Allaoleva Hesarin artikkeli on sikäli asiaa että kyllä, mies voi helpohkosti estää itselleen epäedulliset raskaudet käyttämällä kumia. Eri mieltä olen artikkelin tästä kohdasta:
"Kondomin käyttöä kiihkeästi vaativa mies kuulostaa kuitenkin vähän taruolennolta." Sillä luodaan kuva että kondomia vastustavat lähinnä miehet, eivät naiset.
Minulle kondomin käyttö ei ole koskaan ollut ongelma ja pidän sitä jopa siistimpänä koska jää roinat tötteröön eikä tarvitse käyttää pyyhkeitä yms. naisen perseen alla etteivät valtavat rojumääräni roisku silkkilakanoille ja seinille.
Se minulle kuitenkin tuli seksikokemusteni myötä yllätyksenä miten jotkut naiset eivät tykkää kondomeista. Kaksi lyhytaikaista seksisuhdetta sekä nykyinen vaimoni ovat kaikki olleet kondomin käyttöä vastaan, perusteluna ettei se kuulemma tunnu yhtä hyvältä ja voi tuntua jopa epämiellyttävältä (vaimoni väittää jopa omaavansa kumiallergian mutta se ei taida pitää paikkaansa koska kyllä hän pystyy esim. ilmapalloja käsittelemään, mikä ei pitäisi olla mahdollista jos on oikeasti kumiallergia; muovikortsut puolestaan ovat kalliita ja vaikeampia käyttää eikä hän pidä niistäkään).
Muistan vieläkin sen yllätykseni kun yhden yön tuttavani, joka kylläkin oli muuten puolituttu nuori nainen, sanoi että jos tehtäisiin uusintakierros ilman kumia kun se tuntuu paremmalta. Siinä vähän aikaa mietin että noinko uskaltaisin kun en ollut tarkistanut hänen tautitilannettaan ja mistä minä tiedän mikä neekerisankkeri hänellä on, mutta koska olen profeministi ja naisen tahto on tärkein, tein miehen teon.
Ei ole tullut elatusvaatimuksia jälkikäteen siltä taholta eikä pippelini pudonnut pois joten kaikki hyvin, ymmärsin jostain myöhemmin että hän meni naimisiinkin ja tuli raskaaksi, nykytilannetta en tiedä koska ei ole kiinnostanut tarpeeksi.
Luultavasti ovat eronneet, oli se aika huithapeli nainen eikä ihan vaimomatskua ja epäilen miehenkin olleen joku sekatyöläinen, mutta kiva sitä oli kyllä panna, ja erityisesti mieltäni hiveli että hän teki aloitteen (tapasimme ekaa kertaa kaveribailuissa ja hän päätti vain istahtaa sohvalle syliini suutelemaan, ai että taisin olla kuuma tapaus kun noin vaikutin uusiin naistuttavuuksiin). Sama muuten kävi sen toisenkin kortsukieltäytyjän kanssa, tunsimme aiemmin vain nettifoorumilta ja kun tapasimme livenä bileissä, hän sanoi että olin livenä aivan erilainen kuin hän oli kuvitellut (positiivisessa mielessä), ja teki selväksi että halusi kanssani sänkyyn, joka tosin ei toteutunut heti sinä iltana (lähdin toisen nuoren naisen matkaan yökyläilemään samoista bileistä) vaan vasta parin viikon kuluttua kun hän otti yhteyttä ja ehdotti josko tulisin hänen kämpälleen viikonloppua viettämään, ai että.
Toki olen monissa nettikyselyissä nähnyt monien miestenkin valittavan että kortsu tekee heidän pippelinsä tunnottomaksi eikä nalli laukea; kuulostaa kauhealta jos noin on, minulla ei ongelmaa, aina menee seksi täydellisesti nappiin ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä mummosta vaariin.
Miksi miesten on vaikea muistaa, että jos ei halua lasta, ehkäisystä voi huolehtia itse, kysyy Helsingin Sanomien toimittaja Essi Myllyoja.
www.hs.fi