• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Final Fantasy VII Remake/Rebirth

Vaikka peliä odottaa, valmiksi jo pettynyt, kun tietää että päätösosaa saa odottaa.
 
Mikäs ongelma se on? Tuossa seuraavassa varmaan on pelattavaa joksikin aikaa, ja maailmassa on niin paljon hyviä pelejä, että valtaosa jää kokematta, vaikka ei muuta tekisikään kun pelaisi.
 
Mikäs ongelma se on? Tuossa seuraavassa varmaan on pelattavaa joksikin aikaa, ja maailmassa on niin paljon hyviä pelejä, että valtaosa jää kokematta, vaikka ei muuta tekisikään kun pelaisi.
Tuo Midgarin ulkopuolinen maailma näytti aikas hyvältä. Putki varmasti, mutta isomman puoleinen esim uusimmat god of warit. Kiva jos löytyy paikkoja esim Fort Condor joka vapaaehtoinen ja lisää mielenkiintoa tutkimiseen alueella. Itse en toivonutkaan mitään avoimen maailman hommaa tyhjällä kartalla. Sitä en sitten tiedä miten ovat saaneet välineillä liikkumisen tuonne kuten se lentsikka ja dune buggy.
 
Tai miten kultainen Chocobo jolla lentää :hmm: Niitä ei saa missään nimessä poistaa pelistä!
 
Tai miten kultainen Chocobo jolla lentää :hmm: Niitä ei saa missään nimessä poistaa pelistä!

Mitenhän tuo toimisi. Trailerista sai sellaisen kuvan että pelissä ei ole overworldia tai että se olisi open world vaan se olisi lähempänä miten Tales Of pelit on rakennettu eli hubien välillä on isoja alueita, mutta käytännössä putki.
 
Mitenhän tuo toimisi. Trailerista sai sellaisen kuvan että pelissä ei ole overworldia tai että se olisi open world vaan se olisi lähempänä miten Tales Of pelit on rakennettu eli hubien välillä on isoja alueita, mutta käytännössä putki.
Veikkaan että värilliset chocobot lempataan ja vain perusversio jää :D:itku:
 
Sehän juuri mua on mietittänyt monesti tuo miten skaalattaan tuo maailma kun alkuperäisessähän Midgra oli siinä mapissa kuin nuppineulan kokoinen alue ja miten iso midgardikin oli loppuen lopuksi kun olit sen sisällä ja sen suhteuttaa sitten samalla koko skaalallla ulos mitä oli vanhassa niin aika helvatin isohan siitä olsii tullut.

Tätä ajattelin että jostain varmaan poikettaan ja siksi ajattelin että tämä Part 2 varmaan ottaa isomman kehitysajan kun tehdään tuo mappi valmiiksi ja jos part 3 on viimeinen osa niin sitten siinä olisi valmiiksi jo part 2 mappia ja lisättään vain se kraateri osuus sinne.

Toisin me emme edes tiedä päästäänkö me edes part 2 alkuperäisen CD1 loppuun, todnäköisesti päästään ja sitten part 3 sisältää CD2 ja CD3 tapahtumat tai sittenhän voikin olla että remake ei seurakkaan orjallisesti alkuperäistä peliä vaan jotain kohtauksia voidaan muokata ja nopeuttaa tarinan kulkua.

Voiskin muuten tänää aloittaa pitkästä aikaan tuon FF7 läpi pelaamisen, jos saan sen ohjaimen toimimaan helposti.

Edit: Olinhan minä noin 25v sitten tämän alkuperäisen pelin pauloissa 98 vuonna
 


Voi pojat ja helmikuussa 24 tapahtuu launch.

