Farming Simulator 22 (22.11.21) (PC,PS4/5,Xbox one/Series X/S, Stadia)

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Nää bigbag kourat (kumpikin) on ihan rikki. Jatkuvasti ukko jumittaa traktoriin. Jos resetoit traktorin, jää toinen haamuksi mappiin. Silti et voi liikkua/vaihtaa traktoria jne. Kauheeta kikkailua aina et saa tallennuksen ylipäätään toimimaan, kun edes uudelleenkäynnistys ei auta. Saisivat nyt edes tälläset bugit korjata jotka rikkoo ihan täysin. Ärsyttävä piikeillä noita säkkejä hoitaa.
4C301EB6-7980-460C-8D5F-B4598BA03050.jpeg


Tällänenkin kuorma ois tolla tosi helppo hoitaa, mutta piikeillä ei todellakaan..
D1E52334-5F5E-4738-AF46-5D20694A58B0.jpeg
82B6F6B5-68EB-40A8-96FB-EC38F7A0032C.jpeg


Sit kevennyksenä loppuun lähes laillinen salaattikuorma:
77FD4511-9EB3-4DFE-8DE7-D1D8140911DC.jpeg


Ja kun rahaa tienattu roppakaupalla, voi kotiin ajella voimasavun saattelemana.
0D25476B-C09E-484F-98AC-8BEDAC0E0E9A.jpeg
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Niin noissa suursäkki koukuissa on bugi. Ei kannata käyttää ollenkaan.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Niin noissa suursäkki koukuissa on bugi. Ei kannata käyttää ollenkaan.
Juu ei kannata ei. Tai no nyt kun tiedän millä kikkailulla saven saa toimimaan, niin ison kuorman kyllä laattasin/purin niillä silti ja maatilan puolella käytin sit yksittäisiin säkkeihin piikkejä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Itsellä kävi traktorin kanssa samat ainoa vaan että osuin näkymättömään esteeseen siinä kolmannessa kartassa keskellä liikenneympyrää..
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Puuhomma on siinä aivan rikki, vaikka ottais ”voimamiesmodin” käyttöön.
samoin jenkkimapissa ei tosi monella pellot kasva laisinkaan puintikuntoon vaikka odottais useamman vuoden.
noi kärryjen lastaukset aivan rikki. Lisäksi kaikki siemen/lannoitesäkit ihan rikki. Iso osa pelistä ihan rikki.

Tässä näkee hyvin mitä tää peli on tällä hetkellä. Tosin..en muista nauraneeni hetkeen näin paljoa ku tätä katsoessa. Tosin itellä pelatessa ei oo ollu yhtä hauskaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Kasvihuoneet kannattaa laittaa suoraan myymään tuotteet. Ellei sitten ole joku perverssio tuohon trukkilavojen kanssa pelleilyyn.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
120
Ruiskulaitteiston täyttäminen ei onnistu millään, onko bugi vai enkö vaan osaa? Kokeillut kaikenlaisia kikkoja mutta ei millään ala täyttämään rikkaruohomyrkyllä tai lannoitteella. Sama ongelma kaikissa ruiskutuslaitteissa.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Ruiskulaitteiston täyttäminen ei onnistu millään, onko bugi vai enkö vaan osaa? Kokeillut kaikenlaisia kikkoja mutta ei millään ala täyttämään rikkaruohomyrkyllä tai lannoitteella. Sama ongelma kaikissa ruiskutuslaitteissa.
Ajat laitteen säiliön tarpeeksi lähelle tynnyriä,säkkiä tai mikä nyt onkaan ja täytä säiliö ps5.llä L3.

Vesikärryn täyttö on yhtä tuskaa sen kanssa eniten taistellut. Kaivo pitää olla tietyssä aaennossa ja kärrt tietyssä kohtaa todella pieni alue.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Joko suoraan kasvihuoneesta tai start menun kautta aukaisee tuon production menun, sieltä se kasvihuone ja oikealta puolelta kasvin kohdalta storing -> selling.
Noni nyt säästyy aikaa iha älyttömästi. Palaa käpy niihi trukkilavoihi kun on kymmenen kasvihuonetta.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Joko suoraan kasvihuoneesta tai start menun kautta aukaisee tuon production menun, sieltä se kasvihuone ja oikealta puolelta kasvin kohdalta storing -> selling.
Mitä se kolmas vaihtoehto tekee? Toimittaa omille tehtaille jotka tarvitsee jatkojalostukseen?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Aloitin itsekin kasvihuoneviljelyn ja modina sellainen, että kasvihuone tarvitsee veden lisäksi myös siemeniä ja lannoitetta.
Nuo laitoin menemään automaattimyynnillä, mutta itse maatilalla on vielä yksi kasvihuone jota olen hoitanut käsin…tosin en enää. Ton kärryn täyttö käsin kesti lähes 3h. :S

DFED6989-6EC7-4129-84F7-D73C4147E47F.jpeg
B3B64E67-32F6-4825-AD7E-154AB95F05FC.jpeg


Edit: Modeina myös nyt rakennukset millä saa rypsistä biodieseliä, viljasta siemeniä,elukoiden jätteistä lannoitetta, kivistä kalkkia… Eli olen kohta omavarainen.

Ja se tärkein modi itselle. Enchanced vehicle. Saa vihdoin taas itse säädettyä lukkoja ja nelivetoa itse.
 
Liittynyt
11.10.2021
Viestejä
23
Luoja tää maanmuokkaus on suoraan sanottuna paskaa. Poistan turhan vajan ja tottakai siihen tilalle tulee joku kuoppa jonka tasoitus on mahdotonta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Luoja tää maanmuokkaus on suoraan sanottuna paskaa. Poistan turhan vajan ja tottakai siihen tilalle tulee joku kuoppa jonka tasoitus on mahdotonta...
Kieltämättä. Itse pistänyt aina autosaven pois päältä siksi aikaa ja reload jos joku menee vituiksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Tykkään kovasti, on toki aikaa rikki, etukuormain on hiemän parempi ku FS19 vastaava mutta metsätyökoneet ovat eteelleen täyttä kuritusta, apulaiset eivät vieläkään osa muuta ku neliskanttisia peltoja, sentaan osaa pääpiirtettäin aja pelloille tai mihin sitten käsket, suurimaks osaks, Autodrive ja Coursplay on kyllä odotuslistan kärjessä. Puinti Tehtävät ovat kunnolla kustu, odotettu sato on aivan sairasta. Vakiona mahdoton suoritta, ku sado mikä pellolta tulee jää alle puolen mitä peli vaati. Onneks PCllä voi XML file muokata. Mutta toivotavasti korjavat sen. Mutta muuten tykkään kyllä. Modeja myös alkanut tulee ihan hyvin. Itse en tavoitele realismia, sitä ku alan parissa työskenellessä näkee muutenkin. Vaan isoja koneitä, modattuja vehkeitä, kärryt, puimurit vetää montasataa kuutiota, kultivaatori aurana ja 25km/h kylvö (35 oli liika, alkoi pomppimaan ). On siinnä jotain terapeuttista.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
754
Peräkärryn kuormaus hunajalla täyttä tuskaa kuorma lavat valuu pikkuhiljaa pois kyydistä jos on enenmmän kuin kolme päällekkäin :rolleyes: Kai tää tästä silti tämä peli vain kutsuu pelailemaan jospa pleikkarillekkin tulisi hiukan modeja lähinnä karttoja.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
120
Ajat laitteen säiliön tarpeeksi lähelle tynnyriä,säkkiä tai mikä nyt onkaan ja täytä säiliö ps5.llä L3.

Vesikärryn täyttö on yhtä tuskaa sen kanssa eniten taistellut. Kaivo pitää olla tietyssä aaennossa ja kärrt tietyssä kohtaa todella pieni alue.
Kokeiltu on vaikka mitä, minkäänlaista ilmoitusta ei tule täyttö mahdollisuudesta eikä ruiskun luukut reagoi mitenkään. Kylvölaitteen sentään saan täytettyä ja niissä luukut aukeavat automaattisesti kun säkki on riittävän lähellä

edit. Alkoi toimimaan kun poisti tallennukset ja modit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
54
Kasvihuoneet kannattaa laittaa suoraan myymään tuotteet. Ellei sitten ole joku perverssio tuohon trukkilavojen kanssa pelleilyyn.
Tässä sitten menettää tuloissa noin 40% verrattuna siihen, että käyt itse myymässä.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Tässä sitten menettää tuloissa noin 40% verrattuna siihen, että käyt itse myymässä.
Mulla on 12kpl noita modikasvihuoneita jotka tarvii lannoitetta ja siemeniä myös. Automaattimyynnillä noin 200k per vuorokausi. Ihan sama menetänkö jotain vai en, verrattuna siihen et 3h tappelin käsin täyttäen kärryä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
120
Miksi tämä menee nyt kokonaan pelistä pois, jos lopettaa pelin kartasta? Viikko sitten ainakin jäi vielä pelivalikkoon, kuten ennen.:hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Miksi tämä menee nyt kokonaan pelistä pois, jos lopettaa pelin kartasta? Viikko sitten ainakin jäi vielä pelivalikkoon, kuten ennen.:hmm:
Tää tuntuu olevan hiemän miten sattuu, joskus heittää alkuvalikkoon, joskus työpöytälle. FS19 oli, oma nappi kokonaan poistumista varten ja toinen jos halusit alkuvalikkoon.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
FS-sarja nyt on tutusti aina rikki julkaisussa :) Eiköhän eka pätsi jo korjaa isosti.
Toki olisi hienoa että 10v aikana olisivat jo oppineet...

Modeja tullut jo aika hyvin ja sieltä tulee varmasti lisää jotka paikkaa pelin puutteita.

Näin siis itse ajattelen.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
21
Tää tuntuu olevan hiemän miten sattuu, joskus heittää alkuvalikkoon, joskus työpöytälle. FS19 oli, oma nappi kokonaan poistumista varten ja toinen jos halusit alkuvalikkoon.
Eikä. Missä? Minun FS19 epic versiossa on Quit game -nappi, joka on pelin uudelleen käynnistys nappi. Alt+F4 saa suljettua :lol:
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
168
Nää bigbag kourat (kumpikin) on ihan rikki. Jatkuvasti ukko jumittaa traktoriin. Jos resetoit traktorin, jää toinen haamuksi mappiin. Silti et voi liikkua/vaihtaa traktoria jne. Kauheeta kikkailua aina et saa tallennuksen ylipäätään toimimaan, kun edes uudelleenkäynnistys ei auta. Saisivat nyt edes tälläset bugit korjata jotka rikkoo ihan täysin. Ärsyttävä piikeillä noita säkkejä hoitaa.


Tällänenkin kuorma ois tolla tosi helppo hoitaa, mutta piikeillä ei todellakaan..


Sit kevennyksenä loppuun lähes laillinen salaattikuorma:


Ja kun rahaa tienattu roppakaupalla, voi kotiin ajella voimasavun saattelemana.
Piikeillähän on todella helppoa siirtää säkkejä, 4 säkkiä menee kerralla ja ei tarvii paljoo tähtäillä että saa säkit piikkeihin
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Piikeillähän on todella helppoa siirtää säkkejä, 4 säkkiä menee kerralla ja ei tarvii paljoo tähtäillä että saa säkit piikkeihin
Niitä ei vaan saa nostettua monessa paikassa tarpeeksi korkealle kun venyy vaan. Kun noilla liftereillä saa nostettua yli säkin verran korkeammalle.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
Tupla joikkareilla oli ainakin kivaa ajella Ponssella ensin hakkuukoneella puut pinoihin ja ajokoneella perästä :). Jonku verran joutu funtsimaan että minkä toiminnon laittaa mihinkin nappiin mutta pääpiirteittäin itellä on nyt kuten oikeassa Ponssessa. Mikäli joku tarvii nii lainatkaa vaikka tätä viestiä niin toimitan kuvaa asetuksista. (Thrustmaster T.16000M Dual Joystick itellä).
 

Hampsteri

Kukkuu pulut
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
998
Tupla joikkareilla oli ainakin kivaa ajella Ponssella ensin hakkuukoneella puut pinoihin ja ajokoneella perästä :). Jonku verran joutu funtsimaan että minkä toiminnon laittaa mihinkin nappiin mutta pääpiirteittäin itellä on nyt kuten oikeassa Ponssessa. Mikäli joku tarvii nii lainatkaa vaikka tätä viestiä niin toimitan kuvaa asetuksista. (Thrustmaster T.16000M Dual Joystick itellä).
Pistäs tähän tai lähetä YV niin kokeilen onko parempi kuin omat hatusta arvuutellut settingsit (itellä samat tikut) :smile:
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 344
No oli täällä pyytäjiä :D. Tosiaan oon ite soveltanut tästä videosta (7:10 ---> näkyy kouran ohjaaminen)

Yksinkertaisesti: V = Vasen, O = Oikea ohjain. Ja en oikee keksi muuta järkevää paikka kouran avaamiseen ja sulkemiseen kuin tuon kiertämisen, jos keksitte parempia nii kertokaa toki :D.
ohjeet.png

Ja noita parin napin funktiota en tiedä vaikka kokeilinkin painella niitä eri tilanteissa.




Tässä kuvassa näkyy sitten hakkuukoneelle tarvittavat napit. Tota nelosfunktiota en tiedä mitä tekee enkä ole jaksanut ottaa selvää vielä.
20211209151314_1.png

Pitäis varmaa lukea "sahattavan" eikä "sahatun" :facepalm:. No tätä se teettää kun töiden jälkee tekee tämmösiä :smoke:

Jos ette saa loogisesti näillä ohjeilla (eli mikäli tekee jotain mitä ei pitäisi niin suosittelen sitten näkemään vaivaa ja kattoo tosta videosta ohjeet ja soveltaa itse. Siinä työssä menee jonku aikaa ennen kuin tiedätte mikä asetus vaikuttaa mitenkin.

Siellä on Ponssen puolella ajokoneeseen väärinpäin bindit laitettuna GIANTSin toimesta. Kun bindaa Raise/Lower Crane Arm niin menee aina väärinpäin ohjaus kun muilla koneilla liikkuu oikein :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Eikä. Missä? Minun FS19 epic versiossa on Quit game -nappi, joka on pelin uudelleen käynnistys nappi. Alt+F4 saa suljettua :lol:
Mulla on Quit Game nappi, mikä sitten restarta, mutta lisäksi on viellä Quit to desktop nappi, tais olla "C" näppäin tai jos ohjamella, sitten jompi kumpa tattia piti painaa. Voi olla että se on jonkun modin mukana tullut, lähemäks 400 modia aktiivisena, en jaksa ruveta testailema, mutta jos pitäis arvaa, sitten joko Easy Develepor tool tai Additional Game Setings modi ehkä sen napin sinne on pannut, jos tosiaan ei oo normaalisti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Steam-päivitys tuli ja peli meni persiilleen. Tallennus hävisi, ja jos nyt pelaa yli 10 minuuttia niin ei pysty enää tallentamaan. Jää tallennuskohtaan pyörittään, 5 minsaa jaksoin odotella ja sitten oli suljettava väkisin. Onko kellään muulla tullut vastaavia ongelmia päivityksen jälkeen?
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Steam-päivitys tuli ja peli meni persiilleen. Tallennus hävisi, ja jos nyt pelaa yli 10 minuuttia niin ei pysty enää tallentamaan. Jää tallennuskohtaan pyörittään, 5 minsaa jaksoin odotella ja sitten oli suljettava väkisin. Onko kellään muulla tullut vastaavia ongelmia päivityksen jälkeen?
Tollasta ei tullut, mutta kaikki koktrollit nollautui. Tosi kiva vetää ohjaimelle ja Hotas systeemeille kaikki uusiks.

Lisäksi peli alko pätkimään aivan jumalattoman paljon ajaessa. Paikallaan esim työkoneella pyöriessä kaikki ok, mutta liikkeelle kun lähtee niin 10metrin välein töksähtää ja töksähtelyä jatkuu useamman sekunnin.

PS, mutta sentään suomenkieli toimii nyt.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
94
ennen päivitystä aina input bindings kopio, niin ei tartte asetuksia laittaa uusiksi
 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
739
Mulla kävi silleen että päivityksen jälkeen kaikki kasvihuone lavat sekä kananmunat täydet lavat ei pysty enään nostamaan käsin.. muilla tätä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
364
Mulla kävi silleen että päivityksen jälkeen kaikki kasvihuone lavat sekä kananmunat täydet lavat ei pysty enään nostamaan käsin.. muilla tätä?
Menivät suurentamaan lavan kokoa. Ennen salaattilava taisi olla 200kg ja pystyi nostamaan käsin(!!) Mutta nyt tuli yksi kerros lisää ja oliko nyt 400kg niin ei voi nostella käsin enää. Samoiten tuntui salaatin valmistus hidastuvan melko lailla.
Fs19 oli modi, jossa sai raskaampiakin asioita nostaa mutta en ole toimivaa löytänyt fs22:een.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
120
Niitä ei vaan saa nostettua monessa paikassa tarpeeksi korkealle kun venyy vaan. Kun noilla liftereillä saa nostettua yli säkin verran korkeammalle.
Totta, mutta esim. kärriin lastaessa nopeuttaa paljon. Hölmösti tehty nuo nostimet kun pitää painaa nappia että säkki menee niihin, eikö voisi olla vaan että tähdätään se koukku säkin hihaan ja siitä ylös, päivityksen jälkeen vasta älysin että nappia pitää painaa mutta toimii ihan hyvin ainakin nyt nuo nostimet.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Totta, mutta esim. kärriin lastaessa nopeuttaa paljon. Hölmösti tehty nuo nostimet kun pitää painaa nappia että säkki menee niihin, eikö voisi olla vaan että tähdätään se koukku säkin hihaan ja siitä ylös, päivityksen jälkeen vasta älysin että nappia pitää painaa mutta toimii ihan hyvin ainakin nyt nuo nostimet.
Joo ne oli changelogissa mainittu ihan et korjattu ne.
 
Liittynyt
17.11.2019
Viestejä
106
Menivät suurentamaan lavan kokoa. Ennen salaattilava taisi olla 200kg ja pystyi nostamaan käsin(!!) Mutta nyt tuli yksi kerros lisää ja oliko nyt 400kg niin ei voi nostella käsin enää. Samoiten tuntui salaatin valmistus hidastuvan melko lailla.
Fs19 oli modi, jossa sai raskaampiakin asioita nostaa mutta en ole toimivaa löytänyt fs22:een.
Kyl nytkin modhubista löytyy modi, millä voi nostaa kaikkea. Taitaa olla Power tools.
 
Liittynyt
16.12.2020
Viestejä
120
Aloitin itsekin kasvihuoneviljelyn ja modina sellainen, että kasvihuone tarvitsee veden lisäksi myös siemeniä ja lannoitetta.
Nuo laitoin menemään automaattimyynnillä, mutta itse maatilalla on vielä yksi kasvihuone jota olen hoitanut käsin…tosin en enää. Ton kärryn täyttö käsin kesti lähes 3h. :S



Edit: Modeina myös nyt rakennukset millä saa rypsistä biodieseliä, viljasta siemeniä,elukoiden jätteistä lannoitetta, kivistä kalkkia… Eli olen kohta omavarainen.

Ja se tärkein modi itselle. Enchanced vehicle. Saa vihdoin taas itse säädettyä lukkoja ja nelivetoa itse.
Miten ihmeessä saat lannoitteet vietyä kasvihuoneeseen, veden ja siemenien kanssa ei ole ongelmaa mutta lannoitetta ei suostu mitenkään lisäämään. Kokeiltu kaikkia kiinteä lannoitteen versioita
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 064
Viestejä
4 194 271
Jäsenet
70 845
Uusin jäsen
sami01

Hinta.fi

Ylös Bottom