eli 3d mallien pintojen rajat nyt kimaltelee hiuksissa jne...
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla ollut tämän kanss ongelmia että kaatuilee? Mulla on 75h pelitunneilla varmaan kymmenkunta kertaa tehnyt sen, kun taas reilun 9kk aikana muiden pelien kanssa ehkä kerran pari sattunut. On myös ensimmäinen levyllinen PS5 pelini ja levyasema pitää joskus kauheaa mekkalaa kun käynnistää, niin mietin että pitäisikö konsolista olla huolissaan.
 
Onko muilla ollut tämän kanss ongelmia että kaatuilee? Mulla on 75h pelitunneilla varmaan kymmenkunta kertaa tehnyt sen, kun taas reilun 9kk aikana muiden pelien kanssa ehkä kerran pari sattunut. On myös ensimmäinen levyllinen PS5 pelini ja levyasema pitää joskus kauheaa mekkalaa kun käynnistää, niin mietin että pitäisikö konsolista olla huolissaan.

Ei ole kertaakaan kaatunut, 50h kellossa.
 
Onko muilla ollut tämän kanss ongelmia että kaatuilee? Mulla on 75h pelitunneilla varmaan kymmenkunta kertaa tehnyt sen, kun taas reilun 9kk aikana muiden pelien kanssa ehkä kerran pari sattunut. On myös ensimmäinen levyllinen PS5 pelini ja levyasema pitää joskus kauheaa mekkalaa kun käynnistää, niin mietin että pitäisikö konsolista olla huolissaan.
Levyllinen, ei ole kaatunut kertaakaan. Tunteja 60-70. Cosmo Canyonissa alkoi hieman tökkimään niin boottasin konsolin kunnolla. Yleensä vaan rest mode.
 
Mulla sippas levyasema konsolista kun pelailin korttia Gold Saucerissa. Ei toimi levypelit enää. Myin torissa pelin pois ja ostin digin tilalle. Tiedä sitten että onko yhtäläisyyttä, vai tuliko vaan tunnit täyteen.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla sippas levyasema konsolista kun pelailin korttia Gold Saucerissa. Ei toimi levypelit enää. Myin torissa pelin pois ja ostin digin tilalle. Tiedä sitten että onko yhtäläisyyttä, vai tuliko vaan tunnit täyteen.

Onko milloin ostettu konsoli? Ainakin tuossa joskus viime vuoden puolella oli niitä jotain God of War bundleja, joissa oli isossa osassa suoraan vialliset asemat. En usko mitenkään, että jokin tietty peli voisi asemman rikkoa. Ei sitä levyäkään siellä oikeasti lueta kun tyyliin käynnistettäessä tai kerran tunnissa tms.

FF VII Remake tuntuu muuten paremmalta kuin mitä muistelin. Vaikka Rebirth on hyllyssä, niin päätin kuitenkin vetää aiemman osan vielä läpi hardilla tunnelmaan pääsemiseksi. Pelaan silleen, että menen vaan pääjuonen ja jätän sivutehtävät sikseen. Tosi hyvähän tuo on, joten odotuksen vain nousee tuota kakkososaa kohtaan, vaikka ne vähän eri henkisiä ovatkin (putki vs. semiavoin maailma...).
 
Onko muilla ollut tämän kanss ongelmia että kaatuilee? Mulla on 75h pelitunneilla varmaan kymmenkunta kertaa tehnyt sen, kun taas reilun 9kk aikana muiden pelien kanssa ehkä kerran pari sattunut. On myös ensimmäinen levyllinen PS5 pelini ja levyasema pitää joskus kauheaa mekkalaa kun käynnistää, niin mietin että pitäisikö konsolista olla huolissaan.

Tässäkin voi olla viallinen kone, jos on niin, että kaatuminen on sattunut kohdalle juuri silloin kun asema pyöräyttää levyä. Jos tässä pelissä jotain isompaa kaatumisongelmaa olisi, niin se varmaan olisi jo moneen kertaan uutisoitu.
 