Edit: Twitterissä tuli tälläinen kuva vastaan viralliselta FFviiR tililtä

F6BDHrNWMAIUUGc.jpeg


Mitä videosta nytten äkkiseltään katselin niin tämä sisältäisi alkuperäisestä CD1 lopun ja CD2 kokonaisuudessaan mutta mikä parasta niin open world näyttäisi olevan.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on kyllä semmonen peli mikä on ollut itselläni lapsuudessa todella iso läsnä ja voi pojat kyllä pelattiin monet kerrat läpi. :love:

Ehdottomasti pitää ostaa talteen! Jäänyt vaan niin vähälle pelaaminen viime aikoina ettei ole koko Remakea vielä ostanut.
 
Jaa Jaa, pitäiskö se tää yrittää pelata läpikin joskus. PS4:lla julkaisussa alotin ja ihan hyvin jakso sinne orpokotiin asti pelailla, sitten tuli taukoa ja lopulta hommattua PS5. Yritin jatkaa pelailua, mutta maistui kyllä jotenkin todella puulta.

Yksi asia mikä ärsyttää on tuo combat systeemi ja siinä nimenomaan se, että jos otat pienenkin hipaisun vihulaisen hyökkäyksestä, ihan sama tekeekö se 10 vai 1000 vahinkoa, niin ukkeli staggeraa pariksi sekunniksi ja combo katkeaa. Todella raivostuttaa.

Pitäisiköhän sitä kokeilla sitä Classic combat moodia, onko se mistään kotoisin
 
Sitten kun kolmas ja viimeinen osa on ulkona, toivoisin siitä tulisi sitten joku "kokonainen" peli versio mahdolisuus myöskin että sinä pelaisit kuten FFVII alkuperäistä ja eikä Midgardissa sinulla olisi mitää bahamutteja tai vastaavia vaan hahmot menisivät samaan tahtiin kuin alkuperäisessä.

Pitäisiköhän sitä kokeilla sitä Classic combat moodia, onko se mistään kotoisin
Siinähän voit kokeilla molempia kumpi sopii omaan makuun paremmin mutta kyllä itse menen Classicilla.

 
Sitten kun kolmas ja viimeinen osa on ulkona, toivoisin siitä tulisi sitten joku "kokonainen" peli versio mahdolisuus myöskin että sinä pelaisit kuten FFVII alkuperäistä ja eikä Midgardissa sinulla olisi mitää bahamutteja tai vastaavia vaan hahmot menisivät samaan tahtiin kuin alkuperäisessä.

Ainahan toivoa saa, mutta tuskinpa on tulossa. Tarkoitushan on ollut alusta asti tehdä erilliset pelit, edes progressio ei siirry ensimmäisestä osasta (jotain pientä bonusta lupailtu edeltävän läpipeluusta, mutta that's it).

Tämähän ei edes ole remake sanan perinteisessä merkityksessä, vaan jatko-osa, jossa asiat eivät mene 1:1 originaalin kanssa kuten ensimmäisestä osastakin oli jo nähtävissä.
 

Tuli tälläinen vastaan youtubessa, jos joku haluaa katsoa 23min FF7 juonen(alkuperäisen)
Minäkään en aivan kaikkea muistanut.
 
Pelannut Steam-versiota 30h nyt, ei vielä läpi sillä kahlannut kaikkia sivutehtäviä. Mielestäni onnistunut remake, alkuperäinen oli nuoruuteni suosikkeja kuten varmaan monella muullakin ketjussa. Karsastin aluksi remaken Devil May Cry-tyylistä taistelua, mutta pikkuhiljaa siitä alkoi pitämään sillä taktinen mahdollisuus tuossa antaa hyvän mausteen. FF15:sta taistelu oli tylsää napin hakkaamista ja oli yksi syy miksi jäi kesken, pelkäsin että tässä samanlaista mutta onneksi kehitelty eteenpäin. Tavallaan ymmärrän että tämä on pilkottu, Square ottaa merkkiteoksesta kaiken irti (taloudellisestikin) sillä onhan Japanissa julistettu jopa valtiotasolla final fantasy merkkipäivä, niin merkittävä pelisarja on heillekin.

