• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 044
Pride on kyllä mitä suurimmassa määrin julkinen spektaakkeli, ei henkilökohtainen yksityinen elämä. Tuo teidän logiikkanne menee vähän niin että pitää marssia ja mekastaa niin kauan kunnes viimeinenkin "ahdasmielinen reliikki" on vaiennettu, aivopesty tai pakotettu muuttamaan mielipidettään sellaiseksi kuin te haluatte. Joku voisi ihan syystä pitää sellaista vähän ahdasmielisenä ajatusmallina.
Tai marssia vaan siksi kun se on hauskaa. Aivan kuten vanhojen autojen ajot, sambakarnevaalit yms. Toisaalta itsenäisyyspäivänä ja vappuna on marsseja vaikka meillä on asiat hyvin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 233
No äänestyksistä on aina poissa osa kansanedustajista erinäisistä syistä, eikä niitä aina lähdetä jahtaamaan erikseen. Ja Pride ei hakenut mitään ”kaikki paikalle äänestämään yksimielisesti”-kuria, vaan niille riitti se, että puolueet tekee ne ryhmäpäätökset.

Kyseisen kahden kohdalla en nyt näe, että miksi juuri heitä pitäisi tuossa nostaa tikunnokkaan. Pikaisesti katsottuna 2019 vaalikonevastauksissaan molemmat ovat tukeneet translakia niiltä osin kun kysymykset ovat sitä koskeneet.
On hassu sattuma, että Hussein al-Taee (sd.) ja Suldaan Said Ahmed (vas.) olivat poissa äänestyksestä. Minä pidän sinua naiivina tässä asiayhteydessä. Siihen sinulla on täysi oikeus.
Seta-pride-painostusjärjestö on vihervasemmistolainen riemuidiotismin huipentuma. Minä en pidä tuosta tavasta toimia. Minä halveksin pride-tapahtuman muuntamisen puoluepolitiikaksi.. Sinä näytät pitävän tästä. Hyvä niin. Meitä on niin moneen junaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 438
On hassu sattuma, että Hussein al-Taee (sd.) ja Suldaan Said Ahmed (vas.) olivat poissa äänestyksestä. Minä pidän sinua naiivina tässä asiayhteydessä. Siihen sinulla on täysi oikeus.
Seta-pride-painostusjärjestö on vihervasemmistolainen riemuidiotismin huipentuma. Minä en pidä tuosta tavasta toimia. Minä halveksin pride-tapahtuman muuntamisen puoluepolitiikaksi.. Sinä näytät pitävän tästä. Hyvä niin. Meitä on niin moneen junaan.
No se voi olla juurikin se, sattuma. Sä tässä ilmeisesti oletat, että vain koska kyseiset kaksi henkilöä ovat muslimitaustaiset, niin he jättivät äänestyksen väliin.

Ja itse tykkään Priden tavasta toimia tuossa tapauksessa. Viime aikoina Pridesta on yhä enemmän ja enemmän tullut sellainen kuva, että erilaiset yritykset ja organisaatiot käyttävät sitä vain oman julkisuuskuvansa kiilottamiseen. Marssivat Pridessa, ja sitten olettavat, että se riittää. Homma hoidettu.
Nyt Pride menee ja toteaa, että ehei, ei se riitä. Vaan teidän pitää oikeasti tehdä jotain, jotta ansaitsette sen Priden yhteistyön leiman. Ja arvostan tuota asennetta erittäin paljon.
Kokoomus meni pelaamaan poliittista peliä tuon äänestyksen kanssa, ja sai Pridelta ansaitusti näpeillensä. Puhumattakaan Kepun kepuilusta aiheen ympärillä.
 

JLM

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 574
Tai marssia vaan siksi kun se on hauskaa. Aivan kuten vanhojen autojen ajot, sambakarnevaalit yms. Toisaalta itsenäisyyspäivänä ja vappuna on marsseja vaikka meillä on asiat hyvin.
En kyllä usko hetken vertaa että Prideä järjestettäisiin vain "siksi kun se on hauskaa."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 233
No se voi olla juurikin se, sattuma. Sä tässä ilmeisesti oletat, että vain koska kyseiset kaksi henkilöä ovat muslimitaustaiset, niin he jättivät äänestyksen väliin.
Ei se ole sattumaa.
Ja itse tykkään Priden tavasta toimia tuossa tapauksessa. Viime aikoina Pridesta on yhä enemmän ja enemmän tullut sellainen kuva, että erilaiset yritykset ja organisaatiot käyttävät sitä vain oman julkisuuskuvansa kiilottamiseen. Marssivat Pridessa, ja sitten olettavat, että se riittää. Homma hoidettu.
Nyt Pride menee ja toteaa, että ehei, ei se riitä. Vaan teidän pitää oikeasti tehdä jotain, jotta ansaitsette sen Priden yhteistyön leiman. Ja arvostan tuota asennetta erittäin paljon.
Kokoomus meni pelaamaan poliittista peliä tuon äänestyksen kanssa, ja sai Pridelta ansaitusti näpeillensä. Puhumattakaan Kepun kepuilusta aiheen ympärillä.
Tässä olen samaa mieltä. Teidän pride-kulkueita ei pitäisi käyttää yhtiöiden julkisuuskuvan kiillottamiseen. Yhtiöiden pitäisi olla kaukana vihervasemmistolaisesta pahkasikakulkueista.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 044
En kyllä usko hetken vertaa että Prideä järjestettäisiin vain "siksi kun se on hauskaa."
Karnevaalitunnelmaa niin mikä ettei. Minä olen käynyt katsomassa sen takia.

Tällä hetkellä on tosin muitakin syitä sateenkaariväen kokeman syrjinnän takia. Paljon on tultu eteenpäin mutta ei olla vielä maalissa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 438
Tässä olen samaa mieltä. Teidän pride-kulkueita ei pitäisi käyttää yhtiöiden julkisuuskuvan kiillottamiseen. Yhtiöiden pitäisi olla kaukana vihervasemmistolaisesta pahkasikakulkueista.
En tiedä miksi puhut Pridesta 2. persoonassa, mutta whatever.

Itse näen erittäin hyvänä asiana sen, että yritykset ovat mukana tuossa. Mutta haluan, että ne sitten myös oikeasti edistävät niitä Priden ajamia asioita, ei että vain keräävät julkisuuspisteet pois.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 255
Olen käynyt noissa kannatusmielessä erään kaverin kanssa joka edustaa vähemmistöä, mutta nyt meni sen verran maku niiden politikointiin ettei kyllä pysty osallistumaan.
Vaikken kokoomuksen kannattaja olekaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 233
En tiedä miksi puhut Pridesta 2. persoonassa, mutta whatever.

Itse näen erittäin hyvänä asiana sen, että yritykset ovat mukana tuossa. Mutta haluan, että ne sitten myös oikeasti edistävät niitä Priden ajamia asioita, ei että vain keräävät julkisuuspisteet pois.
Oletan, että olet pride-porukkaa koska kirjoitat niin kuin kirjoitat.
Eivät yhtiöt enää voi Suomessa olla mukana. Seta-pride on tehnyt tästä kulkueasiasta puoluepolitiikan lyömäaseen.
Nyt mennään vielä tällä tavalla. Olen varma, että ensi vuonna eivät yhteisöt voi olla samalla tavalla mukana. Mikään yksityinen yritys ei voi olla maksamassa setamarssia, joka ei hyväksy Kokoomusta ja Kepua. Ainakin toivon näin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 860
On hassu sattuma, että Hussein al-Taee (sd.) ja Suldaan Said Ahmed (vas.) olivat poissa äänestyksestä.
Kuinkahan moni kansanedustaja on ollut poissa eri äänestyksistsä ja ovatko kenenkin mielstä aina olleet hassuja sattumia. Miten nämä mitataan ja todetaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 959
Ei se ole sattumaa.
Ihanko 100% varmuudella tiedät?

Molemmat on kuitenkin muissa yhteyksissä ihan julkisesti ilmaisseet tukeaan transsukupuolisten oikeuksien puolesta niin voisi ehkä kaivata vähän enemmän todisteita kuin vaan että sinä olet sitä mieltä jotta voidaan asia vahvistaa varmaksi.

Esimerkiksi näin Suldaan Said Ahmed:
"Näin maailmaa muutetaan! Seuraavaksi meillä pitää pistää kuntoon transihmisten oikeudet sekä turvapaikkapolitiikka. yle.fi/uutiset/3-10225040?ut…"
(https://nitter.unixfox.eu/suldaansaid/status/1000473317806092289)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 438
Oletan, että olet pride-porukkaa koska kirjoitat niin kuin kirjoitat.
Eivät yhtiöt enää voi Suomessa olla mukana. Seta-pride on tehnyt tästä kulkueasiasta puoluepolitiikan lyömäaseen.
Nyt mennään vielä tällä tavalla. Olen varma, että ensi vuonna eivät yhteisöt voi olla samalla tavalla mukana. Mikään yksityinen yritys ei voi olla maksamassa setamarssia, joka ei hyväksy Kokoomusta ja Kepua. Ainakin toivon näin.
En tiedä mitä tarkoitat ”pride-porukalla”, mutta en ole mitenkään aktiivisesti mukana Priden toiminnassa. Mutta se kai siitä.

Ja varmasti ensi vuonnakin yritykset ovat mukana, siinä missä tänä vuonna. Muutenkin Priden syyttäminen ”puoluepolitiikasta” tässä kohtaa on aika naurettavaa. Kokoomus ja Kepu olivat niitä, jotka aloivat pelaamaan poliittista peliä Pridelle tärkeän lain osalta. Ja Pride luonnollisesti ei arvostanut kyseistä toimintaa, joten näpäytti noita puolueita sen osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 233
Kuinkahan moni kansanedustaja on ollut poissa äänestyksitä ja ovatko kenenkin mielstä aina olleet hassuja sattumia?
Niinpä. Tässä sinulla on ajattelemisen aihetta.
Mieti vielä kahteen kertaan äänestyksen aihetta (Hussein al-Taee (sd.) ja Suldaan Said Ahmed (vas.)).
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 294
Oletan, että olet pride-porukkaa koska kirjoitat niin kuin kirjoitat.
Eivät yhtiöt enää voi Suomessa olla mukana. Seta-pride on tehnyt tästä kulkueasiasta puoluepolitiikan lyömäaseen.
Nyt mennään vielä tällä tavalla. Olen varma, että ensi vuonna eivät yhteisöt voi olla samalla tavalla mukana. Mikään yksityinen yritys ei voi olla maksamassa setamarssia, joka ei hyväksy Kokoomusta ja Kepua. Ainakin toivon näin.
Voisitko selventää, että miksi Helsinki Priden pitäisi ottaa yhteistyökumppaneikseen tahoja, jotka eivät heidän ajamaansa asiaa edistä?

Tässä tapauksessa siis puolueita, ei yksittäisiä kansanedustajia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 860
Mieti vielä kahteen kertaan äänestyksen aihetta (Hussein al-Taee (sd.) ja Suldaan Said Ahmed (vas.)).
Ongelma on, että moni samalla tavalla ajatteleva voi löytää yhtenäisen ajatuksen korrelaatiosta poissaoloon äänestyksestä, mutta se ei riitä todistamaan syy-yhteyttä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 233
Voisitko selventää, että miksi Helsinki Priden pitäisi ottaa yhteistyökumppaneikseen tahoja, jotka eivät heidän ajamaansa asiaa edistä?
Tässä tapauksessa siis puolueita, ei yksittäisiä kansanedustajia.
En voi enkä pysty selventämään. Seta-pride-vihervasemmisto voi minun puolestani tehdä ihan mitä vaan.
Pitää meidän muiden ymmärtää, että Seta-pride-vivervasemmisto on puoluepoliittinen ryhmä.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 294
En voi enkä pysty selventämään. Seta-pride-vivervasemmisto voi minun puolestani tehdä ihan mitä vaan.
Pitää meidän muiden ymmärtää, että Seta-pride-vivervasemmisto on puoluepoliittinen ryhmä.
Tuliko sulle uutena asiana, että pride on poliittinen liike?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 438
Pitää meidän muiden ymmärtää, että Seta-pride-vivervasemmisto on puoluepoliittinen ryhmä.
No jos vihervasemmistolaiset puolueet ovat ainoita jotka ovat valmiita ajamaan Pridelle tärkeitä asioita Suomessa, niin luonnollisesti ne vihervasemmistolaiset puolueet ovat sitten ainoita joita Pride on valmis tukemaan takaisin.
”Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan” on aikalailla ensimmäisiä poliittisen toiminnan oppeja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 233
Tuliko sulle uutena asiana, että pride on poliittinen liike?
Ei tullut. Minulle ei tullut edes yllätyksenä, että se on puoluepoliittinen liike.
Tiedän, että se on vihervasemmistolainen liike. Kokoomuslaiset ja kepulaiset leikkivät, että ovat samaa porukkaa. Nyt Seta-pride-vasurit kertoivat, että kokoomuslaiset ja kepulaiset eivät kelpaa "meidän jengiin".
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 294
Ei tullut. Minulle ei tullut edes yllätyksenä, että se on puoluepoliittinen liike.
Tiedän, että se on vihervasemmistolainen liike. Kokoomuslaiset ja kepulaiset leikkivät, että ovat samaa porukkaa. Nyt Seta-pride-vasurit kertoivat, että kokoomuslaiset ja kepulaiset eivät kelpaa "meidän jengiin".
Ja tästä on mitä haittaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 233
No jos vihervasemmistolaiset puolueet ovat ainoita jotka ovat valmiita ajamaan Pridelle tärkeitä asioita Suomessa, niin luonnollisesti ne vihervasemmistolaiset puolueet ovat sitten ainoita joita Pride on valmis tukemaan takaisin.
”Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan” on aikalailla ensimmäisiä poliittisen toiminnan oppeja.
Kokoomus ajaa noita asioita. SDP:ssä ja vasureissa on erilaisia mielipiteitä. Lue edelliset kirjoitukseni.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 294
Ei mitään.
Jos haluat keskustella, niin kerro jotakin omaa.
Kaksi provokysymystä esitit. Niihin vastasin. Kerro nyt jotakin omaa.
Yritän vain saada kiinni tästä sun logiikasta, en ymmärrä mistä tämä jatkuva puoluepolitiikasta vinkuminen kumpuaa
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 136
Ihanko 100% varmuudella tiedät?

Molemmat on kuitenkin muissa yhteyksissä ihan julkisesti ilmaisseet tukeaan transsukupuolisten oikeuksien puolesta niin voisi ehkä kaivata vähän enemmän todisteita kuin vaan että sinä olet sitä mieltä jotta voidaan asia vahvistaa varmaksi.

Esimerkiksi näin Suldaan Said Ahmed:
"Näin maailmaa muutetaan! Seuraavaksi meillä pitää pistää kuntoon transihmisten oikeudet sekä turvapaikkapolitiikka. yle.fi/uutiset/3-10225040?ut…"
(https://nitter.unixfox.eu/suldaansaid/status/1000473317806092289)
Islamista kannattaa muistaa:
Taqiyya – Wikipedia
periaate.
Eli vääräuskoisille (siis kaikki muut) saa valehdella islamin tavoitteiden edistämiseksi, jotka ovat ensinnäkin koko maailman alistaminen ja valloittaminen islamin alle. Valitettavasti muslimit ihan omilla periaatteelillaan takaavat sen, että heidän sanomisensa pitää käydä läpi suurennuslasin kanssa.

Nuokin islam taustaiset edustajat jättivät itse teon tekemättä (eli eivät osallistuneet itse äänestykseen jossa olisi pitänyt äänestää räikeästi islamiin liittyvää asiaa vastaan). Puhe on paljon tekoja halvempaa (ja anteeksiannettavaa (valehtelin!)).

Siinä vaiheessa, kun vastaan tuli "maltillisten " muslimien haastatteluja Saksassa ja suoraan totesivat, että ateistit on tapettava (toki klippi on siivottu netistä pois, mutta se ei poista totuutta), niin silloin totesin, että kyllä on syytä käydä katsomassa vähän tarkemmin niiden oppia ja siellä sanotut asiat kannattaa ottaa ihan tosissaan ja suhtautua ko ryhmään asian vaatimalla vakavuudella.

Suosittelen kaikille naisille ja varsinkin homoille ihan tosissaan tutustumaan, miten islam heihin suhtautuu ja mitä sallii, mitä ei salli ja miten rangaistaan. Siellä on kylmä todellisuus, jota tässä maailmassa noudatetaan, valitettavasti. Jos ei usko, niin kannattaa katsoa dokumenttejä lähi-idän maista, joissa muslimeilla on valta siinämäärin, että ovat päättävässä asemassa.
 
Viimeksi muokattu:

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 294
Islamista kannattaa muistaa:
Taqiyya – Wikipedia
periaate.
Eli vääräuskoisille (siis kaikki muut) saa valehdella islamin tavoitteiden edistämiseksi, jotka ovat ensinnäkin koko maailman alistaminen ja valloittaminen islamin alle. Valitettavasti muslimit ihan omilla periaatteelillaan takaavat sen, että heidän sanomisensa pitää käydä läpi suurennuslasin kanssa.

Nuokin islam taustaiset edustajat jättivät itse teon tekemättä (eli eivät osallistuneet itse äänestykseen jossa olisi pitänyt äänestää räikeästi islamiin liittyvää asiaa vastaan). Puhe on paljon tekoja halvempaa (ja anteeksiannettavaa (valehtelin!)).

Siinä vaiheessa, kun vastaan tuli "maltillisten " muslimien haastatteluja Saksassa ja suoraan totesivat, että ateistit on tapettava (toki klippi on siivottu netistä pois, mutta se ei poista totuutta), niin silloin totesin, että kyllä on syytä käydä katsomassa vähän tarkemmin niiden oppia ja siellä sanotut asiat kannattaa ottaa ihan tosissaan ja suhtautua ko ryhmään asian vaatimalla vakavuudella.

Suosittelen kaikille naisille ja varsinkin homoille ihan tosissaan tutustumaan, miten islam heihin suhtautuu ja mitä sallii, mitä ei salli ja miten rangaistaan. Siellä on kylmä todellisuus, jota tässä maailmassa noudatetaan, valitettavasti. Jos ei usko, niin kannattaa katsoa dokumenttejä lähi-idän maista, joissa muslimeilla on valta siinämäärin, että ovat päättävässä asemassa.
Mikäli syy on tämä niin siinä on taas osoitus siitä, ettei uskovaisia pitäisi päästää mihinkään päättävään asemaan.

SDP:n ja Vasemmistoliiton puoluekantaan tämä ei kuitenkaan ole mitenkään kytköksissä koska oletus on, että puolueen edustaja allekirjoittaa puolueen kannan
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Mikäli syy on tämä niin siinä on taas osoitus siitä, ettei uskovaisia pitäisi päästää mihinkään päättävään asemaan
Aloittaisiinko tämä kielto sitten SETA-uskonnosta?

Se, että kuvitellaan, että ihmisen sukupuolen voi vaihtaa, tai että ihmisen sukupuoli ei ole biologiasta vaan ihmisen ajatuksista lähtevä asia, on uskonto.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 294
Aloittaisiinko tämä kielto sitten SETA-uskonnosta?

Se, että kuvitellaan, että ihmisen sukupuolen voi vaihtaa, tai että ihmisen sukupuoli ei ole biologinen asia, on uskonto.
Seta ei käsittääkseni yritä pakottaa ketään homoilemaan tai vaihtamaan sukupuoltaan
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Seta ei käsittääkseni yritä pakottaa ketään homoilemaan tai vaihtamaan sukupuoltaan
Moni muukaan uskonto ei yritä pakottaa ketään yhtään mihinkään.

Todella typerää syyllistää kaikkia muita uskontoja siitä, mitä Islam tekee, kun käytännössä tilanne on juuri toisin päin: Kristinusko on ainoa toimiva vastavoima Islamille. Ateistit keskimäärin alistuvat oikein kiltisti islamille kun aseella tai nyrkillä uhataan, tunnustukselliset kristityt eivät, ja kun islamista käännytään pois, melkein aina käännytään kristityksi, paljon harvemmin ateistiksi.

Ja SETA itseasiassa on pyrkinyt edesauttanut sitä, että vanhemmat voivat laittaa lapsensa "korjaamaan sukupuoltaan" lapsen todellisen edun vastaisesti.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 438
Kokoomus ajaa noita asioita. SDP:ssä ja vasureissa on erilaisia mielipiteitä. Lue edelliset kirjoitukseni.
Paitsi että kun oli merkittävin äänestys eduskunnassa Pridelle sitten vuoden 2014, Kokoomus ei onnistunut saamaan kyseisen lain tueksi ryhmäpäätöstä.
Joten voisi sanoa, että Kokoomuksen kansanedustajista suuri osa kyllä ajaa noita asioita, mutta Kokoomus puolueena ei aja. Joka näin ihan henkilökohtaisesti Kokoomuksen äänestäjänä vähän vituttaa minua.
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 294
Moni muukaan uskonto ei yritä pakottaa ketään yhtään mihinkään.

Ja SETA itseasiassa on pyrkinyt edesauttanut sitä, että vanhemmat voivat laittaa lapsensa "vaihtamaan sukupuoltaan" lapsen todellisen edun vastaisesti.
Meillä on valtionkirkko, johon (tapa)uskovaiset vanhemmat pakottavat lapsensa liittymään. Tämä valtionkirkko ajaa edelleen asiaansa pääasiassa heikompilahjaisten pelottelulla
Uskontoja on hyvinkin erilaisia. Suosittelen tutustumaan ja vertailemaan, Niitä ei todellakaan kannata pistää siksi yhteen koriin.
Kyllä, on olemassa myös muita kuin abrahamilaisia autoritäärisiä lahkoja joista on huomattavasti vähemmän haittaa uskonnon ulkopuolisille kuin näistä kolmesta suuresta yhden kirjan muunnosta palvovasta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 233
Paitsi että kun oli merkittävin äänestys eduskunnassa Pridelle sitten vuoden 2014, Kokoomus ei onnistunut saamaan kyseisen lain tueksi ryhmäpäätöstä.
Joten voisi sanoa, että Kokoomuksen kansanedustajista suuri osa kyllä ajaa noita asioita, mutta Kokoomus puolueena ei aja. Joka näin ihan henkilökohtaisesti Kokoomuksen äänestäjänä vähän vituttaa minua.
On hassu sattuma, että Hussein al-Taee (sd.) ja Suldaan Said Ahmed (vas.) olivat poissa äänestyksestä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Meillä on valtionkirkko, johon (tapa)uskovaiset vanhemmat pakottavat lapsensa liittymään
Sen vaikutus siihen lapsen elämään on, että vauvana saa vähän vettä päänsä päälle, ja koulussa voi joutua käymään uskonnontunneilla. ja siitä voi vapaasti erota (olikohan 16-vuotiaana?)

Valtionkirkko ei tee mitään haitallista tai pysyvää kenenkään lapsen keholle.

SETA sen sijaan pyrkii agitoimaan sen puolesta, että lapsen keholle voitaisiin tehdä pysyviä ja haitallisia asioita, antaa hormoneja jotka tuhoavat heidän kehityksensä ja silpoa heidän sukupuolielimensä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 438
On hassu sattuma, että Hussein al-Taee (sd.) ja Suldaan Said Ahmed (vas.) olivat poissa äänestyksestä.
Ja kerta mun viestissä oli puhe Kokoomuksesta, niin mitä ihmeen tekemistä SDP:n ja Vasemmistoliiton edustajilla on asian kanssa?
 

Drinkkeri

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 294
Sen vaikutus siihen lapsen elämään on, että vauvana saa vähän vettä päänsä päälle, ja koulussa voi joutua käymään uskonnontunneilla. ja siitä voi vapaasti erota (olikohan 16-vuotiaana?)

Valtionkirkko ei tee mitään haitallista tai pysyvää kenenkään lapsen keholle.

SETA sen sijaan pyrkii agitoimaan sen puolesta, että lapsen keholle voitaisiin tehdä pysyviä ja haitallisia asioita, antaa hormoneja jotka tuhoavat heidän kehityksensä ja silpoa heidän sukupuolielimensä.
Setan "puolueohjelmassa" ei tästä ainakaan puhuta mitään, olisko sulla parempi lähde?

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 860
Moni muukaan uskonto ei yritä pakottaa ketään yhtään mihinkään.

Todella typerää syyllistää kaikkia muita uskontoja siitä, mitä Islam tekee, kun käytännössä tilanne on juuri toisin päin: Kristinusko on ainoa toimiva vastavoima Islamille. Ateistit keskimäärin alistuvat oikein kiltisti islamille kun aseella tai nyrkillä uhataan, tunnustukselliset kristityt eivät, ja kun islamista käännytään pois, melkein aina käännytään kristityksi, paljon harvemmin ateistiksi.

Ja SETA itseasiassa on pyrkinyt edesauttanut sitä, että vanhemmat voivat laittaa lapsensa "korjaamaan sukupuoltaan" lapsen todellisen edun vastaisesti.
Onkohan islam sitten ainoa vastavoima lasten satojentuhansien hyväksikäytölle, kun on pappeja syytetty pedofiliasta Euroopassa?
Vai miten oikeastaan pitäisi suhtaututua näihin pappien pervoiluihin? Onko uskonto pakottanut, kun on tukahduttanut seksuaalisuuden, vai mitä helvettiä sielä on tapahtunut?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Onkohan islam sitten ainoa vastavoima lasten satojentuhansien hyväksikäytölle, kun on pappeja syytetty pedofiliasta Euroopassa?

Vai miten oikeastaan pitäisi suhtaututua näihin pappien pervoiluihin? Onko uskonto pakottanut, kun on tukahduttanut seksuaalisuuden, vai mitä helvettiä sielä on tapahtunut?

Mikään kristinuskon oppikappale ei tue tai hyväksy lasten hyväksikäyttöä.

Katolisessa kirkossa siihen on vaikuttanut katolisen kirkon raamatusta löytymättömät omat typerät opit (pappien naimattomuusvaatimus).

Käytännössä katolisessa kirkossa tuon naimattomuuspakon takia homot hakeutuvat paljon papeiksi, kun heitä se naimattomuus ei katolisissa maissa niin paljoa haittaa kuin heteroita. Sen takia katolisissa maissa katolisessa kirkossa on paljon pervoja pappeja.


Islam sen sijaan hyväksyy lasten hyväksikäytön mm. lapsiavioliittojen muodossa ja islamin pyhä profeetta muhammed itse meni naimisiin ja harrasti seksiä lapsen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 860
Mikään kristinuskon oppikappale ei tue tai hyväksy lasten hyväksikäyttöä.

Katolisessa kirkossa siihen on vaikuttanut katolisen kirkon raamatusta löytymättömät omat typerät opit (pappien naimattomuusvaatimus).

Käytännössä katolisessa kirkossa tuon naimattomuuspakon takia homot hakeutuvat paljon papeiksi, kun heitä se naimattomuus ei katolisissa maissa niin paljoa haittaa kuin heteroita. Sen takia katolisissa maissa katolisessa kirkossa on paljon pervoja pappeja.


Islam sen sijaan hyväksyy lasten hyväksikäytön mm. lapsiavioliittojen muodossa ja islamin pyhä profeetta muhammed itse meni naimisiin ja harrasti seksiä lapsen kanssa.
Näinhän se on, että lapsiavioliittoihin joutuvat tytöt erityisesti köyhistä- ja muslimimaista, mutta miksi juuri kristityt pappit hyväksikäyttävät poikia?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Näinhän se on, että lapsiavioliittoihin joutuvat tytöt erityisesti köyhistä- ja muslimimaista, mutta miksi juuri kristityt pappit hyväksikäyttävät poikia?
Juuri tuon selitin tuossa edellisessä viestissäni.

Ei tämä ole "kristityt papit" vaan katoliset papit

Tämä tapahtuu vain katolisessa kirkossa, ja siellä sitä tapahtuu, koska papeilta on normaali parisuhteessa esiintyvä sukupuolinen kanssakäyminen kielletty, jolloin papeiksi hakeutuu paljon homoja ja muita pervessejä joita ei normaali parisuhde kiinnosta, ja sitten normaalin parisuhteen sijaan se sukupuolielämä nimenomaan papeilla purkautuu muita reittejä. Normaaleista heteromiehistä harvempi katolisessa kirkossa haluaa papiksi vaan haluavat perustaa perheen naisen kanssa.

Ja kirkko selvästi tuomitsee lasten hyväksikäytön.

Islamissa sen sijaan lapsiavioliitot (ja niihin liittyvä lapsivaimojen seksuaalinen hyväksikäyttö) on asia jota ei tuomita, vaan sitä pidetään normaalina ja hyvänä asiana, profeetan esimerkin mukaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 982
Löytyykö jostain tilastofaktaa että katolilaiset papit syyllistyvät pedofiliaan enemmän kuin väestö keskimäärin? Käsittääkseni tätä on kritisoitu uutisointiharhaksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 438
Löytyykö jostain tilastofaktaa että katolilaiset papit syyllistyvät pedofiliaan enemmän kuin väestö keskimäärin? Käsittääkseni tätä on kritisoitu uutisointiharhaksi.
Jees, noinhan se taitaa olla. Tuossa koko katolilaisiin pappeihin liittyvässä pedofilia skandaalissa ei ole kyse niinkään siitä, että kuinka paljon niitä pedofiilipappeja on, vaan siitä, että kuinka katolinen kirkko pyrki peittelemään niiden tekoja.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 044
Ei tullut. Minulle ei tullut edes yllätyksenä, että se on puoluepoliittinen liike.
Tiedän, että se on vihervasemmistolainen liike. Kokoomuslaiset ja kepulaiset leikkivät, että ovat samaa porukkaa. Nyt Seta-pride-vasurit kertoivat, että kokoomuslaiset ja kepulaiset eivät kelpaa "meidän jengiin".
Pride on arvoliberaaliliike. Onko siis vihervasemmisto ainoa jotka ovat arvoliberaaleja? Oikeistossa osa on mutta oikeistopuolueista ehkä vain RKP.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 661
Viestejä
4 207 659
Jäsenet
70 930
Uusin jäsen
tomoslono

Hinta.fi

Ylös Bottom