Onko milloin ostettu konsoli? Ainakin tuossa joskus viime vuoden puolella oli niitä jotain God of War bundleja, joissa oli isossa osassa suoraan vialliset asemat. En usko mitenkään, että jokin tietty peli voisi asemman rikkoa. Ei sitä levyäkään siellä oikeasti lueta kun tyyliin käynnistettäessä tai kerran tunnissa tms.

FF VII Remake tuntuu muuten paremmalta kuin mitä muistelin. Vaikka Rebirth on hyllyssä, niin päätin kuitenkin vetää aiemman osan vielä läpi hardilla tunnelmaan pääsemiseksi. Pelaan silleen, että menen vaan pääjuonen ja jätän sivutehtävät sikseen. Tosi hyvähän tuo on, joten odotuksen vain nousee tuota kakkososaa kohtaan, vaikka ne vähän eri henkisiä ovatkin (putki vs. semiavoin maailma...).

Tää on niitä ekoja eriä silloin kun konsoleita sai vain trokareilta. Et luultavasti vaan joku kuluva osa sano ittensä irti. Itse pelistä, tää on kyllä niin hyvin maistunut että kerrankos sitä pelistä maksaa 1,5 kertasen hinnan.
Täytyy sanoa että tää Gongagan alue on ollu paskin avoin alue tähän mennessä

En taida jaksaa viedä tota vehjettä mihinkään korjattavaks. Suurimman osan peleistä pelaan kuitenkin plussan kautta, tai ostan polkuhintaan aleista.
 
Tää on niitä ekoja eriä silloin kun konsoleita sai vain trokareilta. Et luultavasti vaan joku kuluva osa sano ittensä irti. Itse pelistä, tää on kyllä niin hyvin maistunut että kerrankos sitä pelistä maksaa 1,5 kertasen hinnan.
Täytyy sanoa että tää Gongagan alue on ollu paskin avoin alue tähän mennessä

En taida jaksaa viedä tota vehjettä mihinkään korjattavaks. Suurimman osan peleistä pelaan kuitenkin plussan kautta, tai ostan polkuhintaan aleista.

No jos on ekoja koneita, niin sittenhän siitä on jo takuutkin mennyt ajat sitten. Voi olla, että joku aseman vaihto maksaisi satasia, jolloin olisi ainakin minusta koko korjaaminen kyseenlaista, kun täysin uutta saa tälläkin hetkellä 469€ hintaa.
 
Viimeksi muokattu:
YouTubessa mm. TronicsFixillä on useampia videoita, joissa ihan vain aseman (laserin linssi ja ne levyn imaisevat rullat) kunnollisella puhdistamisella lähtee taas toimimaan.

Levyaseman vaihtaminen itsessään on helpommin sanottu kuin tehty, sillä asema on naitettu konsoliin, joten vanhasta asemasta tarvitsee piirilevy siirtää uuteen, jos jostain muutoin mekaanisesti ehjän aseman saisi hankittua.

Mutta alkaa menemään offtopiciksi, niin sanottaneen, että toivottavasti Nixxes pistetään tekemään Rebirthin PC porttaus, HZD:FW kun näyttäisi olevan varsin laadukas käännös :tup:
 
Tänään pitäisi tulla uusi televisio, mille olen säästellyt Rebirthia. Kiinnostaisi tietää noista vaikeustasoista, että oletteko muut pelanneet normalilla vai sillä jollain mukautuvalla tasolla? Tavoitteena olisi saada heti ekalle pelikerralle jonkinlaista haastetta. Hard mode varmaankin aukeaa pelin läpäisyn jälkeen, mutta kun nämä ovat aika isoja teoksia ja aikaa on rajallisesti, niin vähän tympeää, että pitää vetää peliä ensin kymmeniä tunteja, että saa auki sen "varsinaisen pelin". Itse olen esim. FF XVI ja FF VII Remaken kohdalla tykännyt juurikin tuosta hard modesta, kun taas se eka "runi" on ollut aina liian helppo. Onko niin, että tuo mukautuva vaikeustaso vaikeuttaa peliä tarvittaessa vai voiko käydä myös niin, että jonkun vihollisen taso laskee, jos ei itse ole mennyt hahmoa grindaamaan tarpeeksi siihen mennessä?
 