Peli on tosiaan hyvä, "saippuaoopperaa" on paljon, välillä tuntuu että enemmän kuin taistelua mutta onneksi ääninäyttely, hahmot ja tarina kannattelee nuo hetket. Jos nyt jotain negatiivista sanoo, niin alkuperäisen maailmassa oli paljon enemmän jättimäisyyden ja seikkailun tunnetta, hidastempoisempaa mystisyyttä. Se johtui siitä että pääsi aluksilla liikkumaan ympäri maailmaa, itsensä tunsi (nykymittapuulla) vaatimattomasta grafiikasta huolimatta pieneksi maailmankartalla ja tätä kautta FF7 original tuntui open world-peliltä. Ja toki hienoa oli että koko tarina oli kerralla pelattavissa läpi. Remake on aika putkimainen, vaikka juoksentelua paikasta toiseen onkin. Ymmärrettävää toki, että Remaken kanssa pitänyt tehdä omat rajoitteensa, juuri sen erittäin näyttävän visuaalisen puolen vuoksi.

Ps: Olisi kiva saada FF10 tyylinen vuoropohjainen uusi final fantasy-peli, tykkäsin paljon siitä systeemistä. Ja tuo pelihän on mahtava!
Näissä uusissa nopeatempoisissa myös menettää jotain, kun ruudulla tapahtuu asiat niin nopeasti ettei ehdi oikein nauttia kaikista tapahtumista. Mutta mitä Final Fantasy ohjaajan haastiksia aikoinaan katselin, sanoi että tuskin paluuta Final Fantasy sarjalla enää (pelkkään) vuoropohjaiseen.


En omista Playstation 5:sta, joten trailerin lopussa ollut lause antoi toivoa nopeasta pc-julkaisusta:
6e5TzFUjU9.png

Toisaalta tämä olisi aikamoinen yllätys, että Steamiin tulisi noin pian. Ehkei mahdotontakaan, jos ensimmäinen osa myi Pc:llä sen verran hyvin etteivät venytä Rebirthin julkaisua?
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tulee nopeasti (hyvä) pc-porttaus, kun Ps5 tuli lahjoitettua kummipojalle.

Ensimmäinen osa on oikein hyvä. Parhaimmillaan pirun viihdyttävää ja näyttävää taistelua. Midgarin slummit ja teollisuusympäristö alkoi vähän jo ahdistamaan, mutta pelasin aika raivolla viidessä päivässä läpi niin sekin toki vaikutti. Muuten putkimaisuus ei itseäni haitannut, kun ne on aina hyvää vaihtelua. Seuraava osa ei välttämällä ole niin putki ja ehkä ympäristö saa enemmän vaihtelua.
 
Ps: Olisi kiva saada FF10 tyylinen vuoropohjainen uusi final fantasy-peli, tykkäsin paljon siitä systeemistä. Ja tuo pelihän on mahtava!
Näissä uusissa nopeatempoisissa myös menettää jotain, kun ruudulla tapahtuu asiat niin nopeasti ettei ehdi oikein nauttia kaikista tapahtumista. Mutta mitä Final Fantasy ohjaajan haastiksia aikoinaan katselin, sanoi että tuskin paluuta Final Fantasy sarjalla enää (pelkkään) vuoropohjaiseen.
Itsekin tykkäsin tuosta, se oli kuin shakki ottelu ilman aika rajoitteitta ja sai kahvi kupin äärellä rauhassa miettiä siirtoja :D

Nyky ff pelit tuntuu adhd mätöiltä noiden jälkeen mutta niihän leffatkin ja monet muutkin pelisarja ovat tulleet suoraviivaisemiksi toimintapeleiksi.

Ite ottaisin ff10 ja ff12 sekoituksen että näet vihut mappilla ja ne voi halutessaan kiertää/välttää taistelun ff12 tapaan mutta taistelun aloittaessa porukat menisi riviin kuten ff10.

Edit:
Squarelle:
stickergiant-just-do-it.gif
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin tykkäsin tuosta, se oli kuin shakki ottelu ilman aika rajoitteitta ja sai kahvi kupin äärellä rauhassa miettiä siirtoja :D

Nyky ff pelit tuntuu adhd mätöiltä noiden jälkeen mutta niihän leffatkin ja monet muutkin pelisarja ovat tulleet suoraviivaisemiksi toimintapeleiksi.

Ite ottaisin ff10 ja ff12 sekoituksen että näet vihut mappilla ja ne voi halutessaan kiertää/välttää taistelun ff12 tapaan mutta taistelun aloittaessa porukat menisi riviin kuten ff10.

Edit:
Squarelle:
stickergiant-just-do-it.gif
Tämä, ei jaksa taistelua missä vain hakataan näppäintä kuin hullu. Mielummin vaikeampia taisteluita vuoropohjaisella systeemillä, enemmän taktikointia ja miettimistä kuinka voittaa taistelut. Muistan kyllä kun ff10 tuli pelattua julkaisussa aikanaan eikä osannut englantia kunnolla niin joutui oikeasti uudestaan ja uudestaan joitain bosseja pelaamaan jotta oppi oikeat taktiikat. Eikä tämä haitannut yhtään, nykyihmiset ovat ilmeisesti liian lyhyt hermoisia jotta jaksaisivat jotain kohtia pelata uudelleen lävitse..
 
Mulla on jäänyt tämä 7R juurikin tuon taistelun takia kesken. Rebirth vaikuttaa vielä tätä ensimmäistä osaa näyttävämmältä, mutta pitää kyllä kahteen kertaan pohtia sen hankkimista, jos en edes tätä jaksa pelata loppuun asti.

Pitkästä aikaa jatkoin jouluna pelaamista ja pääsin sinne areenalle, voi morjens se vika pomotaistelu oli aivan hanurista.

Mulla rupeaa hampaat aina kiristymään joka kerta, kun se sun ohjaama ukkeli staggeraa ja cancelloi tekemisen. Ihan sama ampuuko joku normi sotilas sitä rynkyllä vai jättirobotti lyö nyrkillä päähän. Lisäksi siinä on äärimmäisen ärsyttävä hyvin pieni viive, ennen kuin voi taas liikkua yms.
 
Mulla on jäänyt tämä 7R juurikin tuon taistelun takia kesken. Rebirth vaikuttaa vielä tätä ensimmäistä osaa näyttävämmältä, mutta pitää kyllä kahteen kertaan pohtia sen hankkimista, jos en edes tätä jaksa pelata loppuun asti.

Pitkästä aikaa jatkoin jouluna pelaamista ja pääsin sinne areenalle, voi morjens se vika pomotaistelu oli aivan hanurista.

Mulla rupeaa hampaat aina kiristymään joka kerta, kun se sun ohjaama ukkeli staggeraa ja cancelloi tekemisen. Ihan sama ampuuko joku normi sotilas sitä rynkyllä vai jättirobotti lyö nyrkillä päähän. Lisäksi siinä on äärimmäisen ärsyttävä hyvin pieni viive, ennen kuin voi taas liikkua yms.
Minuakin se keskeytys aluksi ärsytti, mutta toisaalta se estää pelaajaa menemästä nappi pohjassa ilman pelkoa kaikkien päälle, tämä oli FF15-pelin iso miinus joka teki siitä hyvin yksitoikkoisen. Peruutuksesta voi usein syyttää itseään, mutta toki kun peli on kaoottinen, ei aina ehdi edes taktisesti ajoittaa milloin hyökkää ja keskeytys tulee sokeasta suunnasta. Eli ei toki täydellinen systeemi, mutta parempi kuin FF15 aivot narikkaan-päälle systeemi.
 
Tämä, ei jaksa taistelua missä vain hakataan näppäintä kuin hullu. Mielummin vaikeampia taisteluita vuoropohjaisella systeemillä, enemmän taktikointia ja miettimistä kuinka voittaa taistelut. Muistan kyllä kun ff10 tuli pelattua julkaisussa aikanaan eikä osannut englantia kunnolla niin joutui oikeasti uudestaan ja uudestaan joitain bosseja pelaamaan jotta oppi oikeat taktiikat. Eikä tämä haitannut yhtään, nykyihmiset ovat ilmeisesti liian lyhyt hermoisia jotta jaksaisivat jotain kohtia pelata uudelleen lävitse..
FF10 vuoropohjainen oli nerokas systeemi eli pystyi vaihtamaan toisen hahmon taisteluriviin, taistelun aikana, kuin shakinpeluuta kuten ylempää mainittiin. Oli todella koukuttavaa suunnitella etukäteenkin, missä järjestyksessä asioita tekee ja mihin hahmoon liittyen. Ja yksi parhaista kykypuista myös. Sanoisin että kympissä oli vuoropohjaisen taistelusysteemin piikki eli hiotuin ja addiktiivisiin. Sääli ettei samaa nähdä uudemmissa enää, Remaken haastisvideoissa taistelujärjestelmän suunnittelijat ja ohjelmoijat ovat uutta sukupolvea ja heidän perusoletuksena on että toimintapainotteinen ratkaisu on nykypäivänä myyvin.

Vuoropohjaisia indie- sekä Squaren pienempiä roolipelejä löytyy FF-sarjan ulkopuolelta, mutta ne keskittyy pikseli- ja 2d-maailmoihin.
 
Muistan silloin nuorena kun luin FF pelien arvosteluita niin kritisoitiin aina noita satunaistaisteluita ja kyllä, ne joskus itseäkin suututti varsinkin jos halusit päästä mahdollisiman nopeasti paikasta A paikkaan B.

Tuosta Juhanatorin mainitsemasta kykyhommelista tuli mieleeni että minulla varmaan olisi "unelmien" FF peli juuri tuo aikasemmin mainittu FF10+FF12 kombo mutta kykypuista eniten olen tykästynyt kyllä seiskan materiaali systeemiin ja niiden komboihin.

Mutta takaisin itse peliin:

Pakko nostaa hattua Squarelle kyllä, kokeilin FF16 PS5:llä Demona, muuten vaikutti mielenkiintoiselta muttta mulla oikeasti alkoi ranteisiin käymään se tappelu kun pelasi tunnin tai kaksi, pitäs ehkä treenata sormilihaksia :lol:
 
Näköjään tulee jo nyt helmikuussa ja ainoastaan PS5. Aikoinaan taisin hommata PS4 Remaken takia, pitääkö nyt päivittää PS5?
 
Näköjään tulee jo nyt helmikuussa ja ainoastaan PS5. Aikoinaan taisin hommata PS4 Remaken takia, pitääkö nyt päivittää PS5?
Joo tämä tulee ainoastaan PS5:lle konsoleilla ja ehkä vuoden päästä PC:lle
Luullakseni ekana tulee FF16 PC versio ja sitten FFVIIRB

FF16 saattaa toisin myös Xboxille tulla, tästä oli huhuja jossain välissä.

Laitoin demon latautumaan PS5:lle ehkäpä tässä päivän aikana kerkee latautuu niin pääsee illalla kokeilemaan, koko oli vähän vaille 50gb
 
No sainpahan vihdoin demossa olleen kappaleen pimputeltua pianolla maksimi pisteillä, hieman nopeammalla tahdilla kuin hidas - turhan hankala hitaimmalla ajoittaa komboja. Onneksi ei ollut nuottien suhteen kovin tarkka mihin suuntaan thumstickeja suuntasi ei olisi muuten tullut pianon soittamisesta mitään. Kovin kankean oloinen liikkkuminen ja ei vieläkään hyppyä... Ei oikein innostanut graphics mode pelaamisen kannalta, koska oli aivan karmea micro stutter kameran kuvaa kääntäessä (aivan kuin olisi tapahtunut pientä edes takaisin liikettä), mutta sentään performance modessa (+television VRR-tila) vastaava ilmiötä ei esiintynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Näköjään tulee jo nyt helmikuussa ja ainoastaan PS5. Aikoinaan taisin hommata PS4 Remaken takia, pitääkö nyt päivittää PS5?

Ostin PS5 GT7 vuoksi. Eipä sillä ole juurikaan mitään muuta tullut pelattua. Nekin joita olen pelannut kuten Yakuzat ja Ghost of Tsushima olisi voinut pelata PS4lla.

FF7 Remakea pelasin myös vähän PS5lla. Eipä se kokemus juurikaan eronnut PS4 versiosta. Rebirth varmasti sitten ihan eri asia kun siinä ei ole PS4 riippakivenä mukana.

Jotenkin tuntuu melko köyhältä vielä toistaiseksi yksinoikeus pelit PS5lla.
 


1440p Dynamic reso 60fps ja 2160p Dynamic reso 30fps kanssa.
suorutuskyky tuntuu olevan parempi kuin FF16 kanssa.
 
Olipa hyvä demo! Meni tilaukseen tämä peli. Edellinen oli kanssa hyvä ja odotan tästä vielä parempaa! Ainut että 60fps tila on aika pehmeä/suttuinen. Mutta silti parempi kuin 30fps mode. Äänien balanssi oli myös jotenkin vähän pielessä. Jossain kohtaa puhe jäi vähän musiikin ja muiden efektien alle, mutta ehkä kerkiävät korjaamaan tuota pehmeää kuvaa ja ääniä vielä julkkariin. Itse gameplayn osalta ei juuri valitettavaa. Aika samaa kuin edellinen, mutta ei haittaa itseä.

edit: piti vielä mainita että piano minipeli oli erittäin koukuttava! Tuli vajaa tunti pelattua sitä :D
Alkuun tuntui lähes mahdottomalta, mutta eipä sitten ollutkaan kun sai tekniikan haltuun :interested:
 
Olipa hyvä demo! Meni tilaukseen tämä peli. Edellinen oli kanssa hyvä ja odotan tästä vielä parempaa! Ainut että 60fps tila on aika pehmeä/suttuinen. Mutta silti parempi kuin 30fps mode. Äänien balanssi oli myös jotenkin vähän pielessä. Jossain kohtaa puhe jäi vähän musiikin ja muiden efektien alle, mutta ehkä kerkiävät korjaamaan tuota pehmeää kuvaa ja ääniä vielä julkkariin. Itse gameplayn osalta ei juuri valitettavaa. Aika samaa kuin edellinen, mutta ei haittaa itseä.

edit: piti vielä mainita että piano minipeli oli erittäin koukuttava! Tuli vajaa tunti pelattua sitä :D
Alkuun tuntui lähes mahdottomalta, mutta eipä sitten ollutkaan kun sai tekniikan haltuun :interested:
Minä haluaisin vielä dynaamisen Quality ja Perfomance moden näihin että taisteluissa olisi perfomance mode kun kameraa siirtelee paljon mutta sitten tutkiessa/seikkalailussa olisi quality 30fps/välivideoissa.

Meinaan "suttu" osui itsellänikin aika hyvin silmiini kun Sonyn 50 tuumaiselta 4k TV:stä pelasin puolentoista metrin päästä mutta taas myös Quality tilan 30fps myöskin.... Nytten on oikeasti todella vaikea tilanne kumpaa käyttää, itselläni olisi hyvä kompromissi että taisteluissa olisi automaattisesti perfomance koska tarkkuudesta ei niin väliä mutta ihmettelessä maailmaa niin Quality tila olisi enemmän arvokas.

Mutta positiivinen kokemus oli kyllä pelata Nibelheimiä "pinnalta käsin" vs orginaali missä katsottiin taivaasta käsin.
 
Powerilla oli eilisestä tähän aamuun klo 06 asti jokin tarjous, että osta vähintään satasella niin saa 20€ alennusta. Tuli sitten ennakkotilattua deluxe editio, joka maksoi siellä 99,95€ ja päälle euron joku tilpehööri, niin kokonaishinnaksi tuli 81€ :cigar:
 
Powerilla oli eilisestä tähän aamuun klo 06 asti jokin tarjous, että osta vähintään satasella niin saa 20€ alennusta. Tuli sitten ennakkotilattua deluxe editio, joka maksoi siellä 99,95€ ja päälle euron joku tilpehööri, niin kokonaishinnaksi tuli 81€ :cigar:

Mjahas. Jos olisin tiennyt niin kai tuo olisi tullut tilattua. Kuitenkin perusversio jo sen 70 euroa.

Tosin eipä ole tullut koskettua noihin FF7 Remakea deluxe editionin materiaaleihin sitten julkaisun paitsi pelin sisäisiin bonuksiin.
 
Mjahas. Jos olisin tiennyt niin kai tuo olisi tullut tilattua. Kuitenkin perusversio jo sen 70 euroa.

Juu itsekin ihan sattumalta satuin katselemaan ja vertailemaan hintoja, kun huomasin em. tarjouksen

Esim. VPDssä ja PKPssa vastaava deluxe on loppuunmyyty hintaan 130€~
 
Toivoa on että tuo "suttuisuus" saadaan korjattua launchiin mennessä. Itseasiassa ensiviikolla tuleva demon toinen osa pitäisi jo olla. Tosin tuossa nyt ei suoranaisesti sanota että juuri tuo korjattu, mutta viitataan 60fps moden kuvanlaadun parantamiseen.

 
FullHD telkkarilla tuota suttuisuutta ei edes näe.

Olen tässä tosin harkinnut uuden television hankintaa julkaisuun joten olisihan se kiva jos saavat korjattua näin nopealla aikataululla.
 
FullHD telkkarilla tuota suttuisuutta ei edes näe.
Tämän oikeastaan huomaa varmaan siinä että reso menee paljon alle TV natiivireson tai vastaavaa, koska itselläni on PC kiinni FHD televisoossa(samaa koko luokkaa kun olkkarin Sony 4k) ja minun silmääni PS5:llä on ollut jossain peleissä tuota suttu ongelmaa ja enkä huomanut silloin kun PS5 oli kiinni FHD töllössä.

Taas sitten ne PS5 pelit jotka pyöriii natiivi 4k resolla tai todella lähellä sitä(Esim Wreckfest) näyttävät sitten huomattavasti paremilta/terävämiltä kuin FHD reson tv:stä käsin.

Tai sitten minun mieleni tekee vain isot tepposet.
 


Siellä suorituskyky tilassa ulkoasu parantuu ja tulee uusi osio pelattavaksi demolle huomenna.
 
Edelleen mikro stutteria (pientä edes takaista nykymistä), kun kääntää kameran suuntaa quality asetuksella. Performance modella näyttää aikasempaa demo osuutta vielä huomattavasti suttuisemmalta (kuin vaseliinilla olisi koko telvisio voideltu) demon junon osiossa.

Nojoo kaikki monsterit kaikilla objecteilla ja kaikki combat arena tehtävät tehty (summon helmpoimmalla) jonkin verran opeteltavaa, että kaikkia uusia taistelutapoja oppii käyttämään.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa itsekin kokeiltua uutta demoa ja täytyy sanoa että ei tuo ainakaan parempaan suuntaan ole mennyt. Ihmetystä herättää että jopa teksti/UI on suttuista tai ei ainakaan 4K. Vaikka tuonhan pitäisi olla ihan perus juttuja. No onhan tässä vielä aikaa korjata tilanne.
 


Kyllä se varmaan Quality laadulla tulee pelattua tämä, aikamoista suttua on kyllä perfomance.
Ehkä Ps5 pro saa sitten pätsin tälle pelille missä perfomance tila olisi vähän parempi.

Taino miten tämän ottaa, ehkä nostalgia huuruissa sitten pelaa perfomance modessa niin tulee muistoja alkuperäisestä pelien taustoista 240p laadulla :D

Perfomance mode aika hyvin pysyy 60fps pieniä droppeja siellä täällä.
Tässä ehkä olisi hyvä kompromissi se 40fps mode mitä on tarjottu jossain PS5 peleissä.

Edit:

"
Final Fantasy VII: Rebirth saapuu Playstation 5:lle 29. helmikuuta 2024. Jo nyt kansa on alkanut puhua siitä uusiksi tehdyn kolmikon kolmannesta ja viimeisestä osasta. Ohjaaja Naoki Hamaguchi kertoi kolmannen osan olevan nyt siinä vaiheessa, missä toinen osa oli silloin, kun ensimmäinen osa julkaistiin.

On siis turvallista olettaa, että kolmas osa päätyy täyteen tuotantoonsa hieman toisen osa julkaisun jälkeen. Voi siis varautua 4-5 vuoden odotteluun. Ehkäpä kolmas ja viimeinen osa saadaan Playstation 6 -konsolille? Sen näyttää aika.
"

No ei se kauaksi mennyt kun Squarella jonkun häiskän veikkaus että aboutti rullaa vähän yli 10v sitten että FFVIIR tekeminen kestäisi noin nykyisin 10v.


Tuliskohan tästä sitten joku kokelma PS6:lla missä olisi kaikki osat niputettu yhteen ja ehkä tuo suttu ongelmakin perfomance modessa olisi hävinyt.
 
Viimeksi muokattu:
Eikö tähänkin kannattaisi vaan laittaa vaikka FSR 2 käyttöön. Varmasti sekin parempi kuin nykyinen suttu. Ja unrealilla tehty niin eikös siinä ole suoraan plugari tähän? Jos kerta modaajat saivat esim Dlss toimimaan starfieldissä alle päivässä niin ei kai devaajilta vaadita kummoista hommaa FSR 2 lisäämiseen tähän peliin.
 
Nonnih, saatiin lopputekstit rullaamaan Remakesta sopivasti pari päivää ennen Rebirthiä.

Keskivaiheilla tosiaan huomattavissa lässähtämistä tekemisen suhteen, kun tulee kaiken maailman pilipali sivutehtäviä, mutta käytännössä Pilarista eteenpäin ja varsinkin Shinra Buildingista loppuun asti 5/5.

Rebirth demoa en kokeillut tarkoituksella, niin katsotaan mitä sieltä sitten tulee.
 
Nonnih, saatiin lopputekstit rullaamaan Remakesta sopivasti pari päivää ennen Rebirthiä.

Keskivaiheilla tosiaan huomattavissa lässähtämistä tekemisen suhteen, kun tulee kaiken maailman pilipali sivutehtäviä, mutta käytännössä Pilarista eteenpäin ja varsinkin Shinra Buildingista loppuun asti 5/5.

Rebirth demoa en kokeillut tarkoituksella, niin katsotaan mitä sieltä sitten tulee.
Pelasithan Yuffie DLC myös ?
 
Itseasiassa en, kun ei ole integrade versiota itsellä, unohtui siitä kirjoittaa tuossa, että onko se sen arvoinen? Kerkeääkö pelata parissa illassa?
Kerkeää, jos on sen ~3 tuntia päivässä aikaa pelailla
 
Ottaa päähän ja raskaasti, kun parin päivän päästä olisi julkkari, mutta eipä ole kunnollista televisiota millä pelata. Ei kehtaisi alkaa vanhalla 1080p ruudulla tätä vääntämään hikisessä makuuhuoneessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 471
Viestejä
4 557 965
Jäsenet
74 971
Uusin jäsen
Maikkol

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom