Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo Midgarin ulkopuolinen maailma näytti aikas hyvältä. Putki varmasti, mutta isomman puoleinen esim uusimmat god of warit. Kiva jos löytyy paikkoja esim Fort Condor joka vapaaehtoinen ja lisää mielenkiintoa tutkimiseen alueella. Itse en toivonutkaan mitään avoimen maailman hommaa tyhjällä kartalla. Sitä en sitten tiedä miten ovat saaneet välineillä liikkumisen tuonne kuten se lentsikka ja dune buggy.Mikäs ongelma se on? Tuossa seuraavassa varmaan on pelattavaa joksikin aikaa, ja maailmassa on niin paljon hyviä pelejä, että valtaosa jää kokematta, vaikka ei muuta tekisikään kun pelaisi.
Tai miten kultainen Chocobo jolla lentää Niitä ei saa missään nimessä poistaa pelistä!
Veikkaan että värilliset chocobot lempataan ja vain perusversio jääMitenhän tuo toimisi. Trailerista sai sellaisen kuvan että pelissä ei ole overworldia tai että se olisi open world vaan se olisi lähempänä miten Tales Of pelit on rakennettu eli hubien välillä on isoja alueita, mutta käytännössä putki.
Siinähän voit kokeilla molempia kumpi sopii omaan makuun paremmin mutta kyllä itse menen Classicilla.Pitäisiköhän sitä kokeilla sitä Classic combat moodia, onko se mistään kotoisin
Sitten kun kolmas ja viimeinen osa on ulkona, toivoisin siitä tulisi sitten joku "kokonainen" peli versio mahdolisuus myöskin että sinä pelaisit kuten FFVII alkuperäistä ja eikä Midgardissa sinulla olisi mitää bahamutteja tai vastaavia vaan hahmot menisivät samaan tahtiin kuin alkuperäisessä.
Itsekin tykkäsin tuosta, se oli kuin shakki ottelu ilman aika rajoitteitta ja sai kahvi kupin äärellä rauhassa miettiä siirtojaPs: Olisi kiva saada FF10 tyylinen vuoropohjainen uusi final fantasy-peli, tykkäsin paljon siitä systeemistä. Ja tuo pelihän on mahtava!
Näissä uusissa nopeatempoisissa myös menettää jotain, kun ruudulla tapahtuu asiat niin nopeasti ettei ehdi oikein nauttia kaikista tapahtumista. Mutta mitä Final Fantasy ohjaajan haastiksia aikoinaan katselin, sanoi että tuskin paluuta Final Fantasy sarjalla enää (pelkkään) vuoropohjaiseen.
Tämä, ei jaksa taistelua missä vain hakataan näppäintä kuin hullu. Mielummin vaikeampia taisteluita vuoropohjaisella systeemillä, enemmän taktikointia ja miettimistä kuinka voittaa taistelut. Muistan kyllä kun ff10 tuli pelattua julkaisussa aikanaan eikä osannut englantia kunnolla niin joutui oikeasti uudestaan ja uudestaan joitain bosseja pelaamaan jotta oppi oikeat taktiikat. Eikä tämä haitannut yhtään, nykyihmiset ovat ilmeisesti liian lyhyt hermoisia jotta jaksaisivat jotain kohtia pelata uudelleen lävitse..Itsekin tykkäsin tuosta, se oli kuin shakki ottelu ilman aika rajoitteitta ja sai kahvi kupin äärellä rauhassa miettiä siirtoja
Nyky ff pelit tuntuu adhd mätöiltä noiden jälkeen mutta niihän leffatkin ja monet muutkin pelisarja ovat tulleet suoraviivaisemiksi toimintapeleiksi.
Ite ottaisin ff10 ja ff12 sekoituksen että näet vihut mappilla ja ne voi halutessaan kiertää/välttää taistelun ff12 tapaan mutta taistelun aloittaessa porukat menisi riviin kuten ff10.
Edit:
Squarelle:
Minuakin se keskeytys aluksi ärsytti, mutta toisaalta se estää pelaajaa menemästä nappi pohjassa ilman pelkoa kaikkien päälle, tämä oli FF15-pelin iso miinus joka teki siitä hyvin yksitoikkoisen. Peruutuksesta voi usein syyttää itseään, mutta toki kun peli on kaoottinen, ei aina ehdi edes taktisesti ajoittaa milloin hyökkää ja keskeytys tulee sokeasta suunnasta. Eli ei toki täydellinen systeemi, mutta parempi kuin FF15 aivot narikkaan-päälle systeemi.Mulla on jäänyt tämä 7R juurikin tuon taistelun takia kesken. Rebirth vaikuttaa vielä tätä ensimmäistä osaa näyttävämmältä, mutta pitää kyllä kahteen kertaan pohtia sen hankkimista, jos en edes tätä jaksa pelata loppuun asti.
Pitkästä aikaa jatkoin jouluna pelaamista ja pääsin sinne areenalle, voi morjens se vika pomotaistelu oli aivan hanurista.
Mulla rupeaa hampaat aina kiristymään joka kerta, kun se sun ohjaama ukkeli staggeraa ja cancelloi tekemisen. Ihan sama ampuuko joku normi sotilas sitä rynkyllä vai jättirobotti lyö nyrkillä päähän. Lisäksi siinä on äärimmäisen ärsyttävä hyvin pieni viive, ennen kuin voi taas liikkua yms.
FF10 vuoropohjainen oli nerokas systeemi eli pystyi vaihtamaan toisen hahmon taisteluriviin, taistelun aikana, kuin shakinpeluuta kuten ylempää mainittiin. Oli todella koukuttavaa suunnitella etukäteenkin, missä järjestyksessä asioita tekee ja mihin hahmoon liittyen. Ja yksi parhaista kykypuista myös. Sanoisin että kympissä oli vuoropohjaisen taistelusysteemin piikki eli hiotuin ja addiktiivisiin. Sääli ettei samaa nähdä uudemmissa enää, Remaken haastisvideoissa taistelujärjestelmän suunnittelijat ja ohjelmoijat ovat uutta sukupolvea ja heidän perusoletuksena on että toimintapainotteinen ratkaisu on nykypäivänä myyvin.Tämä, ei jaksa taistelua missä vain hakataan näppäintä kuin hullu. Mielummin vaikeampia taisteluita vuoropohjaisella systeemillä, enemmän taktikointia ja miettimistä kuinka voittaa taistelut. Muistan kyllä kun ff10 tuli pelattua julkaisussa aikanaan eikä osannut englantia kunnolla niin joutui oikeasti uudestaan ja uudestaan joitain bosseja pelaamaan jotta oppi oikeat taktiikat. Eikä tämä haitannut yhtään, nykyihmiset ovat ilmeisesti liian lyhyt hermoisia jotta jaksaisivat jotain kohtia pelata uudelleen lävitse..
Joo tämä tulee ainoastaan PS5:lle konsoleilla ja ehkä vuoden päästä PC:lleNäköjään tulee jo nyt helmikuussa ja ainoastaan PS5. Aikoinaan taisin hommata PS4 Remaken takia, pitääkö nyt päivittää PS5?
Näköjään tulee jo nyt helmikuussa ja ainoastaan PS5. Aikoinaan taisin hommata PS4 Remaken takia, pitääkö nyt päivittää PS5?
Minä haluaisin vielä dynaamisen Quality ja Perfomance moden näihin että taisteluissa olisi perfomance mode kun kameraa siirtelee paljon mutta sitten tutkiessa/seikkalailussa olisi quality 30fps/välivideoissa.Olipa hyvä demo! Meni tilaukseen tämä peli. Edellinen oli kanssa hyvä ja odotan tästä vielä parempaa! Ainut että 60fps tila on aika pehmeä/suttuinen. Mutta silti parempi kuin 30fps mode. Äänien balanssi oli myös jotenkin vähän pielessä. Jossain kohtaa puhe jäi vähän musiikin ja muiden efektien alle, mutta ehkä kerkiävät korjaamaan tuota pehmeää kuvaa ja ääniä vielä julkkariin. Itse gameplayn osalta ei juuri valitettavaa. Aika samaa kuin edellinen, mutta ei haittaa itseä.
edit: piti vielä mainita että piano minipeli oli erittäin koukuttava! Tuli vajaa tunti pelattua sitä
Alkuun tuntui lähes mahdottomalta, mutta eipä sitten ollutkaan kun sai tekniikan haltuun
Powerilla oli eilisestä tähän aamuun klo 06 asti jokin tarjous, että osta vähintään satasella niin saa 20€ alennusta. Tuli sitten ennakkotilattua deluxe editio, joka maksoi siellä 99,95€ ja päälle euron joku tilpehööri, niin kokonaishinnaksi tuli 81€
Mjahas. Jos olisin tiennyt niin kai tuo olisi tullut tilattua. Kuitenkin perusversio jo sen 70 euroa.
Tämän oikeastaan huomaa varmaan siinä että reso menee paljon alle TV natiivireson tai vastaavaa, koska itselläni on PC kiinni FHD televisoossa(samaa koko luokkaa kun olkkarin Sony 4k) ja minun silmääni PS5:llä on ollut jossain peleissä tuota suttu ongelmaa ja enkä huomanut silloin kun PS5 oli kiinni FHD töllössä.FullHD telkkarilla tuota suttuisuutta ei edes näe.
Pelasithan Yuffie DLC myös ?Nonnih, saatiin lopputekstit rullaamaan Remakesta sopivasti pari päivää ennen Rebirthiä.
Keskivaiheilla tosiaan huomattavissa lässähtämistä tekemisen suhteen, kun tulee kaiken maailman pilipali sivutehtäviä, mutta käytännössä Pilarista eteenpäin ja varsinkin Shinra Buildingista loppuun asti 5/5.
Rebirth demoa en kokeillut tarkoituksella, niin katsotaan mitä sieltä sitten tulee.
Pelasithan Yuffie DLC myös ?
Kerkeää, jos on sen ~3 tuntia päivässä aikaa pelaillaItseasiassa en, kun ei ole integrade versiota itsellä, unohtui siitä kirjoittaa tuossa, että onko se sen arvoinen? Kerkeääkö pelata parissa illassa?