Itse pelaillut normaalilla. Muutamia kuolemia tullut, mutta aika helpohko. Täytyy sitten joskus kun tulee PC:lle pelata uudestaan vaikeammalla.

Nyt 45h kellossa ja chapter 10 menossa. Maistunut ihan hyvin. Ainut mikä edelleen tökkii on performance-tilan erittäin suttuinen kuva.
 
Chapter 11 juuri takana, ja tässä omia kokemuksia pelistä (ei varsinaisia spoilereita, mitä nyt vähän hahmojen luonteesta).

Aloitin pelaamaan normal-vaikeustasolla, ajatuksena että otan mekaniikat haltuun täydellisesti ja viilaan hahmoista timanttisia taistelijoita. Tästä syystä vietin tuntikaupalla aikaa Kalmin pelloilla skannaillen käpyjä raivostuttavalle Chadleylle - pitäähän kaikki saada suoritettua ja ns. tappiin. Tämä oli iso virhe: Pelin open world on mielestäni niin tylsä, mielikuvitukseton ja kädestä pitävä checklist-suoritus kuin olla ja voi.

Suunnitelma kaksi: Vaihdoin vaikeustason helpoksi ja aloin juosta pääjuonta läpi normaaliin, leppoisaan tahtiin. Jätin huomiotta myös joka ikisen sivutehtävän. Ja kas kummaa, peli alkoi maistua paremmin. Toki taistelu on nyt liiankin helppoa, mutta pelin rytmitys on parempi - ja mikä tärkeintä, pystyn nyt hyvällä omallatunnolla jättämään väliin KAIKEN hifistelyn tarvikkeiden ja expin keräämiseen liittyen. Toki edelleen pelissä on hirveä määrä ongelmia, joista alla muutama:

- Välivideoita on liikaa, ja ne ovat raivostuttavan pitkiä ja hitaita. Kuljet kymmenen metriä ja bam, neljän minuutin viipyilevä, tylsä keskusteluvideo luvassa. Kävelet portaat ylös ja bam, kahden minuutin hissiinkävelytuskailu muutamalla turhalla kommentilla jne jne

- Aerithin ja Tifan hahmoille on yritetty antaa yhtä paljon ruutuaikaa, ja heidän persoonansa on liian monessa kohtaa typistetty mukaviksi seuraneideiksi, jotka tulevat loputtoman hyvin toimeen keskenään ja rakastavat loputtomasti mykkää Cloudia. Sen sijaan, että tämä palvelisi kaikenlaisten shippaajien romanttisia haaveita (mitä tässä yritetään tietysti), tämä on iso karhunpalvelus itse hahmoille. Heti kun Aerith ja Tifa pääsevät näyttämään edes hieman jotain rosoista puoltaan, hahmoista tulee sata kertaa kiinnostavampia, mutta tätä on ainakin pelin alkupuoliskolla liian vähän.

- Koko maailma ja sen hahmot ovat muutenkin liian kilttejä ja siloiteltuja (muutamia poikkeuksia lukuunottamatta tietysti). Porukka on leppoisaa, isotkin huolet kerrotaan haikeasti tunnelmoiden, ja lähes jokainen kohtaaminen päättyy tylsän tyytyväisesti. Aina on aikaa rupatella ja päivitellä. Ymmärrän, että ei tässä ole tarkoituskaan hakea mitään Witcher-fiilistä, mutta alkuperäisestä FFVII:stä jäi kyllä aikanaan paljon "jännempi" fiilis tai sitten aika kultaa muistot.

- Minipelejä on liikaa. Argh, ja niitä on yleensä pakko pelata. Makuasia tietysti osittain, mutta jos joku kohtaus katkaistaan, jotta pelaajan on opeteltava joku kammottavan keskinkertainen minipeli, jota pelataan tasan sen yhden kerran, niin EI.

- Summa summarum: Peli kärsii siitä, että tässä trilogian toisessa osassa ei ole niin paljoa juonta, joten sitä on ollut pakko korvata keskinkertaisella party dynamics -diipadaapalla ja uskomattomalla määrällä turhaa filleriä ja fluffia. Suosittelen skippaamaan KAIKEN ei-pakollisen, ja valitsemaan sitten itselle sopivan vaikeustason: Veikkaan, että jos tykkää haasteesta niin normalillakin pystyisi näin pelaamaan ihan hyvin, ja dynamic kai on skaalaavinaan kaiken sopivan vaikeaksi. Minä jatkan loppuun asti tällä helpoimmalla ja suorastaan toivon, että pysyisi tällainen mukava overpowered-fiilis, jotta en hairahtaisi lähteä mihinkään aavikolle sieniä keräämään palkintojen toivossa.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos tässä sama juttu kuin FF VII Remakessa, että tietyissä pisteissä tietyt sivutehtävät aina sulkeutuu? Eli voiko ajatella pelaavansa niin, että ensin juoni läpi ja sitten kaikki sivutehtävät, jos sattuu vielä jaksamaan?
 
Onkos tässä sama juttu kuin FF VII Remakessa, että tietyissä pisteissä tietyt sivutehtävät aina sulkeutuu? Eli voiko ajatella pelaavansa niin, että ensin juoni läpi ja sitten kaikki sivutehtävät, jos sattuu vielä jaksamaan?

En ole vielä pelannut läpi, mutta ainakin suht loppupuolella (Chapter 12 alussa) kaikki sivutehtävät ovat vielä auki. Eli ei ainakaan täydy tehdä kuten Remakessa eli pysähtyä kesken juonen juoksemaan kissojen perässä jos ei halua :)
 
Tässäkin voi olla viallinen kone, jos on niin, että kaatuminen on sattunut kohdalle juuri silloin kun asema pyöräyttää levyä. Jos tässä pelissä jotain isompaa kaatumisongelmaa olisi, niin se varmaan olisi jo moneen kertaan uutisoitu.
Kiitoksia tästä ja muillekin vastauksista. Tasaiseen kaatuilee joten melkolailla varmasti viallinen yksilö sattunut kohdalle. Muistaa nyt tallennella tasaiseen ja kun tämän pääsee läpi niin kattoa että mitäs takuu sanoo. Elisalta viime heinäkuussa ja ei ole vielä edes loppuun maksettu.

Cosmo Canyonissa itelläkin riitti typerät sivutehtävät valokuvineeen. Suoraviivaisemmin tästä lähtien peli läpi.
 
Läpi meni mullakin viimein 125h kellotuksella. Tosiaan Cosmo Canyonin kohdalla itelle riitti kaikki muut sivutehtävät paitsi että korttia läiskin kahta kauheammin :D Siltikin ihmetyttää että miten tuota aikaa noin paljon muka paloi.

Loppua kohden bossi-taistelut kävivät aina vain puuduttavammiksi tai sitten alkoi vain mielenkiinto loppua noilla tunneilla. Joitain todella hienoja kohtauksia tietenkin ja Temple of the Ancients oli mielestäni välissä todella upea (joskin siinäkin tuli mieleen että miksi pitänyt pitkittää ja taikasauvaa sai heilutella ihan huolella).

Loppua en tietenkään ihan täysin ymmärtänyt mutta kai se riitää että tunteita herätti. Tieten piti selityksiä tai tulkintoja hakea ja esimerkiksi
Glennin
rooli on näemmä muillekin kuin mulle ihan täysi mysteeri toistaiseksi. Hahmo ilmeisesti hämmentää vielä enemmän niitä jotka ovat jotain tiettyä spinoff-peliä päässeet pelaamaan.
 
Pitkästä aikaa pelailin brutal/legendary tehtäviä, hiukan teperiä osat kyvyt tietyillä vastuttajilla. Varsinkin gilgameshilla on randomi tuleeko yksi väistämätön ability heti alkuun (mitä ei npc hahmot ei osaa väistää), joka sitten aika varmasti pilaa koko homman... joskus spammaa sitä monta kertaa peräkkäin tai ei tee sitä ollenkaan... Virtual Sepphiroth yhden kerran teleporttasi koko kentän toiselle puolelle silmän räpäyksesssä - toistamiseen sitä ei ole tapahtunut. Saisi tässä pelissä olla ihan puhdas vuoropohjainen mode, ei tuo kyvyjen valinnan avulla pelin osittainen hidastaminen oikein mielekästä ole, jos sitä pitää kokoajan painella pysyäkseen perilllä vastustajan tekemisistä.
 
Noin kymmenen tuntia Rebirthiä takana. Vähän venähti aloitus, kun päätin vielä kerrata Remakea ja se sitten tarkoitti yli 50 tunnnin lisäpelailua sekä itse emopeliä, että DLC:tä Hardilla. No ihan hyvä, että pelasin, kun ainakin DLC:n olin näköjään vetänyt läpi tosi puolihuolimattomasti. Hahmot oli aika matalilla leveleillä ja samoin materiat. Meinasi olla alkuun vähän haastava, kun polkaisin ilman grindailua Hardin käyntiin. Kokonaisuutena Remake oli uudelleenpeluun myötä huomattavasti parempi kokemus kuin mitä muistelin. No sitten kun siirryin tähän Rebirthiin, niin ensimmäiset tunnit olin aika hämmennyksen vallassa. Tuntuu, että kaikenlaista sälää tulee kehiin koko ajan. Tähän verrattuna Remake oli tosi kompakti ja hallittava kokonaisuus. Tässä pitää varmaan tosiaan tehdä niin, että pelaa kerralla aina vähintään pari chapteria putkeen ilman, että lähtee tekemään mitään sivutehtäviä tai muuta, jotta itse tarina jollain tapaa etenisi eikä homma tuntuisi vain haahuilulta.
 

"
Square Enixin suositun roolipelisarjan uusin ja Final Fantasy 7 -uusioversiotrilogian toinen osa julkaistiin helmikuun lopussa PS5:lle. Vaikka pelin arviomenestys on ollut mairittelevaa, ei se näytä riittäneen myyntimenestyksen takaamiseen.

Analyytikkofirma Niko Partnersin johtaja Daniel Ahmad kertoo Final Fantasy 7 Rebirthin myyntien jääneen reilusti sarjan edellisen osan, vuonna 2020 ilmestyneen Final Fantasy 7 Remaken, myyntiluvuista. Ahmadin mukaan Rebirthin myynnit ovat olleet vain noin puolet Remaken vastaavan ajanjakson myynneistä. Lisäksi Ahmad kertoo julkistamattomiin myyntitilastoihin viitaten Rebirthin pitkän jänteen myyntien jääneen myös jälkeen edeltäjästään.


Julkaisija Square Enix ei ole julkistanut Final Fantasy 7 Rebirthin myyntilukuja. Yhtiö kertoi Final Fantasy 7 Remaken ylittäneen 3,5 miljoonan kappaleen myynnit kolmessa päivässä ja 5 miljoonan kappaleen myynnit neljässä kuukaudessa. Näin ollen Rebirth lienee tähän mennessä Ahmadin väitteiden valossa myynyt parisen miljoonaa kappaletta.

Lähde: VGC

"


Se on varmaan kun on trilogian keskimäinen osa, porukka tietää että tarina tulee jatkumaan vasta vuosien päästä.
 

Se on varmaan kun on trilogian keskimäinen osa, porukka tietää että tarina tulee jatkumaan vasta vuosien päästä.

Ja sitten se, että pelimyynti on laskenut ihan yleisestikin noista ajoista. FF VII Remake tuli 2020, mikä sattui olemaan se kovin "koronavuosi", mikä varmasti boostasi myyntiä. Tiedä sitten, että vaikuttiko nyt Helldivers 2:n julkaisu jotain, kun se tuli melkein samaan aikaan tämän kanssa ja siitä muodostui jonkinmoinen ilmiö. Voi tietysti olla pääosin aika eri yleisö näillä peleillä.
 
Ei näistä alun myynneistä vielä kannata suurta numeroa tehdä. Voi hyvinkin vielä myydä isoja lukemia.
 
Muuttujina lienee myös, että PS4 sekä PS4 Pro olivat jo hyvän tovin olleet markkinoilla, niin mahdollista ostajakuntaa oli tuolloin enemmän.
Ehkä myös osa odottaa PC versiota, kun Remaken aikaan ei ollut oikein vielä tiedossa, että tuleeko PC versiota ollenkaan ja Sonyn yksinoikeus oli vuoden, kun taas Rebirthin kohdalla paperilla vain 3kk (tiedä sitten mikä on todellisuus).
 
Sekin voi olla että 2020 ei ollut vielä PS+ Extra/Premium palveluja, ja nyt osa voi odottaa että se tulee jossain vaiheessa sinne ensimmäisen osan tavoin ja jättää sitten ostamatta.
 
Ei tuohon tarvitse mitään sen erikoisempia syitä keksiä, kun selittyy jo suoraan konsolien määrällä. Vuonna 2020 PS4:ää oli myyty yli 100 miljoonaa. Rebirth julkaistiin vain PS5:lle ja konsolia on myyty reilu 50 miljoonaa.
 
Noin kymmenen tuntia Rebirthiä takana. Vähän venähti aloitus, kun päätin vielä kerrata Remakea ja se sitten tarkoitti yli 50 tunnnin lisäpelailua sekä itse emopeliä, että DLC:tä Hardilla. No ihan hyvä, että pelasin, kun ainakin DLC:n olin näköjään vetänyt läpi tosi puolihuolimattomasti. Hahmot oli aika matalilla leveleillä ja samoin materiat. Meinasi olla alkuun vähän haastava, kun polkaisin ilman grindailua Hardin käyntiin. Kokonaisuutena Remake oli uudelleenpeluun myötä huomattavasti parempi kokemus kuin mitä muistelin. No sitten kun siirryin tähän Rebirthiin, niin ensimmäiset tunnit olin aika hämmennyksen vallassa. Tuntuu, että kaikenlaista sälää tulee kehiin koko ajan. Tähän verrattuna Remake oli tosi kompakti ja hallittava kokonaisuus. Tässä pitää varmaan tosiaan tehdä niin, että pelaa kerralla aina vähintään pari chapteria putkeen ilman, että lähtee tekemään mitään sivutehtäviä tai muuta, jotta itse tarina jollain tapaa etenisi eikä homma tuntuisi vain haahuilulta.
Juu vähän samoja fiiliksiä itsellä. Gold Saucerissa tällä hetkellä. Todella paljon nähty mielestäni vaivaa kaikkeen sälään millä ei ole käsittääkseni loppupeleissä juurikaan merkitystä. Muuten olen kyllä pelistä ja tarinasta ihan tykännyt.
 
Useamman tekijän summa varmasti tuo vähäisempi myynti. Konsoleiden eli potentiaalisten ostajien määrä, yleisesti laskenut pelimyynti, aiempaa laajempi pelitarjonta jne.
 

" which Rebirth is being compared to most, released on a bigger platform (the PS4) and during the first Covid lockdown, which boosted game sales and player numbers significantly. Rebirth also launched on the smaller PS5 amid a cost of living crisis that’s putting significant pressure on the sale of some $70 video games.

There’s also potential confusion in the marketplace. Final Fantasy VII Rebirth is the second game in a remake trilogy that some people may have struggled to understand at first glance. Final Fantasy VII Remake is a straightforwardly named and marketed video game, but when it comes to mainstream appeal, the second game in a sequel remake trilogy named Rebirth may have caused Square Enix a marketing headache. "

Sehän olisi kannattanut IGN käydä täällä saamsssa samat päätelmät ettei tarvitse käydä "asiantuntijoilla" erikseen, kyllä täälläkin tiedettään! Hyvä IO Techin väki!

Mutta vakavasti puhuen, jos ei ole missään foorumeilla tai seuraa tiivisti peliuutisia ei välttämättä tiedä että tuo FFVII Rebirth tarkoittaa trilogian kakkos osaa, vähän samanlaista kuin nipa kämmäili Wii U kanssa ja monet ovat sanoneet suurimaksi syyksi juuri tuota hämmentävää nimeä.

Mutta jokatapauksessa hyvä että se trilogian viimeisin osa on kuitenkin varmistettu että saadaan tarina päätökseen, nytten se mikä oliskaan veemäisin juttu olisi että kolmas osa on peruttu toisen osan heikon meninkin takia.

En kyllä muista peli puolella ikinä käyneen niin että ollaan aluksi varmistettu jatko-osan tuleminen mutta onkin peruttu sitten, kyllä se Sony varmasti Squarelle jonkun miljoonan heittää ettei tarvitse keppikerjäläiseksi alkaa ja Sony on varmasti paljon velkaa alkuperäisellä FFVII pelille aikoinaan ja monelle muullekin pelille 90 luvun lopussa.
 
On kyllä itselle melkosta suossa tarpomista jo tuo pelin alku, kun pääsee Kalmista ulos ja Chocobo Ranchille yms.

Jotenkin nyt tulee taas tommonen perinteinen open world pelien dilemma, että kartalla on niitä point of intressejä jotka on ihan huuhaa huttua, jota ei kiinnostaisi tehdä tuon taivaallista, mutta sitten toisaalta vaikea myöskään olla välittämättä säntillisenä pelaajana.

Sama homma oli ensimmäisessä osassa. Selkeästi heikoin osuus oli ne, jossa päätarina katkesi hetkellisesti ja piti väkisin tehdä jotain haista-haista sivutehtäviä.

Nyt sekaan laitettu tuommoista filleri tason kontenttia, ei hyvä.

Peli hankittu jo julkkarissa enkä vieläkään ole jaksanut mennä edes suolle :psmoke:

Käy varmaan samat taas kuin ekan osan kanssa, että palataan asiaan sitten vaikka lähenpänä, kun päätösosan julkaisu häämöttää horisontissa.
 
Eikös tässä ole lähinnä ongelmana että ne näkyvät kartalla. Jos olisivat siellä, mutta eivät merkittyinä, niin missä ongelma?

Se olisikin parempi game design decision. Kannustaisi luonnollista tutkimista, tai voisit vaan vetää viitasuhena pelkkää päätarinaa jos ei tutkiminen kiinnosta.
 
Itse olen alkuperäisen suuri ystävä ja se on vuosien saatossa pelattu kymmeniä kertoja läpi. Aloitin tuossa viime kuun puolella Remaken peluun. Noin kuusi tuntia meni ja slummeilla täytyi alkaa tehdä kaikenlaista tehtävää. Siihen mielenkiinto jotenkin sitten hiipui ja ei ole tullut palattua pelin pariin. Jokin tuosta vaan puuttuu. Musiikit on hyviä ja graafisestikkin ok, mutta ei vaan lähde. Katsotaan jos joskus myöhemmin tulee vielä palattua tämän pariin.
 


Oli stream jossa tuottaja Yoshinori Kitase ja ohjaaja Naoki Hamaguchi puhuvat Final Fantasy VII Rebirth pelin teosta.
 
Jäänyt kyllä itseltä tämä täysin kesken, Gold Saucerissa taisin olla. Joku tästä jäi uupumaan varsinkin open worldin suhteen. No pitäisi toi tarina ainakin vetää läpi jossain vaiheessa.
 
Itellä meinas jäädä kesken, mutta hampaat irvessä sitten raivosin läpi. Tehtävät jotka jatkoi originaalin tarinaa oli kyllä kelpoa viihdettä. Oli hienoa kuulokkeiden kanssa uppoutua täysin peliin mukaan ja vaan fiilistellä. Kaikki sivutehtävät sitten alkoikin tuntua varsin pakkopullalta viimeistään Coralin alueella ja lähinnä fast travel-rallia oli aina alueiden putsaus. Korttipeli alko kyl olee loppuu kohden siistiä kun alko vähä ymmärtää korttien päälle.

Yhtä kaikki hemmetin hyvä peli, mut sivuaktiviteetteja ois voinu olla puolet vähemmän.
 
Yhtä kaikki hemmetin hyvä peli, mut sivuaktiviteetteja ois voinu olla puolet vähemmän.

Eihän niitä ole pakko tehdä. Sorrun kyllä itsekin siihen että väkisin ne väännän. Palkinnot eivät kuitenkaan ole edes nice to have tasolla joten suurimman osan voisi kyllä skipata ihan hyvillä mielin.
 
Itellä kävi sillain, että tuli runnottua ensimmäinen osa loppuun juuri viikko ennen Rebirthin julkkaria, niin painoi ehkä pieni ähky.

Sitten kun Rebirthin aloitti ja pääsi Kalmista ulos, niin voi morjens kun on pitkäveteistä touhua taas tusina tehtävien kanssa. Se oli ehdottomasti myös tuon ensimmäisen osan heikkous, kun väkisin pitänyt tunkea "lisää ja uutta kontenttia.

Epäironisesti olisin ottanut paljon lineaarisemman pelin, tyyliin FFX tyyppisen.
 
Ja siis FF7 Remakkessahan oli tähän Rebirthiin verrattuna todella vähän lisäsälää. Toki tarinaa oli venytetty, mutta sivutehtäviä taisi olla koko pelissä vähän toistakymmentä. Rebirthin pelaamisen jälkeen se tuntuu tosi kompaktilta.
 
Eihän niitä ole pakko tehdä. Sorrun kyllä itsekin siihen että väkisin ne väännän. Palkinnot eivät kuitenkaan ole edes nice to have tasolla joten suurimman osan voisi kyllä skipata ihan hyvillä mielin.

Ei ole pakko tehdä juu, mutta kun sisäinen perfektionisti ei anna periksi jättää tekemättäkään.
 
Uusiksi pelaaminen (vanhalla hahmolla) on rebirthissä on vähän mjeh, juuri mitään kartan sivuquesteja ei voi "ohjatusti" tehdä, ja tiettyä pidempää sivu questlineä ei voi tehdä uusiksi ollenkaan. Ainoastaan ryhmään liittyvien questien vaihtoehtoja ja ryhmän jäsenten kanssa käytyjen keskustelujen eri vaihtoehtoja voi kokeilla - näkee jo valittujen vastausten vaikutus arvon. Saisi tulla päivityksessä uusiksi peluu mode missä koko kartta resotoituisi questi sisältöineen. Vihdoin sentään jaksoin simulaatio taistelujen loput tehtävät tehdä, ja kolmannen kerran (2 kerran hard modella) pelata läpi.
 


En muuta odottanutkaan mutta kalliiksi käy parempi reso konsoleillakin.
Pääsee ainakin DF pojat vertailemaan, kahdessa uusimassa FF pelissä tuntuu vääntö loppuvan kesken perfomance tilassa normo PS5:llä ja eikä sitlikään vakaa 60fps ole

Toki PC versiokin pelistä tulee mutta veikkaan sen tapahtuvan vasta pitkälle ensivuonna vasta.
 
  • Tykkää
Reactions: jei
Oikeastaan kävi mitä odottelikin, Perfomance modessa huomattavasti korkeampi reso.
Ja tää on vielä pelaamatta. Pitääkö se nyt oikeasti hommata se Pro ettei tartte joko katsella suttuista kuvaa tai tökkimistä. Pahan dilemman pisti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 885
Viestejä
4 499 578
Jäsenet
74 302
Uusin jäsen
MiloT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom